De pas vrijgelaten Ferdi E. gebruikte onder meer rapporten van het Pieter Baan Centrum om voor een WAO-verzekering in aanmerking te komen. Deze rapporten, die in 1988 werden geschreven, leidden ertoe dat hem tbs werd opgelegd. Er staat in dat E. psychisch niet in staat is om te werken.
Volgens advocaat Anker is de uitspraak van de rechtbank te Groningen niet ongewoon.
============================================================
(ik heb dit ff van frontpage gegapt)
!@#$%^&*(%$##
ik word hier ff niet goed van he,
en cadans wil mij niet afkeuren omdat er teveel in de wao zitten en ik in mn vorige baan te weinig verdiend heb,en zo'n loser krijgt het wel voor elkaar.
nu heb ik sollicitatie plicht in de ww,terwijl ik chronisch rugpatient ben.
kut land ook
[Dit bericht is gewijzigd door Dubbelzuurrr op 24-08-2001 22:33]
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 22:31 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
WAO-uitkering met terugwerkende kracht? Vind ik wel heel vreemd. Geldt verblijf en verzorging in een TBS-kliniek, of gevangenschap, niet automatisch als uitkering (of iets van die strekking)?
[Dit bericht is gewijzigd door Ron_Jeremy op 25-08-2001 07:10]
Wat ik niet snap, ik zag die VVD'er praten over een wet die het sinds mei 2000 onmogelijk maakt. Waarom geldt die wet in dit geval dan niet? Omdat Ferdi E al voor 2000 gevangen werd gezet of zo? Hj spant nu toch pas de procedure aan?
Ook uiterst matig camera werk.
Die was er net op.
[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 25-08-2001 04:15]
quote:Tja, ik ben niet zo'n strandmens weet je
Op zaterdag 25 augustus 2001 04:13 schreef michelos het volgende:
He Ron, ff tussendoor, je speelde slecht in Beach-babes.Ook uiterst matig camera werk.
Die was er net op.
quote:Waarschijnlijk was hij al afgekeurd toen hij de bak in moest...tot een aantal jaren was het zo dat als je de bak inging je WW of WAO -uitkering doorliep. Tegenwoordig blijf je zoals in dit geval volledig afgekeurd maar wordt het niet uitbetaald zolang je in de bak zit....Als je wordt vrijgelaten beginnen ze weer door te betalen. Dat hij niet met terugwerkende kracht wordt betaald is wat eigenaardig maar zal er wel mee te maken hebben dat ie voor die datum in mei 2000 al in de WAO zat
Op zaterdag 25 augustus 2001 03:22 schreef Jenga het volgende:
Tsja, het is diep- en dieptriest. Je vermoordt iemand, je krijgt 13 jaar kost en inwoning, en vervolgens wordt je als beloning zo'n beetje miljonair gemaakt. Het is maar goed dat het meeste gajes geen NOVA kijkt, anders zou je ze nog op ideeën brengen.Wat ik niet snap, ik zag die VVD'er praten over een wet die het sinds mei 2000 onmogelijk maakt. Waarom geldt die wet in dit geval dan niet? Omdat Ferdi E al voor 2000 gevangen werd gezet of zo? Hj spant nu toch pas de procedure aan?
Dat niet moet eruit bij terugwerkende kracht betalen...uiteraard...
Ik vind dat mensen in de gevangenis geen recht hebben op inkomen. Ze krijgen eten/drinken en gratis onderdak. Als ze werk verrichten mogen ze hiervoor een vergoeding krijgen waar ze dan weer, bijvoorbeeld sigaretten kunnen kopen.
Maar doorbetalen van een WAO-uitkering slaat natuurlijk nergens op. Dan zouden ze hem ook huur, gas en licht door moeten berekenen, wat hij gebruikt in de bak. En de maaltijden moeten dan ook maar betaald worden.
quote:Ik snap dit ook niet zo goed allemaal. Ik dacht ook dat er geen recht op WAO bestond als je in de gevangenis zat. Wat een giller zo wil ik ook wel in de gevangenis zitten. Beetje fitnessen, cursusje volgen, tv in mijn cel en als ik de bak uitkom een vette WAO-uitkering opstrijken. Heb ik het nog niet eens over het gepleegde misdrijf.
Op zondag 26 augustus 2001 14:22 schreef Gia het volgende:
Foutjes kun je eruit halen door op de edit-knop te drukken. Rechtsboven, 2e symbooltje.Ik vind dat mensen in de gevangenis geen recht hebben op inkomen. Ze krijgen eten/drinken en gratis onderdak. Als ze werk verrichten mogen ze hiervoor een vergoeding krijgen waar ze dan weer, bijvoorbeeld sigaretten kunnen kopen.
Maar doorbetalen van een WAO-uitkering slaat natuurlijk nergens op. Dan zouden ze hem ook huur, gas en licht door moeten berekenen, wat hij gebruikt in de bak. En de maaltijden moeten dan ook maar betaald worden.
quote:Heb je er weleens aan gedacht dat mensen met een WAO uitkering gewoon RECHT hebben op dat geld en dat het thuisfront mogelijk ook wel willen eten?
Op zondag 26 augustus 2001 14:22 schreef Gia het volgende:
Ik vind dat mensen in de gevangenis geen recht hebben op inkomen. Ze krijgen eten/drinken en gratis onderdak. Als ze werk verrichten mogen ze hiervoor een vergoeding krijgen waar ze dan weer, bijvoorbeeld sigaretten kunnen kopen.
Maar doorbetalen van een WAO-uitkering slaat natuurlijk nergens op. .
quote:Ik wou zeggen. Als hij daar gewoon recht op heeft moet hij dat ook krijgen. Wat heeft hij nou te maken met berneys rugklachten.
Op zondag 26 augustus 2001 18:05 schreef Loedertje het volgende:[..]
Heb je er weleens aan gedacht dat mensen met een WAO uitkering gewoon RECHT hebben op dat geld en dat het thuisfront mogelijk ook wel willen eten?
quote:Ooit van bijstandsuitkering aanvragen gehoord?
Op zondag 26 augustus 2001 18:05 schreef Loedertje het volgende:[..]
Heb je er weleens aan gedacht dat mensen met een WAO uitkering gewoon RECHT hebben op dat geld en dat het thuisfront mogelijk ook wel willen eten?
En idd voor de achterblijvers van het gezin is het lullig als de inkomstenbron wegvalt maar
1
daar had de gedetineerde dan maar vantevoren aan moeten denken voor hij een misdrijf beging;
2
de achterblijvers kunnen of zelf gaan werken of een beroep op de ABW doen.
quote:Vraag me af wat mijn posting met Berney te maken had
Op zondag 26 augustus 2001 18:07 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Ik wou zeggen. Als hij daar gewoon recht op heeft moet hij dat ook krijgen. Wat heeft hij nou te maken met berneys rugklachten.
quote:Er zijn er meer die dat oneerlijk vonden dus vandaar dat het vanaf 2000 niet meer kan, daarvoor kon dat wel en je maakt mij niet wijs dat als jij recht hebt om 7 ton dat je het dan laat liggen.
Op zondag 26 augustus 2001 18:23 schreef DuchessX het volgende:
Ik snap niet dat je, wanneer je de gevangenis in gaat, nog recht hebt op een WAO-uitkering?
Wanneer je een WW- of ABW-uitkering hebt en je wordt gedetineerd, dan worden die uitkeringen ook stopgezet.
quote:Nee dat doet geen mens natuurlijk!
Op zondag 26 augustus 2001 18:28 schreef Loedertje het volgende:[..]
Er zijn er meer die dat oneerlijk vonden dus vandaar dat het vanaf 2000 niet meer kan, daarvoor kon dat wel en je maakt mij niet wijs dat als jij recht hebt om 7 ton dat je het dan laat liggen.
Maar toch krijg ik hier een bittere smaak van in mijn mond.
quote:Ja dat doe ik ook altijd als ik smorgens wakker word.
Op zondag 26 augustus 2001 20:58 schreef opa het volgende:
Lex dura; sed lex.
quote:Sinds 2000 bedoel je - en daarom snap ik het dan ook niet. Als het al meer dan een jaar onmogelijk is, waarom krijgt Ferdi E. (die pas onlangs vrijkwam) het dan wel?
Op zondag 26 augustus 2001 18:28 schreef Loedertje het volgende:
Er zijn er meer die dat oneerlijk vonden dus vandaar dat het vanaf 2000 niet meer kan, daarvoor kon dat wel en je maakt mij niet wijs dat als jij recht hebt om 7 ton dat je het dan laat liggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |