Wat neem je alles letterlijk. Je vraagt naar uitleg en dan bestrijd je vervolgens mijn uitleg. Het is maar een van de 'uitleggen' die je kan geven.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:59 schreef m-niki het volgende:
[..]
hoewel ik in je foto moeilijk 'vergane glorie' kan terugvinden, was het voornamelijk je commentaar bij de foto die ik erg warrig vond, de zinnen liepen niet en eigenlijk maakte je niets duidelijk. Wat jij in je foto ziet, mag je natuurlijk helemaal zelf weten! Een foto hoeft m.i. niet zo concreet te wezen, hoewel het voor een wedstrijd MET thema wel handig kan zijn. Daarnaast heb je kunst van een ander gefotografeerd, maar da's weer een hele (nee, niet nieuwe) discussie!!
Iets dieper ingaant op je nieuwe commentaar op je eigen foto: als je via de jurk een bloedmooie vrouw die tegenwoordig door wormen aangevreten in de grond ligt, wilt symboliseren, dan kan je mijns inziens beter een andere jurk fotograferen, niet een van plastic die boven een gracht hangt.
Let op: alles enorm IMHO!!!!!
Een geest! Heb ik zelf nog niet eens aan gedacht. Dat is nog eens vergane glorie! Over fantasie gesproken!quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:41 schreef Rewimo het volgende:
Je foto deed mij wel aan een geest denken, PaulJRD, in zoverre kan ik wel met je meegaan. Maar vergane glorie zie ik er niet zozeer in. Ik mis een beetje sfeer in de foto, moeilijk te omschrijven hoor wat ik precies bedoel.
Hmmm.....over die foto's is voldoende discussie geweest in het vorige topic zou ik zo zeggen. Verder zijn we echt niet zo fantasieloos als jij nu voor doet komen. Ik vind deze foto alleen niets zeggen. Ik zie een jurk bungelen, maar geen sfeer.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:34 schreef PaulJRD het volgende:
[..]
Jammer dat je alleen maar een jurk 'zomaar een beetje boven water ziet bungelen'.
Het lijkt wel of alleen een foto van de woorden 'vergane glorie' het gevoel van vergane glorie kan laten oproepen. Zijn we dan fantasieloos geworden in deze wereld van fotografie, televisie en films? Moeten foto's dan ook de sfeer en de fantasie erbij leveren?![]()
Voor mij is dit een doodshemd. Akelig om te zien.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:51 schreef Rewimo het volgende:
Ik weet het niet precies. Misschien omdat het zo overduidelijk een moderne plastic jurk is (ja toch?). Bij een geest denk ik toch meer aan een stoffen gewaad (hoewel het model wel aardig klopt).
Meer dit idee, denk ik:
[afbeelding]
Maar voor mij is het niet de bedoeling dat ik iets van vergane glorie bij jouw foto verzin, maar dat jouw foto vergane glorie 'uitstraalt'. En bij mij gebeurd dat helaas niet. Voor jou is hij geslaagd, en daar gaat het om, maar ik zie het jammer genoeg niet.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:41 schreef PaulJRD het volgende:
Juist door het thema kan je naar de foto kijken als iets van vergane glorie. Dat kan van alles oproepen.
Misschien heeft een travestiet in die jurk genoten van zijn leven en is hij nu een saaie piet geworden.
Ook vergane glorie en zo kan ik nog 1000 fantasieen verzinnen.
't Is een nachthemd hoorquote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:03 schreef PaulJRD het volgende:
[..]
Voor mij is dit een doodshemd. Akelig om te zien.
Misschien hebben moderne geesten een plastic gewaad? Die geesten zullen toch ook wel met hun tijd meegaan?![]()
![]()
ik ben het hier wel mee eens...quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:06 schreef Offy het volgende:
[..]
Maar voor mij is het niet de bedoeling dat ik iets van vergane glorie bij jouw foto verzin, maar dat jouw foto vergane glorie 'uitstraalt'. En bij mij gebeurd dat helaas niet. Voor jou is hij geslaagd, en daar gaat het om, maar ik zie het jammer genoeg niet.
Anders gezegt: voor mij is een foto geslaagd als ik zonder dat ik zou weten wat het onderwerp is, meteen aan vergane glorie zou denken. Hoe jij het zegt 'juist door het thema kan je zo naar de foto kijken' is net andersom
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:12 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik ben het hier wel mee eens...
ik weet uit een vrijbetrouwbare bron dat nog iemand komt met een ideetje/proeffoto..quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:16 schreef Offy het volgende:
[..]
Peatje, je weet de spanning wel op te voeren, ik had die foto onderhand wel verwacht nu
Hij moet van dawg afkomen, die heeft em gemaakt. Ik had alleen het idee, en kon het niet zelf. Ik zit ook vol spanning te wachten, pak er maar een pilsjeglaasje wijn bij.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:16 schreef Offy het volgende:
[..]
Peatje, je weet de spanning wel op te voeren, ik had die foto onderhand wel verwacht nu
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:20 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik weet uit een vrijbetrouwbare bron dat nog iemand komt met een ideetje/proeffoto..
ben benieuwd waar die blijft...
Offy, ik denk dat het net als poezie is. Door jou ervaringen in het leven - sorry dat het wat pathetisch klinkt wellicht - straalt de foto geen vergane glorie uit. En inderdaad voor mij wel, misschien door mijn ervaringen in dit leven?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:06 schreef Offy het volgende:
[..]
Maar voor mij is het niet de bedoeling dat ik iets van vergane glorie bij jouw foto verzin, maar dat jouw foto vergane glorie 'uitstraalt'. En bij mij gebeurd dat helaas niet. Voor jou is hij geslaagd, en daar gaat het om, maar ik zie het jammer genoeg niet.
Anders gezegt: voor mij is een foto geslaagd als ik zonder dat ik zou weten wat het onderwerp is, meteen aan vergane glorie zou denken. Hoe jij het zegt 'juist door het thema kan je zo naar de foto kijken' is net andersom
Kunnen we dawg niet gewoon onder druk zetten? Met de deegroller van Rewimo of zo? Of die scoubidou-zweep van Offy?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:21 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Hij moet van dawg afkomen, die heeft em gemaakt. Ik had alleen het idee, en kon het niet zelf. Ik zit ook vol spanning te wachten, pak er maar een pilsjeglaasje wijn bij. [afbeelding]
Hij zal het wel druk hebben, jong, dynamisch enzo...altijd wat te doen natuurlijk.
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:22 schreef Xilantof het volgende:
Leuke foto's hoor! pdehoog, maar bijv. bij de eerste is het zonder jou uitleg niet duidelijk dat het nu een woning is...
Ah, dus als Dawg's inzending wint deze maand gaat de prijs eigenlijk naar jouquote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:21 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Hij moet van dawg afkomen, die heeft em gemaakt. Ik had alleen het idee, en kon het niet zelf. Ik zit ook vol spanning te wachten, pak er maar een pilsjeglaasje wijn bij. [afbeelding]
Hij zal het wel druk hebben, jong, dynamisch enzo...altijd wat te doen natuurlijk.
Zoals ik al zei: het was daar VEEEEEL te druk om lekker mijn gang te kunnen gaan. Ik heb ook nog wat foto's van het standbeeld vanuit een lager standpunt zodat je een mooie blauwe lucht als achtergrond krijgt. Daarmee wilde ik de glorie en grootsheid benadrukken, maar daar werd ik ook niet helemaal blij van.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:25 schreef pea4fun het volgende:
PdeHoog, die laatste zou een leuke kunnen zijn, maar er staat teveel omgeving op. Daardoor vallen de afgebroken kraampjes niet genoeg op. Ik zou eerlijk gezegd niet goed weten hoe je dat beter voor elkaar kan krijgen hoor, daarvoor zou ik er zelf rond moeten gaan lopen.
Ik moet idd zelf nog op zoek naar nog een onderwerp...als ik die dame niet meer tegenkom dan dacht ik aan een autokerkhof...kijken wat ik tegenkom.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:29 schreef Offy het volgende:
[..]
Ah, dus als Dawg's inzending wint deze maand gaat de prijs eigenlijk naar jou
Offy grijpt naar de Piña Colada![]()
![]()
Ik spring morgen maar weer eens op de fietsHet idee van de 'bejaarde vrouw' is al een paar keer gevallen, dus niet erg orgineel meer, maar ik ga eens kijken wat ik daar voor draai aan kan geven. Dat betekent dus wel dat ik op een wildvreemde af moet stappen om te vragen of ik een foto mag maken = eng
![]()
Géén idee hoe ik het aan ga pakken, (tips anyone?) maar ik heb het hele vorige topic volgespamd met 'doen, anders krijg je er spijt van!', dus ik moet er nu zelf aan geloven...
Hier, je mag hem gerust even lenen:quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Kunnen we dawg niet gewoon onder druk zetten? Met de deegroller van Rewimo of zo? Of die scoubidou-zweep van Offy?
Een tip: zeg niet dat het voor een wedstrijd met als thema "vergane glorie" is. Daarmee zou je mensen enigzins kunnen afschrikken en / of beledigenquote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:29 schreef Offy het volgende:
[..]
Ah, dus als Dawg's inzending wint deze maand gaat de prijs eigenlijk naar jou
Offy grijpt naar de Piña Colada![]()
![]()
Ik spring morgen maar weer eens op de fietsHet idee van de 'bejaarde vrouw' is al een paar keer gevallen, dus niet erg orgineel meer, maar ik ga eens kijken wat ik daar voor draai aan kan geven. Dat betekent dus wel dat ik op een wildvreemde af moet stappen om te vragen of ik een foto mag maken = eng
![]()
Géén idee hoe ik het aan ga pakken, (tips anyone?) maar ik heb het hele vorige topic volgespamd met 'doen, anders krijg je er spijt van!', dus ik moet er nu zelf aan geloven...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |