Vrijheid van meningsuiting draait volgens mij om het idee dat jij ook dingen mag zeggen waar ik het niet mee eens ben. Ik vind die spotjes ook discutabel, maar dat is geen reden tot een verbod.quote:Op maandag 9 augustus 2004 02:46 schreef Tup het volgende:
Ja, maar vrijheid van meningsuiting draait om duidelijkheid, eerlijkheid "met open vizier", dus dan begrijp ik eigenlijk wel dat "misleiding", want ik vind die spotjes dat ook, gezien zijn consumentenman achtergrond, erg discutabel is. Overigens heeft -in tegenstelling tot wat de meeste denken- de VS, toch groot voorstander van freedom of speech, best weer strenge regels als het gaat om "waar aan de man brengen".
Het aardige van die Van Veenhoven is dat hij de eerste is die systematisch onderzoek doet naar geluk. Hij heeft inmiddels zo veel informatie verzameld dat hij er (voorzichtig) conclusies uit durft te trekken.quote:Ach om half drie mag dat.Dat is toch die geluksprofessor? Ik moet zeggen dat ik weinig tot niks op heb met sociaalwetenschappelijk onderzoek. Je kunt bewijzen wat je wilt bewijzen. Individualisme is in zekere zin een verworvenheid en groot goed. Ik vind individualisme ook iets heel anders dab bijvoorbeeld consumentisme. Bij individualisme ontplooi je jezelf, bij consumentisme laat je je leiden door (economische) principes.
Ja hoor, een getalenteerde muzikant bijvoorbeeld. Ik vind zijn muziek best leuk.quote:Op maandag 9 augustus 2004 02:55 schreef Reticulin het volgende:
Er zit toch wel degelijk meer achter wat meer achter de persoon Pharrel dan je denkt imho.
Ik ookquote:Op maandag 9 augustus 2004 03:04 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Ja hoor, een getalenteerde muzikant bijvoorbeeld. Ik vind zijn muziek best leuk.
Maar misleiding wel.quote:Op maandag 9 augustus 2004 02:59 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Vrijheid van meningsuiting draait volgens mij om het idee dat jij ook dingen mag zeggen waar ik het niet mee eens ben. Ik vind die spotjes ook discutabel, maar dat is geen reden tot een verbod.
Nou ja, ik denk niet dat er iemand misleid wordt door die reclame. Het spotje overtreedt ook niet een van de regels die worden genoemd in je link.quote:Op maandag 9 augustus 2004 03:07 schreef Tup het volgende:
Maar misleiding wel.
http://www.vea.nl/regelgeving/misleidende-reclame.html
Dat maakt de RCC wel uit!!:)quote:Op maandag 9 augustus 2004 03:14 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Nou ja, ik denk niet dat er iemand misleid wordt door die reclame. Het spotje overtreedt ook niet een van de regels die worden genoemd in je link.
quote:De Reclame Code Commissie onderzoekt of het spotje niet in strijd is met de regels en wellicht ook misleidend. Ooit was Frits Bom razendpoulair als de Ombuds-man en de Vakantie-man waarin hij het opnam voor gedupeerde consumenten. Het reclamespotje lijkt een kopie van zijn vakantieprogramma van weleer.
Ah, dat wist ik niet.quote:Op maandag 9 augustus 2004 03:21 schreef Tup het volgende:
Dat maakt de RCC wel uit!!:)
At the risk of sounding paranoid..... hoe vrijwillig is consumeren? spelen bijna alle reclames niet in op diepe angsten van de mens? (je wilt toch geen loser zijn? kom op, gebruik product X!). Zoals Ad Verbrugge ook zei: je hele leven wordt je getraind om te consumeren. Was er enige tijd terug niet bijzonder weinig enthousiasme om reclameblokken rond kinder-tv een halt toe te roepen??quote:Op maandag 9 augustus 2004 02:59 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
dus als ze consumeren doen ze dat geheel vrijwillig.
jezus man, hoe kun je dat nu zeggen, matquote:Op maandag 9 augustus 2004 00:09 schreef Modus het volgende:
Niet echt een topaflevering imo. Tikkeltje saai zelfs. Mat.
Juist de hardnekkige ontkenning door met name de jeugd dat men zich laat beïnvloeden door commercials is het beangstigende. Zie alleen maar de 'adoratietopics' over bijvoorbeled Pringles in dit forum, een chipje wat we tot voor kort toch écht niet misten op de markt. Of de afzeiktopics over de producten van winkels als Aldi en LIDL, je zult er maar gezien worden door je vrienden...quote:Op maandag 9 augustus 2004 03:44 schreef MadScientist het volgende:
At the risk of sounding paranoid..... hoe vrijwillig is consumeren?
Inderdaad, al was zelfs Joost wel eens irritanter dan deze keer. Iemand als Theo moet, in tegenstelling tot Rottenberg, nu eenmaal wel een beetje op gang gebracht worden.quote:Op maandag 9 augustus 2004 09:50 schreef Insomaniac het volgende:
Heerlijke avond gehad, ondanks Joost.
quote:Op maandag 9 augustus 2004 09:56 schreef SCH het volgende:
En zijn retirade tegen de nieuwe god de economie: het was of ik mezelf hoorde wauwelen
die sneue legio-lease-gasten zijn het levende bewijsquote:Op maandag 9 augustus 2004 03:28 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Ah, dat wist ik niet.
Alsof mensen zelf niet kunnen nadenken.
Als dit het neusje van de zalm is, moet je concluderen dat het verval van de wereld nog factor 1000 keer erger is dan Maassen schetstquote:Op maandag 9 augustus 2004 03:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ookTerecht hoor wat mij betreft, dat NERD aan wordt aangehaald als het neusje van de zalm op het gebied van popmuziek op dit moment.
Je zou trouwens even tegen Hicks moeten zeggen dat NERD nu het neusje van de zalm is trouwensquote:Op maandag 9 augustus 2004 12:28 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Als dit het neusje van de zalm is, moet je concluderen dat het verval van de wereld nog factor 1000 keer erger is dan Maassen schetst
quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:02 schreef Modus het volgende:
Aangezien smaken verschillen kan ik hier wel melden dat ik nooit heb gesnapt wat er leuk is aan Toon. Volgens mij vind ik Seth Gaaikema nog grappiger.
NERD werd helemaal niet aangehaald als het neusje van de zalm, maar gewoon als contrast met dat Spaanse meisje, de clips van toen en de clips van nu.quote:Op maandag 9 augustus 2004 03:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ookTerecht hoor wat mij betreft, dat NERD aan wordt aangehaald als het neusje van de zalm op het gebied van popmuziek op dit moment.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |