Limburg... het voorportaal van de hel. Dan kun je net zo goed meteen naar de hel gaan, die heeft ook een kortere wachttijd....quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:56 schreef dreeske het volgende:
hier in limburg had je waarschijnlijk nog maar een jaartje hoeven te wachten!
Mag ik even zwaar hier tegen ageren graag? Het voorpoortaal van de Hel ligt weliswaar in Nederland, maar heet gewoon Helmond hoor! En dat ligt vlak tegen Limburg aan....quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:57 schreef dax het volgende:
Limburg... het voorportaal van de hel. Dan kun je net zo goed meteen naar de hel gaan, die heeft ook een kortere wachttijd....
Dat is weer wel interessant, alleen heb ik dan weer het vooroordeel van pandjesmelkers ed...quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:08 schreef Croga het volgende:
[..]
Mag ik even zwaar hier tegen ageren graag? Het voorpoortaal van de Hel ligt weliswaar in Nederland, maar heet gewoon Helmond hoor! En dat ligt vlak tegen Limburg aan....
Zowel in Helmond als in Den Haag heb ik (okay, ik in Helmond, wij in Den Haag) langs de particuliere sector gehuurd. Wachttijd was in beide gevallen nihil (Helmond binnen 2 weken de woning in, Den Haag binnen 3 weken) en de prijzen zeer schappelijk (in Den Haag zeker niet duurder dan de sociale sector).
Ga dus de locale huizenwinkels en makelaars lang, mischien hebben die iets nuttigs......?
ik ga straks 550 betalen voor huis met 4 kamers...in heerhugowaardquote:Op maandag 9 augustus 2004 14:12 schreef Klonk het volgende:
2 jaar wachten das balen, hier nog een limburger, binnen 3 maanden, hoekhuis met eigen oprit en een tuin van 15 meter diep, kosten 350 euro per maand en nee ik woon niet in een achterbuurt maar in een klein dorpje bij Venlo
kassa, ik heb 3 slaapkamers (waarvan 2 groot genoeg voor een 2 persoonsbed, een wat kleinere kamer, woonkamer, zolder, volledig onderkelderd, oprit waar 4 auto's op passen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:14 schreef BobRooney het volgende:
[..]
ik ga straks 550 betalen voor huis met 4 kamers...in heerhugowaard
quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:57 schreef dax het volgende:
[..]
Limburg... het voorportaal van de hel. Dan kun je net zo goed meteen naar de hel gaan, die heeft ook een kortere wachttijd....
Heb je daar een linkje naar de bewuste woningbouwcorporatie. Kan ik me ook wel inschrijven, ook in de buurt.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:13 schreef Vaakje het volgende:
Overal waar je komt moet je wachten.
In Gouda is het in ieder geval zo'n 2 jaar en das nog best wel een buitenwijk. Daar ligt het vooral toch aan je leeftijd en daarbij dus je punten en je salaris. Dramatisch als je 18 bent, maar goed als je eind 20 bent.. Je moet net geluk hebben. Maarja..Rotterdam... de grote steden lijken mij allemaal problematisch..
op naar limburgquote:Op maandag 9 augustus 2004 14:16 schreef Klonk het volgende:
[..]
kassa, ik heb 3 slaapkamers (waarvan 2 groot genoeg voor een 2 persoonsbed, een wat kleinere kamer, woonkamer, zolder, volledig onderkelderd, oprit waar 4 auto's op passen.
het leven is hier zo slecht nog niet
Kan je nagaan. Er is mij in Castricum een 3-kamer appartement(je!) aangeboden... helaas zijn de kosten wel 650 euro in de maand. Hemelsbreed liggen HHW en Castricum nog geen 20km van elkaar vandaan.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:14 schreef BobRooney het volgende:
[..]
ik ga straks 550 betalen voor huis met 4 kamers...in heerhugowaard
en we hebben nog lekkere vlaai ook, goedkoop tanken in Duitsland of Belgiequote:Op maandag 9 augustus 2004 14:17 schreef BobRooney het volgende:
[..]
op naar limburg
des te dichter je bij amsterdam komt, des te duurder lijkt wel.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:17 schreef Abonides het volgende:
[..]
Kan je nagaan. Er is mij in Castricum een 3-kamer appartement(je!) aangeboden... helaas zijn de kosten wel 650 euro in de maand. Hemelsbreed liggen HHW en Castricum nog geen 20km van elkaar vandaan.
Huh!? Dat wil ik ook, maar dan in Zuid-Holland.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:14 schreef Isabeau het volgende:
In Hoogeveen:
1e week ingeschreven en gereageerd op een aantal huizen uit een krantje
2e week bericht dat ik mijn tweede keuze kon huren
3e week contract & sleutels
4e week verven, behangen, vloerbedekken & wonen
(grote flat met drie slaapkamers, ruime woonkamer en grote keuken, bagger douche echter voor zo'n 300 euro)
het is hier op dit moment wel wat warm, maar voorportaal naar de helquote:Op maandag 9 augustus 2004 13:57 schreef dax het volgende:
[..]
Pandjesmelkers haal je er bij de bezichtiging meestal wel uit. Als het pand in goede staat verkeerd zal er niet gemelkt wordenquote:Op maandag 9 augustus 2004 14:14 schreef Nachtdier het volgende:
Dat is weer wel interessant, alleen heb ik dan weer het vooroordeel van pandjesmelkers ed...
Kan je dan ook huursubsidie aanvragen. Aangezien ik nog student ben, maar voor het geld dat hje betaalt voor een kamer liever een eigen huisje heb.
ho maar hoorquote:Op maandag 9 augustus 2004 14:18 schreef Klonk het volgende:
[..]
en we hebben nog lekkere vlaai ook, goedkoop tanken in Duitsland of Belgie![]()
grond wordt gewoon heel duur verkocht door de gemeentes, en de enige manier om uit de kosten te komen voor ontwikkelaars, is dus hele dure woningen bouwen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:23 schreef Isabeau het volgende:
Het is toch eigenlijk idioot dat je zo lang moet wachten?? En overal worden massaal goedkope (oude) flats afgebroken om plaats te maken voor dure huur- of koopwoningen!
In Arnhem hebben ze bijv. het beleid dat je punten krijgt gerelateerd aan het aantal jaar dat je je huidige woning bewoont. Lekker als je nog thuis woont: dan heb je namelijk 0 puntenen kom je alleen in aanmerking voor de oudste en slechtste huizen in achterbuurten.
in utrecht zijn ze nu bezig met dat stationsgebied.. komen een heel aantal huizen bij, maar allemaal koopwoningen. Aan de andere kant slopen ze de goedkope ghettohuizen/flats in kanaleneiland (was in ieder geval het plan) en gooien ze er voor het grootste gedeelte ook weer koophuizen neer, met hier en daar een beetje huur.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:23 schreef Isabeau het volgende:
Het is toch eigenlijk idioot dat je zo lang moet wachten?? En overal worden massaal goedkope (oude) flats afgebroken om plaats te maken voor dure huur- of koopwoningen!
In Arnhem hebben ze bijv. het beleid dat je punten krijgt gerelateerd aan het aantal jaar dat je je huidige woning bewoont. Lekker als je nog thuis woont: dan heb je namelijk 0 puntenen kom je alleen in aanmerking voor de oudste en slechtste huizen in achterbuurten.
Het platgooien van goedkope huurhuizen is een aantal jaar geleden gestart, maar er is niets fatsoenlijks voor mensen met een kleine portemonnaie bijgebouwdquote:Op maandag 9 augustus 2004 14:29 schreef releaze het volgende:
Goed, waar gaan al de mensen met het weinige geld naartoe? waar willen ze die mensen gaan plaatsen op het moment dat die huizen afgebroken worden? Naar andere huizen die genomineerd staan om afgebroken te worden?
Ik wor wel een beetje kriegel van al die koophuizen. Men heeft daar nou niet zo snel geld voor
Semi-offtopic, maar waar kun je je inschrijven voor Hoogeveen? Wij zijn ook die richting op aan het denken (moeten over iets meer dan een jaar verhuizen, en we willen graag weer naar het midden/noorden. Ik wil het liefst naar één van de HEMA steden - Hoogeveen, Emmen, Meppel, Assen of anders richting Zwolle of Amersfoort maar daar zijn de huizen ook weer duur + lange wachttijd).quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:14 schreef Isabeau het volgende:
In Hoogeveen:
1e week ingeschreven en gereageerd op een aantal huizen uit een krantje
2e week bericht dat ik mijn tweede keuze kon huren
3e week contract & sleutels
4e week verven, behangen, vloerbedekken & wonen
(grote flat met drie slaapkamers, ruime woonkamer en grote keuken, bagger douche echter voor zo'n 300 euro)
In Hoogeveen zijn twee woningbouwverenigingen, gewoon even op Internet zoeken (kan ik nu ook wel voor je doen, maar tsja, je kan dat net zo makkelijk zelf doen). Hoogeveen is wel de allersaaiste stad die je je kan wensen, dus ik raad het af. Heeft wel de beste bioscoop van Nederland, maar lijkt me niet een reden om hier te gaan wonenquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:21 schreef Christine het volgende:
Semi-offtopic, maar waar kun je je inschrijven voor Hoogeveen? Wij zijn ook die richting op aan het denken (moeten over iets meer dan een jaar verhuizen, en we willen graag weer naar het midden/noorden. Ik wil het liefst naar één van de HEMA steden - Hoogeveen, Emmen, Meppel, Assen of anders richting Zwolle of Amersfoort maar daar zijn de huizen ook weer duur + lange wachttijd).
Ontopic: hier in Den Haag moet je een jaar of drie wachten. Ik heb alleen per ongeluk mijn 3 jaar wachttijd verspild doordat de site niet werkte, en ik daarom een week te laat heb gereageerd
Thanks, ik ga even googlen dan. Had gehoopt dat je het uit je hoofd zou wetenquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:31 schreef Isabeau het volgende:
In Hoogeveen zijn twee woningbouwverenigingen, gewoon even op Internet zoeken (kan ik nu ook wel voor je doen, maar tsja, je kan dat net zo makkelijk zelf doen). Hoogeveen is wel de allersaaiste stad die je je kan wensen, dus ik raad het af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |