Pfffffff damn ik schrok al.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:54 schreef Mr.J het volgende:
Nee man, ik maakte een geintje verwijzend naar fake Dbolls. That's all.
Beste is direct na de training, voor de training was ik eigenlijk van plan om een weiproteïne-milkshake te nemen maar ik ben nog ff aan het kijken/uitzoeken of dat wel verstandig is want ik zou ook een glutamine pil kunnen nemen i.p.v. een shake.quote:Die Glutamine pillen is op zich een goed idee. Let er alleen op wanneer je ze inneemt. Uit m'n hoofd dacht ik net voor en direct na de training. Neem je ze op andere tijden in, komt het merendeel niet bij je spiercellen, maar bij je organen terecht (deze maken nl. ook erg graag gebruik van Glutamine).
Zo onwijs bedankt voor je reply hier kan ik absoluut wat mee, toppie!quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:13 schreef Mr.J het volgende:
20 gram Whey een 1/2 uur voor je training. Na je training 1/2 liter water met 20 gram Whey, 30 gram Dextrose en 30 gram proteine.
Pil gewoon met water doorspoelen. Niet moeilijk doen.
Volgens de korte handleiding zou je de pillen direct na de training moeten innemen, er wordt niet gesproken over het innemen van de pillen voor de training. Echter neem ik voor de training twee pillen en na de training drie of vier, dat laatste is een beetje afhankelijk van de zwaarte van de training.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:05 schreef Den_Haag het volgende:
Waarschijnlijk moet je een deel voor de training en een deel na de training. Aangezien er ook BCAA's in zitten.
Stiekem hoop ik het wel, maar het heeft inderdaad "even" tijd nodig.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 00:21 schreef Den_Haag het volgende:
Verwacht niet meteen enorme resultaten
Het was waarschijnlijk (zoals je zei) vocht, ik dronk al veel water maar ik heb het nu wat beter over de dag verspreid. Daarnaast had ik in het begin na het nemen van de weiproteïne-milkshake erg warm en zat ik ook flink te transpireren maar daar heb ik nu (gelukkig) geen last meer van.quote:Je bent waarschijnlijk een liter vocht (1 kg) kwijt. Probeer veel vocht/water (voor 100kg ongeveer 4 liter, meer is ook goed nu) te drinken gedurende de dag. Dat is zeker nu zeer belangrijk, begin al 'sochtends met water drinken.
Dan heb je 'savonds tijdens het trainen meer vocht in je lichaam en dan heb je minder last van de hitte
Je lichaam kan een max. aantal proteinen per tijdseenheid opnemen, ik dacht 30 gram eiwit per 2 uur, maar dat weet ik niet zeker. Daarom eten bodybuilders ook een keertje of 8 per dag. Je ziet dan dat iedere maaltijd een of meerdere vormen van eiwitten bevat (kip, vis, kwark, ei, shake). Bij welke hoeveelheid eiwit schadelijk wordt weet ik niet. Als je als krachtsporter per dag 1,5 a 2 gram eiwit per kilo lichaams gewicht eet zit je goed en zal het niet schadelijk zijn.quote:Op maandag 16 augustus 2004 23:01 schreef jouw_naam het volgende:
zeg even ter info? Laatst heb ik begrepen dat je lichaam maar een bepaald aantal proteinen kan opnemen 3 g ofzo. De rest wordt door de nieren afgebroken in een nogal slechte stof voor je lichaam. Dus moraal al die extra protienen wel leuk en aardig maar slecht voor je gestel. Klopt dit nou of niet?? (ben zelf ook een verwend whey drinker)
Waarom geen dextrose? Daarnaast kun je volgens mij beter water nemen als melk, melk schijnt de opname van de whey te vertragen als ik me niet vergis.(mogelijk is het verschil ook klein) Daarnaast smaakt het met water imo zelfs nog lekkerder.quote:Op maandag 16 augustus 2004 15:56 schreef Ghettobob het volgende:
Ik neem nu Vendetta en ripped fast 2 (ephedra) voor de training en na de training een shake met 0.5 liter melk, 40g wey, 5/10g kaneel en 5g creatine. Het werkt aardig maar ik vraag me af of het volgens de pro's hier wel goed is..
Wat is het nut van dextrose dan? (heb het al eerder gelezen maar ben nieuwsgierig wat het dan doet) en het schijnt dat de vetten in de melk het opnemen van de wey vertragen, maar naar ik gelezen heb is dat effect te verwaarlozen... wey met kaneel en creatine is echt GOOR met water, ging bijna over mn nek vorige keer.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 00:50 schreef Varr het volgende:
[..]
Waarom geen dextrose? Daarnaast kun je volgens mij beter water nemen als melk, melk schijnt de opname van de whey te vertragen als ik me niet vergis.(mogelijk is het verschil ook klein) Daarnaast smaakt het met water imo zelfs nog lekkerder.
ephedra (stackers) in combinatie met training is tering slecht voor je hart...quote:Op maandag 16 augustus 2004 15:56 schreef Ghettobob het volgende:
Ik neem nu Vendetta en ripped fast 2 (ephedra) voor de training en na de training een shake met 0.5 liter melk, 40g wey, 5/10g kaneel en 5g creatine. Het werkt aardig maar ik vraag me af of het volgens de pro's hier wel goed is..
1 Normale eetlepel is een grammetje of 10, een afgestreken iets minder.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:15 schreef Ghettobob het volgende:
Hoeveel gram is 1 afgestreken eetlepel druivensuiker, kan het nergens vinden en ik heb ook geen weegschaal...
Gadverdamme.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 18:12 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Heb nu eens een aardbei whey gekocht, maar ik vind het veels te zoet
Ik mix het nu maar met karnemelk ipv. melk zodat het iets minder zoet smaakt.
Er staat op het potje dat je ze ook voor de training moet nemen, nu heb ik er niet zo'n last van met alleen krachttraining maar cardio is niet echt aan te raden dus.. is dit eigen ervaring of heb je het vaker gehoord?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 00:33 schreef El-Rico het volgende:
[..]
ephedra (stackers) in combinatie met training is tering slecht voor je hart...
O?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 00:33 schreef El-Rico het volgende:
[..]
ephedra (stackers) in combinatie met training is tering slecht voor je hart...
Het smaakt eigenlijk wel goed ookquote:Op donderdag 19 augustus 2004 08:49 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Gadverdamme.
Yep....quote:Op donderdag 19 augustus 2004 13:43 schreef Ghettobob het volgende:
hebben jullie trouwens ook van die bultjes (van eiwit geloof ik) op je schouders? wat kan ik er aan doen?
Ik merk wel dat het iets minder wordt als ik regelmatig onder de zonnebank ga..quote:Op donderdag 19 augustus 2004 13:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Yep....
en je kan er niets tegen doen
Ik ga al bijna over m'n nek bij die gedachte gek!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:18 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Het smaakt eigenlijk wel goed ook![]()
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:03 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik ga al bijna over m'n nek bij die gedachte gek!
Tight van San.quote:Op zondag 22 augustus 2004 14:31 schreef roxxe het volgende:
welke supplementen gebruiken jullie om te cutten?
P?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:03 schreef Mr.J het volgende:
[..]
O?
Ik zou dr dan ook wat brinta inflikkeren... zoveel mogelijk verschillende koolhydraten na je training met je whey innemen... kom je lekker van aanquote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:13 schreef Mr.J het volgende:
20 gram Whey een 1/2 uur voor je training. Na je training 1/2 liter water met 20 gram Whey, 30 gram Dextrose en 30 gram proteine.
Pil gewoon met water doorspoelen. Niet moeilijk doen.
Cardio van de Sportschoolquote:Op zondag 22 augustus 2004 14:31 schreef roxxe het volgende:
welke supplementen gebruiken jullie om te cutten?
30 tot 60 minuten na je PWO shake dien je pas weer complexe carbs ed tot je te nemen. Op dat moment zal je een insulinepiek van je dextrose hebben en dus optimaal die voeding gebruiken.quote:Op maandag 23 augustus 2004 07:46 schreef tommie_b het volgende:
[..]
Ik zou dr dan ook wat brinta inflikkeren... zoveel mogelijk verschillende koolhydraten na je training met je whey innemen... kom je lekker van aan
wist niet dat je kwaad werd....quote:Op maandag 23 augustus 2004 07:50 schreef Mr.J het volgende:
[..]
30 tot 60 minuten na je PWO shake dien je pas weer complexe carbs ed tot je te nemen. Op dat moment zal je een insulinepiek van je dextrose hebben en dus optimaal die voeding gebruiken.
dieet van tom?quote:Op maandag 23 augustus 2004 07:47 schreef tommie_b het volgende:
[..]
Cardio van de Sportschool
Dieet van Tom
[edit] sorry onzin-post :n
quote:Op zondag 22 augustus 2004 22:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Heeft iemand een goede site waar ik statistiekjes kan krijgen?
Dat ik bijvoorbeeld elke maand invoer hoeveel gewicht ik pak bij welke oefening. En me omtrekken en grotes van de spieren?
Elke burner zal werken (de een beter dan de ander) mits je je voeding aanpast en gaat caredioen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 01:33 schreef Ghettobob het volgende:
ok paar vraagjes:
Als ik hard train (altijd) dan gaat mn hand vaak slapen (althans dat gevoel) omdat mn spieren zo opgepomt zijn, is dit normaal en hebben meer mensen dit?
Sauna na de training, heeft dat (negatief) effect op de spiergroei?
Mr.J; dat tight van s.a.n. werkt dat echt? ik bedoel hoe zijn de resultaten?
Is het voor massa altijd beter zo zwaar mogelijk te trainen (zodat ik soms de 10 reps niet haal) of is het beter een gewicht te pakken waarmee ik dat wel haal?
en laatste: we hebben op de gym zo'n weegschaal met vetmeter, nu staan er 2 standen op athletic en normaal, met de een heb ik een vet percentage van 9.8 en met de ander rond de 13...welke moet ik geloven...?
MS Excel is your friend.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 01:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
'k heb bijna altijd het gevoel dat m'n voorarmen van steen zijn, zo keihard en harde aders.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 01:33 schreef Ghettobob het volgende:
ok paar vraagjes:
Als ik hard train (altijd) dan gaat mn hand vaak slapen (althans dat gevoel) omdat mn spieren zo opgepomt zijn, is dit normaal en hebben meer mensen dit?
Gewoon Muscle Fit shirts zoeken, heb er van armani en D&G , en nog 10 merken ofzo, oftewel : Kijk niet alleen in een sportzaak voor zo'n shirtjequote:Op maandag 6 september 2004 23:43 schreef -Hans- het volgende:
Ja zo iets bedoel ik inderdaad!
Maar dat zijn dus eigenlijk gewoon kleine shirts? uuhm ik ging er vanuit het speciale shirts waren.![]()
(Dan zou Perry Sport dus ook kunnen als het een gewoon klein shirt is.)
[afbeelding]
Zo'n soort shirt bedoel ik (man rechts) idd beetje Bravo stijl./ dit is een duidelijker plaatje
Ik draag altijd witte G-Star shirtjes te koop bij The Factory. Je hebt ze in alle maten, en ook in 't zwart.quote:Op maandag 6 september 2004 23:20 schreef -Hans- het volgende:
Trainingen gaan hier nog altijd prima, alleen de buikspieren mogen nog wel wat beter zichtbaar worden maar hier wordt hard aangewerkt.![]()
Okay ik moet jullie wat vragen maar dit is misschien niet de beste plek om dat te doen, het is ook zwaar offtopic maar ik zou graag wat strakke shirts kopen want dan zijn de contouren van mijn bovenlichaam beter zichtbaar, de vraag; waar kopen jullie van die strakke (t-)shirts? ik heb al bij Perry en een andere sportzaak gekeken echter zonder resultaat. (als ze in die winkel ook hempjes verkopen zou dat helemaal mooi zijn)
Ik hoop dat jullie mij een paar tips kunnen geven, sorry voor deze misschien wel rare vraag in dit topic.
want...?quote:Op dinsdag 7 september 2004 13:23 schreef aldostuta het volgende:
Borst met benen? Lijkt me niet de beste optie........
Ik neem aan dat je ook in het weekend traint?quote:Op dinsdag 7 september 2004 12:51 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Hier mijn schema:
Dag 1: Borst + benen
Dag 2: Rug + biceps
Dag 3: Schouders + Triceps
Dag 4: Rust
Dag 5: Borst
Dag 6: Rug+Biceps
Dag 7: Schouder Triceps
Dag 8: Rust en hierna weer Dag 1
Ik doe elke trainingsdag wat aan me buik. Train nu een jaartje en zie goede resultaten. Als iemand commentaar heeft of verbeteringen zou ik dat graag willen weten. Alvast bedankt!
Kun je niet beter borst/triceps en benen/schouders doen?quote:Op dinsdag 7 september 2004 13:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
want...?
ja....quote:Op dinsdag 7 september 2004 14:28 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je ook in het weekend traint?
Borst-triceps doe ik niet omddat ik met borst standaard pak je je tricpes er albij. En ik wil me tricpes dus ook nog apart trainen.quote:Op dinsdag 7 september 2004 14:33 schreef Ghettobob het volgende:
[..]
Kun je niet beter borst/triceps en benen/schouders doen?
edit: volgens mij kun je idd maar beter of meer rust nemen of gewoon 1 spiergroep per keer doen... of je zou n cardio en een buikspierdag ertussen kunnen doen..
Maar dan doe je dus 3x per week triceps....dat schiet niet op dan heeft het geen tijd om te herstellen..quote:Op dinsdag 7 september 2004 14:57 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Borst-triceps doe ik niet omddat ik met borst standaard pak je je tricpes er albij. En ik wil me tricpes dus ook nog apart trainen.
Oke...dan zal ik dat wel aanpassen...tnxquote:Op dinsdag 7 september 2004 15:23 schreef Ghettobob het volgende:
[..]
Maar dan doe je dus 3x per week triceps....dat schiet niet op dan heeft het geen tijd om te herstellen..
Omdat je 2 grote groepen op een dag traint. Na benen heb je als het goed is niet bijster veel energie meer; iig niet genoeg om nog een grote groep er achteraan te doen. Een kleine groep zou evt. wel kunnen.quote:Op dinsdag 7 september 2004 13:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
want...?
Same here.quote:Op dinsdag 7 september 2004 20:04 schreef Varr het volgende:
Haal de mijne van. http://www.hercules-fitness.nl/
Bevalt goed.
Misschien een overbodige vraag maar ik vraag het toch maar, drink je voor, tijdens en na het sporten wel voldoende (water) ? hoofdpijn krijg ik vaak op het moment dat ik te weinig heb gedronken.quote:Op donderdag 9 september 2004 23:54 schreef wonderer het volgende:
Tijdens het trainen vandaag (rug, lat pully) kreeg ik me toch een koppijn... vorige week ook al, met een andere oefening. Aan een kant van mijn hoofd, vet klote. Waarschijnlijk spierspanning, maar...
ik kwam thuis, wilde eten, maar ik voelde me ineens raar duizelig, alsof ik elk moment flauw kon vallen. Tijdje (anderhalf uur of zo) kwam dat gevoel in golven terug, doodeng. Lage bloeddruk? Suikerspiegel te laag? Iets anders? Ik ga asap naar de huisarts, maar komt iemand dit bekend voor?
0,8g x lichaamsgewicht.quote:Op donderdag 9 september 2004 23:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Hoeveel gram dextrose moet ik nemen na me trainen?
Misschien ligt het aan je ademhaling? Als je niet voldoende uitblaast tijdens de oefening, kan ik me voorstellen dat er druk op je hoofd komt.quote:Op donderdag 9 september 2004 23:54 schreef wonderer het volgende:
Tijdens het trainen vandaag (rug, lat pully) kreeg ik me toch een koppijn... vorige week ook al, met een andere oefening. Aan een kant van mijn hoofd, vet klote. Waarschijnlijk spierspanning, maar...
ik kwam thuis, wilde eten, maar ik voelde me ineens raar duizelig, alsof ik elk moment flauw kon vallen. Tijdje (anderhalf uur of zo) kwam dat gevoel in golven terug, doodeng. Lage bloeddruk? Suikerspiegel te laag? Iets anders? Ik ga asap naar de huisarts, maar komt iemand dit bekend voor?
Is al achterhaald. 30gram zal volstaan.quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:40 schreef Varr het volgende:
[..]
0,8g x lichaamsgewicht.
Veel spierspanning op je traps --> koppijn enzo omdat zenuwen beklemt raken. Ik ken 't.quote:Op donderdag 9 september 2004 23:54 schreef wonderer het volgende:
30 gram, dat klinkt wel erg weinig.quote:Op vrijdag 10 september 2004 14:23 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Is al achterhaald. 30gram zal volstaan.
Ja, maar die duizeligheid, komt die daar ook van?quote:Op vrijdag 10 september 2004 14:24 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Veel spierspanning op je traps --> koppijn enzo omdat zenuwen beklemt raken. Ik ken 't.
Oplossing: Kappen met trainen of je laten masseren door je vriendin. (En dan wel jet raps he, niet de rest!)
Yeah, ik ken hoofdpijn door vochtgebrek, maar dat voelt heel anders. Dit is echt een plek, makkelijk aan te wijzen, achter mijn rechteroor, en het straalt uit naar oor, oog en nek. Ontzettend kut maar er is mee te leven.quote:Op vrijdag 10 september 2004 00:09 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Misschien een overbodige vraag maar ik vraag het toch maar, drink je voor, tijdens en na het sporten wel voldoende (water) ? hoofdpijn krijg ik vaak op het moment dat ik te weinig heb gedronken.
Big Cat. Hij had het ooit uitgelegd, maar dbb.com is nu down, dus kan de quote nu niet opzoeken.quote:Op vrijdag 10 september 2004 14:26 schreef Varr het volgende:
[..]
30 gram, dat klinkt wel erg weinig.
bron?![]()
Je kan het vrouwenapparaten noemen, maar het merendeel zorgt er wel voor dat je de oefening goed uitvoerd. ik doe zelf een mix, dumbells + apparatenquote:Op dinsdag 14 september 2004 14:11 schreef poep-in-de-aars het volgende:
knallen is fijn. ik ga ook voor de losse gewichten, en niet voor de "vrouwenapparaten".
zien jullie ook veel mensen die voor hun gevoel serieus en goed trainen, maar het eigenlijk totaal verkeerd doen en dus ook geen steek verder komen? in de sportschool waar ik train is ongeveer 80% zo denk ik. en 5% fanatiek. en 15% voor den lol.
die apparaten zijn veel minder effectief omdat je totaal geen controle over het gewicht hoeft te houden, balans enz.quote:Op dinsdag 14 september 2004 14:26 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Je kan het vrouwenapparaten noemen, maar het merendeel zorgt er wel voor dat je de oefening goed uitvoerd. ik doe zelf een mix, dumbells + apparaten
daar heb je gelijk in, maar ik vind bepaalde rug+borst toch erg lekker op apparatenquote:Op dinsdag 14 september 2004 16:22 schreef poep-in-de-aars het volgende:
[..]
die apparaten zijn veel minder effectief omdat je totaal geen controle over het gewicht hoeft te houden, balans enz.
die apparaten zijn veel minder effectief omdat je totaal geen controle over het gewicht hoeft te houden, balans enz.quote:Op dinsdag 14 september 2004 14:26 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Je kan het vrouwenapparaten noemen, maar het merendeel zorgt er wel voor dat je de oefening goed uitvoerd. ik doe zelf een mix, dumbells + apparaten
quote:Op dinsdag 14 september 2004 17:08 schreef poep-in-de-aars het volgende:
achja en afwisseling blijft altijd nog het beste
Train je soms in dezelfde sportschool als ikquote:Op dinsdag 14 september 2004 14:11 schreef poep-in-de-aars het volgende:
knallen is fijn. ik ga ook voor de losse gewichten, en niet voor de "vrouwenapparaten".
zien jullie ook veel mensen die voor hun gevoel serieus en goed trainen, maar het eigenlijk totaal verkeerd doen en dus ook geen steek verder komen? in de sportschool waar ik train is ongeveer 80% zo denk ik. en 5% fanatiek. en 15% voor den lol.
ik train in stadskanaalquote:Op dinsdag 14 september 2004 18:54 schreef dewd het volgende:
[..]
Train je soms in dezelfde sportschool als ik![]()
Ik zie elke keer mensen die oefeningen compleet verkeerd doen. En niet eens allemaal beginnelingen. Ook gewoon de gevorderde gasten die doen oefeningen zo verkeerd dat ik soms m'n lachen niet in kan houden.
Dat je door veel herhalingen en weinig gewicht meer definitie krijgt is bullshit. Dat dacht men jaaaaaren geleden. Toen zaten de profs gewoon 4 uur in de gym 6 setjes met 30 herhalingen te doen, helemaal niet nuttig.quote:Op vrijdag 17 september 2004 15:30 schreef Ghettobob het volgende:
Is het bij buikspieren trouwens zo dat het niet zoveel uitmaakt op wat voor gewicht je ze doet? ik kan me voorstellen dat je definitie wilt en dus veel herhalingen met een (relatief) laag gewicht doet..
z'n suppelement komt binnen 8 weken anar nederland, tog maar een keertje proberenquote:Op zaterdag 18 september 2004 00:44 schreef Varr het volgende:
Vet filmpje idd!
Ik heb ook even gekeken wat voor producten het zijn, maar alleen die testosteron booster achtige pillen lijken me wel nuttig...quote:Op zaterdag 18 september 2004 01:16 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
z'n suppelement komt binnen 8 weken anar nederland, tog maar een keertje proberen
Supplementen zijn zeker geen onzin.....kijk als je zonder traint is het ook goed, maar ga het geen onzin noemen want dat is het niet. Het heeft mij flink geholpen om aan te komen. Het ligt er wel aan welke suppelementen je gaat nemen. Ik gebruik whey/weight gainer en verder niets. Geen creatine enzo.quote:Op zondag 19 september 2004 16:21 schreef poep-in-de-aars het volgende:
dat staat ook in al die krantjes (muscle-fitness flex) dat je 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht moet innemen. volgens mij is dat alleen maar voor als je een uber mens bent zoals als markus ruhl en al die gasten.
ik ben 1.90 lang en weeg 100 kilo en heb genoeg aan 0,75 liter melk 0,20 liter yoghurt en 500 gram kwark per dag.
quote:Op zondag 19 september 2004 15:04 schreef poep-in-de-aars het volgende:
neuk suplementen. als je gewoon GOED traint, GOED eet en GOED rust heb je al die troep niet nodig.
wat een apart gezichtje heb je, krijg je dat van de doping kereltje?quote:Op maandag 20 september 2004 10:03 schreef Mr.J het volgende:
[..]
:')
quote:Op maandag 20 september 2004 16:07 schreef poep-in-de-aars het volgende:
[..]
wat een apart gezichtje heb je, krijg je dat van de doping kereltje?
Hahaquote:wat een apart gezichtje heb je, krijg je dat van de doping kereltje?
haha nee hoor.......quote:Op maandag 20 september 2004 17:57 schreef Ghettobob het volgende:
[..]
HahaJij bent echt een zielig figuur....
dude ik train al 4 jaar, dus ik kan met een gerust hart zeggen dat ik al het een en ander aan spieren heb gekweekt, probeer nu mijn doodgelopen plateau te doorbreken.quote:Op maandag 20 september 2004 19:55 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Pas eerst je voedingspatroon maar eens goed aan en ga zo maar eerst spiertjes kweken voordat je aan de creatine begint.
dit weet ik en klopt ook helemaal, ik ben alleen niet zo fanatiek om mijn voeding erop aan te passen, ik wil gewoon tja voedsel eten dat ik graag eet, vind het dan ook geen probleem. Ik hoef ook niet een beer te worden, ik ben nu op zich al vrij groot voor mijn lengte, maar ik wil net iets meer, dus vandaar de vraag over creatine. Ik heb nooit zo verdiept in supplementen, dus vandaar die vraag hier, maarre iemand die mij wat wijzer kan makenquote:Op maandag 20 september 2004 22:59 schreef poep-in-de-aars het volgende:
trainen alleen helpt niet genoeg. als je echt resultaat wilt zien zul je je aan alle 3 de factoren moeten houden.
trainen
voeding
rust
Wow 4 jaar al Volhoudertje zegquote:Op maandag 20 september 2004 21:48 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
dude ik train al 4 jaar, dus ik kan met een gerust hart zeggen dat ik al het een en ander aan spieren heb gekweekt, probeer nu mijn doodgelopen plateau te doorbreken.
Damm, die is hardquote:Op maandag 20 september 2004 18:41 schreef poep-in-de-aars het volgende:
[..]
...
ja is kut voor je
Anders flikker je even een tyfus eind op ofzo.quote:Op maandag 20 september 2004 18:41 schreef poep-in-de-aars het volgende:
[..]
...
ja is kut voor je
Crea info:quote:Op maandag 20 september 2004 23:37 schreef Ghettobob het volgende:
Je kan creatine nemen maar je zult veel meer winnen als je je voeding eerst aanpast, als je daarmee goede resultaten hebt dan kan je daarna beginnen aan creatine. Maargoed er zijn er genoeg die het nemen zonder een goed dieet en het zal je wel wat helpen.. en als je meer info over crea wilt zou ik even een kijkje nemen op dutchbodybuilding.com
Heb net trouwens zo hard getrained dat ik moest spugen..it's been a good day
quote:Op maandag 20 september 2004 18:41 schreef poep-in-de-aars het volgende:
[..]
ja is kut voor je
wil ook wel eens weten, en je betaald geen verzendkosten ?quote:Op dinsdag 21 september 2004 10:52 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Kappen nu met flamen!
Nu weer ontopic![]()
Hoe lang duurt het meestal voordat je het thuis krijgt als je het hier wat besteld http://www.hercules-fitness.nl
Dit soort opmerkingen kunnen we dus helemaal niet gebruiken. Enne daarbij, weet tegen wie je het hebt! Als er iemand altijd met nuttige tips komt is het Mr.J wel. NOT DONE!!quote:Op maandag 20 september 2004 18:41 schreef poep-in-de-aars het volgende:
[..]
...
ja is kut voor je
Heel snel!quote:Op dinsdag 21 september 2004 10:52 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Kappen nu met flamen!
Nu weer ontopic![]()
Hoe lang duurt het meestal voordat je het thuis krijgt als je het hier wat besteld http://www.hercules-fitness.nl
ik ben dan ook pas 21quote:Op maandag 20 september 2004 23:48 schreef dewd het volgende:
[..]
Wow 4 jaar al Volhoudertje zeg
Begonnen als laten we zeggen: dun kneusje en na 10 jaar een beest ;-)quote:Op dinsdag 21 september 2004 16:18 schreef Mr.J het volgende:
Yep.
En vergeet niet dat hij er dus dik 10 jaar voor heeft moeten werken!
iemand?quote:Op dinsdag 21 september 2004 10:08 schreef koffiejunk het volgende:
Ik ben opzoek naar een soort van bankje waarop je buikspieroefeningen kan doen zoals die in de gym staan. Gewoon een simpele plank die is 'gestofeerd' en die half gekanteld staat.
Heeft iemand enig idee waar ik zon bankje kan kopen/bestellen? en is het trouwens wel een goede methode om buikspieren te trainen? Sit-ups op de grond kan ook maar dat ligt vaak niet lekker.
Heeft iemand andere tips om buikspieren optimaal te trainen, en zijn crunches in de gym alleen genoeg? (met zon apparaat waarmee je een stang naar voren duuwd richting je benen en terug.
Kijk ns op marktplaats.nl....quote:Op dinsdag 21 september 2004 16:20 schreef koffiejunk het volgende:
[..]
iemand? :'(![]()
ik doe af en toe als ik tijd over heb ook wel is elke training 1 spiergroep en die dan flink afranzelen. dat is best goed voor het schrikeffect.quote:Op dinsdag 21 september 2004 16:17 schreef Ghettobob het volgende:
Ik kan nu een periode 5/6 keer per week sporten, zal ik elke spiergroep apart doen of zal ik het in setjes van 2 doen met 2 cardiodagen ertussen....wat is bter?
idd beter kun je even bellen en vragen of ze nog wat lekkers indoen, toppertjequote:Op dinsdag 21 september 2004 11:08 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Heel snel!
Ik had maandagavond besteld, en woensdag was de 4kg aan whey en eiwitten al binnen. Samen met wat proefmonstertjes van andere smaken en een crea variant.
Voor mij een blijvertje iig!![]()
waarom geld uitgevena aan buikspierbankjes als je zo enorm veel varianten kunt doen op de vloer die meestal nog beter zijn als machines.quote:Op dinsdag 21 september 2004 16:20 schreef koffiejunk het volgende:
[..]
iemand?![]()
![]()
Kindertjes die vragen....quote:Op dinsdag 21 september 2004 16:42 schreef exarchos het volgende:
[..]
idd beter kun je even bellen en vragen of ze nog wat lekkers indoen, toppertje
maar ik lees dit nu dus in een bodybuilding blad, maar dat is dus de oefening....quote:Op dinsdag 21 september 2004 19:19 schreef poep-in-de-aars het volgende:
beenstrekken is bovenbeen trainen (voorkant)
beenbuigen is hamstrings trainen (achterkant)
In wat voor een positie lig je dan? en dan bedoel ik eigenlijk de positie van de benen, heb je deze gestrekt (dus plat liggen) of lig je zo als op het onderstaande plaatje?quote:Op dinsdag 21 september 2004 16:21 schreef Ghettobob het volgende:
[..]
Kijk ns op marktplaats.nl....
Ik gebruik trouwens altijd een bankje waarop je ook je benen kan klemzetten, en dan met een losgewicht op mn borst van 10 Kilo... die voel je tenminste, gewone buikspieraparaten vind ik maar kut..
helemaal mee eens, je ziet vooral mensen die er niks van snappen van die machine oefeningen doen (en dan zo verkeerd mogelijk)quote:Op dinsdag 21 september 2004 19:28 schreef -Hans- het volgende:
Buikspierapparaten vind ik ook helemaal ruk, ik doe de oefeningen liever los zonder de "hulp" van een apparaat.
Ik doe de oefening ongeveer zoals op het plaatje maar dan met de onderbenen iets meer omhoog... ik heb niet (zoals bij veel buikspierapparaten) het gevoel dat ik het uit mn benen trek. Het gewicht wat ik erbij gebruik is vrij laag mede omdat ik echt puur alleen mn buikspieren wil trainen..quote:Op dinsdag 21 september 2004 19:28 schreef -Hans- het volgende:
[..]
In wat voor een positie lig je dan? en dan bedoel ik eigenlijk de positie van de benen, heb je deze gestrekt (dus plat liggen) of lig je zo als op het onderstaande plaatje?
[afbeelding]
Het klinkt wel goed waar jij het over hebt, echter heb je het over het vastklemmen van de benen maar komt daardoor de nadruk niet teveel te liggen bij de benen i.p.v. je buikspieren? Je kan de benen wel vastklemmen om te voorkomen dat deze omhoog komen op het moment dat jij met je bovenlichaam de beweging omhoog maakt en daar is niets mis mee, maar je kan ze ook vastklemmen om op die manier een zwaarder gewicht te kunnen gebruiken en dan vraag ik mij dus een beetje af hoe effectief je dan aan het trainen bent.(wat is je ervaring hiermee?)
Buikspierapparaten vind ik ook helemaal ruk, ik doe de oefeningen liever los zonder de "hulp" van een apparaat.
Muesli? Prima koolhydraatrijk bodybuildvoedsel hoor. Eet het zelf ook wel eens, hoewel ik liever een bord koude brinta wegslobber bij m'n ontbijt.quote:Op woensdag 22 september 2004 10:12 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Wie eet er ook regelmatig muesli? Of is dat sterk af te raden?
dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.quote:Op woensdag 22 september 2004 15:12 schreef Varr het volgende:
Afvallen en teggelijkertijd spieren ontikkwikkelen kan niet.
Onzin is het niet helemaal. Voor iemand die net is begonnen met het bezoeken van een sportschool is dit vaak nog wel mogelijk. Voor iemand die al een aantal jaar traint is het zeer moeilijk in dequote:Op woensdag 22 september 2004 15:47 schreef koffiejunk het volgende:
[..]
dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
Hey, dat heb ik ook. Ik kickboks nog maar heel kort, maar ik heb hetzelfde. Je lichaam heeft volgens mij idd rust nodig. Een dagje rust tussen je kickboks en fitnesstraining zou ideaal zijn. Wat mijn ervaring is, is dat ik vooral m'n rug-en schouderspieren voel na een kickbokstraining. De dag na het kickboksen train ik dan ook borst en biceps, dat gaat toch vrij goed. Optimaal fitnessen de dag na het boksen is niet mogelijk denk ik.quote:Op woensdag 22 september 2004 15:41 schreef Teknoman het volgende:
Is het slecht als je fitness combineert met andere sporten zoals kickboksen?
Ik fitness 3 keer per week en kickboks 1 of 2 keer per week. Als ik de dag nadat ik heb gekickbokst fitness, ben ik gewoon veel slapper.
Is dit te verhelpen door voeding of heeft me lichaam gewoon rust nodig? Ik wil graag minimaal 3 keer per week goed kunnen fitnessen om elke spiergroep te pakken.
Waar moet ik op letten om de dag na kickboksen weer zwaar te kunnen fitnessen? Ik fitness 2,5 jaar en kickboks 1 jaar...
Alvast bedankt voor alle hulp...
als je wil aankomen kun je ook droge crusli vreten dat werkt ook bestquote:Op woensdag 22 september 2004 17:53 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Elke keer brinta is zo saai, daarom ga ik dus ook maar pakken muesli er doorheen eten aangezien het geen kwaad kan
Doe ik ook altijd, cruesli + brinta mix.quote:Op woensdag 22 september 2004 17:53 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Elke keer brinta is zo saai, daarom ga ik dus ook maar pakken muesli er doorheen eten aangezien het geen kwaad kan
Ik heb het ook gedaan, 2 dagen kickboxen, 4 dagen bb'ing.quote:Op woensdag 22 september 2004 15:41 schreef Teknoman het volgende:
Is het slecht als je fitness combineert met andere sporten zoals kickboksen?
Ik fitness 3 keer per week en kickboks 1 of 2 keer per week. Als ik de dag nadat ik heb gekickbokst fitness, ben ik gewoon veel slapper.
Is dit te verhelpen door voeding of heeft me lichaam gewoon rust nodig? Ik wil graag minimaal 3 keer per week goed kunnen fitnessen om elke spiergroep te pakken.
Waar moet ik op letten om de dag na kickboksen weer zwaar te kunnen fitnessen? Ik fitness 2,5 jaar en kickboks 1 jaar...
Alvast bedankt voor alle hulp...
quote:Op woensdag 22 september 2004 15:47 schreef koffiejunk het volgende:
[..]
dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
Ik hoef geen opgeblazen bodybuilder te worden, dat is alleen maar lelijk vind ik persoonlijk.quote:Op woensdag 22 september 2004 21:18 schreef Mr.J het volgende:
[..]
![]()
Mag jij me eens vertellen hoe je in een cut fase (kcal tekort) kan bouwen?
vertelquote:Op vrijdag 24 september 2004 08:53 schreef Varr het volgende:
jij snapt het het helemaal....![]()
![]()
Ik denk dat je door het afvallen je spieren er nu beter uitkomen. Maar echte spiergroei is vooralsnog erg moeilijk als je vet aan het verbranden bent.quote:Op vrijdag 24 september 2004 08:48 schreef koffiejunk het volgende:
[..]
Ik hoef geen opgeblazen bodybuilder te worden, dat is alleen maar lelijk vind ik persoonlijk.
Een combinatie van cardio en krachttraining is prima. ik probeer wat minder ongezond te eten en probeer wat meer te bewegen. en ik moet je zeggen het werkt prima, ik val af en ik ontwikkel spieren! Na 4 weken zie ik al duidelijk resultaat.
Afvallen is niet persé een kwestie van minder calorien eten, ik kan gewoon normaal blijven eten en toch afvallen. gewoon uurtje hardlopen 3 keer in de week.
nee, ik merk echt dat ik gespierder wordt, en dat komt niet doordat ik afval want op mn armen heb ik al nouwelijks vet. het gaat vooral om mijn buikje dat langzaamerhand verdwijnt. Doordat ik vooral veel beweeg, gezond blijf eten(vetarm) en tussendoortjes weglaat. ik blijf genoeg eten om spierontwikkeling te krijgen en toch val ik af.quote:Op vrijdag 24 september 2004 09:12 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik denk dat je door het afvallen je spieren er nu beter uitkomen. Maar echte spiergroei is vooralsnog erg moeilijk als je vet aan het verbranden bent.
ja ik ben inderdaad net begonnen, nouja 2 maanden nu ongeveer en 3 keer in de week.quote:Op vrijdag 24 september 2004 10:32 schreef De_Wout het volgende:
Je bent toch net begonnen met fitness/ bodybuilding koffiejunk?? Dat is waarschijnlijk de reden waarom het je lukt om spieren op te bouwen en vet kwijt te raken. Als je blijft fitnessen lukt je dit over een jaartje niet meer.
misschien zijn de spieren die je al had wat sterker geworden?quote:Op vrijdag 24 september 2004 09:46 schreef koffiejunk het volgende:
[..]
nee, ik merk echt dat ik gespierder wordt, en dat komt niet doordat ik afval want op mn armen heb ik al nouwelijks vet. het gaat vooral om mijn buikje dat langzaamerhand verdwijnt. Doordat ik vooral veel beweeg, gezond blijf eten(vetarm) en tussendoortjes weglaat. ik blijf genoeg eten om spierontwikkeling te krijgen en toch val ik af.
vind ik ook, die lui hebben allemaal minderwaardigheidscomplexen. door zulke lui heeft de bodybuildingsport ook zo'n slechte naam. iedereen denkt dat als je er maar een beetje sterkquote:Op vrijdag 24 september 2004 08:48 schreef koffiejunk het volgende:
[..]
Ik hoef geen opgeblazen bodybuilder te worden, dat is alleen maar lelijk vind ik persoonlijk.
O ja? Zeg dat dat ook maar tegen die 'opgeblazen lui met minderwaardigheidscomplexen die allemaal troep gebruiken'quote:Op vrijdag 24 september 2004 16:16 schreef poep-in-de-aars het volgende:
[..]
vind ik ook, die lui hebben allemaal minderwaardigheidscomplexen. door zulke lui heeft de bodybuildingsport ook zo'n slechte naam. iedereen denkt dat als je er maar een beetje sterk
uitziet dat je troep gebruikt.
boeie. ik ben lekker nog wel snelquote:Op vrijdag 24 september 2004 17:36 schreef De_Wout het volgende:
[..]
O ja? Zeg dat dat ook maar tegen die 'opgeblazen lui met minderwaardigheidscomplexen die allemaal troep gebruiken'![]()
Denk iets meer na voordat je wat opschrijft voortaan.
Er zijn gasten die door 20 jaar naturel trainen er fantstisch uitzien. En als ze dan zo een opmerking horen .... dat wordt je niet in dank afgenomen denk ik.
De snelste mannen op Aarde zijn anders behoorlijk gespierd hoor!quote:Op vrijdag 24 september 2004 18:00 schreef poep-in-de-aars het volgende:
[..]
boeie. ik ben lekker nog wel snel![]()
ben ik ook, maar niet uberonechtviesgoor. let's talk about something elsequote:Op vrijdag 24 september 2004 19:50 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
De snelste mannen op Aarde zijn anders behoorlijk gespierd hoor!
quote:Op vrijdag 24 september 2004 16:16 schreef poep-in-de-aars het volgende:
[..]
vind ik ook, die lui hebben allemaal minderwaardigheidscomplexen. door zulke lui heeft de bodybuildingsport ook zo'n slechte naam. iedereen denkt dat als je er maar een beetje sterk
uitziet dat je troep gebruikt.
quote:Op vrijdag 24 september 2004 18:00 schreef poep-in-de-aars het volgende:
[..]
boeie. ik ben lekker nog wel snelmaar ff serieus.
die gebruikers pik je er zo uit, met hun onnatuurlijke uitziende spieren (en kom niet aan dat je dat niet kan zien wat dat zie je dus WEL) en hun bitchtits, en vage ellebogen, kaakvervoriming uitpuilende buikjes enz enz. ze beginnen gewoon steeds meer op apen te lijken.
quote:Op zondag 26 september 2004 19:48 schreef Mr.J het volgende:
Bitchtits komen alleen bij gebruikers voor die geen idee hebben waarmee ze bezig zijn. De normale gebruikers weten hun oestrogenen onder controle te houden zodat er geen gyno ontstaat.
De andere kenmerken die je opnoemt komen voort uit STH/IGF-1 icm insuline gebruik. Er zijn maar bar weinig gebruikers die daar het geld voor hebben.
quote:Op maandag 27 september 2004 11:06 schreef Mr.J het volgende:
Aangezien je niet meer dan 1 enkele smiley neerzet lijkt het mij dat je geen argumenten hebt. Ergo, je bent uitgelult aangezien je fucking flauw idee hebt waar je nu eigenlijk zo stom over aan het blaten bent.
Tip! STFU als je niet weet hoe en wat. Je komt zo dom over namelijk als blijkt dat je daadwerkelijk maar wat in de rondte aan het schreeuwen bent.
Kansloos.quote:Op maandag 27 september 2004 14:11 schreef poep-in-de-aars het volgende:
[..]
betekend dat ik mijn toetsenbord niet slijt aan jou
quote:Op maandag 27 september 2004 14:48 schreef poep-in-de-aars het volgende:
Lijkt mij best een puik plan sjaak-banaan. Alleen meneer get big and die die vat alles nogal persoonlijk op volgens mij. Of hij heeft een reusachtig ego en denkt dat alles over hem gaat.
O, is dit trouwens een doodverwensing?quote:Op maandag 27 september 2004 14:48 schreef poep-in-de-aars het volgende:
Lijkt mij best een puik plan sjaak-banaan. Alleen meneer get big and die die vat alles nogal persoonlijk op volgens mij. Of hij heeft een reusachtig ego en denkt dat alles over hem gaat.
kereltje, als je klappen wil hebben kun je dat ook gewoon vragen hoor. zeg maar een tijd en een plaats.quote:Op maandag 27 september 2004 16:31 schreef Mr.J het volgende:
[..]
O, is dit trouwens een doodverwensing?
Aha kijk dat is dan een goede oefening!quote:Op woensdag 22 september 2004 00:08 schreef Ghettobob het volgende:
[..]
Ik doe de oefening ongeveer zoals op het plaatje maar dan met de onderbenen iets meer omhoog... ik heb niet (zoals bij veel buikspierapparaten) het gevoel dat ik het uit mn benen trek. Het gewicht wat ik erbij gebruik is vrij laag mede omdat ik echt puur alleen mn buikspieren wil trainen..
Dit is een topic over bodybuilding waarin men vragen stelt en adviezen en tips geeft. Daarnaast heeft iedereen een mening over schema's, voeding, en ook over het gebruik van anabolen en steroiden. Maar die mening hoef je op jouw manier niet te spuien want daar is dit forum niet voor bestemd, hou het gewoon lekker voor je.quote:Op vrijdag 24 september 2004 18:00 schreef poep-in-de-aars het volgende:
[..]
boeie. ik ben lekker nog wel snelmaar ff serieus.
die gebruikers pik je er zo uit, met hun onnatuurlijke uitziende spieren (en kom niet aan dat je dat niet kan zien wat dat zie je dus WEL) en hun bitchtits, en vage ellebogen, kaakvervoriming uitpuilende buikjes enz enz. ze beginnen gewoon steeds meer op apen te lijken.
quote:Op maandag 27 september 2004 17:07 schreef poep-in-de-aars het volgende:
[..]
kereltje, als je klappen wil hebben kun je dat ook gewoon vragen hoor. zeg maar een tijd en een plaats.
is vaak wel het beste, en je kunt daar heel veel variaties mee doen. en je kunt ook een gewichtje op je borst leggen en vasthouden met je handen als het te licht word.quote:Op maandag 27 september 2004 17:40 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Aha kijk dat is dan een goede oefening!![]()
Het klopt inderdaad dat je bij veel buikspierapparaten het gevoel hebt dat er veel kracht vanuit de benen komt, bij ons staat ook zo'n apparaat (weet de naam zo 1, 2, 3 niet) en daar heb ik absoluut niet het idee dat het een effectieve oefening is aangezien er nogal wat druk op de benen komt en dan kan je een lager gewicht pakken zodat de belasting minder wordt maar dan heb ik helemaal het idee dat het een kansloze missie is.
Toch maar eens de oefening proberen die jij omschrijft, tnx voor de uitleg.
Damn, wordt ik hier even virtueel bedreigd zeg! Fuck, ik sta te trillen man!quote:Op maandag 27 september 2004 17:07 schreef poep-in-de-aars het volgende:
[..]
kereltje, als je klappen wil hebben kun je dat ook gewoon vragen hoor. zeg maar een tijd en een plaats.
Dat je er meerdere variaties mee kan doen is wel prettig en ik neem aan dat je op die manier de buikspieren beter kan trainen en daar gaat het uiteindelijk om.quote:Op maandag 27 september 2004 20:31 schreef poep-in-de-aars het volgende:
[..]
is vaak wel het beste, en je kunt daar heel veel variaties mee doen. en je kunt ook een gewichtje op je borst leggen en vasthouden met je handen als het te licht word.
En wat vond je ervan?quote:Op maandag 27 september 2004 19:10 schreef DeadKnight het volgende:
Maja over 10 min richting sport-school voor een proef-les kijken of ik het wat vind..![]()
Zal wel hiero neerzetten wat ik er van vond
conditiequote:Op donderdag 30 september 2004 21:07 schreef Varr het volgende:
Door cardio verlies je geen spieren. Je kan wel spieren verliezen door een tekort aan kcal (de manier van het cutten), hoelang en welke tempo heeft er dus volgens mij niks mee te maken.
WIl je gaan cardio-en om vet te verliezen?
Hangt er ook een beetje vanaf waar je die conditie voor nodig hebt. Als je gewoon een redelijke goede conditie wilt opdoen, waar ik vanuit ga gelet op je interesse in krachttraining, voldoet 20 tot 30 minuten op redelijke hoge intensiteit. Die hoge intensiteit is zo tussen de 75 en 85% van je maximale hartslag. Eigenlijk zou je dat moeten doen op 75 tot 85% van je VO2 Max maar die is wat lastiger te bepalen dan je maximale hartslag.quote:Op donderdag 30 september 2004 21:19 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
conditie
ik doe ook nog aan korfbal daaromquote:Op donderdag 30 september 2004 22:24 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hangt er ook een beetje vanaf waar je die conditie voor nodig hebt. Als je gewoon een redelijke goede conditie wilt opdoen, waar ik vanuit ga gelet op je interesse in krachttraining, voldoet 20 tot 30 minuten op redelijke hoge intensiteit. Die hoge intensiteit is zo tussen de 75 en 85% van je maximale hartslag. Eigenlijk zou je dat moeten doen op 75 tot 85% van je VO2 Max maar die is wat lastiger te bepalen dan je maximale hartslag.
Wil je die conditie nog aanscherpen na verloop van tijd dan kan je wat intervalwerk er bij gaan doen. 6 tot 8 intervallen op 90 tot 95% van je max hartslag volstaan meestal wel. Dit dan per interval zo tussen de 2 a 3 minuten. Ook een beetje afhankelijk van de soort cardio. Rustperiode tussen de intervallen minimaal de periode dat 1 interval duurt.
Hoi!quote:Op donderdag 30 september 2004 22:24 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hangt er ook een beetje vanaf waar je die conditie voor nodig hebt. Als je gewoon een redelijke goede conditie wilt opdoen, waar ik vanuit ga gelet op je interesse in krachttraining, voldoet 20 tot 30 minuten op redelijke hoge intensiteit. Die hoge intensiteit is zo tussen de 75 en 85% van je maximale hartslag. Eigenlijk zou je dat moeten doen op 75 tot 85% van je VO2 Max maar die is wat lastiger te bepalen dan je maximale hartslag.
Wil je die conditie nog aanscherpen na verloop van tijd dan kan je wat intervalwerk er bij gaan doen. 6 tot 8 intervallen op 90 tot 95% van je max hartslag volstaan meestal wel. Dit dan per interval zo tussen de 2 a 3 minuten. Ook een beetje afhankelijk van de soort cardio. Rustperiode tussen de intervallen minimaal de periode dat 1 interval duurt.
quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 10:00 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Hoi!![]()
Eric is onze super kloonspeurmod op dbb.com.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 10:44 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
![]()
Ik heb het getest door ze beiden als eerste te doenquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 16:10 schreef De_Wout het volgende:
Hmm, wel vreemd ja, als je incline benchpress zwaarder kan doen dan flat. Maar het hangt er ook een beetje vanaf welke oefening je eerst doet he. Doe je eerst incline, en dan flat, dan is het verschil in gewicht wat je kan pakken tussen beide oefeningen kleiner dan andersom.
De laatstequote:Op zaterdag 2 oktober 2004 12:22 schreef roxxe het volgende:
doorgaat tot je niet meer kunt? of maximum 1keer kunt doen?
Heb je neckpress behind the neck gedaan vrijdag? Of span je je nekspieren heel krampachtig aan als je je laatste rep van een bepaalde oefening maakt?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 22:48 schreef tongytongylickylicky het volgende:
PROBLEEM
Vrijdag is voor de 2e keer in een week weer pijn in me nek geschoten. Vorige week zaterdag ook al. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe ? Ik heb namelijk geen idee, voer me oefeningen goed uit.
Neckpress had ik gedaan ja....quote:Op zondag 3 oktober 2004 14:12 schreef De_Wout het volgende:
[..]
Heb je neckpress behind the neck gedaan vrijdag? Of span je je nekspieren heel krampachtig aan als je je laatste rep van een bepaalde oefening maakt?
Iemand??quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 10:51 schreef Thomasumo het volgende:
Was van de week bij de supplementen handelaar, en die had heel groot CLA (linolzuur) staan als idiale manier om de laatste procentjes vetpercentage weg te werken. Iemand hier ervaring mee?
Je kan die Rotex XT doen, dan doe je echt alleen bovenlichaam, maar niet elke sportschool heeft die....quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:46 schreef Den_Haag het volgende:
Is er een mogelijk om iets cardio te doen als je je benen niet kan belasten/gebruiken?
Heb 3 weken geleden een meniscus-operatie gehad en kan nog wel een weekje of 2-3 niet op de fiets. Als het niet langer is. Ik kan wel me bovenlichaam trainen, zolang er maar geen belasting/kracht op me knie komt te staan.
rolstoelbasket?quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:46 schreef Den_Haag het volgende:
Is er een mogelijk om iets cardio te doen als je je benen niet kan belasten/gebruiken?
Heb 3 weken geleden een meniscus-operatie gehad en kan nog wel een weekje of 2-3 niet op de fiets. Als het niet langer is. Ik kan wel me bovenlichaam trainen, zolang er maar geen belasting/kracht op me knie komt te staan.
Crunch waarbij je onderbenen op een verhoging (zoals een bed of een stoel) rusten.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:33 schreef wonderer het volgende:
Er schijnen drie oefeningen te zijn voor je buik waarbij je je onderrug niet belast. Iemand enig idee welke?
Is niet saai, t'is gewoon loodzwaar.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 13:50 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
He moest vandaag maar weer eens de beenspieren trainen, maar ik vind dat altijd zo saai
Nee dat niet, maar op de 1 of andere manier vind ik het gewoon saaiquote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:21 schreef De_Wout het volgende:
[..]
Is niet saai, t'is gewoon loodzwaar.![]()
Zonder je expertise over bb en fitness etc te ondermijnen vind ik het altijd heel gevaarlijk om rugklachten direct te klassificeren. Zou ik persoonlijk niet doen. Natuurlijk heb je gelijk dat hij zich beter eens bij de doc meld. Maar je kan niet met zekerheid zeggen of het een wervel is.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 12:26 schreef Mr.J het volgende:
Heb je dan last van je onderrug bro?
Bezoek dan eens een chirpratcor. Grote kans dat je onderste wervel (licht) verschoven is en tegen je zenuwen aanduwd!
yep dat is hetquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:19 schreef aldostuta het volgende:
Trapezius? Shrugs. Deadlifts en zwaar roeien helpen ook goed.
Op dit moment wel ja, maar dat zal naar verloop van tijd wel weer over gaan. Heb het eerder gehad, en elke keer nadat ik toch weer begonnen ben met squats.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 12:26 schreef Mr.J het volgende:
Heb je dan last van je onderrug bro?
Bezoek dan eens een chirpratcor. Grote kans dat je onderste wervel (licht) verschoven is en tegen je zenuwen aanduwd!
Wat ik sinds kort probeer is twee shrug oefeningen doen (stang, Db of machine) en meteen na het laatste setje van iedere oefening er nog wat extra gewicht bijgooien en vervolgens zo lang mogelijk in aangespannen positie vasthouden (maximaal 30 seconden). Tot nu toe goede resultaten mee behaaldquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:21 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
yep dat is het
Dat is wel heel fijn dat je er een nette naam aan geeft, het blijft onzin.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 15:05 schreef Goedie het volgende:
is niet waar, dat noemen ze gewoon statische contractie training.
Juist en dan train je dus hoogstens uithoudingsvermogen en niet kracht of het maximaliseren van het aantal spiervezels. Begrijp jij zelf wel wat je wilt toevoegen aan de discussie.quote:Op zondag 10 oktober 2004 13:49 schreef Goedie het volgende:
misschien heb je mijn posts niet goed begrepen, maar ik zei net dat het veel makkelijker is om een zwaar gewicht op één punt vast te houden dan te bewegen. Daar is dus deze hele trainingsprincipe op gebaseerd. Namelijk een zwaar gewicht zo lang mogelijk op één punt vasthouden (meestal op de top van de concentrische fase/ punt waar je de spier maximaal aangespannen hebt).
Ja, je verbrand er spierweefsel meequote:Op zondag 10 oktober 2004 19:16 schreef tongytongylickylicky het volgende:
uhm misschien een domme vraag, maar heeft SEX nog een invloed op bodybuilding (groei enzo) ?
beetje zinloos om zo te reageren toch?quote:Op zondag 10 oktober 2004 18:53 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Je praat poep
het is een serieuze vraagquote:Op zondag 10 oktober 2004 22:42 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Ja, je verbrand er spierweefsel mee
Oftewel bijna elke intensiteitverhogende toevoeging is onzin?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 19:07 schreef Vitalogy het volgende:
Oftewel je hebt geen flauw idee hoe je goed moet trainen?
dat bedoelde ik ja. Dus gewoon geen sex voor de training. Maar daarna weer welquote:Op maandag 11 oktober 2004 10:22 schreef Mr.J het volgende:
Eh, denk dat van vele sex je test. spiegel omhoog gaat.
Voor het trainen niet neuken (of je laten trekken/zuigen voor de slimmerikken), want na je orgasme heb je een dip in je test. spiegel.
Nee maar dat is dan ook niet wat je doet. Je verwart nu trainings intensiteit met training volume. Bovendien probeer je dit te bereiken met een soort bedenksel zonder goede practische of wetenschappelijke basis. Als jij je daar goed bij voelt prima maar het blijft onzin.quote:Op maandag 11 oktober 2004 10:25 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Oftewel bijna elke intensiteitverhogende toevoeging is onzin?
Iets meer lezen over bodybuilding, er is genoeg bewijs dat dit wel degelijk nuttig kan zijn.quote:Op maandag 11 oktober 2004 11:55 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Nee maar dat is dan ook niet wat je doet. Je verwart nu trainings intensiteit met training volume. Bovendien probeer je dit te bereiken met een soort bedenksel zonder goede practische of wetenschappelijke basis. Als jij je daar goed bij voelt prima maar het blijft onzin.
Daarna heb je als het goed is juist veel zin. Je testosteronspiegel is dan hoger dan gemiddeld: je wilt maar al te graagquote:Op maandag 11 oktober 2004 10:50 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
dat bedoelde ik ja. Dus gewoon geen sex voor de training. Maar daarna weer wel
Dus jij denkt dat het hebben van een ochtenderectie te maken heeft met het opeenhopen van ontlasting? Lijkt me sterk hoor. T'is echt omdat je testosteronspiegel s' ochtends van nature een piek heeft.quote:Op maandag 11 oktober 2004 14:09 schreef tongytongylickylicky het volgende:
dat ODOL waar jij hebt over hebt is volgens mij niets met die piek. dat is gewoon omdat je ontlasting wordt opgeslagen in de loop van de nacht.
Ik denk dat er best wel wat nut in zal zitten om een gewicht dat veel zwaarder is dan je eigenlijk een oefening mee kan doen voor 8-12 herhalingen te verplaatsen. Sterker nog daar is een bekende trainingsmethode op gebaseerd. Maar het nut zit hem dan enkel in het uitvoeren van de beweging met een veel zwaarder gewicht, niet in het zo lang mogelijk vasthouden van een gewicht om de spier te vermoeien. En al zeker niet nadat je de reguliere oefeningen hebt gedaan om daarna nog ff lekker helemaal stuk te gaan of iets dergelijk. Dat is compleet prutswerk en nergens op gebaseerd, ook niet op die static contraction onzin.quote:Op maandag 11 oktober 2004 12:32 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Iets meer lezen over bodybuilding, er is genoeg bewijs dat dit wel degelijk nuttig kan zijn.
Idd, sommige mensen denken dat als ze een keer een spuit gehanteerd hebben dat ze meteen dokters advies kunnen gevenquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:08 schreef Thermo het volgende:
[..]
Zonder je expertise over bb en fitness etc te ondermijnen vind ik het altijd heel gevaarlijk om rugklachten direct te klassificeren. Zou ik persoonlijk niet doen. Natuurlijk heb je gelijk dat hij zich beter eens bij de doc meld. Maar je kan niet met zekerheid zeggen of het een wervel is.
Niemand een idee?quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:46 schreef Den_Haag het volgende:
Roeien zonder het bankje te bewegen? Dus alleen met je bovenlichaam?quote:Op maandag 11 oktober 2004 20:56 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Niemand een idee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |