abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21243114
heeft er iemand hier hotel school gedaan? ik wil er zelf eigenlijk wel naartoe, maar ik zou graag weten hoe je het daar hebt gehad/hebt? kun je me ook vertellen hoeveel talen je er precies nodig hebt?
  donderdag 12 augustus 2004 @ 21:59:59 #2
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_21243709
als je de hoge hotelschool in den haag bedoelt.

Het schijnt leuk te zijn. Drank herkennings lessen om 9 uur in de ochtend. Gevolg is dat je dan strond lam de rest van de dag op school zit

eerste jaar verplicht in een flat wonen met z,n allen.
die tegen over m,n huis staat

En er zitten moeilijk lekkere vrouwen op die opleiding.
Daar bij moet je wel kunnen tegen ballen. Want het zijn allemaal rijke lui kindjes.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  donderdag 12 augustus 2004 @ 22:05:03 #3
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_21243822
Vriendin heeft het gedaan en het zit er stikvol met ballen begreep ik. Ze is er ook weggegaan.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  donderdag 12 augustus 2004 @ 22:08:03 #4
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_21243888
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 21:59 schreef ook_gek het volgende:
als je de hoge hotelschool in den haag bedoelt.

Het schijnt leuk te zijn. Drank herkennings lessen om 9 uur in de ochtend. Gevolg is dat je dan strond lam de rest van de dag op school zit
Dat zal ook wel weer meevallen.
quote:
Daar bij moet je wel kunnen tegen ballen. Want het zijn allemaal rijke lui kindjes.
En birds of a feather...
  donderdag 12 augustus 2004 @ 22:32:23 #5
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_21244619
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 22:08 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Dat zal ook wel weer meevallen.
Ik heb een paar keer zo een les mee gemaakt. Geloof me er staan flessen voor je en daar moet je uit proeven tot dat je weet wat het is. Iedereen zuipt rustig door onder het motto. HUH wat is dit dan
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 22:33:13 #6
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_21244644
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 22:32 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik heb een paar keer zo een les mee gemaakt. Geloof me er staan flessen voor je en daar moet je uit proeven tot dat je weet wat het is. Iedereen zuipt rustig door onder het motto. HUH wat is dit dan
Wel een lekker tijdstip dan, 9 uur 's ochtends.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 22:44:42 #7
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_21245011
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 22:33 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Wel een lekker tijdstip dan, 9 uur 's ochtends.
pi_34771462
hm dit topic moet toch meer potentie hebben

ik heb zelf ook wel een beetje interesse, maar begrijp dat er idd veel ballen opzitten. Is dat zonder uitzeondring?
  Moderator zondag 5 februari 2006 @ 20:39:02 #9
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_34772658
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:07 schreef Billy_Mack het volgende:
hm dit topic moet toch meer potentie hebben

ik heb zelf ook wel een beetje interesse, maar begrijp dat er idd veel ballen opzitten. Is dat zonder uitzeondring?
Moah, ik denk dat je een opleiding wel om de sfeer kan kiezen, maar je moet er toch wel zelf iets van gaan maken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_34774739
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 21:35 schreef steve2003 het volgende:
heeft er iemand hier hotel school gedaan? ik wil er zelf eigenlijk wel naartoe, maar ik zou graag weten hoe je het daar hebt gehad/hebt? kun je me ook vertellen hoeveel talen je er precies nodig hebt?
Wat wil je precies weten, TS?

Mijn vriendje , twee huisgenootjes en een goede vriend van me doen Hoge Hotelschool (International Hospitality Management) dus daar zou ik je wel het een en ander over kunnen vertellen (studeren allemaal in Leeuwarden trouwens ).

Verder studeert mijn broertje MHS (middelbare hotelschool), aan het deltion college in Zwolle, dus daar zou ik je ook wel het een en ander over kunnen vertellen.

Dus als je even aangeeft wat je precies wilt weten?
  zondag 5 februari 2006 @ 23:53:30 #11
131278 moemoe
#teampanda
pi_34780159
Ik kan zelf vertellen over de Hogere Hotelschool in Den Haag. Het staat in het buitenland erg goed aangeschreven en is, wat mij betreft, de beste Hotelschool van Nederland. Het eerste jaar ga je in intern het Skotel in. Dit is onderdeel van het onderwijsprogramma en dan ook verplicht. Hier zit ontbijt en diner bij inbegrepen. De prijs voor het eerste jaar is voor velen ook best afschrikwekkend, maar als je een kamer zou moeten huren zou het veel duurder zijn.
De buffetten die er dagelijks staan en het eten waar je uit kan kiezen zijn werkelijk waar heerlijk.
Dit eten wordt gemaakt door de studenten zelf, zij moeten alles leren op deze school. Je maakt toiletten schoon, je kookt, je staat achter de receptie en uiteindelijk zal je ook leiding gaan geven. Zij geloven dat je 'later' pas leiding kan geven, als je zelf alles 'doorgemaakt' hebt.

Er worden maandelijks open dagen georganiseerd die overigens best snel vol zitten. Ik denk dat je na een bezoek aan een van deze dagen een goed beeld zal hebben van hoe de opleiding in elkaar zit en of het iets voor jou is. Ook kan je gelijk iets proeven van de sfeer, ik denk dat je vrijwel meteen merkt of jij je er thuis zult voelen.

De school is ook erg internationaal georiënteerd, sommige lessen zullen dan ook in het Engels zijn. Uit mijn hoofd is 30% van alle personen die er rond lopen op de Hotelschool Engelstalig. Het netwerk wat je opbouwt bij deze school, zal je door de jaren heen erg goed kunnen gebruiken. Hier wordt veel waarde aangehecht. De kans dat je binnen een half jaar een baan vindt na het afstuderen is voor 95% zeker waar. De school heeft de juiste sfeer en opleiding, als jij de juiste persoon hiervoor bent, zul je er zeker wat aan hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door moemoe op 05-02-2006 23:59:11 ]
pi_34782869
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:53 schreef moemoe het volgende:
Ik kan zelf vertellen over de Hogere Hotelschool in Den Haag. Het staat in het buitenland erg goed aangeschreven en is, wat mij betreft, de beste Hotelschool van Nederland.
Mijn moeder heeft het ook in Den Haag gedaan, vele jaren geleden. Aangezien ze nog steeds in het vak zit is ze ook nog steeds betrokken bij de Hotelschool Den Haag. In haar baan ziet ze veel nieuwe mensen van de verschillende hotelscholen en ze heeft wel een voorkeur voor de mensen uit Maastricht en iets minder uit Den Haag. Met name de mensen uit Leeuwarden vallen haar enorm tegen. Ik zou zeggen dat ze er een aardig beeld van heeft, ook wel wat persoonlijke kennissen van mij die uit Leeuwarden komen met dezelfde ervaringen.

Het Skotel is alleen iets erg aparts, voor sommigen ideaal, maar voor anderen een levende hel. Je zit opgesloten met alle 1e-jaars...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_34783265
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:33 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Verhaaltje
Dan heb ik even een vraagje aan jou .. Waarom komen er zoveel buitenlandse studenten naar Leeuwarden, als deze min of meer minder goed zou zijn? Hij staat wel heel goed aangeschreven ook namelijk.. En hoor er nooit klachten over (ken ong. twintig mensen die hotelschool studeren in Ljouwert!)...
pi_34785558
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:55 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Dan heb ik even een vraagje aan jou .. Waarom komen er zoveel buitenlandse studenten naar Leeuwarden, als deze min of meer minder goed zou zijn? Hij staat wel heel goed aangeschreven ook namelijk.. En hoor er nooit klachten over (ken ong. twintig mensen die hotelschool studeren in Ljouwert!)...
Geen idee. Kijk, het feit dat iets 'goed aangeschreven' staat, zegt niet alles over de kwaliteit van de opleiding. Er komen ook veel buitenlandse studenten naar de TuDelft, hij staat goed aangeschreven; en toch is het niet de beste Tu van Nederland... zeker niet zelfs (ik zit er zelf al jaren). Mijn moeder zit nu 35 jaar in het horeca gebeuren en heeft gewoon deze mening, dat is het enige dat ik zeg. Ik weet toevallig wel dat veel familieleden deze hebben (behalve ik zit bijna iedereen in horeca), terwijl die op alle verschillende scholen gezeten hebben. Maar nogmaals, het zal wel een plaatselijke mening zijn...
Hun grootste punt was het feit dat de studenten uit Den Haag en Maastricht wat 'vlotter' en socialer zijn, waardoor ze hun taken gewoon beter uitvoeren. Die uit Leeuwarden zijn vaak stijver en daardoor onhandig, om het te generaliseren! Ik begrijp dat dit niet altijd zo is, alleen voor de discussie werkt generaliseren beter. Vakinhoudelijk zouden ze weinig verschil maken, ze brengen het alleen niet in de praktijk.
pi_34785743
Hmm oke.. Van alle mensen die in Leeuwarden studeren en op andere Hotelscholen hebben gekeken, weet ik dat ze het in Den Haag allemaal vreselijk vonden daar... Écht vreselijk! (onvriendelijk ed)
pi_34800241
Ik was van plan naar de Hotelschool in Den Haag te gaan, heb selectiedag gedaan waar ik niet doorheen kwam. Jammer, dacht ik in het begin. Totdat ik wilde weten waarom ze precies dachten dat die opleiding niet geschikt voor mij was, of ik niet geschikt voor de opleiding was. Ik heb toen gebeld en ge-emaild om dat uit te vinden. Maar er was niemand die mij normaal te woord kon staan of mij een mailtje terug kon sturen. Ik vond het ronduit belachelijk, want die school vindt zichzelf zo verschrikkelijk geweldig (er lopen inderdaad allemaal ballen en verwende mensen rond) en dan behandelen ze je zo nalatig. Ze halen zichzelf nogal naar beneden door die manier van handelen. Wat een baggerschool zeg, ik hoef er al niet meer heen
"Zeilen is de duurste manier om zo langzaam mogelijk nergens naartoe te gaan..."
Tomorrow I'll change and today won't mean a thing
pi_34800947
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:24 schreef m0nica het volgende:
Dit gebeurt bij zoveel bedrijven en instellingen... Maar toch ranzig, helemaal gelijk...
  maandag 6 februari 2006 @ 17:51:52 #18
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_34801051
Ik kan de HTRO op zich wel aanraden, heeft ook met hospitality te maken maar is iets minder formeel. HHO studenten lopen bij ons altijd in pak en zijn soms idd ballen ja.
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  maandag 6 februari 2006 @ 18:00:00 #19
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34801266
Tja Hotelschool... tis een apart wereldje zullen we maar zeggen.
Heb de Hotelschool in Leeuwarden gedaan. Toen kwam die school als beste uit de test, ach dat is al jaren een strijdje tussen Den Haag, Maastricht en Leeuwarden. Opzich is het wel een grappige opleiding, vooral de reacties van onwetenden is leuk "Oh je dus je wordt kok?"...
Eigenlijk is het gewoon HEAO, maar dan toegespitst op de horeca.

Het is wel een apart wereldje op de hotelschool, erg ballerig allemaal, daar moet je tegen kunnen. Ik had daar niet echt wat mee, om maar eens een understatement te gebruiken.

Qua talen: toen ik er naar toe ging was Engels plus een moderne vreemde taal de eis.

Als je carierre gericht bent, en vooral geld wil verdienen etc, is het een leuke keuze. Voor enige diepgang raad ik je een andere opleiding aan.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_34801368
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:00 schreef Dandelion het volgende:

Als je carierre gericht bent, en vooral geld wil verdienen etc, is het een leuke keuze. Voor enige diepgang raad ik je een andere opleiding aan.
Veel geld verdienen? Niet de mensen die ik van de hotelschool ken... Eerder de uitzondering, meesten hebben het niet echt best...
  maandag 6 februari 2006 @ 18:07:45 #21
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34801464
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Veel geld verdienen? Niet de mensen die ik van de hotelschool ken... Eerder de uitzondering, meesten hebben het niet echt best...
Niet de beste studenten dan zeker
Maar goed bij de meeste grote Hotelgroepen kun je een aardige stuiver verdienen als je je best doet.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_34801498
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:07 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Niet de beste studenten dan zeker
Maar goed bij de meeste grote Hotelgroepen kun je een aardige stuiver verdienen als je je best doet.
Geen idee, eigenlijk alle studenten die ik ken, 1 uitzondering (ken er een stuk of 40). Ze doen het in ieder geval niet beter dan mensen die bedrijfskunde/economie ofzo doen...
pi_34926243
Mijn ervaring is dat mensen van de hotelscholen nog niet eens fatsoenlijk een fles wijn kunnen openen aan tafel of een biertje kunnen tappen... Dan kan je nog zo'n goeie manager zijn, maar als je de basis nog niet eens beheerst als je 4 jaar op die school hebt gezeten is er toch iets mis.

En dat ze altijd heel erg verwaand zijn en zichzelf helemaal de man voelen is vrij irritant

Zit nu zelf in het laatste jaar MBO Horeca Ondernemer Cafe/Bar en heb nu al zo'n 8 banen aangeboden gekregen in verschillende hotels. Allemaal erg leuk en aardig, maar het hele hotelgebeuren trekt me niet dus zal er niet op ingaan waarschijnlijk.

Als je succesvol en geld wil verdienen in de Horeca zal je hard moeten werken, ervaring opdoen, contacten opdoen en jezelf bewijzen door bijvoorbeeld met wedstrijden mee te doen.

Dus TS ik weet niet precies waarom je de Hotelschool wil gaan doen, maar denk er goed over na zou ik zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')