Tenzij 1/1=2. Dan is er genoeg voor iedereen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:56 schreef rudeonline het volgende:
Dan dan heeft er 1 geen bier.
Zeg je dit omdat je mijn theorie niet kan oneruit halen?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:54 schreef Modwire het volgende:
2 bier + 2 personen is toch 4??
dan heb je toch 4 bier per persoon?
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 17:06 schreef rudeonline het volgende:
[..]
maar ik heb de wiskunde niet zelf bedacht.
Gelukkig, ik begon me al te vervelen...quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:47 schreef rudeonline het volgende:
Rudeonline gaat door......
Eh, even stapje terug. Kun je mijn volgende aannames 1 voor 1 bevestigen?quote:Als je een driehoek hebt Abc waarbij je een snelheid afzet.
Stel dat een auto 5 km/sec rijdt en deze zetten we af in een grafiek.
Ab = de verstreken tijd in sec
Bc = afgelegde kilometers per sec
Ab en Bc nemen dan dus tegenlijk toe. Immers als Ab toeneemt met 1
Zal Bc ook toenemen met 1 ( 1 stelt dan dus 5 km voor)
Op punt A sta jij.
Op punt C rijdt de auto.
Hoe zou je de lijn Ac moeten noemen?
Okay.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 17:49 schreef rudeonline het volgende:
Ik had de tijdsas ook horizontaal in gedachte, maar stelde mij de driehoek precies contra voor.
Ab is dan horizontaal van links naar rechts getekend. Bc staat dan loodrecht op Ab.
Ik heb punt A als oorsprong genomen waarbij C dus onder een hoek van 45 graden op A staat.
Zie je dat voor je?
Fout:quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 17:04 schreef Modwire het volgende:
Dat bier zit in een constante valversnelling, daardoor wordt het steeds groter. Dus er is genoeg voor allebei.![]()
Dus Modwire verkrijgt hier dus meer bier door.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 18:22 schreef aphx het volgende:
[..]
Fout:
Doordat je te lang wacht wordt het bier warmer. Vloeistoffen die warm worden zetten uit. Dus je hebt meer!Doordat je te lang wacht wordt het schuim minder. Dus je hebt minder
En als je te lang wacht dan verdampt het en heb je nog minder. Trouwens, als het bier lauw is, dan hoef ik het niet meer en heb jij 2 bier.
Dus ik beweeg met 300.000km/s op tijdstip t=0quote:Op punt C sta jij.
Op punt B rijdt de auto.
pm:de letters zijn inmiddels veranderd
Check.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 18:55 schreef rudeonline het volgende:
De lijn Ab loopt van links naar rechts en geeft het tijdsverloop aan.
De eenheid van lengte (l =afgelegde weg) is km. De eenheid van snelheid (v) is km/s.quote:De lijn Bc is de afgelegde weg in km/sec.
Als ik dit goed begrijp is er hier sprake van een 3d grafiek met 3 assen:quote:De lijn Ac is de afstand tussen jou en het object.
Een afstand meet je in km, een snelheid in km/sec. Maak duidelijk wat je wilt, kies voor de een of kies voor de ander.quote:De lijn Bc is de afgelegde weg in km/sec
Ej Rude, je hebt geen enkel tegenargument van ons ontkracht ( bv met die "stilstaande golf").quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 17:20 schreef rudeonline het volgende:
Ik vind jullie tegenargumenten wel een beetje zwak worden......
Laten we de getallen eens invullen met voor de grap 3, 4 en 5.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 20:31 schreef rudeonline het volgende:
AbxAb=Ab2
Ab2/Ab=Ab
Ab2 + Bc2 = Ac2
Ab/Ab + Bc/Bc = Ac/Ac
Vreemde formule, maar het is wiskunde...2x2=4 4/2=2
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 20:31 schreef rudeonline het volgende:
Vreemde formule, maar het is wiskunde...2x2=4 4/2=2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |