Bummer, heb geen linux pc ter beschikking en mijn linux kennis is ook nogal beperkt.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:46 schreef markvleth het volgende:
postgresql is een verdomd goede ja. Heeft tenmisnte niet zoveel net_niet_sql statements als mysql. Postgres draait alleen wel enkel op gnu/linux
is FireBird een betere database eigenlijk? Maakt het trouwens wel uit welke database ik kies, ansi sql waar het boek over gaat moet elke database toch slikken of niet?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:55 schreef markvleth het volgende:
dan kun je net zo goed acces nemen, staat vast al geinstalleerd
quote:Major changes in this release:
* Win32 Native Server
* Savepoints Improve Transaction Control
* Point-In-Time Recovery Increases Reliability
* Tablespaces Simplify Disk Layout
* Improved Buffer Management, CHECKPOINT, VACUUM
* Change Column Types
* New Perl Server-Side Language
* COPY Handles Comma-Separated-Value Files
Hey bedankt, dan ga ik die wel gebruiken.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:42 schreef Tain het volgende:
Beta van postgresql
http://www.tweakers.net/meuktracker/7029
[..]
over een jaar moet je voor de nieuwste versie van mysql betalen...quote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:54 schreef mighty_myte het volgende:
check gewoon MySQL, daar is wel zo belachelijk veel documentatie
over te vinden.
bovendien heeft 9 van die 10 simpele websites met php een mysql db
erachter.
als je ooit van plan bent nog een site te bouwen met db zou ik daar voor gaan.
makkelijk, klein en snel.
voordat je tegen de nadelen van mysql aanloopt ben je wel een jaar verder.
wat een grap.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:57 schreef Tain het volgende:
[..]
over een jaar moet je voor de nieuwste versie van mysql betalen...
https://order.mysql.com/quote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:00 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
wat een grap.
en als het zo was ga je effe naar cracks.am.
quote:The world's most popular open source database. Fast, stable, compact.
Starting at ¤220.00
In welk opzicht ? 't Is niet echt ANSI-92 compliant, dus als je ANSI SQL wil leren heb je er niet heel veel aan.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 22:21 schreef markvleth het volgende:
oh maar MySQL is wel heel fatsoendelijk, dat dan weer wel
Als je MS Access met MSDE gebruikt, heb je wel de volledige SQL syntax tot je beschikking.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 22:28 schreef smesjz het volgende:
De basis van SQL kan je in principe ook nog wel in Access leren alleen daar werkt niet alles. Uit mijn hoofd kan je daar dus geen nested functies gebruiken (select count(distinct(geboortejaar)).
Hoe bedoel je dat? Databases waar ik hopelijk over een paar jaar mee mag werken zijn/worden gevuld met onderzoeksgegevens. En in de academische / onderzoek wereld kom je denk ik toch niet zo snel mysql of acces tegen.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 22:21 schreef markvleth het volgende:
oh maar MySQL is wel heel fatsoendelijk, dat dan weer wel
Ik probeerde humor uit vanwege de eerder gemaakte typo, duidelijk misluktquote:Op donderdag 12 augustus 2004 22:27 schreef _-rally-_ het volgende:In welk opzicht ? 't Is niet echt ANSI-92 compliant, dus als je ANSI SQL wil leren heb je er niet heel veel aan.
Uit de intro van mijn boek maakte ik eingelijk op dat alle databases ansi sql ondersteunen? Maar dit is dus niet zo?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 22:34 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Als je MS Access met MSDE gebruikt, heb je wel de volledige SQL syntax tot je beschikking.
Nee, dat is zeker niet zo. Voor de meeste gpl-achtigen geldt dat op de site vaak ook een lijst staat van alles wat niet ondersteund wordt.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 22:38 schreef Promethium het volgende:
[..]
Uit de intro van mijn boek maakte ik eingelijk op dat alle databases ansi sql ondersteunen? Maar dit is dus niet zo?
Ik bedoel natuurlijk ook niet precies diezelfde database. Maar wel een vergelijkbare "volwassen" db die van dezelfde achterliggende ideeen gebruikt maakt, oa volledig relationeel dus enzo. Het gaat mij er ook om dat het mij zichtbaar is wat ik doe en wat er gebeurd.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 22:42 schreef smesjz het volgende:
@Promethium: 'over een paar jaar'. Ik denk dat je in de academische wereld weinig databases vindt die jij op de desktopje kan draaien om er alvast in thuis te raken.
Bovendien zal je denk ik aan standaard SQL-queries wel voldoende hebben om de gegevens er uit te halen. Het lijkt me dat de echte analyse van de gegevens door andere applicaties wordt gedaan...
Sjezus ben je een verkoper van microsoft ofzo. Ik ben niet opzoek naar een MS lock-in.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 23:21 schreef Drugshond het volgende:
Bovendien is het erg makkelijk om met een msde MS-SQL database te programmeren in VBA/VB/VB.NET/C# omdat deze volledig ondersteund wordt door ADO/ADO.NET
Ook heb je views om constraints, keyfields, relations te visualiseren.
voor thuisgebruik is Oracle gratis te downloaden.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 21:46 schreef FallenAngel666 het volgende:
Oracle vind ik nog altijd de beste database, maar daar betaal je dan ook belachelijk veel geld voor.
C++ en databases....... lolz do it the hard way.....quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 11:49 schreef Promethium het volgende:
Sjezus ben je een verkoper van microsoft ofzo. Ik ben niet opzoek naar een MS lock-in.
Als er ergens in geprogged gaat worden dat is het c++, python of perl.
relaties kunnen wel, maar op een net niet manier. Ik ben zelf ook geen voorstander van mysql. Heel mysql is eigenlijk net niet.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 21:36 schreef HansMij het volgende:
MySQL is geen database, dat is gewoon een bak waar gegevens in kunnen. En dat je een jaar doet over tegen de nadelen oplopen. Tegenwoordig worden relationele databases gebruikt om de consistentie van de data te verbeteren. Relaties tussen tabellen aangeven kan MySQL niet, en ook Stored Procedures behoren niet tot de mogelijkheden. Al met al vind ik MySQL dus een hoop bagger.
Inderdaad, waarom niet gewoon Java?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 12:29 schreef Drugshond het volgende:
C++ en databases....... lolz do it the hard way.....
Ik dacht myssql, omdat je geregeld de melding krijgt dat het te druk is...quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 12:55 schreef mighty_myte het volgende:
wat voor DB gebruikt dit forum eigenlijk?
Voor de kleinere dingen natuurlijk python en perl.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 12:29 schreef Drugshond het volgende:
[..]
C++ en databases....... lolz do it the hard way.....
kan me niet voorstellen dat dit mysql is.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:50 schreef markvleth het volgende:
[..]
Ik dacht myssql, omdat je geregeld de melding krijgt dat het te druk is...
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:47 schreef QuietGuy het volgende:
MySQL volgens mij.
lezen is ook een vakquote:
Dat kan het toch ook nietquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 14:16 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
kan me niet voorstellen dat dit mysql is.
mysql kan zoiets groots volgens mij niet aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |