Zolang je je achter het stuur bevindt ben je doorgaans ook in de gelegenheid om de veiligheid van andere weggebruikers niet in gevaar te brengenquote:Op maandag 9 augustus 2004 20:57 schreef Lucille het volgende:
Alsof het aanrijden van een dier in de regel komt door roekeloos rijden.
quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:15 schreef erodome het volgende:
Als we een dier aanrijden moeten we of zeker zijn dat hij de klap niet kon overleven of we stoppen...
Hoe gruwelijk ik het ook vind om te doen, ik help het dier uit zijn lijden als het moet...
Ja en? Wat heeft dat te maken met het feit dat bijvoorbeeld een dier ineens voor je wielen springt, laten we zeggen op 10 meter afstand als je op een snelweg rijdt? Een noodstop maken lukt nooit op die afstand, sterker nog hiermee breng je het leven van je medeweggebruikers in gevaar. Wat moet ik dan?quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:22 schreef pure_pleasure_seeker het volgende:
Zolang je je achter het stuur bevindt ben je doorgaans ook in de gelegenheid om de veiligheid van andere weggebruikers niet in gevaar te brengen.
Gas bijgeven lucillequote:Op maandag 9 augustus 2004 21:26 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ja en? Wat heeft dat te maken met het feit dat bijvoorbeeld een dier ineens voor je wielen springt, laten we zeggen op 10 meter afstand als je op een snelweg rijdt? Een noodstop maken lukt nooit op die afstand, sterker nog hiermee breng je het leven van je medeweggebruikers in gevaar. Wat moet ik dan?
Ook gas bijgeven gaat niet lukken op zo'n afstand. Je hebt misschien een halve seconde de tijd om te reageren en dat is al je reactietijd.quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:30 schreef Joene het volgende:
[..]
Gas bijgeven lucille
dan is die zekerweten dood
Had hij niet een Hoegaardse Das in zijn kraag zitten?quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:32 schreef fratsman het volgende:
Mijn pa heeft in Duitsland eens een boete gekregen omdat hij een das had aangereden. Weet niet precies meer hoe het zat, zal m'n moeder dadelijk wel eens vragen.
quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:33 schreef Lucille het volgende:
[..]
Had hij niet een Hoegaardse Das in zijn kraag zitten?
Ik weet hetquote:Op maandag 9 augustus 2004 21:32 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ook gas bijgeven gaat niet lukken op zo'n afstand. Je hebt misschien een halve seconde de tijd om te reageren en dat is al je reactietijd.
Stoer , had je moeten doen als ik het zag , had ik ff jou koppie onder het wiel gelegt !quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:40 schreef doemaardrie het volgende:
Heb eens een keer een kat aangereden maar dat beest was niet dood dus ik heb gedaan wat ik moest doen.
Terug gereden voorwiel op ze koppie gezet en flink opgetrokken.
Hele dag een grijns op me kop gehad.
Er is nog maar 1 ding wat je dan kan doen, proberen het dier zo goed mogelijk te raken om zijn dood te verzekeren...quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:26 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ja en? Wat heeft dat te maken met het feit dat bijvoorbeeld een dier ineens voor je wielen springt, laten we zeggen op 10 meter afstand als je op een snelweg rijdt? Een noodstop maken lukt nooit op die afstand, sterker nog hiermee breng je het leven van je medeweggebruikers in gevaar. Wat moet ik dan?
quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:05 schreef Lucille het volgende:
Ik vind het overigens wel telkens zielig hoor. Dat geldt voor zowel de meeuw in Nederland als de hond in Roemenie, de kat in Spanje en de twee grondeekhoorns in Alaska plus nog wat kleiner wild wat ik heb platgewalst.
Katten zijn kutbeesten en toch kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om em een langzame dood te laten sterven.quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:44 schreef Joene het volgende:
[..]
Stoer , had je moeten doen als ik het zag , had ik ff jou koppie onder het wiel gelegt !
Zooooooooo wat een held ben jij zeg!!!!! En het ook nog stoer hier verkondigen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:40 schreef doemaardrie het volgende:
Heb eens een keer een kat aangereden maar dat beest was niet dood dus ik heb gedaan wat ik moest doen.
Terug gereden voorwiel op ze koppie gezet en flink opgetrokken.
Hele dag een grijns op me kop gehad.
Vrijwel alle dieren waren vol geraakt. Zonder opzet, maar het gebeurde gewoon.quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is nog maar 1 ding wat je dan kan doen, proberen het dier zo goed mogelijk te raken om zijn dood te verzekeren...
Klinkt net zo gruwelijk als het is....
Tot nu toe hebben wij alleen vogels geraakt die ineens voor je auto komen zetten, we voelen ons er altijd zwaar lullig over, het is alles behalve leuk...
Dat is de grootste onzin, ik heb nog nooit zelf hoeven te betalen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:55 schreef Duiveltja het volgende:
Als je de dierenambulance belt moet je toch ook de kosten dokken?
stel je voor: je moeder vader of broer oid, aangereden door een auto hij/zij ligt daar bloedend en scheeuwend en roept je naam en jij komt en hij/zij grijpt je vast en zegt dat hij/zij van je houdt! En dan zit jij za van: donderop man je maakt me kleren vies...quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:34 schreef pieter_pontiac het volgende:
Dieren die lijden vind ik echt supererg, bij mensen boeit het me weinig.
Zelf weinig dieren aangereden, 2x een duif, de rest kon ik allemaal nog ontwijken. Maar als een idioot in de remmen gaan is geen optie, als ontwijken niet lukt dan ga ik er gewoon overheen...
Ho, wacht even, we hebben het hier over onbekende dieren. En die vergelijk ik met onbekende mensen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:42 schreef drelletje het volgende:
[..]
stel je voor: je moeder vader of broer oid, aangereden door een auto hij/zij ligt daar bloedend en scheeuwend en roept je naam en jij komt en hij/zij grijpt je vast en zegt dat hij/zij van je houdt! En dan zit jij za van: donderop man je maakt me kleren vies...
Weet je wat het is je hebt nog nooit een mens zien lijden...
Is wel erger dan een diertje hoor...
Ik zelf zou trouwens bij een ree of haas of konijn of eend of gans wel stoppen...![]()
14 jaar ofzowquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:25 schreef Sportguy het volgende:
Opzich stop ik wel voor een dier, kijken of ik de eigenaar kan vinden en zorgen dat dat beest niet lijdt. Maar voor fietsers die zonder licht rijden in het donker, dan rij ik gewoon door, die weten dondersgoed wat hun verantwoording is.
Nope, een automobilist die overal verantwoordelijk is en gewoon eist dat een dropmongool op een fiets zonder licht gewoon uitkijkt en ook zijn verantwoording neemt ipv deze bij een ander te leggen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:37 schreef drelletje het volgende:
[..]
14 jaar ofzow![]()
In Nederland is dat strafbaar..! Dat geldt nl als stropenquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 19:27 schreef Thorical het volgende:
Maar wild dat ik aanrijd, kijken of het nog leeft is het te eten dan direkt uit z'n lijden helpen en er van genieten.
Omdat een gewonde cavia harder bijt dan een vosquote:Op woensdag 11 augustus 2004 10:18 schreef BurzumRadio het volgende:
bij een vos zou ik niet doorrijden. bij een cavia wel, bian.
nee maar een cavia vind ik niet zo belangrijkquote:Op woensdag 11 augustus 2004 10:23 schreef Sportguy het volgende:
[..]
Omdat een gewonde cavia harder bijt dan een vos
Nou, ik zou iig ook vreemd opkijken..quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:27 schreef F1908 het volgende:
Een collega van mij was ook zo psycho.
Als die een rups op de voorruit kreeg zette ze meteen de auto op de vluchtstrook.. !
en wat nou als die aan een brug hing??? jaaa!quote:Op woensdag 11 augustus 2004 10:47 schreef nappel het volgende:
[..]
Nou, ik zou iig ook vreemd opkijken..
..een rups komt namelijk niet zo snel de weg overvliegen of -rennen..
Dan zou ik zeker niet stoppen!!quote:Op woensdag 11 augustus 2004 11:04 schreef drelletje het volgende:
[..]
en wat nou als die aan een brug hing??? jaaa!![]()
Zow, stoer zeg, echt om te lachen joh..quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:18 schreef RijstNatie het volgende:
een vriend van me een keer een eend... de kop + nek zat nog tussen de grill van zn auto
Toch niet voor een vogel of een eend ofzo?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 17:16 schreef Natalie het volgende:
Stoppen natuurlijk! En kijken of het beesje nog leeft. Zo ja, dan meteen naar de dierenarts om te zien of het arme diertje gered kan worden.
Je moet gewoon van honden van anderen afblijven. Lekkere dierenvriend ben je op deze manier zeg! Laat deze beslissing toch over aan de mensen die in die wijk bijv. wonen, die weten wel of het een zwerfhond is of niet. Jij kan die beslissing toch niet gaan maken en baasjes de schrik op hun lijf jagen?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 10:27 schreef Paran0id_Andr0id het volgende:
Verdorie. Tis niet te geloven.. Haast en haast dat is wat nederlanders kennen.. En het dierenleven word gewoon genegeerd. Veel honden worden gedumpt. Ik stop zobezo als ik een hond op straat zie lopen.. En kijk of die wil komen. En kijken of die wat om zn nek heeft. Zoniet.. Breng ik um naar het asiel.. Ik ben dus eeen hele echte dierenvriend
Een vogel / eend etc. heeft geen eigenaar en ik zou zelf niet naar een dierenarts ermee gaan. Kost veel tijd, veel geld en het heeft in mijn ogen geen zin. Je kan niet voor elk beest naar de dierenarts gaan dat je aanrijdt vind ik.quote:Op zondag 15 augustus 2004 20:01 schreef heaven7 het volgende:
Waarom zou je gevogelte niet helpen?
Jeetjes zeg, dat is eigenlijk best triest, dus in jouw ogen zijn alleen dieren met een eigenaar belangrijk.quote:Op zondag 15 augustus 2004 22:28 schreef 303 het volgende:
[..]
Een vogel / eend etc. heeft geen eigenaar en ik zou zelf niet naar een dierenarts ermee gaan. Kost veel tijd, veel geld en het heeft in mijn ogen geen zin. Je kan niet voor elk beest naar de dierenarts gaan dat je aanrijdt vind ik.
Idd belachelijk instelling! Ieder dier dat je aanrijdt (en ook die je niet hebt aangereden en kunt helpen) moet je gewoon helpen egoistquote:Op maandag 16 augustus 2004 00:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jeetjes zeg, dat is eigenlijk best triest, dus in jouw ogen zijn alleen dieren met een eigenaar belangrijk.
Wat nu als je een zwerfhond/kat aanrijd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |