abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator woensdag 8 september 2004 @ 21:50:30 #201
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_21826508
Iris was ook zo gulzig de eerste weken. Wat ik wel deed, en wat ook behoorlijk scheelde in de krampjes, was 2-3 uur lang dezelfde borst aanbieden als ze vaak achter elkaar kwam. Dan krijgen ze niet alleen voormelk binnen (wat dus heel veel krampjes geeft) maar voornamelijk veel romige achtermelk.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 8 september 2004 @ 21:52:52 #202
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_21826573
Dames, jullie helpen me enorm!

Ik snik hier nog even verder, maar voel me veel minder onzeker al.
Eén borst is nu best gespannen en ik voel van die hardere knobbelplekjes en ben als de dood voor enge dingen als borstontsteking. Heb als een gek staan masseren in de douche, maar blijf zo ongerust voor dat en voor spruw enzo dat ik moet huilen ervan.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Jubileum moderator woensdag 8 september 2004 @ 21:58:15 #203
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_21826728
Die harde knobbels zijn gewoon volle melkklieren Sugar. Heel normaal net na een bevalling, het is gewoon stuwing. Vooral omdat Maria zo vaak komt heb je daar grote kans op.
Goed leeg laten drinken, en tijdens het drinken een beetje masseren en dan komt het helemaal goed.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 september 2004 @ 22:00:38 #204
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_21826808
Sjoegje, niet te druk maken hoor. Ik was daar ook bang voor, helemaal niet nodig uiteindelijk.
De bobbels had ik ook de eerste paar dagen en ik heb me wat onder de warme douche gestaan. Toch is aanleggen de beste remedie, hierdoor kunnen vraag en aanbod goed op elkaar afgestemd raken (regeldagen). Na de eerste week heb ik geen enkel bobbeltje of hard plekje meer kunnen ontdekken.
Let erop dat je goed aanlegt (dus een groot deel van de tepelhof, zodat de tepel achterin het mondje ligt) en als je tepels een beetje geīrriteerd raken, smeer ze dan in met lanolinezalf of bepanthenzalf.
En de dames hier (LadyS oa) kunnen je vertellen dat spruw weliswaar vervelend is, maar gewoon te overwinnen.

Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft. Ik ben inmiddels aangeland op het punt dat ik ontzettend kan genieten van de momenten met Isa tijdens het voeden. Als ze met met haar grote ogen ligt aan te kijken. Maar zelfs 's nachts, in het donker voelt het heel fijn...

Dikke knuffel
Sjeen
Nu 8 weken mama van Isa
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_21826841
Je kunt Maria aanleggen met haar kin bij/richting de harde plek, dan kan ze die het beste leegdrinken. En tijdens het drinken kun je ook mee-masseren om die plek leeg te krijgen.
  woensdag 8 september 2004 @ 22:06:23 #206
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_21826975
Ze heeft volgens mij niet echt een harde plek, als ik het zo lees.
Lekker laten drinken Sugar, als ik het zo lees is het idd stuwing, en dat masseer je niet weg.

Probeer tussendoor ook nog wat te genieten, je hebt maar zo kort een pril babietje aan je borst!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 9 september 2004 @ 10:10:03 #207
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_21833745
Vannacht uiteindelijk heel goed gegaan! Gisteravond heeft vriendje haar aan het slapen gekregen met pinken en kwam ze pas om 00.30 uur weer! In plaats van om 21.15 toen ze begon met "simmen"! Verder steeds om dedrie, drie en een half uur vannacht! Goed dus!!!

En inderdaad, genieten moet ook en doe ik gelukkig ook! Want ze doet het eigenlijk grandioos en "de mensch lijdt dikwijls nog het meest door het lijden dat hij vreest". Dat geldt in elk geval voor mij!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_21834035
Ik ben een enorme doos. ik loop anderen te adviezeren over de bv en nog geen half uur later besluit ik er zelf mee te stoppen. Er kwam weer een enorme druk achter te staan, iedereen vond maar dat ik meer moest aanleggen en dan bijvoeden en dat het dan vanzelf wel op gang kwam. Maar zelf voelde ik me zo klein als Djulian na 45 minuten aan de borst gelegen te hebben ook nog eens 120cc weg dronk. Ook viel me op dat djulian meer opgeeft als hij dus die combi voeding kreeg. Hij gaf dan echt meer dan een mondje terug, het was echt spugen en soms pas een half uur/ uurtje na de voeding. Ik blijf het dus bij fles alleen houden want aan een gestressde mama heeft hij niks en ik heb niks aan een spugend kind. Ik had gehoopt dat ik net zoals Tan die borstvoeding lang kon geven, maar helaas gaat het hier dus gewoon niet.
pi_21835925
quote:
Op donderdag 9 september 2004 10:30 schreef Anitra het volgende:
(..)
Ook viel me op dat djulian meer opgeeft als hij dus die combi voeding kreeg. Hij gaf dan echt meer dan een mondje terug, het was echt spugen en soms pas een half uur/ uurtje na de voeding.
Um. Kreeg hij dan niet gewoon te veel binnen?

Tan- nog over die binding van pap, in moedermelk zit amylase (net als in speeksel trouwens), dat breekt zetmeel af. Dat is goed, want door die voorvertering zijn de voedingsstoffen beter opneembaar. Zetmeel is echter ook wat ervoor zorgt dat pap bindt. Voor biobim is dat niet anders dan voor andere soorten pap. Met mijn melk wordt biobim uiteindelijk ook dun, net als bambix-achtige pappen. Maar in beide gevallen duurt dat zo lang dat het grootste deel inmiddels in de baby in kwestie geschept is.
Anyway, je wist dit vast al en het is ook niet bere-interessant, maar ik dacht, ik verhelder toch maar eveb wat ik bedoel (waarom is er geen 'pat self' smiley )
pi_21835968
quote:
Op donderdag 9 september 2004 10:10 schreef Sugar het volgende:
Vannacht uiteindelijk heel goed gegaan! Gisteravond heeft vriendje haar aan het slapen gekregen met pinken en kwam ze pas om 00.30 uur weer! In plaats van om 21.15 toen ze begon met "simmen"! Verder steeds om dedrie, drie en een half uur vannacht! Goed dus!!!
Het leuke is ook nog dat elke keer dat je denkt dat je doorhebt hoe het werkt, baby het schema volkomen op z'n kop zet
  donderdag 9 september 2004 @ 14:25:13 #211
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_21838704
  zondag 12 september 2004 @ 13:16:32 #212
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_21899968
* Sugar haalt diep adem en begint vandaag toch over iets heel praktisch...

Maria is een nogal wakker kindje. Soms is ze na een voeding voldaan, helemaal tevreden én ook slaperig, maar ook vaak niet. Dan is ze wakker en begint na een tijdje (kwartier, halfuur, soms een uur) toch weer te zoeken en vragen om de borst. Ook als ze lang heeft gedronken. Overdag is dat niet zo erg, maar 's nachts ben ik daardoor wel erg lang met haar bezig soms!

Voorbeeld: rechts 25 minuten aan borst gelegen, ze drinkt niet echt meer, dus ik haal haar van de borst. Na 5 tot 10 minuten kijken of ze moe genoeg is om in slaap te vallen, probeer ik het even aan de andere borst. Ze drinkt niet echt hard door, maar haalt er wel nog iets uit. Na 10 minuten is ze dan klaar en zit ik weer te checken en wachten of ze moe wordt. Probleem is namelijk dat Maria niet gaat slapen als ze wakker in bed wordt gelegd! Dan blijft ze kirren, sabbelen op handje en uiteindelijk (na halfuurtje) ligt ze luidkeels te "roepen". Niet echt huilen, maar wel duidelijk vragen om bosrt of in elk geval om eruit gehaald te worden.

Kortom: ik ben zo wel anderhalf uur met haar bezig, terwijl ik haar daarvan maar 35 minuten aan de borst heb, maximaal. Hoe zorg ik dat ze makkelijker indut? Iemand die dit herkent en er iets op heeft gevonden?
Dank alvast!
  zondag 12 september 2004 @ 13:25:54 #213
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_21900192
Klinkt als zuigbehoefte... Je zou een speen kunnen geven, maar ik weet niet of dat in een vroeg stadium wel handig is ivm tepel/speenverwarring.
Wij deden het met Freek wel, maar die was toch de kluts al kwijt na twee weken kinderafdeling .
  zondag 12 september 2004 @ 13:28:01 #214
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_21900246
Wat ik ook vaak deed was hem op mijn buik leggen en dan ritmisch op zijn kontje kloppen (tempo van je eigen hartslag), dat hielp hier erg goed, hij kachelde dan zo in slaap.
  zondag 12 september 2004 @ 13:28:33 #215
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_21900256
Oh, Leah, speen al geprobeerd, maar die pakt ze niet / wil ze niet! Pink soms wel, maar daarmee krijg ik haar ook 9 van de 10 keer niet in slaap.
Wachten en toch weer aanleggen lijkt nu de enige manier. Maar vooral dat lange wachten en "op zitten" met haar, dat is zo vermoeiend.

Dat van in slaap kloppen is misschien wel een goeie!
  FOK!fossiel zondag 12 september 2004 @ 13:36:54 #216
2628 Karin
pi_21900458
Heb je al verschillende vormen spenen geprobeerd Sugar? Want dit had Bram ongeveer ook, alleen werd ik dan vaak ook nog even als levende speen gebruikt, hij lag soms wel 1,5 uur aan de borst met af en toe een slokje tussendoor. Wij hebben een paar verschillende spenen geprobeerd en uiteindelijk pakte hij een Dodi Mam speen

Helaas kan je hier het speengedeelte niet zien, dit is gewoon zo'n bolletje die aan alletwee de kanten hetzelfde is, maakt dus niet uit of je hem op zijn kop erin doet. Volgens mij zijn die spenen van Avent ongeveer hetzelfde.
pi_21900488
Sugar, zelf op bed gaan liggen op je zij, met Maria op haar zij naast je zodat ze bij je borst kan (buik-aan-buik). Zo heb ik het veel gedaan, kan je zelf een beetje wegdoezelen en je kindje sukkelt dan meestal vanzelf in slaap. Verder heb ik me er op een gegeven moment bij neerglegd dat ik de eerste weken eigenlijk constant met isa aan de borst zat. Toen ik me daar eenmaal op had ingesteld, werd het een stuk makkelijker. Heb een stapel dvd's gehuurd, wat goede boeken gehaald en dan maar op de bank of in bed met isa. Toen was het nog eigenlijk best leuk.
mooi he, alles
  zondag 12 september 2004 @ 13:40:20 #218
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_21900535
Phil, tja, die instelling lukt me idd nog niet echt. Raak beetje gestressed, eerlijk gezegd, bang voor de nacht steeds. Heel jammer. Moet nu ook weer meteen huilen.

Andere speen ga ik proberen, Karin!
pi_21900897
ik moest mezelf ook echt even omschakelen sugar, ging niet vanzelf. Maar toen ik het eenmaal een keer of honderd tegen mezelf had gezegd begon ik er zelfs wel van te genieten. Lekker de hele dag niksen, alleen maar genieten van mijn meisje. Het duurde maar een paar weekjes, daarna ging het vanzelf beter. Het is voor zo'n kleintje nogal wat, opeens weg uit die warme buik, die wil gewoon graag bij mamma zijn.
maar ik denk eerlijk gezegd dat je ook een beetje in je kraamtranen zit en dan ook nog die vreselijke stuwing en alle emoties rond familie Phluphy. Geef die tranen ook maar even lekker de ruimte. Dan voel je je morgen ook alweer een stuk beter

[ Bericht 0% gewijzigd door phileine op 12-09-2004 17:47:52 ]
mooi he, alles
  zondag 12 september 2004 @ 14:40:57 #220
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_21902103
Sjoeg, je wil teveel te snel. Wat Phileine ookal zei, niet stressen gewoon laten gaan zoals het gaat.
Je bent gewoon overgeleverd aan zo'n kleintje haha!
Nee, maar serieus, zeker in het begin is het voor jullie allemaal zoeken naaar een ritme. Maria heeft dat ook en heeft ook de behoefte om bij jullie te zijn.
Geef daaraan toe, dan gaat het uiteindelijk vanzelf. Zeker de eerste 2 maanden, zo heb ik het ervaren iig, ben je allemaal zoekende. En ben je gewoon echt druk met die kleine.
Dagen vliegen voorbij zonder dat je nou eik weet wat je nou werkelijk allemaal gedaan hebt.
Vergeet het maar als je denkt dat Maria netjes gaat slapen als jij de was moet doen of wat dan ook. Klinkt heel rigoreus, maar laat het nou maar gewoon gaan. Als ze dan toevallig wel slaapt, heb je mooi tijd voor jezelf. Maar probeer niets te plannen, want daar komt gewoon weinig van.

Gewoon lekker bij je op schoot op d'r buik in slaap wiegen of kloppen op het kontje en de tijd nemen. En vooral: genieten.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 13 september 2004 @ 10:15:52 #221
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_21918630
Lieve dames, jullie hebben gelijk: instelling veranderen en niet te veel willen meteen! Vannacht heb ik me beter gevoeld, juist door die dingen in mijn hoofd te houden!
En liggend voeden werkt ook beter, Phil!!! Ik zat tot nu toe steeds achter pc, was zelf wakker en hield haar waarschijnlijk veel te actief. Nu is het meer een rust-moment en dat is goed! Ik ben blij met jullie tips!
pi_21918635
Sugar, onze oudste was ook zo'n wakker monster. Hij sliep echt maar een uur of zes per etmaal, en dan rustig elke twee uur of nog vaker willen drinken. Vrij rampzalig. Ik heb hem heel veel in een draagdoek gehad omdat hij dan zijn behoeftes (KIJKEN! KIJKEN! KIJKEN!) kon botvieren terwijl ik andere dingen deed (niet slapen, helaas, man wat wilde ik dat toen graag).
Grappige is dat ik bij de tweede de draagdoek alweer uit het vet had gehaald, maar die had daar echt helemaal geen behoefte aan. Kinderen zijn raar.
pi_21918661
Oja, en ik weet niet of je al een draagdoek hebt, maar het fijnst vond ik zo'n lange wikkelknoopdoek. Babybag hadden we ook maar die is niet geschikt om babies lang te dragen, en in de babybjorn die we geleend hadden paste meneer niet goed. Hoewel anderen daar erg enthousiast over zijn.
  dinsdag 14 september 2004 @ 11:38:22 #224
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21942326
quote:
Op maandag 13 september 2004 10:18 schreef anneja het volgende:
Oja, en ik weet niet of je al een draagdoek hebt, maar het fijnst vond ik zo'n lange wikkelknoopdoek.
Ik heb 'm ook en heb alle andere draagdoeken/zakken enz. niet meer in gebruik sinds ik die slen heb. Super!!!!!
  dinsdag 14 september 2004 @ 11:42:11 #225
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21942398
quote:
Op donderdag 9 september 2004 12:11 schreef anneja het volgende:

[..]

Tan- nog over die binding van pap, in moedermelk zit amylase (net als in speeksel trouwens), dat breekt zetmeel af. Dat is goed, want door die voorvertering zijn de voedingsstoffen beter opneembaar. Zetmeel is echter ook wat ervoor zorgt dat pap bindt. Voor biobim is dat niet anders dan voor andere soorten pap. Met mijn melk wordt biobim uiteindelijk ook dun, net als bambix-achtige pappen. Maar in beide gevallen duurt dat zo lang dat het grootste deel inmiddels in de baby in kwestie geschept is.
Anyway, je wist dit vast al en het is ook niet bere-interessant, maar ik dacht, ik verhelder toch maar eveb wat ik bedoel (waarom is er geen 'pat self' smiley )
Rare borstvoeding heb jij

Laat ik het dan zo zeggen, bij de meesten blijft Biobim dik (ook na een half uur, althans, bij mij). Ze verkondigen het ook op hun eigen site. Maar, inderdaad niet echt bereinteressant...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')