Ach, dat mens had ook elke dag kunnen besluiten om een hobby te nemen en zich onder wat mensen te mengen. Ik kan er niet tegen als iemand zichzelf op zo'n manier in een slachtofferrol duwt. In bejaardentehuizen heb ik dat ook heel erg, dan loop ik over zo'n gang, zie ik iedereen maar een beetje wegrotten voor z'n TV, hopen dat 'ie snel dood gaat... pffff, get a grip. Je kan altijd de keus maken om iets te doen met je leven. En kan je dat niet, dan ben je dood misschien wel beter af.quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:33 schreef kamagurka het volgende:
Ik voelde alleen met die moeder mee (ook veruit de beste rol trouwens!), die deed alles puur uit eenzaamheid en behoefte aan een beetje aandacht.
Wat kan jij zeiken zeg! Het is een film.....F I L M!! Volgens jou moet het lesmateriaal zijn over hoe een mens zou moeten leven ofzo?quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach, dat mens had ook elke dag kunnen besluiten om een hobby te nemen en zich onder wat mensen te mengen. Ik kan er niet tegen als iemand zichzelf op zo'n manier in een slachtofferrol duwt. In bejaardentehuizen heb ik dat ook heel erg, dan loop ik over zo'n gang, zie ik iedereen maar een beetje wegrotten voor z'n TV, hopen dat 'ie snel dood gaat... pffff, get a grip. Je kan altijd de keus maken om iets te doen met je leven. En kan je dat niet, dan ben je dood misschien wel beter af.
En ik snap natuurlijk ook wel dat het feit dat ze niet de controle over hun eigen leven nemen juist het essentiele onderdeel van de film is, maar ik kan er gewoon niet tegen.
Nee, maar ik kan niet twee uur lang achterover leunen en genieten van allemaal mensen waar ik me constant kapot aan erger. De film had voor mij geen enkel sympathiek personage.quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:19 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Wat kan jij zeiken zeg! Het is een film.....F I L M!! Volgens jou moet het lesmateriaal zijn over hoe een mens zou moeten leven ofzo?
doet dat afbreuk aan de film dan? is er een of andere ongeschreven wet dat een film een sympathiek personage moet bevatten?quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan niet twee uur lang achterover leunen en genieten van allemaal mensen waar ik me constant kapot aan erger. De film had voor mij geen enkel sympathiek personage.
Ik vind het vreemd dat je je ergerd aan het feit dat personages niet doen wat jij wilt. Ook vreemd vind ik dat je een symphatiek personage nodig hebt om een film te kunnen waarderen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan niet twee uur lang achterover leunen en genieten van allemaal mensen waar ik me constant kapot aan erger. De film had voor mij geen enkel sympathiek personage.
Nee, natuurlijk niet, niks moet. Maar ja, voor mij doet het gebrek aan sympathieke personages ontzettend afbreuk aan een film. Ik zit voor m'n lol te kijken hoor.quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:24 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
doet dat afbreuk aan de film dan? is er een of andere ongeschreven wet dat een film een sympathiek personage moet bevatten?
Jij hebt hem door!quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:35 schreef Byte_Me het volgende:
het gaat helemaal niet om de vier drugsgebruikers in deze film. het gaat om verslaving. dat is het hoofdpersonage.
Ik zag die naam anders niet in de credits staanquote:Op maandag 9 augustus 2004 14:17 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Jij hebt hem door!![]()
Dan vind ik je vrij hard en gevoelloos, ik hoop voor je dat je gelukkig met alle vrienden die je nu ook hebt oud wordtquote:Op maandag 9 augustus 2004 12:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach, dat mens had ook elke dag kunnen besluiten om een hobby te nemen en zich onder wat mensen te mengen. Ik kan er niet tegen als iemand zichzelf op zo'n manier in een slachtofferrol duwt. In bejaardentehuizen heb ik dat ook heel erg, dan loop ik over zo'n gang, zie ik iedereen maar een beetje wegrotten voor z'n TV, hopen dat 'ie snel dood gaat... pffff, get a grip. Je kan altijd de keus maken om iets te doen met je leven. En kan je dat niet, dan ben je dood misschien wel beter af.
En ik snap natuurlijk ook wel dat het feit dat ze niet de controle over hun eigen leven nemen juist het essentiele onderdeel van de film is, maar ik kan er gewoon niet tegen.
Die soundtrack is echt vet!quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:22 schreef Asskicker14 het volgende:
Vrij lange samples van de Requiem for a Dream Soundtrack van Clint Mansell en de Kronos quartet:
Overture
Ghosts
Crimin' & Dealin'
...Ik wou deze soundtrack 2 jaar geleden al kopen maar het is er nooit van gekomen, de DVD heb ik al...ik denk dat ik deze week ook maar eens de Soundtrack ga kopen
my thoughts exactlyquote:Op maandag 9 augustus 2004 13:25 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat je je ergerd aan het feit dat personages niet doen wat jij wilt. Ook vreemd vind ik dat je een symphatiek personage nodig hebt om een film te kunnen waarderen.
ga dan een film kijken met robin williams erin.......![]()
Tzal het genre wel zijn ofzo, want ik vond Trainspotting ook helemaal niks.quote:Op maandag 9 augustus 2004 15:51 schreef Deelat het volgende:
[..]
voor mij iig wel, ik heb altijd veel meer interesse in dit soort films (trainspotting ook bijvoorbeeld)
Daar zaten eerder wel sympathieke personages in itt Requiem for a Dream.quote:Op maandag 9 augustus 2004 15:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tzal het genre wel zijn ofzo, want ik vond Trainspotting ook helemaal niks.
In het begin hebben ze het er nog over dat ze ook kunnen stoppen. Dus ze hadden de keuzequote:Op maandag 9 augustus 2004 17:19 schreef Promethium het volgende:
En dat het dan zo helemaal fout loopt, ligt nog niet eens zo helemaal aan hun zelf, maar ook aan de samenloop van omstandigheden.
Daar hoor ik wel meer mensen over.. zo extreem goor vond ik het nou ook weer niet.quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:42 schreef fratsman het volgende:
Wie durfde er te kijken, toen Harry die spuit in die wond zette? Toen ie met Tyrone in die auto zat bedoel ik. Echt ik werd kotsmisselijk toen ik alleen maar die wond zag.
ps: Byte_me, goeie avatar.
Ik heb t nummer ook... echt zooo geweldigquote:Op maandag 9 augustus 2004 14:47 schreef Tu5 het volgende:
Die soundtrack is echt vet!![]()
De hele sfeer van de film, die zit ook in de Soundtrack.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |