Nee sharkdoggie ik zal het ff iets makkelijker vertalen het gaat erom stel jij deze Economie boven alles Maar dan ook echt alles.quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:09 schreef Sharkdoggie het volgende:
Je bedoeld dat de economie ons zodanig beheerst dat het goddelijke krachten heeft ofzo
Ik heb trouwens geen god, dat scheelt dus weer.
Ik denk dat veel mensen hun eigen bloed boven alles maar dan ook alles zetten.quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:12 schreef newsman het volgende:
[..]
Nee sharkdoggie ik zal het ff iets makkelijker vertalen het gaat erom stel jij deze Economie boven alles Maar dan ook echt alles.
ja maar dat betekent niet dat die gedachte mij beheerst.quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:38 schreef NgInE het volgende:
das bullshit Fixxxer. zodra de economy kut is, zijn jouw bezittingen opeens niet meer zoveel waard en kom je er al snel achter dat de regering en andere instanties het recht hebben om deze van jou af te nemen. eigenlijk is alles waar je voor hebt betaald nooit helemaal van jou.
Tis geen onzin stelling sommige mensen schijnen hier in te geloven.quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:40 schreef Avani het volgende:
Ik vind het eigenlijk maar een beetje een onzin stelling. De één hecht nou eenmaal meer waarde aan geld dan een ander. En nee, ik denk niet dat onze Economie God is.
Mijn leeftijd heeft hier niks mee te maken. Als ik in mijn profiel niks had gezegd, had je gewoon normaal met mij gepraat, maar vooruit.quote:Op maandag 9 augustus 2004 01:31 schreef newsman het volgende:
[..]
Jij steld het goed Avani onzin dreift door en door deze maatchappij gaan niet meer over het persoonlijk maar over mijn huis, mijn auto enz,Avani ik heb je profiel gelezen je bent nog jong.
Nou ja, geen onzin stelling dan. Maar ik vind de gedachtengang wel een beetje over the top. Wat andere mensen ervan vinden, dat boeit me eerlijk gezegd ook niet.quote:Op maandag 9 augustus 2004 01:31 schreef newsman het volgende:
[..]
Tis geen onzin stelling sommige mensen schijnen hier in te geloven.
Waarom deel je dan wel je mening met deze andere mensen?quote:Op maandag 9 augustus 2004 02:26 schreef Avani het volgende:
[..]
Nou ja, geen onzin stelling dan. Maar ik vind de gedachtengang wel een beetje over the top. Wat andere mensen ervan vinden, dat boeit me eerlijk gezegd ook niet.
Whatever you sayquote:Op maandag 9 augustus 2004 02:30 schreef newsman het volgende:
Snif, snif vind je een lieve meid Avani, kan het niet anders uitdrukken welkom in de wereld van de mensen die denken.
is bedoeld als een grapje: je had mijn dochter kunnen zijn.
Omdat ik mij verveel en niet kan slapenquote:Op maandag 9 augustus 2004 02:54 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Waarom deel je dan wel je mening met deze andere mensen?
+Lang verhaal
Mooi verhaal boomstamquote:Op maandag 9 augustus 2004 02:54 schreef Boomstam het volgende:
[..]
anyways, ik heb ergens mooi voorbeeld gevonden wat enigsinds aansluit bij dit topic
Een vergadering van de Satan
De Satan riep een vergadering bijeen van alle demonen in de wereld. In zijn openingstoespraak zei hij: We kunnen Christenen niet verhinderen om naar de kerk te gaan. We kunnen hen ook niet zo ver krijgen dat ze de Bijbel niet meer lezen en van de echte Waarheid horen. Ook is het moeilijk om te voorkomen dat zij een intieme relatie met hun Heiland en Zaligmaker onderhouden. Zodra zij die verbintenis met Jezus hebben, is onze macht over hen verdwenen of heel beperkt. Laat ze maar naar hun kerken gaan, laat ze maar avondmaal vieren, maar steel hun tijd. Ze moeten geen tijd hebben om een relatie met Jezus Christus te ontwikkelen. Ik wil graag hebben dat jullie het volgende doen, zei de duivel.
· Leid hun gedachten af zodat zij geen contact meer met hun Zaligmaker hebben.
· Zorg dat ze de hele dag geen levendige verhouding met hun Heiland meer hebben.
De demonen schreeuwden: Hoe moeten we dat dan doen? Dat is heel makkelijk zei de duivel. Probeer maar het volgende:
· Houd hen bezig met de niet noodzakelijk dingen van het leven en bedenk onnoemelijk vele schema’s om hun gedachten mee bezig te houden.
· Probeer ze te verleiden om geld uit te geven en nog meer geld. Laat ze geld lenen en weer lenen.
· Haal de vrouwen over om lange uren te gaan werken en de echtgenoten zes tot zeven dagen per week van 10 tot 12 uur per dag. Zo kunnen zij zich hun lege levensstijl veroorloven.
· Laat ze zo weinig tijd als mogelijk met de kinderen doorbrengen. Zodra hun gezinnen dan aan scherven spatten, zullen hun huizen niet meer een ontsnapping zijn voor de spanningen van het werk van elke dag.
· Probeer om hun gedachten te overstimuleren zodat ze niet meer het stille stemmetje in hun hart kunnen horen.
· Moedig ze aan om terwijl ze rijden, naar de radio te luisteren, CD’s te spelen of naar cassettebandjes te luisteren.
· Houd de TV, CD’s en PC’s constant aangeschakeld in hun huizen.
· Zorg ook dat er in winkels en restaurants onchristelijke muziek gespeeld wordt. Dit zal hun gedachten laten vastlopen en de binding aan Christus verbreken.
· Zorg dat er stapels tijdschriften en kranten op de koffietafel liggen. Laat het nieuws elke dag maar 24 uur hun hersenen overdonderen.
· Zorg ook dat er heel wat advertentieborden zijn terwijl ze rijden, die aan en uit flitsen.
· Laat hun postbussen overlopen met junkmail en promoties die allerlei gratis producten en diensten aanbieden en ook valse hoop.
· Publiceer magere maar mooie meiden en modellen in tijdschriften en vertoon ze op de TV zodat de echtgenoten beginnen te geloven dat de schoonheid alleen maar aan de buitenkant belangrijk is. Zo zullen ze ontevreden raken met hun eigen vrouwen.
· Zorg er voor dat de vrouwen te moe zijn om met hun echtgenoten de liefde te bedrijven. Geef hun ook hoofdpijnen. Als ze dan hun echtgenoten niet de liefde geven die hen toekomt, zullen de mannen aan de andere kant van het draad gaan kijken. Zo zullen gezinnen heel gemakkelijk en snel in duigen storten.
· Geef ze de kerstvader (Santa Claus) om ze af te leiden van het onderricht aan hun kinderen over de werkelijke betekenis van Kerstfeest. Geef ze een paashaas zodat ze niet over de opstanding en de kracht over zonde en dood kunnen praten.
· Zelfs in hun ontspanning met de vakantie laten ze overboord gaan. Laten ze na de vakantie meer uitgeput terugkomen. Ze moeten zo druk bezig zijn met allerlei onzin dat ze nooit in de natuur komen en God’s prachtige schepping kunnen bewonderen.
· Laten ze liever naar amusementsparken gaan, sportbijeenkomsten, disco’s en films. Houd hen vooral heel erg bezig.
· Als ze bij elkaar komen in de kerk laten ze dan vooral veel roddelen. Zo zullen ze een bezwaard en troebel geweten krijgen.
· Vul hun leven met zo veel “goede doelen” dat ze geen tijd meer hebben om Kracht van Jezus te ontvangen. Dan zullen ze in eigen kracht gaan werken en hun gezondheid en gezin opofferen voor zogenaamde goede doelen.
Het zal werken. Het zal resultaat hebben. Het was en is een groots plan. De demonen gingen aan de slag om hun taken uit te voeren. Ze kregen het voor elkaar dat Christenen van over de hele wereld meer gespannen, drukker en haastiger werden door links en rechts rond te rennen. Ze hadden zodoende weinig tijd voor God en hun gezinnen. Ze hadden helemaal geen tijd meer om anderen van de Kracht en Liefde van Jezus te vertellen en om zo hun leven te veranderen.
weet ik alicey, was alleen niet zo bedoelt.quote:Op maandag 9 augustus 2004 20:29 schreef Alicey het volgende:
boomstam, je gaat imho een beetje heel erg ver over the top.![]()
Ik denk dat onze economie of maatschappij niet direct een godheid vervult, de meeste mensen hebben eerder wantrouwen t.a.v. dezen dan een vertrouwen, wat voor een god toch min of meer een noodzaak is. Er zijn natuurlijk wel meer mogelijkheden als "substituut" voor andere geloofs-uitingen, dus allicht dat het wel ten koste gaat van de gevestigde goden..
Jawel hoor, heeeeel veel consumeren, dan gaat-ie weer een paar maandjes mee.quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:05 schreef Viola_Holt het volgende:
de stelling dat men god vergeten is is niet waar. ik ben god niet vergeten, ook omdat ik vaak WFL lees. ik geloof gewoon niet in God.
En ik geloof ook niet persé in de economie. Die kan wel of niet instorten en er is niets wat ik daar aan kan doen![]()
tja, te weinig geld. het is niet anders!quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Jawel hoor, heeeeel veel consumeren, dan gaat-ie weer een paar maandjes mee.
Het is aardig dat je Masow erbij haalt... Behoefte nr. 3 wordt in onze moderne maatschappij steeds moeilijker te bevredigen en behoefte nr. 2 en 4 tot op zekere hoogte ook. Ik wil niet beweren dat "God" wel in deze behoeften voorzag maar om de economie van vandaag als eindoplossing te zien gaat ook te ver als je Maslow volgt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 18:05 schreef mooiegek het volgende:
Als je kijkt naar de behoeften van de mens (maslow):
1 Fysiologische behoeften
2 Veiligheids behoeften
3 Saamhorigheids- en liefdesbehoeften
4 Waardering en respect behoeften
5 Zelf-actualiserings behoeften
dan blijkt de economie een belangrijke rol te spelen bij het voorzien van deze behoeften. De "oude" God had vooral betrekking op leven na de dood e.d. economie als god heeft betrekking op een gedeelte van de kwaliteit van het huidige leven...verschilt dus nogal.
dat zeg ik ook niet maar voor sommige mensen kan geld wel degelijk voor veiligheids behoeften, saamhorigheids- en liefdesbehoeften en waardering en respect behoeften zorgen. Geld maakt voor sommige mensen vrienden (en geliefden?). Geld kan ook zeker tot (of vanaf) een bepaald niveau voor veiligheid zorgen en in sommige kringen krijgen mensen wel degelijk respect voor de zaken dir zij bezitten..ernstig maar zeker waar.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 00:10 schreef Krush het volgende:
[..]
Het is aardig dat je Masow erbij haalt... Behoefte nr. 3 wordt in onze moderne maatschappij steeds moeilijker te bevredigen en behoefte nr. 2 en 4 tot op zekere hoogte ook. Ik wil niet beweren dat "God" wel in deze behoeften voorzag maar om de economie van vandaag als eindoplossing te zien gaat ook te ver als je Maslow volgt.
Evenzo zorgt de "economie" er ook voor dat sommige behoeftes minder goed worden bediend. Economie/kapitalisme keweekt geldzucht en egoisme, geld is daarom vaak een motief voor moord, diefstal e.d. Daar gaat de veiligheid...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 01:57 schreef mooiegek het volgende:
dat zeg ik ook niet maar voor sommige mensen kan geld wel degelijk voor veiligheids behoeften, saamhorigheids- en liefdesbehoeften en waardering en respect behoeften zorgen. Geld maakt voor sommige mensen vrienden (en geliefden?). Geld kan ook zeker tot (of vanaf) een bepaald niveau voor veiligheid zorgen en in sommige kringen krijgen mensen wel degelijk respect voor de zaken dir zij bezitten..ernstig maar zeker waar.
Nee.quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:49 schreef newsman het volgende:
Tis meer een vraag op de bedoeling dat wij zo afgestompd zijn van de maatschappij, dat god vergeten is en dat onze nieuwe God de economie is waar wij in leven.Verder vind jij ook dat wij in deze maatschappij zijn gaan geloven omdat wij niks anders meer kennen dan dit luxe leventje.
Denk eerst ff na over je reactie daarna hoor ik graag je uitleg.
We moeten de monotheistische God van de bijbel en God, als oerprincipe van alles uit elkaar houden.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 06:49 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nee.
1. De economie kan je niet vergelijken met "God". Want de economie bestaat en "God" bestaat niet.
2. God is niet vergeten. De echte God bestaat namelijk . (Althans volgens gelovigen die niet christen of moslim zijn)
Is dit dan een reactie van iemand die de god Mammon hoog in het vaandel heeft staan en kritiek op deze god niet kan verdragen??quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 12:11 schreef Dr_Weird het volgende:
*zucht* typisch een topic van iemand die niet met geld kan omgaan en de economie er de schuld van geeft.
Ken je de uitdrukking "boven je stand leven" ofwel dingen kopen die je niet kunt veroorloven of sterker je ervoor in de schulden steken. Geld is eigenlijk niets het is slechts een medium met een toegekende waarde. Daarom kan geld niet gelukkig maken omdat het eigenlijk niets is behalve een economisch medium. geld maakt niet gelukkig maar het is zo verdomd handig.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 12:28 schreef Tup het volgende:
[..]
Is dit dan een reactie van iemand die de god Mammon hoog in het vaandel heeft staan en kritiek op deze god niet kan verdragen??![]()
ik zal alvast zeggen , dat ik het op een anderre manier lees , ik geloof namelijk niet in een op een wolk zittende man met een witte baard.quote:Op maandag 9 augustus 2004 02:54 schreef Boomstam het volgende:
[..]
anyways, ik heb ergens mooi voorbeeld gevonden wat enigsinds aansluit bij dit topic
Een vergadering van de Satan
(+de rest van de tekst)
nu je het er tog overheb, heb je geen nederlands duidelijk overzichtelijke site over die sumerische geschiedenis? sumerische geschiedenis in een notendop zeg maarquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik zal alvast zeggen , dat ik het op een anderre manier lees , ik geloof namelijk niet in een op een wolk zittende man met een witte baard.
of een geest die ondoorgrondelijk is.
ik geloof in de sumerische geschiedenis.
Wrong! Wat hier wordt bedoeld is dat de economie ons moreel compas en onze manier van leven beinvloedt; zoals religie dat van oudsher deed.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 03:00 schreef BaajGuardian het volgende:
k3vil > geld geeft status (mach) MAAKT god.
het god over anderre zijn , regeren.,
met het besef dat men god is , is niks mis
maar het zichzelf boven anderren verheffen is het probleem.
daarin is de economie de nieuwe god. :\
leuk dat je het vraagd , zal dit ook ff toevoegen in mijn eigen topic erover.quote:Op maandag 16 augustus 2004 02:55 schreef Boomstam het volgende:
[..]
nu je het er tog overheb, heb je geen nederlands duidelijk overzichtelijke site over die sumerische geschiedenis? sumerische geschiedenis in een notendop zeg maar
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |