abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 augustus 2004 @ 13:44:02 #1
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_21153237
Okee, vertel op. Hoe lang moet je bij jullie in de buurt ingeschreven staan voor een huurwoning en hoe heet de woningcorporatie waar je ingeschreven staat voor dat huis?

TS zal zelf beginnen: Hier in Rotterdam, via woonnet-rijnmond.nl is het hopeloos. Sta nu 2 jaar en exact 1 dag ingeschreven, en moet naar alle waarschijnlijkheid nog wel een jaartje of 6 minimaal wachten, wil ik enigzins hoog op de lijst komen.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_21153557
hier in limburg had je waarschijnlijk nog maar een jaartje hoeven te wachten!
"St-Patrick's Day"
pi_21153579
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:56 schreef dreeske het volgende:
hier in limburg had je waarschijnlijk nog maar een jaartje hoeven te wachten!
Limburg... het voorportaal van de hel. Dan kun je net zo goed meteen naar de hel gaan, die heeft ook een kortere wachttijd....
Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
  maandag 9 augustus 2004 @ 13:58:29 #4
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_21153590
---> LIF
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_21153593
ik zat in regio zaanstreek, ik wilde in wormer wonen, daar heb je dan met een wachttijd van 6 jaar te maken.
pi_21153608
Ik heb 4 jaar en 7 maanden ingeschreven gestaan om een huur huis te kunnen bemachtigen in Rotterdam.
pi_21153612
Nijmegen, 10 jaar minstens
Woon nu in een wijk die allang geen slechte naam meer schijnt te hebben

Sib | Dab | Dua
pi_21153641
apeldoorn is ook een jaar of 7
Even a broken clock is right twice a day.
pi_21153708
je moet voor de gein is reageren in vakantie periodes als iedereen weg is...
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:06:10 #10
81237 releaze
best of both worlds
pi_21153779
schijnt sinds dat de omliggende regios zeist, de bilt, bunnik, bij de utrechtse woningbouwvereniging zijn getrokken, de wachttijden zijn opgelopen van 5 naar 7 jaar. En dan heb je waarschijnlijk nog een krot in een ghettobuurt, en niet een huurhuisje bij mij in de wijk (waar ik dus niet wil vertrekken )
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:08:06 #11
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_21153817
Als ik me nu zou inschrijven, dan kom ik in de 10+ jaar groep te zitten... (en je lacht je helemaal verrot als je weet in om watvoor ballegemeente het gaat)

Ik ben dus al een paar jaartjes bezig met een eigen "kapitaaltje" te vergaren voor een koophuis.
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
pi_21153826
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:57 schreef dax het volgende:
Limburg... het voorportaal van de hel. Dan kun je net zo goed meteen naar de hel gaan, die heeft ook een kortere wachttijd....
Mag ik even zwaar hier tegen ageren graag? Het voorpoortaal van de Hel ligt weliswaar in Nederland, maar heet gewoon Helmond hoor! En dat ligt vlak tegen Limburg aan....

Zowel in Helmond als in Den Haag heb ik (okay, ik in Helmond, wij in Den Haag) langs de particuliere sector gehuurd. Wachttijd was in beide gevallen nihil (Helmond binnen 2 weken de woning in, Den Haag binnen 3 weken) en de prijzen zeer schappelijk (in Den Haag zeker niet duurder dan de sociale sector).

Ga dus de locale huizenwinkels en makelaars lang, mischien hebben die iets nuttigs......?
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:10:50 #13
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_21153873
Dan blijft de wachtlijst in Rotterdam nog steeds hopeloos. Het enige waar ik nu nog op reageer zijn de lotingen, een experiment dat de woningbouwcorporaties in Rotterdam hebben ingevoerd. Dat is de enige manier om 'snel' aan een huis te komen.

Als het even kan wil ik in omgeving van Rotterdam blijven. Krimpen, Ridderkerk, Barendrecht, Schiedam, Berkel, Bleiswijk, allemaal goedgekeurd, maar ik vermoed dat je daar ook wel ettelijke jaren moet wachten. Overigens was ik erg voorzichtig met de wachttijd van 8 jaar, maar dat sprak voor zich natuurlijk...
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

maandag 9 augustus 2004 @ 14:12:25 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_21153902
2 jaar wachten das balen, hier nog een limburger, binnen 3 maanden, hoekhuis met eigen oprit en een tuin van 15 meter diep, kosten 350 euro per maand en nee ik woon niet in een achterbuurt maar in een klein dorpje bij Venlo
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_21153929
Overal waar je komt moet je wachten.
In Gouda is het in ieder geval zo'n 2 jaar en das nog best wel een buitenwijk. Daar ligt het vooral toch aan je leeftijd en daarbij dus je punten en je salaris. Dramatisch als je 18 bent, maar goed als je eind 20 bent.. Je moet net geluk hebben. Maarja..Rotterdam... de grote steden lijken mij allemaal problematisch..
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:14:28 #16
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_21153945
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:08 schreef Croga het volgende:

[..]

Mag ik even zwaar hier tegen ageren graag? Het voorpoortaal van de Hel ligt weliswaar in Nederland, maar heet gewoon Helmond hoor! En dat ligt vlak tegen Limburg aan....

Zowel in Helmond als in Den Haag heb ik (okay, ik in Helmond, wij in Den Haag) langs de particuliere sector gehuurd. Wachttijd was in beide gevallen nihil (Helmond binnen 2 weken de woning in, Den Haag binnen 3 weken) en de prijzen zeer schappelijk (in Den Haag zeker niet duurder dan de sociale sector).

Ga dus de locale huizenwinkels en makelaars lang, mischien hebben die iets nuttigs......?
Dat is weer wel interessant, alleen heb ik dan weer het vooroordeel van pandjesmelkers ed...
Kan je dan ook huursubsidie aanvragen. Aangezien ik nog student ben, maar voor het geld dat hje betaalt voor een kamer liever een eigen huisje heb.

pi_21153949
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:12 schreef Klonk het volgende:
2 jaar wachten das balen, hier nog een limburger, binnen 3 maanden, hoekhuis met eigen oprit en een tuin van 15 meter diep, kosten 350 euro per maand en nee ik woon niet in een achterbuurt maar in een klein dorpje bij Venlo
ik ga straks 550 betalen voor huis met 4 kamers...in heerhugowaard
pi_21153958
In Hoogeveen:
1e week ingeschreven en gereageerd op een aantal huizen uit een krantje
2e week bericht dat ik mijn tweede keuze kon huren
3e week contract & sleutels
4e week verven, behangen, vloerbedekken & wonen

(grote flat met drie slaapkamers, ruime woonkamer en grote keuken, bagger douche echter voor zo'n 300 euro)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:16:34 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_21153990
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:14 schreef BobRooney het volgende:

[..]

kassa, ik heb 3 slaapkamers (waarvan 2 groot genoeg voor een 2 persoonsbed, een wat kleinere kamer, woonkamer, zolder, volledig onderkelderd, oprit waar 4 auto's op passen.

het leven is hier zo slecht nog niet
pi_21154008
quote:

[..]

maandag 9 augustus 2004 @ 14:17:27 #21
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_21154015
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:13 schreef Vaakje het volgende:
Overal waar je komt moet je wachten.
In Gouda is het in ieder geval zo'n 2 jaar en das nog best wel een buitenwijk. Daar ligt het vooral toch aan je leeftijd en daarbij dus je punten en je salaris. Dramatisch als je 18 bent, maar goed als je eind 20 bent.. Je moet net geluk hebben. Maarja..Rotterdam... de grote steden lijken mij allemaal problematisch..
Heb je daar een linkje naar de bewuste woningbouwcorporatie. Kan ik me ook wel inschrijven, ook in de buurt.

pi_21154021
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:16 schreef Klonk het volgende:

[..]

kassa, ik heb 3 slaapkamers (waarvan 2 groot genoeg voor een 2 persoonsbed, een wat kleinere kamer, woonkamer, zolder, volledig onderkelderd, oprit waar 4 auto's op passen.

het leven is hier zo slecht nog niet
op naar limburg
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:17:53 #23
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_21154028
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:14 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Kan je nagaan. Er is mij in Castricum een 3-kamer appartement(je!) aangeboden... helaas zijn de kosten wel 650 euro in de maand. Hemelsbreed liggen HHW en Castricum nog geen 20km van elkaar vandaan.
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:18:34 #24
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_21154043
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:17 schreef BobRooney het volgende:

[..]

op naar limburg
en we hebben nog lekkere vlaai ook, goedkoop tanken in Duitsland of Belgie
pi_21154054
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:17 schreef Abonides het volgende:

[..]

Kan je nagaan. Er is mij in Castricum een 3-kamer appartement(je!) aangeboden... helaas zijn de kosten wel 650 euro in de maand. Hemelsbreed liggen HHW en Castricum nog geen 20km van elkaar vandaan.
des te dichter je bij amsterdam komt, des te duurder lijkt wel.
maatje van me, woont in wormer, 450 euro voor 2 kamer appartement...
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:19:22 #26
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_21154060
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:14 schreef Isabeau het volgende:
In Hoogeveen:

(grote flat met drie slaapkamers, ruime woonkamer en grote keuken, bagger douche echter voor zo'n 300 euro)
Huh!? Dat wil ik ook, maar dan in Zuid-Holland.

maandag 9 augustus 2004 @ 14:19:36 #27
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_21154065
quote:

[..]

het is hier op dit moment wel wat warm, maar voorportaal naar de hel
pi_21154073
Ik heb zelf een eigen huis, maar van mijn vrienden weet ik dat je gemiddeld 5 jaar ingeschreven moet staan hier in Eindhoven wil je in aanmerking komen voor een huurwoning.
#geen
pi_21154081
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:14 schreef Nachtdier het volgende:
Dat is weer wel interessant, alleen heb ik dan weer het vooroordeel van pandjesmelkers ed...
Kan je dan ook huursubsidie aanvragen. Aangezien ik nog student ben, maar voor het geld dat hje betaalt voor een kamer liever een eigen huisje heb.
Pandjesmelkers haal je er bij de bezichtiging meestal wel uit. Als het pand in goede staat verkeerd zal er niet gemelkt worden Daarnaast was onze woning in Den Haag eigendom van een groot vastgoed bedrijf, dus daar hoefden we niet bang voor te zijn....

Huursubsidie zal geen probleem zijn. Er worden daarbij geen regels gesteld aan van wie je het huurt, alleen aan de huurprijs en je inkomen.
pi_21154082
Ik heb geen idee hoe lang ik ingeschreven moet staan. Het gerucht gaat van 3 maanden tot 3-6 jaar.
Woningcorporatie: Maaskant Wonen (website-loos helaas, waardoor je voor hun aanbod afhankelijk bent van het kut-krantje dat Wonen heet, wel gratis is, op vrijdag hoort te komen, maar onze bezorger flikkert het waarschijnlijk steeds gewoon weg).

Ingeschreven sinds 1-6-2004, dus dat duurt nog wel ff.
Verder heb ik gehoord dat je hoger op de lijst komt als je minder huursubsidie krijgt?
Gebaseerd op mijn inkomen uit 2003 zou ik rond de 150 euro subsidie krijgen (uitzendwerk gedaan en niet full-time). Kijk ik naar 2004 (vast contract gekregen, en meer uren!) zou ik of 15 euo of geen huursubsidie meer krijgen.
Weet iemand dit?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_21154083
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:18 schreef Klonk het volgende:

[..]

en we hebben nog lekkere vlaai ook, goedkoop tanken in Duitsland of Belgie
ho maar hoor

pi_21154145
Overigens ook uit Limburg
Inderdaad fokking heet hier
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_21154157
Het is toch eigenlijk idioot dat je zo lang moet wachten?? En overal worden massaal goedkope (oude) flats afgebroken om plaats te maken voor dure huur- of koopwoningen!

In Arnhem hebben ze bijv. het beleid dat je punten krijgt gerelateerd aan het aantal jaar dat je je huidige woning bewoont. Lekker als je nog thuis woont: dan heb je namelijk 0 punten en kom je alleen in aanmerking voor de oudste en slechtste huizen in achterbuurten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:24:20 #34
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_21154172
Ik ga er vandoor. Top dat er nu al zoveel reacties zijn!
Alls er nu ook nog even een linkje naar de woningbouwvereniging bijgezet kan worden, dan weet ik direct waar ik me evt. in kan schrijven.

pi_21154213
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:23 schreef Isabeau het volgende:
Het is toch eigenlijk idioot dat je zo lang moet wachten?? En overal worden massaal goedkope (oude) flats afgebroken om plaats te maken voor dure huur- of koopwoningen!

In Arnhem hebben ze bijv. het beleid dat je punten krijgt gerelateerd aan het aantal jaar dat je je huidige woning bewoont. Lekker als je nog thuis woont: dan heb je namelijk 0 punten en kom je alleen in aanmerking voor de oudste en slechtste huizen in achterbuurten.
grond wordt gewoon heel duur verkocht door de gemeentes, en de enige manier om uit de kosten te komen voor ontwikkelaars, is dus hele dure woningen bouwen.
pi_21154234
Hier in de echte stad, met als rot voor dorpje rotterdam is de wachttijd een jaar of 4.

Beetje hopen dat ze doorbouwen, al verwacht ik eerder dat de gemeente binnenkort echt failliet gaat, en er dus helemaal niets nieuws bijkomt (wat wel moet als vinex locatie)
stupidity has become as common as common sense was before
pi_21154248
Moet je ff een hele nette en boze brief naar de gemeente sturen. En dan een hele strakke reden geven waardoor ze er niet onderuit komen dat je dan wel in aanmerking gelijk komt voor een woning
Al wat mien oma zei, toen ze dood ging. Mooie foto, zucht........
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:29:07 #38
81237 releaze
best of both worlds
pi_21154268
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:23 schreef Isabeau het volgende:

in utrecht zijn ze nu bezig met dat stationsgebied.. komen een heel aantal huizen bij, maar allemaal koopwoningen. Aan de andere kant slopen ze de goedkope ghettohuizen/flats in kanaleneiland (was in ieder geval het plan) en gooien ze er voor het grootste gedeelte ook weer koophuizen neer, met hier en daar een beetje huur.

Goed, waar gaan al de mensen met het weinige geld naartoe? waar willen ze die mensen gaan plaatsen op het moment dat die huizen afgebroken worden? Naar andere huizen die genomineerd staan om afgebroken te worden?

Ik wor wel een beetje kriegel van al die koophuizen. Men heeft daar nou niet zo snel geld voor
pi_21154342
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:29 schreef releaze het volgende:

Goed, waar gaan al de mensen met het weinige geld naartoe? waar willen ze die mensen gaan plaatsen op het moment dat die huizen afgebroken worden? Naar andere huizen die genomineerd staan om afgebroken te worden?

Ik wor wel een beetje kriegel van al die koophuizen. Men heeft daar nou niet zo snel geld voor
Het platgooien van goedkope huurhuizen is een aantal jaar geleden gestart, maar er is niets fatsoenlijks voor mensen met een kleine portemonnaie bijgebouwd Ik vind het het allervreemdste woningbeleid ooit.
pi_21154357
Sta nu 3,5 jaar ingeschreven hier in Eindhoven ... één van mijn huisgenoten is in juni vertrokken naar een huurwoning. Hij had 4,5 jaar inschrijving, dus wellicht kan ik over een jaartje hier weg

De woningstichtingen zelf houden overigens stug vol dat er een wachtlijst van zo'n 6 jaar is.
  maandag 9 augustus 2004 @ 15:34:50 #41
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_21155824
Ik sta nu precies 3 jaar ingeschreven bij Woningnet in Utrecht... Morgen hoor/lees ik of ik ben verkozen boven honderden andere inschrijvers voor de 3 huizen waarop ik heb gereageerd.... denk het niet dus
pi_21156626
Ik ben via via aan een anti-kraak woning in Leeuwarden gekomen, tot januari.. Dan wordt ik herplaatst.. Ben welgeteld 2 dagen bezig geweest met zoeken.. Ik schrijf me nu wel in bij Nieuw Wonen daar, zodat ik ook een gewoon huurhuis kan krijgen evt.. Wachtlijst van 11 maanden..
pi_21156793
heeft iemand al ervaring met zo'n 'particulier bedrijf'? Waarbij je een maand huur aan bemiddelingskosten betaalt om aan een huis te komen (directwonen ofzo). Gaat dat echt sneller?
pi_21158212
Amstelveen: Mijn vriend stond ongeveer 7 jaar ingeschreven voor een huurwoning.
Na 2 maanden wachten hadden we een maisonnettewoning ( 2 verdiepingen, 60 m2)
We betaalden ongeveer 450 euro voor kale huur.
Wachttijd voor een eensgezinswoning in Amstelveen is schrikbarend : wat ik gehoord heb: zo'n 20 jaar.
Nu hebben we een koopwoning ( 120 m2 ,met diepe tuin ( 18 meter). ( andere gemeente)
De lasten liggen in totaal ( met nuon etc) maar iets hoger.
De naaiers van de woningcorporatie ( Amstelveen, Uithoorn etc) konden de huurprijs verhogen met 100% ( al gebeurde dat NOG niet)
Dat is de reden geweest dat we een huis gingen kopen ( en voor kindertjes later bla bla )
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  maandag 9 augustus 2004 @ 17:21:29 #45
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21158336
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:14 schreef Isabeau het volgende:
In Hoogeveen:

Semi-offtopic, maar waar kun je je inschrijven voor Hoogeveen? Wij zijn ook die richting op aan het denken (moeten over iets meer dan een jaar verhuizen, en we willen graag weer naar het midden/noorden. Ik wil het liefst naar één van de HEMA steden - Hoogeveen, Emmen, Meppel, Assen of anders richting Zwolle of Amersfoort maar daar zijn de huizen ook weer duur + lange wachttijd).

Ontopic: hier in Den Haag moet je een jaar of drie wachten. Ik heb alleen per ongeluk mijn 3 jaar wachttijd verspild doordat de site niet werkte, en ik daarom een week te laat heb gereageerd
pi_21158519
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 17:21 schreef Christine het volgende:
Semi-offtopic, maar waar kun je je inschrijven voor Hoogeveen? Wij zijn ook die richting op aan het denken (moeten over iets meer dan een jaar verhuizen, en we willen graag weer naar het midden/noorden. Ik wil het liefst naar één van de HEMA steden - Hoogeveen, Emmen, Meppel, Assen of anders richting Zwolle of Amersfoort maar daar zijn de huizen ook weer duur + lange wachttijd).

Ontopic: hier in Den Haag moet je een jaar of drie wachten. Ik heb alleen per ongeluk mijn 3 jaar wachttijd verspild doordat de site niet werkte, en ik daarom een week te laat heb gereageerd
In Hoogeveen zijn twee woningbouwverenigingen, gewoon even op Internet zoeken (kan ik nu ook wel voor je doen, maar tsja, je kan dat net zo makkelijk zelf doen). Hoogeveen is wel de allersaaiste stad die je je kan wensen, dus ik raad het af. Heeft wel de beste bioscoop van Nederland, maar lijkt me niet een reden om hier te gaan wonen Emmen heeft de dierentuin en zit verder ver van alles af. Assen is wel een erg mooie stad, mooie omgeving, leuk centrum (ongeveer een jaar wachttijd voor een huurwoning). Meppel vind ik ook nog wel gaan. In Zwolle zou ik zelf ook nog wel willen wonen, maar daar zijn de wachttijden weer erg lang.

Trouwens, Atrimar is vorig jaar ook van Den Haag naar Hoogeveen verhuist
  maandag 9 augustus 2004 @ 17:36:02 #47
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21158636
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 17:31 schreef Isabeau het volgende:
In Hoogeveen zijn twee woningbouwverenigingen, gewoon even op Internet zoeken (kan ik nu ook wel voor je doen, maar tsja, je kan dat net zo makkelijk zelf doen). Hoogeveen is wel de allersaaiste stad die je je kan wensen, dus ik raad het af.
Thanks, ik ga even googlen dan. Had gehoopt dat je het uit je hoofd zou weten
En psssst... ik kom zelf oorspronkelijk uit Emmen, dus weet wel iets van de HEMA steden In Hoogeveen heb je bijvoorbeeld best een goed theater. Assen is overigens ook een hele goede optie.
pi_21158786
Oh ja, het theater is ook erg goed (maar je hebt ook een prima theater in Assen of Meppel)
pi_21158795
In Meppel is de wachttijd voor een huurwoning tenminste 5 jaar. WIl je een flat, dan ben je sneller aan de beurt.
Out of my mind, back in five minutes
  maandag 9 augustus 2004 @ 17:54:46 #50
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_21159113
In Den Bosch moet je zo'n 3-4 jaar wachten op een appartementje met meer dan 1 slaapkamer.
Voor een eensgezinswoning moet je minstens 5-6 jaar wachten.

Hierbij moet je natuurlijk geluk hebben, en kom je niet in de allergezelligste buurten terecht (tenzij je 's ochtends wakker wil worden met Frans Bauer door de straat getetterd en wil gaan slapen met de nieuwste cd van Gradje Damen)
Geluk is een richting, geen punt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')