abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22050059
quote:
Op zondag 12 september 2004 13:38 schreef phileine het volgende:
Sugar, zelf op bed gaan liggen op je zij, met Maria op haar zij naast je zodat ze bij je borst kan (buik-aan-buik). Zo heb ik het veel gedaan, kan je zelf een beetje wegdoezelen en je kindje sukkelt dan meestal vanzelf in slaap.
Zo doe ik het ook inderdaad !!
S'nachts doe ik een heel klein nachtlampie aan en ga ik lekker terug mn bedje in, leg Jeremy goed aan en hij tuttert wel door.
Ik blijf wel wakker om hem af en toe onder zijn kinnetje te kietelen zodat hij blijft drinken, uiteindelijk hoor ik dat hij een keer of 9 moet zuigen voordat hij een slokje neemt en dan is de borst dus leeg.
Eventjes aan de andere borst en hij kan weer vollop lurken....... als hij uiteindelijk in slaap sukkelt sluit ik mijn ogen en kan dan ook heerlijk verder slapen....
Voordeel is dat ik iedere kik hoor als hij langs me ligt dus tegen de tijd dag hij vroeg in de ochtend weer komt hoef ik mn bedje niet uit maar kan ik hem gelijk weer aanleggen aan de borst.
Dit is een stuk minder vermoeiend dan iedere keer je bed uit en rechtop zitten.
Een 'goede' voeding duurt bij mij zéker een uur !! Ik let r dan goed op dat hij niet gaat sabbelen maar goede slokken neemt. Als hij in slaap sukkelt maak ik hem weer wakker door zijn broekje uit te trekken zodat hij het kouder krijgt en wakker blijft of ik ga tussen de 2 borsten door zijn luier verschonen, zingen of fluiten of kietelen.
Soms duurt z'on voeding dan wel langer als 1 uur, maar uiteindelijk heb ik de garantie dat hij goed heeft gedronken en heb ik er profijt van doordat hij weer langer dooslaapt.
Ik heb hem vanavond om 21.15 uur gevoed en hij slaapt nu nog steeds....ben aan het wachten tot hij wakker wordt.

Achja.......ik weet ook niet wat goed is en welke toverformule je kan gebruiken maar tot nu toe heb ik het idee dat ik het wel goed doe en ben ik er gerust onder.

Suc6 iedereen !!
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
  † In Memoriam † zondag 19 september 2004 @ 01:18:37 #252
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22050174
zingen en fluiten in de nacht? doet je man dan niet dit ---> bij jou?
pi_22050946
Hahaha mijn man moet blij zijn dat ie s'nachts zijn warme bedje niet uit moet de rottige kou in een om een krijsende baby uit bed te halen die vervolgens zo hard als ie kan aan je boezen gaat zuigen, dan zijn broek volkakt die ík ook weer moet gaan verschonen, uiteindelijk pist ie recht overeind de commode inclusief zijn rompertje nat, dusssss beepje uitkleden en weer een schoon rompertje aan.
En dan moet manlief miepen omdat ik fluit ??? hahaha

Ieder nacht ga ik weer opnieuw uren de strijd aan en het enigste wat manlief s'ochtends zegt als ie eindelijk wakker wordt is "het is goed gegaan vanacht hč, ik heb hem niet gehoord"

@$$#%^&@&@&

ik denk dat hubbie selectief doof is, en dus heel bewust mij ook niet hoort fluiten uit angst dat hij misschien midden in de nacht de commode af moet soppen
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_22051007
Oh ja, ik zit nu nog steeds te wachten tot ie wakker wordt !!!!
Om 21.15 uur is zn laatse voeding geweest !????!!
Ik ga hem nu echt wakker maken hoor ! Anders daalt zijn bloedsuikerspiegel ! heb ik gelezen....als je langer dan 4 uur tussen de voedingen laat zitten.....kweenie of t klopt
  zondag 19 september 2004 @ 19:42:55 #255
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22064380
Voeden gaat hier nog steeds heel goed; Maria pakt de borst vanaf het begin goed en drinkt supergulzig. In een kwartier heeft ze een borst leeg en meestal ook genoeg gehad.
Dat is wel wat anders dan een uur, he Miss-Take! Pffff, dat lijkt me nogal wat, een uur bezig met voeden!!!!
Het ritme is nu ook veel beter, ze komt echt om de drie uur. 's Nachts rekt ze dat soms tot 4 uur, maar sowieso hebben we dus maar één échte nachtvoeding (rond drie uur) en dat is te doen!!!

Na een voeding in slaap vallen lukt vaak (gelukkig) wel 's nachts, maar overdag nauwelijks. Ons poppie slaapt niet zo graag en heeft de afgelopen dagen vooral zin om te zeuren en huilen na een voeding. Heel gezellig! Een speentje (nu pakt ze 'm wel!) doet soms wonderen en verder zeul ik flink wat met haar op en neer. Ach ja, kleintjes worden groot, denk ik maar...!

Maar Miss-Take, laat jij Jeremy gewoon bij jou in bed slapen na de nachtvoeding? Dat zou ik echt niet durven! Heb jij wel alle vertrouwen dat het goed gaat?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_22064600
Miss-Take, ik mocht er 8 uur tussen laten bij Myrthe. En je kunt ook naar bed gaan en de wekker zetten deden wij de eerste weken wel.
  zondag 19 september 2004 @ 21:30:17 #257
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_22066971
Ai Knor, wat rot!!!
Ik weet precies hoe je je voelde, het lijkt maar niet af te zakken. Bij mij was het na een paar dagen een stuk beter te behappen, hoop dat dat ook voor jou geldt.
Pas goed op jezelf.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_22090232
we belanden van het ene probleem in het andere. De borstontsteking beginnen we hier te boven te komen, we blijven zitten met een hongerig babietje (met veel krampies) wat enorm zijn tijd neemt om te eten en vaak wil eten.(hij ligt gerust een half uur tot driewartier te drinken om nog geen twee uur later de andere borst te nemen)

Maar we hebben sinds vandaag opeens helder groene poep met stukjes, niks geen mosterdpoep meer te bekennen. Herkenning ???
  Jubileum moderator maandag 20 september 2004 @ 20:41:04 #259
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22090311
Spinaziekleurig Knor? Dat kan een teken zijn dat hij teveel te eten krijgt is mij weleens verteld.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_22090639
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:41 schreef Lois het volgende:
Spinaziekleurig Knor? Dat kan een teken zijn dat hij teveel te eten krijgt is mij weleens verteld.
ja daar zou je het mee kunnen vergelijken, maar de stukjes zijn niet groen.

En als het idd te maken heeft met teveel hoe verminder ik dat dan ?? Hij krijgt maar 1 borst per keer (een tweede erachteraan red hij gewoon niet en lijkt me bij een teveel ook niet logisch) en hem een voeding overslaan is onmogelijk, dan gilt en krijst ie alles bij elkaar van de honger. En is het erg dat teveel ?? Op de zielige krampjes na is het best een lief kindje. Als het alleen maar de kleur van de poep is die anders is en het verder geen gevolgen heeft voor hem.....
  Jubileum moderator maandag 20 september 2004 @ 20:56:01 #261
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22090744
Iris heeft het ook een paar maal gehad, spinaziepoep met brokjes onverteerde melk erin. Verder had ze amper krampjes en was ze heel tevreden altijd. Ik had dan altijd zoiets 'ow je hebt teveel gehad, naja het zal wel dan" en we gingen weer vrolijk verder. Als Jayden tevreden is is het toch goed?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_22090815
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:56 schreef Lois het volgende:
Iris heeft het ook een paar maal gehad, spinaziepoep met brokjes onverteerde melk erin. Verder had ze amper krampjes en was ze heel tevreden altijd. Ik had dan altijd zoiets 'ow je hebt teveel gehad, naja het zal wel dan" en we gingen weer vrolijk verder. Als Jayden tevreden is is het toch goed?
ja wat mij betreft wel, als het verder niets uit maakt, hebben wij gewoon een jochie met groene poep. (hij was immers toch al verzot op groen gezien zijn groene kop met haar bij de geboorte)
pi_22091019
Wat ik op het bv-forum wel las was blokvoeden: gedurende 3 uur alleen links aanbieden, de 3 uur daarna alleen rechts, enz. (zo breng je de melkproductie omlaag en krijgt de baby meer verzadigende 'achtermelk' binnen).
Krampjes: te veel melk
Je kunt ook op het bv-forum zoeken op 'te veel melk'. Succes!!!
pi_22102866
Wat ik trouwens niet snap aan het hele bijvoedingsgebeuren (zie Babietjestopic) is het verhaal dat bv na 6 maanden niet voldoende voedingsstoffen meer bevat en je dus moet bijvoeden. Waar is dat op gebaseerd? Voor de uitvinding van kunstvoeding, peutermelk, blenders enz kreeg iedereen toch tot een jaar of 2 volledig borstvoeding (tot hun gebit volledig genoeg ontwikkeld was om met de pot mee te eten), waren ze toen dan allemaal ondervoed?
pi_22130699
Ik vraag me iets af over Danyel en Phluphy maar wil het liever niet daar posten omdat het misschien nergens op slaat.. Maar als Phluphy 10 x zoveel kolft als hij drinkt, kan het dan niet zijn dat hij vooral voormelk van haar krijgt en dus weinig voedingsstoffen, krampjes (ze zegt dat hij last van zijn darmen heeft) en weinig aankomt (hij valt nu elke dag af zegt ze)? Of is dit niet mogelijk als je wat je in 1 voeding kolft goed roert en dan 1/10 deel ervan sondevoedt?
pi_22131829
quote:
Op woensdag 22 september 2004 15:43 schreef poemojn het volgende:
Ik vraag me iets af over Danyel en Phluphy maar wil het liever niet daar posten omdat het misschien nergens op slaat.. Maar als Phluphy 10 x zoveel kolft als hij drinkt, kan het dan niet zijn dat hij vooral voormelk van haar krijgt en dus weinig voedingsstoffen, krampjes (ze zegt dat hij last van zijn darmen heeft) en weinig aankomt (hij valt nu elke dag af zegt ze)? Of is dit niet mogelijk als je wat je in 1 voeding kolft goed roert en dan 1/10 deel ervan sondevoedt?
Het laatste. Als ze haar borsten steeds goed leegkolft is de verhouding voormelk/achtermelk gewoon goed. Ze zou eventueel wel kunnen proberen de hoeveelheid achtermelk die ie binnenkrijgt op te voeren denk ik (door na een minuut of vijf kolven een nieuw flesje te nemen en dat eerst te geven), maar ik vermoed toch dat er ook wel een lactatiekundige in het behandelend team zal zitten?
Wat ik mij dan weer afvraag is of het uitmaakt als ze nu waanzinnig veel dingen met langketenonverzadigde vetzuren gaat eten zodat haar melk daar ook helemaal mee vol zit (omdat hersentjes daarmee gebouwd worden).
pi_22131997
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:56 schreef poemojn het volgende:
Wat ik trouwens niet snap aan het hele bijvoedingsgebeuren (zie Babietjestopic) is het verhaal dat bv na 6 maanden niet voldoende voedingsstoffen meer bevat en je dus moet bijvoeden. Waar is dat op gebaseerd? Voor de uitvinding van kunstvoeding, peutermelk, blenders enz kreeg iedereen toch tot een jaar of 2 volledig borstvoeding (tot hun gebit volledig genoeg ontwikkeld was om met de pot mee te eten), waren ze toen dan allemaal ondervoed?
Ik weet eigenlijk niet of men Vroeger (in de oudheid?) twee jaar uitsluitend bv gaf, ik denk eigenlijk dat we tegenwoordig met die zes maanden wel ongeveer op het 'natuurlijke' introductietijdstip zitten qua bijvoeding. Omdat babies tegen die tijd werkelijk van alles in hun mond beginnen te steken. Dus, lijkt mij, ook de restjes mammoet die hun jager/verzamelaarvader vroeger in de grot liet slingeren. Maar het is natuurlijk mal om dan ook maar aan te nemen (zoals mijn schoonmoeder graag doet) dat je dan ook maar meteen de melkvoeding moet vervangen voor iets 'normaals' (in haar optiek: yokidrink). verder is ze wel lief, hoor.

Hoe lang wij in principe als soort zouden 'moeten' voeden (naast bijvoeding) is ook erg moeilijk te achterhalen. Afhankelijk van het criterium wat je bij andere soorten ziet (zoals doorbraak van volwassen gebit, verviervoudiging van geboortegewicht e.d.) heeft de mens 'van nature' waarschijnlijk ergens tussen de twee en negen dacht ik jaar gevoed. Een negenjarige aan de borst Yikes
pi_22133714
Ik las ergens dat de !Kung tot hun 15e aan de borst drinken..
Bedankt voor uw antwoorden
  woensdag 22 september 2004 @ 20:44:45 #269
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_22137220
Zeg... bij hoeveel maanden maakt het langer doorslapen dan 10 uur eigenlijk niet meer uit?
Ivm die bloedsuikerspiegel.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_22137430
Volgens mij mag je een kindje wat zichzelf goed op temperatuur houdt, van alert is als hij/zij wakker is, wat gretig drinkt en wat overdag ook goed zelf voor een voeding komt gerust door laten slapen.
En dan nog mag er bij een gezond kind 'snachts best 6 uur tussen zitten. Het lichaam gaat in de "slaapstand" en verbruikt een stuk minder energie
  donderdag 23 september 2004 @ 11:31:56 #271
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_22147627
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:56 schreef poemojn het volgende:
Jessai heeft tot een jaar nagenoeg volledig BV gehad, pas na een jaar luste hij eens wat brood en een koekje. Hij was prima doorvoed en behoort nog steeds bij de langsten.
  donderdag 23 september 2004 @ 11:35:00 #272
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_22147683
quote:
Op woensdag 22 september 2004 20:44 schreef dutchie het volgende:
Zeg... bij hoeveel maanden maakt het langer doorslapen dan 10 uur eigenlijk niet meer uit?
Ivm die bloedsuikerspiegel.
Iets na mijn kraamtijd mocht er al 9 uur tussen zitten, maar zeker niet langer. Met twee maanden mocht het langer, maar misschien eerder al, ik vroeg het toen pas op het CB
pi_22151603
ik heb begrepen dat er na 6 maanden een ijzertekort begint te ontstaan. Ze doen het die eerste tijd gewoon op het voorraadje dat ze mee hebben gekregen tijdens de zwangerschap, maar na ean maand of zes is dat op en moeten ze het dus van buitenaf krijgen. Vandaar dat het dus ook zo belangrijk is om met groente te beginnen.

Mij is trouwens verteld dat groene poep duidt op te weinig eten. Maar ja, ik had niet zo'n snuggere kraamhulp dus het zal wel niet helemaal kloppen.

Sugar: fijn dat het nu allemaal een beetje beter gaat met de bv!
mooi he, alles
pi_22151670
quote:
Op donderdag 23 september 2004 14:36 schreef phileine het volgende:
Mij is trouwens verteld dat groene poep duidt op te weinig eten. Maar ja, ik had niet zo'n snuggere kraamhulp dus het zal wel niet helemaal kloppen.
Klopt bijna. Een baby die te veel voormelk krijgt heeft vaker groene poep. Maar niet alle groene poep is een indicatie van te weinig eten. een hond heeft vier poten, maar niet alles wat vier poten heeft is dus een hond
  donderdag 23 september 2004 @ 21:42:32 #275
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22160962
ff vraagje tussendoor aan Tan of uhh ben de naam kwijt of iemand die ook zon ding heeft

waar hebben jullie zon wikkeldraagdoek gehaald? of hoe heet zon ding? en die doek kun je toch ook bij vriendlief omdoen zodat hij met kleintje kan lopen toch?? mijn vriendje wil straks zo graag door de stad lopen met zn kleintje op de borst of is dan zon babybjorn weer beter voor mannen??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')