abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 augustus 2004 @ 09:18:23 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_21227399
Er zal onmiskenbaar wel weer een vervolg komen in de topics over de evolutietheorie. Daarom maar eens een titel met een vraag die door de bestrijders van de evolutie theorie niet antwoord wordt. Wie heeft de schepper, God of Allah, dan geschapen ?

Verder was de vraag onbeantwoord gebleven wat het nut is van het proberen onderuit te halen van de evolutie theorie. Stel dat de aarde kant en klaar geschapen is. Dat is dan toch nog geen enkel bewijs dat paulus en of Mohammed echte profeten waren. Iedereen kan zich immers uitroepen tot een "boodschapper van God".

Vervolg van Godsdienst en de Evolutie

[ Bericht 8% gewijzigd door Akkersloot op 12-08-2004 09:23:27 ]
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_21227447
Epilepsie-aanvallen is een samengesteld woord. Dus je schrijft het of aan elkaar, of met een verbindingsstreepje ertussen. Niet los van elkaar.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 09:30:02 #3
60090 Akkersloot
pi_21227505
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 09:23 schreef Henk-Jan het volgende:
Epilepsie-aanvallen is een samengesteld woord. Dus je schrijft het of aan elkaar, of met een verbindingsstreepje ertussen. Niet los van elkaar.
Dank voor je reactie. Ik zal er op letten.

((Over je sig."Discussiërend onder de drogreden: de Bijbel is waar, omdat het in de Bijbel staat". Volgens mij is "De Bijbel/Koran is waar, omdat het in de Bijbel/Koran staat" een cirkel-redenatie.

Een drogreden is bijvoorbeeld "Stalin en Mao geloofden in de evolutie theorie. Dus iedereen die in de evolutietheorie gelooft is slecht". Is dat niet hoe TIOO redeneert ?

"Of mensen die denken dat ze afstammen van apen zijn dus apen". ))
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_21227687
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 09:30 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dank voor je reactie. Ik zal er op letten.

((Over je sig."Discussiërend onder de drogreden: de Bijbel is waar, omdat het in de Bijbel staat". Volgens mij is "De Bijbel/Koran is waar, omdat het in de Bijbel/Koran staat" een cirkel-redenatie.

Een drogreden is bijvoorbeeld "Stalin en Mao geloofden in de evolutie theorie. Dus iedereen die in de evolutietheorie gelooft is slecht". Is dat niet hoe TIOO redeneert ?

"Of mensen die denken dat ze afstammen van apen zijn dus apen". ))
Vind je een cirkelredenering dan geen drogreden? Zo niet, pas ik mijn beurt mijn ondertitel aan
pi_21227836
het zijn allemaal drogredeneringen... zijn er een boel van met allemaal een andere ingewikkelde benaming
memento mori
  donderdag 12 augustus 2004 @ 09:59:12 #6
60090 Akkersloot
pi_21227892
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 09:44 schreef Henk-Jan het volgende:
Vind je een cirkelredenering dan geen drogreden? Zo niet, pas ik mijn beurt mijn ondertitel aan
Nou alsjeblieft niet omdat ik dat vind.
Volgens mij is het begrip cirkelredenering toch vrij gemakkelijk uit te leggen.
Christelijke/Islamitisch school.
quote:
"Juffrouw, waar ligt Tsjaad"
"Naast Sudan"
"En waar ligt dan Sudan"
"Nou Jantje. Wat ben jij dom. Naast Tjsaad zei ik toch".

Ik had er op fok pas voor het eerst van gehoord.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 09:59:19 #7
17820 SONIC
Verstand op 0 !
pi_21227896
quote:
Wie heeft de schepper, God of Allah, dan geschapen ?
De mens.
Zoals duizende mensen (kinderen) onzichtbare vriendjes verzinnen is ook God een product van de mens zelf.
Niet drukken ! Ik heb zoveel schijt aan je dat ik stront tekort kom !
Have you ever heard of the term... 'Fuck Buddy?'
pi_21227914
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 09:59 schreef SONIC het volgende:

[..]

De mens.
Zoals duizende mensen (kinderen) onzichtbare vriendjes verzinnen is ook God een product van de mens zelf.
Verstand op 0! Ga zo door.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 10:08:00 #9
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_21228015
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 10:00 schreef Henk-Jan het volgende:
Oordeelt niet opdat ge niet geoordeeld wordt.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 10:08:23 #10
60090 Akkersloot
pi_21228020
quote:
Drogreden.
Waarom heeft hij zijn verstand op 0 ? Wat zou het een alleskunnende God nou interesseren of dat wij van die piepkleine wezentjes wel of niet in hem geloven.
Een alleskunnende God die het zou interesseren dat wij allemaal in hem moeten geloven dat is voor de volle honderd procent een verzinsel van mensen.
pi_21228030
. . and man created god in it's own image.
Religion : Mankind's worst invention !
pi_21228068
quote:
Het lijkt me nochtans de meest plausibele verklaring tot nu toe.
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
pi_21228076
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 10:08 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Drogreden.
Waarom heeft hij zijn verstand op 0 ? Wat zou het een alleskunnende God nou interesseren of dat wij van die piepkleine wezentjes wel of niet in hem geloven.
Een alleskunnende God die het zou interesseren dat wij allemaal in hem moeten geloven dat is voor de volle honderd procent een verzinsel van mensen.
De titel onder zijn naam is 'verstand op 0'
vandaar
pi_21228089
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 10:08 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Oordeelt niet opdat ge niet geoordeeld wordt.
Zijn ondertitel is 'verstand op 0'
  donderdag 12 augustus 2004 @ 10:15:39 #15
60090 Akkersloot
pi_21228113
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 10:13 schreef Henk-Jan het volgende:
De titel onder zijn naam is 'verstand op 0'
vandaar
Ha. Had ik niet gezien.
pi_21228137
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 10:15 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ha. Had ik niet gezien.
Ik mag niet oordelen, maar soms wordt ik wel in verzoeking gebracht
  donderdag 12 augustus 2004 @ 10:20:37 #17
60090 Akkersloot
pi_21228175
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 10:17 schreef Henk-Jan het volgende:
Ik mag niet oordelen, maar soms wordt ik wel in verzoeking gebracht
De mens oordeelt al zodra hij een religie verzint waarin een God over andere mensen oordeelt.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 10:21:49 #18
17820 SONIC
Verstand op 0 !
pi_21228192
quote:

[..]

Ja sorry. Ik wil niemand tegen het hoofd stoten maar zo zie ik het, God is een product van de mens en niet andersom. Ik zeg niet dat het per definitie fout is om in (een) God te geloven hoor. Iedereen heeft iets of iemand nodig die hem leiding geeft. Of dat nou Allah of God of Satan is.
En wat betreft de bijbel.
Waar waren de dinosauriers is het paradijs ? Noah had naar mijn weten ook geen T-rex koppeltje op zijn boot. Toch is er keihard bewijs dat ze bestaan hebben.
Niet drukken ! Ik heb zoveel schijt aan je dat ik stront tekort kom !
Have you ever heard of the term... 'Fuck Buddy?'
  donderdag 12 augustus 2004 @ 10:36:14 #19
61982 Pie.er
For your pleasure...
pi_21228427
Een wijs man zei ooit

Imagine there's no heaven,
It's easy if you try,
No hell below us,
Above us only sky,
Imagine all the people
living for today...

Een wereld zonder onderdrukkende verzinseltjes... Probeer het uit en voel de bevrijding!
Akkersloot, jij ook. Jij laat jezelf door andere mensen in hun godsdienst betrekken. Als andere mensen beweren dat jij als ongelovige naar de hel gaat en daar eeuwig brandt, laat ze dat mooi zeggen. Wij weten toch dat dat onzin is... Zoals je nu doet wordt je leven gedomineerd door religie. Laat dat los, bevrijdt jezelf! Ga iets leuks doen!
  donderdag 12 augustus 2004 @ 10:39:17 #20
52903 ShibbyDude
Sodemieter op met je Islam!
pi_21228472
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 10:21 schreef SONIC het volgende:

[..]

Ja sorry. Ik wil niemand tegen het hoofd stoten maar zo zie ik het, God is een product van de mens en niet andersom. Ik zeg niet dat het per definitie fout is om in (een) God te geloven hoor. Iedereen heeft iets of iemand nodig die hem leiding geeft. Of dat nou Allah of God of Satan is.
En wat betreft de bijbel.
Waar waren de dinosauriers is het paradijs ? Noah had naar mijn weten ook geen T-rex koppeltje op zijn boot. Toch is er keihard bewijs dat ze bestaan hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door ShibbyDude op 12-08-2004 10:47:08 ]
pi_21228492
Mensen denken dat ze 'bevrijd' zijn en 'vrijdenkend' als ze niet 'gebonden' worden door Godsdienst. Maar ondertussen worden ze voortgejaagd door (in deze tijd) wat de 'wereld' hen te bieden heeft: een nog mooiere vakantie, een perfecte relatie, een perfecte baan, veel geld, een goede gezondheid, gedreven door emoties en gevoel. Slaaf van hun eigen zinnelijke verlangens, al dan niet onbewust.
En komen er na vijftig jaar achter dat het niet bestaat, en dat ze hun hele leven iets hebben nagejaagd, wat niet bestaat.

(P.S. Op de spits gedreven natuurlijk, maar men moet niet al te 'verlicht' denken te zijn)
  donderdag 12 augustus 2004 @ 10:43:34 #22
60090 Akkersloot
pi_21228538
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 10:21 schreef SONIC het volgende:

Eens zond de NCRV een film uit over Noach en in de KRO-gids stond "historische film".
pi_21228545
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 09:18 schreef Akkersloot het volgende:
. Wie heeft de schepper, God of Allah, dan geschapen ?
Vervolg van Godsdienst en de Evolutie
Waarom zou God geschapen zijn ? Waarom niet accepteren dat Hij er gewoon was ? Dit is net zoiets als vragen naar het begin van de tijd, of het einde van het heelal. Sommige dingen zijn nu eenmaal.

Er is overigens niets mis met een cirkelredenering en het is ook zeker niet automatisch een drogreden. Als we de stelling "God bestaat omdat God bestaat" of "De bijbel is 'waar' omdat het in de bijbel staat" als axioma binnen een systeem vaststellen dan is die uitspraak dus binnen dat systeem waar. NIks vreemds aan. De nederlandse wetgeving wordt ook gedefinieerd door de nederlandse wetgeving.
Mu!
  donderdag 12 augustus 2004 @ 10:48:23 #24
60090 Akkersloot
pi_21228637
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 10:36 schreef Pie.er het volgende:
Een wijs man zei ooit

Imagine there's no heaven,
It's easy if you try,
No hell below us,
Above us only sky,
Imagine all the people
living for today...
Nou erg wijs was die John Lennon niet. Hij was ook tegen "possesion". Of moeten we dat ook figuurlijk opvatten ?
quote:
Een wereld zonder onderdrukkende verzinseltjes... Probeer het uit en voel de bevrijding!
Akkersloot, jij ook. Jij laat jezelf door andere mensen in hun godsdienst betrekken.
Ik laat me juist niet door anderen bij hun godsdienst betrekken. Je kan zien hoe eenvoudig je die godsdiensten onderuit kan halen. Het enige wat figuren als Lord Vetinari, Dalai_Lama en Schorpioen resteert zijn immers persoonlijke aanvallen.

Wie wil mij nomineren als de meest gebashte user op fok ?
  donderdag 12 augustus 2004 @ 10:51:57 #25
61982 Pie.er
For your pleasure...
pi_21228690
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 10:40 schreef Henk-Jan het volgende:
Mensen denken dat ze 'bevrijd' zijn en 'vrijdenkend' als ze niet 'gebonden' worden door Godsdienst. Maar ondertussen worden ze voortgejaagd door (in deze tijd) wat de 'wereld' hen te bieden heeft: een nog mooiere vakantie, een perfecte relatie, een perfecte baan, veel geld, een goede gezondheid, gedreven door emoties en gevoel. Slaaf van hun eigen zinnelijke verlangens, al dan niet onbewust.
En komen er na vijftig jaar achter dat het niet bestaat, en dat ze hun hele leven iets hebben nagejaagd, wat niet bestaat.

(P.S. Op de spits gedreven natuurlijk, maar men moet niet al te 'verlicht' denken te zijn)
Ojee wat heb jij een pijnlijk verkeerd beeld van niet-gelovigen... Zelfs als ik rekening houd met je PSje! Niet-gelovig is niet hetzelfde als het beeld wat jij voorschotelt.

En hoeveel mensen komen er na 50 jaar achter dat 'het' niet bestaat? Ik vind het echt oprecht jammer voor gelovigen dat ze dingen doen en laten voor iets wat niet bestaat... Voortdurend worden ze voortgejaagd door geboden, verboden, verplichtingen, ideeën die ze beperken in hun vrije denken... Ik gun ze het geluk van het genieten van deze wereld zonder waanideeën erbij.

(ook op de spits gedreven natuurlijk )

Persoonlijk geniet ik van deze wereld. Ik streef niet naar een mooiere vakantie, perfecte baan, veel geld enzo. Ik ben tevreden met wat ik heb en ben, en geniet van het geluk van de mensen om me heen. Kon iedereen dat maar zo vrijuit...

Ik verwijt je niks hoor. Ik geloof wel dat jij tevreden bent met hoe je leeft. Prima. Ik hoop alleen voor je dat je ooit ervaart dat het nóg mooier kan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')