abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21239969
Supercow a la rescute!
Voor u ligt het nieuwe topic wat het kleine broertje moet gaan worden van het beoordeel mijn foto topic.

plaats foto's waarvan je niet helemaal zeker bent, het kan zijn dat dit je eerste foto's zijn op een bepaald gebied, wat je nog niet helemaal goed verkend hebt, misschien zijn het wel je allereerste foto's ooit! Je mag alles posten, alles vragen.

Antwoorden draaien niet om het mooi of niet mooi vinden van een foto (hoewel dit natuurlijk best off topic gezegd mag worden, de nadruk ligt daar alleen absoluut niet op), maar om het geven en krijgen van tips, verkennende vragen (Bijvoorbeeld: "hoe zou je het anders kunnen doen?" "Waarom koos je dat standpunt?") waardoor de poster zelf ook actief naar zijn/ haar eigen foto gaat kijken en veel kan leren!

Dit is een soort experimenteer topic waar alles geoorloofd is. Het beoordeel mijn foto topic draait wel om beoordelingen/ meningen, vind daar je expositie ruimte voor je allerbeste werk wat klaar is voor groot publiek!

Tot slot: de naam van dit topic vind ik persoonlijk wat... knullig? Als er suggesties zijn, laat ze horen!
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_21240023
Ik denk dat de topictitel juist erg duidelijk is ,
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_21240052
TS begint:
Dit is een foto die ik al heel lang heb liggen. Ik heb ooit een reeks foto's gemaakt van een bos tulpen die ik hier had staan. Sommige "hadden" "het" wel, maar bijvoorbeeld onderstaande foto heeft het op de een of andere manier niet. Of het nou ligt aan de geringe scherpte, de kleuren of het licht..ik weet het niet. Ik heb alles al geprobeerd in photoshop, maar ik krijg hem gewoon niet op die manier dat je zegt "wauw!!!"...ligt het dan misschien aan het onderwerp zelf??
Iemand tips??
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
pi_21240116
Hij is wel erg flets, achtergrondkleur werkt daar ook aan mee, verder ben ik nog lang niet capabel om tips te geven
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_21240198
Misschien zou je iets kunnen croppen aan de bovenkant en ik denk dat de achtergrondkleur ook een belangrijke rol speelt, maar of dit een mooie foto kan worden.... ik zou het niet durven zeggen maar ga de uitdaging aan!
  donderdag 12 augustus 2004 @ 19:37:15 #6
35485 rique
with Canon, I can
pi_21240203
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 19:32 schreef m-niki het volgende:
TS begint:
Dit is een foto die ik al heel lang heb liggen. Ik heb ooit een reeks foto's gemaakt van een bos tulpen die ik hier had staan. Sommige "hadden" "het" wel, maar bijvoorbeeld onderstaande foto heeft het op de een of andere manier niet. Of het nou ligt aan de geringe scherpte, de kleuren of het licht..ik weet het niet. Ik heb alles al geprobeerd in photoshop, maar ik krijg hem gewoon niet op die manier dat je zegt "wauw!!!"...ligt het dan misschien aan het onderwerp zelf??
Iemand tips??
[afbeelding]
Goed idee om een soort WIP-achtig topic te openen.

Ik denk dat de foto inderdaad gewoon scherpte mist. Als de voorste tulp ragscherp is dan stoort de achtergrond ook niet zo.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_21240299
quote:
TS begint:
Dit is een foto die ik al heel lang heb liggen. Ik heb ooit een reeks foto's gemaakt van een bos tulpen die ik hier had staan. Sommige "hadden" "het" wel, maar bijvoorbeeld onderstaande foto heeft het op de een of andere manier niet. Of het nou ligt aan de geringe scherpte, de kleuren of het licht..
Er valt geen licht op de tulp of op de groene bladeren, de groene bladeren lijken net groente, het maakt de foto niet spannend. Kan je niks aan shoppen me dunkt.
pi_21240395
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 19:34 schreef Ymke het volgende:
...., verder ben ik nog lang niet capabel om tips te geven
he, dat vind ik nou juist wel! Eigenlijk heeft iedereen altijd wel "een idee".. soms is het ook gevoelsmatig..ik zou graag zien dat dit topic zeer laagdrempelig is en dat niet alles in hoogdravende taal moet zijn, wat fotografisch gezien in perfecte staat is..als je maar niet zegt: ik vind het niets...want daar zou je de maker niet veel mee op laten schieten.
Juist wat jij zegt over mijn foto zijn handige dingen (fletsheid enzo)

Achtergrond is een goede jongens! Zo had ik het nog niet eens gezien..eigenlijk vloekt de achtergrond een beetje met de kleur van de tulp...thanks!
  donderdag 12 augustus 2004 @ 19:47:49 #9
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_21240525
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 19:43 schreef m-niki het volgende:

[..]

he, dat vind ik nou juist wel! Eigenlijk heeft iedereen altijd wel "een idee".. soms is het ook gevoelsmatig..ik zou graag zien dat dit topic zeer laagdrempelig is en dat niet alles in hoogdravende taal moet zijn, wat fotografisch gezien in perfecte staat is..als je maar niet zegt: ik vind het niets...want daar zou je de maker niet veel mee op laten schieten.
Juist wat jij zegt over mijn foto zijn handige dingen (fletsheid enzo)

Achtergrond is een goede jongens! Zo had ik het nog niet eens gezien..eigenlijk vloekt de achtergrond een beetje met de kleur van de tulp...thanks!
Misschien een felblauwe kleur als achtergrond? (of zou het dan te windowsXP achtig worden?)
Ow en misschien moet je proberen de steel van de voorste tulp ook scherp te krijgen
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_21240617
is dit al beter (gecropt en levels verandert), ik weet het ook niet, probeer maar iets...

pi_21244820
Dank u voor de reactie's ik heb er dit nu van gemaakt:

En ben zeer tevreden over het resultaat (ookal is het niet zo super foto)

[ Bericht 70% gewijzigd door JoranVW op 13-08-2004 20:17:33 ]
I used to want to take a drill to my head, Let the pain out of the hole...
Dit is niet een beeldscherm!
pi_21245192
Zo! Je hebt de foto al heel wat kunnen opknappen (contrast, horizon recht, croppen, burnen zie ik zo, dacht ik..).
Voor mijn gevoel licht het niet aan de compositie, want die is oke (hoewel de horizon in het midden ligt, het oogt vaak wat 'spannender' als die ook op 1/3 ligt van de boven- of onderkant). Volgens mij is het vooral de uitgebeten lucht en de vele saai ogende groenen die de foto naar beneden halen..ik weet het niet precies...
Aan die lucht kun je niets meer doen eigenlijk, hij slokt ook een deel van het boompje op, jammer!! Aan het groen zou je nog wat kunnen doen door iets met de kleuren te doen (channel mixer, colour balance, selective colour of iets dergelijks??)
pi_21245512
Een beetje prutsen en je komt een heel end.

[ Bericht 4% gewijzigd door haaahaha op 12-08-2004 23:11:26 ]
pi_21245753
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 23:02 schreef haaahaha het volgende:
Een beetje prutsen en je komt een heel end.

[afbeelding]
Ja maar nu vind ik hem wel iets TE gefotosoept uit zien :S
I used to want to take a drill to my head, Let the pain out of the hole...
Dit is niet een beeldscherm!
pi_21245870
Ja true, maar goed, stop er effe wat tijd in, en je krijgt al een heel ander effect.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 23:30:03 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21246536
quote:
TS begint:
Iemand tips??
[afbeelding]
het meest storende vind ik eigenlijk de groene bladeren bie voor de hoofdtulp zitten en zo de kleurstelling doorbreken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_21258612

Deze foto's had ik ook al in een ander topic geplaatst. Iemand tips? Zelf ben ik wel tevreden. Hoe kan ik voorkomen dat de lucht die elektriciteitskabels 'opvreet'???
pi_21258733
Die kabels verdwijnen omdat de lucht iets overbelicht is.
pi_21263929
@Teerwater: bij de eerste foto vind ik het erg mooi dat de lijnen allemaal naar een punt lopen. Het oogt goed dat de lijnen linksonder beginnen en diagonaal naar een punt op 1/3 van de rechterkant en de bovenkant lopen (gulden snede!!). Het is jammer dat daar als breekpunt een persoon staat. Als die persoon misschien iets dichterbij gelopen had, was het misschien juist een mooie onderbreking geweest. De kleuren zijn wat flets, misschien met photoshop iets meer de blauwen en de roden benadrukken?
Bij de tweede foto heb ik (woaw! werd hier even afgeleid door een enorm harde inslag, leek wel een bom!! mijn god, ik sta hier echt te trillen twee heel harde klappen achter elkaar en heel veel licht, een bol van licht my god! De aardlek is er niet door, dat is vreemd..... en het onweer was er niet en nu hoor ik ook niets meer...moest het even kwijt, weer ontopic:) moeite om het onderwerp te zoeken mijn ogen blijven nergens hangen. De foto is erg rommelig, overal is wat te zien. Ook zijn inderdaad de kleuren flets en de lucht zeer uitgebeten. Daar kan je niets meer aan doen (aan die uitgebeten lucht). Bij de tweede foto heb ik zo geen idee hoe je die anders zou kunnen krijgen...
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 18:35:38 #20
35325 shi
elegance in simplicity
pi_21264291
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 14:32 schreef Teerwater het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Deze foto's had ik ook al in een ander topic geplaatst. Iemand tips? Zelf ben ik wel tevreden. Hoe kan ik voorkomen dat de lucht die elektriciteitskabels 'opvreet'???
door te belichten op de lucht maar dan is je voorgrond weg.
dus.

of analoog werken en de dia scannen op en hoge bitdiepte en de kabels opwerken
of
twee opnamens maken, een van de luct en ene van de voorgrond en die combineren

of
met hdri shop eerst een calibratiecurve opstellen voor je dx4530 en dan een trapje maken van een aantal foto's en dan wederom met hdrishop een floatingpoint tiff destileren uit de trap en die in je favoriete app opwerken

trouwen, ik weet niet of het kan veranderen met jou camera maar je kleurprofiel staat op sRGB.........en das niet echt voordelig voor je foto zeg maar......
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 19:50:20 #21
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_21265999
JoranVW, beetje laat misschien maar ik ontdek dit topic net. Ik zou hem zo croppen

En misschien zelfs de boom nog wat dichterbij zodat de tak aan de rechterkant erafvalt, zodat het weidse van het landschap meer naar voren komt.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_21266677
Bedankt voor de reacties. De kleuren zijn misschien flets, maar volgens mij klopt het wel met hoe het was. Het land (Hongarije) is grauw. Van een beetje stoeien met de kleuren in Photoshop word ik al snel heel ongelukkig.

Het mannetje. Het was eigenlijk de bedoeling dat er meer mensen liepen. Er stapten hier allemaal mensen in en uit, maar voordat ik die er op had waren ze bijna allemaal weg. Alleen deze man bleef staan, en inderdaad staat hij nu behoorlijk in de weg.

De kritiek op de onderste is duidelijk... snif...

Shi:
Het kleurenprofiel staat inderdaad op sRBG. Ik denk inderdaad niet dat ik dat kan veranderen, zal de handleiding nog doorlezen (het was een niet al te dure camera zeg ik eufemistisch). Wat is dan beter profiel?
pi_21270462

[ Bericht 1% gewijzigd door Jed1Gam op 13-08-2004 22:22:52 ]
pi_21270588
JedGem: persoonlijk vind ik dat je bewerkingen de foto's geen goed doen, ze zijn overduidelijk te rijk aan contrast op dit moment en de lucht is nog meer uitgebeten dan die al was. Dit effect doet het soms wel goed, maar in dit geval vind ik het zelf niet zo mooi....
pi_21270817

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')