quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:34 schreef rudeonline het volgende:
a/a + b/b = c/c
Delen is hetzelfde als vermenigvuldigen......
Het lijkt me redelijk te veronderstellen dat het of het een of het ander is.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 00:34 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Is delen niet het tegenovergestelde van vermenigvuldigen......... 2 x 2=4 4/2=2 ?????
Ja, en daarom is delen niet hetzelfde als vermenigvuldigen, het is de inverse ervan.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 00:34 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Is delen niet het tegenovergestelde van vermenigvuldigen......... 2 x 2=4 4/2=2 ?????
Wiskundig natuurlijkquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 00:09 schreef Yosomite het volgende:
[..]
(een cel ) die zich deelt vermenigvuldigt zich( ongeslachtelijk)
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 19:43 schreef Haushofer het volgende:
Maar ff serieus Rude,ga je ons nog vertellen wat voor schoolverleden je hebt? Of heb je voor t gemak je school maar niet afgemaakt, met het idee " ik kan wel zonder" ? Want zo kom je wel op mij over. Je meent immers ook zonder enige logica te kunnen.
Wat je zegt omschrijf je met een formule als :quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 02:22 schreef rudeonline het volgende:
Helaas zijn jullie een beetje dom, Einstein bewees dat hoe kleiner de massa was hoe groter de energie.
Weinig ( niemand) schijnt te begrijpen dat tijd hetzelde is als afstand. Hoewel toch wel duidelijk is dat een afstand niet kan worden afgelegt zonder tijd....beetje jammer, knappe snuiter die een afstand af kan leggen zonder tijd....maar jullie kunnen het schijnbaar allemaal.
neequote:Op zaterdag 14 augustus 2004 02:58 schreef rudeonline het volgende:
Was het niet zo dat hoe kleiner het deeltje hoe groter de massa?
massa = soortelijke massa maal volumequote:Op zaterdag 14 augustus 2004 02:58 schreef rudeonline het volgende:
Hoe bereken je de massa?
De maximale energie die in een atoom zit is maar heel weinig.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 02:58 schreef rudeonline het volgende:
Hoe komt het dat er in een atoom zoveel energie zit?
Dat gaat dus niet. Je kunt geen afstand afleggen zonder tijd.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 02:58 schreef rudeonline het volgende:
Een andere vraag, hoe leg je een meter af zonder tijd?
Als een afstand bestaat, bestaat er ook tijd....
Da's te makkelijk gezegd. Je kan toch ook niet zomaar stellen dat hoogte hetzelfde is als breedte? Je kunt ze wel naar elkaar omrekenen door een ander gezichtspunt te kiezen, maar het zullen altijd twee waarden blijven; als ik een toren hoger maak wordt-ie niet meteen ook breder. En die twee dimensies hebben nogwel dezelfde eenheid!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 02:22 schreef rudeonline het volgende:
Weinig ( niemand) schijnt te begrijpen dat tijd hetzelde is als afstand.
Dat kan inderdaad niet, maar ik kan wel 1 meter afleggen in 1 seconde, of in 3, of in 48. Dat tijd en ruimte niet zonder elkaar kunnen bestaan is waar, maar daarmee zijn ze toch niet hetzelfde(?)quote:knappe snuiter die een afstand af kan leggen zonder tijd
Je hebt tijd nodig om afstand te overbruggen, maar tijd is dus niet afstand. Want als het hetzelfde zou zijn, zou je dus ook afstand kunnen overbruggen met alleen afstand? Dat is een logisch vervolg van jou redenatie, want je zou zo afstand 'om kunnen zetten' in tijd, omdat het hetzelfde is. Het is hetzelfde als je zegt dat je volume nodig hebt om water in te stoppen, om vervolgens te zeggen dat volume water is.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 02:22 schreef rudeonline het volgende:
Helaas zijn jullie een beetje dom, Einstein bewees dat hoe kleiner de massa was hoe groter de energie.
Weinig ( niemand) schijnt te begrijpen dat tijd hetzelde is als afstand. Hoewel toch wel duidelijk is dat een afstand niet kan worden afgelegt zonder tijd....beetje jammer, knappe snuiter die een afstand af kan leggen zonder tijd....maar jullie kunnen het schijnbaar allemaal.
Niemand begrijpt eigenlijk hoe het komt dat Ab2 + Bc2 = Ac2.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 04:05 schreef PeterM het volgende:
[..]
Da's te makkelijk gezegd. Je kan toch ook niet zomaar stellen dat hoogte hetzelfde is als breedte? Je kunt ze wel naar elkaar omrekenen door een ander gezichtspunt te kiezen, maar het zullen altijd twee waarden blijven; als ik een toren hoger maak wordt-ie niet meteen ook breder. En die twee dimensies hebben nogwel dezelfde eenheid!
[..]
Dat kan inderdaad niet, maar ik kan wel 1 meter afleggen in 1 seconde, of in 3, of in 48. Dat tijd en ruimte niet zonder elkaar kunnen bestaan is waar, maar daarmee zijn ze toch niet hetzelfde(?)
Tijd en afstand hebben eenheden die je niet zomaar kunt inwissellen. Als ik 20km fiets en daar in één uur over doe dan is dat toch wat anders als 20 uur fietsen en daar 1 km over doen.
Waar je aan refereert is de massa-energiekromme van elementaire deeltjes. Dat lijkt er een beetje op, en daaruit blijkt dat de hoeveelheid energie (=massa) die opgesloten ligt in een atoomkern toeneemt naarmate de massa van die kern toeneemt. Daarop is dan ook het kernsplitsingsproces gebaseerd waarbij energie vrijkomt als je zwaardere kernen splitst tot minder zware kernen. Een uitzondering is de waterstofkern, die heeft meer energie(=massa) in zich dan een heliumkern en daarop is het kernfusie-proces dan ook gebaseerd.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 02:58 schreef rudeonline het volgende:
Was het niet zo dat hoe kleiner het deeltje hoe groter de massa?
Massa berekent men niet, massa wordt gemeten door deze te vergelijken met een vooraf bepaalde standaard-massa.quote:Hoe bereken je de massa?
in 1 atoom zit echt een miniscule hoeveelheid energie. Wat bedoel je met de vraag ?quote:Hoe komt het dat er in een atoom zoveel energie zit?
voor t=0 geldt de limiet voor v=c. Dus door met de lichtsnelheid te reizen leg je afstand af zonder tijd.quote:Een andere vraag, hoe leg je een meter af zonder tijd?
Natuurlijk. Afstand en tijd zijn elkaars omgekeerde evenredige. Het tijd-ruimte-continuum van Einstein postuleert dat nu juist.quote:Als een afstand bestaat, bestaat er ook tijd....
Je kunt ze wel uitwisselen, maar dan krijg je toch 'onhandige' uitspraken, we zijn daar niet zo aan gewend. Je kunt stellen dat, aangezien er een absolute limiet aan snelheid zit, je tegen die absolute limiet C afstanden en tijden kunt substitueren. 20km kun je dan uitdrukken als (20km/C) seconden. (Dat is trouwens erg weinig). Maar omdat er absoluut geen enkele manier is om in sneller dan die tijd die afstand af te leggen kun je, gedacht vanuit het ruimte-tijd-continuum, stellen dat 20Km hetzelfde is als 20km/C seconden ( 6,666 e-5 sec). Andersom kun je ook 20 uur uitdrukken als afstand, het is dan de absoluut maximale afstand die je in 20 uur af zou kunnen leggen, dus 20uur * C, (dat is een heel eind fietsen trouwens, 21.600.000.000 km). Die samenhang noemen we dus het ruimte-tijd-continuum, binnen die limieten kunnen we ons (theoretisch) bewegen, daarbuiten dus niet (je kunt niet sneller of niet verder komen).quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 04:05 schreef PeterM het volgende:
Tijd en afstand hebben eenheden die je niet zomaar kunt inwissellen. Als ik 20km fiets en daar in één uur over doe dan is dat toch wat anders als 20 uur fietsen en daar 1 km over doen.
Hoe komt het dat er in een atoom zoveel energie zit?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 10:09 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Waar je aan refereert is de massa-energiekromme van elementaire deeltjes. Dat lijkt er een beetje op, en daaruit blijkt dat de hoeveelheid energie (=massa) die opgesloten ligt in een atoomkern toeneemt naarmate de massa van die kern toeneemt. Daarop is dan ook het kernsplitsingsproces gebaseerd waarbij energie vrijkomt als je zwaardere kernen splitst tot minder zware kernen. Een uitzondering is de waterstofkern, die heeft meer energie(=massa) in zich dan een heliumkern en daarop is het kernfusie-proces dan ook gebaseerd.
[..]
Massa berekent men niet, massa wordt gemeten door deze te vergelijken met een vooraf bepaalde standaard-massa.
In een atoom zit helemaal niet veel energie.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 10:28 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Hoe komt het dat er in een atoom zoveel energie zit?
[..]
Ff Tsjekken: Ab=4 Bc=5quote:Ab2 + Bc2 = precies hetzelfde als Ab/Ab + Bc/Bc
Wanneer ik 18 biertjes verdeel over 1 persoon heeft die persoon 1 biertjequote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:03 schreef rudeonline het volgende:
8 + 10 = 18/1=1
Als je dat tegenstrijdig vindt heb je het postulaat niet begrepen. Maar inderdaad, hoe harder je gaat, hoe minder tijd je 'aflegt'. De schijnbare tijd t' = t * v**2 / c**2. Voor de limiet van v naar 0 is t' dus ook 0.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 10:28 schreef rudeonline het volgende:
voor t=0 geldt de limiet voor v=c. Dus door met de lichtsnelheid te reizen leg je afstand af zonder tijd.
[..]
Dat is een beetje tegenstrijdig, vind je niet? Hoe harder je gaat, hoe minder tijd je aflegt.....
In een wiskundige formule zou dat zijn 1 sec x 300.000 km/sec = 300.000. Maar dan moeten we de sec weg laten...... 0 x 300.000 km = 300.000 km...?
Nee. je kunt wel bewijzen dat als God een axiomatisch stelsel is hij innerlijk inconsistent moet zijn. Ik ga uit van een axiomatische God met "God is Almachtig" als enige axioma. Dus innerlijk inconsistent.quote:( kun je god bewijzen met wiskunde?)
Hier staat niets zinnigs tussen.quote:Ab2 + Bc2 = precies hetzelfde als Ab/Ab + Bc/Bc hoe het komt dat de uitkomst bij waardes hoger als nul, ( nul is geen waarde, ik weet dat) is te verklaren dat alle materie samen altijd een eenheid vormen. Als je 2 dezelfde elementen samenvoegt, worden ze samen 1 groter element en niet 2.
Idemquote:Klinkt nog steeds vreemd, ( ik weet dat ik bijna doorga voor zwakzinnig) maar Km + Sec is samen groter dan Km en Sec afzonderlijk.
Alweer.quote:
De lijn Ac is iets langer als Ab + Bc, Dit verklaart b.v hoe iets kan groeien. 2 stoffen worden samengevoegt en smelten samen. Samen vormen ze 1.
...als ik 18 mensen gelijk geef hebben ze allemaal gelijk => 1 / 18 = 1 !quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:06 schreef ChOas het volgende:
[..]
Wanneer ik 18 biertjes verdeel over 1 persoon heeft die persoon 1 biertje
Tjonge, ga de basisschool eens over doenquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:03 schreef rudeonline het volgende:
8 + 10 = 18/1=1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |