Heb je gelijk in, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2, waarmee ik wil zeggen dat ik wel blij ben om te weten hoe het kan gaan en daar dus op voorbereid benquote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:42 schreef livelink het volgende:
Pluphy, wat betreft a) moet je wel heel sterk in je schoenen staan, hoor.
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 12:44 schreef Luchtbel het volgende:
Kan ik nog terug
D'r poep stinkt
Dank je ET, baat het niet dan schaadt het niet... maarrehh....waar laat ik dat kaartje?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:21 schreef E.T. het volgende:
phluphy, misschien is dit een idee voor je:
http://www.prettymum.nl/images/wiegenkaartje.pdf
Hoe oud is ze? Met een week of 6 zijn vraag & aanbod al een stuk beter op elkaar afgestemd, dus dan voelen je borsten leger en kolf je misschien ook minder.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 13:33 schreef LadyS het volgende:
Ik heb het idee dat mijn bv teruglooptIk denk dat het misschien komt omdat ik een paar dagen heb zitten klooien met kolven, want 1 van mijn tepels doet zooo een pijn dat ik er geen baby aan wil hebben hangen.
Ik zie er ook tegenop om te voeden omdat het nog steeds best wel gevoelig is. Zou dit kunnen?
ze is vandaag precies 5 weken.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:06 schreef anneja het volgende:
[..]
Hoe oud is ze? Met een week of 6 zijn vraag & aanbod al een stuk beter op elkaar afgestemd, dus dan voelen je borsten leger en kolf je misschien ook minder.
En die zere tepel, is dat vanwege spruw (gezien de Daktarin)? Bij mij hielp Daktarin weliswaar enigszins tegen spruw, maar mijn tepels werden er ook vreselijk week van. Met een combi van Daktarin (na de voeding) en Bepanthen (ergens tussendoor) kon ik sneller weer pijnloos kolven (voeden helaas niet). En het ging nog sneller over als ik met de hand kolfde, dus zonder kolf, alleen duurde dat wel twee keer zo lang.
Maar hebben jullie inderdaad spruw, dat je Daktarin gebruikt? Dat kan dat onrustige drinken namelijk ook verklaren.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:10 schreef LadyS het volgende:
Ik kolf 1 borst omdat dat dus ongelooflijk pijn deed als Amber eraan lag. (en ze drinkt niet rustig, ze zit altijd aan de tepels te trekken en te doen)
Klinkt voor mij als Regelgedrag (meer willen drinken dan voorheen omdat ze wat groter is) en/of Beter Afgestelde Borsten (die niet meer overlopen) en/of spruw (onrustig/ontevreden drinken). Regelen duurt misschien een paar dagen, dan is je produktie weer afgesteld op een groeiende vraag, beter afgestelde borsten is fijn want dan drijf je je bed niet meer uit, en spruw is uitgesproken naar en dient bij zowel moeder als kind na elke voeding behandeld te worden .quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:14 schreef LadyS het volgende:
[..]
ze is vandaag precies 5 weken.
Ik denk dus dat de bv minder wordt, omdat ze al heel snel ontevreden is (eerder dan voorheen) Dan laat ze los (dmv haar hoofd met mijn tepel erin naar achter te rukken![]()
![]()
) en dan weer te happen, en dat doet ze dus de hele tijd. Als ik haar dan aan de andere borst aanleg (wat ik anders nooit deed) neemt ze een paar slokken en dan is het goed.
Ik legde haar normaal nooit aan de andere borst omdat ik dus heeel veel voeding had
Handig om zo tegelijk te zitten postenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:21 schreef LadyS het volgende:
ja, we hebben idd spruw, maar dat is nu zo goed als verdwenen.
Ik ken het boek wel, maar ik heb het nietquote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:30 schreef dutchie het volgende:
O ja en nog iets: Amber is nu 5 weken en kan dus last hebben van een ontwikkelingssprongetje. Ik weet niet of je 'Oei, ik groei' kent, maar daar staat best wel goed omschrijven welke fases je kleintje doorstaat. De eerste is zo rond de 6 weken, dus het kan best zijn dat deze zich nu aandient.
Dat en de spruw plus regeldag is genoeg om je tot lichte waanzin te drijven haha!![]()
Volgens mij niet. Kolf je trouwens tijdens het voeden? Dan is mijn opbrengst altijd het hoogst, dat wil zeggen, als het volle flesje niet uit mijn handen wordt geschopt door het wriemelende wurm aan de andere borstquote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:33 schreef LadyS het volgende:
Steeds 1 borst kolven kan toch geen kwaad hoop ik? (dus steeds dezelde?)
ehm.. bovenop het dekentje? met een plakbandje aan het wiegje?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 13:21 schreef phluphy het volgende:
[..]
Dank je ET, baat het niet dan schaadt het niet... maarrehh....waar laat ik dat kaartje?![]()
Ach, een van de AIO's van de schrijver heeft zijn analyses nog es overgedaan en er blijkt geen bal van te kloppen. Da's op zich niet zo erg, maar vervolgens heeft hij geprobeerd dat stil te houden en haar op een bijzonder onaangename wijze onderuit te halen. Van je begeleider moet je het maar hebben. Ik heb dus een lichte aversie jegens dat boek ontwikkeld. Bij de oudste kon ik geen sprongetjes ontdekken trouwens, hoewel ik er toen nog best naar op zoek was.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:35 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ik ken het boek wel, maar ik heb het niet
Het ligt vast aan mij, maar ik vind zo'n kaartje zo soort van opdringerig, alsof je er al op voorhand vanuit gaat dat de Evil Verpleegster op de loer ligt met een fles vol verderfelijke waar nou GA ik daar ook wel vanuit natuurlijkquote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:47 schreef E.T. het volgende:
[..]
ehm.. bovenop het dekentje? met een plakbandje aan het wiegje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |