bronquote:Dure antirimpelcrème niet nodig
Peperdure antirimpelcrème kopen is geld weggooien. Betaalbare crèmes van de winkel op de hoek doen hun werk zeker even goed als de meeste topmerken in de parfumerie.
Dat blijkt uit een cosmeticaonderzoek dat deze krant heeft uitgevoerd en dat vandaag wordt gepubliceerd in de jubileumuitgave Diagnose-magazine.
Dermatoloog Ids Boersma, werkzaam in het Albert Schweitzer Ziekenhuis in Zwijndrecht en in het Amphia Ziekenhuis in Breda, denkt dat '95 procent van de antirimpelcrèmes niets doet'. "Alleen de heel grote concerns als onder meer l'Oréal, Procter and Gamble (Olaz) en Pierre Fabre (alleen bij de apotheek verkrijgbaar) kunnen het zich veroorloven deugdelijk onderzoek te doen. Veel andere merken nemen hun bevindingen over, maar bij hen ontbreekt de wetenschappelijke onderbouwing."
Het AD vroeg zes vrouwen om drie weken lang een antirimpelcrème, in prijs variërend van 3,63 tot 200 euro, te gebruiken. Voor- en achteraf werd de conditie van de huid gemeten met behulp van een speciaal apparaat.
Als slechtste kwamen de twee duurste merken - La Prairie (135 euro) en Shiseido (200 euro) - uit de bus. De deelneemsters hadden zelfs meer rimpels dan voorheen. De vier andere merken - Kruidvat, Olaz, Diadermine en l'Oréal - konden alle een gladdere huid op hun conto schrijven.
Boersma benadrukt dat deze proef niet voldoende wetenschappelijk is om harde conclusies aan te verbinden. "Daarvoor zou je niet alleen de test bij meerdere mensen moeten uitvoeren, maar je zou ook biopten uit de huid moeten nemen. Drie weken is bovendien niet genoeg om te zien wat een crème met het bindweefsel doet."
La Prairie en Shiseido zeggen beide dat onafhankelijk onderzoek van hun producten een ander beeld laat zien dan de proef van het Algemeen Dagblad. Bovendien hebben de trouwe gebruikers van de Wrinkle Cream van La Prairie en de Future Solution van Shiseido nog nooit geklaagd, aldus de producenten.
Ja, ze moeten vaker van de testen doen. Ik vind het wel goed dat het onderzocht wordt. Fabrikanten claimen maar raak en als ze die beloftes niet waar kunnen maken mogen ze daar op afgerekend worden. L'Oréal maakt haar beloftes dus waar en dan ook nog eens voor een redelijke prijs.quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:06 schreef Aventura het volgende:
Verbazingwekkend, de dure cremes scoren het slechtst!
Ik heb vaak L'oréal of Vichy-producten, goede neus dusquote:Op vrijdag 19 november 2004 14:30 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, ze moeten vaker van de testen doen. Ik vind het wel goed dat het onderzocht wordt. Fabrikanten claimen maar raak en als ze die beloftes niet waar kunnen maken mogen ze daar op afgerekend worden. L'Oréal maakt haar beloftes dus waar en dan ook nog eens voor een redelijke prijs.
Die gebruik ik ook, is wel fijn spul.quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:43 schreef ivetje het volgende:
Ook gebruik ik de bodyscrub van H&M (de roze).
Opmerkelijk dat alleen de cremes van de L'Oréal groep een goed scoren.quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:04 schreef schatje het volgende:
Test van de consumentenbond:
[afbeelding]
Vichy heeft echt geweldige produkten! Ik heb nou Thermal S Mat en die maakt je huid echt mat, en je hebt niet de hele dag zo'n vettig laagje op je gezicht (wat ik met de meeste creme's wel heb).quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:40 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik heb vaak L'oréal of Vichy-producten, goede neus dus![]()
Toch een leuke actie, anders was dit topic aan mijn aandacht voorbij gegaanquote:
Komisch toch dan dat de meeste producten die je in de potjes van huismerken vindt gewoon uit de duurdere fabrieken komen van de bekende merken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:05 schreef DusDat het volgende:
Ik vind huismerken vaak in het gebruik niet zo fijn: voelt minder lekker aan, lastig smeren, dekt niet goed, houdt niet lang...
De duurdere merken hebben nou meer geavanceerde lab's, waardoor er betere producten uitkomen.
De duurdere merken werken ook vooral voor de wat langere termijn.
Zelf gebruik ik Maria Galland, via de schoonheidsspecialste, en dat is ook wel een prijzig merk maar wel met perfecte resultaten en daar gaat het om bij mij.
Ik val ook voor de verpakkingen en uitstraling van de duurdere merken ala MariaGalland, La Prairie, Annayke, Chanel.
Iedereen zijn keuze
Je bent er niets meer of minder om
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |