quote:Geen speculaties meer, Rockstar Games heeft haar deuren geopend voor de PU want wij waren in 't grootste geheim uitgenodigd voor een exclusief kijkje naar GTA San Andreas!
San Andreas is geen stad, het is een staat. Een fictieve staat aan de westkust van een fictief Amerika. Een staat bestaande uit drie steden, Los Santos (Los Angeles), San Fierro (San Fransisco) en Las Ventura (Las Vegas) voorzien van een snufje Nevada maar ook een stuk country side, iets dat in nog geen andere GTA game is gestopt. Hiermee is San Andreas meteen een stuk groter dan GTA Vice City. Vijf keer groter dan Vice City, zo vertelde Dan Houser mij.
Er zit ook een berg in San Andreas; het ziet er niet alleen tof uit maar biedt ook extra gameplay-mogelijkheden, denk bijvoorbeeld aan een autoachtervolging bergop of bergaf. Maar ook los van de missies is het tof om bijvoorbeeld met je quad bike de berg op te scheuren terwijl de muziek door je boxen schettert.JAREN NEGENTIG
San Andreas is dus een staat en PU mocht als enige in de Benelux een kijkje nemen in Los Santos, een fictief L.A.
What you are about to see is a only a part of ten to fifteen procent of the entire game, Aldus Dan Houser (één van de creatieve breinen achter de serie) en hij loog niet. Ik kreeg een map onder ogen van San Andreas en alleen de rechterhoek onderin (Los Santos) was ingekleurd, het overgrote nog in te vullen deel, was grijs.
GTA San Andreas speelt zich af begin jaren negentig, een uitermate belangrijke periode voor met name zwart Amerika. Maar ook op het gebied van muziek was dit een levendige periode en die speelt natuurlijk weer een belangrijke rol want, het zal bekend zijn; de kracht van GTA zit 'm niet in één enkel aspect, maar het is de hele verpakking. Van de posters tot de televisiespotjes, van het logo tot de gebruiksaanwijzing; alles draagt bij aan het geloof dat die wereld in je console echt bestaat.
Het is die beleving die de serie zo speciaal maakt. Beleving die er ook is bij het team achter GTA San Andreas. Dan Houser: they live for this.VERBETERINGEN
Er is veel verbeterd in Grand Theft Auto San Andreas in vergelijking met de vorige delen. Zo schuift dit PS2 spel meet polygonen over het scherm, weet het een gedetailleerdere speelwereld voor te schotelen en is het vooral méér wat de klok slaat; meer mensen op straat, meer auto's op de wegen etc.
Een van de meest verassende veranderingen in het GTA universum is echter niet het verhoogde detail van de graphics of het vergroten van het blikveld of het inbrengen van nieuwe wapens, auto's of motoragenten. Nee, voor mij was dat toch het feit dat je jouw karakter kunt ontwikkelen. Hoe het precies allemaal gaat werken, is nog een beetje gissen. Wel kunnen we je het één en ander melden naar aanleiding van Dan Houser en het daadwerkelijk zien van de gameplay in GTA San Andreas (GTA SA).ETEN
In GTA SA heeft de hoofdpersoon eten nodig. De grap is echter; je bent wat je eet. Dus veel fast food resulteert in het alsmaar dikker worden van je personage. Niet eten betekent dat je vermagert.
Dit alles heeft niet alleen gevolgen voor je uiterlijk of de reacties van de omgeving (je zult na worden geroepen door omstanders, Fat Bastard) maar het zal vooral op gameplay gebied de nodige gevolgen hebben. Zo zul je als dikzak snelheid verliezen waardoor sommige missies in het spel onmogelijk worden. Wat je dan moet doen is met je overgewicht omgaan zoals je dat ook in het echte leven zou doen. Dus ga je naar de sportschool om daar aan de gewichten te hangen. Hier zal je vet verbranden en omzetten in spieren. Op deze manier word je dus sneller en sterker.
Een andere manier van karakterontwikkeling is te vinden in het gegeven dat je beter wordt op bepaalde gebieden. Zo kun je door het oefenen van bijvoorbeeld schieten, jezelf verbeteren, Hoe dit gaat werken, is nog niet helemaal helder maar het heeft duidelijk iets weg van een RPG.
Er zijn heel veel verschillende gebieden waarin je jezelf kunt specialiseren. Wat dacht je van, inbreken, mensen beroven of zelfs zwemmen (voor het eerst mogelijk in een GTA game).
Persoonlijk vond ik die ontwikkeling van je karakter een van de interessantste veranderingen in de GTA wereld. Er zijn weliswaar verder genoeg extra's in San Andreas gestopt die richten zich voornamelijk op uiterlijkheden of extra's in de vorm van de BMX-fiets op politie op motoren.GO SIT IN FRONT
Oké, ik kan nu verder de pagina's volschrijven met details over de game maar die zwerven momenteel ook rond op internet en zijn te lezen in enkele buitenlandse tijdschriften. Ik denk dan ook dat jullie het leuker vinden als ik omschrijf wat ik daadwerkelijk gezien heb tijdens mijn eerste echte kennismaking met de nieuwe GTA.
Go sit in front, zegt Dan Houser me en wijst met de zwartlederen bank aan die voor een plasma televisie staat.
Om in de mood te komen werd eerst een compilatiefilm getoond. Beelden uit films zoals Menice II Society, Boyz N the Hood, Casino en wat beelden van TV shows zoals, Cops en Worlds Wildest Police Chases en veel sfeerbeelden van East Los Angeles. Dit om mij een idee te geven van waar San Andreas naar toe wil, wat algehele betreft.
Wat ik daarna te zien kreeg overtrof mijn stoutste verwachtingen. Doormiddel van een viertal missies liet men mij de nieuw spelelementen in vogelvlucht zien.BMX
Zo zag ik als eerste een BMX-fiets in actie. Het besturen van de fiets werkt hetzelfde als de motor of scooter die we kennen uit Vice City. Wil je echter harder fietsen dan zul je de X-knop herhaaldelijk in moeten drukken. Je gaat dan op de pedalen staan om zo meer snelheid te genereren. Het geheel ziet er allemaal zeer vloeiend uit en het moet gezegd worden; je hebt echt het idee dat je aan het fietsen bent. Tijdens het ritje door de straten van Los Santos viel meteen de hoeveelheid details op. Kleinigheden als roestplekken op auto's, bakstenen muurtjes (waarbij de stenen te tellen zijn), maar ook de hoeveelheid mensen en auto's om nog maar te zwijgen van de drawdistence (een duur woord voor hoe ver je kunt kijken in een game) die echt imposant was.RYDER
In mijn tweede missie maak ik kennis met een van de vrienden van CJ (da's dus de gast die je speelt), Ryder genaamd. Deze Eazy E look-a-like, heeft het voorzien op een lokale pizzatent die geen respect heeft voor de Orange Grove Families (de bende van CJ).
In het getoonde tussenfilmpje (dat geheel volgens de GTA traditie in-game is) maakte ik meteen kennis met de dialogen die, hoewel nog niet definitied, perfect in het stadsbeeld passen. Er is dus veel te horen en Dan Houser vertrouwde mij toe dat de stemmen daadwerkelijk een Los Angeles accent zullen hebben. Het is dus niet zo dat je in L.A. iemand met een New York's accent tegen zult komen, tenzij dit binnen de verhaallijn past.
Tijdens de rit in een oude pick-up naast de pizzatent vallen wederom de details op. Naast de roestplekken zien we reflecties in de spiegels en koplampen. Het draagt bij aan de algehele sfeer die men met namen San Andreas neerzet.
Bovendien zijn de radiozenders weer van de partij. Wat ze allemaal uitzenden aan muziek is nog koffiedik kijken. Hoewel we ervan uit kunnen gaan dat naast de jaren 90 rapmuziek ook andere belangrijke stromingen voorbij zullen komen (country?).KAPPER
Voordat CJ de pizzatent binnengaat, besluit het team mij een ander nieuwtje uit San Andreas te tonen, namelijk de kapper. In GTA SA is het mogelijk om jezelf een nieuwe coupe aan te meten. Het laat ook meteen zien dat er binnen een missie ruimte is om zaken te doen die los van de missie staan, waardoor het verhaal, de missies en vrije tijd nog meer met elkaat verweven zijn. Als CJ de kapperszaak binnenstapt, zien we zijn reflectie in de spiegel terwijl hij gaat zitten. De kapper laat dan diverse coupes zien, ieder met een ander prijskaartje.
Na de kapper lopen we de pizzatent binnen; opnieuw details all over the place. De vloer glimt en weerspiegelt alles in realtime. Dit bezoekje aan het Italiaanse eethuis stelt Rockstar meteen in staat mij een voorproefje van het eten te geven. De bediende laat zien wat we allemaal kunnen bestellen. Van een simpele Cola met pizza slice tot the full rack, een hele pizza met alles erop en eraan.
We besluiten af te rekenen. Zoals gezegd heeft eten een uitwerking op je gesteldheid, dus te veel vet is niet goed voor je. Zit er toch nog een wijze les in een GTA game.DRIVE-BY
We maken een sprongetje in het verhaal en ontmoeten enkele oude bekenden (je vriend Smoke en je broer Sweet).
Met deze missie wil Rockstar North mij een nieuw spelelement laten zien, de zogenaamde Drive-By. Ryder en vrienden vinden dat er wraak genomen moet worden. Ze besluiten een buurt van een rivaliserende bende binnen te vallen. CJ neemt plaats achter het stuur terwijl ook z'n vrienden, gewapend en wel, in de auto gaan zitten.
Eenmaal op de plek van bestemming aangekomen zien we diverse groepjes van de rivaliserende bendes. CJ rijdt langzaam op het doel af en de vrienden gaan buiten de auto hangen terwijl ze hun schietijzers helemaal legen op de onfortuinlijke dudes.
Wat opvalt bij deze Drive By is dat ieder karakter zich individueel beweegt. Ze hebben ieder een doel en richten zich daarop. Ook tijdens het keren van de wagens zullen de karakters op een hele andere (logische) manier uit de auto hangen.SCRIPTED EVENTS
Met een nog grotere sprong in de game wil het GTA SA team mij de zogenaamde scripted events en het nieuwe richtsysteem tonen.
Een ontmoeting met enkele gangmembers loopt helemaal uit de hand doordat iemand van een rivaliderende bende de politie heeft ingelicht. Op 't moment dat je broer (Sweet) het motel binnengaat, besluit de politie top een inval.
Bewapend met een geweer stormt CJ het hotel in. Eenmaal binnen zie je dat politiemensen van alle kanten op je afstormen. Deze missie laat duidelijk het nieuwe richtsysteem zien. Het speelt veel mee als een third-person shooter dan als GTA III of Vice City; het doet denken aan de controles uit Manhunt.
Uiteindelijk vind je Sweet en ontsnap je via het dak, op de hielen gezeten door helikopters (compleet met politiemensen die via touwen op het dak landen).
Eenmaal beneden word je opgepikt door je vrienden, ditmaal neem je niet het rijden voor je rekening maar vervul je de rol van boordschutter. Gewapend met een AK 47 moet je de vele politiewagens en motoren tot schroot omtoveren.
De auto volgt een vaststaande route en veel van die dingen die gebeuren zijn scripted. Zo zie ik dat één van de politiemensen wordt aangereden en op de motorkap belandt, versuft. We rijden een steeg in en zien de man bijkomen. We proberen hem neer te schieten maar het geweer zit vast en reageert niet.
In de verte komt een helikopter op ons af. Eerst vliegt hij normaal maar later gaat hij schuin hangen waardoor zijn rotorbladen als een soort snijmachine fungeren. De agent op de motorkap wordt langzaam wakker terwijl we achter hem rotorbladen schuttingen zien verbrijzelen.
De agent staat inmiddels, maar de rotorbladen komen in rap tempo dichterbij tot we niets meer zien dan bloed.
De laatste scène is die van de auto die we door de billboard heen zien vliegen en een tankwagen op de lager gelegen snelweg ramt. Een explosie is het gevolg, waarna de camera terugkeert naar het billboard, alwaar ons viertal zonder kleerscheuren staat.
Het beeld wordt zwart.
What do you think dude?, vraagt Dan Houser me. I thought it was great, stamel ik.ZOVEEL MEER
Ik zou de hele PU wel vol kunnen kalken met info over de nieuwe Grand Theft Auto maar dat kan ik jullie niet aandoen. Ik heb de coverview al van vier naar zes pagina's moeten tillen omdat ik zoveel informatie heb gekregen tijdens mijn geheime E3 afspraak, maar meer pagina's zou echt te gek worden.
Toch is er nog veel meer te vertellen over deze game. Rockstar heeft zoveel nieuwe zaken in GTA SA gestopt dat het werkelijk te veel is om op te noemen, laat staan om te beschrijven.DOUBLE LAYERED DVD
Zo zullen er geen laadtijden meer zijn (alleen wanneer je huizen binnengaat) omdat alles van een double layered DVD wordt gestreamed.
De engine waar GTA op loopt is vernieuwd waardoor het er niet alleen beter uitziet maar er ook nieuwe spelelementen toepasbaar zijn.
Lampen bijvoorbeeld werpen in realtime licht waardoor schaduwen ontstaan, en het is dus mogelijk om daarin te schuilen (Manhunt stijl). Verder moet je het beseffen dat hetgeen ik gezien heb, slechts een deel is van de game. Zo zal iedere stad zijn eigen vibe hebben en zul je op vele diverse locaties komen (woestijn, country site).
De animatie is verbeterd waardoor er bijvoorbeeld verschillende manieren zijn om een auto te stelen.
Kortom, er is zoveel meer dan wat ik hier op papier heb kunnen zetten, toch hoop ik dat ik jullie een beetje idee heb kunnen geven van wat je kunt verwachten.
En dat Grand Theft Auto San Andreas een game is om in de gaten te houden, had je natuulijk sowieso al begrepen.
Bron: Power Unlimited - Juli 2004 - Nummer 07
quote:CARL JOHNSONHet verhaal draait om hoofdpersoon Carl Johnson (iedereen noemt 'm CJ). Hij woonde de afgelopen vijf jaar in Libert City omdat, zo gaan de geruchten, hij uit Los Santos wilde ontsnappen. De werkelijke reden is dat hij niet om kon gaan met de dood van zijn tien jaar oude broertje.
De reden waarom hij terugkomt naar Los Santos is de moord op zijn moeder. Na zijn terugkomst liet hij dat zijn familie er slecht aan toe is en uit elkaar dreigt te vallen en dat zijn jeugdvrienden in de goot dreigen te belanden.
Ondanks dat CJ niet naar zijn oude leven wil terugkeren, zorgt het lot ervoor dat dit wel gebeurt. De politie beschuldigt CJ van moord en hij werd gedwongen een reis door San Andreas te ondernemen om zijn familie te redden en weer controle te krijgen over de straten van San Andreas.
Bron: Power Unlimited - Juli 2004 - Nr 07 - bladzijde 12 (kader)
Screenshotsquote:INTERVIEW MET DAN HOUSER
Vlak voordat ik een verduisterde kamer met mijn snufferd voor een plasma televisie werd geplaatst, had ik een gesprek met Dan Houser, één van de creatieve breinen achter de GTA-serie. De man spreekt met zoveel passie over zijn 'kindje' dat je niet anders kan dan luisteren naar wat hij te zeggen heeft. Toch stelde ik 'm wat vragen.
PU: Je spreekt met zoveel passie over de game, is het hele team zo gedreven?
"ja. Als ik naar Schotland ga om tijd door te brengen met het hoofdteam, als ik met ze ga eten of wat drinken is het enige waar ze over praten het spel..
Je voelt gewoon de energie van het team. De mensen jutten elkaar op om dat extra stapje te doen, in dezelfde richting. Dit komt natuurlijk door het feil dat het allemaal vrienden zijn die aan de game werken maar ook omdat ze allemaal Brits zijn en Amerika vanuit hetzelfde Britse perspectief bekijken. Dat zie je aan alles af in de game."
PU: Waar komt die passie vandaan?
"Ik denk dat we gewoon eenzame zielige mensen zijn. Nee, ik zou het eigenlijk niet weten. Je hecht waarde aan datgene wat je doet. We zijn gedreven om dingen te doen die nog nooit iemand heeft gedaan en om iets te creëren op interactief gebied wat interessanter is dan op non-interactief vlak.
Dat is iets waar het hele team hard mee bezig is. Ze willen juist van dat kleine deel, of het nu het verhaal of de karakters of dat kleine stukje van de kaart is, het beste van het beste maken zodat ze niemand anders in de steek laten. Iedereen voelt zich even belangrijk in het team waardoor het uiteindelijke product zal aanvoelen als een geheel, terwijl iedereen met een klein onderdeel bezig is geweest."
PU: Je sprak over de karakteropbouw, maar nog meer over het feit dat je dingen kunt doen en ook dingen kunt laten. Ooit gedacht aan morele keuzes?
"Er zit natuurlijk een moraal in de missies maar buiten de missies... ja en nee eigenlijk, als je goede dingen wilt doen kun je de goede gast uithangen en andersom. Het zijn je eigen keuzes. Het is niet zozeer moreel of immoreel, het is gewoon zo dat je kunt doen wat je wilt doen."
PU: Iedereen schreeuwt oom een GTA online?
"San Andreas is niet online. We zouden daarvoor te veel moeten opgeven. Aan GTA werken scriptschrijvers die het verhaal opbouwen, we hebben allerlei scenario's die het verhaal voortstuwen. Dat kun je niet in online games verwerken omdat mensen dat probleem niet op kunnen lossen.
We denken er wel over na, maar kunnen die dingen die we in een game willen stoppen, gewoon beter in singleplayer kwijt. Ik zeg niet dat online games niet leuk zijn maar online spellen zijn nog niet klaar voor de soort immersive gameplay die GTA je op dit moment in singleplayer biedt.
Als we een GTA game online zouden gooien dan zou dat zoveel van het publiek vragen wat betreft dialogen en het uizoeken van de karakters. Ik vind de pick up and play eigenschap van de GTA serie op dit moment een stuk leuker."
PU: Wat doe de concurrentie verkeerd? Als je kijkt naar soortgelijke spellen dan zoen ze nu zo'n beetje wat GTA III deed.
"Ik denk dat ze fundamentele fouten maken in de manier waarop ze de techniesche gegevens van de consoles gebruiken. Hierdoor lijken die games zich af te spelen in speelgoed steden. Ze begrijpen het niet, of ze hebben de juiste mensen niet op de juiste plek zitten.
Nogmaals, wij kunnen GTA alleen zo maken omdat we een heel getalenteerd team achter de schermen hebben werken. Als ze me nu een zak geld zouden geven om een team bij elkaar te zoeken dat drie keer zo groot is als het oorspronkelijke team dan zou het voor mij niet werken, omdat ik dan bepaalde mensen van mijn team er niet bij heb zitten.
Kijk, we maken geen bedrijfssoftware, je kunt geen technicus inhuren en ervan uitgaan dat je hetzelfde resultaat haalt met dezelfde mensen. Aan GTA SA werken mensen die geven om het spel en datgene wat ze doen. Ze hebben al jaren over de zaken nagedacht die ze graag in het spel zouden willen verwerken en dat zie je nu ook terug.
Ik denk dat ze (de concurrentie -red) op dit moment niet eens dingen doen die wij in GTA III hebben gedaan, laat staan de dingen die we op dit moment doen."
PU: Waar wil je naar toe met de GTA serie?
"We zijn nog niet echt bezig met een vervolg. Momenteel is het van belang dat iedereen gefocust is op datgene wat ze moeten doen. Ik denk dat het afmaken van San Andreas en een welverdiende vakantie een stuk belangrijker is dan een nieuwe game.
Als we in wat rustiger vaarwater komen dan kunnen we even nadenken over wat we in de toekomst gaan doen, op welk platform dan ook. Maar op dit moment werken we aan San Andreas alsof het 't laatste is dat wat ooit maken."
Bron: Power Unlimited - Juli 2004 - Nr 07 - Bladzijde 15 (kader)
quote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:18 schreef HansvanOchten het volgende:
Maar meer house/trance/dance -> iig iets in die richting zou echt beter zijn.
DIe rock, nigga meuk, en soft pop enz mag er van mij direcht af.
Ik stem voor 6 housestromingen en 2 praatprogramma;s.
quote:We managed to take a quick look at the Ssn Andreas map at the pause menu and, even though we can't bring you any images yet, what we can tell you is that Los Santos is in the bottom right of the map. Then to the north is a main waterway, which divides the map in half and there's another, smaller, waterway to the south east. Bearing in mind that Los Santos is as big as Vice City, we have to repeat, this game is MASSIVE.
- Games Master (September 2004)
quote:Our hearts were beating 1 million miles an hour and we have had no understanding of house robberies what so ever. It was around 11pm and we drove into the hood silently in our bullet-riddled Greenwood. We hopped out of the car and snuck around to the front of the house. I then kicked the door open (L1) and aimed my gun around the room. No sign of anyone. I then crept down to a bedroom, to see somebody asleep. I felt sickened of what I was about to do. I pulled out a blade and silently walked up to the sleeping victim, said my part and incised into their throat...
We could now roam around the house without caution, no alarms, nor cameras -- which some houses have. The house was fairly small in diameter, but it was good enough. I was amazed that my gang was still being very cautious while I picked up a TV (L1). I carried the TV out to the car and loaded it into the car. We then hopped into the car and drove off to Downtown to the Pawn Shop. We received $600, and to us... it was the adrenaline rush that was rewarded.
- Official Playstation 2 Magazine Special Edition: The A-Z
Laatste 2 quotes zijn nog niet confirmed tho..wel vet!quote:A definite no on jet-skis: "We've programmed up to the point of elimination [...] it's not like [jet-skis] add a new level of gameplay in the 1st place"
Gory violence: "The level of detail is amazing, we've even added detail in terms with violence. You can now literally shred people apart, and we've also added a little neat touch to the violent side of things-- Think back to Manhunt"
Ragdoll physics: "We've always been a parody for the havok engine, and we've programmed our very own 'Impact Animation'. This is our rework of ragdoll physics which shall add to the realism and fun factor of San Andreas"
Yeah, vergeten te vermelden dat dr nog fake screens tussen zitten.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 22:23 schreef MrSkyline het volgende:
de maps zijn allemaal nep, als je goed leest: "Los Santos is in the bottom right of the map."
dus....
en die onderaan met dat trammetje in san fierro is ook nep, die is al meer dan een jaar oud en gemaakt met een vice city editor voor de pc.
Dat is er sowieso, alleen tis nog niet bevestigd door R* dat 't zo gaat als in mijn bovenstaande quote.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 22:51 schreef Flat-Eric het volgende:
Zou echt cool zijn als het inbreek gedeelte in het spel zit. Inbreken in een villa, snel wat goodies mee en weer weg voordat de politie (die op het alarm zijn afgekomen) arriveren
bij deel 9 ofzoquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 11:07 schreef Georges het volgende:
Deeltje 6 alweer, lol.
Ben benieuwd wanneer de eerste gameplay footage komt.
Maar dit is dan ook 10 keer vetter dan doom!!!quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 11:49 schreef MrSkyline het volgende:
dit beat de doomtoppic zelfs
Op GoT zijn ze pas bij nummertje 2quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 11:07 schreef Georges het volgende:
Deeltje 6 alweer, lol.
Ben benieuwd wanneer de eerste gameplay footage komt.
nepfansquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 17:45 schreef DeRCT14 het volgende:
[..]
Op GoT zijn ze pas bij nummertje 2
Absolutely!quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:05 schreef Hare het volgende:
[..]
Maar dit is dan ook 10 keer vetter dan doom!!!
1000 keerquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:05 schreef Hare het volgende:
[..]
Maar dit is dan ook 10 keer vetter dan doom!!!
euhm GT4 en metal gear 3 dan?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 23:41 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
1000 keeren ik vind Doom al vet. Echt serieus, als ik eenmaal GTA SA heb hoeft dr van mij t komende jaar geen spel meer uit te komen.
bij got gaan ze tot de 1000 postsquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 17:45 schreef DeRCT14 het volgende:
[..]
Op GoT zijn ze pas bij nummertje 2
metal gear 3 lijkt me nog wel vet, maar daar kan ik best nog 2 jaar op wachtenquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 01:42 schreef MrSkyline het volgende:
[..]
euhm GT4 en metal gear 3 dan?
nfsu2 ook niet te vergeten
edit: btw, kijk eens ff goed naar die pickup. zwaailampskes
denk dat ie er op de PC t best uitziet hoorquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 04:07 schreef Bananenlul het volgende:
Ik hoop dat als hij voor de pc uitkomt dat team multi theft auto een nieuwe online optie voor San Andreas maken, dan neem ik hem voor de pc zker (aangezien ook voor nieuwe cars & mods) en de xbox voor de beste graphics :-)
Ja dat weet ik wel zeker, maar het gamed lekkerder op een consolequote:Op zaterdag 14 augustus 2004 09:47 schreef Rahl het volgende:
[..]
denk dat ie er op de PC t best uitziet hoor
Ga je hem eigenlijk op de PS2 halen of wacht je op de XBox-versie?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 09:57 schreef Chocobo het volgende:
Nieuwe screens
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee opzeker ga ik voor de PS2 versie... Xbox versie is nog niet eens bevestigd en als die dat wordt nog zeker een half jaar wegquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 10:04 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ga je hem eigenlijk op de PS2 halen of wacht je op de XBox-versie?
Is de PC versie al bevestigd?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 10:58 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Nee opzeker ga ik voor de PS2 versie... Xbox versie is nog niet eens bevestigd en als die dat wordt nog zeker een half jaar weg
Nee.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:13 schreef BMH het volgende:
Kun je ook een blanke spelen in het spel?
Filmpjesquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:31 schreef Evil_Jur het volgende:
Het wordt tijd dat rockstar zelf wat meer online gooit (filmpjes!).
waaromquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:04 schreef trueno het volgende:
er zal ast we een white man skin komen.
Hoop ik.
Waarom wil je niet met een neger spelen?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:04 schreef trueno het volgende:
er zal ast we een white man skin komen.
Hoop ik.
Shit zeg, je kan bijna geen originele reacties meer bedenken om te zeggen hoe vet het allemaal klinkt!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:15 schreef Evil_Koekje het volgende:
w0000000t!!
I know, kmoet echt een nieuw woord voor al die vette shit gaan bedenken... Maar waarschijnlijk is het enige "woord" dat de lading dekt GTA San Andreas..quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:24 schreef Hare het volgende:
[..]
Shit zeg, je kan bijna geen originele reacties meer bedenken om te zeggen hoe vet het allemaal klinkt!
Is iig beter dan sex![]()
WATTE? realistic contextual audio distortions? whats das?quote:-Rockstar confirmed that San Andreas will feature some new audio technology, making for realistic contextual audio distortions.
waarom? zwart is ook fijnquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:04 schreef trueno het volgende:
er zal ast we een white man skin komen.
Hoop ik.
Dat het geluid verandert afhankelijk van de omgeving. Zoals wanneer je in de badkamer komt, dat alles veel holler klinkt, en zo, dat idee.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:49 schreef menesis het volgende:
[..]
WATTE? realistic contextual audio distortions? whats das?
Ik koop deze GTA, net zoals alle andere, voor de PCquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 20:55 schreef speedfreakssj het volgende:
tja, ik koop hem voor de PC en zo.
Ach, ik neem CJ wel, is lekker leuk om als neger een huis leeg te halen
Misschien moet ik dan zelfs maar eens aan een nieuwe grafische kaart gaan denken.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:04 schreef Georges het volgende:
Ik denk dat als die voor pc uitkomt de graphics zeker wel flink zullen worden geboost.
Ziet er weer goed uit.
Je vergeet GTA London, nep fanquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:16 schreef Flying het volgende:
Ik wil mijn pc zeker upgraden voor GTA: San Andreas.
En ik zal het spel voor de PC zeker kopen. Ik heb nu GTA2, GTA3, GTA Vice City. WIl graag nog GTA1 ook, dan heb ik de complete set.
Ik vind gta ook 1 v/d beste series ooit, maar om ze nu te gaan verzamelen...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:16 schreef Flying het volgende:
Ik wil mijn pc zeker upgraden voor GTA: San Andreas.
En ik zal het spel voor de PC zeker kopen. Ik heb nu GTA2, GTA3, GTA Vice City. WIl graag nog GTA1 ook, dan heb ik de complete set.
Ik speel Vice City trouwens nog vaak, gewoon want rondtoeren enzo, ik vind het wel vet. En dat San Andreas zoveel keer groter is dan Vice CIty, k had nu al moeite om alles van buiten te leren
--==LOL==--, waarom zou ik "omdat hij eeder op de ps2 uitkomt" een ps2 aan zou gaan schaffen terwijl ik al een xbox heb en eventueel m'n pc voor vétte mods, skins, cars etc. etc. ik ga zeker niet voor die paar maandjes eerder een ps2 aanschaffen om die game eerder te hebben, ik haat de graphics op de ps2, ik heb het gezien bij gta 3/vice city en driv3r hoe lelijk dat gewoon is vergeleken met de xbox.... ik weet toch wel 100 % zeker dat dat gedoe met rockstar en xbox over zal zijn en dat zo snel mogelijk na de launche van san andreas ook op de xbox zal verschijenquote:Op zondag 15 augustus 2004 01:26 schreef MrSkyline het volgende:
mensen die geen ps2 kopen voor san andreas zijn nepfans, wat kost dat ding nou helemaal, je krijgt er iniedergeval je game een jaar eerder voor, en de gameplay vind ik persoonlijk een stuk beter @ ps2 dan op de pc. ook heb je dat geleuter van dat hij het niet doet op je pc omdat je software brak is niet op een ps2 of box
(box misschien nog wellang leve micro$hit)
Het voordeel van met de muis richten was ik al snel vergeten toen ik moest gaan rijden met het toetsenbord. Geen wonder dat alle pc users zoveel moeite hadden met races.quote:Op zondag 15 augustus 2004 02:18 schreef Pun het volgende:
PS2: slechtere graphics, slechtere controls.
Nee geef mij maar lekker een PC-tje, waar ik lekker met de muis kan richten
Is mijn mening maar.
+ daar komt bij dat ik al mijn spaarcentjes van het afgelopen jaar werken, al kwijt ben in die school die ik nu gaan doen
Moeite met races???quote:Op zondag 15 augustus 2004 10:06 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het voordeel van met de muis richten was ik al snel vergeten toen ik moest gaan rijden met het toetsenbord. Geen wonder dat alle pc users zoveel moeite hadden met races.
Ik heb ook GTA 1, 2 en london in een collector's pack voor de psx/ps2, maar vaak spelen doe ik het inderdaad niet, het is meer voor de verzameling.
Goed meneerquote:Op zondag 15 augustus 2004 10:54 schreef Chocobo het volgende:
Ja leuk allemaal,... die een gamed op pc en de ander op een console![]()
Klaar ?
Ik heb zelf geen moeite met racen met het toetsenbord, maar ik doe dat dan ook al sinds stuntsquote:Op zondag 15 augustus 2004 10:06 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het voordeel van met de muis richten was ik al snel vergeten toen ik moest gaan rijden met het toetsenbord. Geen wonder dat alle pc users zoveel moeite hadden met races.
iddquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:20 schreef Flying het volgende:
[..]
Waarom wil je niet met een neger spelen?
zie het gamecontrollers topicquote:Op zondag 15 augustus 2004 17:36 schreef MrSkyline het volgende:
het verschil tussen ps2 en pc qua controlls is best groot, maar het is voornamelijk wenning, en tsja dat die xbox controller gewoon zuigt dat doet er niet toe.
die van de ps2 is al meerdere malen uitgeroepen tot meest erchonomische gamecontroller, wel logisch want je kan uren spelen zonder ook maar een enkel probleem te krijgen, xbox had ik na een half uurtje al last van me duim, de kleine versie had dat iets minder, maar dr klopt nogsteeds nix van.
en als die ps2 controller dan echt zo slecht is, vertel mij dan maar waarom de helfd van de pc gamepads zo ontzettend veel op de psx controller lijkt, want die was er toch echt een stuk eerder.
Welk topic?quote:Op zondag 15 augustus 2004 18:50 schreef rockstah het volgende:
[..]
zie het gamecontrollers topic
maar goed, ik vind het niet de moeite waard om speciaal een ps2 te kopen om het spel wat eerder te krijgen. en ik denk niet dat hij draait op mijn celeron 333. dus ik bid voor een xbox versie.
Hmz, hoeft van mij niet. Tenzij je Candy Suxxx speelt ipv CJ!quote:Op zondag 15 augustus 2004 20:13 schreef Bananenlul het volgende:
....
wat ik nog meer hoop is bijv. dat ze niet weer dingen vergeten zoals (bij driv3r dan): dan zetten ze bijv. een zwembad bij je huis neer en dan kan je zwemmen ja, maar MET kleren, ze moeten dan een optie maken om het realistisch te maken dat je je kleren enzo kunt uit doen...
of Diazquote:Op zondag 15 augustus 2004 20:42 schreef menesis het volgende:
[..]
Hmz, hoeft van mij niet. Tenzij je Candy Suxxx speelt ipv CJ!![]()
de ps2 controller is misschien wat klein, maar das een beetje het verschil tussen een mercedes limo en een ferrari, allebij goed maar ik rij liever in de ferrari, soepeler en meer gevoel van controllequote:Op zondag 15 augustus 2004 20:13 schreef Bananenlul het volgende:
LoL MrSkyline, die controller van de xbox is misschien niet voor jou fijn ja maar wel voor mij... Ik heb geen ps2 maar wel een ps1 en dan m'n xbox, ik speel heel veel op de xbox en ik vind dit de fijnste controller, dan speel ik syphon filter op de ps1 en dan denk ik, fuck wat een klein kut controller is dit. Ik heb ook nog een gamecube en die speelt ook wel goed met de controller, verder nix bijzonders... XBOX RULEERD, zou wel cool zijn als ze bij San andreas een online optie in het spel hadden gezet zonder mta.. maar dat doen ze niet.
wat ik nog meer hoop is bijv. dat ze niet weer dingen vergeten zoals (bij driv3r dan): dan zetten ze bijv. een zwembad bij je huis neer en dan kan je zwemmen ja, maar MET kleren, ze moeten dan een optie maken om het realistisch te maken dat je je kleren enzo kunt uit doen... niet dat het zo belangrijk is maar ik vind het zo onrealistisch.
Wat ik al erg vet vind in de game is dat je nu ook naar de kapper kunt bijv. of kunt eten. hopelijk kun je nu ook meerdere gebouwen in. Wat ik het meest hoop is dat ze een heel groot winkel centrum bouwen (of een vliegveld) waar je in kan en dat er honderden mensen lopen, en dat er dan een schietpartij plaatsvind tussen jou en een paar gangsters ofzodan moet ik gelijk aan die ene mafia film denken
pff, geen zin om te zoeken. open maar een nieuwe. er zijn er toch al 300 van, dus eentje extra kan nooit kwaatquote:Op zondag 15 augustus 2004 18:59 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Welk topic?
das volkomen onzin, wat heb je aan een snelle console als de goede spellen op een andere console verschijnen, en alles voor de xbox toch wel geport word naar pc of ps2? (met 1 of 2 uitzonderingen)quote:Op maandag 16 augustus 2004 01:02 schreef Pun het volgende:
Hey gaat om de performance van de console, in dat geval is de X-box de ferarri
Wat maakt het ook eigenlijk uit, als je maar plezier hebt
NES, N64, PSX, Xbox, PC (x2)
Precies, en daar gaat 't uiteindelijk om.quote:Op maandag 16 augustus 2004 02:31 schreef Pun het volgende:
Da's waar Koekje, en SA is gonna rock op welk platform je het ook speelt
Hmm,quote:Op zondag 15 augustus 2004 19:10 schreef MrSkyline het volgende:
btw zit er vee in? paarden en koeien enzo, zou wel vet zijn.
quote:Robbery will be a means to an end in GTA: San Andreas. That's because money will be very important in the game, since you'll need it not just to equip yourself with the hardware you'll need to survive but also because it'll be the key to main character CJ's influence and ability to move freely about the state.
gelukkig verschillen meningenquote:Op maandag 16 augustus 2004 12:12 schreef MrSkyline het volgende:
nice
leesvoer is goed!
offtoppic: ik heb bijna een jaar een xbox gehad en er valt echt niet jaloers op te zijn, damn wat een brak ding, loopt om de haverklap vast (legale games) speeld voor geen meter met de meeste games.
ik heb ook nog een cube, en dat speeld ook beter dan de box, en de ps2 vind ik nog het fijnst gamen, het mag dan wel de langzaamste zijn, maar het is toch de beste want anders zouden er niet 3x (letterlijk 3x misschien wel meer) zoveel spellen voor zijn.....
Ik weet niet wat jij lult maar GTA3 draaide anders bagger op mijn P3 1 ghz 256MB en GF1pro.quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:36 schreef Bananenlul het volgende:
geforce 2 werkt easy met dit spel, 450 mhz zal ook oke zijnik heb ook een supermoederbord... stel dat hij niet zal draaien dan heb ik altijd nog m'n xbox
Wat stoer zegquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 00:13 schreef Evil_Koekje het volgende:
Eerste info over San Fierro:
-There are 150 core missions.
-Golden Gate Bridge is called the "Gant" bridge.
-There is a district which is very reminiscent of "Doherty", a place in San Francisco which got hit by an earthquake in 1989.
-There is a hippie festival in San Fierro by the name of "Hushbury & Garcia Joint Festival".
-Weather will be very specific. It can be raining in one place, sunny in another.
-San Fierro will introduce the character Cesar.
-When talking to people, you have a choice of dialogue you can browse through.
-You can install nitro boost on your car, which when activated will speed up your car considerably and present you with a blur effect, similar to the one in NFS: Underground.
-Chinatown is in San Fierro.
-In Chinatown you will encounter the Triads, and you will work for a blind guy by the name of Wu Zi Mu. One of his tasks for you is to rescue fugitives in a container. (connected to human trafficking)
Dat zijn de highlights uit de preview die komende vrijdag in het duitse magazine Play The Playstation staat.
Op de screens bij dat artikel is te zien:
-A huge never before seen artwork of a guy in a black suit, wearing sunglasses. Assisting him is another person, in the same clothing, with a golden earring. This must be our first look at Wu Zi Mu.
-A "VW Bully" with a peace symbol.
-CJ in a blue sports car under a sign "Hushbury & Garcia Joint Festival".
-CJ with 2 guns and an afro behind a red ferrari. There is an open garage with a sign "Transfender".
-CJ in a boot wih two motors under a giant bridge called "Gant bridge".
-A GT-40-like red sports car with white racing stripes. In the caption: "You can also steal a cable car" (which is shown behind the sports car).
-A street with 6 cars on it, in the background is a giant bridge.
-CJ on a motorbike with a yellow/black "1" painting. The bike looks awesome, you can see every single cogwheel. And there is a police helicopter above CJ.
[afbeelding]
Dat hadden we een GTA 3 ook al hoor.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 00:29 schreef menesis het volgende:
CHINATOWN
Cj staat bij Binco sale, wat is binco sale?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:45 schreef pmponer het volgende:
Wat nieuwe screens:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kledingswinkel, zo te zien.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:24 schreef Hollandia2 het volgende:
[..]
Cj staat bij Binco sale, wat is binco sale?
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 00:44 schreef Hollandia2 het volgende:
die screens ben ik wel benieuwd naar vooral die van die motor
Lees het topic eens door. Die screens zijn al gepost. (edit: Door mij zelfsquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:45 schreef pmponer het volgende:
Wat nieuwe screens:
Erh, ik vind er nix mis met de graphics? Wat vind jij dr niet goed aan?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:05 schreef rockstah het volgende:
nou ehm.. ach. graphics zijn toch al nooit de sterkste kant van gta geweest zullen we maar zeggen eh?
dat dit spel iets probeert te zijn wat zijn hardware niet aankan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:07 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Erh, ik vind er nix mis met de graphics? Wat vind jij dr niet goed aan?
zou wel moeten he? het zijn random spawns, ze kunnen nou eenmaal niet voorprogrammeren welke auto's komen.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:02 schreef Bananenlul het volgende:
hopelijk is het niet zo bij dit spel dat als je je ff omdraait dat de auto's die je tegenkwam al verdwenen zijn, dat dit wel het geval was bij de oude gta's..
ze hadden het ook over scripted events, dus wie weetquote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:17 schreef rockstah het volgende:
[..]
zou wel moeten he? het zijn random spawns, ze kunnen nou eenmaal niet voorprogrammeren welke auto's komen.
Ik heb bij GTA nooit het idee gehad dat ze het er erg realistisch uit willen laten zien. 't Heeft gewoon z'n eigen stijl, en nu voegen ze wat extra dingen toe waardoor die stijl waarschijnlijk beter tot z'n recht komt..Als GTA er compleet realistisch uit had gezien had het ook een hele andere "feel" gekregen dus ik ben hier erg blij mij eerlijkgezegd..quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 22:14 schreef rockstah het volgende:
[..]
dat dit spel iets probeert te zijn wat zijn hardware niet aankan.
textures zijn altijd wazig en character models zijn om te huilen.
vooral omdat ze nu realistisch proberen te lijken vallen de foutjes en gebrekken meer op.
een verbetering van de vorrige delen? ik denk het niet.
maar goed, dat maakt niet zoveel uit.
Dat is toch heel iets anders? (Tenminste, als ik dat stukje uit de PU in de OP lees..)quote:Op woensdag 18 augustus 2004 01:26 schreef MrSkyline het volgende:
[..]
ze hadden het ook over scripted events, dus wie weet
Ow sorry... Ik zag op tothegame dat ze nieuw waren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:02 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Lees het topic eens door. Die screens zijn al gepost. (edit: Door mij zelfs)
een scripted event is een event dat vast staat, dat kaan je daar ook in verwerken.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 06:06 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Dat is toch heel iets anders? (Tenminste, als ik dat stukje uit de PU in de OP lees..)
Had juist ergens gelezen dat er meer NPC's in SA kwamen dan in voorgaande GTA delen... Ze zullen er wel mee bezig zijn...quote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:30 schreef Georges het volgende:
Ik heb trouwens nog heel weinig npc's gezien op straat in de screens. Hoop dat dat nog wel gaat veranderen anders krijg je, zoals je dat soms in Vice had, een spookstad idee.
Aha.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:34 schreef Georges het volgende:
non playing caracters. Voetgangers, agenten enz.
Daar ga ik ook vanuit ja.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:36 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Aha.
Maar die komen er echt wel in!
Ah okay, didn't know that..quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:33 schreef MrSkyline het volgende:
[..]
een scripted event is een event dat vast staat, dat kaan je daar ook in verwerken.
Die zitten d'r toch in?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:15 schreef Bananenlul het volgende:
had f haastsorry vliegveld natuurlijk
of treinstations, zou ook cool zijn
lol omg, ik scrolde erg snel naar beneden en na 0,1 seconde die foto te hebben gezien dacht ik DAMN vette screen..quote:Op donderdag 19 augustus 2004 01:55 schreef MrSkyline het volgende:
ze zullen wel iets van het bekendste vliegveld van die omgeving er in verwerken
LAX Los Angeles international airport
[afbeelding]
Hier precies hetzelfde. Misschien is het nog een beetje erg vroegquote:Op donderdag 19 augustus 2004 04:00 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
lol omg, ik scrolde erg snel naar beneden en na 0,1 seconde die foto te hebben gezien dacht ik DAMN vette screen..
gta 5 ps3quote:Op donderdag 19 augustus 2004 04:00 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
lol omg, ik scrolde erg snel naar beneden en na 0,1 seconde die foto te hebben gezien dacht ik DAMN vette screen..
"Now you've got the entire world on your feet"quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:18 schreef MrSkyline het volgende:
[..]
gta 5 ps3
Ik denk dat ie t prima gaat trekken, ik heb met geen een andere GTA op de ps2 framerate problemen gehad of wat dan ook.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:06 schreef BGN het volgende:
Ik blijf erbij dat de PS2 dit nooit goed gaat trekken.
Alle lof dan voor Rockstar, terwijl concurrenten met minder uitgebreide spellen wel problemen hebben.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:55 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik denk dat ie t prima gaat trekken, ik heb met geen een andere GTA op de ps2 framerate problemen gehad of wat dan ook.
De PS2 trekt FFX en FFX-2 ook ! Prachtige games.... en heb je de aankomende MGS3 gezien ?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:06 schreef BGN het volgende:
Ik blijf erbij dat de PS2 dit nooit goed gaat trekken.
Hey je weet het, concurrenten doen altijd moeilijk, hebben altijd problemen en de games worden altijd slechter. Maar dit is het origineel, rockstar maakt al ik weet niet hoe lang revolutionaire gta games en ik heb er nooit problemen mee gehad. Respect voor rockstarquote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:00 schreef BGN het volgende:
[..]
Alle lof dan voor Rockstar, terwijl concurrenten met minder uitgebreide spellen wel problemen hebben.
Sja, geen een andere GTA. Je bedoelt dus GTA 3 en VC, en die zijn al wat ouder nu. Tevens is het zo dat SA niet alleen mooien maar ook groter wordt.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:55 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik denk dat ie t prima gaat trekken, ik heb met geen een andere GTA op de ps2 framerate problemen gehad of wat dan ook.
Ze zijn ouder, minder mooi en minder groot. Maar voor het moment dat ze uitkwamen waren het redelijk mooie en grote games. Nu zijn er alweer zoveel nieuwe technieken en wat dan ook beschikbaar om games zonder problemen veel groter en mooier te maken.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:06 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Sja, geen een andere GTA. Je bedoelt dus GTA 3 en VC, en die zijn al wat ouder nu. Tevens is het zo dat SA niet alleen mooien maar ook groter wordt.
Nee maar het zit ook niet in verbetering van de hardware, maar in verbetering van de software. Een paar jaar geleden maakten ze al spellen die gebruik maakten van al het vermogen van de playstation 2, en toch blijven er maar mooiere en grotere spellen uitkomen. Dit ligt gewoon aan het nog beter programmeren van de games.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:57 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Ja, maar die zitten dan toch niet in de ps2? Dat was juist mn punt, de games zijn verbeterd, maar de ps2 is nog steeds de ps2 waarop gta3 (en VC) goed liep.
Maar, zoals ik vorige week al ergens in het GTA:SA topic had gezegd, ik heb nog nooit een ps2 in actie gezien, dus ik kan het niet goed inschatten.
Maar dat neemt niet weg dat de games groter, mooier en uitgebreider zijn geworden sinds de introductie van de ps2, en de ps2 kun je niet upgraden (toch?).
Ja maar dat is deel van GTA, ik hoop niet dat ze het gaan overdrijven met de politie AIquote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:25 schreef speedfreakssj het volgende:
Ik hoop dat die politie units daadwerkelijk beter worden want vice was een lachertje.
met 4 sterren en vole armor en health kon ik MAKKELIJk een auto stelen. Zo kon ik met 3 sterren ook eeb apache stelen bij het strand.
Precies, het moet wel speelbaar blijven. Sommige missies in Vice waren best pittig door de politie, met name dan de Malibu missies.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:27 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ja maar dat is deel van GTA, ik hoop niet dat ze het gaan overdrijven met de politie AI
Maar een speeding ticket zou nice zijnquote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:28 schreef Georges het volgende:
[..]
Precies, het moet wel speelbaar blijven. Sommige missies in Vice waren best pittig door de politie, met name dan de Malibu missies.
Ik hoop trouwens dat je niet al de politie achter je aan krijgt als je door rood rijdt, dat zou echt de vaart uit het spel halen.
DANK U, daar zat ik op te wachtenquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 08:14 schreef Beak-r het volgende:
het beloofde filmpje:
http://www.mtv.com/sitewi(...)articles/&adPN=story
Ik heb geen gesprekken gezien, en die trialer is alleen te vinden op díe site.quote:Op Eurogamer.net is te lezen dat Rockstar Games de GTA San Andreas trailer aan het eind van deze week presenteerd.
Dus nog maar een paar dagen wachten op de trailer!!
Quote:
Grand Theft Auto: San Andreas is due for release on October 22nd. Check out the official trailer later this week, with more first-hand impressions and chats with Rockstar
Hebben ze allang gedaan hoorquote:Op donderdag 19 augustus 2004 01:55 schreef MrSkyline het volgende:
ze zullen wel iets van het bekendste vliegveld van die omgeving er in verwerken
LAX Los Angeles international airport
[afbeelding]
Dat is zeker wel leuk dan.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:43 schreef Flying het volgende:
[..]
Maar een speeding ticket zou nice zijnOf misschien dat ze achter je gaan rijden als jete snel rijdt
![]()
kam niet zien want heb geen windows media player plug-inquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 08:14 schreef Beak-r het volgende:
het beloofde filmpje:
http://www.mtv.com/sitewi(...)articles/&adPN=story
Dan moet je hem downloadenquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 13:16 schreef Hollandia2 het volgende:
[..]
kam niet zien want heb geen windows media player plug-in![]()
Heb je toevallig het slechte kwaliteit filmpje gekeken? Op de MTV site is ie van prima kwaliteit...quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 14:48 schreef speedfreakssj het volgende:
Dat filmpje is wel SUPERslecht gecaptured zeg.
is dat met zo'n camera telefoon gedaan ofzo?
"prima" kwaliteit, ik moet instemmen met speedfreakssjquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:55 schreef peristilius het volgende:
[..]
Heb je toevallig het slechte kwaliteit filmpje gekeken? Op de MTV site is ie van prima kwaliteit...![]()
Nee dat doe ik sowieso niet Gijsquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 10:45 schreef Strolie75 het volgende:![]()
![]()
Nu weet ik niet of ik wel op de XBox-versie kan/wil wachten!
Heb je toevallig ook een bestandsnaam van die file? Kan ik even op ftp's zoeken zonder een account aan te makenquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 09:22 schreef Chocobo het volgende:
GTA SA trailer !
http://xfersf01.ign.com/^(...)w.wmv?position=front
Ik ben nu zelf de 100 mb high res aan het downen ! Die staat hier voor Insiders !
http://media.ps2.ign.com/media/611/611957/vids_1.html
Nür Los Santos?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:48 schreef Evil_Jur het volgende:
Met kaart van Los Santos!
Als ik nog geen ps2 had, had ik er wel een gekocht voor dit spel!quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 12:16 schreef Draaitafeltje het volgende:
Man man dat ziet er gaaf uit, zal wel een jaar duren eer 'ie op de PC uitkomt
Yep !quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 12:43 schreef Georges het volgende:
Zo dan, die screens zien er vet uit. Zou je ook met de trein kunnen reizen?
Kijk gewoon ff op de San Andreas website die net online is gegaan, onder Movies is ie daar ook (er staat bij dat ie 9mb is, maar het is hem welquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 14:56 schreef Hare het volgende:
Heeft iemand al een rechtstreeks linkje naar de Hi-res zonder dat je wachtwoorden ofzo hoeft in te voeren?
Kan niet wachten om het te zien
Typische rockstar humorquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 14:05 schreef GeFrenzy2 het volgende:
'Drive thru confessions, open 24 hours'
Daar staat ook een high resquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:30 schreef Pun het volgende:
[..]
Kijk gewoon ff op de San Andreas website die net online is gegaan, onder Movies is ie daar ook (er staat bij dat ie 9mb is, maar het is hem wel)
Dat was quicktime ja....quote:Op zondag 22 augustus 2004 00:48 schreef Pun het volgende:
niet opgelet, was dat zeker die quicktime?
Ik heb een ontiegelijke hekel aan quicktime, en gebruik voor films dus praktisch alleen maar windows media player
Gezien de vorige 2 kun je rekenen op een week uitstel maar meer ook niet. In tegenstelling tot veel andere ontwikkelaars laat rockstar pas informatie los als ze al goed in de beta fase van de ontwikkeling zitten, wanneer er nog maar weinig mis kan gaan.quote:Op zondag 22 augustus 2004 18:00 schreef MrSkyline het volgende:
ik hoop dat hij niet word uitgesteld ofzo, gebeurd maar al te vaak
die heb ik nog niet langs zien komen is die echt? Is dat een VWquote:Op zondag 22 augustus 2004 23:49 schreef Cool_Runner het volgende:
[afbeelding]
Kan het anders echt niet vinden hoor!quote:Op maandag 23 augustus 2004 02:50 schreef Hollandia2 het volgende:
hier zijn btw nog veel meer korte filmpjes te zien
wist ik niet
ff doorklikken dus
http://www.rockstargames.com/sanandreas/
Dit is allemaal gepost jongen, let ff op.quote:Hier een kaart van Los Santos! (aleen van Los Santos!)
ja klopt, maar toen ik daar voor de eerste keer ging kijken ben ik zo dom geweest om niet verder te klikkenquote:Op maandag 23 augustus 2004 10:27 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dit is allemaal gepost jongen, let ff op.
En die filmpjes, hoe bedoel je veel meer? Gewoon degene die je kunt vinden door de kaart te verkennen toch?
ja het zijn een paar korte filmpjesquote:Op maandag 23 augustus 2004 05:26 schreef Hare het volgende:
[..]
Kan het anders echt niet vinden hoor!
En daarachter rijd volgens mij een Saab!quote:Op maandag 23 augustus 2004 02:20 schreef Hollandia2 het volgende:
[..]
die heb ik nog niet langs zien komen is die echt? Is dat een VW![]()
Ze hebben in ieder geval geen officiele licenties, maar waarschijnlijk zijn ze wel gebasseerd op echte merken.quote:Op maandag 23 augustus 2004 12:33 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
En daarachter rijd volgens mij een Saab!
Heb je ook niet nodig he als je geen andere stad op de kaart hebtquote:Op maandag 23 augustus 2004 18:42 schreef HansvanOchten het volgende:
Wat me opvalt is dat ik geen highway van de ene naar de andere stad zie.
Jeej honden aanrijden met quadsquote:Op maandag 23 augustus 2004 20:06 schreef Hollandia2 het volgende:
[afbeelding]
Quads![]()
[afbeelding]
En ook een hond (stukje uit bovenstaande plaatje)
Als je goed oplet zie je op verschillende plekken in het noorden en westen doodlopende wegen die hoogstwaarschijnlijk naar de andere steden leidenquote:Op maandag 23 augustus 2004 18:42 schreef HansvanOchten het volgende:
Wat me opvalt is dat ik geen highway van de ene naar de andere stad zie.
quote:Five years ago Carl Johnson escaped from the pressures of life in Los Santos, San Andreas...a city tearing itself apart with gang trouble, drugs and corruption. Where filmstars and millionaires do their best to avoid the dealers and gangbangers.
Now, it's the early 90s. Carl's got to go home. His mother has been murdered, his family has fallen apart and his childhood friends are all heading towards disaster.
On his return to the neighborhood, a couple of corrupt cops frame him for homicide. CJ is forced on a journey that takes him across the entire state of San Andreas, to save his family and to take control of the streets.
verkeerskruising middenboven is dat goed te zien, daar word een stuk snelweg naar boven heel grof afgekaptquote:Op maandag 23 augustus 2004 18:42 schreef HansvanOchten het volgende:
Wat me opvalt is dat ik geen highway van de ene naar de andere stad zie.
Ik schat dat het ingetekende eiland wat we nu zien 1,5 keer groter is dan het land oppervlakte van Vice City.quote:Op maandag 23 augustus 2004 21:31 schreef Georges het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe Los Santos zich verhoudt tot Vice qua grootte?
Ja dat is logisch, van super crimineel naar echte politie agent.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 09:06 schreef Flying het volgende:
't Zou ook vet zijn moest je deze keer ook echt politie kunnen spelen.
Bv dat je zo'n oproep hoort en dan zeg je dat je erop af gaat, en terplaatse moet je bv mense neerknalle enzo. Niet zoals in VC waar je eerst de auto suf moest rammen eer de passagier eruit kwam en dan kon je hem direct afmaken.
Ik bedoel dus de vigilance missions.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 09:12 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ja dat is logisch, van super crimineel naar echte politie agent.
Fantastisch !quote:Op maandag 23 augustus 2004 21:18 schreef Chris_Redfield het volgende:
Gave kaart!
[afbeelding]
We zien ook al 4 dorpjes liggen, Blueberry, Dillimore, Montgomery en Paloming Creek. Ik denk dat San Fierro ten westen daarvan ligt, Las Venturra ten noorden en de San Gilliad berg ten noord westen. Wat we hier zien is dus 1 vierde deel van de totale kaart.
Ja in de zin van dat je mee luistert naar de politie radio en dan kont gaat schoppen, niet dat je ineens echt agent bent.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 09:17 schreef Flying het volgende:
[..]
Ik bedoel dus de vigilance missions.
In VC was je ook supercrimineel, daar kon je toch ook vigilance missions doen![]()
Ja daar vond ik dus niks aanquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 10:29 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ja in de zin van dat je mee luistert naar de politie radio en dan kont gaat schoppen, niet dat je ineens echt agent bent.
Ik vond het weer geweldig!quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 10:40 schreef Flying het volgende:
[..]
Ja daar vond ik dus niks aan![]()
Ik kon me anders best vermaken in de Hunter! Dan is het echt heel gaaf om te doen. Seek and destroy!quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 10:40 schreef Flying het volgende:
[..]
Ja daar vond ik dus niks aan![]()
quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 12:31 schreef Chris_Redfield het volgende:
Als je op http://www.rockstargames.com/sanandreas/ kijkt en dan via Palomino Creek op Hanky Panky Point klikt zie je de wolkenkrabbers van de volgende stad.
Ja inderdaad. En ze moeten ervoor zorgen dat er ook file's ontstaan en ook ongelukken. Dat ze niet zomaar wegrijden na een ongeval!quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 12:46 schreef speedfreakssj het volgende:
Wat ik hoop is dat er meer auto's zijn en dat de snelweg niet gewoon 1 minuut crossen is en dat je 1 auto ytegenkomt ofzo. nee, gewoon net als in Midtown Madness dat je een echte snelweg hebt met afslagen naar de stadjes.
Maar ik denk dat de sfeer dan wel weer verloren zal gaan vanwege het lage fun gehalte, al moet ik zeggen dat ik OOK hoop dat de mietjes achter je an komen als je dwars gaat op de snelweg wegens raar rijden.
Zeer interessante vondst!quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:34 schreef Chris_Redfield het volgende:
ZOU HET DE ECHTE ZIJN?!?!?!? Ik denk het wel! (maar twijfeld toch nog)
[afbeelding]
vet!
Kan je hem dan niet alvast posten?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 13:21 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Ik heb nu een heel nieuw topic samengesteld (deel VII) Aan wie kan ik het mijn topic geven? Ik moet namelijk zo weg!
Ik wacht gewoon tot deze vol isquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:48 schreef menesis het volgende:
[..]
Kan je hem dan niet alvast posten?
Dat zegt nietsquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:51 schreef Chris_Redfield het volgende:
Mmmm....... toch mischien fake, het grote verkeersknooppunt (met wat straten daar in de buurt) ten noorden van Los Santos is het zelfde als het knooppunt ten zuiden van San Fierro. Las Venturas is fout geschreven en je ziet op die kaart ook geen wijknamen. En er zijn geen citylimits te zien. Jammer, het zag er op het eerste gezicht geweldig uit.
Ik help je even met vullenquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:49 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Ik wacht gewoon tot deze vol isDie gozer kan wel even wachten denk ik!
hehehe.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:53 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ik help je even met vullen
Ik ook.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:53 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ik help je even met vullen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |