Tijdens mijn vakantie in Duitsland heb ik een bijzondere ervaring opgedaan die ik graag met jullie wil delen. Misschien zijn er mensen met soortgelijke ervaringen of hebben jullie meer informatie hierover.
Uit een folder had ik gelezen dat er in het plaatsje Nordenau, in Sauerland, een grot was waaruit 'genezend' water werd gehaald. De waterbronnen in de grot hadden het vermogen verschillende klachten bij ziektes te verminderen en/of ziektes zelf te genezen. In de grot, de zogenaamde 'Brandholz', zou een energieveld zijn die het natuurlijk genezingsproces in het menselijk lichaam zeer positief zou beïnvloeden. Daar wilde ik meer van weten.
![]()
Aangekomen in Nordenau bleek er een groot kuuroord gebouwd te zijn. Hier konden mensen verblijven om te rusten en meerdere dagen te profiteren van de Brandholz. Recht naast het kuuroord was de bewuste grot waar je voor 6 euro naar binnen kon om 25 minuten in de grot te kunnen zitten. Ook kon je dan water mee naar huis krijgen als je zelf flessen had meegebracht. Het water moest dan wel het liefst dezelfde dag gedronken worden omdat anders de werking minder effectief zou zijn (?). Pinpasjes en mobieltjes mee de grot in werd afgeraden door de aanwezigheid van een magnetisch veld.
Ingang naar de grot.De aardstralen, of wat het dan ook maar was, waren voor mij direct al te voelen toen ik op de ingang van de grot afliep. Je lichaam begint te tintelen, vooral de handen. Je voelt erg veel energie. In de grot zelf kon ik het ook voelen. Je mocht als bezoeker met je voeten tegen de rotswand aanzitten om de energie op te nemen en te mediteren. Dat heb ik vervolgens gedaan. De energie kan je echt door je benen je lichaam in voelen trekken. Na 15min voelde ik een vlaag van misselijkheid en voelde mijn hoofd heel zwaar aan. Ik kon bijna mijn ogen niet meer openhouden. Ik had er moeite mee controle te houden en niet flauw te vallen. Achteraf kreeg ik van mijn broer te horen dat onze gids in het Duits inderdaad had gezegd dat je van deze heftige energie kon flauwvallen of een beroerte krijgen, wat ook regelmatig gebeurde.
![]()
Na de 25 min stonden we weer buiten maar ik kon nog steeds de tintelingen van de energie ervaren. Kennelijk was dit energieveld groter dan de grot zelf. Ik heb vervolgens door de omgeving gewicheld (wat véél verbaasde blikken opleverde
![]()
) en het energieveld bleek ongeveer 1 vierkante kilometer te bedragen (bijna het hele dal)! Het sterkste punt zat achter de noordelijke rotswand in de grot (de bezoekers in de grot zaten ook allemaal naar de noordkant gericht). Het genezende water stroomt dus waarschijnlijk door het centrum heen, waarna het in de grot uit een bron gehaald wordt.
Ironisch genoeg bleek, dankzij de wichels, dat het beekje dat van het hotel naar de parkeerplaats stroomde ook vol met deze aardstralen zat en waarschijnlijk uit dezelfde bron komt. 6 Euro betalen voor genezend water is dus absoluut overbodig, tenzij je de grot zelf in wil. Maarja, dat wordt de mensen natuurlijk niet verteld.
![]()
We hebben een flesje 'genezend' water meegenomen en ik heb er die dag ongeveer 3 glazen van gedronken. Ik had op dat moment nergens last van dus ik kan ook niet zeggen of het nou werkelijk genezend water is. Frappant was wel dat ik tijdens het avondeten geen vlees kon verdragen, alsof daarmee de werking van het water teniet zou worden gedaan (?). Zo voelde het iig wel. Ik eet nu wel weer vlees maar veel minder dan eerst. Ook de ervaring van de energie op die plek heeft toch wel indruk achter gelaten, genezend of niet.
Theorie over de werking van het water:
quote:
With the aid of Japanese scientists we are now able to substantiate a serious theory concerning the tunnel's powers. When the the water inside the tunnel was analysed and compaired with the results of their own research on socalled 'Reduced Water' they found interesting parallels.
This water, due to its specific molecular structure, has the ability to pass on free electrons, which can neutralise the free radicals by forming a compound with them. According to this the power of the tunnel and its spring water must have an antioxydative characteristic, which means that it is able to decrease the destructive effects of the highly aggressive free radicals on the health and on the cells of the human body. The hearby achieved protection of the cells helps to prevent diseases and supports the healing process of existing ones.
According to new examination reports of more than 500 visitors to the tunnel we were able to prove a sound amelioration of their respective health conditions. Continuous stability of health has been especially noticed with regard to the following disorders:
Chronic pain conditions
Rheumatism
Skin diseases
State of exhaustion
Circulatory disturbances
Bron:
http://www.stollen-nordenau.de/eng/Stollen/stollen.htmlMeer over vrije radicalen:
http://www.kruidenvrouwtje.nl/zozitdat/vrije-radicalen.htmhttp://users.pandora.be/anje/antioxidanten.htmMaar hoe kan het nou dat dit water zo goed werkt tegen vrije radicalen in het lichaam? Het energieveld is er naar mijn waarneming zeker. Maar aardstralen zijn volgens vele bronnen toch echt negatief van oorsprong? Andere bronnen beweren juist dat aardstralen, net als leylijnen, zowel positief als negatief kunnen zijn..?
Over aardstralen:
http://www.nopapers.nl/wat/omni-abc/a/aardstralen.htmlhttp://www.gezondhuis.be/http://www.bovennatuurlij(...)elen.php?itemid=1097![]()
Soortgelijke bronnen met genezend water zijn ook gesignaleerd in Mexico, India, China, Australië en Thailand alwaar ze al net zo populair zijn als deze in Duitsland. Naar deze bron in Duitsland is door verschillende instituten onderzoek gedaan en de genezende en/of vermindering/stabilisering van verscheidene lichamelijke klachten bij de proefpersonen is zeker vastgesteld.
Ik zou normaal heel erg laconiek hebben gereageerd op verhalen over genezend water, maar deze grot en zijn omgeving is naar mijn mening vol van een bepaald soort energie. Het is zeker een bijzondere plek.