quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:52 schreef methodmich het volgende:Ja, hij is bi. Luister ook naar Hit Me With A Kiss, gaat ook over de herenliefde geloof ik.
Hit me with a kiss gaat over een ontmoeting die Perkin heeft gehad met een professionele sluipschutter ergens in het oostblok. Ik denk, ik zeg het nog maar even
Op de nieuwe cd schreef hij over mensen die alleen staan in het leven, zoals het liedje Satie over de componist Erik Satie, die de laatste 27 jaar van zijn leven niemand meer in zijn huis binnenliet. Hij verliet zijn huis net buiten Parijs nog wel om binnen de stad op te treden, maar in zijn huis liet hij niemand binnen. Come back to me gaat over iemand die liefde vraagt aan een ander, waarna hij deze ook terug kan geven. Give me your life before you go zingt hij, doelende op het feit dat die persoon kan gaan wanneer ze elkaar 'de liefde' hebben verklaard.
Dan gaat het liedje Wonderboy, wiseman, prophet over de poppenspeler Jozef van den Berg die vrouw en kinderen verliet om in een fietsenhok (nu inmiddels in een hutje bij iemand in de achtertuin) te gaan wonen en daar na te denken over het leven.
Solopeople. Mensen die bewust hun leven alleen leiden.
En met deze plaat probeert Solo mensen die, al dan niet bewust, alleen leven een warm hart onder de riem te steken. Alleen leven kan ook mooi zijn