Zo doe ik het ook inderdaad !!quote:Op zondag 12 september 2004 13:38 schreef phileine het volgende:
Sugar, zelf op bed gaan liggen op je zij, met Maria op haar zij naast je zodat ze bij je borst kan (buik-aan-buik). Zo heb ik het veel gedaan, kan je zelf een beetje wegdoezelen en je kindje sukkelt dan meestal vanzelf in slaap.
ja daar zou je het mee kunnen vergelijken, maar de stukjes zijn niet groen.quote:Op maandag 20 september 2004 20:41 schreef Lois het volgende:
Spinaziekleurig Knor? Dat kan een teken zijn dat hij teveel te eten krijgt is mij weleens verteld.
ja wat mij betreft wel, als het verder niets uit maakt, hebben wij gewoon een jochie met groene poep. (hij was immers toch al verzot op groen gezien zijn groene kop met haar bij de geboorte)quote:Op maandag 20 september 2004 20:56 schreef Lois het volgende:
Iris heeft het ook een paar maal gehad, spinaziepoep met brokjes onverteerde melk erin. Verder had ze amper krampjes en was ze heel tevreden altijd. Ik had dan altijd zoiets 'ow je hebt teveel gehad, naja het zal wel dan" en we gingen weer vrolijk verder. Als Jayden tevreden is is het toch goed?
Het laatste. Als ze haar borsten steeds goed leegkolft is de verhouding voormelk/achtermelk gewoon goed. Ze zou eventueel wel kunnen proberen de hoeveelheid achtermelk die ie binnenkrijgt op te voeren denk ik (door na een minuut of vijf kolven een nieuw flesje te nemen en dat eerst te geven), maar ik vermoed toch dat er ook wel een lactatiekundige in het behandelend team zal zitten?quote:Op woensdag 22 september 2004 15:43 schreef poemojn het volgende:
Ik vraag me iets af over Danyel en Phluphy maar wil het liever niet daar posten omdat het misschien nergens op slaat.. Maar als Phluphy 10 x zoveel kolft als hij drinkt, kan het dan niet zijn dat hij vooral voormelk van haar krijgt en dus weinig voedingsstoffen, krampjes (ze zegt dat hij last van zijn darmen heeft) en weinig aankomt (hij valt nu elke dag af zegt ze)? Of is dit niet mogelijk als je wat je in 1 voeding kolft goed roert en dan 1/10 deel ervan sondevoedt?
Ik weet eigenlijk niet of men Vroeger (in de oudheid?) twee jaar uitsluitend bv gaf, ik denk eigenlijk dat we tegenwoordig met die zes maanden wel ongeveer op het 'natuurlijke' introductietijdstip zitten qua bijvoeding. Omdat babies tegen die tijd werkelijk van alles in hun mond beginnen te steken. Dus, lijkt mij, ook de restjes mammoet die hun jager/verzamelaarvader vroeger in de grot liet slingeren. Maar het is natuurlijk mal om dan ook maar aan te nemen (zoals mijn schoonmoeder graag doet) dat je dan ook maar meteen de melkvoeding moet vervangen voor iets 'normaals' (in haar optiek: yokidrink). verder is ze wel lief, hoor.quote:Op dinsdag 21 september 2004 12:56 schreef poemojn het volgende:
Wat ik trouwens niet snap aan het hele bijvoedingsgebeuren (zie Babietjestopic) is het verhaal dat bv na 6 maanden niet voldoende voedingsstoffen meer bevat en je dus moet bijvoeden. Waar is dat op gebaseerd? Voor de uitvinding van kunstvoeding, peutermelk, blenders enz kreeg iedereen toch tot een jaar of 2 volledig borstvoeding (tot hun gebit volledig genoeg ontwikkeld was om met de pot mee te eten), waren ze toen dan allemaal ondervoed?
Jessai heeft tot een jaar nagenoeg volledig BV gehad, pas na een jaar luste hij eens wat brood en een koekje. Hij was prima doorvoed en behoort nog steeds bij de langsten.quote:Op dinsdag 21 september 2004 12:56 schreef poemojn het volgende:
Wat ik trouwens niet snap aan het hele bijvoedingsgebeuren (zie Babietjestopic) is het verhaal dat bv na 6 maanden niet voldoende voedingsstoffen meer bevat en je dus moet bijvoeden. Waar is dat op gebaseerd? Voor de uitvinding van kunstvoeding, peutermelk, blenders enz kreeg iedereen toch tot een jaar of 2 volledig borstvoeding (tot hun gebit volledig genoeg ontwikkeld was om met de pot mee te eten), waren ze toen dan allemaal ondervoed?
Iets na mijn kraamtijd mocht er al 9 uur tussen zitten, maar zeker niet langer. Met twee maanden mocht het langer, maar misschien eerder al, ik vroeg het toen pas op het CBquote:Op woensdag 22 september 2004 20:44 schreef dutchie het volgende:
Zeg... bij hoeveel maanden maakt het langer doorslapen dan 10 uur eigenlijk niet meer uit?
Ivm die bloedsuikerspiegel.
Klopt bijna. Een baby die te veel voormelk krijgt heeft vaker groene poep. Maar niet alle groene poep is een indicatie van te weinig eten. een hond heeft vier poten, maar niet alles wat vier poten heeft is dus een hondquote:Op donderdag 23 september 2004 14:36 schreef phileine het volgende:
Mij is trouwens verteld dat groene poep duidt op te weinig eten. Maar ja, ik had niet zo'n snuggere kraamhulp dus het zal wel niet helemaal kloppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |