abonnement Unibet Coolblue
pi_21283288
Elke keer als ik naar het onsteken van de olympische vlam kijk krijg ik het gevoel dat het helemaal niet met de fakkel gebeurt. Nu ook weer. De vlam werd aan de voorkant van de grote fakkel gehouden maar je zag dat het vuur in het midden begon te branden. Dat zag je bij de andere spelen ook. Toen het vuur bij de vorige spelen met een pijl werd aangestoken ging het pas een seconde of tien later branden. De keer daarvoor begon het vuur ook op een heel andere plaats dan waar het officieel werd aangestoken. Ik vraag me af of er niet gewoon iemand op een knopje drukt om het vuur electronisch te ontsteken mocht het met die fakkel niet lukken. Of ben ik gewoon wantrouwig. Het zou ook wel een flater zijn als de atleet het vuur niet aankreeg.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:03:51 #2
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_21283415
Zelfs op de fakkel zit een aan/uit knopje (geen grap)
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:35:00 #3
88233 Steve
Still the best.
pi_21284066
in de szportwereld van vrijdag 13 augustus van het algemeen daglblad stond een intervieuw met de vrouw die in sydney het olympisch vuur aan mocht steken (heeft iemand dit artikel nog), waarin ze zelf ook zei dat de vlam van afstand bestuurd werd.

op de fakkel zit btw idd een aan/uit knopje
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_21284094
Ik had dat gevoel gisteren zeker dat zag er wel zo gemaakt uit.
pi_21285012
Sjouwen ze 10.000-en kilometers met zo'n vlammetje door vele landen, reserve vlam in het vliegtuig en allemaal onzin eromheen, wordt de vlam gewoon elektronisch ontstoken.
Hoezo wordt je voor de gek gehouden.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_21285030
Het is dan ook een symbolisch vuur, het hoeft ook niet perse dat ene vuur te zijn. .
pi_21285048
Juist wel, als het vuur onderweg uitgaat, moet het officieel met de reservevlam weer worden aangestoken, ze mogen niet zomaar een aansteker erbij houden of zo.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 16:33:47 #8
99552 dingendoener
soms heb je van die dingen....
pi_21285075
Het vuur is al meerdere keren uit gegaan...
doet dingen zoals geen ander dat kan!
pi_21285104
Over 4 jaar willen ze de toorts over de Mount Everest laten gaan, wees dus maar blij dat er een reserve is.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 16:37:18 #10
99552 dingendoener
soms heb je van die dingen....
pi_21285125
Wat helemaal prachtig was: vroeger was er zo'n serie op tv over de oude grieken en dan deden ze net alsof ze de olympisch vlam uit olypia mee namen en dan gingen ze het beschermen ofzo...en dan moesten wij geloven dat de vlam van toen tot nu bewaard was...
doet dingen zoals geen ander dat kan!
pi_21285441
Hij wordt toch elke keer door een schone Griekse "maagd" in Olympia onstoken door de warmte van de zon of zo?





op de onderste foto zie je die zonnecollector, een parabolische spiegel.

[ Bericht 25% gewijzigd door Adfundum op 14-08-2004 17:03:31 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')