abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 augustus 2004 @ 13:44:02 #1
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_21153237
Okee, vertel op. Hoe lang moet je bij jullie in de buurt ingeschreven staan voor een huurwoning en hoe heet de woningcorporatie waar je ingeschreven staat voor dat huis?

TS zal zelf beginnen: Hier in Rotterdam, via woonnet-rijnmond.nl is het hopeloos. Sta nu 2 jaar en exact 1 dag ingeschreven, en moet naar alle waarschijnlijkheid nog wel een jaartje of 6 minimaal wachten, wil ik enigzins hoog op de lijst komen.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_21153557
hier in limburg had je waarschijnlijk nog maar een jaartje hoeven te wachten!
"St-Patrick's Day"
pi_21153579
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:56 schreef dreeske het volgende:
hier in limburg had je waarschijnlijk nog maar een jaartje hoeven te wachten!
Limburg... het voorportaal van de hel. Dan kun je net zo goed meteen naar de hel gaan, die heeft ook een kortere wachttijd....
Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
  maandag 9 augustus 2004 @ 13:58:29 #4
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_21153590
---> LIF
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_21153593
ik zat in regio zaanstreek, ik wilde in wormer wonen, daar heb je dan met een wachttijd van 6 jaar te maken.
pi_21153608
Ik heb 4 jaar en 7 maanden ingeschreven gestaan om een huur huis te kunnen bemachtigen in Rotterdam.
pi_21153612
Nijmegen, 10 jaar minstens
Woon nu in een wijk die allang geen slechte naam meer schijnt te hebben

Sib | Dab | Dua
pi_21153641
apeldoorn is ook een jaar of 7
Even a broken clock is right twice a day.
pi_21153708
je moet voor de gein is reageren in vakantie periodes als iedereen weg is...
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:06:10 #10
81237 releaze
best of both worlds
pi_21153779
schijnt sinds dat de omliggende regios zeist, de bilt, bunnik, bij de utrechtse woningbouwvereniging zijn getrokken, de wachttijden zijn opgelopen van 5 naar 7 jaar. En dan heb je waarschijnlijk nog een krot in een ghettobuurt, en niet een huurhuisje bij mij in de wijk (waar ik dus niet wil vertrekken )
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:08:06 #11
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_21153817
Als ik me nu zou inschrijven, dan kom ik in de 10+ jaar groep te zitten... (en je lacht je helemaal verrot als je weet in om watvoor ballegemeente het gaat)

Ik ben dus al een paar jaartjes bezig met een eigen "kapitaaltje" te vergaren voor een koophuis.
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
pi_21153826
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:57 schreef dax het volgende:
Limburg... het voorportaal van de hel. Dan kun je net zo goed meteen naar de hel gaan, die heeft ook een kortere wachttijd....
Mag ik even zwaar hier tegen ageren graag? Het voorpoortaal van de Hel ligt weliswaar in Nederland, maar heet gewoon Helmond hoor! En dat ligt vlak tegen Limburg aan....

Zowel in Helmond als in Den Haag heb ik (okay, ik in Helmond, wij in Den Haag) langs de particuliere sector gehuurd. Wachttijd was in beide gevallen nihil (Helmond binnen 2 weken de woning in, Den Haag binnen 3 weken) en de prijzen zeer schappelijk (in Den Haag zeker niet duurder dan de sociale sector).

Ga dus de locale huizenwinkels en makelaars lang, mischien hebben die iets nuttigs......?
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:10:50 #13
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_21153873
Dan blijft de wachtlijst in Rotterdam nog steeds hopeloos. Het enige waar ik nu nog op reageer zijn de lotingen, een experiment dat de woningbouwcorporaties in Rotterdam hebben ingevoerd. Dat is de enige manier om 'snel' aan een huis te komen.

Als het even kan wil ik in omgeving van Rotterdam blijven. Krimpen, Ridderkerk, Barendrecht, Schiedam, Berkel, Bleiswijk, allemaal goedgekeurd, maar ik vermoed dat je daar ook wel ettelijke jaren moet wachten. Overigens was ik erg voorzichtig met de wachttijd van 8 jaar, maar dat sprak voor zich natuurlijk...
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

maandag 9 augustus 2004 @ 14:12:25 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_21153902
2 jaar wachten das balen, hier nog een limburger, binnen 3 maanden, hoekhuis met eigen oprit en een tuin van 15 meter diep, kosten 350 euro per maand en nee ik woon niet in een achterbuurt maar in een klein dorpje bij Venlo
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_21153929
Overal waar je komt moet je wachten.
In Gouda is het in ieder geval zo'n 2 jaar en das nog best wel een buitenwijk. Daar ligt het vooral toch aan je leeftijd en daarbij dus je punten en je salaris. Dramatisch als je 18 bent, maar goed als je eind 20 bent.. Je moet net geluk hebben. Maarja..Rotterdam... de grote steden lijken mij allemaal problematisch..
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:14:28 #16
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_21153945
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:08 schreef Croga het volgende:

[..]

Mag ik even zwaar hier tegen ageren graag? Het voorpoortaal van de Hel ligt weliswaar in Nederland, maar heet gewoon Helmond hoor! En dat ligt vlak tegen Limburg aan....

Zowel in Helmond als in Den Haag heb ik (okay, ik in Helmond, wij in Den Haag) langs de particuliere sector gehuurd. Wachttijd was in beide gevallen nihil (Helmond binnen 2 weken de woning in, Den Haag binnen 3 weken) en de prijzen zeer schappelijk (in Den Haag zeker niet duurder dan de sociale sector).

Ga dus de locale huizenwinkels en makelaars lang, mischien hebben die iets nuttigs......?
Dat is weer wel interessant, alleen heb ik dan weer het vooroordeel van pandjesmelkers ed...
Kan je dan ook huursubsidie aanvragen. Aangezien ik nog student ben, maar voor het geld dat hje betaalt voor een kamer liever een eigen huisje heb.

pi_21153949
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:12 schreef Klonk het volgende:
2 jaar wachten das balen, hier nog een limburger, binnen 3 maanden, hoekhuis met eigen oprit en een tuin van 15 meter diep, kosten 350 euro per maand en nee ik woon niet in een achterbuurt maar in een klein dorpje bij Venlo
ik ga straks 550 betalen voor huis met 4 kamers...in heerhugowaard
pi_21153958
In Hoogeveen:
1e week ingeschreven en gereageerd op een aantal huizen uit een krantje
2e week bericht dat ik mijn tweede keuze kon huren
3e week contract & sleutels
4e week verven, behangen, vloerbedekken & wonen

(grote flat met drie slaapkamers, ruime woonkamer en grote keuken, bagger douche echter voor zo'n 300 euro)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:16:34 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_21153990
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:14 schreef BobRooney het volgende:

[..]

kassa, ik heb 3 slaapkamers (waarvan 2 groot genoeg voor een 2 persoonsbed, een wat kleinere kamer, woonkamer, zolder, volledig onderkelderd, oprit waar 4 auto's op passen.

het leven is hier zo slecht nog niet
pi_21154008
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:57 schreef dax het volgende:

[..]

maandag 9 augustus 2004 @ 14:17:27 #21
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_21154015
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:13 schreef Vaakje het volgende:
Overal waar je komt moet je wachten.
In Gouda is het in ieder geval zo'n 2 jaar en das nog best wel een buitenwijk. Daar ligt het vooral toch aan je leeftijd en daarbij dus je punten en je salaris. Dramatisch als je 18 bent, maar goed als je eind 20 bent.. Je moet net geluk hebben. Maarja..Rotterdam... de grote steden lijken mij allemaal problematisch..
Heb je daar een linkje naar de bewuste woningbouwcorporatie. Kan ik me ook wel inschrijven, ook in de buurt.

pi_21154021
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:16 schreef Klonk het volgende:

[..]

kassa, ik heb 3 slaapkamers (waarvan 2 groot genoeg voor een 2 persoonsbed, een wat kleinere kamer, woonkamer, zolder, volledig onderkelderd, oprit waar 4 auto's op passen.

het leven is hier zo slecht nog niet
op naar limburg
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:17:53 #23
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_21154028
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:14 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Kan je nagaan. Er is mij in Castricum een 3-kamer appartement(je!) aangeboden... helaas zijn de kosten wel 650 euro in de maand. Hemelsbreed liggen HHW en Castricum nog geen 20km van elkaar vandaan.
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:18:34 #24
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_21154043
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:17 schreef BobRooney het volgende:

[..]

op naar limburg
en we hebben nog lekkere vlaai ook, goedkoop tanken in Duitsland of Belgie
pi_21154054
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:17 schreef Abonides het volgende:

[..]

Kan je nagaan. Er is mij in Castricum een 3-kamer appartement(je!) aangeboden... helaas zijn de kosten wel 650 euro in de maand. Hemelsbreed liggen HHW en Castricum nog geen 20km van elkaar vandaan.
des te dichter je bij amsterdam komt, des te duurder lijkt wel.
maatje van me, woont in wormer, 450 euro voor 2 kamer appartement...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')