quote:Vooral later op de dag kans op een onweersbuien met (zware) windstoten
De zon is op veel plaatsen te voorschijn gekomen en dat is
dan voldoende om de temperatuur vanmiddag te doen oplopen naar
waarden rond de 25 graden. Wel neemt dan de kans op nieuwe
regen- of onweersbuien weer toe. Lokaal kunnen de buien fors
uitpakken en bovendien zijn er ook (zware) windstoten mogelijk.
De zuidwestenwind is boven land matig en aan de kust meest vrij
krachtig.
Vannacht gaan de buien gewoon door, maar de meeste buien
trekken naar het oosten weg. Het koelt niet veel verder af dan
een graad of 15. Ook morgen overdag, donderdag, ontstaan er
weer enkele buien, mogelijk met onweer. Het wordt echter een
stuk minder warm. Op veel plaatsen komt de temperatuur
nauwelijks boven de 21 graden uit. Verder gaat de
zuidwestelijke wind flink toenemen. Boven land tot vrij
krachtig, 5, langs de kust tot krachtig of hard, 6 of 7
Bft.
Die windshear was vanmiddag wel goed te zien btw... de onderste laag bewolking trok van west naar oost... de middelste laag van zuid naar noord... en de bovenste van oost naar west.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:56 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Yep er is nu frontogenese aan de gang. Vanwege de windshear ontstaan er nieuwere buitjes voor het front uit !! Het onweer is nog steeds toenemend.
De defenitie van frontogenese: Het ontstaan, versterken of terug opleven van een frontaal systeem.
Inderdaad, viel me ook op ! Nu barst het trouwens van de AC Castellanus en CU Congestus in de lucht. Flink onstabiel dusquote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:00 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die windshear was vanmiddag wel goed te zien btw... de onderste laag bewolking trok van west naar oost... de middelste laag van zuid naar noord... en de bovenste van oost naar west.
Weet je?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Weet je?
Ik wil rolwolken
Tot ineens een overwachte orkaan opsteektquote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:03 schreef DemonRage het volgende:
Pfff... dat winderige buiten vind ik echt van dat "niets aan de hand"-weer.
Super, dan krijgen we die zekerquote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:03 schreef RealKnuckles het volgende:
[..]
Weet je?
Ik wil dat ook![]()
OMGquote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:04 schreef flugeltje het volgende:
Net op het nieuws.... Noodweer in Frankrijk kost aan 3 mensen het leven. Een aantal mensen wordt nog vermist. Er zijn wat rivieren buiten hun oevers getreden.
kan iemand niet eens een lijstje publiceren met foto's...zo van: Die foto = Castelanus..., die foto = Cumulus Nimbus.., die foto = Congestus... of weet ikutquote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:02 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Inderdaad, viel me ook op ! Nu barst het trouwens van de AC Castellanus en CU Congestus in de lucht. Flink onstabiel dus
I second that!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
kan iemand niet eens een lijstje publiceren met foto's...zo van: Die foto = Castelanus..., die foto = Cumulus Nimbus.., die foto = Congestus... of weet ikut
kan ze niet meer uit elkaar houden...
http://www.home.zonnet.nl/yorickdw/yorick.htmquote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
kan iemand niet eens een lijstje publiceren met foto's...zo van: Die foto = Castelanus..., die foto = Cumulus Nimbus.., die foto = Congestus... of weet ikut
kan ze niet meer uit elkaar houden...
tja, we hebben onze FWC (Fok! Weer Centrum) hier, wat betrouwbaarder is dan het KNMI. Misschien moeten we ze een waarschuwing sturen?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:12 schreef flugeltje het volgende:
Zou het KNMI nog met een weeralarm komen of wachten ze af of het gebied nog gaat activeren? Als het echt een MCS is mag je toch verwachten dat het wel meer dan 1 provincie zal gaan beslaan...
Het KNMI laat altijd op zich wachten, lijkt me sterk dat ze nu ineens actief worden.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:12 schreef flugeltje het volgende:
Zou het KNMI nog met een weeralarm komen of wachten ze af of het gebied nog gaat activeren? Als het echt een MCS is mag je toch verwachten dat het wel meer dan 1 provincie zal gaan beslaan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |