Dank voor je reactie. Ik zal er op letten.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 09:23 schreef Henk-Jan het volgende:
Epilepsie-aanvallen is een samengesteld woord. Dus je schrijft het of aan elkaar, of met een verbindingsstreepje ertussen. Niet los van elkaar.
Vind je een cirkelredenering dan geen drogreden? Zo niet, pas ik mijn beurt mijn ondertitel aanquote:Op donderdag 12 augustus 2004 09:30 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. Ik zal er op letten.
((Over je sig."Discussiërend onder de drogreden: de Bijbel is waar, omdat het in de Bijbel staat". Volgens mij is "De Bijbel/Koran is waar, omdat het in de Bijbel/Koran staat" een cirkel-redenatie.
Een drogreden is bijvoorbeeld "Stalin en Mao geloofden in de evolutie theorie. Dus iedereen die in de evolutietheorie gelooft is slecht". Is dat niet hoe TIOO redeneert ?
"Of mensen die denken dat ze afstammen van apen zijn dus apen". ))
Nou alsjeblieft niet omdat ik dat vind.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 09:44 schreef Henk-Jan het volgende:
Vind je een cirkelredenering dan geen drogreden? Zo niet, pas ik mijn beurt mijn ondertitel aan![]()
quote:"Juffrouw, waar ligt Tsjaad"
"Naast Sudan"
"En waar ligt dan Sudan"
"Nou Jantje. Wat ben jij dom. Naast Tjsaad zei ik toch".
De mens.quote:Wie heeft de schepper, God of Allah, dan geschapen ?
Verstand op 0! Ga zo door.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 09:59 schreef SONIC het volgende:
[..]
De mens.
Zoals duizende mensen (kinderen) onzichtbare vriendjes verzinnen is ook God een product van de mens zelf.
Oordeelt niet opdat ge niet geoordeeld wordt.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:00 schreef Henk-Jan het volgende:
Verstand op 0! Ga zo door.
Drogreden.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:00 schreef Henk-Jan het volgende:
Het lijkt me nochtans de meest plausibele verklaring tot nu toe.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:00 schreef Henk-Jan het volgende:
De titel onder zijn naam is 'verstand op 0'quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:08 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Drogreden.![]()
Waarom heeft hij zijn verstand op 0 ? Wat zou het een alleskunnende God nou interesseren of dat wij van die piepkleine wezentjes wel of niet in hem geloven.
Een alleskunnende God die het zou interesseren dat wij allemaal in hem moeten geloven dat is voor de volle honderd procent een verzinsel van mensen.
Zijn ondertitel is 'verstand op 0'quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:08 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Oordeelt niet opdat ge niet geoordeeld wordt.
Ha. Had ik niet gezien.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:13 schreef Henk-Jan het volgende:
De titel onder zijn naam is 'verstand op 0'
vandaar
Ik mag niet oordelen, maar soms wordt ik wel in verzoeking gebrachtquote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:15 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ha. Had ik niet gezien.![]()
De mens oordeelt al zodra hij een religie verzint waarin een God over andere mensen oordeelt.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:17 schreef Henk-Jan het volgende:
Ik mag niet oordelen, maar soms wordt ik wel in verzoeking gebracht![]()
Ja sorry. Ik wil niemand tegen het hoofd stoten maar zo zie ik het, God is een product van de mens en niet andersom. Ik zeg niet dat het per definitie fout is om in (een) God te geloven hoor. Iedereen heeft iets of iemand nodig die hem leiding geeft. Of dat nou Allah of God of Satan is.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:00 schreef Henk-Jan het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:21 schreef SONIC het volgende:
[..]
Ja sorry. Ik wil niemand tegen het hoofd stoten maar zo zie ik het, God is een product van de mens en niet andersom. Ik zeg niet dat het per definitie fout is om in (een) God te geloven hoor. Iedereen heeft iets of iemand nodig die hem leiding geeft. Of dat nou Allah of God of Satan is.
En wat betreft de bijbel.
Waar waren de dinosauriers is het paradijs ? Noah had naar mijn weten ook geen T-rex koppeltje op zijn boot. Toch is er keihard bewijs dat ze bestaan hebben.
quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:21 schreef SONIC het volgende:
Waar waren de dinosauriers is het paradijs ? Noah had naar mijn weten ook geen T-rex koppeltje op zijn boot. Toch is er keihard bewijs dat ze bestaan hebben.
Waarom zou God geschapen zijn ? Waarom niet accepteren dat Hij er gewoon was ? Dit is net zoiets als vragen naar het begin van de tijd, of het einde van het heelal. Sommige dingen zijn nu eenmaal.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 09:18 schreef Akkersloot het volgende:
. Wie heeft de schepper, God of Allah, dan geschapen ?
Vervolg van Godsdienst en de Evolutie
Nou erg wijs was die John Lennon niet. Hij was ook tegen "possesion". Of moeten we dat ook figuurlijk opvatten ?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:36 schreef Pie.er het volgende:
Een wijs man zei ooit
Imagine there's no heaven,
It's easy if you try,
No hell below us,
Above us only sky,
Imagine all the people
living for today...
Ik laat me juist niet door anderen bij hun godsdienst betrekken. Je kan zien hoe eenvoudig je die godsdiensten onderuit kan halen. Het enige wat figuren als Lord Vetinari, Dalai_Lama en Schorpioen resteert zijn immers persoonlijke aanvallen.quote:Een wereld zonder onderdrukkende verzinseltjes... Probeer het uit en voel de bevrijding!
Akkersloot, jij ook. Jij laat jezelf door andere mensen in hun godsdienst betrekken.
Ojee wat heb jij een pijnlijk verkeerd beeld van niet-gelovigen... Zelfs als ik rekening houd met je PSje! Niet-gelovig is niet hetzelfde als het beeld wat jij voorschotelt.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:40 schreef Henk-Jan het volgende:
Mensen denken dat ze 'bevrijd' zijn en 'vrijdenkend' als ze niet 'gebonden' worden door Godsdienst. Maar ondertussen worden ze voortgejaagd door (in deze tijd) wat de 'wereld' hen te bieden heeft: een nog mooiere vakantie, een perfecte relatie, een perfecte baan, veel geld, een goede gezondheid, gedreven door emoties en gevoel. Slaaf van hun eigen zinnelijke verlangens, al dan niet onbewust.
En komen er na vijftig jaar achter dat het niet bestaat, en dat ze hun hele leven iets hebben nagejaagd, wat niet bestaat.
(P.S. Op de spits gedreven natuurlijk, maar men moet niet al te 'verlicht' denken te zijn)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |