abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 augustus 2004 @ 15:02:07 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_21207935
Ik heb hiervoor even een apart topic geopend om het beurscrash topic ontopic te houden
Over de kwaliteit en kosten van brokers kun je sowieso gemakkelijk een topic volschrijven.

Het is goed dat er nu veel meer concurrentie is dan vroeger. In 1991 betaalde ik je bij ABNAMRO nog 1.5% kosten als je aandelen kocht of verkocht, dus je moest al 3% maken om quitte te spelen.
Opties waren toen F22.50 (open) en F15.00 (close) dus totaal F37.50 !

Voor de gewone man is de Postbank in NL indertijd begonnen met lagere tarieven. De beursorderlijn had toen 'maar' 0.7% kosten voor een aandelentransactie. Er was ook nog zoiets als VEB Bottom Line met zeer lage tarieven maar die was op een bepaald moment niet meer voor iedereen toegankelijk.

De eerste internetbroker in Nederland was IMG-Holland, later omgedoopt tot Binck. Later begonnen ook de banken met internet applicaties en kwam o.a. Alex erbij. Toen barstte de concurrentiestrijd pas echt los. Zelf heb ik ervaring met de Postbank, ABNAMRO, IMG-Holland/Binck, Alex en nog een buitenlandse bank.

Mijn beste ervaringen zijn met Binck; voor het eerst kreeg ik betere prijzen dan de limieten die ik zette, de website werkt altijd en indien nodig heb ik nooit problemen met telefonische bereikbaarheid. Ik heb één keer een probleem gehad met een aantoonbaar verkeerd uitgevoerde order en toen heeft Binck zonder discussie de door mij geleden schade bijgepast (enkele honderden euro).
Enige nadeel met Binck was vroeger dat ze zelf geen bank waren (nu wel) en je dus een rekening moest hebben bij de Kas-Associatie (een archaische, klant onvriendelijke bank). Gelukkig is dat verleden tijd.

Met Alex heb ik uiteindelijk weinig gedaan. Al kwamen ze op mij over als een goede klantvriendelijke broker, ik had regelmatig problemen met de bereikbaarheid van hun website. En als er één ding belangrijk is voor selectie van een broker....
Maar misschien zijn de problemen inmiddels verholpen (mijn verhaal stamt uit 2001, dus.. )

In het beurscrash topic waren de volgende vragen/ opmerkingen.
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:50 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Ik handel zelf niet, maar betaal je dan niet ongelovelijk veel transactiekosten? Als je bijvoorbeeld kijkt naar http://www.interactivebro(...)commission.php#stock . Ze zijn voor Nederlandse aandelen en opties al goedkoper dan een Nederlanderse broker ( ) en helemaal voor Amerikaanse aandelen.

Of zie ik het nu verkeerd?
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 08:48 schreef PR_Sha het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in! vooral opties en futures zijn bij IB heel goedkoop kan geen enkele ned broker tegen concureren, maar tijd zal het leren ze moeten in hier in NL ook met de terieven omlaag.

Bestand is onderweg
Voor FTI futures betaal ik bij Binck 12.50 per contract. Misschien kan dat wel ergens goedkoper maar je praat nu dus over 0.0625 AEX indexpunten. Dus openen + sluiten samen kost 0.125 indexpunt. Ik kan daar niet echt van wakker liggen. Dan wegen betrouwbaarheid en bereikbaarheid voor mij toch zwaarder.
Bovendien heb je nog een bied-laat spread van 0.05-0.10 punt (dat gaat dus x2 voor een open+close) dus zoveel valt er niet meer te winnen met lagere transactiekosten.

Overigens ben ik benieuwd naar ervaringen met Interactive Brokers vanwege het bredere assortiment aan futures. Iemand ?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_21208735
Apart topic, prima!

Allereerst 1991 schande haha was een prijzen voor je transacties gelukkig is dat nu anders!

Ik heb zelf ervaring met Postbank Alex en Binck ( VEB-Bottomline op dit moment in aanvraag status )

Zit sinds 1.5 jaar bij alex en moet zeggen dat wat betreft storingen het een heel stuk beter geworden is. Het is nog niet lekdicht maar het gaat er op lijken.

Nadeel van de NL brokers zijn dat deze geen echte RT applicatie platvorm hebben als bv in de US.
( Binck komt met zo een platvorm lees recent PB Q2 cijfers ) Alex komt binnenkort met Alex Pro tegen betaling. Laat ze maar concureren word eens tijd!!

Zelf handel ik in opties aandelen(shorten) futures nog niet, eerst maar een buffer opbouwen.
Optieplatvorm bij Alex is mi. de beste Binck kan net mee. banken geen ervaring maar zel wel slechter zijn.

Heb IB in een eerder stadium overwogen, maar mijn vermogen laat dat nu niet toe. ik hoor ook dat IB de beste wereldwijd is. ben ook zeer benieuwd naar jullie ervaringen.

Vg,
Sha
  woensdag 11 augustus 2004 @ 15:39:21 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_21209037
RT applicatie platform kan inderdaad een belangrijke overweging zijn.
Maar aangezien ik geen daghandel doe is dat voor mij persoonlijk niet van belang. Ik doe m'n analyses toch offline.
Mijn reisverslagen
pi_21209778
Voor je beurscrash-topic kan ik me nog voorstellen dat je gezien de nieuwswaarde dat niet in een centraal topic kwijt kunt, maar dit hoort toch echt in [Centraal beleggen] speculeren en opties deel 2 thuis.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_21214100
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 16:04 schreef _-rally-_ het volgende:
Voor je beurscrash-topic kan ik me nog voorstellen dat je gezien de nieuwswaarde dat niet in een centraal topic kwijt kunt, maar dit hoort toch echt in [Centraal beleggen] speculeren en opties deel 2 thuis.
en daarom laat je het open .........
GIRO 800800
pi_21215155
Was vergeten erbij te zetten dat 'ie na een titel-edit weer voorlopig open is.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_21215205
Beste Rally,

Dergelijk topic mag toch wel zelfstandig worden aangemaakt?

Is een belangrijke factor. Lekker overzichtelijk, brokers met hun faciliteiten, services, en condities
pi_21221657
Ik heb me nu een paar maanden georienteerd op de beurs en 'droog' geoefend zeg maar.

Nu is het echter tijd voor het serieuze werk. Eigenlijk waren er twee opties, Alex en Binck. Vandaag infopakket van Binck ontvangen en denk dat ik toch maar voor Binck ga kiezen. Is het goedkoopste, stabielste (Alex site schijnt niet altijd even goed te werken) en de mogelijkheid zonder meerprijs om orders te doen bij Binck medewerkers (Bij Alex duurder).

Komende week de formulieren invullen en beginnen maar met het echte werk
pi_21230993
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 00:00 schreef Two_Tribes het volgende:
Ik heb me nu een paar maanden georienteerd op de beurs en 'droog' geoefend zeg maar.

Nu is het echter tijd voor het serieuze werk. Eigenlijk waren er twee opties, Alex en Binck. Vandaag infopakket van Binck ontvangen en denk dat ik toch maar voor Binck ga kiezen. Is het goedkoopste, stabielste (Alex site schijnt niet altijd even goed te werken) en de mogelijkheid zonder meerprijs om orders te doen bij Binck medewerkers (Bij Alex duurder).

heej dat heb ik ook gedaan
en zat ook te twijfelen tussen alex en binck, maar ik ben er nog niet helemaal tussenuit.

Ik vind wel, zo op het eerste gezicht, dat alex een betere site heeft. Maar als die site wel 's offline is, tja daar heb ik dan nix aan natuurlijk...
En misschien is het ook wel leuk, die cursussen beleggen, ook voor gevorderden bij alex, en berkel ook. Alleen Alex is wel iets duurder ja, dus is een beetje de vraag voor mij dan of ik gebruik ga maken van die extra's die volgens mij Alex wel heeft en Binck niet...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  donderdag 12 augustus 2004 @ 13:32:49 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_21232775
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 12:27 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

heej dat heb ik ook gedaan
en zat ook te twijfelen tussen alex en binck, maar ik ben er nog niet helemaal tussenuit.

Ik vind wel, zo op het eerste gezicht, dat alex een betere site heeft. Maar als die site wel 's offline is, tja daar heb ik dan nix aan natuurlijk...
En misschien is het ook wel leuk, die cursussen beleggen, ook voor gevorderden bij alex, en berkel ook. Alleen Alex is wel iets duurder ja, dus is een beetje de vraag voor mij dan of ik gebruik ga maken van die extra's die volgens mij Alex wel heeft en Binck niet...
Je kunt ook gewoon bij alletwee een rekening openen, kijken welke het beste bevalt

Overigens ben ik vandaag begonnen met een account aan te vragen bij Interactive Brokers.
Niet dat ik daar nu al iets mee zou willen doen, maar ik wil dat alvast geregeld hebben voor het geval ik in de toekomst wil handelen in iets dat Binck niet aanbiedt.
Mijn reisverslagen
  donderdag 12 augustus 2004 @ 23:13:08 #11
60067 faustkern
Mundus vult decipi, ergo decip
pi_21245904
IB is een van de betere voor actieve beleggers. Je hebt wel een minimum comissie van 10$ per maand, dus als je maar 3 of 4 optiecontracten per maand doet dan word er aan het einde van de maand nog eens vrolijk 6$ dollar afgeschreven. Dit is natuurlijk peanuts in vergelijking met full-service brokers.

IB heeft volgens mij een van de laagste margin tarieven die er zijn (LIBOR + vaste voet, afhankelijk van margin bedrag in rood). Muriel Siebert is een andere aanrader op dit gebied, maar hun commissies voor optiehandel liggen vrij hoog.

IB maakt wel eens foutjes met het inhouden van 'foreign tax withholdments' soms 25%, soms 15% soms 0% en customer service is een woord wat ze niet kennen.
Geplaatst door gelly op zondag 8 februari 2004 17:23: Flikker dan ook op met je suggestieve gelul mietje. Kijk, daar is nog een hoekje. Kruip er maar in en ga jezelf enorm zielig voelen in je zelfaangenomen slachtofferrol.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 02:38:56 #12
78918 SeLang
Black swans matter
pi_21250564
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 23:13 schreef faustkern het volgende:
IB heeft volgens mij een van de laagste margin tarieven die er zijn (LIBOR + vaste voet, afhankelijk van margin bedrag in rood). Muriel Siebert is een andere aanrader op dit gebied, maar hun commissies voor optiehandel liggen vrij hoog.
Marge verplichting is sowieso geen punt. De eisen van bank / broker zijn altijd (veel) minder streng dan wat je zelf wilt hanteren voor gezond uit money management.
quote:
IB maakt wel eens foutjes met het inhouden van 'foreign tax withholdments' soms 25%, soms 15% soms 0% en customer service is een woord wat ze niet kennen.
HELP! Je gaat me toch niet vertellen dat voor buitenlanders capital gain tax e.d. gaan inhouden ?
Mijn reisverslagen
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 17:29:31 #13
60067 faustkern
Mundus vult decipi, ergo decip
pi_21263010
Nee capital gains is een zaak tussen jouw en de belasting dienst.
Het gaat hier om inhoudingen op rente en dividend betalingen.
Geplaatst door gelly op zondag 8 februari 2004 17:23: Flikker dan ook op met je suggestieve gelul mietje. Kijk, daar is nog een hoekje. Kruip er maar in en ga jezelf enorm zielig voelen in je zelfaangenomen slachtofferrol.
pi_21290389
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 00:00 schreef Two_Tribes het volgende:

Ik kan je eventueel introduceren bij Binck!

Na je 3e transactie krijg je dan 50,00 op je rekening en ik mag 3 transacties met een max van 50,00 realiseren, mag ik je mailen voor nader contact?
pi_21290821
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 21:00 schreef PR_Sha het volgende:

[..]

Ik kan je eventueel introduceren bij Binck!

Na je 3e transactie krijg je dan 50,00 op je rekening en ik mag 3 transacties met een max van 50,00 realiseren, mag ik je mailen voor nader contact?
stuurdaanpost at yahoo.co.uk
  donderdag 30 december 2004 @ 09:56:48 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24292849
Zojuist een flesje wijn ontvangen van Binck !
Toch een leuk gebaar, vooral omdat ze het helemaal naar Taiwan hebben gestuurd
Mijn reisverslagen
pi_24293100
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 19:53 schreef PR_Sha het volgende:
Beste Rally,

Dergelijk topic mag toch wel zelfstandig worden aangemaakt?

Is een belangrijke factor. Lekker overzichtelijk, brokers met hun faciliteiten, services, en condities
Was inderdaad wel nodig met 1 reactie per maand
GIRO 800800
  zondag 2 januari 2005 @ 01:34:46 #18
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_24348881
quote:
Op donderdag 30 december 2004 09:56 schreef SeLang het volgende:
Zojuist een flesje wijn ontvangen van Binck !
Toch een leuk gebaar, vooral omdat ze het helemaal naar Taiwan hebben gestuurd

Waarom jij wel en ik niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')