En jij hebt wel karakter nu papa in een BMW rijdt.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:32 schreef Youp het volgende:
nou geweldig... een standaard huis tuin en keuken VW rippoff (niet dat ik VW geweldig vind...) die er nieteens indrukwekkend ofzo uitziet... helemaal geen karakter die bak![]()
neen ik vind hem zwaar tegenvallen
Just because you are a charcter doesn't mean you have characterquote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:47 schreef Skyscape het volgende:
[..]
En jij hebt wel karakter nu papa in een BMW rijdt.
Jammer.
Maar ja het blijft voor dat geld toch steeds een Skoda...quote:Op donderdag 12 augustus 2004 11:40 schreef GiSH het volgende:
deze verlengde Passat (in china is de passat gelijk aan de skoda) is zijn geld dubbel en dwars waard..
ik ken de introductie nog herinderen van de de 1e octavia, hier had men de skoda logo's afgeplakt.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 11:51 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Maar ja het blijft voor dat geld toch steeds een Skoda...
quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:47 schreef Skyscape het volgende:
[..]
En jij hebt wel karakter nu papa in een BMW rijdt.
Jammer.
dat is een ander verhaalquote:Op donderdag 12 augustus 2004 11:50 schreef D-FENS het volgende:
[..]
Just because you are a charcter doesn't mean you have character
Wel erg jammer dat ze de 1.8T van Audi erg hebben beperkt in vermogen. (225/180 tegenover 150pk in de Skoda)quote:Op donderdag 12 augustus 2004 13:37 schreef jwstoop het volgende:
Wij hebben er 3 op mn werk,
-1.9TDI (UNDERpowerd)
-1.8Turbo (lekkere auto!)
-2.8 V6 (SCHNELLL!!!)
En een binnenruimte.... tering...
quote:Op donderdag 12 augustus 2004 16:38 schreef Oosthoek het volgende:
Het nieuwe en wijze gezegde luidt niet voor niets 'VW rijders zijn te arm om een Audi te kopen en te dom om Skoda te rijden'
Een echte VAG-auto dusquote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:31 schreef Scheepschroef het volgende:
Als je alleen comfortabel van A naar B wilt is deze bak uitstekend, maar de Superb is ZO SAAI!
Mwa 150pk is gewoon de oude versie van die motor.... VW krijgt de wat nieuwere versies... logisch lijkt mij.... Net zoals Ferrari en Sauber.....quote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:01 schreef ooops het volgende:
[..]
Wel erg jammer dat ze de 1.8T van Audi erg hebben beperkt in vermogen. (225/180 tegenover 150pk in de Skoda)
Bij audi begint de 1.8 T ook gewoon bij de 150 Pk, zeer waarschijnlijk kan je hem bij de dealer laten chippen en garantie behouden. (bij VW wil in iedergeval wel voor 500 euries)quote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:01 schreef ooops het volgende:
[..]
Wel erg jammer dat ze de 1.8T van Audi erg hebben beperkt in vermogen. (225/180 tegenover 150pk in de Skoda)
150 PK is gewoon de zelfde versie, 180 pk was er eerder...btwquote:Op donderdag 12 augustus 2004 21:45 schreef jwstoop het volgende:
[..]
Mwa 150pk is gewoon de oude versie van die motor.... VW krijgt de wat nieuwere versies... logisch lijkt mij.... Net zoals Ferrari en Sauber.....
t is nieteens een audi motorquote:Op donderdag 12 augustus 2004 21:45 schreef GiSH het volgende:
[..]
Bij audi begint de 1.8 T ook gewoon bij de 150 Pk, zeer waarschijnlijk kan je hem bij de dealer laten chippen en garantie behouden. (bij VW wil in iedergeval wel voor 500 euries)
euhmm nee hoor, de eerste auto waarin deze motor (BY AUDI) geleverd werd was de eerste A4. Vanaf 1995 was die leverbaar met...... 150pkquote:Op donderdag 12 augustus 2004 21:47 schreef GiSH het volgende:
[..]
150 PK is gewoon de zelfde versie, 180 pk was er eerder...btw
ok maar de motor is pas bekend geworden in de TT en deze is pas in 2003 als 150 verkrijgbaar (in de coupe)quote:Op donderdag 12 augustus 2004 21:56 schreef jwstoop het volgende:
[..]
euhmm nee hoor, de eerste auto waarin deze motor (BY AUDI) geleverd werd was de eerste A4. Vanaf 1995 was die leverbaar met...... 150pk
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?id=10929&cache=no
![]()
kep een tijdje bij VW gewerkt/stage gelopen... en overal maar dan ook OVERAL staat VW op... alleen op de plastic afdekkap staat Audi...quote:Op donderdag 12 augustus 2004 22:05 schreef GiSH het volgende:
[..]
ok maar de motor is pas bekend geworden in de TT en deze is pas in 2003 als 150 verkrijgbaar (in de coupe)
Maar het is een 100% audi motor en geen vw motor (ondanks dat VW de baas is in inglostad)
Maar toch komt er nog genoeg uit de audi ontwerp studio en dat zijn niet alleen modellen. Toch ook motoren, en nieuwe snufjes...quote:Op donderdag 12 augustus 2004 22:09 schreef Youp het volgende:
[..]
audi doet al jaaaaren niks meer zelf..
ja maar dat is precies wat ik zeg... 'audi' ontwerpt het maar VW AG betaald alles.. ofwel het is van VW AG en VW AG laat de naam 'audi' er op staan...quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 00:37 schreef GiSH het volgende:
[..]
Maar toch komt er nog genoeg uit de audi ontwerp studio en dat zijn niet alleen modellen. Toch ook motoren, en nieuwe snufjes...
das ook een beetje de reden dat men meer betaald voor een audi, omdat de nieuwste ontwikkeling betaal en dat deze dingen later ook op een vw, skoda en seat zitten.. das logisch want VW betaald mee..
goed voorbeeld is nu de 2.0 FSI Turbo, nu alleen in de A3 en de A3 sportsback, de volgende is de golf GTI en straks gewoon in de nieuwe octavia RS en dan in de rest ook gewoon verkrijgbaar...
Zo heeft elke vag dochter zijn eigen dingen die ontwikkeld worden en later worden toegepast op alle vag modellen..
mercedes motor..?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 18:49 schreef GiSH het volgende:
dus de mini is een BMW met mercedes motor??
mah zou kunnen... maar overal staat VW AG opquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 19:15 schreef Ultimora het volgende:
ben ik het niet mee eens, ze doen idd dingen samen, maar het is mischien wel zo dat VW die motoren bouwt. maar het onwikkelen van veel motoren is door audi gebeurd, de 1.9tdi is zijn leven in een Audi 80 ooit begonnen. de 1.8T is de turbo versie van de 1.8 20v dat zijn allebei motoren die door audi ontworpen en ontwikkeld zijn. de DSG bak, zelfde verhaal, en zo zijn er nog tal van andere technische dingen die bij audi begonnen zijn. VW daartintegen doet ook wel het een en het ander waar Audi zijn profijt van heeft, zo is de V(r)6 een VW ontwerp, en audi gebruikt die in de TT en de nieuwe A3 tis gewoon een beetje ruilen, maar vergeet niet dat de afstand tussen VW en audi aan het vergroten is, waarbij op de lange termijn Audi zelfstandig gaat worden, en daarbij Seat en Lamborghini mee neemt.
VW neemt Skoda, Bugatti en Bentley mee.
ze bouwen dingen samen, maar ontwikkelen gaat nog apart!
ja de motorblok komt uit de chrysler neonquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 20:34 schreef Youp het volgende:
[..]
mercedes motor..?
ja maak me gek? volgens mij is het blok speciaal voor de mini ontwikkeld, en de slag en boring verschillen nogal tussen die 2... en die chrysler motor loopt nou niet ech geciviliseerd ofzo... das meer een traktor...quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 21:55 schreef GiSH het volgende:
[..]
ja de motorblok komt uit de chrysler neon
http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=1078quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 22:01 schreef Ultimora het volgende:
[..]
ja maak me gek? volgens mij is het blok speciaal voor de mini ontwikkeld, en de slag en boring verschillen nogal tussen die 2... en die chrysler motor loopt nou niet ech geciviliseerd ofzo... das meer een traktor...
dat is wat anders als MBquote:Voorin huist een 1,6-litermotor, die in samenwerking met BMW werd ontwikkeld
quote:Op donderdag 12 augustus 2004 16:38 schreef Oosthoek het volgende:
Het nieuwe en wijze gezegde luidt niet voor niets 'VW rijders zijn te arm om een Audi te kopen en te dom om Skoda te rijden'
in de autovisie stond dat er het onderstel van de nieuwe A6 (A8!!!) in de passat komt...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 00:03 schreef kirpeknots het volgende:
De 1.8 heeft is een Audi ontwerp.
Ook het onderstel van de Passat en de Superb is gebaseerd op een Audi ontwerp.
De techniek is gebaseerd op de 1e generatie Audi A6 (1992).
[afbeelding]
Deze dus.
Voorwielaandrijving met een noord-zuid geplaatste motor.
De nieuwe Passat krijgt geen Audi onderstel meer. De motor zal een kwartslag draaien en het wordt eigenlijk een opgerekte Golf.
quote:Maar zo gecultiveerd als een Beierse viercilinder klinkt, zo onbeschaafd zijn de geluiden die uit de motorruimte van de Neon komen. Bij het optrekken wordt ’ie al snel luidruchtig en bij snelheden vanaf 110 km/h is de brom onacceptabel. Na een uurtje autosnelweg hadden wij (en iedereen die ermee reed) het helemaal gehad. Bij 120 km/h geeft de toerenteller een heel normale waarde aan, maar ga je alleen af op het gehoor, dan zou je zweren dat de motor veel harder staat te zwoegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |