quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 19:38 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Ik ben van mening dat een werkgever je een gunst verleend door je een baan te geven.
Het is dan de taak van de werknemer om deze naar eer en geweten in te vullen.
Mensen klagen gewoon veel te snel, en vinden zichzelf al snel belangrijker dan hun werkgever die iedere maand geld op hun rekening stort en bovendien heel veel sociale lasten moet afdragen aan onze regering.
Het is geen sinecure om in deze economische tijden het hoofd boven water te houden.
Grotendeels ben ik het met je eens maar die gunst? Een contract heeft twee kanten, enerzijds ben je verplicht je zo goed mogelijk in te spannen voor het
gezamelijke belang van een bedrijf, anderzijds is de werkgever verplicht je een goede en prettige werkomgeving te geven om dit in te bereiken. (okee krom samengevat maar beter komt het er even niet uit nu.
![]()
)
Vanuit het oogpunt van werknemer ben ik al vaak aangelopen tegen werkgevers die er de vooraangenomen mening: "niet zeiken, gewoon doorwerken" op na houden.
Prima, ze staan in hun recht maar als kritiek terecht is kan hij daarna niet verwachten dat ik mij persoonlijk voor 100% inzet. Vaak merk je gewoon dat leidinggevenden of werkgevers zich gaan verschuilen voor hun verplichtingen als dingen niet zo lopen als ze zelf hebben bedacht. Ook geen probleem alleen mogen ze zich mijns inziens niet onttrekken aan de plicht hier verbetering in aan te brengen.
Even voor mijn zelfbehoud, ik ben geen luie werknemer maar constant strijden tegen een gevestigde orde van collega's en leidinggevenden die verwachten dat je gaat zitten en de rest van de dag je bek houdt ligt me niet zo. Eigen initatief wordt overal aangemoedigd zogenaamd maar steek maar eens je kop boven het maaiveld uit in Nederland.........