FOK!forum / Gaming / [Gamecube] Metroid Prime 2: Echoes
BMHdonderdag 12 augustus 2004 @ 20:33


Metroid Prime 2: Echoes
- Release: November 2004
- Developer: Nintendo's Retro Studios
- Publisher: Nintendo

Wablief?
Stap opnieuw in de schoenen van de zwoele premiejaagster Samus Aran in dit intense vervolg op het legendarische Metroid Prime. De prachtige graphics en de ongeëvenaarde actie van de vorige titel keren terug in een spannend nieuw avontuur voor één speler, waarin Samus schitterende, maar ook angstaanjagende werelden van licht en duisternis doorkruist. Voor het eerst in de geschiedenis van de serie kunnen nu ook tot vier spelers tegen elkaar spelen, zoekend naar wapens, over het plafond klimmend en rond rollend als Morph Balls om te ontsnappen. Metroid Prime 2: Echoes laat je niet meer los...

Art



Verhaal
Het solo-avontuur begint wanneer de formidabele mevrouw Aran een verlaten ruimteschip van de Federatie op de planeet Aether onderzoekt, en haar schip beschadigd raakt door een vreemde elektrische storing in de atmosfeer. Ze stort neer op de planeet, waar ze getuige is van een slachtpartij, en zelfs word aangevallen door duistere wezens die bekend staan als de Ing Horde. Zij stelen een aantal onderdelen van Samus' Power Suit en laten haar voor dood achter.

Het duurt niet lang voordat Samus erachter komt dat de planeet twee dimensies heeft: een dimensie van licht, en één van duisternis. De vreedzame bevolking van Light Aether, de Luminoth, worden langzamerhand uitgeroeid door de Ing Horde, en als ze hun generatoren verliezen, worden ze permanent overschaduwd door Dark Aether. De situatie wordt er niet beter op als Samus erachter komt dat er een nog groter gevaar dan de Ing Horde ronddwaalt op de planeet: een duister wezen waart rond, en wordt met de minuut dodelijker.

Screenshots


Bronnen: IGN, Nintendo.nl, retrostudios.com

Zie ook: [GameCube] Paper Mario 2

[ Bericht 0% gewijzigd door BMH op 13-08-2004 13:20:54 ]
gamecube_masterdonderdag 12 augustus 2004 @ 20:34
ah nice
BMHdonderdag 12 augustus 2004 @ 20:37
Voor mensen die twijvelen. Dit is het vervolg op Metroid Prime:



Nintendo Power 12/2/2002 5 out of 5 100.0%
Eurogamer 3/20/2003 10 out of 10 100.0%
GameSpot 11/15/2002 9.7 out of 10 97.0%
IGN 11/11/2002 9.8 out of 10 98.0%
Gamespy 11/19/2002 96 out of 100 96.0%
Games Domain 11/25/2002 4.5 out of 5 90.0%
GamePro 11/18/2002 4.5 out of 5 90.0%
GMR Magazine 1/7/2003 10 out of 10 100.0%
Game Informer 12/17/2002 9.5 out of 10 95.0%
Electronic Gaming Monthly 11/22/2002 10 out of 10 100.0%
Nintendojo 1/29/2003 9.6 out of 10 96.0%
Gamer.tv 12/4/2002 9.3 out of 10 93.0%

AVERAGE RATIO: 96.0%
Overall Ranking: 4
DMaartendonderdag 12 augustus 2004 @ 20:53
Metroid Prime was ook al fantastisch, dit wordt ook weer een must-buy
Legolas_Greenleafdonderdag 12 augustus 2004 @ 20:57
Ziet er enorm goed uit.

Op dit soort momenten vind je het niet leuk dat je geen GC hebt.
BMHdonderdag 12 augustus 2004 @ 21:42
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:57 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ziet er enorm goed uit.

Op dit soort momenten vind je het niet leuk dat je geen GC hebt.
Koop je er toch 1. Metroid Prime pakket. Voor $99 een Gamecube, 1 controller, Metroid Prime 1 + Metroid Prime 2: Echoes demo & bonus disc.

Waarschijnlijk komt ie ook naar europa.
rockstahdonderdag 12 augustus 2004 @ 22:57
bonus disc
BMHdonderdag 12 augustus 2004 @ 23:03
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 22:57 schreef rockstah het volgende:
bonus disc
Jazeker. Een disc waar de demo van MP2:echoes opstaat, heel veel filmpjes van MP2: Echoes & de hele geschiedenis van de metroid serie.
SFWvrijdag 13 augustus 2004 @ 01:19
Kan niet wachten op dit spel. Deel 1 is ook geweldig.
gamecube_masterzaterdag 28 augustus 2004 @ 14:48
kickje omdat dit topic het wel verdient

26 november is het dan zover, dan kunnen we MP2 spelen
ps2noobmaandag 30 augustus 2004 @ 18:20
Dit spel gaat euwnen
BMHmaandag 30 augustus 2004 @ 18:24
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 18:20 schreef ps2noob het volgende:
Dit spel gaat euwnen
Idd. Zelfs beter dan jou.
HAL9000Smaandag 30 augustus 2004 @ 18:32
Het beste spel allertijden gaat overtroffen worden Het artwork is geil zeg!!
speknekmaandag 18 oktober 2004 @ 14:33
Kort stukje over de multiplayer van MP2:
quote:
IGN: We saw the new Annihilator weapon during the presentation yesterday. Will there be any weapons specific to multiplayer?

Walker: There are some Morph Ball expansions, like the Death Ball for instance.


Kelbaugh: One thing we tried really hard not to do was just throw in a deathmatch. We wanted to stay true to the hardcore Metroid player. There's a lot of Morph Ball use and Grapple Beam use; you'll know you're playing a Metroid game.

Walker: Even the visor can become a weapon in multiplayer.
overige interview: http://cube.ign.com/articles/556/556375p1.html

Ik word al wat hoopvoller .
Retardedwoensdag 20 oktober 2004 @ 13:25
deel 1 trok me nooit echt... kheb em een weekje geprobeerd, maar het was niet mijn soort spel... en toch vind ik dat jammer.
speknekzaterdag 13 november 2004 @ 13:19
quote:
10.0 Presentation
Retro knows what it's doing. Slick menus and cut-scenes, huge amounts of logbook data that can be viewed, and unlockable art, too.

9.0 Graphics
Gorgeous. One of the prettiest GameCube titles, to be sure. Huge worlds filled with detail. Unequaled art direction. Near-perfect framerate. Textures tend to blur up close. One or two framerate dips.

9.5 Sound
Moody music by composer Kenji Yamamoto and a wide assortment of thumping sound effects, too. But more voice work is missed.

9.5 Gameplay
Superb. Nearly flawless. An extension of Metroid Prime in every way. Extremely satisfying platforming and puzzles. Some minor lock-on issues and a Dark World that is not as compelling as the Light.

10.0 Lasting Appeal
A bare minimum of 20 hours to complete the single-player quest and likely double that for completionists who want it all. Then there's the archaic, but still enjoyable multiplayer mode.

OVERALL: 9.5
(out of 10 / not an average)
Thomperzaterdag 13 november 2004 @ 17:58
quote:
GameSpot Score
9.1
superb

Gameplay - 9
Graphics - 9
Sound - 8
Value - 8
Tilt - 10
BMHzaterdag 13 november 2004 @ 18:09
quote:
Metroid Prime 2 is
dark and light, morph ball and gun;
Master Chief, who’s that?

Your pain is over, dear readers.


Radjeshzondag 14 november 2004 @ 15:44
Die box ziet er VET uit!
HAL9000Szondag 14 november 2004 @ 18:32
wanneer komt ie nou??
BMHzondag 14 november 2004 @ 18:53
quote:
Op zondag 14 november 2004 18:32 schreef HAL9000S het volgende:
wanneer komt ie nou??
Zie mijn sig.
PeeJaydonderdag 18 november 2004 @ 16:10
Whoooww duidelijk relaxx! heb 1 ook, deze gaat ook weer roeleren datw eet ik nu al!
Nog 8 dagen!
Pious_Augustusdonderdag 18 november 2004 @ 16:20
het is wel jammer dat MP2 helemaal ondergesneeuwd is door GTA: San Andreas en Halo 2
HAL9000Sdonderdag 18 november 2004 @ 18:28
quote:
Op donderdag 18 november 2004 16:20 schreef Pious_Augustus het volgende:
het is wel jammer dat MP2 helemaal ondergesneeuwd is door GTA: San Andreas en Halo 2
Lekker belangrijk de die-hards weten toch wel dat ie komt, een ding is duidelijk; als MP2 uitkomt gaan San Andreas, Halo2 en zelfs Pro 4 lekker de ijskast in totdat ik hem helemaal kapotgespeelt heb
laurensvhdonderdag 18 november 2004 @ 18:42
Heb deel 1 nog geeneens uitgespeeld :'( Maar deel 2 moet ik natuurlijk weer absoluut hebben. Zal denk ik deel 1 maar eens proberen uit te spelen een dezer dagen
HomerJdonderdag 18 november 2004 @ 20:14
Volgende week Metroid prime 2 morgen Pro evo 4. Oftewel ik vermaak me de rest van het jaar wel
NutKeesvrijdag 19 november 2004 @ 09:54
Whoohoo, eindelijk mijn 'shipping invoice' gekregen gisteren! Dat gaat verlofdagen kosten...
knaterzaterdag 20 november 2004 @ 00:34
ik heb em vandaag even "gestreamed" erg erg de moeite om em over een weekje te halen
T1andonlyzaterdag 20 november 2004 @ 00:38
ik ga em ook halen, topper
ShadoW17zaterdag 20 november 2004 @ 04:02
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:09 schreef BMH het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
schijnt dat wij niet zo;n flashy box krijgen
vond hem net zo mooi

heb hem trouwens gepreorderd bij gcshop.nl 51 eurie
BMHzondag 21 november 2004 @ 09:21
De IGN video review is uit. Grotendeels zonder spoilers gelukkig. Maar WOW! Dit spel lijkt echt 20 keer zo goed als ik had verwacht!



[ Bericht 16% gewijzigd door BMH op 21-11-2004 09:29:01 ]
HomerJzondag 21 november 2004 @ 13:03
De game krijgt een 9.7 van Power Unlimited, niet dat je dat blad echt serieus moet nemen maar just for the record
flappiewappiezondag 21 november 2004 @ 14:41
damn nog een titel die ik moet kopen, tzit ook niet mee
T1andonlyzondag 21 november 2004 @ 15:16
Als ik mijn PS2 binnen heb kan ik ook gelijk dat spel kopen en dan mag mijn broertje die PS2 zolang hebben
Cold_Shadowmaandag 22 november 2004 @ 13:44
Hopelijk verkopen winkels hem wat eerder dan de releasedate. Natuurlijk heb ik weer volgende week toetsweek zodat ik hem veel minder kan spelen dan ik zou willen.
Forau_Diavolinamaandag 22 november 2004 @ 13:48
quote:
Op zondag 21 november 2004 15:16 schreef T1andonly het volgende:
Als ik mijn PS2 binnen heb kan ik ook gelijk dat spel kopen en dan mag mijn broertje die PS2 zolang hebben
Ehh je PS2
Chocobomaandag 22 november 2004 @ 14:23
quote:
Op zondag 21 november 2004 09:21 schreef BMH het volgende:
De IGN video review is uit. Grotendeels zonder spoilers gelukkig. Maar WOW! Dit spel lijkt echt 20 keer zo goed als ik had verwacht!

[afbeelding]
Ik heb de videoreview ook gezien. Ziet er fantastisch uit
Hooghoudtmaandag 22 november 2004 @ 16:39
Morgen of overmorgen heb ik hem wel, neem ik aan. Nog even hard doorspelen aan Paper Mario 2 dan...
speknekmaandag 22 november 2004 @ 16:43
Importeer je hem ofzo?
Hooghoudtdinsdag 23 november 2004 @ 02:12
Nee, maar Dimension Plus had Pikmin 2 ook al op dinsdag, terwijl die op vrijdag uitkwam. Dus waarom deze niet. Ik wilde 'm eerst bij GCshop bestellen, maar dat scheelt me 3 euro, dus dan steun ik liever de lokale middenstand (en heb ik hem een paar daagjes eerder).
ShadoW17dinsdag 23 november 2004 @ 17:36
maar is het spel bij gcshop altijd precies op de release datum of kan het ook datje hem eerder krijgt?
Chocobodinsdag 23 november 2004 @ 18:26
He heerlijk.... heb hem besteld
Hooghoudtwoensdag 24 november 2004 @ 10:28
Woohoo!!!! DimPlus heeft 'm reeds binnen, dus vanavond spelen maar.
HomerJwoensdag 24 november 2004 @ 10:41
Ik heb hem

Grafisch prachtig, 1e stukje is erg makkelijk. Maar ik heb nog maar 15 min. gespeeld
ShadoW17woensdag 24 november 2004 @ 12:08
waar heb je hem gehaakd homerJ?
speknekwoensdag 24 november 2004 @ 13:07
Hmm gaat waarschijnlijk nog wel ruim een week duren voor ik hem van Play krijg. Maar goed, ik moet toch eerst nog Paper Mario uitspelen.
Lexiewoensdag 24 november 2004 @ 13:09
Ik moet eerst nog een oplossing vinden voor mijn 60 hertz probleem .
#ANONIEMwoensdag 24 november 2004 @ 13:11
Hoe weet ik of me TV 60 hertz aankan?
BMHwoensdag 24 november 2004 @ 13:21
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:11 schreef Max-Westerman het volgende:
Hoe weet ik of me TV 60 hertz aankan?
Handleiding? Of probeer het met een cube game die 60 hz ondersteund. Koop wel eerst een RGB kabel, deze ondersteund 70 hz veel beter dan die brakke composiet dingen.

Houd B ingedrukt bij het starten van een spel en kies 60 hz.
Lexiewoensdag 24 november 2004 @ 13:30
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:21 schreef BMH het volgende:

[..]

Handleiding? Of probeer het met een cube game die 60 hz ondersteund. Koop wel eerst een RGB kabel, deze ondersteund 70 hz veel beter dan die brakke composiet dingen.

Houd B ingedrukt bij het starten van een spel en kies 60 hz.
In de handleiding staat waarschijnlijk dat hij alleen 50 hertz aankan. Zo is 60 hertz een extraatje en kun je je nergens op beroepen als hij het niet doet.
BMHwoensdag 24 november 2004 @ 13:33
Welke tv vanaf de 1990 kan nou geen 60 hz?
knaterwoensdag 24 november 2004 @ 19:33
Heb em ook sinds vandaag in huis, nu eens kijken hoever we vanavond komen
BMHwoensdag 24 november 2004 @ 19:37
quote:
Op woensdag 24 november 2004 19:33 schreef knater het volgende:
Heb em ook sinds vandaag in huis, nu eens kijken hoever we vanavond komen
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE


Chocobowoensdag 24 november 2004 @ 20:01
Verstuurd Morgen game ik hem
T1andonlywoensdag 24 november 2004 @ 20:03
quote:
Op maandag 22 november 2004 13:48 schreef Forau_Diavolina het volgende:

[..]

Ehh je PS2
Yep die mag op de kamer van mijn broertje en dan ontvoer ik de gamecube
T1andonlywoensdag 24 november 2004 @ 20:05
Leuke game voor de kerstvakantie eerder geen tijd

hoe zijn de eerste indrukken !
Chocobowoensdag 24 november 2004 @ 20:09
quote:
Op woensdag 24 november 2004 20:05 schreef T1andonly het volgende:
Leuke game voor de kerstvakantie eerder geen tijd

hoe zijn de eerste indrukken !
Ik heb geile voorpret Geldt dat ook
speknekwoensdag 24 november 2004 @ 20:12
quote:
Op woensdag 24 november 2004 20:09 schreef Chocobo het volgende:
Ik heb geile voorpret Geldt dat ook
Nee. Ik heb hem %#$%@ twee maanden geleden al besteld en jij hebt hem morgen binnen .
Chocobowoensdag 24 november 2004 @ 20:16
quote:
Op woensdag 24 november 2004 20:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee. Ik heb hem %#$%@ twee maanden geleden al besteld en jij hebt hem morgen binnen .
whoehahahaha,... ja ben gestopt met pre-orderen zeg maar. Ik wacht gewoon totdat een spel ergens beschikbaar is (in dit geval Dimplus) en dat bestel ik hem. Kreeg vanmiddag de bevestiging en morgen zou die op de mat moeten vallen ....

Heb de videoreview van IGN wel 10 x bekeken... kan niet wachten
ShadoW17woensdag 24 november 2004 @ 20:36
ik kan ook niet wachten! weet iemand of gcshop ook eerder verzend dus dat ik hem miss morgen al kan verwachten???
speknekwoensdag 24 november 2004 @ 20:38
Nouja ik heb hem wel tien euro goedkoper, dus zo erg vind ik het ook weer niet .
Chocobowoensdag 24 november 2004 @ 23:50
quote:
Op woensdag 24 november 2004 20:36 schreef ShadoW17 het volgende:
ik kan ook niet wachten! weet iemand of gcshop ook eerder verzend dus dat ik hem miss morgen al kan verwachten???
Gcshop heeft hem nog niet eens binnen. Misschien morgen.... dan game je vrijdag. Daar ga ik wel vanuit
ShadoW17woensdag 24 november 2004 @ 23:53
nog niet binnen? :| hoe weet je dat dan?
Chocobowoensdag 24 november 2004 @ 23:59
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:53 schreef ShadoW17 het volgende:
nog niet binnen? :| hoe weet je dat dan?
Omdat zij hun site altijd direkt updaten En aangezien die nu nog steeds in pre-order staat voor de 26e ga ik er niet van uit dat ze hem vanmiddag al verstuurd hebben naar je Maar je kan zelf toch ook even je orderstatus bekijken
ShadoW17donderdag 25 november 2004 @ 00:01
Edit:
Heb al gevonden hoe je je orderstatus ziet.. gewoon je ordernummer invoeren in een balkje. Hij staat op : Betaald; in behandeling


[ Bericht 42% gewijzigd door ShadoW17 op 25-11-2004 00:09:10 ]
Chocobodonderdag 25 november 2004 @ 00:12
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:01 schreef ShadoW17 het volgende:
Edit:
Heb al gevonden hoe je je orderstatus ziet.. gewoon je ordernummer invoeren in een balkje. Hij staat op : Betaald; in behandeling
Ja klopt,... ik denk dat je hem gewoon de 26e in huis hebt zoals op de site staat. Heerlijk toch in het weekend gamen !!
Chocobodonderdag 25 november 2004 @ 07:39
Vandaag is het MP2 dag !
BMHdonderdag 25 november 2004 @ 07:48
quote:
Op donderdag 25 november 2004 07:39 schreef Chocobo het volgende:
Vandaag is het MP2 dag !
Amen.
flappiewappiedonderdag 25 november 2004 @ 12:44
zag hem staan, maar geen geld
HomerJdonderdag 25 november 2004 @ 12:52
Net mijn grapple beam terug! Geweldige game, serieus
Chocobodonderdag 25 november 2004 @ 21:14
WAT EEN FANTASTISCH SPEL !! Die sfeer zooo goed !
wartvrijdag 26 november 2004 @ 00:15
Fantastisch spel idd. Ik heb dit spel ook sinds vanmiddag en je wordt er zo in meegezogen dat ik het tot krap een uur geleden nonstop heb gespeeld. Jammer dat de release zo is overschaduwd door Halo 2 en GTA: SA.
knatervrijdag 26 november 2004 @ 02:29
hij is erg erg goed ja, ik vind soms de achtergronden een beetje crappy, ik bedoel niet de 'voorgrond' achtergrond maar die je ziet als je ergens op een randje staat ofzo, maar dat mag de pret niet drukken en de meeste mensen zien die achtergrond niet eens
Chocobovrijdag 26 november 2004 @ 09:34
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 02:29 schreef knater het volgende:
hij is erg erg goed ja, ik vind soms de achtergronden een beetje crappy, ik bedoel niet de 'voorgrond' achtergrond maar die je ziet als je ergens op een randje staat ofzo, maar dat mag de pret niet drukken en de meeste mensen zien die achtergrond niet eens
Ik heb heel weinig over de graphics op te merken eerlijk gezegd
T1andonlyvrijdag 26 november 2004 @ 09:44
Ik wil hem zo snel mogelijk kopen, als ik geld ervoor over heb
wartvrijdag 26 november 2004 @ 15:48
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 02:29 schreef knater het volgende:
hij is erg erg goed ja, ik vind soms de achtergronden een beetje crappy, ik bedoel niet de 'voorgrond' achtergrond maar die je ziet als je ergens op een randje staat ofzo, maar dat mag de pret niet drukken en de meeste mensen zien die achtergrond niet eens
Ondanks dat de achtergronden een beetje grove textures zijn, vind ik het wel goed dat ze in dit deel zijn toegevoegd. Het zorgt voor wat variatie te midden van alle kleine/afgesloten ruimtes in het spel. In MP had je vrijwel geen uitzichten en veel kleine ruimtes; soms gaf dat een beetje een claustrofobisch gevoel.
ShadoW17vrijdag 26 november 2004 @ 16:33
product(en): status:
Metroid Prime 2: Echoes Verzonden
Hooghoudtvrijdag 26 november 2004 @ 18:59
SPOILER
Haha, in de Space Pirate basis zit een metroid met voedselvergiftiging.


[ Bericht 18% gewijzigd door speknek op 26-11-2004 20:08:05 ]
Chocobovrijdag 26 november 2004 @ 19:06
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 18:59 schreef Hooghoudt het volgende:
SPOILER
Haha, in de Space Pirate basis zit een metroid met voedselvergiftiging.
Thanks die spoiler had ik nou net nodig ! Nu zal ik niet zo verbaasd zijn als ik er zelf kom straks ! :')



[ Bericht 10% gewijzigd door speknek op 26-11-2004 20:11:53 ]
wartvrijdag 26 november 2004 @ 19:31
Die spoiler kan wel weg idd.
speknekvrijdag 26 november 2004 @ 20:05
Sorry, ik had hem wel gezien en dacht 'bastard, nouja nu heeft het geen nut meer hem tussen spoilers te zetten, want ik heb het toch al gelezen'. .
Tainvrijdag 26 november 2004 @ 20:09
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 20:05 schreef speknek het volgende:
Sorry, ik had hem wel gezien en dacht 'bastard, nouja nu heeft het geen nut meer hem tussen spoilers te zetten, want ik heb het toch al gelezen'. .
dan kan je hem nu toch wel tussen spoilers zetten, ik wist het nog niet en heb het nu ook gelezen...
speknekvrijdag 26 november 2004 @ 20:12
Ik was al bezig, maar zit achter een gruwelijk trage computer .
Tainvrijdag 26 november 2004 @ 20:55
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 20:12 schreef speknek het volgende:
Ik was al bezig, maar zit achter een gruwelijk trage computer .
modjes zouden een gruwelijk snelle pc moeten krijgen vind ik
Chocobovrijdag 26 november 2004 @ 21:26
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 20:12 schreef speknek het volgende:
Ik was al bezig, maar zit achter een gruwelijk trage computer .
Toch netjes dat je het aanpast
BMHzaterdag 27 november 2004 @ 10:26
Ik zit nu in een bos (1 van de 3 temples gehaald). Die muziek!!!! wowie.
Chocobozaterdag 27 november 2004 @ 11:03
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 10:26 schreef BMH het volgende:
Ik zit nu in een bos (1 van de 3 temples gehaald). Die muziek!!!! wowie.
Nogmaals vriend,... met alle respect. Ik wil dit niet weten. Niet iedereen weet bv dat er temples in voorkomen (laat staan hoeveel) en niet iedereen (zoals ik) weet dat er een bos in voorkomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chocobo op 27-11-2004 11:28:30 ]
BMHzaterdag 27 november 2004 @ 12:41
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 11:03 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Nogmaals vriend,... met alle respect. Ik wil dit niet weten. Niet iedereen weet bv dat er temples in voorkomen (laat staan hoeveel) en niet iedereen (zoals ik) weet dat er een bos in voorkomt.
Serieus: Lees je scans! Vooral het logbook. Als je deze dingen leest weet je zoveel meer van de fora en fauna. Dan was dit geen verassing.

Maar enjoy!

Ik vind het ook erg plezierig dat de items niet op de zelfde volorde terugkomen als in Metroid Prime.


De basen.... OMG.... Zooo ongelofelijk.
Chocobozaterdag 27 november 2004 @ 13:07
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 12:41 schreef BMH het volgende:

[..]

Serieus: Lees je scans! Vooral het logbook. Als je deze dingen leest weet je zoveel meer van de fora en fauna. Dan was dit geen verassing.
De scans zijn idd heel cool
BMHzaterdag 27 november 2004 @ 13:29
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 13:07 schreef Chocobo het volgende:

[..]

De scans zijn idd heel cool
waar zit ju nu precies?
HAL9000Szaterdag 27 november 2004 @ 13:43
Wat ook super is aan deze game is het nieuwe scan-systeem, gelijk als je een kamer binnenloopt zie je aan de kleuren wat je nog moet scannen of wat je al gescand hebt...geniaal
HAL9000Szaterdag 27 november 2004 @ 13:49
Ook fijn is dat de deuren (meestal) gelijk meewerken, in deel 1 had ik nogal eens ruzie met die dingen
BMHzaterdag 27 november 2004 @ 13:53
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 13:49 schreef HAL9000S het volgende:
Ook fijn is dat de deuren (meestal) gelijk meewerken, in deel 1 had ik nogal eens ruzie met die dingen
Dat komt omdat de zogenaamde "laad ruimtes" ingewikkelder zijn. Als je naar een grote ruimte gaat, krijg je vaak eerst een puzzle voor je kiezen gedrukt. Tijdens het oplossen van die puzzle laad de gamecube de grote ruimte in .
HAL9000Szaterdag 27 november 2004 @ 13:55
Geniaal!!! Metroid...

Deze had ik ook nog liggen trouwens:

NBT75E319BKA2
Lexiezaterdag 27 november 2004 @ 13:57
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 13:53 schreef BMH het volgende:

[..]

Dat komt omdat de zogenaamde "laad ruimtes" ingewikkelder zijn. Als je naar een grote ruimte gaat, krijg je vaak eerst een puzzle voor je kiezen gedrukt. Tijdens het oplossen van die puzzle laad de gamecube de grote ruimte in .
Wat Hal bedoelt is dat je in deel een af en toe op een deur schoot en dat hij dan niet open ging.
HAL9000Szaterdag 27 november 2004 @ 14:01
Ja, te irritant soms...al helemaal als je op de vlucht was voor die ghost-chozo's... Is het jullie ook opgevallen dat op een of andere manier de morph-ball een aantrekkingskracht heeft op die vlindertjes?
BMHzaterdag 27 november 2004 @ 14:05
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 13:57 schreef Lexie het volgende:

[..]

Wat Hal bedoelt is dat je in deel een af en toe op een deur schoot en dat hij dan niet open ging.
Ja, ze gingen niet open omdat de ruimte erachter nog niet geladen was. Dat heb ik net uitgelegd
BMHzaterdag 27 november 2004 @ 14:07
Als je moeite hebt met die space-pirates... Je gewoon tegen aan boosten met je morphball. in 1 klap dood
Lexiezaterdag 27 november 2004 @ 14:08
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 14:05 schreef BMH het volgende:

[..]

Ja, ze gingen niet open omdat de ruimte erachter nog niet geladen was. Dat heb ik net uitgelegd
Either way, het was gewoon knullig en kut.
HAL9000Szaterdag 27 november 2004 @ 14:09
mwah...ik denk dat ze eerder moeite met mij zullen hebben
wartzaterdag 27 november 2004 @ 15:42
Spelen jullie trouwens met het hint-systeem aan of niet? Ik zelf heb het uit staan. Voor mij vergroot het de levensduur van het spel en geeft het ook meer voldoening als je eindelijk weet waar je heen moet.
Thomperzaterdag 27 november 2004 @ 15:43
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 13:55 schreef HAL9000S het volgende:
Geniaal!!! Metroid...

Deze had ik ook nog liggen trouwens:
Nintendo.nl doet het niet..
HAL9000Szaterdag 27 november 2004 @ 15:45
Hint systeem staat zeker uit!!!
BMHzaterdag 27 november 2004 @ 20:56
40% van de scans Ik heb iets unlocked
wartzaterdag 27 november 2004 @ 22:43
40% van de scans heb ik ook. Het laatste plaatje uit de geunlockte image gallery lijkt op cover-art die het net niet gehaald heeft. .
BJBzondag 28 november 2004 @ 02:21
40%? Komen jullie nog wel van de bank af?

Vanmiddag ook even mee aan de slag geweest. Geweldig weer. Dat
SPOILER
light / dark planet gebeuren
is één van de beste vondsten sinds de introductie van deze spelcomputer. Haalt in één klap zó ongelofelijk veel meer uit de game.
Chocobozondag 28 november 2004 @ 09:32
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 13:29 schreef BMH het volgende:

[..]

waar zit ju nu precies?
Ga niet zo hard als jullie denk ik. Zit nog in het Agon gebied.
SPOILER
Net Dark Samus tegen gekomen in die basis van de Space Pirates,.... ben dus nog in de light en dark world van Agon aan het gamen
Fantastisch spel ,........ serieus
BMHzondag 28 november 2004 @ 10:01
Zonder veel te spoileren... Maar een Baas onderwater..... OOOO MMMGGGGG.

De adrealine als jij nog maar 14 hp hebt
Chocobozondag 28 november 2004 @ 10:19
quote:
Op zondag 28 november 2004 10:01 schreef BMH het volgende:
Zonder veel te spoileren... Maar een Baas onderwater..... OOOO MMMGGGGG.
HomerJzondag 28 november 2004 @ 13:00
Gister prima vermaakt met de multiplayer met 3 vrienden
Eerste 2 potjes waren doodsaai, toen kreeg iedereen het door en werd het héél cool
BMHzondag 28 november 2004 @ 13:03
quote:
Op zondag 28 november 2004 13:00 schreef HomerJ het volgende:
Gister prima vermaakt met de multiplayer met 3 vrienden
Eerste 2 potjes waren doodsaai, toen kreeg iedereen het door en werd het héél cool
Multiplayer


Chocobozondag 28 november 2004 @ 13:08
quote:
Op zondag 28 november 2004 13:00 schreef HomerJ het volgende:
Gister prima vermaakt met de multiplayer met 3 vrienden
Eerste 2 potjes waren doodsaai, toen kreeg iedereen het door en werd het héél cool
Dat ze er multiplayer nog in gebouwd hebben vind ik al erg genoeg. MP is een singleplayer ervaring en een mustsee ! Ik zal de MP nooit aanraken denk ik.
HAL9000Szondag 28 november 2004 @ 13:57
Na 1:41 24% scans en 8% items
HAL9000Szondag 28 november 2004 @ 17:29
Kut! vergeten Dark Samus te scannen Weet iemand of ik daar later de kans voor ga krijgen??

Zit nu op 34% scans en 15% items.
wartzondag 28 november 2004 @ 17:55
quote:
Op zondag 28 november 2004 17:29 schreef HAL9000S het volgende:
Kut! vergeten Dark Samus te scannen Weet iemand of ik daar later de kans voor ga krijgen??

Zit nu op 34% scans en 15% items.
SPOILER
In het logboek heb ik als scan-item staan "Dark Samus 1". Dark Samus komt dus nog wel een paar keer terug, maar je moet volgens mij iedere versie scannen.
HAL9000Szondag 28 november 2004 @ 18:02
hmmm...jammer dan... Nu kan ik die 100% scans alweer vergeten.
Moodyzondag 28 november 2004 @ 18:30
52% van de scans

- BMH
Flowcezondag 28 november 2004 @ 18:39
quote:
Op zondag 28 november 2004 02:21 schreef BJB het volgende:
40%? Komen jullie nog wel van de bank af?

Vanmiddag ook even mee aan de slag geweest. Geweldig weer. Dat
SPOILER
light / dark planet gebeuren
is één van de beste vondsten sinds de introductie van deze spelcomputer. Haalt in één klap zó ongelofelijk veel meer uit de game.
Ja, en zo origineel. Legend of Zelda: A Link to the Past had dat geloof ik al in 1992.
HAL9000Szondag 28 november 2004 @ 18:42
Soulreaver had het ook al.
wartzondag 28 november 2004 @ 18:49
Desondanks blijft het een enorm vermakelijk en verslavend spel.

Het scannen gaat trouwens sneller dan het krijgen van de items. Ik heb nu 43% scans om 18% items geloof ik.
Metroidmaandag 29 november 2004 @ 16:49
Damn, dit spel moet ik nu hebben... Maar ik krijg hem pas aanstaande zaterdag voor sinterklaas
wartmaandag 29 november 2004 @ 18:10
Hoe vaak is men al dood gegaan hier?

Ik heb inderdaad het gevoel dat de bossfights een stuk zwaarder zijn geworden.
BMHmaandag 29 november 2004 @ 18:16
Boost ball tussenbaas spoilers ahead:
SPOILER
Ik ben +- 10 keer dood gegaan bij de Boost guardian. Wat een ongelofelijk moeilijke eindbaas. Maar oooooh zoo leuk en zo enorm voldoenend.

Iedere keer als je tegen hem vecht krijg je nieuwe tactieken om hem te verslaan. Iedere keer word je iets beter. Prachtig!


[ Bericht 9% gewijzigd door BMH op 29-11-2004 20:14:18 ]
Thompermaandag 29 november 2004 @ 18:28
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:16 schreef BMH het volgende:
Boost ball tussenbaas spoilers ahead:
SPOILER
Ik ben +- 10 keer dood gegaan bij de Boost guardian. Wat een ongelofelijk moeilijke eindbaas. Maar oooooh zoo leuk en zo enorm voldoenend.

Iedere keer als je tegen hem vecht krijg je nieuwe tactieken om hem te verslaan. Iedere keer word je iets beter. Prachtig!
Je spoiler tag is fout, een s weg bij de eerste spoiler tag.

Ik twijfel toch wel of ik hem moet kopen.. ik wil namelijk ook sparen voor mijn DS..
wartmaandag 29 november 2004 @ 18:33
SPOILER
Die Boost Guardian is een lastige idd; ik had er zelf 4 pogingen voor nodig.

Ik heb 'em in vaste vorm een flink pak slaag geven met m'n super missiles, daarna in morph ball mode bommetjes gelegd en een beetje achter de pilaren verstopt . Uiteindelijk had ik niet veel health meer over .
ShadoW17maandag 29 november 2004 @ 19:14
jap kheb hem nu ook eindelijk
Chocobomaandag 29 november 2004 @ 19:51
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:16 schreef BMH het volgende:
BMH fucked een post up en spoilered
BMHmaandag 29 november 2004 @ 20:15
quote:
Op maandag 29 november 2004 19:51 schreef Chocobo het volgende:

[..]

wahahahhaha.

Net weer 1 uur lang alleen maar morphball puzzles gedaan. Spel zit er vol mee .
NutKeesdinsdag 30 november 2004 @ 12:04
Nonde-nonde, eindelijk gisteren op de mat gevallen...samen met Metal Gear Solid 3 (andere envelop)... aan het eind van m'n vrije dag... NA het weekeinde. Dat heb ik nou altijd, hè!

Maar om eerlijk te zijn, MGS3 heb ik er na een uurtje weer uitgerukt. Beetje te uitgebreid om op zo'n korte tijd in te komen. Mp2 daar tegenover laat zich heel makkelijk weer oppakken als je deel 1 gespeeld hebt. Rest van de avond in een ruk gespeeld, tot mijn blaas bijna knapte en ik wel 2 minuten MOEST onderbreken.
speknekdinsdag 30 november 2004 @ 22:12
Wat een heerlijke games zijn het toch .
Erg origineel is het niet, maar van mij mogen ze er zo nog een paar uitbrengen, tis toch gamer's walhalla, wat een productievalue.
Chocobodinsdag 30 november 2004 @ 23:23
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:12 schreef speknek het volgende:
Wat een heerlijke games zijn het toch .
Erg origineel is het niet, maar van mij mogen ze er zo nog een paar uitbrengen, tis toch gamer's walhalla, wat een productievalue.
Goede term

ZO maak je games idd... Wow
BMHwoensdag 1 december 2004 @ 07:22
GOTY?

Zeker weten wel de beste game voor de gamecube.
ShadoW17woensdag 1 december 2004 @ 12:15
gisteren ook een heel stuk gespeeld. het is echt een heel stuk enger met die dark world.. en de wereld zeg hoe gedetailleerd!
speknekwoensdag 1 december 2004 @ 13:02
quote:
Op woensdag 1 december 2004 07:22 schreef BMH het volgende:
GOTY?

Zeker weten wel de beste game voor de gamecube.
Tales of Symphonia heeft totnutoe toch een grotere indruk op me gemaakt. Maar ik ben nog niet zover met Metroid 2.
Forau_Diavolinawoensdag 1 december 2004 @ 13:10
Ik wil beide.
Sparen dan maar.
Solomanwoensdag 1 december 2004 @ 20:47
Klote klote klote!!!!!!!!!

M'n tv kan geen 60hz aan.......
Moet ik hem morgen maar weer gaan terugbrengen en een andere game uit gaan kiezen.

of heeft iemand een oplossing?
Biggs.woensdag 1 december 2004 @ 21:07
quote:
Op woensdag 1 december 2004 20:47 schreef Soloman het volgende:
Klote klote klote!!!!!!!!!

M'n tv kan geen 60hz aan.......
Moet ik hem morgen maar weer gaan terugbrengen en een andere game uit gaan kiezen.

of heeft iemand een oplossing?


Nieuwe tv.....
Hooghoudtdonderdag 2 december 2004 @ 19:25
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 15:42 schreef wart het volgende:
Spelen jullie trouwens met het hint-systeem aan of niet? Ik zelf heb het uit staan. Voor mij vergroot het de levensduur van het spel en geeft het ook meer voldoening als je eindelijk weet waar je heen moet.


Uit, over het algemeen. Tot ik vind dat ik genoeg gedwaald heb, dan zet ik hem weer even aan. Voorbeeldje
SPOILER
op zoek naar de Grapple beam... hele wereld doorgezocht, blijkt ie daar in het water te zitten, pfff
HAL9000Svrijdag 3 december 2004 @ 16:44
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:16 schreef BMH het volgende:
Boost ball tussenbaas spoilers ahead:
SPOILER
Ik ben +- 10 keer dood gegaan bij de Boost guardian. Wat een ongelofelijk moeilijke eindbaas. Maar oooooh zoo leuk en zo enorm voldoenend.

Iedere keer als je tegen hem vecht krijg je nieuwe tactieken om hem te verslaan. Iedere keer word je iets beter. Prachtig!



Ik zit er over te denken om helemaal terug te gaan om m'n ammo weer op te laden want zonder light-beam blijf je echt bezig bij die gast
CvBvrijdag 3 december 2004 @ 16:51
Het is misschien al eens gezegd in dit topic, heb het niet helemaal doorgelezen, maar ik wil jullie even waarschuwen voor een bug in het spel waardoor je helemaal opnieuw moet beginnen als het je overkomt, ik zit nu op zo'n 55% dus als je ook daar ongeveer zit kun je het gespoilerde gedeelte lezen

SPOILER
In de Sanctuary Fortress, net nadat je de sonic visor hebt, moet je een deur openen in een ruimte genaamd 'main research'. Dit doe je door drie van die sonic-emitters uit te schakelen. Schiet je echter één (of misschien ook twee) van die dingen uit en ga je de kamer uit, dan is er een bug die ervoor zorgt dat die deur helemaal niet meer opengaat. Je moet alle drie die emitters dus uitschakelen terwijl je in die kamer bent anders kun je helemaal opnieuw beginnen.


Dit is mij dus overkomen en ik weet nog niet of ik het spel nog eens ga spelen. Het is al meer van hetzelfde van Prime en ik heb al niet zoveel tijd...misschien zet ik 'm wel te koop.
Biggs.vrijdag 3 december 2004 @ 18:52
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 16:51 schreef CvB het volgende:
Het is misschien al eens gezegd in dit topic, heb het niet helemaal doorgelezen, maar ik wil jullie even waarschuwen voor een bug in het spel waardoor je helemaal opnieuw moet beginnen als het je overkomt, ik zit nu op zo'n 55% dus als je ook daar ongeveer zit kun je het gespoilerde gedeelte lezen

SPOILER
In de Sanctuary Fortress, net nadat je de sonic visor hebt, moet je een deur openen in een ruimte genaamd 'main research'. Dit doe je door drie van die sonic-emitters uit te schakelen. Schiet je echter één (of misschien ook twee) van die dingen uit en ga je de kamer uit, dan is er een bug die ervoor zorgt dat die deur helemaal niet meer opengaat. Je moet alle drie die emitters dus uitschakelen terwijl je in die kamer bent anders kun je helemaal opnieuw beginnen.


Dit is mij dus overkomen en ik weet nog niet of ik het spel nog eens ga spelen. Het is al meer van hetzelfde van Prime en ik heb al niet zoveel tijd...misschien zet ik 'm wel te koop.


Hmmm vreemd. Maar dan kan je toch gewoon niet saven en weer doorspelen van het laatste save point.
Chocobovrijdag 3 december 2004 @ 19:17
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 16:44 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ik zit er over te denken om helemaal terug te gaan om m'n ammo weer op te laden want zonder light-beam blijf je echt bezig bij die gast

Ik zit nu bij de boostball eindbaas Na 5x nog dood,... maar ik blijf het proberen... kom wel steeds verder. Ik heb de lightbeam wel Als je alles normaal volgt heb je de lightbeam ook eerder dan dat je bij die eindbaas bent toch Je moet toch een witte deur openen ?
Chocobovrijdag 3 december 2004 @ 19:18
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 19:17 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ik zit nu bij de boostball eindbaas Na 5x nog dood,... maar ik blijf het proberen... kom wel steeds verder. Ik heb de lightbeam wel Als je alles normaal volgt heb je de lightbeam ook eerder dan dat je bij die eindbaas bent toch Je moet toch een witte deur openen ?

Oh ik snap hem al. Je hebt geen ammo. Je kan de beam wel opladen maar dat lijkt me niet verstandig met die baas. Gewoon wat vijanden en boxes met de dark beam schieten... zit je light ammo zo weer vol
Metroidvrijdag 3 december 2004 @ 19:23
Morgen krijg ik hem dan eindelijk :D
Chocobovrijdag 3 december 2004 @ 19:40
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 19:23 schreef Metroid het volgende:
Morgen krijg ik hem dan eindelijk :D

Je gaat genieten
wartvrijdag 3 december 2004 @ 20:06
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 19:18 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Oh ik snap hem al. Je hebt geen ammo. Je kan de beam wel opladen maar dat lijkt me niet verstandig met die baas. Gewoon wat vijanden en boxes met de dark beam schieten... zit je light ammo zo weer vol


Je kunt ook supermissiles gebruiken bij die eindbaas, werkte bij mij net zo goed .

Ik zit overigens bij de eindbaas van Dark Torvus Temple en die is een stuk lastiger dan de voorgaande moet ik zeggen (duurt vooral lang).
CvBvrijdag 3 december 2004 @ 23:34
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 18:52 schreef Biggs. het volgende:

[..]

Hmmm vreemd. Maar dan kan je toch gewoon niet saven en weer doorspelen van het laatste save point.


Jup, maar dan moet je het wel op tijd door hebben en ik had dus al gesaved. Op dit soort momenten is het wel erg jammer dat er bij consoles geen patches beschikbaar zijn.
Chocobozaterdag 4 december 2004 @ 11:24
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 19:17 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ik zit nu bij de boostball eindbaas Na 5x nog dood,... maar ik blijf het proberen... kom wel steeds verder.


Verslagen
BMHzaterdag 4 december 2004 @ 11:55
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 11:24 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Verslagen
goed zo!

Boost guardian spoiler:
SPOILER
Als hij gaat boosten gewoon een bom in zijn pad leggen
HomerJzaterdag 4 december 2004 @ 11:55
Uitgespeeld
BMHzaterdag 4 december 2004 @ 11:59
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 11:55 schreef HomerJ het volgende:
Uitgespeeld
serieus?
HomerJzaterdag 4 december 2004 @ 12:00
Jup! Hele week niks anders gedaan(Op PES 4 na)
Nu weer verder met mijn sociale leven

[ Bericht 33% gewijzigd door HomerJ op 04-12-2004 12:06:27 ]
HomerJzaterdag 4 december 2004 @ 12:03
26 uur over gedaan
BMHzaterdag 4 december 2004 @ 12:12
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:03 schreef HomerJ het volgende:
26 uur over gedaan
Hoeveel % van de items?
Chocobozaterdag 4 december 2004 @ 12:35
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 11:55 schreef HomerJ het volgende:
Uitgespeeld

Wat een respect

Alleen heb ik het idee dat het tellen van de uren niet goed verloopt. Alsof de in-game klok te langzaam is. Soms ben ik een uur bezig en geeft die bv 40 minuten aan Althans daar lijkt het op
HAL9000Szaterdag 4 december 2004 @ 13:29
Verslagen...met een halfvolle light-beam en meer dan 3 rockets is hij een stuk makkelijker
speknekzaterdag 4 december 2004 @ 13:37
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:35 schreef Chocobo het volgende:
Alleen heb ik het idee dat het tellen van de uren niet goed verloopt. Alsof de in-game klok te langzaam is. Soms ben ik een uur bezig en geeft die bv 40 minuten aan Althans daar lijkt het op

De tijd dat je scant of ie op pauze staat ofzo wordt niet meegeteld.
HAL9000Szaterdag 4 december 2004 @ 13:58
Weet iemand hoe je die collection of mutated ingworms aan de kant krijgt??
BMHzaterdag 4 december 2004 @ 14:09
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:58 schreef HAL9000S het volgende:
Weet iemand hoe je die collection of mutated ingworms aan de kant krijgt??
Niet d8 ik.
HAL9000Szaterdag 4 december 2004 @ 14:19
Kut...dan weet ik niet hoe ik die 2e key te pakken kan krijgen in Dark Torvus Bog.

SPOILER

Dat kreng ligt te hoog om te springen en achter de key bevindt zich zo'n COMI's net zoals ergens in de hoek van die kamer met zo'n light chrystal ervoor. Dat vond ik dus een vrij sterke aanwijzing dat die 2 COMI's min of meer 'connected' zouden moeten zijn...
BMHzaterdag 4 december 2004 @ 14:28
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:19 schreef HAL9000S het volgende:
Kut...dan weet ik niet hoe ik die 2e key te pakken kan krijgen in Dark Torvus Bog.

SPOILER

Dat kreng ligt te hoog om te springen en achter de key bevindt zich zo'n COMI's net zoals ergens in de hoek van die kamer met zo'n light chrystal ervoor. Dat vond ik dus een vrij sterke aanwijzing dat die 2 COMI's min of meer 'connected' zouden moeten zijn...

Iest duidelijker plz. Welke kamer zit je?
HAL9000Szaterdag 4 december 2004 @ 14:37
weet ik niet meer, ben ook weer weggegaan. Ik heb nou de Seeker-launcher gehaald en ga nu terug naar het begin van het spel om alles te halen met m'n nieuwe skills wat ik toen nog niet kon. Een tijdrovende klus...
gamecube_masterzaterdag 4 december 2004 @ 16:18
Ik heb nu 29% van de scans en 14% van de items, dit is de derde keer dat ik het spel speel. Ik had deze week jammer genoeg geen tijd om Metroid te doen

ik heb net
SPOILER
Dark samus voor de eerste keer verslagen
HomerJzaterdag 4 december 2004 @ 18:28
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:12 schreef BMH het volgende:

[..]

Hoeveel % van de items?
87% Maar ik ben niet echt een die-harder die alle hoeken bekijkt enzo
BMHzaterdag 4 december 2004 @ 18:53
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 18:28 schreef HomerJ het volgende:

[..]

87% Maar ik ben niet echt een die-harder die alle hoeken bekijkt enzo
Heeft ze nu wel gezichtsuitdrukkingen?
HAL9000Szaterdag 4 december 2004 @ 19:17
Ik vind die Metroid reclame behoorlijk nep trouwens, ik weet niet wie dat wijf is maar ik vind dr echt niet Samus-waardig (wel behoorlijk lekker overigens)
BMHzaterdag 4 december 2004 @ 19:40
Mijn avatar wel samus-waardig?
gamecube_masterzaterdag 4 december 2004 @ 20:05
jeej, kheb de
SPOILER
Light gun
HAL9000Szaterdag 4 december 2004 @ 20:24
Samus heeft er zelden zo sexy uitgezien BMH
wartzondag 5 december 2004 @ 00:16
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 18:28 schreef HomerJ het volgende:

[..]

87% Maar ik ben niet echt een die-harder die alle hoeken bekijkt enzo
Ik ga wel voor de 100% first time round.

Het is leuk alle hoeken en gaten van dit super gedetailleerde spel te verkennen. Iedere keer maar weer backtracken na een upgrade of je die ene missile expansion nu kunt bereiken.

Het voordeel is dat je zo veel langer met het spel doet. Als ik het spel voor de eerste keer uit heb, zal de animo om gelijk verder te gaan (of om opnieuw te beginnen) wat minder zijn.
Chocobozondag 5 december 2004 @ 08:47
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 20:24 schreef HAL9000S het volgende:
Samus heeft er zelden zo sexy uitgezien BMH


Chocobozondag 5 december 2004 @ 08:55
SCHAAAAMTELOZE VRAAG

Ik heb MP1 ook helemaal gek gegamed maar een vriend en ik krijgen de eindbaas van dat spel niet dood. Wel 32 keer geprobeerd en uiteraard maar gestopt. Is er ergens een verhaal van het einde te vinden of een movie te downen want ik wil wel heel graag weten hoe het einde verliep

En kom nou niet met beter je best doen want ik suck in die eindbaas
BMHzondag 5 december 2004 @ 10:07
quote:
Op zondag 5 december 2004 08:55 schreef Chocobo het volgende:
SCHAAAAMTELOZE VRAAG

Ik heb MP1 ook helemaal gek gegamed maar een vriend en ik krijgen de eindbaas van dat spel niet dood. Wel 32 keer geprobeerd en uiteraard maar gestopt. Is er ergens een verhaal van het einde te vinden of een movie te downen want ik wil wel heel graag weten hoe het einde verliep

En kom nou niet met beter je best doen want ik suck in die eindbaas
Als je Metroid Prime gedood hebt krijg je een cut-scene te zien. De hele crater begint in te storten, dus samus neemt de benenwagen terug naar haar schip. Uit het plasje phazon (overblijfzelen van MP) zie je de hand van Dark Samus komen
Chocobozondag 5 december 2004 @ 10:11
quote:
Op zondag 5 december 2004 10:07 schreef BMH het volgende:

[..]

Als je Metroid Prime gedood hebt krijg je een cut-scene te zien. De hele crater begint in te storten, dus samus neemt de benenwagen terug naar haar schip. Uit het plasje phazon (overblijfzelen van MP) zie je de hand van Dark Samus komen
Thanks
wartdinsdag 7 december 2004 @ 19:21
kick!

Dit topic krijgt ook niet bepaald veel aandacht . Het lijkt alsof bijna niemand hier MP2 speelt. Jammer.
BMHwoensdag 8 december 2004 @ 07:24
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 19:21 schreef wart het volgende:
kick!

Dit topic krijgt ook niet bepaald veel aandacht . Het lijkt alsof bijna niemand hier MP2 speelt. Jammer.
Veel mensen spelen hem, daaaaarom is dit topic leeg .

135 missles 6 power bombs 200 beam kogels (zonder spoiler )
MeZZiNwoensdag 8 december 2004 @ 15:15
Ik denk dat iedereen gewoon te veel bezig is met games spelen (er zijn er nogal wat de released de laatste maand) met heel veel topers!
Chocobowoensdag 8 december 2004 @ 19:18
Eindbaas van wereld 2 (Torbus ofzo )
SPOILER
Net een vreselijk lang gevecht gehad. Wat een fantastische eindbaas Die vis en dan die vlinder enzo,.... wat een lange baas man. Geniale gameplay
BMHwoensdag 8 december 2004 @ 19:24
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:18 schreef Chocobo het volgende:
Eindbaas van wereld 2 (Torbus ofzo )
SPOILER
Net een vreselijk lang gevecht gehad. Wat een fantastische eindbaas Die vis en dan die vlinder enzo,.... wat een lange baas man. Geniale gameplay
inderdaad, hij is erg cool. Het is helemaal handig als je, je
SPOILER
Radar!!!!!
gebruikt.
Chocobowoensdag 8 december 2004 @ 19:28
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:24 schreef BMH het volgende:

[..]

inderdaad, hij is erg cool. Het is helemaal handig als je, je
SPOILER
Radar!!!!!
gebruikt.
OHJA

Dat is waar ook,.......... en ik maar draaien !!

soms denk ik dat ik te oud wordt !
BMHwoensdag 8 december 2004 @ 19:32
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:28 schreef Chocobo het volgende:

[..]

OHJA

Dat is waar ook,.......... en ik maar draaien !!

soms denk ik dat ik te oud wordt !
Ik had dat probleem ook. Maar toen keek ik ff goed naar de hud... Verrek!
Metroidwoensdag 8 december 2004 @ 22:39
Ik ben hem nu ook een tijdje aan het spelen, en alweer meer dan 50% van de scans en iets van 30% van de items.
SPOILER
En zojuist de boost ball gekregen.
Chocobodonderdag 9 december 2004 @ 00:49
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:39 schreef Metroid het volgende:
Ik ben hem nu ook een tijdje aan het spelen, en alweer meer dan 50% van de scans en iets van 30% van de items.
SPOILER
En zojuist de boost ball gekregen.
Dat was een pittig baasje.... dat vond ik de moeilijkste tot nu toe !
speknekdonderdag 9 december 2004 @ 19:19
quote:
Shame on you for passing up on the opportunity to play one of the games of the year. In with a bullet at No.33 in the UK charts, gone the next week. When such anomalies occur you feel like packing it all in and strapping a megaphone on your face and annoying Christmas shoppers in a Scouse accent with talk of football and Jesus. Remember: don't be a sinner, be a winner! Buy this game and set yourself free.

Samus, or should we say shame us, for taking so long to review this game. There have been less concerted campaigns to free wrongly accused terrorists and less angry fathers denied access rights, but some things in life it would be irresponsible to rush. Metroid Prime 2: Echoes is one of those games that you couldn't hurry if you wanted to; you'd only come a cropper in the end. The whole game world is too intricately designed and elaborately constructed into a coherent environment that the only option available to you is to soak up everything you see, learn your way around, read everything, make endless mental notes about the areas inaccessible to you, and remove any expectations and bad habits you may have from the countless other games that make things easier, less frustrating but far less exciting and involving in the long run.
Buy. This. Game. Now.
quote:
Certainly up there with literally anything else, including Half-Life 2, San Andreas, and as far as enjoyment, intrigue, reward and challenge, far surpasses the likes of Halo 2 and Killzone, and shows up the competition in more ways than we could care to mention.
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=57371

[ Bericht 0% gewijzigd door speknek op 09-12-2004 19:36:11 ]
Metroiddonderdag 9 december 2004 @ 19:31
Vandaag 2 uurtjes gespeeld
En weer enkele missile upgrades gekregen, 60% van de scans en:
SPOILER
een onderwater ugrade gekregen (naam vergeten )
ook heb ik een upgrade voor de darkm beam gekregen, ook naam vergeten
BMHdonderdag 9 december 2004 @ 19:38
quote:
Op donderdag 9 december 2004 19:31 schreef Metroid het volgende:
Vandaag 2 uurtjes gespeeld
En weer enkele missile upgrades gekregen, 60% van de scans en:
SPOILER
een onderwater ugrade gekregen (naam vergeten )
ook heb ik een upgrade voor de darkm beam gekregen, ook naam vergeten
SPOILER
Anti gravety boots & dark burst
HomerJdonderdag 9 december 2004 @ 20:01
BMH hoe ver ben je nu?
BMHdonderdag 9 december 2004 @ 20:07
quote:
Op donderdag 9 december 2004 20:01 schreef HomerJ het volgende:
BMH hoe ver ben je nu?
Ik voel mij zo licht als een veertje

Neen. dat is geen spellingsfout
Chocobodonderdag 9 december 2004 @ 21:11
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:49 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Dat was een pittig baasje.... dat vond ik de moeilijkste tot nu toe !
SPOILER
CORRECTIE Dat is dus nu de spiderball baas geworden die je in morphball mode moet verslaan
BMHdonderdag 9 december 2004 @ 23:09
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:11 schreef Chocobo het volgende:

[..]
SPOILER
CORRECTIE Dat is dus nu de spiderball baas geworden die je in morphball mode moet verslaan
4e veld? Ik kwam er ook niet uit. Let goed op:
SPOILER
Klein doorgangetje naar het 3e bombslot in dat veld.

Nog een hint: Als je die spider guardian groen hebt gekregen, kun je nog een bomb in zijn smoel drukken waardoor hij een veeeel langere tijd groen blijft
HAL9000Szaterdag 11 december 2004 @ 16:52
-edit- lamaar.

[ Bericht 90% gewijzigd door HAL9000S op 11-12-2004 17:21:30 ]
Chocobozaterdag 11 december 2004 @ 18:08
SPOILER
He heerlijk... ben er voorbij,... stink Spiderball baas
HAL9000Szaterdag 11 december 2004 @ 18:22
Heb zojuist de grapple beam bemachtigd
HAL9000Szondag 12 december 2004 @ 15:45
SPOILER
Weet iemand hoe je die chykko adult gestunned krijgt? Ik ben al de hele tijd dark energie aan het schieten maar het heeft geen effect.
HAL9000Szondag 12 december 2004 @ 15:54
Ha, ik weet het al...zojuist heb ik m uit de lucht geschoten. Ben benieuwd wat me nou weer te wachten staat.
HAL9000Szondag 12 december 2004 @ 15:57
Argh!! De hele cyclus begint opnieuw
BMHzondag 12 december 2004 @ 16:01
quote:
Op zondag 12 december 2004 15:57 schreef HAL9000S het volgende:
Argh!! De hele cyclus begint opnieuw
Wees blij! Zulke momenten vind je alleen maar in een metroid game
HAL9000Szondag 12 december 2004 @ 16:07
Massul!!! It was a hell of a fight
SPOILER
welcome dark visor....
HAL9000Szondag 12 december 2004 @ 17:24
OMFG!!!! Zojuist in het santuary fortress aangekomen....ik heb nog nooit zoiets cools gezien
Chocobozondag 12 december 2004 @ 18:19
quote:
Op zondag 12 december 2004 16:07 schreef HAL9000S het volgende:
Massul!!! It was a hell of a fight
SPOILER
welcome dark visor....
Dat is me een eindbaas he
Chocobowoensdag 15 december 2004 @ 09:56
Heb al 2 dagen niet kunnen spelen.... wil verder in de Sanctuary !

Zat me tevens te bedenken dat ik het echt heel erg vind voor de makers van die spel dat MP2 niet zo goed verkoopt. Hoe komt dat toch zooo'n goed spel als dit en maar een handjevol die het mag meemaken. Maar ja,... misschien is het ook wel voor een handjevol gamers bedoeld !
speknekwoensdag 15 december 2004 @ 10:03
quote:
Op woensdag 15 december 2004 09:56 schreef Chocobo het volgende:
Maar ja,... misschien is het ook wel voor een handjevol gamers bedoeld !
Dat is de voornaamste reden me dunkt. Nouja, dat en het complete gebrek aan promotie tussen het GTA en Halo2 geweld.
NutKeeswoensdag 15 december 2004 @ 10:21
Ik begin het nu langzamerhand ook lastig te krijgen. Misschien kan iemand me een beetje op weg helpen met deze boss (ik wil per-se geen faq raadplegen):
SPOILER
Weet even niet meer hoe ie heet maar je moet hem eerst onder de voeten door rollen en daarna op de gewrichten schieten. Maar hij is nog niet voor een kwart dood en ik ben al door mijn hele voorraad energie, beams en rockets heen. Tips voor deze baas?
Chocobowoensdag 15 december 2004 @ 11:42
quote:
Op woensdag 15 december 2004 10:21 schreef NutKees het volgende:
Ik begin het nu langzamerhand ook lastig te krijgen. Misschien kan iemand me een beetje op weg helpen met deze boss (ik wil per-se geen faq raadplegen):
SPOILER
Weet even niet meer hoe ie heet maar je moet hem eerst onder de voeten door rollen en daarna op de gewrichten schieten. Maar hij is nog niet voor een kwart dood en ik ben al door mijn hele voorraad energie, beams en rockets heen. Tips voor deze baas?
Welke baas
NutKeeswoensdag 15 december 2004 @ 11:52
Okay, ik heb het effe opgezocht: Die boss is Quadraxis.
Max_Darkwoensdag 15 december 2004 @ 12:14
Ik snap het niet helemaal, zodra ik die Dark Beam krijg en ik activeer 'm kan ik niet meer terug op de powerbeam switchen :S?

Excuseer...ik zal wel aan de knoppen hebben lopen kloten maar hij doet et weer.

[ Bericht 26% gewijzigd door Max_Dark op 15-12-2004 12:20:59 ]
HAL9000Svrijdag 17 december 2004 @ 13:06
Help! Waar de fok! kan ik die
SPOILER
powerbomb, om de gele deuren te openen
vinden??? Ik kan m nergens vinden en zit vast
Chocobovrijdag 17 december 2004 @ 13:21
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 13:06 schreef HAL9000S het volgende:
Help! Waar de fok! kan ik die
SPOILER
powerbomb, om de gele deuren te openen
vinden??? Ik kan m nergens vinden en zit vast
Ik zit daar ook Heb net de spiderball track ding gehaald maar daarna is het snel over. Ik moet ook die gele deur switch hebben. Zal wel gekoppeld zijn aan een eindbaas maar kan hem niet vindne. Ik wacht wel op een hint !
BMHvrijdag 17 december 2004 @ 13:23
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 13:06 schreef HAL9000S het volgende:
Help! Waar de fok! kan ik die
SPOILER
powerbomb, om de gele deuren te openen
vinden??? Ik kan m nergens vinden en zit vast
SPOILER
Torvus Bog. Helemaal onder in de dynamo room in de dark world. Succes. Hele leuke, doch simpele, baas.
HAL9000Svrijdag 17 december 2004 @ 13:23
Vervelend he, je valt echt ineens in een gat....niks geen aanwijzingen meer of enige vorm van logica waar het zou moeten zitten Ik vestig mijn hoop op HomerJ en BMH.
HAL9000Svrijdag 17 december 2004 @ 13:24
Kijk....mijn hoop was terecht op je gevestigd BMH...Samus is je dankbaar
Chocobovrijdag 17 december 2004 @ 13:26
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 13:24 schreef HAL9000S het volgende:
Kijk, mijn hoop was terecht op je gevestigd BMH...Samus is je dankbaar
Ja die hint had het spel me ook al gegeven,... er is daar een spiderball track maar ik dacht dat er een gele deur voor zat Mooi,... nu kan ik ook verder !
HAL9000Svrijdag 17 december 2004 @ 13:27
Hoeveel energy tanks heb jij al Chocobo?? Ik pas een schamele 5
Chocobovrijdag 17 december 2004 @ 13:30
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 13:27 schreef HAL9000S het volgende:
Hoeveel energy tanks heb jij al Chocobo?? Ik pas een schamele 5
Ja ik ook geloof ik Ik aas op de 6e of 7e (weet het niet exact) naast die spinnende grote draaiende bal Daar in de buurt is een lange gang met helemaal achterin nog een tank.... Moet je met die nieuwe jump naar toe geloof ik maar die hebben we nog niet.

zodra ik alle powerup heb ga ik alle werelden nog eens geheel af,.. zo vinden we er vast nog een paar
HAL9000Svrijdag 17 december 2004 @ 13:33
Ik weet welke je bedoelt achterin in die lange gang. Ik heb minstens een kwartier lopen proberen om met allerlei vage sprongen op een of andere manier die grapple punten te bereiken maar ik faalde Niks is zo irritant als een heerlijke energie tank te zien liggen maar er niet bij kunnen.
HAL9000Svrijdag 17 december 2004 @ 13:34
dubbel.
BMHvrijdag 17 december 2004 @ 13:36
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 13:33 schreef HAL9000S het volgende:
Ik weet welke je bedoelt achterin in die lange gang. Ik heb minstens een kwartier lopen proberen om met allerlei vage sprongen op een of andere manier die grapple punten te bereiken maar ik faalde Niks is zo irritant als een heerlijke energie tank te zien liggen maar er niet bij kunnen.
Niet meer proberen. Je krijg hem vanzelf als je deze upgrade hebt:
SPOILER
skrew attack
HAL9000Svrijdag 17 december 2004 @ 15:09
Inmiddels
SPOILER
de sunburst, powerbomb
en 2 nieuwe energy tanks gehaald
HAL9000Svrijdag 17 december 2004 @ 17:36
SPOILER
mmm, ik moet volgens mij de tweede ring van de main dynamo in de fortress stil zien te krijgen om zo bij die gele deur te komen bij dat raam met barst er in. Kan dat alleen met de sonic gun??
BMHvrijdag 17 december 2004 @ 18:13
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:36 schreef HAL9000S het volgende:
SPOILER
mmm, ik moet volgens mij de tweede ring van de main dynamo in de fortress stil zien te krijgen om zo bij die gele deur te komen bij dat raam met barst er in. Kan dat alleen met de sonic gun??
Neen.
HAL9000Svrijdag 17 december 2004 @ 18:32
Dan zoek ik nog ff verder
HAL9000Svrijdag 17 december 2004 @ 19:19
2e ring is tot stilstand gebracht maar nu weet ik nog niet hoe ik bij die deur kan komen
BMHvrijdag 17 december 2004 @ 19:47
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 19:19 schreef HAL9000S het volgende:
2e ring is tot stilstand gebracht maar nu weet ik nog niet hoe ik bij die deur kan komen
Die deur?
HAL9000Svrijdag 17 december 2004 @ 19:54
Lamaar.... spiderball track enzo...

iig....
SPOILER
Dark Samus part 2
Die
SPOILER
Echor Vision
is fucking leip!!
BMHvrijdag 17 december 2004 @ 19:58
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 19:54 schreef HAL9000S het volgende:
Lamaar.... spiderball track enzo...

iig....
SPOILER
Dark Samus part 2
Die
SPOILER
Echor Vision
is fucking leip!!
Is fucking niet tegen muren oplopen
HAL9000Svrijdag 17 december 2004 @ 20:49
HAL9000Svrijdag 17 december 2004 @ 21:33
Screw attack is mine!!!
HAL9000Svrijdag 17 december 2004 @ 23:45
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:52 schreef NutKees het volgende:
Quadraxis.
Chocobozaterdag 18 december 2004 @ 08:13
Straks weer even verder Moet naar Dark Tovus,... dynamo room ofzo
Hooghoudtzondag 19 december 2004 @ 00:05
quote:
Op zondag 12 december 2004 17:24 schreef HAL9000S het volgende:
OMFG!!!! Zojuist in het santuary fortress aangekomen....ik heb nog nooit zoiets cools gezien
Vind je het niet een beetje een stijlbreuk met de eerste helft van het spel (en met deel 1)? Vond het eigenlijk wel jammer dat dit er zo gelikt uit zag, want die ruïnes en verlaten gebieden lustte ik wel pap van...
BMHzondag 19 december 2004 @ 10:00
quote:
Op zondag 19 december 2004 00:05 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Vind je het niet een beetje een stijlbreuk met de eerste helft van het spel (en met deel 1)? Vond het eigenlijk wel jammer dat dit er zo gelikt uit zag, want die ruïnes en verlaten gebieden lustte ik wel pap van...
MP1 heeft ook het space station & crashed space station. Sanctuary fortress is misschien wel iets TE flets. Maar het zorgt wel voor de nodige afwisseling. En morphball puzzles
Chocobovrijdag 24 december 2004 @ 08:21
Jezus Zit nu bij een eindbaas
SPOILER
Alles ging wel lekker maar deze dude zuigt me leeg van ammo en health zeg maar. Het is de grote spin.... die met die vliegende kop en spiderball tracks als benen
BMHvrijdag 24 december 2004 @ 11:07
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 08:21 schreef Chocobo het volgende:
Jezus Zit nu bij een eindbaas
SPOILER
Alles ging wel lekker maar deze dude zuigt me leeg van ammo en health zeg maar. Het is de grote spin.... die met die vliegende kop en spiderball tracks als benen
Quadraxis!!!

Heerlijke baas. Lekker veel verschillende modus. Goed gebruik van al je niet wapens & gadgets is een must.
HAL9000Svrijdag 24 december 2004 @ 12:54
Heb hem afgelopen week ook al verslagen, hij is niet zo moeilijk....als je weet hoe je hem moet verslaan...maar dat is bij alle Metroid Bazen zo.
Ik heb nu 4 van de 9 sky temple keys en zit op zo'n 80% items....the end is near...
Chocobozaterdag 25 december 2004 @ 08:24
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 12:54 schreef HAL9000S het volgende:
Heb hem afgelopen week ook al verslagen, hij is niet zo moeilijk....als je weet hoe je hem moet verslaan...maar dat is bij alle Metroid Bazen zo.
Ik heb nu 4 van de 9 sky temple keys en zit op zo'n 80% items....the end is near...
Respect
HAL9000Szaterdag 25 december 2004 @ 13:31
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 08:24 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Respect
man, alleen al om de 3e en laatste suit te zien moet je dit spel gewoon die-hard doorspelen

Als ik MPE uit heb kan in eindelijk aan TOS beginnen

[ Bericht 8% gewijzigd door HAL9000S op 25-12-2004 17:22:17 ]
Metroidzaterdag 25 december 2004 @ 17:21
Ik heb het de laatste tijd minder kunnen spelen, maarrrrr:
SPOILER
nu de Graplle Guardian verslagen en de Grapple Beam dus gekregen. Nu weer effe uitzoeken waar ik nu weer naartoe moet.
BMHzaterdag 25 december 2004 @ 19:22
Ik ben bezig met de eindbaz
SPOILER
en
!

Scans: 80%
Items: 83%

[ Bericht 33% gewijzigd door BMH op 25-12-2004 19:51:29 ]
HAL9000Szaterdag 25 december 2004 @ 19:50
-edit-

BMHzaterdag 25 december 2004 @ 19:51
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 19:50 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

oops. ik zal het fixen
#ANONIEMzondag 26 december 2004 @ 15:04
laat maar

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2004 15:19:30 ]
Enyaliusmaandag 27 december 2004 @ 20:37
vanochtend gekocht, ff 2 uur gespeeld ziet er goed uit.
aangezien dat een test run was zal ik van voor af aan beginnen en dit maal saven
Metroidvrijdag 31 december 2004 @ 11:16
Ik zit nou:
SPOILER
Bij een zeer moeilijke baas die ik net geprobeerd heb maar niet gehaald. De Spider Ball Guardian welteverstaan! Zeer lastig vind ik hem!
BMHvrijdag 31 december 2004 @ 17:19
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:16 schreef Metroid het volgende:
Ik zit nou:
SPOILER
Bij een zeer moeilijke baas die ik net geprobeerd heb maar niet gehaald. De Spider Ball Guardian welteverstaan! Zeer lastig vind ik hem!
Moeilijkste baas uit het spel.
SPOILER
Onthoud: Je kunt hem stoppen als hij gaat boosten. Gewoon je bombs gebruiken in zijn weg,
Evertjanzaterdag 1 januari 2005 @ 13:28
Ik moet er nog aan beginnen Heb het spel al twee weken in huis Maar eerst Paper mario en POP:WW uitspelen. Is dit deel moeilijker of makkelijker als deel 1???
BMHzaterdag 1 januari 2005 @ 14:04
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 13:28 schreef Evertjan het volgende:
Ik moet er nog aan beginnen Heb het spel al twee weken in huis Maar eerst Paper mario en POP:WW uitspelen. Is dit deel moeilijker of makkelijker als deel 1???
Jazeker.
Evertjanzaterdag 1 januari 2005 @ 16:15
Pff dat belooft dan nog wat Ik heb over deel 1 iets van 50 uur gedaan Ik vond de laatste einbazen zwaar moeilijk
HomerJzaterdag 1 januari 2005 @ 16:32
Ik vond eigenlijk de eindbazen in dit deel, een stuk makkelijker
BMHzaterdag 1 januari 2005 @ 16:35
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:32 schreef HomerJ het volgende:
Ik vond eigenlijk de eindbazen in dit deel, een stuk makkelijker
Op de boost guardian na
Chocobozaterdag 1 januari 2005 @ 17:27
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:32 schreef HomerJ het volgende:
Ik vond eigenlijk de eindbazen in dit deel, een stuk makkelijker
Al met al beter te doen dan deel 1 ja.... die stenen dude uit deel 1 was pittig maar ik vond de boost ball eindbaas wel erg pittig...
BMHzaterdag 1 januari 2005 @ 18:06
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 17:27 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Al met al beter te doen dan deel 1 ja.... die stenen dude uit deel 1 was pittig maar ik vond de boost ball eindbaas wel erg pittig...
De einbaas van MP2 is helemaal simpel (in normal mode).

Ook vind ik samus model zonder suit veeel minder mooi als Samus hoofd uit deel 1. Ze lijkt erg cartoony.
Strolie75zondag 2 januari 2005 @ 20:54
Ben nu een aantal uurtjes bezig. Wederom een topspel met enkele subtiele, maar toch zeer goede, verbeteringen ten opzichte van deel 1. "Kleine" eindbazen om je spullen terug te krijgen zijn erg leuk gevonden, en ook de wisseling tussen licht en donker is erg leuk gedaan. En ik verdwaal nu minder vaak.

Topgame.
speknekzondag 2 januari 2005 @ 21:00
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:32 schreef HomerJ het volgende:
Ik vond eigenlijk de eindbazen in dit deel, een stuk makkelijker
Ik ook (totnutoe althans). Maar volgens mij ligt dat grotendeels ook aan dat je al helemaal gewend bent aan de controls.

Spel eindelijk na heel lang geen tijd te hebben gehad voor gamen weer opgepakt. .
HAL9000Smaandag 3 januari 2005 @ 03:33
Die spiderball-boss was anders bij vlagen behoorlijk frusty...
Enyaliusmaandag 3 januari 2005 @ 09:32
heb hem een paar uurtjes kunnen spelen en zit nu op het stuk bij Amorbis.
het spel is goed, maar op die 2de baas na niet echt een uitdaging. had 3 pogingen nodig bij die ene baas omdat zijn zwakte punt achter op zijn lichaam zat en het was beetje moeilijk achter hem te komen. rest was een fluitje van een cent dusver
Vagere_Heinmaandag 3 januari 2005 @ 17:12
Ik ben er nu ook mee bezig en dit spel heerst weer als vanouds. Jammer dat ik deze niet eerder gegamed heb, anders was mijn top3 van 2004 anders geweest.
nanda86maandag 3 januari 2005 @ 17:25
hallo iedereen, wie heeft er alsjeblieft super metroid voor me te koop? voor de SNES?
mail me dan: n_ir_va_na@hotmail. com
HAL9000Smaandag 3 januari 2005 @ 17:28
quote:
Op maandag 3 januari 2005 17:25 schreef nanda86 het volgende:
hallo iedereen, wie heeft er alsjeblieft super metroid voor me te koop? voor de SNES?
mail me dan: n_ir_va_na@hotmail. com
Ik denk dat je iets meer kans maakt in het V&A topic, hier zitten alleen maar die-hards die het exemplaar wat ze eventueel hebben voor geen goud weg zouden doen.
HAL9000Smaandag 3 januari 2005 @ 20:05
Heb nu alle sky temple keys maar pas 82% items...nog ff backtracken dus voor die laatste energytanks en hopen dat ik het haal met 205 missiles.

Fijn camerawerk trouwens in de Torvus-plaza
Hooghoudtvrijdag 7 januari 2005 @ 00:24
quote:
Op maandag 3 januari 2005 03:33 schreef HAL9000S het volgende:
Die spiderball-boss was anders bij vlagen behoorlijk frusty...
Ja, brrr, en vooral omdat je nergens in de buurt kon saven...
SPOILER
Emperor Ing
vind ik tot nu toe ook een verschrikking, hoe ontwijk je in vredesnaam al die tentakels? En bij het beschieten van de tentakels komt toch wel het grote nadeel van de besturing om de hoek kijken... zo snel omhoog kijken is echt ondoenlijk. Maar, ik ben vandaag dan ook 25 geworden, denk dat het daar aan ligt. Denk dat ik het spel wel even laat rijpen voor ik er weer mee verder ga, je kan hier gelukkig niet de weg kwijt raken, zoals me in een Ocarina of Time tempel wel gebeurde... Daar kan ik, na een tijd niet meer gespeeld te hebben, niet meer de weg naar de eindbaas vinden. :S

[ Bericht 9% gewijzigd door speknek op 09-01-2005 14:17:58 ]
Strolie75vrijdag 7 januari 2005 @ 07:51
Hele week nog niet kunnen spelen....dit weekend weer
HAL9000Svrijdag 7 januari 2005 @ 11:15
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:24 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Ja, brrr, en vooral omdat je nergens in de buurt kon saven...
SPOILER
Emperor Ing
vind ik tot nu toe ook een verschrikking, hoe ontwijk je in vredesnaam al die tentakels? En bij het beschieten van de tentakels komt toch wel het grote nadeel van de besturing om de hoek kijken... zo snel omhoog kijken is echt ondoenlijk. Maar, ik ben vandaag dan ook 25 geworden, denk dat het daar aan ligt. Denk dat ik het spel wel even laat rijpen voor ik er weer mee verder ga, je kan hier gelukkig niet de weg kwijt raken, zoals me in een Ocarina of Time tempel wel gebeurde... Daar kan ik, na een tijd niet meer gespeeld te hebben, niet meer de weg naar de eindbaas vinden. :S


Heb het een keer geprobeerd, daarna uit frustratie niet meer.. Die klappen die je ook krijgt van 'm...zo ondoenlijk hard...

[ Bericht 3% gewijzigd door speknek op 09-01-2005 14:19:16 ]
Strolie75zondag 9 januari 2005 @ 13:49
AAAAAAAAAAAAAAARGGHHHHHHHHHHHHH....die boost-eindbaas.
speknekzondag 9 januari 2005 @ 14:20
Ik vond de naam van de eindbaas noemen wel net iets te spoilerig..

Chykka is trouwens ook vet irritant. Niet moeilijk ofzo, maar je bent echt uren bezig.. En ik had al RSI.. .
Strolie75zondag 9 januari 2005 @ 21:35
Nja, spoilerig. Ik denk dat het nu wel algemeen bekend is dat je bij elk deel van MP je hulpmiddelen kwijtraakt en weer terug moet verdienen. In MP2 moet je erom vechten.

Maar in elk geval, de hoer is dood.
Strolie75maandag 17 januari 2005 @ 07:37
Ik ben momenteel bij de tweede tempel, waar ik een eindbaas tegenkom waarmee ik wat problemen heb.
SPOILER
Ik krijg de eerste vorm van de eindbaas (soort walvis) wel makkelijk dood, maar de tweede vorm (vliegend insect) lukt niet. Ik krijg hem wel verdoofd waarna zijn zwakke plek (vleugels) te zien zijn, echter, ik krijg geen missile lock op die vleugels.
Iemand tips?
Chocobomaandag 17 januari 2005 @ 09:27
quote:
Op maandag 17 januari 2005 07:37 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben momenteel bij de tweede tempel, waar ik een eindbaas tegenkom waarmee ik wat problemen heb.
SPOILER
Ik krijg de eerste vorm van de eindbaas (soort walvis) wel makkelijk dood, maar de tweede vorm (vliegend insect) lukt niet. Ik krijg hem wel verdoofd waarna zijn zwakke plek (vleugels) te zien zijn, echter, ik krijg geen missile lock op die vleugels.
Iemand tips?
Gijs...... die Whale is zo dood ja maar daarna gaat het gevecht pas beginnen... In stun hem idd met zoveel mogelijk shots waarna er 5 hitpoints op zijn lichaam verschijnen. Vaak moet je met de grapple beam even naar de andere kant springen zodat je er goed voor staat, anders komen de missiles niet aan

Geen lock,.... is toch gewoon Y inhouden en de analog stick bewegen over de hitpoints heen
Strolie75maandag 17 januari 2005 @ 09:35


Gaan we dat proberen!

Heb jij hem al uitgespeeld Gijs?
BMHmaandag 17 januari 2005 @ 10:11
quote:
Op maandag 17 januari 2005 09:27 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Gijs...... die Whale is zo dood ja maar daarna gaat het gevecht pas beginnen... In stun hem idd met zoveel mogelijk shots waarna er 5 hitpoints op zijn lichaam verschijnen. Vaak moet je met de grapple beam even naar de andere kant springen zodat je er goed voor achter staat, anders komen de missiles niet aan

Geen lock,.... is toch gewoon Y inhouden en de analog stick bewegen over de hitpoints heen
speknekmaandag 17 januari 2005 @ 10:13
Oh locken, ik schoot hem elke keer opnieuw stunned om weer één punt kapot te schieten , ik vond dat ik er abominabel lang over deed.
speknekmaandag 25 juli 2005 @ 22:22
Wat een is die eindbaas toch.
SPOILER
Ik krijg die spinnenvresie echt maar NIET dood. M'n dark beam is dan ongeveer al depleted (niet dat je hem ooit raakt met de dark beam, want die is toch veel te traag) en je krijgt een keer per uur weer wat ammo terug
MMaRsumaandag 25 juli 2005 @ 23:34
K moet deze game nog steeds kopen alstie goedkoper is .
Phenozondag 14 augustus 2005 @ 16:28
quote:
Op maandag 25 juli 2005 23:34 schreef MMaRsu het volgende:
K moet deze game nog steeds kopen alstie goedkoper is .
Gisteren gekocht voor 32 euro
Beter laat dan nooit
Ik begin pas, heb net mijn morphball bommetjes weer.
* Pheno gaat een leuke tijd tegemoet
ScienceFrictionzondag 14 augustus 2005 @ 16:48
Ik wil liever een 3rd person Metroid... maar het allerliefst wil ik een 2D Metroid met 3D graphics...

Of een Super Metroid Remake (Metroid II mag ook)
MMaRsuzondag 14 augustus 2005 @ 18:06
quote:
Op maandag 25 juli 2005 23:34 schreef MMaRsu het volgende:
K moet deze game nog steeds kopen alstie goedkoper is .
* MMaRsu wacht nog steeds

Waarom is deze game nog geen Players Choice
Phenozondag 14 augustus 2005 @ 20:37
32 euro of players choice zit toch weinig verschil in 3 euro ofzo
Maar ik vind het spel in ieder geval voor zover ik het gezien heb. Ik kan in ieder geval weer wat hoger springen