Zoek ergens een veldje op ofzo, maar vergal niet het plezier van duizenden mensen.quote:Op diverse internetforums dreigen hooligans om op het dancefestival Mystery Land met elkaar op de vuist te gaan. Het zou gaan om 'supporters' van ADO Den Haag en van Ajax.
Vorige week vonden er op Dance Valley enige vechtpartijen plaats waarbij Haagse en Amsterdamse hooligans elkaar te lijf gingen. Op verschillende sites worden hooligans opgeroepen om op Mystery Land opnieuw de confrontatie met elkaar aan te gaan.
Vechtpartijen op grote dansevenementen komen steeds vaker voor. Zaterdag werd de FFWD Dance Parade in Rotterdam ontsierd door enkele grote vechtpartijen.
Zoek jij ergens een veldje ofzo.quote:Op zondag 15 augustus 2004 18:22 schreef static het volgende:
[..]
Zoek ergens een veldje op ofzo, maar vergal niet het plezier van duizenden mensen. [afbeelding]
En wat als er een onschuldig iemand bij betrokken raakt? Is het nog niet genoeg dat ze het voetbal al verneuken? Moeten ze het nu overal doen? Het zijn gewoon een stel randdebielen en wat static zegt, laat ze gewoon even lekker elkaar bij Beverwijk opzoeken en elkaar daar afslachten.quote:Op zondag 15 augustus 2004 18:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zoek jij ergens een veldje ofzo.
Zolang mensen mij of me vrienden niet slaan, dan mogen ze rammen wat we wilen binnen, mooi shoowtje toch![]()
niemand is onschuldig.quote:Op zondag 15 augustus 2004 18:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En wat als er een onschuldig iemand bij betrokken raakt? Is het nog niet genoeg dat ze het voetbal al verneuken? Moeten ze het nu overal doen? Het zijn gewoon een stel randdebielen en wat static zegt, laat ze gewoon even lekker elkaar bij Beverwijk opzoeken en elkaar daar afslachten.
Meestal zijn het geen onschuldigen, die jongens zoeken elkaar op, geven elkaar een paar rammen en klaar.quote:Op zondag 15 augustus 2004 18:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En wat als er een onschuldig iemand bij betrokken raakt? Is het nog niet genoeg dat ze het voetbal al verneuken? Moeten ze het nu overal doen? Het zijn gewoon een stel randdebielen en wat static zegt, laat ze gewoon even lekker elkaar bij Beverwijk opzoeken en elkaar daar afslachten.
Meestal zeg je. Niet altijd dus.quote:Op zondag 15 augustus 2004 18:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Meestal zijn het geen onschuldigen, die jongens zoeken elkaar op, geven elkaar een paar rammen en klaar.
10 jaar geleden werden dit soort vetes al uitgevochten en nu gebeurt het ook nog steeds, men doet alsof dit iets nieuws is.
quote:Op zondag 15 augustus 2004 18:37 schreef JohnDope het volgende:
Zoek jij ergens een veldje ofzo.
Zolang mensen mij of me vrienden niet slaan, dan mogen ze rammen wat ze willen binnen, mooi shoowtje toch![]()
Ik weet niet of je goed oplet, maar dat gaat meestal niet het hele zooitje oppakken omdat ze met te veel zijn. Op dancevalley ook het enige wat ik in het begin zag wegrennen dat waren beveilgingsmensen, omdat ze niet wisten wat ze moesten doen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 18:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Meestal zeg je. Niet altijd dus.
Het zijn gewoon eikels die welbewust en met voorbedachte rade de openbare orde gaan verstoren en als zodanig moeten worden aangepakt. Zeker als er iemand onschuldig bij betrokken raakt, dan pak je het hele zooitje op wegens mishandeling.
Je verpest het hoe dan ook voor de rest omdat gemeentes moeilijker worden met het geven vergunningen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 18:49 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Iedereen heeft gewoon ze eigen manier van feestvieren, de een doet dat door lekker te dansen en de ander doet het door de boel af te breken, kijk we zijn niet allemaal hetzelfde.
Volgens mij zijn er nog altijd regels en wetten tegen openbare geweldplegingquote:Op zondag 15 augustus 2004 18:49 schreef JohnDope het volgende:
de een doet dat door lekker te dansen en de ander doet het door de boel af te breken, kijk we zijn niet allemaal hetzelfde.
Nigeria of Sudan? We hebben het hier over White Anglo-Saxon Protestants hoorquote:Op zondag 15 augustus 2004 18:57 schreef Dagonet het volgende:
Iemand die zich daar niet aan kan of wenst te houden mag wat mij betreft een teringend oprotten uit dit land, Nigeria of Sudan, daar doen ze er niet zo moeilijk over.
Dat lijkt mij sterk heur, het is geen Britse of Noord-West Duitse pubquote:Op zondag 15 augustus 2004 18:59 schreef teknomist het volgende:
Nigeria of Sudan? We hebben het hier over White Anglo-Saxon Protestants hoor.
Kan mij het boeien? Gasten gedragen zich niet, willen dat niet, kunnen dat niet, optiefen dusquote:Op zondag 15 augustus 2004 18:59 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nigeria of Sudan? We hebben het hier over White Anglo-Saxon Protestants hoor.
White trash danquote:Op zondag 15 augustus 2004 19:01 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk heur, het is geen Britse of Noord-West Duitse pub![]()
Hmmm, een directe nekshot vind ik persoonlijk minder kosten eigenlijk.quote:Op zondag 15 augustus 2004 19:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Kan mij het boeien? Gasten gedragen zich niet, willen dat niet, kunnen dat niet, optiefen dus
In Cambodja liggen nog een heleboel landmijnen, mogen ze van mij ook op gaan ruimen, zijn ze tenminste nuttig bezig
Natuurlijk is dit niks nieuws, maar je hebt het nu wel over feesten waar duizenden mensen op af komen, en als daar de vlam in de pan slaat.......!!!!!quote:Op zondag 15 augustus 2004 18:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Meestal zijn het geen onschuldigen, die jongens zoeken elkaar op, geven elkaar een paar rammen en klaar.
10 jaar geleden werden dit soort vetes al uitgevochten en nu gebeurt het ook nog steeds, men doet alsof dit iets nieuws is.
LOL!quote:Op zondag 15 augustus 2004 19:27 schreef manny het volgende:
Ik heb gehoord dat ook de supporterskampen van Ian Thorpe en Pieter van den Hoogenband op Mysterlyland gaan afspreken om te matten
Ja dan hebben we tenminste waar voor ons geld. Laat die partyorganisatoren die op hun luie drugsreet miljonair worden, nou maar eens lekker peentjes zweten vanwege de hooligans, dan leren die party-organisatoren tenminste is wat werken is.quote:Op zondag 15 augustus 2004 21:38 schreef luked45 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit niks nieuws, maar je hebt het nu wel over feesten waar duizenden mensen op af komen, en als daar de vlam in de pan slaat.......!!!!!
Stop eens met die pillenquote:Op maandag 16 augustus 2004 05:16 schreef JohnDope het volgende:
Ja dan hebben we tenminste waar voor ons geld. Laat die partyorganisatoren die op hun luie drugsreet miljonair worden, nou maar eens lekker peentjes zweten vanwege de hooligans, dan leren die party-organisatoren tenminste is wat werken is.
Hou is je grote voor-oordelen-mond dicht, ik zit sinds vanmiddag 13 uur aan het bier en in de tussentijd zijn me een x-aantal snoepies aangeboden en ik heb ze allemaal af geslagen. Ik mag dan wel Dope van me achternaam heten, maar dat betekent niet dat ik constant aan de drugs zit.quote:Op maandag 16 augustus 2004 05:57 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Stop eens met die pillen
Daar had ik het ook niet over. Ik doelde op jouw wat-niet-van-mij-is-sloop-ik gedragquote:Op maandag 16 augustus 2004 05:58 schreef JohnDope het volgende:
Hou is je grote voor-oordelen-mond dicht, ik zit sinds vanmiddag 13 uur aan het bier en in de tussentijd zijn me een x-aantal snoepies aangeboden en ik heb ze allemaal af geslagen. Ik mag dan wel Dope van me achternaam heten, maar dat betekent niet dat ik constant aan de drugs zit.
quote:Ik noem jou ook geen neo-facist omdat je DrWolffenstein heet.
Volgens mij had je dat gebeuren van mij niet helemaal goed gelezen.quote:Op maandag 16 augustus 2004 06:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Daar had ik het ook niet over. Ik doelde op jouw wat-niet-van-mij-is-sloop-ik gedragLaat die mensen toch met rust. Zoek een weiland op waar je kunt matten met je soortgenoten.
[..]![]()
Ga voor de grap zelf eens een Dance Valley of Mystery Land organiseren. Ik durf je nu al te zeggen dat je he tniet eens voor elkaar krijgt. Mocht je het wel voor elkaar krijgen, dan zal er gigantische chaos komen omdat je niet goed weet hoe je een feest moet organiseren. Een feest van dermate grote is maanden keihard werken. Dat doe je niet ff vanuit een zolderkamertje. Vind het daarom best triest dat een groep hersenloze mongolen het voor een boel andere moet verpesten.quote:Op maandag 16 augustus 2004 06:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Volgens mij had je dat gebeuren van mij niet helemaal goed gelezen.
Het is allemaal zo duur die feesten, als er een veldslag uitbreekt, dan heb je tenminste een goede lifeact en laat die partyorganisatoren die op hun luie drugsreet miljonair worden, nou maar eens lekker peentjes zweten vanwege de hooligans, dan leren die party-organisatoren tenminste is wat werken is.
Een weiland is natuurlijk niks aan voor die jongens, een houseparty is een veel idealere locatie.
Ik zou je zeggen, je moet heel hard tegen mij zeggen dat ik iets niet voor elkaar krijg en hoe harder je dat tegen mij zegt des te harder ga ik bewijzen dat ik het wel voor elkaar krijg. Vanmiddag had ik zoiets meegemaakt dat iemand zei dat ik iets niet kon, maar ik maakte het uiteindelijk wel waar, iedereen stond er wel van te kijken. En ik ben niet zo`n mannetje die zich snel laat kennen, integendeel zelfs, maar je moet niet over de grens gaan.quote:Op maandag 16 augustus 2004 06:25 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Ga voor de grap zelf eens een Dance Valley of Mystery Land organiseren. Ik durf je nu al te zeggen dat je he tniet eens voor elkaar krijgt. Mocht je het wel voor elkaar krijgen, dan zal er gigantische chaos komen omdat je niet goed weet hoe je een feest moet organiseren. Een feest van dermate grote is maanden keihard werken. Dat doe je niet ff vanuit een zolderkamertje. Vind het daarom best triest dat een groep hersenloze mongolen het voor een boel andere moet verpesten.
Stoere jongen dat een vriend van je een feest heeft gegeven waar wel 200 jaar bajes rondloopt. Lekker boeiend. Kleinschalige feesten komen geen grote groepen mensen op af. Zal trouwens een goed feestje worden als jij al je aandacht aan de beveiliging gaat geven en niet aan de dj's en de aankleding en dergelijke. Dat gaat dus helemaal niks worden als je een feest voor 40000 man gaat geven. Vraag me trouwens af of meer beveiliging het probleem oplost. Pas als die gasten ook mogen slaan en rammen en dergelijke heeft het nut.quote:Op maandag 16 augustus 2004 06:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik zou je zeggen, je moet heel hard tegen mij zeggen dat ik iets niet voor elkaar krijg en hoe harder je dat tegen mij zegt des te harder ga ik bewijzen dat ik het wel voor elkaar krijg. Vanmiddag had ik zoiets meegemaakt dat iemand zei dat ik iets niet kon, maar het uiteindelijk wel waar maakte, iedereen stond er wel van te kijken. En ik ben niet zo`n mannetje die zich snel laat kennen, integendeel zelfs, maar je moet niet over de grens gaan.
En vrienden van me hadden een tijdje geleden een feest georganiseerd en daar liep serieus voor minimaal 200 jaar bajes binnen rond en er vond niet een knokpartij plaats, dat is natuurlijk wel op kleinere schaal, maar als ik een groot feest geef dan is het eerste wat ik rond wil hebben is de beveiliging de rest van het feest, de dj`s etc dat komt later wel, maar dat is geen primaire-feestbehoefte.
Jij kan ook al niet lezen, jullie willen toch niet beweren dat ik op dit moment de scherpste ben hier?quote:Op maandag 16 augustus 2004 06:34 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Stoere jongen dat een vriend van je een feest heeft gegeven waar wel 200 jaar bajes rondloopt. Lekker boeiend. Kleinschalige feesten komen geen grote groepen mensen op af. Zal trouwens een goed feestje worden als jij al je aandacht aan de beveiliging gaat geven en niet aan de dj's en de aankleding en dergelijke. Dat gaat dus helemaal niks worden als je een feest voor 40000 man gaat geven. Vraag me trouwens af of meer beveiliging het probleem oplost. Pas als die gasten ook mogen slaan en rammen en dergelijke heeft het nut.
Waar draait een feest om dan? Toch niet om de beveiliging toch? Die is er alleen maar om ervoor te zorgen dat er geen ongeregeldheden plaats vinden. Het feest draait om de dj's en de muziek. Dat is dan ook de primaire feestbehoefte volgens mijquote:Op maandag 16 augustus 2004 06:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij kan ook al niet lezen, jullie willen toch niet beweren dat ik op dit moment de scherpste ben hier?
Ik zei, de beveiliging is een primaire-feest-behoefte.
de dj`s en de hele mikmak dat is een secundaire-feest-behoefte(om het zomaar even te formuleren). Als iets secundair is, dat betekent nog niet dat het niet volmaakt is.
Het evenement draait om dat iedereen het naar ze zin heeft en dat iedereen zich veilig voelt en dat het ook daadwerkelijk veilig is, iemand met een pilletje op, die voelt zich nog veilig in het hol van de leeuw.quote:Op maandag 16 augustus 2004 06:38 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Waar draait een feest om dan? Toch niet om de beveiliging toch? Die is er alleen maar om ervoor te zorgen dat er geen ongeregeldheden plaats vinden. Het feest draait om de dj's en de muziek. Dat is dan ook de primaire feestbehoefte volgens mij
Dus zet je slechte namen neer, omdat je het te druk had met de beveiliging ? Kan je garanderen dat je dan idd geen 100 vechtende mensen hebt, maar maximaal 100 bezoekersquote:Op maandag 16 augustus 2004 06:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het evenement draait om dat iedereen het naar ze zin heeft en dat iedereen zich veilig voelt en dat het ook daadwerkelijk veilig is, iemand met een pilletje op, die voelt zich nog veilig in het hol van de leeuw.
Je hebt natuurlijk helemaal niks aan beste deejayz van de wereld, terwijl 100 man de tent loopt af te breken.
Pfff tuurlijk zet ik de vetste dj`s neer, ik steek gewoon wat minder geld in me eigen zak en ik investeer wat meer in de beveiliging.quote:Op maandag 16 augustus 2004 06:43 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Dus zet je slechte namen neer, omdat je het te druk had met de beveiliging ? Kan je garanderen dat je dan idd geen 100 vechtende mensen hebt, maar maximaal 100 bezoekers
Kijk ik ben dan wel een beetje wereldvreemd, maar van dit taalgebruik word ik niet wijs uit. Kun je dit naar algemeen beschaaft Nederlands vertalen?quote:Op maandag 16 augustus 2004 06:48 schreef JohnDope het volgende:
offtopic, ik ben trouwens makkelijk wat feesten betreft, als er maar bier is, me gabbers en relaxte mensen en er wordt goeie knalle gedraait, vanmij apart zetten ze een marsmannetje neer die de plaatjes draait, maakt mij allemaal niet uit, als het maar goed gedraaid is(wat niet zo moeilijk is) en als het maar lekker beukt![]()
quote:Op maandag 16 augustus 2004 07:24 schreef Paxlie het volgende:
De dj hoeft niet boeiend te zijn, het hoeft niet goed te zijn, als het maar beukt, want meneer is toch onder invloed en heeft derhalve toch niet meer door hoe er gedraait wordt
quote:Op maandag 16 augustus 2004 08:54 schreef lionsguy18 het volgende:
Het zijn toch maar hersenloze zombies die naar dat soort feesten gaan.
Wat kan mij het nou schelen of ze heelhuids naar huis komen.
Ik gaf hier een maximum aan in het meest extreme geval. Als er 10 gevallen zijn is het al veel. Meeste mensen hebben trouwens niet eens iets door drugs, maar eerder door een omgeklapte enkel of iets dergelijks.quote:Op maandag 16 augustus 2004 09:12 schreef lionsguy18 het volgende:
Liefst 100 EHBO gevallen door drugs????
Ik zou zeggen, lekker laten kreperen.
Ja die mogen wat mij betreft wel geholpen worden.quote:Op maandag 16 augustus 2004 10:02 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Ik gaf hier een maximum aan in het meest extreme geval. Als er 10 gevallen zijn is het al veel. Meeste mensen hebben trouwens niet eens iets door drugs, maar eerder door een omgeklapte enkel of iets dergelijks.
Niet om het 1 of ander maar dacht dat het hier om hooligans ging niet om het gebruik van drugs bij de verschillende party mensen.quote:Op maandag 16 augustus 2004 10:02 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Ik gaf hier een maximum aan in het meest extreme geval. Als er 10 gevallen zijn is het al veel. Meeste mensen hebben trouwens niet eens iets door drugs, maar eerder door een omgeklapte enkel of iets dergelijks.
Kop vd pagina:quote:Op maandag 16 augustus 2004 10:08 schreef BobRooney het volgende:
leuke filmpjes van de vechtpartij-en
http://www.kw.nl/~ffp/frame/frameset.html
quote:Niews
http://www.kw.nl/~ffp/dood/voorkand.gifquote:Op maandag 16 augustus 2004 10:24 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Kop vd pagina:
[..]
![]()
Laten we vooral alle feesten cancellen, dan hebben die hooligans precies voor elkaar waar ze nu mee bezig zijn. Kan je beter een zero tolerance beleid gaan voeren voor die gasten op feest.quote:Op maandag 16 augustus 2004 10:06 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ja die mogen wat mij betreft wel geholpen worden.
Maar het is bedenkelijk dat grote feesten altijd gepaard moeten gaan met rotzooi trappen.
Het kost de overheid een hoop geld.
Ik pleit er voor om dan maar dit soort zogenaamde feesten niet meer te houden, ofwel de rekening van de bewaking bij de veroorzaker te leggen.
Meestal zijn mensen gevoelig als er een aanslag op hun portemonnee wordt gepleegd.
Aangezien wetten en OM te slap zijn, vrees ik dat hooligans nog heel lang ongestoord hun gang kunnen gaan.
Terug naar de illegale feestjes net als afgelopen weekend in het amsterdamse bos en het weekend er voor onder de ring a10.quote:Op maandag 16 augustus 2004 10:43 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Laten we vooral alle feesten cancellen, dan hebben die hooligans precies voor elkaar waar ze nu mee bezig zijn. Kan je beter een zero tolerance beleid gaan voeren voor die gasten op feest.
Terug naar de illegale feestjes hoeft niet persé, maar minder grootschalige evenementen ben ik helemaal voor.quote:Op maandag 16 augustus 2004 10:51 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Terug naar de illegale feestjes net als afgelopen weekend in het amsterdamse bos en het weekend er voor onder de ring a10.dan heb je dat gezeik temminste niet.
Tuurlijk heeft het ook ze nadelen mbt ehbo enzo. Maar is wel altijd een super zweer zonder rellen en dat soort gedoe.
Het maakt denk ik geen donder uit of je ze niet laat doorgaan of wel. Als er geen ruimte is op feesten zoeken ze wel weer andere dingen op wat ze kunnen verneukenquote:Op maandag 16 augustus 2004 10:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Terug naar de illegale feestjes hoeft niet persé, maar minder grootschalige evenementen ben ik helemaal voor.
Idd, maar dan heb ik er iig geen last van als ik lekker wil dansenquote:Op maandag 16 augustus 2004 11:15 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Het maakt denk ik geen donder uit of je ze niet laat doorgaan of wel. Als er geen ruimte is op feesten zoeken ze wel weer andere dingen op wat ze kunnen verneuken
Dat komt natuurlijk omdat er natuurlijk geen ehbo aanwezig isquote:Op maandag 16 augustus 2004 10:51 schreef Marty26 het volgende:
Tuurlijk heeft het ook ze nadelen mbt ehbo enzo. Maar is wel altijd een super zweer
Jeps inderdaadquote:Op maandag 16 augustus 2004 11:37 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk omdat er natuurlijk geen ehbo aanwezig is
Lopen nog aardig wat mensen tussen die aardig hebben meegebouwd aan diezelfde 'scene'.quote:Op zondag 15 augustus 2004 18:38 schreef teknomist het volgende:
Dit soort mensen verpesten de hele scene![]()
![]()
. Kanker toch op kutmongolen
. Preventief elimineren dit soort 'mensen' met een iq lager dat van een embryo.
WWS (world wide security) staan erom bekend dat ze de regels aan hun laars lappen en gewoon meppen als ze de kans zien. Probleem is dat ze het doorgaans simpelweg afleggen tegen de hoolies.quote:Op maandag 16 augustus 2004 06:34 schreef Paxlie het volgende:
Pas als die gasten ook mogen slaan en rammen en dergelijke heeft het nut.
Als je niet weet waar je over lult lekker mondje dicht. Die feesten staan er juist om bekend dat ze gezien hun massale karakter bijzonder rustig verlopen qua geweld en overlast.quote:Op maandag 16 augustus 2004 10:06 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ja die mogen wat mij betreft wel geholpen worden.
Maar het is bedenkelijk dat grote feesten altijd gepaard moeten gaan met rotzooi trappen.
Ik pleit er voor om dan maar dit soort zogenaamde feesten niet meer te houden, ofwel de rekening van de bewaking bij de veroorzaker te leggen.
Meestal zijn mensen gevoelig als er een aanslag op hun portemonnee wordt gepleegd.
Aangezien wetten en OM te slap zijn, vrees ik dat hooligans nog heel lang ongestoord hun gang kunnen gaan.
Het annuleren van dit soorten feesten heeft geen zin. De grote pineut is de meerderheid en die hele kleine rotzooi trappende minderheid gaat wel ergens anders andermans plezier vergallenquote:Op maandag 16 augustus 2004 10:06 schreef lionsguy18 het volgende:
Dat dit soort zaken al sinds pak 'em beet 1995 op feesten spelen vergeten we dan voor het gemak maar even.quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:08 schreef wonko het volgende:
Het was wachten tot die idioten dit ontdekten. Kosten van beveiliging en politie nzet gewoon op die sloebers verhalen. En ze een evenementenverbod opleggen. Laat ze maar lekker thuis de boel verstieren.
Hmmm, leg uit?quote:Op maandag 16 augustus 2004 18:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Lopen nog aardig wat mensen tussen die aardig hebben meegebouwd aan diezelfde 'scene'.
De scene is trouwens al aardig verpest met de huidige toegangsprijzen.
Dat bij de opkomst van de house de voetbalsupporters en hooligans er vrij snel bij waren. De eerste generatie gabber/hardcore liefhebbers trok bijzonder veel volk uit voetbal-kringen. De links tussen de dance scene en de supporters/hoolie scene zijn legio.quote:Op maandag 16 augustus 2004 20:22 schreef teknomist het volgende:
[..]
Hmmm, leg uit?
Goh, zouden dat dezelfde zijn als die harde kern die tegenwoordig rotzooi loopt te maken?quote:Op maandag 16 augustus 2004 20:27 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dat bij de opkomst van de house de voetbalsupporters en hooligans er vrij snel bij waren. De eerste generatie gabber/hardcore liefhebbers trok bijzonder veel volk uit voetbal-kringen. De links tussen de dance scene en de supporters/hoolie scene zijn legio.
Rep'squote:Op maandag 16 augustus 2004 20:30 schreef Henk-Wim het volgende:
Hoe heette de beveiling @ DAncevalley ook alweer? Iig niet WWS...
Ik was niet echt onder de indruk, het waren voornamelijk studenten volgens mij.quote:Op maandag 16 augustus 2004 20:34 schreef Henk-Wim het volgende:
Hmm Reps heeft best een indrukwekkend portfolio. Valt me beetje tegen dat ze gingen rennen voor die 40 (max) rellende wannabe-hooligans.
De wegrennende repzquote:Op maandag 16 augustus 2004 20:31 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Rep's
ik krijg steeds meer het vermoeden dat jij ertussen stond en mee stond te vechten, vraag me niet waaromquote:Op maandag 16 augustus 2004 22:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De wegrennende repz
Neehoor ik stond op die heuvel met een hoop relaxte mensen toe te kijken.quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:53 schreef Paxlie het volgende:
[..]
ik krijg steeds meer het vermoeden dat jij ertussen stond en mee stond te vechten, vraag me niet waarom
nou ik heb genoeg erge dingen gezien op feesten, het ergste wat ik gezien heb is een meisje met een half afgekrabt gezicht.quote:Op maandag 16 augustus 2004 23:55 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ach, het zal allemaal wel meevallen. De media smult van dit soort nieuws en hebben er een handje van een en ander aan te dikken.
In de praktijk zal er vast wel wat gebeuren en dat is erg jammer. Het is alleen wel zo dat als je niet met die onzin meedoet je er ook geen last van hebt. Lekker aan de kant gaan als het gebeurt. Sowieso is de kans dat je er iets van mee krijgt vij klein. Zo'n vechtpartijtje duurt hooguit 1 minuut tussen maximaal 30 a 40 man. Op zo'n feest lopen meer dan 10.000 mensen rond. Ik ga al heel lang naar feesten en heb nog nooit een vechtpartij gezien (en dat komt niet door de drugs).
Niks aan het handje.
Nee er is inderdaad geen thunderdome, maar daarmee is het probleem nog niet opgelost. Nu zal de pleuris wel bij het q-dance podium uitbreken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 00:38 schreef FlowDesign het volgende:
Het is ook geen wonder dat er geen Thunderdome tent meer is op Mystery Land, hè JohnDope.
Waarom leg jij de schuld bij de organisatie als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 00:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee er is inderdaad geen thunderdome, maar daarmee is het probleem nog niet opgelost. Nu zal de pleuris wel bij het q-dance podium uitbreken.
Dan kan je zeggen als organisatie, volgend jaar stoppen we ook met het q-dance-podium, maar dan verplaatst het probleem zich weer naar het technopodium.
Dan kan je inderdaad weer als organisatiezijnde zeggen, volgend jaar halen we ook maar het technopodium weg, maar dan vindt men wel weer een ander podium, totdat ze nog alleen maar trance draaien en echt de lol er af is.
Lomp volk inderdaad, maar gekweekt door ons kabinet met z'n gedoogbeleid. Holland is niets meer dan een klein drugsstaatje. Crisis in dit land.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 00:38 schreef FlowDesign het volgende:
Achjaaaaaa..... al die zatte, pillenslikkende, snuivende, GHB-drinkende bouwvakkers zijn zo kansloos, daar valt niet tegenaan te praten. Die kunnen alleen maar slaan. Kaffers zijn het. Andere mensen hebben ook een boel geld betaald voor zo'n feest, maar dan moet het weer door anderen verpest worden.
Het is ook geen wonder dat er geen Thunderdome tent meer is op Mystery Land, hè JohnDope.
Ik heb het niet over schuldig of niet, maar een muziekstijl van een feest schrappen om eventuele rellen te voorkomen heeft geen zin.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 00:57 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Waarom leg jij de schuld bij de organisatie als ik vragen mag?
Ik ga toch ook niet staan vechten op een party?
Ik ben daar voor m'n lol.
Voor dit kabinet had je zeker geen hooligansquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 01:01 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Lomp volk inderdaad, maar gekweekt door ons kabinet met z'n gedoogbeleid. Holland is niets meer dan een klein drugsstaatje. Crisis in dit land.
ow, dus jij bent zo'n klote hooligan die graag gaat vechten met andere hooligans? Doe dit dan ff lekker ergens waar niemand last van je heeft? De sahara ofzo? Flikker alsjeblieft op zegquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 03:14 schreef PLAE@ het volgende:
stelletje huillies. Een beetje knokken is tegenwoordig niet meer toegestaan. Het enige wat je hier nog mag is allochtonen knuffelen.
Zit is niet zo te zeiken op die gasten, jij kan wel zeggen dat ze opmoeten rotten naar de Sahara, maar misschien vinden die gasten waar jij slap over zit te lullen dat jij naar de Sahara moet rotten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 09:04 schreef Paxlie het volgende:
[..]
ow, dus jij bent zo'n klote hooligan die graag gaat vechten met andere hooligans? Doe dit dan ff lekker ergens waar niemand last van je heeft? De sahara ofzo? Flikker alsjeblieft op zeg
Mensen...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zit is niet zo te zeiken op die gasten, jij kan wel zeggen dat ze opmoeten rotten naar de Sahara, maar misschien vinden die gasten waar jij slap over zit te lullen dat jij naar de Sahara moet rotten.
Kijk jij ziet misschien feesten als lekker dansen en los gaan en de ander ziet een feest als dansen en zo nu en dan een beetje de boel slopen en onveilig maken. We zijn niet allemaal hetzelfde.
Mooi, dus jij wil betalen om te vechten?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zit is niet zo te zeiken op die gasten, jij kan wel zeggen dat ze opmoeten rotten naar de Sahara, maar misschien vinden die gasten waar jij slap over zit te lullen dat jij naar de Sahara moet rotten.
Kijk jij ziet misschien feesten als lekker dansen en los gaan en de ander ziet een feest als dansen en zo nu en dan een beetje de boel slopen en onveilig maken. We zijn niet allemaal hetzelfde.
Laat iedereen gewoon lekker ze eigen ding doen binnen, als diegene mij of me vrienden maar niet lastig valt, dan mogen ze vanmij apart de hele boel in de fik steken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:12 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Mooi, dus jij wil betalen om te vechten?
Organiseer ik een feestje met een DJ en mooie grote stalen kooi met voldoende wapens. Iedereen die wil vechten trap ik daarin en er mag maar 1 iemand uitkomen, deal?
Wat een slap gelul zeg dat een feest pas leuk is als je wat gesloopt heb. Ga lekker je clubhuis of je eigen huis slopen maar val mij er niet mee lastig als ik gewoon een leuk feestje wil.
Als voor mijn neus iemand in elkaar gerost wordt ervaar ik dat als minder prettig, om het maar eens zacht uit te drukken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Laat iedereen gewoon lekker ze eigen ding doen binnen, als diegene mij of me vrienden maar niet lastig valt, dan mogen ze vanmij apart de hele boel in de fik steken.
Die partyorganisatoren die worden slapend miljonair op hun luie drugsreet, laat hun maar lekker peentjes zweten voor ongeregeldheden op hun feesten, dan leren ze tenminste ook is wat werken is.
Mensen die naar een feest gaan om daar de boel te slopen en onveilig te maken mogen ze van mij meteen een nekschot gevenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te zeggen, dat het toch wel gebeurd en dat we die gasten moeten accepteren?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Strateeg met je lange termijn visie. Geweldig domme praat: als ze maar niet aan mij of mijn vrienden komen. Schijt aan alle anderen.... daar bestaat een woord voor. Ik hoop dat die partyorganisatoren ook zo denken dan zijn ze direct weg.quote:Laat iedereen gewoon lekker ze eigen ding doen binnen, als diegene mij of me vrienden maar niet lastig valt, dan mogen ze vanmij apart de hele boel in de fik steken.
Die partyorganisatoren die worden slapend miljonair op hun luie drugsreet, laat hun maar lekker peentjes zweten voor ongeregeldheden op hun feesten, dan leren ze tenminste ook is wat werken is.
quote:Laat iedereen gewoon lekker ze eigen ding doen binnen, als diegene mij of me vrienden maar niet lastig valt, dan mogen ze vanmij apart de hele boel in de fik steken.
Omdat de politiek genoeg andere, belangrijkere dingen te doen heeft. Het is een relatief klein probleem dat bovendien ook moeilijk op te lossen is (ze proberen het al 20 jaar namelijk).quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:29 schreef Chadi het volgende:
En nog steeds negeert de politiek dit probleem.
nu worden de rellen gedaan door opgefokte anabole fitness hardstylers.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 00:38 schreef FlowDesign het volgende:
Dat punt heb ik al eerder bij meneer Dope aangekaart maar is daar niet inhoudelijk op ingegaanquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:03 schreef Labtech het volgende:
[..]
Ok, dan ff het volgende. Je staat lekker uit je plaat te gaan op Legalize It. Het is 7 uur s avonds, het feest duurt nog tot elf uur, maar Ineens hoor je overal om je heen de muziek uitgaan. Enigzins verward kijk je rond je heen, je ziet wat mensen rennen.Vervolgens hoor je door de speakers dat het feest op last van de politie is stilgelegd en dat je vriendelijke verzocht wordt om het terrein te verlaten. Nee, dan heb je echt een succesvolle avond.
Omdat een aantal van die bosmongolen "hun eigen ding" loopt te doen, moeten de mensen die wel komen om de dingen te doen waar een feest voor bedoeld is hun biezen pakken. Nee geweldig...
![]()
Toen ik de politie-heli boven het HQ terrein van DV zag hooveren en smsjes kreeg van vrienden die bij die stage stonden zag ik het al weer gebeuren..Zelfde verhaal afgelopen zaterdag op de Dance Parade, op de erasmusbrug werd het erg stil na wagen 17. Ook hier zag ik de bui al weer hangen
Kijk dat een stelletje eenhersencelligen elkaar de hersens wil inslaan kan ik ergens nog begrijpen. Maar wordt het niet eens tijd dat we klojo's ff duidelijk maken dat als dit zo doorgaat, ze niet alleen hun 'eigen' voetbalfeestje voor de normale man hebben verkloot, maar ook de dance-scene zachtjes om zeep aan het brengen zijn.
Om nog maar niet te spreken over het feit dat je als ongelukkige omstander ook een ppar beuken kan oplopen...
Jongens ik zal jullie het nog 1 keer vertellen: Als een mijn makkertjes en ik met rust worden gelaten, dan mag de rest doen wat diegene wilt. Als men een feest wilt afblazen, dan moet men dat lekker doen, ik ga wel elders een paar blikken bier halen met de rest, we bouwen ons eigen feesie wel.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:37 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat punt heb ik al eerder bij meneer Dope aangekaart maar is daar niet inhoudelijk op ingegaan.
Waarom ga je eignelijk niet gewoon in de kroeg hangen ? Kennelijk kom je niet voor het feest.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jongens ik zal jullie het nog 1 keer vertellen: Als een mijn makkertjes en ik met rust worden gelaten, dan mag de rest doen wat diegene wilt. Als men een feest wilt afblazen, dan moet men dat lekker doen, ik ga wel elders een paar blikken bier halen met de rest, we bouwen ons eigen feesie wel.
Je bent nogal een egoistisch mannetje he? Zolang ons maar niks overkomt kan het me geen zak schelen...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jongens ik zal jullie het nog 1 keer vertellen: Als een mijn makkertjes en ik met rust worden gelaten, dan mag de rest doen wat diegene wilt. Als men een feest wilt afblazen, dan moet men dat lekker doen, ik ga wel elders een paar blikken bier halen met de rest, we bouwen ons eigen feesie wel.
Als aan de andere kant van de wereld mensen worden verkracht en afgeslacht waarom klaag je dan nog over het veel te dure kaartje voor DV en organisatoren die alleen maar op hun gat liggen en enkel geld willen verdienen?quote:We zijn gewoon een beetje verwend in nederland, aan de andere kant van de wereld worden mensen afgeslacht en verkracht en weet ik het wat voor zieke dingen er nog meer gebeuren.
Bij ons hebben we een paar groepen jongeren die elkaar opzoeken en met elkaar op de vuist gaan, iets wat al zeker 10 jaar gebeurt. Maarja er moest weer een nieuwe hypende-zondebok gezocht worden in de media.
Ik vergeleek het geweld wat we hier hebben met het geweld aan de andere kant van de wereld. Ik wilde zeggen dat geweld op houseparties is maar een luxeprobleem. Kan je nagaan hoe goed je het hier in nederland hebt, daar moeten mensen ook is bij stil staan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:06 schreef teknomist het volgende:
[..]
Je bent nogal een egoistisch mannetje he? Zolang ons maar niks overkomt kan het me geen zak schelen.... Misschien omdat dit soort incidenten ook consequenties heeft voor de andere bezoekers die wél van een feestje houden. Waarom ga je dan in de eerste plaats naar een feest als je toch je eigen feestje kan bouwen, of geniet je juist van het kijken naar vechtpartijen?
![]()
.
[..]
Als aan de andere kant van de wereld mensen worden verkracht en afgeslacht waarom klaag je dan nog over het veel te dure kaartje voor DV en organisatoren die alleen maar op hun gat liggen en enkel geld willen verdienen?.
Dat het aan de andere kant van de wereld erg gesteld betekent niet dat je het hier moet bagatelliseren... Immers van kwaad tot erger.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik vergeleek het geweld wat we hier hebben met het geweld aan de andere kant van de wereld. Ik wilde zeggen dat geweld op houseparties is maar een luxeprobleem. Kan je nagaan hoe goed je het hier in nederland hebt, daar moeten mensen ook is bij stil staan.
Ik bedoel egoistisch t.o.v. de andere partygangers. Het kan jouw geen ruk schelen als hun plezier wordt bederfd? Hetzij ze eventueel klappen krijgen, hetzij de algemene sfeer wordt verziekt, hetzij het betreffende feeste de volgende keer hierdoor geen doorgang mag vinden...quote:En ik ben alles behalve egoistisch, als er 1 makkertje niet is op het einde van het feest, dan ga ik niet eerder naar huis voordat ik diegene gevonden heb. Samen uit samen thuis.
Ik weet niet of je goed oplet, maar 9 van de 10 keer krijgt een schuldige klappen binnen( de ene gek probeert de andere onbekende gek uit. De onbekende gek gaat er op in en dan breekt er meestal knokke uit), als jij geen vechten wilt hebben dan krijg je dat ook niet. Ik ga nu al een jaar of 10 naar houseparties en ik heb de meeste gruwelijke dingen gezien en meegemaakt maar ik heb nog nooit klappen binnen gehad daar en ook nog nooit uit hoeven delen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:17 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat het aan de andere kant van de wereld erg gesteld betekent niet dat je het hier moet bagatelliseren... Immers van kwaad tot erger.
[..]
Ik bedoel egoistisch t.o.v. de andere partygangers. Het kan jouw geen ruk schelen als hun plezier wordt bederfd? Hetzij ze eventueel klappen krijgen, hetzij de algemene sfeer wordt verziekt, hetzij het betreffende feeste de volgende keer hierdoor geen doorgang mag vinden...
Als je enigszins kan lezen, meneer Dope, zie je dat maar één van de drie manieren was waarop dergelijke incidenten nadelige gevolgen kunnen hebben voor party bezoekers.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet niet of je goed oplet, maar 9 van de 10 keer krijgt een schuldige klappen binnen( de ene gek probeert de andere onbekende gek uit. De onbekende gek gaat er op in en dan breekt er meestal knokke uit), als jij geen vechten wilt hebben dan krijg je dat ook niet. Ik ga nu al een jaar of 10 naar houseparties en ik heb de meeste gruwelijke dingen gezien en meegemaakt maar ik heb nog nooit klappen binnen gehad daar en ook nog nooit uit hoeven delen.
Deels.quote:Op maandag 16 augustus 2004 20:30 schreef teknomist het volgende:
[..]
Goh, zouden dat dezelfde zijn als die harde kern die tegenwoordig rotzooi loopt te maken?
Als je niets weet moet je ook niet willen meepraten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 01:01 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Lomp volk inderdaad, maar gekweekt door ons kabinet met z'n gedoogbeleid. Holland is niets meer dan een klein drugsstaatje. Crisis in dit land.
Een beetje hoolie betaalt niet natuurlijk he?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:00 schreef NiNi het volgende:
Djiez, wat sneu.
Geld betalen voor een leuk feest, om daar te gaan knokken.
Zul je der vast tussen hebben zitten. Maar 'anderen' interesseren ze doorgaans geen reet. Don't flatter yourselfquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:57 schreef Versie1 het volgende:
Wat probeer je nou te zeggen, dat het toch wel gebeurd en dat we die gasten moeten accepteren?
Nou nee hoor. Dit soort paupers vinden het (alleen) leuk als anderen er last van hebben en daarom moeten ze afnokken.
Alleen wat grote monden op internetfora van kindertjes die waarschijnlijk net na het avondeten moeten gaan slapen. Niets om je druk over te maken dus.quote:Op zondag 15 augustus 2004 18:22 schreef static het volgende:
[..]
Zoek ergens een veldje op ofzo, maar vergal niet het plezier van duizenden mensen. [afbeelding]
Verklaar je nader, want ik begrijp je opmerking niet...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Alleen wat grote monden op internetfora van kindertjes die waarschijnlijk net na het avondeten moeten gaan slapen. Niets om je druk over te maken dus.
god wat had iedereen een last van zo'n relletje op dance valley en van de week in Rotterdam met die relletjes bij de Dance Parade.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 09:04 schreef Paxlie het volgende:
[..]
ow, dus jij bent zo'n klote hooligan die graag gaat vechten met andere hooligans? Doe dit dan ff lekker ergens waar niemand last van je heeft? De sahara ofzo? Flikker alsjeblieft op zeg
Zo'n organiserende partij van een flink feest (ik geloof mysteryland ookquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:15 schreef Everett het volgende:
[..]
Verklaar je nader, want ik begrijp je opmerking niet...
Ik ben 't wel met je eens dat de dingen niet moeten worden opgeblazen. Aan de andere kant is het wel scary als grote groepen met elkaar op de vuist gaan op een afgesloten terrein. Op Dancevalley viel het uiteindelijk wel mee, maar als je daar staat weet je nog niet hoe het gaat aflopen. Ik heb ruim 70 euro betaald voor een kaartje voor Dancevalley en mijn vriendin is een tijdje echt ontdaan geweest door die mafketels (daar wil ik niet voor betalen). Het is gewoon niet tof en het verziekt de sfeer van een festival dat gewoon fun moet zijn. Het is gewoon asociaal dat er altijd een kleine groep is die het voor de meerderheid verkloot.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:18 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
god wat had iedereen een last van zo'n relletje op dance valley en van de week in Rotterdam met die relletjes bij de Dance Parade.
Stel je niet aan zeg.
Jah daar hebben mensen last van. Bij duizenden mensen komt er toch een soort van angst. Ik vind het nog veel meer aanstellen door te gaan beweren dat niemand er last van heeft terwijl je later zegt dat meisjes er wel gelijk last van hebben. Wat een fucking dom argument weer. Nogmaals, moment dat er gevochten wordt, dan hebben mensen die onschuldig zijn hier last van.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:18 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
god wat had iedereen een last van zo'n relletje op dance valley en van de week in Rotterdam met die relletjes bij de Dance Parade.
Stel je niet aan zeg.
Als er op zo'n feest geknokt wordt tussen 2 supportersgroepen is dat vaak omdat je elkaar niet uit kan staan en niet eens afgesproken werk. Net zoiets dus als 2 dorpen waartussen het nog al eens haat en nijd is. En men elkaar op de feestweken nog al eens de hersens inslaan in het boerenland.
Dat van die meisjes die gelijk aanstellerig overstuur zijn ben ik met je eens. Maar een vechtpartij kan een hele impact op iemand hebben. Vooral als diegene drugs op heeft (wat toch nog best vaak is op een feest) kan het soms heel raar overkomen. Dat blijft dan echt wel ff in je zitten. Dat vind ik dus geen aanstellen en ik weet zeker dat vrij veel mensen toch met een sorot van angst een paar uur rondlopen door een paar imbeciele iq-loze mongolen die met elkaar op de vuist moeten om een spelletjequote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:37 schreef PLAE@ het volgende:
ja je hebt gelijk ik spreek mezelf daarin wel tegen.
Maar ik vind het vooral aanstellen al die meisjes die dan spontaan in tranen uitbarsten als ze een vechtpartijtje zien.
Het duurde wat ik hoorde niet langer dan een minuut of 2/3 op een feest van een uurtje of 12?
Dus aanstellerij ja![]()
Wat ben jij ontzettend, egocentrisch, gatverdamme zeg! Echt verachtelijk is het gewoon. Zolang jij en je matti's het maar naar je zin hebben is het wel best, wat de anderen op het feest meemaken interesseertje geen hol. Vrouwen zijn jankerds en aanstellers en mensen die komen voor een leuk feestje moeten vooral niet zeiken als ze een paar klappen krijgen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wij zijn helemaal niet verwend, we hebben ons jarenlang helemaal de touwtering gewerkt zodat achterlijke kutkinderen zoals jij ons zorgvuldig opgebouwde klimaat compleet naar de hiv kunnen helpen. Hooligans zijn het uitschot der maatschappij, ze weten het alleen zelf nog niet.quote:We zijn gewoon een beetje verwend in nederland, aan de andere kant van de wereld worden mensen afgeslacht en verkracht en weet ik het wat voor zieke dingen er nog meer gebeuren.
Bij ons hebben we een paar groepen jongeren die elkaar opzoeken en met elkaar op de vuist gaan, iets wat al zeker 10 jaar gebeurt. Maarja er moest weer een nieuwe hypende-zondebok gezocht worden in de media.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |