abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21473228
Ik heb ondertussen een heel ander ticket geboekt (via Frankfurt en met extra stop in Mexico city en dus beter en dan ook nog net zo duur!) en dus is dit voor mij niet meer van belang.
Wellicht dan anderen nog eens iets hebben aan de ervaringen hier.
  maandag 23 augustus 2004 @ 09:18:07 #27
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_21479758
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 21:24 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb ondertussen een heel ander ticket geboekt (via Frankfurt en met extra stop in Mexico city en dus beter en dan ook nog net zo duur!) en dus is dit voor mij niet meer van belang.
Wellicht dan anderen nog eens iets hebben aan de ervaringen hier.
Als je nog een beetje tijd hebt in Frankfurt kan je heel makkelijk de stad nog even in. Het duurt zo'n 15 min om van en naar de stad toe te komen met de S-Bahn en vanaf de Hauptbahnhof kan je met de U-Bahn heel makkelijk overal komen.

Vanaf Schweitserplatz kan je bijvoorbeeld naar de Main lopen en de beroemde skyline zien. Vandaar kan je over de Eiserner Steg (brug over de rivier) lopen naar Romer (in de oude stad) en terug naar het vliegveld. Alles bij elkaar kan je dat binnen een uur doen.

Veel plezier op Ruta Maya!
reset
  Moderator maandag 23 augustus 2004 @ 10:06:39 #28
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_21480213
Mijn laatste vlucht via Houston leverde geen enkel probleem op. Voor overstappers bestaat er vaak een aparte incheckbalie in de VS. Je moet wel je spullen ophalen, maar dan wordt je direct doorgeleid naar die snellere incheck. Zo ging het tenminste op Newark.
In Houston moest ik een nacht in een hotel doorbrengen omdat het vliegtuig pas de volgende dag vertrok, maar het inchecken voor het vervolg van mijn reis naar Ecuador ging razendsnel.
Vanuit de VS vliegen ging iig sneller dan het inchecken op Schiphol met al die leuke gesprekjes die je moet voeren met beveiligingspersoneel.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_21495077
het gaat je wel lukken hoor Liejannuh! ik ken het gevoel. stresssss. zo goed als alle vluchten naar centraal amerika gaan nu via de states. dus er is geen ontsnappen aan!
sommige ambtenaren zijn echte &^%$#@%&^%&%% maar laatst had ik een hele aardige. die de stempel netjes op een plaatsje zetten zodat die pagina nu netjes vol is. de vorige keer zetten ze hem gewoon pats boem ergens in het midden en nietten ze paginas aan elkaar!!! -grrr- alles goed invullen. (de vraag of je prostituee gaat worden hebben ze eruit gehaald. dus daar kan je niet meer voor opgepakt worden ) netjes glimlachen. en hun voeten likken als ze het vragen. en tegen de mensen die je in de rij zetten zeggen dat je zo verder moet naar een volgende vlucht. > dat is wel nodig.

alle 'regels' netjes volgen. ik heb een keer bijna mn vliegtuig gemist omdat ze vonden dat ik het verkeerd had ingevuld. (grrr)

en het volgende: in miami werd mn tas voor centraal amerika netjes automatisch naar het volgende vliegtuig gebracht. maar vraag het wel eventjes na als je inchecked op schiphol!

[ Bericht 8% gewijzigd door granuaile op 23-08-2004 21:11:18 (toevoeging) ]
Let's check out that wave, before it checks out us!
pi_21502777
Pff ik ben wel es in LAX binnen een uur getransferd. Enig hobbeltje dat ik had was toen ik in de rij stond met die immigratieformuliertjes. Ik was op doorreis naar Lima, Peru, dus ik had bij destination of hoe het ook heet gewoon Lima ingevuld.

Dus terwijl ik daar in de rij sta te wachten komt er zo'n piefje de rij langslopen om te checken of je alles wel een beetje goed ingevuld hebt. Zegt ze, Lima ligt helemaal niet in de USA. Ik zeg nee ik ben dan ook op doorreis. Maar dan mag je bij destination geen Lima in vullen. Wat dan wel? Ja dan moet je 'transfer to Lima' invullen. Dus ikke op mijn meest nederige en puppydog eyes sorry sorry gezegd.

Met een diepe zucht nam ze het formuliertje uit mijn handen, kraste 'Lima' resoluut door en zette er 'transfer to Lima' voor in de plaats.

Hulde aan deze dame, anders hadden die gasten achter de balie vast een full cavity search gewild.
pi_21502804
Je kunt toch ook via Cuba...
pi_21533372
hmm, moet ik dan ook deze procedure volgen?
Ik heb een vlucht Amsterdam - Memphis geboekt en vertrek over twee weken.
Ik heb echter een transfer in Cincinatti naar een kleiner toestel van Delta airlines.
De overstap tijd is echter anderhalf uur meen ik uit mijn hoofd te herinneren.

Ik had verwacht dat de maatschappij de ingecheckte baggage uit zichzelf door routeert naar de juiste vlucht.
Moet ik dit nu zelf gaan doen ??
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  Moderator woensdag 25 augustus 2004 @ 14:23:19 #33
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_21533563
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 14:15 schreef merry77 het volgende:
hmm, moet ik dan ook deze procedure volgen?
Ik heb een vlucht Amsterdam - Memphis geboekt en vertrek over twee weken.
Ik heb echter een transfer in Cincinatti naar een kleiner toestel van Delta airlines.
De overstap tijd is echter anderhalf uur meen ik uit mijn hoofd te herinneren.

Ik had verwacht dat de maatschappij de ingecheckte baggage uit zichzelf door routeert naar de juiste vlucht.
Moet ik dit nu zelf gaan doen ??
Je moet sowieso door douane en immigratie als je van een internationale vlucht overstapt op een nationale vlucht, daarbij moet je dus je bagage ophalen en weer inchecken. Daarnaast vertrekken nationale vluchten nogal eens vanaf een andere plek dus even navragen bij de maatschappij kan geen kwaad.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 25 augustus 2004 @ 14:46:30 #34
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_21534089
Mijn ervaring: geen enkel probleem. Overstappen op Philadelphia naar Montreal was een eitje (binnen drie kwartier van ons eerste vliegtuig naar de volgende gate). Inclusief douane, bagage ophalen en weer inchecken en transfer met een busje naar de juiste terminal.

Op de terugreis naar Amsterdam duurde het 10 minuten korter, ondanks dat we toen ook nog wat eten gingen halen. Toen werd de bagage automatisch doorgestuurd.

70 minuten op Houston moet ook te doen zijn.
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
pi_21550405
Op de terugreis hebben wij een vlucht vanuit SF naar Cincinnati alwaar we overstappen op de vlucht naar Amsterdam, overstaptijd ca. 75 minuten. Kan dit ook problematisch zijn, of is dat voor een vlucht naar buiten de USA niet aan de orde?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_21550576
Op Miami airport moest ik uren wachten en er was in totaal 1 café met constant dezelfde mensen. Niks te beleven dus. 1,5 uur tussentijd lijkt me meer dan genoeg.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 09:14:05 #37
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_21550828
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 08:15 schreef miss_sly het volgende:
Op de terugreis hebben wij een vlucht vanuit SF naar Cincinnati alwaar we overstappen op de vlucht naar Amsterdam, overstaptijd ca. 75 minuten. Kan dit ook problematisch zijn, of is dat voor een vlucht naar buiten de USA niet aan de orde?
Je gaat in San Francisco al door de douane, daar zal ook het inchecken voor de 2e vlucht gebeuren. Dus de enige tijd die je nodig gaat hebben is de transfer van vlucht 1 naar vlucht 2. Lijkt me geen probleem.
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
pi_21552748
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 08:15 schreef miss_sly het volgende:
Ik deed Cincinnati in 10 minuten. Je bent al door de douane geweest. En je hoeft ook niet opnieuw in te checken.
pi_21563711
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 09:14 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Je gaat in San Francisco al door de douane, daar zal ook het inchecken voor de 2e vlucht gebeuren. Dus de enige tijd die je nodig gaat hebben is de transfer van vlucht 1 naar vlucht 2. Lijkt me geen probleem.
Wat ik heb gehoord (en ook heb meegemaakt) is dat je bij overstappen in de VS tegenwoordig steeds je tas moet ophalen en opnieuw moet inchecken, en dat je ook zelf opnieuw moet inchecken. De VS zijn het enige land die niet standaard aan doorlabelen doen.

Daarnaast, ik persoonlijk zou niet gokken op een overstap van 75 minuten. Ik heb iets te vaak meegemaakt dat ik vertraging had en moest rennen om mijn vliegtuig te halen, en dat bij overstaptijden >150 minuten...
  donderdag 26 augustus 2004 @ 20:36:16 #40
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_21564756
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 19:43 schreef innovative het volgende:

[..]

Wat ik heb gehoord (en ook heb meegemaakt) is dat je bij overstappen in de VS tegenwoordig steeds je tas moet ophalen en opnieuw moet inchecken, en dat je ook zelf opnieuw moet inchecken. De VS zijn het enige land die niet standaard aan doorlabelen doen.

Daarnaast, ik persoonlijk zou niet gokken op een overstap van 75 minuten. Ik heb iets te vaak meegemaakt dat ik vertraging had en moest rennen om mijn vliegtuig te halen, en dat bij overstaptijden >150 minuten...
Dat is alleen als je van buitenland naar buitenland gaat via een amerikaans vliegveld. Had ik van Amsterdam naar Montreal via Philadelphia. Maar als 1 van de 2 vluchten binnenlands is, is er geen enkel probleem. Dan is de transfer van je bagage automatisch.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 01:50:15 #41
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_21571773
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 20:36 schreef Gabberhead het volgende:
Dat is alleen als je van buitenland naar buitenland gaat via een amerikaans vliegveld. Had ik van Amsterdam naar Montreal via Philadelphia. Maar als 1 van de 2 vluchten binnenlands is, is er geen enkel probleem. Dan is de transfer van je bagage automatisch.
Nee. Je dient nog steeds de bagage door de douane checken. Ik vloog van London naar Miami en van Miami naar Los Angeles en moest bagage door de douane brengen. Na de douane kon ik de koffers meteen weer kwijt op de transfer check in band.

Mijn ouders vliegen in November van Amsterdam naar Houston, en dan van Houston naar Los Angeles - zelfde verhaal. Bagage in Houston door de douane halen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_21572836
OK, nogal wat tegenstrijdige berichten

Nou ja, we moeten dan maar zien, alles is geboekt, dus we hebben niet heel veel keus, behalve een beetje doorlopen als het zover is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_21574704
Je komt de VS binnen, koffer door douane.
Je gaat de VS uit, alles word doorgelabeld.

Mijn ervaring;)
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 11:57:52 #44
94688 EagleJ
United will stand!
pi_21575616
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:09 schreef Dizzee het volgende:
Je komt de VS binnen, koffer door douane.
Je gaat de VS uit, alles word doorgelabeld.

Mijn ervaring;)
zo is het inderdaad. Met een vlucht die uit elk land behalve de USA komt moet je zelf je koffer door de douane brengen, en als je een vlucht hebt binnen de USA waarna je een aansluitende vlucht hebt naar buiten de USA toe hoef je alleen jezelf mee te nemen naar het volgende toestel.

overigens is het niet zo dat de koffer niet naar de eindbestemming wordt doorgelabeld; er wordt wel degelijk een label met de eindbestemming aangehangen, het enige wat je moet doen is je koffer van de bagageband halen en 'm er tien meter verder (na de douane) weer zelf opgooien c.q. afgeven aan een medewerker van de luchthaven die dat voor je doet.
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
  Moderator vrijdag 27 augustus 2004 @ 12:43:26 #45
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_21576459
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:57 schreef EagleJ het volgende:
zo is het inderdaad. Met een vlucht die uit elk land behalve de USA komt moet je zelf je koffer door de douane brengen, en als je een vlucht hebt binnen de USA waarna je een aansluitende vlucht hebt naar buiten de USA toe hoef je alleen jezelf mee te nemen naar het volgende toestel.

overigens is het niet zo dat de koffer niet naar de eindbestemming wordt doorgelabeld; er wordt wel degelijk een label met de eindbestemming aangehangen, het enige wat je moet doen is je koffer van de bagageband halen en 'm er tien meter verder (na de douane) weer zelf opgooien c.q. afgeven aan een medewerker van de luchthaven die dat voor je doet.
Precies. Dat bedoelde ik met een snellere incheck.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')