1. Voorheen kreeg ik elke maand een acceptgiro, wat ik dus (zie mijn post) 3x heb voldaan. De rest lukte me niet meerquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:12 schreef Twisted_TpaU het volgende:
1: dit is niet je eerste brief.
2: heb je al op ze gereageerd? Blijkbaar niet.
3: waar komt het vandaan? wat moet je blijkbaar betalen en wie is de eiser?
Dan is het niet gelijk een malafide onderneming maar een bedrijf wat in zijn recht staat (deze keer).quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:15 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
1. Voorheen kreeg ik elke maand een acceptgiro, wat ik dus (zie mijn post) 3x heb voldaan. De rest lukte me niet meer
2. Ik heb telefonisch contact met hun gehad om het bedrag lager te zetten van eur250 naar 150 p.m maar hier gingen Intrum niet mee accoord.
3. Het is van mijn oude opleidingsinstelling.
Lijkt me toch logisch.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:15 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
1. Voorheen kreeg ik elke maand een acceptgiro, wat ik dus (zie mijn post) 3x heb voldaan. De rest lukte me niet meer
2. Ik heb telefonisch contact met hun gehad om het bedrag lager te zetten van eur250 naar 150 p.m maar hier gingen Intrum niet mee accoord.
3. Het is van mijn oude opleidingsinstelling.
wat nou laster? Degene die lastig gevallen wordt dan zijn de mensen die moeten betalen!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:18 schreef indahnesia.com het volgende:
malafide? Pas maar op dat je niet een rechtzaak wegens laster aan je broek krijgt.
Jij moet de bovenstaande posts lezen!!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:26 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
wat nou laster? Degene die lastig gevallen wordt dan zijn de mensen die moeten betalen!
Ik vind de brief zeer dreigend en wil weten of dit wel rechtsgeldig is. Zij sturen een brief zonder handtekening én niet aangetekend.
Ik dacht dat alleen deurwaarders het recht hadden om zo'n brief te sturen, maar meestal gaat dat vergezelgd met een gerechtelijk stuk!
Dit is typisch een geautomatiseerde brief, puur om je te dwingen te betalen. (wat ik tot op heden zeker heb gedaan, maar nu willen ze weer het hele bedrag!)
Tuurlijk ben ik bereid mijn schuld te betalen, maar ze vragen een bedrag wat ik (gezien mijn inkomen) niet MEER kan opbrengen. In het begin heb ik netjes betaald elke maand, toen moest ik elke maand elk dubbeltje omdraaien. Nu heb ik twee maanden verzuimd het bedrag per acceptgiro te voldoen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:25 schreef punksquad het volgende:
Je hebt een betalingsregeling gehad, zei hebben geprobeert te bemiddelen dus, aangezien je je er niet aan houd hebben zei het recht het hele bedrag te eisen. Ze kunnen juridish gaan en dan krijg je nog extra kosten erbij ook bij een vonnis omdat zei nog hebben bemiddeld ook maar jij je er niet aan gehouden hebt. Intrum is gewoon een organisatie die volgens de regels werkt. je moet met hun nu verder wat proberen te regelen. anders kan je gewoon nog meer kosten krijgen dus
Had je niet moeten doen je had wel IETS moeten betalen.....quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:30 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
. Nu heb ik twee maanden verzuimd het bedrag per acceptgiro te voldoen.
en door deze mensen met deze instelling krijgen alle mensen zulke brieven aangezien er zo op wordt gereageerdquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:31 schreef DaMayan het volgende:
Zulke brieven zijn vaak alleen maar dreigbrieven. Ik geloof echt niet dat ze binnenkort met een dagvaardiging gaan komen.
Zulke brieven heb ik zelf ook gehad maar er is daarna niks gebeurd hoor.
Gewoon in delen blijven betalen dan komt het wel goed. Of gewoon niks van je laten horen en kijken of je ooit nog een aangetekende brief of telefoon krijgt, want deze heb je natuurlijk nooooit gezien.
Ja en door instanties als UPC zijn er duizenden mensen onterecht met een schuld opgescheept bij Intrum.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:32 schreef Twisted_TpaU het volgende:
en door deze mensen met deze instelling krijgen alle mensen zulke brieven aangezien er zo op wordt gereageerd
In dit geval is er dus geen discussie over de hoofdsom, die klopt. Dit gaat over latere betalingen in een afspraak tot betaling.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:34 schreef DaMayan het volgende:
[..]
Ja en door instanties als UPC zijn er duizenden mensen onterecht met een schuld opgescheept bij Intrum.
luister gast. Als ik geld van je krijg, zou ik uiteindelijk ook zo'n brief sturen om je bang te maken. Luister je niet, dan volgen er wel gerechtelijke stappen, maar de kosten liggen dan bij jou natuurlijk. Wees blij zat ze je NOG een kans geven.. knuppel.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:26 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
wat nou laster? Degene die lastig gevallen wordt dan zijn de mensen die moeten betalen!
Ik vind de brief zeer dreigend en wil weten of dit wel rechtsgeldig is. Zij sturen een brief zonder handtekening én niet aangetekend.
Ik dacht dat alleen deurwaarders het recht hadden om zo'n brief te sturen, maar meestal gaat dat vergezelgd met een gerechtelijk stuk!
Dit is typisch een geautomatiseerde brief, puur om je te dwingen te betalen. (wat ik tot op heden zeker heb gedaan, maar nu willen ze weer het hele bedrag!)
tja ik ben dislectish maar wel programmeur van juridishe incasso softwarequote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:38 schreef nweenink het volgende:
[..]
Blij dat ik jou niet als advocaat heb... Je redenering is goed maar je spelling klopt van geen kanten.
Ik heb er een gewoon topic van gemaakt; [centraal]-topics hebben een heel ander doel en het openen ervan is alleen de bedoeling na overleg met de mods.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:10 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Ik ben nu zo kwaad over deze malafide onderneming dat ik nu maar een centrale topic hierover open.
Ja, het beste advies krijg je inderdaad van mensen die hun nota's niet betalen. Niets te danken.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:39 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Ik heb liever dat mensen met ervaring (zoals DaMayan) met Intrum Justitia reageren dan mensen die hier doen alsof ze alles beter weten (en waarschijnlijk zoiets NOOIT hebben meegemaakt).
Nogmaals: Uiteraard ben ik bereid mijn schuld wat ik heb te voldoen (duh!). Maar ik kon het de afgelopen twee maanden gewoon niet meer opbrengen (eur250,- = wel ruim fl. 500,- !!!)
Ik heb daarnaast ook nog mijn vaste lasten en heb ook geld nodig om boodschappen te doen enz.
precies, een zeiktopic openen en vervolgens zelf de uitkomst toch al weten. TS gaat maar lekker een rechtzaak beginnen om een niet-gerechtelijke brief, kijken of hij dat kan betalen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:45 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ja, het beste advies krijg je inderdaad van mensen die hun nota's niet betalen. Niets te danken.
Als je dan toch interessant over wilt komen, schrijf dan voortaan rechtszaak ipv rechtzaakquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:18 schreef indahnesia.com het volgende:
malafide? Pas maar op dat je niet een rechtzaak wegens laster aan je broek krijgt.
Je hebt gelijk...Ik maak even het hele schuldbedrag over omdat ik toch genoeg geld heb.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:43 schreef Notoire_Gek het volgende:
Vrijdag de 13de he, dan zijn ze op hun best bij Instrum Justitia.
Ik zou zeggen.......bel als de sodemieter die klojo's op en zeg dat je het restant bedrag per direkt telefonisch overmaakt. Dan ben je overal vanaf, ......... van je schuld, van het gezeik en van je geld
DAn moet je eens goed die posts doorlezen die hierboven staan want er zijn al een paar mensen waaronder ik geweest die je tips hebben gegeven ivm jou zaak.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:03 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Je hebt gelijk...Ik maak even het hele schuldbedrag over omdat ik toch genoeg geld heb.
Dat is twee maand huur waar we over praten!
Als ik dat geld in een keer kon ophoesten, dan had ik nooit deze topic geopend.
Ik ben gewoon zwaar de lul en moet hoe dan ook betalen. Maar mijn vraag is juist gericht aan mensen met ervaring: Kan er nog onderhandeld worden nadat je reeds een betalingsregeling hebt getroffen maar achteraf niet voldeed? Kan je nog een tweede betalingsregeling treffen? Bijv. in twee termijnen?
Luister eens, allereerst zit ik niet op jullie te zeiken maar jullie op mij (uitzonderingen daar gelaten).quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:12 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
DAn moet je eens goed die posts doorlezen die hierboven staan want er zijn al een paar mensen waaronder ik geweest die je tips hebben gegeven ivm jou zaak.
Tot nu toe loop je alleen maar te 'schelden' op alle mensen en loop je te roepen ik wil wel maar kan niet. Ik weet niet of je denkt dat we nu even die 1000 euro gaan voorschieten en je zielig gaan vinden maar je hebt tips gehad van ons, ook van mensen die er ervaring mee hebben of het nou prive of zakelijk is. ALs ik jou was zou ik NU per direct een brief naar ze schrijven ipv zeiken op mede fokkers, die per direct FAXEN naar ze en een kopie maken van de brief en het orgineel PER direct op de bus doen...
Allereerst wil ik even zeggen dat je onnodig fel reageert op sommige users hier.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:20 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Luister eens, allereerst zit ik niet op jullie te zeiken maar jullie op mij (uitzonderingen daar gelaten).
Ik heb al gezegd dat ik bereid was om mijn schuld zsm af te lossen. Maar het probleem is dat ik het bedrag niet in een keer kan ophoesten (degene die dat wel kan, applausje voor jezelf!).
En tuurlijk, als ik het in een keer kan betalen dan had ik het heus wel gedaan om de onnodige hoge kosten te voorkomen.
De vraag waar ik antwoord op hoopte te krijgen was simpel, maar werd niet concreet beantwoord:
- Kan ik (nadat ik een eerdere betalingsregeling verzuimd heb) nog bellen om een nieuwe regeling te treffen? Of is het nu een verloren zaak? Wie heeft hier ervaring in?
Zeg knaapje, er hoort wel degelijk een s tussen ................ misschien een idee om samen met die Indonesia-knakker een curus Nederlands bij de LOI te volgen. Zorg dan wel dat je netjes je curusgeld betaalt, anders komt I.J ook bij jou langsquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:31 schreef Guidoweb5 het volgende:
een rechtzaak (geen S ertussen!) is niemand bij gebaat
???quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:08 schreef Conflict het volgende:
[TK] Canon Digital Ixus
Zoiets vind ik bedenkelijk.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:08 schreef Conflict het volgende:
[TK] Canon Digital Ixus
Zoiets vind ik bedenkelijk.
Je zegt dat je geen geld hebt om de lening af te betalen, maar je biedt wel op een camera...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
???
wat conflict bedoeld is dat je hier loopt te schelden op intrum mensen je tips geven en je het niet wilt lezen maar ondertussen wel in een ander topic op een camera biedt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
???
Geen ervaring in, en ik hoop dat ze je keihard laten vallen bij I.J., misschien dat je je eens wat beschaafder gaat gedragen. Sukkel.quote:De vraag waar ik antwoord op hoopte te krijgen was simpel, maar werd niet concreet beantwoord:
- Kan ik (nadat ik een eerdere betalingsregeling verzuimd heb) nog bellen om een nieuwe regeling te treffen? Of is het nu een verloren zaak? Wie heeft hier ervaring in?
Niet altijd hoor, vaak gaan ze net over de grens heen.. In dit geval zijn ze echter m.i. schappelijk, en houden ze zich aan de wet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:25 schreef punksquad het volgende:
Intrum is gewoon een organisatie die volgens de regels werkt.
Ze kunnen niet bewijzen dat ze de brief hebben gestuurd. Dat doet er echter niet toe, je was al in gebreke, dus ze hoeven de brief niet te sturen, en kunnen je rechtstreeks in rechte betrekken. Wees blij dat ze nog een brief sturen, en je nogmaals in de gelegenheid stellen om te betalen zonder rechterlijk traject.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:26 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Waarom zou intrum dat niet mogen? Iedereen mag een schuld invorderen. Het enige waarvoor een gerechtsdeurwaarder (Met zijn ambtelijke pet op) nodig is, is het uitbrengen van een dagvaarding (Alleen een door de gerechtsdeurwaarder bezorgde dagvaarding is geldig), en het dwingend uitvoeren van een rechterlijk vonnis (Lees: beslag leggen en evt. een openbare verkoop organiseren). Voor de rest, zowel in als buiten rechte is een ieder gemachtigd een incasso-procedure te voeren.quote:Ik dacht dat alleen deurwaarders het recht hadden om zo'n brief te sturen, maar meestal gaat dat vergezelgd met een gerechtelijk stuk!
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ze kunnen niet bewijzen dat ze de brief hebben gestuurd. Dat doet er echter niet toe, je was al in gebreke, dus ze hoeven de brief niet te sturen, en kunnen je rechtstreeks in rechte betrekken. Wees blij dat ze nog een brief sturen, en je nogmaals in de gelegenheid stellen om te betalen zonder rechterlijk traject.
Ik ben met je eens dat de stijl van intrum justitia erg intimiderend is, maar er is niets onwettigs aan. Zij mogen wijzen op de consequenties van niet betalen.
[..]
Waarom zou intrum dat niet mogen? Iedereen mag een schuld invorderen. Het enige waarvoor een gerechtsdeurwaarder (Met zijn ambtelijke pet op) nodig is, is het uitbrengen van een dagvaarding (Alleen een door de gerechtsdeurwaarder bezorgde dagvaarding is geldig), en het dwingend uitvoeren van een rechterlijk vonnis (Lees: beslag leggen en evt. een openbare verkoop organiseren). Voor de rest, zowel in als buiten rechte is een ieder gemachtigd een incasso-procedure te voeren.
Ze hebben namelijk recht op het hele bedrag. Een betalingsregeling is een gunst en geen recht. Als je zelf een betalingsregeling niet nakomt, wordt het hele bedrag weer opeisbaar, zo simpel is het.
Even ter herinnering : Jij bent degene die niet betaalt, jij bent in gebreke, en jij komt afspraken niet na. Kijk eens een keer naar jezelf voordat je naar een ander gaat wijzen.
Ik heb flink wat ervaring met incassobureaus en gerechtsdeurwaarders. Zowel in zaken waarbij dit onterecht was, als zaken waarbij dit terecht was. Ook zowel aan de zijde als schuldenaar als schuldeiser. In de gevallen waarbij het terecht is heb ik betalingsregelingen gesloten, en die ben ik altijd nagekomen. Als ik dat niet had gedaan, was dit aan mezelf te wijten geweest, net zoals de hele situatie aan mijzelf te wijten is. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:39 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Ik heb liever dat mensen met ervaring (zoals DaMayan) met Intrum Justitia reageren dan mensen die hier doen alsof ze alles beter weten (en waarschijnlijk zoiets NOOIT hebben meegemaakt).
Hoe komt dat dan? En waarom heb je dit niet van te voren zien aankomen? Waarom kun je wel bieden op een camera? Beantwoord die vragen eens..quote:Nogmaals: Uiteraard ben ik bereid mijn schuld wat ik heb te voldoen (duh!). Maar ik kon het de afgelopen twee maanden gewoon niet meer opbrengen (eur250,- = wel ruim fl. 500,- !!!)
Wie niet..quote:Ik heb daarnaast ook nog mijn vaste lasten en heb ook geld nodig om boodschappen te doen enz.
Je kunt het altijd proberen, maar het hangt af van zowel Intrum als de feitelijke schuldeiser. Een richtlijn die vaak wordt aangehouden is dat een schuld binnen 6 maanden moet zijn voldaan, en dat alle betalingen geen dag te laat binnen zijn.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:03 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Kan er nog onderhandeld worden nadat je reeds een betalingsregeling hebt getroffen maar achteraf niet voldeed? Kan je nog een tweede betalingsregeling treffen? Bijv. in twee termijnen?
Wanneer je niets van je laat horen krijg je geheid een dagvaarding. Gezien TS een betalingsregeling heeft voorgesteld, staat ook vast dat hij wist dat hij in gebreke was. TS is kansloos als het op een rechtzaak aankomt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:31 schreef DaMayan het volgende:
Zulke brieven zijn vaak alleen maar dreigbrieven. Ik geloof echt niet dat ze binnenkort met een dagvaardiging gaan komen.
Zulke brieven heb ik zelf ook gehad maar er is daarna niks gebeurd hoor.
Gewoon in delen blijven betalen dan komt het wel goed. Of gewoon niks van je laten horen en kijken of je ooit nog een aangetekende brief of telefoon krijgt, want deze heb je natuurlijk nooooit gezien.
Je eigen frustraties afreageren via het Internet, dan zit je lekker in je velquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:28 schreef indahnesia.com het volgende:
wat is TS toch een boerenlul.
Geen ervaring in, en ik hoop dat ze je keihard laten vallen bij I.J., misschien dat je je eens wat beschaafder gaat gedragen. Sukkel.
Voor de laatste keer:quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:49 schreef Alicey het volgende:
TS is kansloos als het op een rechtzaak aankomt.
en bedankt voor het NOGMAALS oude koeien uit de sloot halen. De TS weet dit al en heeft het meerdere malen al gezegd. Volgens mij ben jij de bitch in huis. Ik heb medelijden met jouw partner.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:38 schreef Alicey het volgende:
Even ter herinnering : Jij bent degene die niet betaalt, jij bent in gebreke, en jij komt afspraken niet na. Kijk eens een keer naar jezelf voordat je naar een ander gaat wijzen.
Ik ga voor optie A, aangezien ik niet wil dat ze aan mijn hypotheek komen en aan mijn recentelijk aangeschafte auto en pc-prive...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:00 schreef Underdoggy het volgende:
Intrum Justitia staat helemaal in hun recht. Je maakt afspraken die je niet nakomt. Allereerst ben je helemaal aansprakelijk aangezien je jezelf in de schulden hebt gestoken. Willens en wetens sluit je een afspraak over aflossing welke je daarna niet nakomt. Een nieuwe regeling zelf aanbieden heeft geen zin. Een instantie voor budgetbeheer/schuldhulpverlening maakt vaak wel een kans.
Ik werk in de schuldhulpverlening / schuldsaneringen en ik kan je vertellen dat er maar 3 opties overblijven.
A: Betalen
B: Een krediet proberen te krijgen bij een bank (als dat nog kan) en deze WEL AFLOSSEN op de normale manier.
C: Je wenden bij een instantie die schuldhulpverlening aanbiedt. Mislukt de regeling die ze aanbieden omdat schuldeisers niet accoord gaan dan zal er WSNP voor je aangevraagd moeten worden.
de 3e optie is aan te raden mijns inziens want daar heb je ook stukje coaching erbij en wordt alles goed op een rijtje gezet voor je.
Misschien bied ik wel namens iemand anders? Maar dat begrijpen de meeste mensen hier niet...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:31 schreef trueno het volgende:
maar wat ik dan niet snap, je kan dan wel bieden op die cam, is dat een kennis die onder jouw naam post?
Ik zou IJ gewoon effe bellen en ardig vragen of er nog iets te regelen valt.
kan je dat geld niet efef van je ouders/vriendin/vrienden/kennisen lenen?
recent gekochte auto, ben je dan idoot bezig of niet, had dan gewoon je overige schuld afbetaald...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:31 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Ik ga voor optie A, aangezien ik niet wil dat ze aan mijn hypotheek komen en aan mijn recentelijk aangeschafte auto en pc-prive...
Die heb ik niet, maar ik heb ook medelijden met mijn toekomstige partner.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:28 schreef N-tertainment het volgende:
[..]
en bedankt voor het NOGMAALS oude koeien uit de sloot halen. De TS weet dit al en heeft het meerdere malen al gezegd. Volgens mij ben jij de bitch in huis. Ik heb medelijden met jouw partner.
kijkt in profiel, ziet geen datum, wel email met 80.. geb 1980?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die heb ik niet, maar ik heb ook medelijden met mijn toekomstige partner.
Als het er op aankomt ben ik inderdaad een bitch.![]()
Ohja, dit was fok.. Even vergeten.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:09 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
kijkt in profiel, ziet geen datum, wel email met 80.. geb 1980?
wanneer ben je vrij? terras pikken?![]()
was een garpje...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ohja, dit was fok.. Even vergeten.
Ja ik kreeg bijna de indruk dat ik op fok zat te posten.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:23 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
was een garpje...
niet serieus bedoeld..
mijn excuses als het 'fok' achtig overkwam..
k postte onbder me vriendin en nu weer dus, zo effe uitloggenquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:34 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Misschien bied ik wel namens iemand anders? Maar dat begrijpen de meeste mensen hier niet...
Het probleem hier op Fok! is: je vraagt hier mensen iets, en dan krijg je een lading gezeik over wat je al wist. En ze gaan je hele postgeschiedenis na terwijl dat geen ene mallemoer te maken heeft met elkaar.
beter op internet dan in het echt, want dan krijg ik een boete. Zou ik die ook eerst niet hoeven betalen, vervolgens een beetje om daarna een kuttopic op Fok! te openen waarin ik toch al besloten heb wat de uitkomst is?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:43 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Je eigen frustraties afreageren via het Internet, dan zit je lekker in je vel![]()
hij weet ook ergens iets een beetje vanaf,quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:51 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Voor de laatste keer:
Het is RECHTSZAAK
Interessant lullen over iets wat men niet eens kan spellen, doen mensen hier maar al te graag
FoKForuM = TOP![]()
![]()
![]()
![]()
Kijk, en op dit soort reacties was ik aan het wachten. Daarom heb ik express die dingen erbij vermeld. Het is ook zo voorspelbaar....quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 20:16 schreef Underdoggy het volgende:
categorie kansarm...
Wel: Auto, koophuis, PC
NIET: afbetalen schulden...
geloof mij... zoek hulp...
Kijk, en dit soort advies/reacties zit ik op te wachten. Gewoon normaal en neutraal advies, zonder overdreven te wijzen met de vinger. Dat ik het nu zover heb laten komen is mijn schuld, maar jullie weten de achterliggende reden niet waarom ik het niet heb kunnen betalen. (En dat ga ik binnenkort wel posten in R&P) als het nog van jullie mag.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:51 schreef woooohaa het volgende:
@TS
Tja, dat je jezelf in de nesten hebt gewerkt, hoeft niemand jou uit te leggen. Feit is wel dat je nu nog bij een incassobureau zit (en dus niet al bij de rechtbank bent).
Het doel van een incassobureau is te incasseren. Als je de communicatie op een serieus en betrokken niveau houdt, heb je wellicht weer kans om 'on speaking terms' te komen en vervolgens een nieuw afbetalingstraject in te gaan. Als ze het overdragen op een gerechtsdeurwaarder, hebben ze gewoon hun doel niet weten te bereiken (incasso).
Bekijk realistisch wat wel mogelijk is en blijf met deze mensen communiceren. En doe dat vooral als het je niet lukt een afspraak na te komen. Geef direct aan: morgen, vervaldatum lukt niet, maar twee dagen later komt er weer salaris of deze maand vanwege x 75% van normale bedrag en volgende maand weer inhalen. Dat het je extra rente kost, moet je voor lief nemen. Verder moet je denk ik beter met geld leren om gaan. Schat je eigen situatie beter in en ga er naar leven. Het incassobureau doet zijn werk en schelden op dit soort mensen geeft een effect wat je niet wilt.
Wel succes hoor. Dit soort trajecten (vooral het aanpassen naar een lagere levensstandaard) is voor niemand leuk.
De reden dat ik op de manier reageerde zoals ik deed, heeft niet zoveel te maken met het feit op zich, maar eerder op het feit dat jij met een vinger wees naar het incassobureau..quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Dat ik het nu zover heb laten komen is mijn schuld, maar jullie weten de achterliggende reden niet waarom ik het niet heb kunnen betalen. (En dat ga ik binnenkort wel posten in R&P) als het nog van jullie mag.
Fokkers blijven fokkers.. (Ben ik nog blij dat ik geen 90 heb gekozen in plaats van 80.. Wie weet wat voor ellende dat had opgeleverd).quote:Kortom, sommige reacties waardeer ik zeer! Maar sommige zijn ook echt off topic (zoals in iemands profiel kijken dat haar geb.dat 1980 is, vervolgens sneaky een afspraak proberen te maken....)
je kan nu wel de stoere jongen gaan uithangen en doen alsof het je allemaal niets doet, en pochen met je nieuwe spullen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Kijk, en dit soort advies/reacties zit ik op te wachten. Gewoon normaal en neutraal advies, zonder overdreven te wijzen met de vinger. Dat ik het nu zover heb laten komen is mijn schuld, maar jullie weten de achterliggende reden niet waarom ik het niet heb kunnen betalen. (En dat ga ik binnenkort wel posten in R&P) als het nog van jullie mag.
Kortom, sommige reacties waardeer ik zeer! Maar sommige zijn ook echt off topic (zoals in iemands profiel kijken dat haar geb.dat 1980 is, vervolgens sneaky een afspraak proberen te maken....)
ja hej hallo ik bood mn excuses al aan.. zat ook nog met mn hoofd in afd onzin..quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:25 schreef Alicey het volgende:
Fokkers blijven fokkers.. (Ben ik nog blij dat ik geen 90 heb gekozen in plaats van 80.. Wie weet wat voor ellende dat had opgeleverd).
Je begon gelijk al met het foute IJ.. daarna kwam er de rest pas naar boven, je hebt hulp aangeboden gekregen maar het is niet zo gek dat sommige zo naar je roepen aangezien je zelf nou ook niet bepaald neutraal bent. En als je het idd allemaal zo goed weet hoe fok reageerd had er dan uberhaubt niets gepost maar had een email gestuurd naar de rechtswinkel die mailen je netjes terug...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Dat ik het nu zover heb laten komen is mijn schuld, maar jullie weten de achterliggende reden niet waarom ik het niet heb kunnen betalen. (En dat ga ik binnenkort wel posten in R&P) als het nog van jullie mag.
Kortom, sommige reacties waardeer ik zeer! Maar sommige zijn ook echt off topic (zoals in iemands profiel kijken dat haar geb.dat 1980 is, vervolgens sneaky een afspraak proberen te maken....)
jongetje, ik weet niet hoe oud jij bent, maar Als je altijd achterom blijft kijken... loop je vanzelf met je snufferd tegen een lantaarnpaal.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:28 schreef Guidoweb5 het volgende:
En oowja, misschien is het verstandiger gewoon te betalen, want wat je met je vraag hier denkt te bereiken is me niet helemaal duidelijk.
het komt een beetje over als:
IK maak schulden, en IK betaal ze terug wanneer dat MIJ uitkomt.
en gezien je iq lijkt het mij verstandig er nog even bij te vermelden dat de wereld zo niet werkt!
Ik dacht op Fok! de ervaringen van andere ' gedupeerden' te lezen. Hoe zij het hebben opgelost nadat ze hun afspraak niet nakwamen. Dat soort reacties en tips weet je wel?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:35 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
Je begon gelijk al met het foute IJ.. daarna kwam er de rest pas naar boven, je hebt hulp aangeboden gekregen maar het is niet zo gek dat sommige zo naar je roepen aangezien je zelf nou ook niet bepaald neutraal bent. En als je het idd allemaal zo goed weet hoe fok reageerd had er dan uberhaubt niets gepost maar had een email gestuurd naar de rechtswinkel die mailen je netjes terug...
Als je goed kijkt ( dus lezen en je niet laten ofFOKken als je denkt iets te zien wat je niet bevalt) dan staan er van verschillende mensen tips hoe je dit het beste kan oplossen zowel van mensen die het zelfde hebben meegemaakt of mensen die met of voor een incasso buro werken.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:38 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Ik dacht op Fok! de ervaringen van andere ' gedupeerden' te lezen. Hoe zij het hebben opgelost nadat ze hun afspraak niet nakwamen. Dat soort reacties en tips weet je wel?
je blijft anderen maar steeds herhalen he? We zijn nu alweer 2 pagina's verder en weten inmiddels wel dat ' gewoon te betalen' het antwoord is.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:28 schreef Guidoweb5 het volgende:
En oowja, misschien is het verstandiger gewoon te betalen, want wat je met je vraag hier denkt te bereiken is me niet helemaal duidelijk.
het komt een beetje over als:
IK maak schulden, en IK betaal ze terug wanneer dat MIJ uitkomt.
en gezien je iq lijkt het mij verstandig er nog even bij te vermelden dat de wereld zo niet werkt!
In concreto:quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:42 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
Als je goed kijkt ( dus lezen en je niet laten ofFOKken als je denkt iets te zien wat je niet bevalt) dan staan er van verschillende mensen tips hoe je dit het beste kan oplossen zowel van mensen die het zelfde hebben meegemaakt of mensen die met of voor een incasso buro werken.
Maar tot nu toe vraag ik me nog steeds af wat je nu gaat doen aan deze zaak aangezien je momenteel alleen maar meldt dat alles hier verkeerd is en je beter ergens anders je verhaal had kunnen vertellen...
dus?
Mochten ze maandag tegen je zeggen dat ze geen andere regeling met je willen treffen en er een rechtzaak van willen maken, stort dan zoveel mogenlijk als je kan missen op de rekening van IJ.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:46 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
In concreto:
Ik ga maandag IJ bellen, open kaart spelen en uitleggen waarom ik in gebreke was. Ik vraag hun om ee nieuwe betalingsregeling en kijken of we er samen uit kunnen komen. Meer kan ik niet doen. Nee heb je, Ja kun je krijgen.
p.s. Het antwoord wat ik maandag zal krijgen zal ik NIET op dit forum posten, maar de volgende keer dat iemand met een soortgelijk probleem hier komt, zal ik hem mijn ervaring posten.
Degene die lacht dat ben ik, en dan wel om JOU.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:49 schreef Guidoweb5 het volgende:
weer uit de hoogte doen.
IK had vanuit mezelf wel bedacht dat betalen het slimste is.
Heb ik geen topic voor over.
Ik heb inderdaad geen date voor vanavond, maar dat hoeft ook niet als je een vriendin hebt,
Ga jij nou maar lekker in je huisje met airco en nieuwe auto voor de deur zitten.
En denk maar dat je de slimste bent en je zaakjes goed voorelkaar hebt.
Dan lachen wij je hier nog even verder uit.
bedankt voor je tip! Dat ga ik zeker doen. Zoals ik eerder zei: ik ben bereid om het zsm af te lossen. En dat kan ik ook eind deze maand als mijn salaris binnen komt. Dan maar een maand wat minder uitgeven.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:49 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
Mochten ze maandag tegen je zeggen dat ze geen andere regeling met je willen treffen en er een rechtzaak van willen maken, stort dan zoveel mogenlijk als je kan missen op de rekening van IJ.
Schrijf vervolgens een brief waarin je de hele situatie nogmaals uitlegt en zeg dat je toch nog wat geld heb kunnen storten, doe er altijd! een betalingsbevestiging bij!
Op die manier mocht er dan alsnog een zaak komen kun je wel laten zien dat je toch nog wat hebt geprobeerd en dat ze je dan wat minder hard naaien met extra kosten.
Maar ik denk dat als je gewoon zoveel mogenlijk stort en dat laat zien dmv dat betaalbewijs ze je nog wel een kans geven, rechtzaak kost te veel geld en tijd....
ik heb je ook een tip gegeven aan het begin, maar alles wat niet in jouw straatje pas doe je af als offtopic.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:54 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Degene die lacht dat ben ik, en dan wel om JOU.
Voor de andere heb ik respect , op wat off topic gelul na hebben ze me ook gewoon normaal tips gegeven. Ik heb van jou nog geen serieuze bijdrage gezien, behalve dat je elke keer in herhaling valt. DIngen die mensen al voor jou hebben vermeld. Je blijft denk ik ook dan altijd achteruit kijken, precies zoals je ondertitel. En in jouw relatie weet ik zeker dat je dik onder de plak zit, want alleen hier op Fok! doe je stoer omdat mensen je niet kennen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |