Er blijkt dat bij sommigen, met name de 'wooeeiiiers', de indruk ontstaan is dat ze niet gewenst zijn bij meets rond het Solse Gat. Men baseert zich daarvoor op het verloop van de vorige meet, die niet door ging, en de stilte daarna.
Om even duidelijk te stellen hoe eea in elkaar zit, bij deze een puntsgewijze opsomming van de feitelijke gang van zaken.
1) De Solse Gat meets zijn meets die al jaren gehouden worden, en een harde kern van Solse Gat-gangers kent.
2) We sluiten niemand uit. Als we dat wel zouden willen zouden we gewoon een besloten meet houden die niet eens op het forum zou komen, we kennen elkaar allemaal persoonlijk dus via gsm of msn is dat zo geregeld.
3) Er is wel vanuit die oorspronkelijke groep enige huiver tegen 'newbies' die een Solse Gat meet verwarren met een gewone meet. Deze huiver is recentelijk gevoed door een meet waarin een aantal meeters de gehele avond hun nieuwe telefoontjes en tweede hands auto's etc luidkeels hebben zitten bespreken.
4) Als er een groot aantal belangstellenden is, kan de groep te groot worden zodat dan besloten kan worden om er twee kleinere groepen van te maken.
5) Uitgaande van dat gegeven, is het NIET vreemd, noch een teken van afkeer of buitensluiten, dat de groep oud-gedienden graag in één groep bij elkaar komt en niet al te veel 'newbies' er bij wil hebben. Dat gaat dus NIET om uitsluiten, maar over een groepssamenstelling.
6) Overigens is het sowieso al zo dat de groep oudgedienden zo ongeveer de helft van de aanmeldingen beslaat.
7) Dan is het toch niet vreemd dat er in de eerste groep, die al was ingedeeld en waarvoor een datum was vastgesteld, geen 'wooeeiiers' zaten?
8) Die meet ging niet door; verder is er even niets meer gedaan. Dat de anderen niets gehoord hebben is volledig veroorzaakt door het feit dat de tweede groep gedefinieerd werd als 'alles wat de eerste keer niet mee ging'. Zolang er geen eerste keer is, kunnen we dus ook niets over die tweede groep zeggen. Dat we de datum van die meet niet zomaar op het forum zetten is meer ingegeven door het feit dat we geen belangstelling van derden willen trekken, dan dat we dingen voor medefokkers geheim zouden willen houden. Zie ook punt 2).
9) Als men elders op het forum kijkt, kan men zien dat ik er absoluut toe in staat ben om rechtstreeks en zonder reserves een negatief oordeel over iemand uit te spreken. Als ik iemand persé niet mee zou willen hebben, zou ik daar goede redenen voor hebben en die ook echt wel publiekelijk gezegd hebben.
10) Met de tweede groep zou ik eveneens meegaan; ook dit geeft al aan dat ik GEEN persoonlijke afkeer heb van wie dan ook.
Het spijt me als er de verkeerde ideeen gewekt zijn. Ook heb ik duidelijk de sensibiliteit van één of meerdere 'wooeeiiers' onderschat. Hetgeen me wel hoop geeft: nu men zo gevoelig blijkt, zal men zich ook voor kunnen stellen dat voor sommigen de lol door dat 'gewooeeii' er flink af kan gaan. Leven en laten leven...