abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 10:14:17 #26
43556 miss_dynastie
pi_22900111
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 11:31 schreef Troel het volgende:
Ik vind het eigenlijk tegenvallen, en die jongen legt het om een heel andere manier uit dan dat ik het uit de voorwaarden kon halen, maarja, hij zal er wel meer verstand van hebben
Of juist niet hoor! Ik zou gewoon nog eens bellen. En als ze weer 'nee' zeggen, een brief erbij doen met jouw uitleg van de voorwaarden!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:50:17 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_22900714
Ja Rewimo, het is echt gigantisch!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 oktober 2004 @ 10:53:08 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_22900766
Ze is ook heel wat kwijt!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 26 november 2004 @ 10:59:39 #29
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_23584714
Weet je al iets meer troel? Wat ga je doen en wanneer?
  vrijdag 26 november 2004 @ 11:02:28 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_23584766
Nou, we hebben nogmaals een mailtje gestuurd met informatie, gewoon dingen die we eigenlijk willen weten voordat we zo'n afspraak gaan maken voor info, maar we kregen gewoon weer het standaard mailtje terug.
Dus we moeten gewoon een keer gaan bellen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 27 november 2004 @ 16:40:15 #31
57938 2ane
Favo Fokker: Astridj0h
pi_23609254
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 22:01 schreef Troel het volgende:
De mensen die me kennen op Fok! zullen ongetwijfeld wel begrijpen waarom ik hierover een topic open. Na veel dingen geprobeerd te hebben om af te vallen ben ik me eigenlijk aan het orienteren om het toch op een wat drastischer manier aan te pakken.

Ik heb een tijdje geleden al informatie ingewonnen over een maagverkleining, maar ik heb het gevoel dat die veel zwaarder is dan bovengenoemde operatie.
Hoe bedoel je dat een maagverkleining zwaarder zal zijn dan de scopinaro? Bedoel je dit operatief gezien? Of juist je leefwijze na de operatie?
Want bij een scopinaro wordt veel meer veranderd in je lichaam, alles krijgt een andere plaats waardoor dus ook meerder organen weer aan elkaar moeten hechten, bij de verkleining gaat het alleen om de maag en zijn er dus ook minder complicaties.
Ik vind het wel erg super dat je er zo goed over nadenkt en niet zomaar iets laat doen. Genoeg mensen die een maagbandje nemen om zich vervolgens helemaal vol te gaan proppen met snoep...
  donderdag 20 januari 2005 @ 23:41:30 #32
35189 Troel
scherp en bot
pi_24659375
Late reactie:
ik bedoelde het voornamelijk operatief gezien. Ik denk dat beide leefwijzes erg ingrijpend zullen zijn.
Er wordt wel veel veranderd in je lichaam, maar toch heb ik begrepen dat je sneller weer op de been bent dan bij een maagverkleining.

Inmiddels ben ik weer een aantal maanden verder. Mijn vader weet er inmiddels van, ik ga ervan uit mijn moeder dus ook. Over geld hoef ik me geen zorgen te maken. Nu is het echt een kwestie van een afspraak maken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 februari 2005 @ 02:09:18 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_25095171
Vandaag (eigenlijk gisteren) was er op Discovery Channel ook een stukje over deze operatie.

Was toevallig dat ik het zag, want we zaten gewoon te kijken en toen ging het over dikke mensen die een gastric bypass lieten zetten.

Bij deze twee mensen was er trouwens wel een grote snede in plaats van een kijkoperatie en men had het over 1 op de 200 mensen die de operatie niet overleefde.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 februari 2005 @ 17:49:43 #34
57938 2ane
Favo Fokker: Astridj0h
pi_25102332
Ligt er ook helemaal aan in welk ziekenhuis je het laat doen. Het ene ziekenhuis doet meer scopisch (dus met camera via steekincisies) dan het andere. Erg prettig iig als het scopisch kan! Succes!
  † In Memoriam † dinsdag 15 februari 2005 @ 18:02:47 #35
43556 miss_dynastie
pi_25102505
Ja, dat heb ik ook gezien, maar zij deden het imho een beetje voor als maagverkleining, ik moest héél erg goed luisteren om te horen dat het om dezelfde operatie ging ...
  † In Memoriam † dinsdag 15 februari 2005 @ 18:02:55 #36
43556 miss_dynastie
pi_25102506
*En dat is dus dubbel *
  dinsdag 15 februari 2005 @ 18:13:53 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_25102668
Ik geloof dat ze in de eerste zin het hadden over een gastric bypass

Maar ze deden het inderdaad voorkomen als een maagverkleining. Frappant vond ik de complicaties bij die vrouw, wat kwam door een tekort aan vitamine B.
Er staat overal aangegeven dat je de rest van je leven vitaminepillen moet slikken enzo.

Maar de hoeveelheid die ze afgevallen zijn was wel erg groot!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 15 februari 2005 @ 18:17:14 #38
43556 miss_dynastie
pi_25102695
Ik kreeg de indruk dat zij een van de eerste waren waarbij dit werd geprobeerd?
  dinsdag 15 februari 2005 @ 21:57:05 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_25102808
Zou best kunnen hoor, maar dat zag ik er niet echt aan af.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 februari 2005 @ 22:08:08 #40
13151 crew  Rewimo
pi_25102940
Wat ik al een paar uur lang probeer te posten

Jammer dat ik het niet heb gezien. Hoeveel waren ze afgevallen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 15 februari 2005 @ 22:28:45 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_25103086
Veel!!! Heel veel!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_25129317
Nou ik wens je veel succes en ik hoor wel van je (irc?) wanneer het gaat gebeuren.
pi_25147193
Troel, mag ik vragen of je al na hebt gekeken of er medisch niet iets mis met je is waardoor je niet af valt ondanks alles wat je er voor doet? je schildklier kan zoiets bijv. ook veroorzaken..
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:29:15 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_25151394
Ze hebben nooit wat kunnen vinden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_25158802
Maar wist je dat als men op je schildklier test, het er niet altijd uit komt als deze nog maar kort niet goed werkt? Na 7 jaar zijn de hormonen zodanig veranderd, dat het er dán pas uitkomt. Maar als je totaal geen gezondheidsklachten hebt, dan zal er niet echt iets aan de hand zijn, want de schildklier brengt best veel klachten met zich mee (zoek op hypothyreoïdie)

Succes iig. Ik zal je verhaal blijven volgen, ben wel benieuwd hoe en wat verder
  dinsdag 22 maart 2005 @ 14:19:10 #46
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_25659175
Hoi!

Ik heb dus de maagband, die operatie hoeft niet zwaarder te zijn dan de scopinaro, of de GBP (gastric Bypass) Ligt eraan wie er opereerd en op welke manier. Mijn arts deed het nog niet met kijkoperatie destijds. Dus ik heb gewoon een grote snede van de band operatie en was ook erg zwaar. Viel mij iig vies tegen. (Nu doet hij het tegenwoordig met kijkoperatie!)

Alles wordt ook in nederland gedaan.Belgie kan idd sneller gaan. Ik heb voor Nederland gekozen simpel om het feit de nabehandeling en alles wordt gewoon vergoedt En als er wat is (en dat was bij mij) dat ik niet naar Belgie hoefde te sjezen.

Ik en mijn band gaan momenteel niet zo goed samen Ik ben wel afgevallen hij is ook wel aangeslagen bij mij. Maar. ik had waarschijnlijk een maagzweer voor ik de band kreeg. Zonder dat ik het wist. En mensen met een maagzweer komen normaal gezien niet in aanmerking voor een maagband.
Ik krijg nu 1,5 jaar later er goed last van. En kan alleen eten als ik medicatie gebruik.

Vele zorg verzekeraars vergoeden alleen als je het zogenoemde voor en na traject volgt. Kan bij obisitas kliniek. Of als je in nl geholpen wordt. gewoon in je eigen ziekenhuis. Voortraject houdt in:
chirurg Gesprek waarom je het wilt.
Internist. (alle functies worden nagecheckt, schildklier enz enz hartfilmje , longfoto's )
dietiste. Praten wat heb je allemaal al gedaan om af te vallen...
Psychiater. Ben je geschikt en niet te labiel?
(wow dat ik groen licht heb gelregen had ik te danken aan mijn eerlijkheid, maar mijn verleden is niet rooskleurig, normaal had ik er niet voor in aanmerking mogen komen. Lang leve de mensen die iemand een nieuwe kans willen geven!!!)

Geven hun allemaal groen licht. Dan kom je op de lijst. Zegt er 1 nee, en blijft bij nee. Dan heb je pech. En krijg je dus geen maagband.

Natraject. Dieetiste en je leven lang naar de chirurg. Eerste jaar om de 3 maand. Dan 2 jaar om de 6 maand. En dan 1 maal per jaar. Ligt eraan hoe het gaat. Je mag altijd een afspraak maken als je ergens mee zit of opgespoten wilt worden. of dat de band leegehaald moet worden als je bv zwanger bent.

Ikzelf loop nu met het idee om de band te laten verwijderen en de gastic bypas te laten doen. Heb hier al een gesprek over gehad met mijn arts. Ik wist alleen niet dat hij dus ook deze operaties uitvoert. Dat was een verassing voor mij. Maar wel een aangename. Dan hoef ik niet op zoek naar andere arts of ziekenhuis. Maar ik moet nu nog 5 weken nadenken. Want het is een zware operatie. En heeft veel bijwerkingen. Als ik beslis ja, dan gaat hij nog wat slikfoto's van mij laten maken. En aan de hand daarvan neemt hij weer de eind beslissing.

bijwerkingen kunnen zijn een dumping, dat is te vergelijken met iemand die suikerziekte heeft en een hypo krijgt. Want je wordt duizelig, zweten misselijk, hartkloppingen en kan flauw vallen. Je kan er niet aan doen als het gebeurt. En gaat vaak na een uurtje weer over. Je krijgt het als je teveel suikers of vetten hebt gebruikt. En dat komt zo je darmen in. En kan het niet goed verwerken.
En dan krijg je dus "dumping" Het is erg naar. Van lotgenoten hoor ik wel eens. Dat ze het idd erg naar vinden. Maar dat het hun wel leert om iets te kunnen laten staan als je weet dat je dat ervan kan krijgen.
En andere bijwerking is .. Vitamine tekorten. vit b12 wrdt nauwkeurig bijgehouden. Want die moet je eventueel bijspuiten. En alle anderen worden ook nagecheckt. Je moet sowiezo (ook met de band) je leven lang vitamine pillen slikken.

En om in aanmerking te komen voor een maagverkleining moet je BMI 35+ zijn bij ernstige lichamelijke klachten. En bij 40+ kom je vaak gelijk al in aanmerking. Bij 50+ moet je vaak zelf eerst afvallen. Bij sommige ziekenhuisen, moet je sowiezo eerst afvallen om te laten zien dat je het kan. Klinkt raar.Maar sommige werken zo. Die van mij gelukkig niet.

heel verhaal... Maar als er vragen zijn. Zal ik proberen die te beantwoorden. Of neem eens een kijkje op maagverkleining.nl en er zijn vele sites die erover gaan. Te vinden met google of welke search dan ook..

Het preciese verschil tussen scopinaro en gastic bypas en sleeve reconstruction en mason en duodinal switch enz weet ik ook niet allemaal precies.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 maart 2005 @ 16:58:03 #47
13151 crew  Rewimo
pi_25662425
Funnie, wat een uitgebreide info, dank je wel! Mag ik vragen in welk ziekenhuis je de GBP kunt laten doen? En is een B12-tekort (ik hoef niet te spuiten maar moet wel extra vitamine B-complex forte slikken om genoeg op te nemen) een probleem om in aanmerking te komen?
  dinsdag 22 maart 2005 @ 17:33:28 #48
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_25663148
Hoi Rewimo,

Hier in NL weet ik dan nu dat mijn arts het doet. Dat is in Hardenberg. Uurtje rijden voor mij. Maar altijd beter dan Belgie. Ik denk dat je op maagverkleining.nl op het forum wel kan vinden welke ziekenuizen het alemaal doen. Daar staan namelijk alle operaties op een rij. Met vaak daarbij een lijst van ziekenhuizen. Echte aanrader vind ik het.

Met gbp krijg je vaak ook vit. b12 tekort. Ik denk dat het op zich geen reden is om het niet te mogen laten doen. (maar ben geen dokter dus weet het niet zeker) Maar jij hebt dan wel de situatie dat je dan moet gaan spuiten. Sommige zonder die tekort krijgen die tekort al door de ingreep. Want tabletten helpen dan niet goed meer. Omdat het niet meer opgenomen kan worden. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik wil trouwens niet spammerig overkomen. Maar ik heb gewoon heel erg veel aan het andere forum gehad op dit gebied.

En hier heb ik weer veel meer aan het dieettopic gehad.

Ik zal dit topic verder in de gaten houden. Mensen mogen mij ook wel mailen als ze dat liever doen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 maart 2005 @ 18:06:25 #49
13151 crew  Rewimo
pi_25663893
Dat spuiten moet dan maar (stiefvader moet dat ook, is maar 1x per maand). Ik zal eens kijken op het forum dat je noemt
  dinsdag 22 maart 2005 @ 19:26:55 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_25666125
Naar wat ik begrepen heb is de scopinario niet de rest van je leven naar de chirurg gaan enzo. Dat ligt denk ik vooral bij de maagband omdat dat natuurlijk steeds veranderd.
Maar misschien heb ik het verkeerd.

In ieder geval wil ik wel op korte termijn bellen. Maar jeetje, ik wist niet dat die stap zo groot was. Ik zit daar tegenaan te hikken en hoop eigenlijk dat Rewimo wil bellen, maar ik denk eigenlijk dat zij het ook een grote stap vindt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')