Weet niet wat blijepeen bedoelde, maar ik bedoel het gras in de voorgrond. Het komt niet natuurlijk over dat dit onscherp is.quote:Op donderdag 16 september 2004 12:35 schreef dubbellu het volgende:
[..]
Even wat duidelijker a.u.b. bedoel je bij de poot en kop, want dat zag ik zelf ook toen ik hem plaatste.
Of bedoel je de hele onderkant, dan graag wat meer uitleg van jou kant![]()
Iedereen mag hier helpen hoor, graag zelfs, ga je gangquote:Op donderdag 16 september 2004 13:39 schreef Blijepeen het volgende:
Sorry maar ik bedoelde het gras in de voorgrond.
Ik wil btw ook wel helpen met foto's verbeteren.
Ik vind hem wel wat hebben, idd dat stokje zou ik weg halen en het is jammer dat de onderste appel er niet helemaal op staat, maar toch een mooie foto.quote:Op donderdag 16 september 2004 13:47 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ik ben nog niet heel lang actief met mijn digitale camera, maar ik dacht laat ik eens een foto posten. Ben er ook niet zo in thuis hoor, al die termen die ik hier weleens lees.
Ik weet dat die stok voor het gezicht er beter uit kan, maar heb helaas nog geen photoshop tot mijn beschikking.
[afbeelding]
Die stok links in beeld.quote:Op donderdag 16 september 2004 14:36 schreef Blijepeen het volgende:
Ik weet dat die stok voor het gezicht er beter uit kan ????
Wat bedoel je precies
neequote:Op donderdag 16 september 2004 20:23 schreef Oceanonix het volgende:
Er zijn toch al genoeg photoshop topics?????
Dat idee heb ik ook, op deze manier leer je niet om beter te fotograveren maar om beter foto's te soepenquote:Op donderdag 16 september 2004 20:23 schreef Oceanonix het volgende:
Het is nu een hoe verbeter ik mijn foto met de computer topic geworden.
Ik had meer het idee dat het de bedoeling was dat er tips gegeven konden worden hoe je de volgende keer je foto kunt verbeteren door bijv een ander standpunt te kiezen of de scherpte/diepte anders te doen.
Maar dit kan aan mij liggen![]()
Er zijn toch al genoeg photoshop topics?????
quote:Op donderdag 16 september 2004 21:22 schreef Blijepeen het volgende:
Anders bewerken de soepers de foto's en als ze advies hebben hoe de foto beter had kunnen zijn, zeggen ze dat er gelijk bij.
En de soep leken geven gewoon alleen advies.
altijd?? oh ja joh?quote:Op donderdag 16 september 2004 23:09 schreef Sessy het volgende:
Met een digitale camera zijn er altijd instellingen voor binnen/buiten fotograferen, landschap/panorama/portret/object,
ehm.....quote:Op donderdag 16 september 2004 21:15 schreef dubbellu het volgende:
Ik heb nog even alle drie de bladzijden doorgekeken maar bijna alle veranderingen worden met de computer gemaakt, en de vragen gaan bijna allemaal over het verbeteren van een bestaande foto en niet over een toekomstige foto (wat de topictitel ook niet zegt).
Maargoed, als iemand vraagt wat kan ik in de toekomst beter doen om deze foto beter te maken dan heb je gelijk, maar nogmaals er is imo gewoon gereageerd op de aangeboden vragen en foto's...
@ m-niki: Ik vind het knap dat jij dit allemaal uit mijn bovenstaande post haaltquote:Op vrijdag 17 september 2004 00:08 schreef m-niki het volgende:
[..]
ehm.....dus als iemand vraagt: help me mijn foto verbeteren, dan is het enige waar jij aan denkt: photoshop??
er zijn dus ook nog andere manieren NAAST photoshop (en als ik me niet vergis dan schreef ik dat gewoon in mijn stukje hoor) ik zie dus ook geen probleem, ik wilde er alleen op wijzen dat je ook MEER kunt dan alleen naar photoshop grijpen....
dus: in het vervolg niet te snel oordelen en denken dat anderen een 'probleem' hebben, want misschien zit je er wel naast![]()
en nu weer on-topic![]()
*glares*quote:Op donderdag 16 september 2004 23:12 schreef shi het volgende:
[..]
altijd?? oh ja joh?
niet op de mijne![]()
Een polarisatiefilter had hier wonderen kunnen verrichten.quote:Op zaterdag 18 september 2004 18:39 schreef Blijepeen het volgende:
ff ontopic
Iemand nog wat op te merken aan deze soep?
En wat had ik nou moeten doen als ik de oorspronkelijke foto beter had willen hebben?
Hogere sluitingstijd?
Camera is Canon Powershot A75
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:40 schreef Ymke het volgende:
Ik zou er nog een glaasje drank bij soepen , dat biertje staat daar zo alenig
bahahhaha wat blijft er over, wat je wel goed vindt. :"}quote:Op dinsdag 21 september 2004 00:02 schreef Re het volgende:
jammer van de rokende schoorstenen en industrie op de achtergrond en die gozer daarachter die over de leuning hangt, fotosoep is bijna surrealistisch alleen die dingen storen mij een beetje (en de tafeltjes trouwens)
In dit geval had het polarisatiefilter weinig uitgehaald, recht tegen het licht in gefotografeerd is er weinig gepolariseerd licht weg te filteren. Het polarisatiefilter werkt optimaal onder een hoek van 53o uit de zon.quote:Op maandag 20 september 2004 15:41 schreef Oceanonix het volgende:
Ik heb het al eerder gezegd voor de volgende keer een polarisatiefilter.
Het kan helpen om de foto iets te overbelichten, neem eens meerdere foto's van het zelfde onderwerp 1 stop onderbelicht 1 "goed" belicht en een 1 stop overbelicht.
De rokende schoorstenen helpen het surrealistische karakter van de foto. Wat inderdaad wel erg stoort is de overboordhanger in de achtergrond.quote:Op dinsdag 21 september 2004 00:02 schreef Re het volgende:
jammer van de rokende schoorstenen en industrie op de achtergrond en die gozer daarachter die over de leuning hangt, fotosoep is bijna surrealistisch alleen die dingen storen mij een beetje (en de tafeltjes trouwens)
zoals gezegd, het surrealistische vind ik erg mooiquote:Op dinsdag 21 september 2004 00:19 schreef Blijepeen het volgende:
[..]
bahahhaha wat blijft er over, wat je wel goed vindt. :"}
wat fijn dat er weer eens iemand is die mij volledig verkeerd begrijpt..je moet niet alles letterlijk lezen, het is een reactie op jouw post! Dus als ik schrijf: "als iemand vraagt of zijn foto te verbeteren valt, dan denk jij meteen aan photoshop" dan is dat een reactie op een eerdere uitspraak van jou (ga ik zo even opzoeken, ik zit nu in het 'reageer' windowtje). En als ik dat schrijf dan bedoel ik niet meteen dat ik de van de photoshoppers vind dat ze verkeerd bezig zijn (ofzo), want zoals ik al meerdere keren aangaf, er zijn ook dingen NAAST photoshop, dus dat kan alleen maar betekenen dat ik zelf dus af en toe ook een photoshop verbetering doe/opper...quote:Op vrijdag 17 september 2004 08:40 schreef dubbellu het volgende:
[..]
@ m-niki: Ik vind het knap dat jij dit allemaal uit mijn bovenstaande post haalten dan is het ook nog het enige waar ik aan denk, en ik oordeel ook nog eens te snel dat andere een probleem hebben
![]()
Sorry hoor, normaal reageer ik nog geeneens op dit soort posten maar ik heb in totaal 3 foto's in dit topic bewerkt, en bij 2 ervan vroegen de mensen zelf om een bewerking in Photoshop, wie oordeelt hier nu te snel![]()
In al jou reacties hier op foto's heb je het over bewerkingen in photoshop, is dat het enige waar je aan denkt ofzo? (zie je nu misschien hoe raar zo'n uitspraak is).
Maargoed ik zal de wijste zijn en het topic geheel aan mensen overlaten die precies weten wat de regels zijn.
* eens is met Oceanonixquote:Op dinsdag 21 september 2004 15:41 schreef Oceanonix het volgende:
Wil iedereen weer lief tegen elkaar doen? Hier wordt ik heel verdrietig van![]()
Potfedomme nou hebben jullie Oceanonix verdrietig gemaaktquote:Op dinsdag 21 september 2004 15:41 schreef Oceanonix het volgende:
Wil iedereen weer lief tegen elkaar doen? Hier wordt ik heel verdrietig van![]()
Dat is wel het laatste wat ik wil, sorry Oceanonixquote:Op dinsdag 21 september 2004 18:45 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Potfedomme nou hebben jullie Oceanonix verdrietig gemaakt.en het gaat waarschijnlijk weer eens naar beste traditie weer eens helemaal nergens over
* zakdoekje overhandigt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |