abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 augustus 2004 @ 18:54:34 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21160560
Kreeg vandaag mijn CC afschrift en zat dat eens rustig na te pluizen zoals ikd at altijd doe: Ik gebruik hem enkel voor DVD-aankopen in het buitenland, een enkele uitzondering daargelaten en op het eerste gezicht leek alles ok. Totdat ik pagina 2 van de afschriften onder ogen kreeg. 3 dagen achter elkaar is er 50,- afgeschreven door "Beltegoed Mobile" in Groningen. Nou bel ik al weinig en waardeer ik op rechtsstreeks via mijn Girorekening en ik zit bij Telfort dus het mag duidelijk zijn: een of andere geingoochem heeft mijn nummer kennelijk en zit dus lekker voor 150,- aan beltegoed te scoren.

Ik heb al gebeld met Mastercard en de man gaf mij een nummer voor de afdeling Transactie Onderzoek.

Nou kan ik die morgen pas bereiken dus in de tussentijd ben ik benieuwd of er hier soortgelijke ervaringen zijn en wat de uitkomst was? Werd dit snel opgelost of moest je dat bedrag betalen?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_21160598
* Ericjuh heeft net een credit card aangevraagd
Dit keer zonder signature
  maandag 9 augustus 2004 @ 18:59:55 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21160680
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 18:56 schreef Ericjuh het volgende:
* MikeyMo heeft net een credit card aangevraagd
ik heb hem al bijna 2 jaar dit is de eerste keer dat er wat aan de hand is
[..]
  maandag 9 augustus 2004 @ 19:02:54 #4
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_21160743
één keer dat een volkomen verkeerd bedrag was afgeschreven - een komma verkeerd gegaan of zo zodat ik ipv 50 gulden opeens 500 gulden armer was. Gelijk gebeld net MasterCard, die zouden me een formulier terugboeking toesturen; ondertussen moest ik wel met het bedrijf dat de foute afschrijving had gedaan contact opnemen en horen wat ze te zeggen hadden. 't Bleek - volgens hun - een foutje te zijn en het bedrag werd direct geretourneerd. Dat deden ze ook.
Het formulier van MasterCard kwam twee dagen nadat ik gebeld had, maar ik had het dus niet nodig. Ze - MC - gaven in ieder geval wel de indruk het hele verhaal erg serieus te nemen.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
  maandag 9 augustus 2004 @ 19:03:10 #5
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21160752
Lullig.
je hoort ook nooit meer wat over de E-go kaart.
Toen ik destijds een American Express had, zei men ook altijd dat je er het beste alleen je huur of hotelrekeningen mee kon betalen.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_21160790
Het *schijnt* daar ze er niet al te moeilijk over doen en dat je bij twijfel in het gelijk wordt gesteld. Die krengen zijn erg fraudegevoelig en ik geloof dat ze dat zelf ook beseffen.

Maar ik ken geen mensen die er daadwerkelijk ervaringen mee hebben. Misschien staat er iets in de voorwaarden op de website?

Ik zou me er iig niet te druk over maken tot je meer weet.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_21160993
Dit is nou precies de reden waarom ik geen creditcard wil.
Ik kan je er een leuk verhaal over vertellen. Een straatgenoot bestelde ooit een call girl. Hij betaalde met de creditcard. Toen hij later de afrekening kreeg bleek dat het hoerenbezoek niet één keer, maar wel honderd keer was afgeboekt. Wat kon hij er tegen doen? Niets, want er was geen bewijs.
Winnaar Jort Kelder Award 2004
pi_21161021
ik heb dat ook eens gehad... gewoon CC opbellen en laten terugboeken!
pi_21161082
Betaling met een Credit Card is op dit moment voor een consument nog steeds de 'veiligste' methode. Hoe raar het ook klinkt. Komt omdat de bewijslast van aankoop bij de verkopende partij ligt en niet bij de koper (jij dus).

Een CreditCard maatschappij vergoed doorgaans erg snel 'verkeerd afgeschreven bedragen', want dit wordt gewoon doorberekend aan de verkopende partij; zij ontvangen _geen_ geld terwijl ze wel 'de dienst' hebben geleverd.

Daarnaast bij dit soort zaken zou ik direct de betreffende kaart laten blokkeren en met opgaaf van die reden een nieuwe laten aanmaken bij je maatschappij. En om nu te voorkomen dat je zonder een CreditCard zit (en je bent een veel gebruiker) zorg dat je een 2de als backup hebt (bij een andere maatschappij). Zo heb ik een Mastercard en Visacard. Altijd safe.

Je moet natuurlijk wel met geld om kunnen gaan, anders is een Credit Card niets voor die persoon.
pi_21161084
Ben blij dat het maar 150 euro is. Dat valt nog te overzien. Er zal je maar voor 1000 + euro foutief afgeschreven worden.
pi_21161089
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 19:15 schreef KonnieKipke het volgende:
ik heb dat ook eens gehad... gewoon CC opbellen en laten terugboeken!
Laat jij dan ook hoeren komen?
Winnaar Jort Kelder Award 2004
  maandag 9 augustus 2004 @ 19:19:03 #12
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_21161097
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 19:14 schreef weet_ik_veel het volgende:
Ik kan je er een leuk verhaal over vertellen. Een straatgenoot bestelde ooit een call girl. Hij betaalde met de creditcard. Toen hij later de afrekening kreeg bleek dat het hoerenbezoek niet één keer, maar wel honderd keer was afgeboekt. Wat kon hij er tegen doen? Niets, want er was geen bewijs.
Nou bij de creditcardmaatschappij zullen ze ook wel begrijpen dat hij niet 100x naar de hoeren is geweest op één dag.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_21161118
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 19:14 schreef weet_ik_veel het volgende:
Wat een onzin, bewijslast ligt namelijk bij de verkopende partij en niet bij de kopende. Dus laat die toko (destijds) maar bewijzen dat ze daadwerkelijk iemand 100x hebben gestuurd.
pi_21161124
mastercard is erg hulpvol bij fraude idd....
(tot ergenis van Bidpay uit eigen ervaring,... misschien ook een vd redenen dat hun met MC stoppen)
  maandag 9 augustus 2004 @ 19:21:52 #15
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_21161142
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 19:19 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Wat een onzin, bewijslast ligt namelijk bij de verkopende partij en niet bij de kopende. Dus laat die toko (destijds) maar bewijzen dat ze daadwerkelijk iemand 100x hebben gestuurd.
Juist ja, vooral omdat je per maand een afschrift krijgt.... Lijkt me stug dat iemand in één maand 100x een call girl besteld
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_21161265
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 18:54 schreef MikeyMo het volgende:
3 dagen achter elkaar is er 50,- afgeschreven door "Beltegoed Mobile" in Groningen.
Je bent niet de enige: http://www.dvdforum.nl/forum/viewtopic.php?t=27037
pi_21161296
Ik gebruik mijn CC ook regelmatig. Gewoon handig, en safe. Je hebt zelfs garantie op je aangekochte produkten, tegen verlies, diefstal, enz enz (voor 6 maanden).
pi_21162253
creditcards......zo lek als een mandje.
GIRO 800800
pi_21162647
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 20:07 schreef Notoire_Gek het volgende:
creditcards......zo lek als een mandje.
Of je leest het topic even.
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
  maandag 9 augustus 2004 @ 20:54:30 #20
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_21163341
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 19:27 schreef epias het volgende:

[..]

Je bent niet de enige: http://www.dvdforum.nl/forum/viewtopic.php?t=27037
Dat is wel toevallig zeg
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_21163780
wat een geluk dat het maar 150 euro is + dat er nog goed geonderzocht kan worden wat de afkomst is -
offtopic - ik werk trouwens in een niet te nader noemen omgeving waar kleine kinderen voor (jonger dan 25 jaar) -- proberen voor Honderden (duizenden) dollars per dag te frauderen -
ik zou van mijn leven geen cc willen Honest - alhoewel je erg goed beschermt ben moet ik zeggen
pi_21172705
je moet erg oppassen in het buitenland met die kaartjes. Een maat van mij is pasgeleden naar Maleisie op vakantie op huwelijksreis geweest. Daar is hij uit eten geweest en heeft in dat restaurant als enige keer zijn mastercard gebruikt. 2 weken later toen hij al in NL was werd hij gebeld door Mastercard dat er een aantal keer duizenden Euro's aan transacties in Japan was gedaan met zijn kaart en of hij daarvan wist..
Wat een klootzakken he..
Alles is wel vergoed gelukkig uiteindelijk. Het ging om dik 15.000 euro in totaal
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat eerst bij een ander, niet?
pi_21173553
Het mooie van een creditcard is dat alleen transacties waar je handtekening onder staat plus creditcard nummer en de extra code werkelijk gemaakte transacties zijn. In dat geval kun je er niet onderuit. In alle andere gevallen is het risico geheel voor de verkoper. Zij zjin immers degene die jouw creditcard oneigenlijk accepteren.
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 08:56:34 #24
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21173561
ik heb even gebeld, voo zover het er uit zag zijn er geen verdere rare afschrijvingen gedaan. De kaart is geblokkeerd en ik krijg binnen 2 weken een nieuwe.

Het lek scheen te zitten bij DVDpacific volgens een van de medewerkers van Interpay, die schijnt kort geleden geplukt te zijn van hun CC gegevens in de database neem ik maar aan dan.
[..]
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 08:57:05 #25
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21173565
morgen of overmorgen krijg ik schadeformulieren en dan moet ik aangeven precies welke transacties niet correct zijn.
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')