abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21146856
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 02:46 schreef Tup het volgende:
Ja, maar vrijheid van meningsuiting draait om duidelijkheid, eerlijkheid "met open vizier", dus dan begrijp ik eigenlijk wel dat "misleiding", want ik vind die spotjes dat ook, gezien zijn consumentenman achtergrond, erg discutabel is. Overigens heeft -in tegenstelling tot wat de meeste denken- de VS, toch groot voorstander van freedom of speech, best weer strenge regels als het gaat om "waar aan de man brengen".
Vrijheid van meningsuiting draait volgens mij om het idee dat jij ook dingen mag zeggen waar ik het niet mee eens ben. Ik vind die spotjes ook discutabel, maar dat is geen reden tot een verbod.
quote:
Ach om half drie mag dat. Dat is toch die geluksprofessor? Ik moet zeggen dat ik weinig tot niks op heb met sociaalwetenschappelijk onderzoek. Je kunt bewijzen wat je wilt bewijzen. Individualisme is in zekere zin een verworvenheid en groot goed. Ik vind individualisme ook iets heel anders dab bijvoorbeeld consumentisme. Bij individualisme ontplooi je jezelf, bij consumentisme laat je je leiden door (economische) principes.
Het aardige van die Van Veenhoven is dat hij de eerste is die systematisch onderzoek doet naar geluk. Hij heeft inmiddels zo veel informatie verzameld dat hij er (voorzichtig) conclusies uit durft te trekken.

Je hebt gelijk dat consumentisme iets anders is dan individualisme, maar het een lijkt het ander wel met zich mee te brengen. Ik denk dat Maassen het cosumentisme als uitwas van het individualisme ziet, maar dat is natuurlijk maar speculatie van mijn kant. Ik heb vooral wat moeite met het idee dat het overdadig cosumeren tegenwoordig aan mensen wordt opgedrongen. Volgens mij doen de meeste mensen gewoon wat ze zelf willen, dus als ze consumeren doen ze dat geheel vrijwillig.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_21146897
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 02:55 schreef Reticulin het volgende:
Er zit toch wel degelijk meer achter wat meer achter de persoon Pharrel dan je denkt imho.
Ja hoor, een getalenteerde muzikant bijvoorbeeld. Ik vind zijn muziek best leuk.

De geile wijven in die clip passen echter zo goed bij wat ik hem eerder had zien vertellen dat ik me afvraag wélk statement hij ermee wilde maken. Ik denk dat hij gewoon wat blote tieten om zich heen wilde hebben om de opnamen wat beter door te kunnen komen.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
  maandag 9 augustus 2004 @ 03:05:46 #253
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_21146912
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 03:04 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Ja hoor, een getalenteerde muzikant bijvoorbeeld. Ik vind zijn muziek best leuk.
Ik ook Terecht hoor wat mij betreft, dat NERD aan wordt aangehaald als het neusje van de zalm op het gebied van popmuziek op dit moment.
  maandag 9 augustus 2004 @ 03:07:17 #254
99433 Tup
Tupperwaar
pi_21146925
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 02:59 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Vrijheid van meningsuiting draait volgens mij om het idee dat jij ook dingen mag zeggen waar ik het niet mee eens ben. Ik vind die spotjes ook discutabel, maar dat is geen reden tot een verbod.
Maar misleiding wel.
http://www.vea.nl/regelgeving/misleidende-reclame.html
Wasserwunderland
pi_21146997
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 03:07 schreef Tup het volgende:
Maar misleiding wel.
http://www.vea.nl/regelgeving/misleidende-reclame.html
Nou ja, ik denk niet dat er iemand misleid wordt door die reclame. Het spotje overtreedt ook niet een van de regels die worden genoemd in je link.
  maandag 9 augustus 2004 @ 03:21:31 #256
99433 Tup
Tupperwaar
pi_21147057
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 03:14 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Nou ja, ik denk niet dat er iemand misleid wordt door die reclame. Het spotje overtreedt ook niet een van de regels die worden genoemd in je link.
Dat maakt de RCC wel uit!!:)
quote:
De Reclame Code Commissie onderzoekt of het spotje niet in strijd is met de regels en wellicht ook misleidend. Ooit was Frits Bom razendpoulair als de Ombuds-man en de Vakantie-man waarin hij het opnam voor gedupeerde consumenten. Het reclamespotje lijkt een kopie van zijn vakantieprogramma van weleer.
Wasserwunderland
pi_21147106
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 03:21 schreef Tup het volgende:
Dat maakt de RCC wel uit!!:)
Ah, dat wist ik niet.

Koos Postema deed ooit reclamespotjes (voor de Postbank?). Die werden verboden omdat Postema zo'n gewichtig man was dat de reclame als misleidend werd gezien. Ik vind zoiets nogal neerbuigend. Alsof mensen zelf niet kunnen nadenken.
pi_21147178
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 02:59 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
dus als ze consumeren doen ze dat geheel vrijwillig.
At the risk of sounding paranoid..... hoe vrijwillig is consumeren? spelen bijna alle reclames niet in op diepe angsten van de mens? (je wilt toch geen loser zijn? kom op, gebruik product X!). Zoals Ad Verbrugge ook zei: je hele leven wordt je getraind om te consumeren. Was er enige tijd terug niet bijzonder weinig enthousiasme om reclameblokken rond kinder-tv een halt toe te roepen??

En die reclames waar mensen die het moeilijk hebben leningen aan proberen te smeren door ze op nieuws- of ombudsman shit te laten lijken vind ik echt van het laagste allooi. ik snap precies hoe Theo zich voelt op dat gebied.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  maandag 9 augustus 2004 @ 09:34:33 #259
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_21148157
straks of vanavond nog de laatste 3 kwartier bekijken.
vond het niet geniaal, maar wel onderhoudend tot nog toe.
pi_21148245
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:09 schreef Modus het volgende:
Niet echt een topaflevering imo. Tikkeltje saai zelfs. Mat.
jezus man, hoe kun je dat nu zeggen, mat

Ik heb echt genoten!
van Bill Hicks (meesterlijk gewoon, mijn zoon en ik lagen in een deuk), Toon Hermans (geniaal dat wachten... "als ik straks nog tijd heb dan zal ik dat liedje voor u zingen" ) , die cartoonist met die achterlijk gefrusteerde vrouw, Luisa Fernandez (ik was haar vergeten en nu zal ze nooit meer uit met geheugen verdwijnen ..aaaaaaaaaaaaaah), de masterclass dirigent en van Maassen zelf

[ Bericht 0% gewijzigd door milagro op 09-08-2004 09:52:41 ]
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † maandag 9 augustus 2004 @ 09:44:27 #261
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21148260
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 03:44 schreef MadScientist het volgende:
At the risk of sounding paranoid..... hoe vrijwillig is consumeren?
Juist de hardnekkige ontkenning door met name de jeugd dat men zich laat beïnvloeden door commercials is het beangstigende. Zie alleen maar de 'adoratietopics' over bijvoorbeled Pringles in dit forum, een chipje wat we tot voor kort toch écht niet misten op de markt. Of de afzeiktopics over de producten van winkels als Aldi en LIDL, je zult er maar gezien worden door je vrienden...
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † maandag 9 augustus 2004 @ 09:48:17 #262
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21148300
Het tragische van iemand als Bill HIcks is dat hij toch wel een beetje in het VPRO-hoekje zit en blijft zitten. De NKOTB-fans zullen hem iig nooit zien.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_21148326
Heerlijke avond gehad, ondanks Joost.

Theo Maassen, wat een man. .
Ik vond dit de beste avond tot nu toe, met aansluitend een geweldige film.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  † In Memoriam † maandag 9 augustus 2004 @ 09:52:59 #264
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21148357
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 09:50 schreef Insomaniac het volgende:
Heerlijke avond gehad, ondanks Joost.
Inderdaad, al was zelfs Joost wel eens irritanter dan deze keer. Iemand als Theo moet, in tegenstelling tot Rottenberg, nu eenmaal wel een beetje op gang gebracht worden.
pi_21148384
Mooie aflevering en wat me vooral bijblijft is de eerlijkheid en openheid van Maasen. De twijfel die hij durft te uiten. En zijn retirade tegen de nieuwe god de economie: het was of ik mezelf hoorde wauwelen
  maandag 9 augustus 2004 @ 10:35:00 #266
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_21149060
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 09:56 schreef SCH het volgende:
En zijn retirade tegen de nieuwe god de economie: het was of ik mezelf hoorde wauwelen
Dat gevoel had ik ook

Maar ik heb er iig van genoten. De film heb ik nog niet gezien, maar wel opgenomen. Ga ik deze week nog kijken.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 9 augustus 2004 @ 11:05:39 #267
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_21149690
geen herhaling
maar ik wilde Venus Boyz al heel graag zien en die docu over woody allen lijkt me ook top
  maandag 9 augustus 2004 @ 11:25:43 #268
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_21150107
Vanaf het begin (De Klok... dat geluidje... herinneringen aan lang vervlogen tijden) tot het einde genoten van Zomergast Maassen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_21150512
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 03:28 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Ah, dat wist ik niet.

Alsof mensen zelf niet kunnen nadenken.
die sneue legio-lease-gasten zijn het levende bewijs

en ontopic: ik vond het vermakelijk maar niet erg diepgaand.
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_21151479
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 03:05 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik ook Terecht hoor wat mij betreft, dat NERD aan wordt aangehaald als het neusje van de zalm op het gebied van popmuziek op dit moment.
Als dit het neusje van de zalm is, moet je concluderen dat het verval van de wereld nog factor 1000 keer erger is dan Maassen schetst
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_21151524
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 12:28 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Als dit het neusje van de zalm is, moet je concluderen dat het verval van de wereld nog factor 1000 keer erger is dan Maassen schetst
Je zou trouwens even tegen Hicks moeten zeggen dat NERD nu het neusje van de zalm is trouwens (SUCK SATAN"S DICK!!!! RWOOOAAAR)
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 9 augustus 2004 @ 12:57:42 #272
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_21152133
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:02 schreef Modus het volgende:
Aangezien smaken verschillen kan ik hier wel melden dat ik nooit heb gesnapt wat er leuk is aan Toon. Volgens mij vind ik Seth Gaaikema nog grappiger.
.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar goed, tong antwoordt natuurlijk meteen dat ik te jong ben voor toon, dus dat zal het wel zijn.

Hoe dan ook, Toon .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 9 augustus 2004 @ 13:01:37 #273
11923 I.R.Baboon
pi_21152223
Ik vond Theo trouwens zo nu en dan erg zwak. Vooral met dat verhaal over die rapsingle raakte ie helemaal in de knoop, en vond ik dat Zwagerman de juiste vragen probeerde te stellen.
Het was nog niet zo erg als met Youp een paar jaar geleden over Singh Varma (dat was echt beschamend), maar toch.
pi_21152259
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 03:05 schreef Tijn het volgende:

[..]

NERD werd helemaal niet aangehaald als het neusje van de zalm, maar gewoon als contrast met dat Spaanse meisje, de clips van toen en de clips van nu.

Dat Theo Maassen NERD goed vond, net als ik overigens, stond daar helemaal los van.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 9 augustus 2004 @ 13:04:33 #275
11923 I.R.Baboon
pi_21152298
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 01:06 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

Wel jammer dat er weer een obligaat fragment van Toon Hermans in zat. Al is het altijd fijn eraan herinnerd te worden dat die oude zemelaar dood is.
Batuwu, zullen we trouwen. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')