Even de problemen in de Vrijheisdwijk buiten beschouwing latende, we roepen hier met z'n allen vaak "recht in eigen handen nemen"als het mij overkomt dan sla ik 'm totall lossssssssss" , "ze moeten met hun handen van mijn spullen afblijven!!"maar als mensen het recht in eigen handen nemen dan zijn ze doorgaans flink de pineut en hangt hen een zwaardere straf boven het hoofd dan de dader van de diefstallen.quote:LEEUWARDEN - Het was gisteravond lang onrustig in de Leeuwarder Vrijheidswijk. Een 21-jarige vrouw uit Rotterdam is gisteravond aan de Mariniersespel in elkaar geslagen door drie jongens van rond de vijftien. Zij sloegen haar met stokken en stenen, en schopten haar in het gezicht. De Rotterdamse belandde met een gebroken pols en hoofdletsel in het ziekenhuis.
De woede van de jongens was gewekt nadat de vrouw op het naburige Piet Kramerplein een mobiele telefoon had gestolen van een elfjarige jongen. De drie gingen haar achterna en kregen haar te pakken op het veldje van de gesloopte hoogbouw. ,,Daar begonnen ze op haar in de slaan'', vertelt een 45-jarige buurtbewoner die er zojuist zijn hond uitliet. ,,Eén hield haar in de houdgreep, terwijl de andere twee haar sloegen en schopten.'' De getuige alarmeerde de politie.
Buurtbewoners vermoeden dat de molestatie van de vrouw niet alleen met de gestolen telefoon te maken heeft, maar ook met drugshandel. Haar vriend zou dealen. Het incident zorgde voor een enorme toeloop van nieuwsgierigen naar het veldje.
De gebeurtenis van gisteren was het tweede geweldsincident dat binnen een week in de Vrijheidswijk plaatsvond. Vrijdag schoot een 22-jarige man zichzelf dood nadat hij met hetzelfde pistool een 16-jarige vriend in de borst had geschoten, waarschijnlijk per ongeluk.
Ze is volgens mij niet dood hoor, alleen een beetje stukquote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:50 schreef justleave het volgende:
ik keer dit niet goed en ik heb er GEEN begrip voor.
voor stelen ga je toch niet met z'n drieen een VROUW doodslaan?
een vuistslag in het gezicht was wel op zijn plaats geweest ipv het doelmatig molesteren van de vrouw. Ik vraag me alleen af wat een kereltje van 11 met een mobieltje moet..quote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:50 schreef justleave het volgende:
ik keer dit niet goed en ik heb er GEEN begrip voor.
voor stelen ga je toch niet met z'n drieen een VROUW doodslaan?
Blijkbaar vroeg deze dievegge zich dat ook afquote:Op woensdag 11 augustus 2004 13:44 schreef Elgigante het volgende:
Ik vraag me alleen af wat een kereltje van 11 met een mobieltje moet..
Achterstandswijk, net zoiets als de WeedPolle in Leeuwarden.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 19:13 schreef HarigeKerel het volgende:
Wat voor een wijk is dit? een echte volksbuurt vol trotse Friezen die met weemoed aan de strijd tegen de Romeinen terug denken?
Soort Bijlmer. Hoogbouw. Vooral veel Antillianen.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 19:13 schreef HarigeKerel het volgende:
Wat voor een wijk is dit? een echte volksbuurt vol trotse Friezen die met weemoed aan de strijd tegen de Romeinen terug denken?
Ow? Sinds wanneer?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 19:31 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Soort Bijlmer. Hoogbouw. Vooral veel Antillianen.
Algemeen bekend dat er veel buitenlanders, en dan vooral Antillianen wonen.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:04 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ow? Sinds wanneer?
Pilotenespel/Mariniersespel e.d (hét stukje waarin deze gezellige ruzietjes zich afspelen) werden altijd voornamelijk bewoond door " Liwadders"
En ja, er wonen óók junken, dealers, studenten en allochtonen maar die zitten voornamelijk in de hoogbouw dacht ik
Ik woonde er een jaar naastquote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:26 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Rijd er eens doorheen, zou ik zeggen.
Ik ben er een jaar lang regelmatig (lees : elke dag) geweest en het is voornamelijk autochtoon aso tuig wat er woont ja. Overigens vind ik "wijk" wel een grote voorstelling van zaken, het zijn maar een paar straten.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:31 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik woonde er een jaar naast![]()
Maar toch een wijk met meer dan 10.000 inwoners.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:59 schreef gelly het volgende:
Overigens vind ik "wijk" wel een grote voorstelling van zaken, het zijn maar een paar straten.
Dat was in de Bilgaard, niet in de vrijheidswijk.quote:De gebeurtenis van gisteren was het tweede geweldsincident dat binnen een week in de Vrijheidswijk plaatsvond. Vrijdag schoot een 22-jarige man zichzelf dood nadat hij met hetzelfde pistool een 16-jarige vriend in de borst had geschoten, waarschijnlijk per ongeluk.
Pilotenespel = Vrijheidswijk.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:04 schreef Myster_E het volgende:
[..]
Dat was in de Bilgaard, niet in de vrijheidswijk.
quote:Dode en gewonde bij spelen met wapen
LEEUWARDEN - Een 22-jarige Leeuwarder heeft vanmorgen om vijf uur in een huis aan de Pilotenespel in de Friese hoofdstad een 16-jarige vriend in de borst geschoten en zichzelf vervolgens van het leven beroofd. De twee jongens en een aantal vrienden speelden met een vuurwapen waarvan ze dachten dat het ongeladen was. Hij schoot een paar keer op zijn vrienden met het lege wapen. Bij het laatste schot bleek er toch nog een kogel in te zitten, die de 16-jarige raakte.
De schutter rende na het schot onmiddellijk de woning uit. Zijn vrienden renden achter hem aan en zagen hoe hij zichzelf doodschoot. Hij viel daarop achterover in de Bonkevaart die achter de Pilotenespel loopt. Zijn lichaam is na een korte zoekactie door de brandweer geborgen.De 16-jarige jongen is per ambulance naar het MCL overgebracht. Zijn verwondingen zouden niet levensbedreigend zijn.
'Zeg mijn zoontje dat ik van hem hou'
LEEUWARDEN - ,,Zeg mijn zoontje dat ik van hem hou.'' Dit waren volgens vrienden de, dramatische, laatste woorden van de 22-jarige Leeuwarder die zichzelf vanochtend rond vijf uur doodschoot. Kort hiervoor had hij in een woning aan de Pilotensespel in de Leeuwarder Vrijheidswijk bij een schietspelletje een 16-jarige vriend, waarschijnlijk onbedoeld, in de borst geschoten.
De 22-jarige Alex was een van de oudsten binnen een hechte vriendenclub, die regelmatig samenkwam op het grasveldje bij de Pilotenespel. De 16-jarige Abdul behoorde tot de jongsten. Ze kenden elkaar goed. De ex-vriendin van Alex is de zus van de vriendin van Abduls broer. De ex-vriendin van de overledene was bij de schietpartij aanwezig. Samen hadden ze een zoontje van twee jaar.
Een groepje van acht slentert een paar uur later nog altijd aangeslagen langs de Bonke. Ze leggen hun armen om het ex- vriendinnetje en spreken troostende woorden. Zij houdt niet op met huilen. Haar zoontje is zijn vader kwijt. Een buurtbewoner laat zijn hond uit. Ook hij is er kapot van. ,,Het is zo tragisch. Abdul ken ik goed. Hij is bevriend met mijn kinderen.''
Het verhaal gaat in sneltreinvaart de buurt rond. Iedereen is al op de hoogte. Een van de vrienden vertelt: ,,Gisteravond waren we hier met z'n allen. Stoer rondje rijden op scooters, biertje erbij. Tot diep in de nacht ging het door.'' Op een gegeven moment zijn Abdul en Alex, zijn ex-vriendin en twee vrienden naar binnen gegaan. Daar werd verder gekletst.
Abdul wordt omschreven als een aardige jongen, die net weer op het rechte pad was. ,,Hij werkt sinds kort in de zaak van mijn zwager.'' Maar hij hield er ook wel van om de boel een beetje op te naaien. Vannacht daagde hij Alex uit. ,,Schiet eens op ons, schiet dan'', zou hij hebben gezegd.
Alex haalde het magazijn van zijn wapen leeg en richtte. Drie keer op de een, drie keer op de volgende, en de zevende keer op Abdul. Een kogel bleek in het magazijn te zijn achtergebleven. Abdul werd in de borst geraakt. ,,Alex werd bang, realiseerde zich wat hij gedaan had.''
Daarop rende hij naar buiten, naar het water. Zijn vrienden gingen achter hem aan, riepen, maar konden hem niet inhalen. ,,Op de brug sprak hij zijn laatste woorden. Daarna schoot hij zichzelf door het hoofd. Ik kan het nog altijd niet bevatten. En dat zulke jonge jongens aan een vuurwapen kunnen komen. Dat kan toch niet?''
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:06 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Pilotenespel = Vrijheidswijk.
[..]
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:59 schreef manny het volgende:
opvallend veel antilianen betekent daar; er kwam een keer een donkere jongen op bezoek met zo'n gouwen ketting. Dat zal wel een antiliaan zijn geweest.
Mja, helaas is dat zo. Maar ja, wat wil je ook: daders gaan vaak vrijuit of krijgen van die straffen waarvan je denkt; lekkere gerechtigheid. En op een Hand van God hoef je ook niet te wachten, die komt er niet.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:48 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Even de problemen in de Vrijheisdwijk buiten beschouwing latende, we roepen hier met z'n allen vaak "recht in eigen handen nemen"als het mij overkomt dan sla ik 'm totall lossssssssss" , "ze moeten met hun handen van mijn spullen afblijven!!"maar als mensen het recht in eigen handen nemen dan zijn ze doorgaans flink de pineut en hangt hen een zwaardere straf boven het hoofd dan de dader van de diefstallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |