abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 augustus 2004 @ 11:13:46 #101
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_21393528
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:42 schreef livelink het volgende:
Pluphy, wat betreft a) moet je wel heel sterk in je schoenen staan, hoor.
Heb je gelijk in, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2, waarmee ik wil zeggen dat ik wel blij ben om te weten hoe het kan gaan en daar dus op voorbereid ben
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 19 augustus 2004 @ 11:21:46 #102
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_21393721
phluphy, misschien is dit een idee voor je:
http://www.prettymum.nl/images/wiegenkaartje.pdf
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 12:44:47 #103
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21395946
Kan ik nog terug
D'r poep stinkt
  donderdag 19 augustus 2004 @ 12:59:10 #104
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21396248
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 12:44 schreef Luchtbel het volgende:
Kan ik nog terug
D'r poep stinkt
Kan nog

Maar zou het niet doen Knijper op neus wil helpen
  donderdag 19 augustus 2004 @ 13:21:04 #105
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_21396846
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 11:21 schreef E.T. het volgende:
phluphy, misschien is dit een idee voor je:
http://www.prettymum.nl/images/wiegenkaartje.pdf
Dank je ET, baat het niet dan schaadt het niet... maarrehh....waar laat ik dat kaartje?
... ♥ ik mis je ♥
pi_21397258
Ik heb het idee dat mijn bv terugloopt Ik denk dat het misschien komt omdat ik een paar dagen heb zitten klooien met kolven, want 1 van mijn tepels doet zooo een pijn dat ik er geen baby aan wil hebben hangen. Ik zie er ook tegenop om te voeden omdat het nog steeds best wel gevoelig is. Zou dit kunnen?

Ik ben nog steeds aan het smeren met de Daktarin, dus ik hoop dat die errug pijnlijke tepel binnenkort minder wordt.
Laatst hebben we Amber maar een flesje flesvoeding gegeven, want ik kon niks meer eruit kolven
  donderdag 19 augustus 2004 @ 14:05:08 #107
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_21398306
LadyS, waarom kolf je en hoeveel?
Ikzelf kolf max. 2x per dag en Léon krijgt max. 2x per dag een flesje met bv.
Heb je problemen met je TSR?
juist dat kolven en met name te lang kolven, kan die rauwe tepels veroorzaken
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_21398368
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 13:33 schreef LadyS het volgende:
Ik heb het idee dat mijn bv terugloopt Ik denk dat het misschien komt omdat ik een paar dagen heb zitten klooien met kolven, want 1 van mijn tepels doet zooo een pijn dat ik er geen baby aan wil hebben hangen. Ik zie er ook tegenop om te voeden omdat het nog steeds best wel gevoelig is. Zou dit kunnen?
Hoe oud is ze? Met een week of 6 zijn vraag & aanbod al een stuk beter op elkaar afgestemd, dus dan voelen je borsten leger en kolf je misschien ook minder.
En die zere tepel, is dat vanwege spruw (gezien de Daktarin)? Bij mij hielp Daktarin weliswaar enigszins tegen spruw, maar mijn tepels werden er ook vreselijk week van. Met een combi van Daktarin (na de voeding) en Bepanthen (ergens tussendoor) kon ik sneller weer pijnloos kolven (voeden helaas niet). En het ging nog sneller over als ik met de hand kolfde, dus zonder kolf, alleen duurde dat wel twee keer zo lang .
pi_21398411
De censuurterreur op het borstvoederforum begint trouwens weer vormen aan te nemen, ik mag niet eens zeggen dat de zelf-invul-groeitabel in het nieuwe groeiboekje 'volkomen kut' is
pi_21398472
Ik kolf 1 borst omdat dat dus ongelooflijk pijn deed als Amber eraan lag. (en ze drinkt niet rustig, ze zit altijd aan de tepels te trekken en te doen ) Ik kolf in een minuut of 10 ongeveer 80 cc en daarna wordt het snel minder. Ik probeer er dan na een tijdje nog 10 of 20 cc bij te krijgen.
Ik kolf dus 3x per dag ofzo.
Nee, geen problemen met TSR, als het eenmaal loopt, dan loopt het ook

De tepel van mijn andere borst ziet er een stuk beter uit en doet ook een stuk minder pijn. Alleen het aanleggen doet nog wel pijn.

dat wist ik helemaal niet van dat kolven
pi_21398595
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:06 schreef anneja het volgende:

[..]

Hoe oud is ze? Met een week of 6 zijn vraag & aanbod al een stuk beter op elkaar afgestemd, dus dan voelen je borsten leger en kolf je misschien ook minder.
En die zere tepel, is dat vanwege spruw (gezien de Daktarin)? Bij mij hielp Daktarin weliswaar enigszins tegen spruw, maar mijn tepels werden er ook vreselijk week van. Met een combi van Daktarin (na de voeding) en Bepanthen (ergens tussendoor) kon ik sneller weer pijnloos kolven (voeden helaas niet). En het ging nog sneller over als ik met de hand kolfde, dus zonder kolf, alleen duurde dat wel twee keer zo lang .
ze is vandaag precies 5 weken.
Ik denk dus dat de bv minder wordt, omdat ze al heel snel ontevreden is (eerder dan voorheen) Dan laat ze los (dmv haar hoofd met mijn tepel erin naar achter te rukken ) en dan weer te happen, en dat doet ze dus de hele tijd. Als ik haar dan aan de andere borst aanleg (wat ik anders nooit deed) neemt ze een paar slokken en dan is het goed.
Ik legde haar normaal nooit aan de andere borst omdat ik dus heeel veel voeding had
pi_21398601
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:10 schreef LadyS het volgende:
Ik kolf 1 borst omdat dat dus ongelooflijk pijn deed als Amber eraan lag. (en ze drinkt niet rustig, ze zit altijd aan de tepels te trekken en te doen )
Maar hebben jullie inderdaad spruw, dat je Daktarin gebruikt? Dat kan dat onrustige drinken namelijk ook verklaren.
pi_21398797
ja, we hebben idd spruw, maar dat is nu zo goed als verdwenen.
pi_21398809
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:14 schreef LadyS het volgende:

[..]

ze is vandaag precies 5 weken.
Ik denk dus dat de bv minder wordt, omdat ze al heel snel ontevreden is (eerder dan voorheen) Dan laat ze los (dmv haar hoofd met mijn tepel erin naar achter te rukken ) en dan weer te happen, en dat doet ze dus de hele tijd. Als ik haar dan aan de andere borst aanleg (wat ik anders nooit deed) neemt ze een paar slokken en dan is het goed.
Ik legde haar normaal nooit aan de andere borst omdat ik dus heeel veel voeding had
Klinkt voor mij als Regelgedrag (meer willen drinken dan voorheen omdat ze wat groter is) en/of Beter Afgestelde Borsten (die niet meer overlopen) en/of spruw (onrustig/ontevreden drinken). Regelen duurt misschien een paar dagen, dan is je produktie weer afgesteld op een groeiende vraag, beter afgestelde borsten is fijn want dan drijf je je bed niet meer uit, en spruw is uitgesproken naar en dient bij zowel moeder als kind na elke voeding behandeld te worden .
Zolang je op verzoek voedt en haar zoveel borsten aanbiedt als ze zelf wil en je braaf houdt aan het gemiddelde borstvoederboek et cetera hoef je je volgens mij niet zo'n zorgen te maken over een teruglopende produktie. deed ik zelf natuurlijk stiekum wel, toen ik na een week of 4 stuwing ineens voor mijn gevoel slappe theezakjes had, maar mijn zoons leven nog steeds
pi_21398976
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:21 schreef LadyS het volgende:
ja, we hebben idd spruw, maar dat is nu zo goed als verdwenen.
Handig om zo tegelijk te zitten posten

Heb je Amber en jezelf volgens de regelen der kunst (...dus niet volgens de bijsluiter) behandeld? Of dronk ze voor jullie spruw hadden ook al zo onrustig? Wat je beschrijft namelijk, dat hoofd achterover gooien en trekken aan de tepel, dat is precies waar ik het eerst aan merkte dat de spruw weer terug was als Mattis dat ging doen.

Maar, samenvattend, op zich vind ik wat je beschrijft (onrustig drinken, ontevredener zijn, ineens twee borsten willen) heel erg herkenbaar, en goed in te passen in een spruwinfectie en de 'whelp ik heb ineens legere borsten'-periode van rond de 6 weken. Dus ik denk niet dat je te weinig voeding hebt. Hopelijk helpt dat je een beetje
  donderdag 19 augustus 2004 @ 14:27:44 #116
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_21398986
Joh LadyS, 80 cc is toch hartstikke goed voor 5 weken?
Daar zou ik me geen zorgen over maken hoor. Dat is absoluut gewoon goed als je het mij vraagt. Maar ik ben geen expert natuurlijk.
Alleen kolf niet langer dan 10 minuten, volgens mij is dat al te lang. Komt er in de laatste minuten nog wel wat uit?
Ik bedoel dan echt een stroompje en geen druppeltjes. Ik heb nl. doordat ik niet oplette ook een paar keer te lang doorgekolfd. Rond de 10 minuten en toen ik de kolf eraf haalde zag ik dat ik wat bloedde. Da's natuurlijk nooit goed. Dat bloed komt immers ook in de melk terecht. Beter is om 5 á 7 minuten te kolven, even te wachten en dan weer 2 á 3 minuten. Wellicht nog 1 á 2 x een minuutje herhalen. Wees voorzichtig met die tepels, je hebt er maar twee.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 14:30:34 #117
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_21399073
O ja en nog iets: Amber is nu 5 weken en kan dus last hebben van een ontwikkelingssprongetje. Ik weet niet of je 'Oei, ik groei' kent, maar daar staat best wel goed omschrijven welke fases je kleintje doorstaat. De eerste is zo rond de 6 weken, dus het kan best zijn dat deze zich nu aandient.
Dat en de spruw plus regeldag is genoeg om je tot lichte waanzin te drijven haha!
pi_21399139
ik maakte me niet echt zorgen hoor. Maar haar eerdere regeldag was duidelijk anders, toen wilde ze heel vaak en heel kort aangelegd worden en daar merk ik nu niks van.

dutchie, ik weet de tijd niet precies hoor, maar zodra die stralen ophouden, dan stop ik en dan probeer ik het na een par minuten nog even. Dus ik kolf zeker niet te lang.

Steeds 1 borst kolven kan toch geen kwaad hoop ik? (dus steeds dezelde?)
pi_21399211
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:30 schreef dutchie het volgende:
O ja en nog iets: Amber is nu 5 weken en kan dus last hebben van een ontwikkelingssprongetje. Ik weet niet of je 'Oei, ik groei' kent, maar daar staat best wel goed omschrijven welke fases je kleintje doorstaat. De eerste is zo rond de 6 weken, dus het kan best zijn dat deze zich nu aandient.
Dat en de spruw plus regeldag is genoeg om je tot lichte waanzin te drijven haha!
Ik ken het boek wel, maar ik heb het niet

Zo een regeldag vind ik nog het ergste niet, maar ik zie er echt tegenop soms om te voeden, omdat het alles behalve prettig voelt
soms hoop ik zelfs dat ze lekker lang blijft slapen zodat ik nog niet hoef te voeden. Nu staat er een gekolfd flesje klaar en nu is er geen probleem
pi_21399303
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:33 schreef LadyS het volgende:
Steeds 1 borst kolven kan toch geen kwaad hoop ik? (dus steeds dezelde?)
Volgens mij niet. Kolf je trouwens tijdens het voeden? Dan is mijn opbrengst altijd het hoogst, dat wil zeggen, als het volle flesje niet uit mijn handen wordt geschopt door het wriemelende wurm aan de andere borst . In elk geval heb ik het ook wel eens gedaan, maximaal een week of twee, toen de kloven aan de ene kant echt niet meer te harden waren. Bij mij liep in die borst de produktie wel een beetje terug, maar dat compenseerde de andere wel weer geloof ik.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 14:40:50 #121
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_21399357
Getderrie LadyS, da's geen pretje.
Misschien moet je toch ook eens proberen die andere borst (ik neem aan de pijnlijke?) te doen. Ook ter voorkoming van een evt. voorkeursborst. Maar ik neem mijn petje af hoor met wat je allemaal niet probeert ondanks de pijn. Ik kan je alleen maar tips aangeven, maar ik kan me voorstellen dat je er niet altijd op zit te wachten.
Als die ellendige spruw nou maar eens over was zeg.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 14:44:16 #122
3011 E.T.
pi_21399441
ladyS, op www.oeiikgroei.nl kun je je ook abonneren op de 'sprongenwekker'
Je krijgt dan een e-mailtje als er zo'n ontwikkelingssprong aan zit te komen. (heb me van de week aangemeld en dus zelf nog geen mail gehad, weet dus niet of 't echt leuk is)

Verder klinkt e.e.a. bij jou idd als regeldagen gecombineerd met spruw. En dat lijkt me een verdomd vervelende combinatie als 1 tepel te zeer doet om te voeden. Toch maar zo veel mogelijk toegeven en kolven en flesje geven. Idd, niet te lang kolven, niet te hard vacuum laten zuigen met kolven.. En veel Bepanthen smeren tussendoor. (na de voeding wel goed daktarin blijven smeren!!) Ow, en elke dag alles wassen en uitkoken. Ik weet niet of je 'snachts in bed wat aanhebt, maar hetgeen in aanraking kan komen met jouw tepels ook elke dag wassen. Ook alles wat Amber in haar mondje stopt (knuffels), spuugdoekjes etc. (en dan nog wel op 60 graden ook).

En als daktarin niet helpt, gewoon de huisarts weer bellen.. Er zijn ook nog andere middelen en niet iedereen reageert even goed op elk middel.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 14:47:36 #123
3011 E.T.
pi_21399493
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 13:21 schreef phluphy het volgende:

[..]

Dank je ET, baat het niet dan schaadt het niet... maarrehh....waar laat ik dat kaartje?
ehm.. bovenop het dekentje? met een plakbandje aan het wiegje?
Het valt dan zowieso al op voor de verpleging. En als ze het lezen blijft het waarschijnlijk beter hangen dan dat jij het verteld. De ene verpleegster vergeet 't dan tegen de volgende te zeggen... Nu leest iedereen die bij jouw baby komt dat papiertje.

Je zou ook zelf zoiets kunnen maken en dan in je eigen woorden e.e.a. erop zetten.

ik was nog met mijnes bezig toen de weeen begonnen.. maar ik heb 'm ook niet nodig gehad.. we waren binnen een paar uur weer thuis
pi_21399828
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:35 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ik ken het boek wel, maar ik heb het niet
Ach, een van de AIO's van de schrijver heeft zijn analyses nog es overgedaan en er blijkt geen bal van te kloppen. Da's op zich niet zo erg, maar vervolgens heeft hij geprobeerd dat stil te houden en haar op een bijzonder onaangename wijze onderuit te halen. Van je begeleider moet je het maar hebben. Ik heb dus een lichte aversie jegens dat boek ontwikkeld. Bij de oudste kon ik geen sprongetjes ontdekken trouwens, hoewel ik er toen nog best naar op zoek was.
pi_21399958
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:47 schreef E.T. het volgende:

[..]

ehm.. bovenop het dekentje? met een plakbandje aan het wiegje?
Het ligt vast aan mij, maar ik vind zo'n kaartje zo soort van opdringerig, alsof je er al op voorhand vanuit gaat dat de Evil Verpleegster op de loer ligt met een fles vol verderfelijke waar nou GA ik daar ook wel vanuit natuurlijk . Ik zou het als verpleegster in elk geval niet zo leuk vinden, zeker niet als ik nou net die ene was die WEL op de hoogte is van wat wel en niet te doen bij een bv-baby. Ik had zo'n kaartje dus niet, maar wel de aanstaande vader redelijk gedrild (Als Baby Fles Krijgt In Ziekenhuis Dan Jaar Geen Sex ). Maar dat was dus niet nodig gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')