abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21290113
Tijdens mijn vakantie in Duitsland heb ik een bijzondere ervaring opgedaan die ik graag met jullie wil delen. Misschien zijn er mensen met soortgelijke ervaringen of hebben jullie meer informatie hierover.

Uit een folder had ik gelezen dat er in het plaatsje Nordenau, in Sauerland, een grot was waaruit 'genezend' water werd gehaald. De waterbronnen in de grot hadden het vermogen verschillende klachten bij ziektes te verminderen en/of ziektes zelf te genezen. In de grot, de zogenaamde 'Brandholz', zou een energieveld zijn die het natuurlijk genezingsproces in het menselijk lichaam zeer positief zou beïnvloeden. Daar wilde ik meer van weten.

Aangekomen in Nordenau bleek er een groot kuuroord gebouwd te zijn. Hier konden mensen verblijven om te rusten en meerdere dagen te profiteren van de Brandholz. Recht naast het kuuroord was de bewuste grot waar je voor 6 euro naar binnen kon om 25 minuten in de grot te kunnen zitten. Ook kon je dan water mee naar huis krijgen als je zelf flessen had meegebracht. Het water moest dan wel het liefst dezelfde dag gedronken worden omdat anders de werking minder effectief zou zijn (?). Pinpasjes en mobieltjes mee de grot in werd afgeraden door de aanwezigheid van een magnetisch veld.

Ingang naar de grot.

De aardstralen, of wat het dan ook maar was, waren voor mij direct al te voelen toen ik op de ingang van de grot afliep. Je lichaam begint te tintelen, vooral de handen. Je voelt erg veel energie. In de grot zelf kon ik het ook voelen. Je mocht als bezoeker met je voeten tegen de rotswand aanzitten om de energie op te nemen en te mediteren. Dat heb ik vervolgens gedaan. De energie kan je echt door je benen je lichaam in voelen trekken. Na 15min voelde ik een vlaag van misselijkheid en voelde mijn hoofd heel zwaar aan. Ik kon bijna mijn ogen niet meer openhouden. Ik had er moeite mee controle te houden en niet flauw te vallen. Achteraf kreeg ik van mijn broer te horen dat onze gids in het Duits inderdaad had gezegd dat je van deze heftige energie kon flauwvallen of een beroerte krijgen, wat ook regelmatig gebeurde.

Na de 25 min stonden we weer buiten maar ik kon nog steeds de tintelingen van de energie ervaren. Kennelijk was dit energieveld groter dan de grot zelf. Ik heb vervolgens door de omgeving gewicheld (wat véél verbaasde blikken opleverde ) en het energieveld bleek ongeveer 1 vierkante kilometer te bedragen (bijna het hele dal)! Het sterkste punt zat achter de noordelijke rotswand in de grot (de bezoekers in de grot zaten ook allemaal naar de noordkant gericht). Het genezende water stroomt dus waarschijnlijk door het centrum heen, waarna het in de grot uit een bron gehaald wordt.

Ironisch genoeg bleek, dankzij de wichels, dat het beekje dat van het hotel naar de parkeerplaats stroomde ook vol met deze aardstralen zat en waarschijnlijk uit dezelfde bron komt. 6 Euro betalen voor genezend water is dus absoluut overbodig, tenzij je de grot zelf in wil. Maarja, dat wordt de mensen natuurlijk niet verteld.

We hebben een flesje 'genezend' water meegenomen en ik heb er die dag ongeveer 3 glazen van gedronken. Ik had op dat moment nergens last van dus ik kan ook niet zeggen of het nou werkelijk genezend water is. Frappant was wel dat ik tijdens het avondeten geen vlees kon verdragen, alsof daarmee de werking van het water teniet zou worden gedaan (?). Zo voelde het iig wel. Ik eet nu wel weer vlees maar veel minder dan eerst. Ook de ervaring van de energie op die plek heeft toch wel indruk achter gelaten, genezend of niet.

Theorie over de werking van het water:
quote:
With the aid of Japanese scientists we are now able to substantiate a serious theory concerning the tunnel's powers. When the the water inside the tunnel was analysed and compaired with the results of their own research on socalled 'Reduced Water' they found interesting parallels.

This water, due to its specific molecular structure, has the ability to pass on free electrons, which can neutralise the free radicals by forming a compound with them. According to this the power of the tunnel and its spring water must have an antioxydative characteristic, which means that it is able to decrease the destructive effects of the highly aggressive free radicals on the health and on the cells of the human body. The hearby achieved protection of the cells helps to prevent diseases and supports the healing process of existing ones.

According to new examination reports of more than 500 visitors to the tunnel we were able to prove a sound amelioration of their respective health conditions. Continuous stability of health has been especially noticed with regard to the following disorders:
Chronic pain conditions
Rheumatism
Skin diseases
State of exhaustion
Circulatory disturbances
Bron: http://www.stollen-nordenau.de/eng/Stollen/stollen.html

Meer over vrije radicalen:
http://www.kruidenvrouwtje.nl/zozitdat/vrije-radicalen.htm
http://users.pandora.be/anje/antioxidanten.htm

Maar hoe kan het nou dat dit water zo goed werkt tegen vrije radicalen in het lichaam? Het energieveld is er naar mijn waarneming zeker. Maar aardstralen zijn volgens vele bronnen toch echt negatief van oorsprong? Andere bronnen beweren juist dat aardstralen, net als leylijnen, zowel positief als negatief kunnen zijn..?

Over aardstralen:
http://www.nopapers.nl/wat/omni-abc/a/aardstralen.html
http://www.gezondhuis.be/
http://www.bovennatuurlij(...)elen.php?itemid=1097

Soortgelijke bronnen met genezend water zijn ook gesignaleerd in Mexico, India, China, Australië en Thailand alwaar ze al net zo populair zijn als deze in Duitsland. Naar deze bron in Duitsland is door verschillende instituten onderzoek gedaan en de genezende en/of vermindering/stabilisering van verscheidene lichamelijke klachten bij de proefpersonen is zeker vastgesteld.

Ik zou normaal heel erg laconiek hebben gereageerd op verhalen over genezend water, maar deze grot en zijn omgeving is naar mijn mening vol van een bepaald soort energie. Het is zeker een bijzondere plek.
pi_21291368
welkom terug!

leuk verhaal
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 21:38:50 #3
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_21291435
Dat klinkt als een lekker glaasje water.
pi_21291486

Leuk beschreven zo !
Maakt echt duidelijk dat jij er echt wat van gevoeld heb
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:00:33 #5
101636 Akira85
Two Beer, or not two beer....
pi_21291962
Jammer, ben nog niet zo gek lang geleden in Sauerland wezen skieën... als ik dat vantevoren had geweten was ik zeker effies langs gewipt .
Onweer, het begint flitsend, maar eindigt altijd met gedonder....
pi_21292054
Fantastisch verhaal Geerts .

Aardstralen in "gewoon" taalgebruik zijn alle energievelden die schadelijk zijn voor de mens, of die ze negatief beïnvloedt. Eigenlijk is het dus een verzamelterm. De energie van aardstralen kan gezondheidsklachten veroorzaken. Volgens bepaalde bronnen zijn het met name de benkerlijnen (van oorsprong positief, kan makkelijk negatief worden), currylijnen (rasternetwerk, van oorsprong positief) en hartmannlijnen (kan wisselen tussen positief en negatief, door menselijke activiteit) die schadelijk zijn voor de mens. Dit zijn een paar van de vele typen lijnen die over het aardoppervlak lopen.

Het is mogelijk je woning oid te laten ontstoren door iemand die daar ervaring in heeft.

Aardstralen in de ruimste zin van het woord zijn àlle typen energielijnen die over de aarde lopen, inclusief leylijnen. Volgens sommige bronnen kunnen ze "kosmisch" of "aards" van oorsprong zijn, maar dat vind ik zelf al snel een beetje te zweverig worden.

Lijnen die een genezende of stimulerende werking hebben zijn o.a. leylijnen (levenskracht & geneeskracht), currylijnen (mits positief: opladen en energie), meyerlijnen (fysieke en mentale kracht), benker (mits positief: liefhebben).

Van leylijnen weet ik dat bij een kruising (leycentrum) vaak een geneeskrachtige bron is, die in Christelijke tijden vaak is omgevormd tot bedevaartsoord met bijbehorend(e) wonder(en). Voorbeelden alleen hier in de regio al te over: Adelbertusput te Egmond, Runxputte te Limmen/Heiloo, Willibrordusput te Heiloo...

Mogelijk dat de overige lijnen/rasters ook bij samenkomst of verdikking een geneeskrachtige uiting krijgen in zo'n plaats als bijvoorbeeld de grot bij Nordenau, of andere bekende geneeskrachtige oorden, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Een zèèr interessante website op dit gebied is http://www.leylijnen.com/ , die niet alleen ley maar veel meer "aardstralen" behandeld, inclusief hun effect op bomen .

[ Bericht 0% gewijzigd door ReCreative op 14-08-2004 23:57:44 ]
pi_21295688
Je hebt ook van dat genezend water in Meersel Dreef in belgie, heeft een beetje een metaal smaakje.
pi_21297868
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 21:38 schreef Bioslock het volgende:
Dat klinkt als een lekker glaasje water.
Dat is het zeker. Schoon bergwater, lekker fris (geen metaalsmaak overigens).. heerlijk. Maar wel extreem koud! Je tanden vriezen er bijna af als je dat water zo uit de bron opdrinkt..
pi_21297930
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:04 schreef ReCreative het volgende:
Van leylijnen weet ik dat bij een kruising (leycentrum) vaak een geneeskrachtige bron is, die in Christelijke tijden vaak is omgevormd tot bedevaartsoord met bijbehorend(e) wonder(en). Voorbeelden alleen hier in de regio al te over: Adelbertusput te Egmond, Runxputte te Limmen/Heiloo, Willibrordusput te Heiloo...
Ik neem aan dat die putten nu niet meer gebruikt worden (iig niet voor dat doel)? Of worden ze nog dagelijks bezocht door honderden mensen? En over wat voor soort wonderen hebben we het hier?
quote:
Mogelijk dat de overige lijnen/rasters ook bij samenkomst of verdikking een geneeskrachtige uiting krijgen in zo'n plaats als bijvoorbeeld de grot bij Nordenau, of andere bekende geneeskrachtige oorden, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Dat is mogelijk inderdaad, maar het opvallende op deze plek was dat het hier om een heel energieveld ging. Het was meer een soort gebied van energie ipv een samenkomst van lijnen. Tenzij, een samenkomst van lijnen voor een dergelijke uitstraling kan zorgen in een omgeving.. ?

Edit: Leylijnen gaan toch alleen over het aardoppervlak, en deze energie kwam uit de berg zelf dus dan kan het toch niet met leylijnen te maken hebben?

Het is moeilijk te zeggen. Ik kreeg persoonlijk niet echt de indruk dat het iets met lijnen of rasters te maken heeft. Maar ik heb ook niet naar lijnen gezocht, dus dat weet ik zo niet.
quote:
Een zèèr interessante website op dit gebied is http://www.leylijnen.com/ , die niet alleen ley maar veel meer "aardstralen" behandeld, inclusief hun effect op bomen .

[ Bericht 3% gewijzigd door Geartsjuh op 15-08-2004 10:11:46 ]
pi_21297938
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 01:08 schreef newsman het volgende:
Je hebt ook van dat genezend water in Meersel Dreef in belgie, heeft een beetje een metaal smaakje.
Jij bent daar geweest? Zou je er wat meer over willen vertellen?
pi_21299421
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 10:05 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik neem aan dat die putten nu niet meer gebruikt worden (iig niet voor dat doel)? Of worden ze nog dagelijks bezocht door honderden mensen? En over wat voor soort wonderen hebben we het hier?
Jawel, de oorden worden nog steeds voor bedevaart gebruikt. Honderden mensen komen er niet meer, maar toch zeker wel tientallen per week.

Bij de Runxputte bijvoorbeeld, is een kapel gebouwd (Onder Lieve Vrouw ter Nood). Dit is echt wel een bekend bedevaartsoord. Op Allerzielen stopt de NS zelfs bij de kapel, er is een klein perronnetje.

Oh, en ze hebben een website: http://www.onzelievevrouwternood.nl/

Eén van de wonderen daar is een Mariabeeld dat gevonden is door een boer. Op zich niet wonderlijk, maar een koopman uit Alkmaar voer tegelijkertijd op zee, zonder een vlaagje wind. 's Nachts kreeg de koopman een droom waarin hij het Mariabeeld zag en de locatie (Runxputte). Een stem zei hem: "De wind zal waaien als je mij vereren gaat!" Vrij vlot daarna stak de wind op en kon de koopman zijn bestemming bereiken.

De koopman stichtte bij terugkomst bij de Runxputte de kapel, ter verering van Maria zoals hij beloofd had.

Dit is het stichtingswonder, als ik me niet vergis zijn er nog vele andere genezings- en hulpwonderen daar .
quote:
Dat is mogelijk inderdaad, maar het opvallende op deze plek was dat het hier om een heel energieveld ging. Het was meer een soort gebied van energie ipv een samenkomst van lijnen. Tenzij, een samenkomst van lijnen voor een dergelijke uitstraling kan zorgen in een omgeving.. ?
De enige ervaring die ik heb is op het gebied van leylijnen, dan geldt dat er inderdaad een heel gebied van energie ontstaat op de plaats van een kruising.
quote:
Edit: Leylijnen gaan toch alleen over het aardoppervlak, en deze energie kwam uit de berg zelf dus dan kan het toch niet met leylijnen te maken hebben?
Dus is het mogelijk een één van die andere energielijnen/stelsels, die anders loopt en niet per sé het aardoppervlak volgt. Heb ik verder niet veel verstand van .
pi_21375766
Mogelijk interessant in het kader van dit topic is informatie die ik tegen kwam over een andere bekende heilzame plek: Lourdes:

Vroeger in de tijd dat de aardemoeder werd vereerd was verbinding van de aardebewoners met de natuur en de planeet veel harmonischer. Men ervoer op speciale dagen de hogere toevoer van aarde en kosmische energie en vereerde op die tijdstippen de moedergodin (de onderwereld) en de goden van het heelal (de bovenwereld). Op krachtplaatsen werden ter ere hiervan vruchtbaarheidsfeesten en rituelen uitgevoerd.

Juist omdat de mensen al gewoon waren naar deze plaatsen toe te gaan (meestal plekken gesitueerd op kruisingen van leylijnen) bouwden de christenen daar later ook hun heiligdommen waaronder de Maria-kappeletjes. Gewoonlijk verspreidt de etherische energie zich van een krachtplaats (leycentra) in een spiraalvorm. Is er een verticaal lopende waterader aanwezig op een krachtplaats dan wordt de energie van de kruisende leylijnen omhoog gestuurd en verspreidt deze zich in een spiraalvorm. Bij het ontbreken van een waterader vloeit de energie in spiraalvorm over de bodem in een cirkelvorm van tien tot vijfhonderd meter (of meer) van de kern.

De waterader stuwt de leylijn omhoog en komt deze in bijvoorbeeld een kerk, dan wordt door de energie een uitweg gezocht langs de muren. Is de kerk exact een knooppunt gebouwd, dan gaat de energie voelbaar langs de wanden naar de torenspits. De wervelende spiraalenergie van een krachtplaats is voor de meeste mensen onzichtbaar maar wel vaak voelbaar. Het kan op bezoekers invloed op het waarnemingsvermogen hebben wat zich ook manifesteren in de 'bovennatuurlijke'vorm van o.a. lichtflitsen, mistachtige wolken en lichtgevende bollen en het optreden van visioenen.De mensen die in aanraking met, of in, een lichtbol terecht komen hebben het gevoel dat zij zweven, dromen of in een soort van vacuum terecht komen. Zij ervaren deze -tijdloze- leegte meestal als een mystieke beleving.

Een plek waar dit bijvoorbeeld allemaal gebeurt is Lourdes, een bekende pelgrimsplaats in Frankrijk waar veel genezingen hebben plaats gevonden. Hier komen tientallen leylijnen tezamen wat resulteert in talrijke lichtverschijnselen en visioenen o.a. van de heilige maagd Maria. In 1861 is, door de vondst van prehistorische offergaven, de ontdekking gedaan dat de Lourdesgrot al meer dan 10.000 jaar in gebruik als een vereerplaats van de Moedergodin (iets wat weinig bedevaartgangers weten). De heilzame energie van krachtplaatsen werd dus na de kerstening van de Keltisch-Germaanse volkeren wel als heilig omschreven maar voortaan geassocieerd met 1 enkele vrouwelijke heilige, de heilige maagd.

Bron

In dit geval wordt het centrum dus in verband gebracht met de lichtverschijnselen en visioenen. Ik denk dat de genezende kracht wel op soortgelijke manier wordt veroorzaakt als in Nordenau.
pi_21401135
Ik heb over deze plaats laatst al iets op een mailgroep ontvangen...op merlijnscorner op yahoogroups om precies te zijn. Heb het met open mond zitten lezen wat daar allemaal is gebeurt voor wonderbaarlijks.....ik ga er zeker een keer heen.

Weet je hoelang het is rijden enzo?
liefs

lauwrence
pi_21413552
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 15:52 schreef cyberbull het volgende:
Weet je hoelang het is rijden enzo?
3 uur, 15 minuten en 34 seconden vanaf Utrecht .

Bron: http://www.locatienet.nl/
pi_21489826
jah ik heb er ff gekeken.....van hier uit 3,45u net ff langer dus....maar is me zeker wel een ritje waard op een leuke zondag ofzo....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')