abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21148301
Alweer eens
  maandag 9 augustus 2004 @ 10:00:46 #77
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_21148444
Voetbalonline is behoorlijk negatief over het optreden van Stekelenburg:

Blunderende Stekelenburg helpt FC Utrecht aan de overwinning

AMSTERDAM, 8 augustus 2004 20:33 - Maarten Stekelenburg zal deze week niet gauw vergeten. Eerst was er de uitverkiezing voor Oranje. Vervolgens de verkiezing tot eerste doelman van Ajax 1 en dan een slechte wedstrijd om de Johan Cruijff-schaal, waardoor FC Utrecht vrolijk met de schaal de ArenA uit kon lopen.
Voor de eerste maal was het nu eens niet Ajax, Feyenoord of PSV dat de schaal won. Na ruim 90 minuten kon de Domstad-club -volkomen terecht- als winnaar worden geëerd. Zelden zal Ajax zich zo vernederd hebben gevoeld in eigen huis.
Aanvankelijk was het -zeker in de eerste helft- een gezapig wedstrijdje, maar de tweede helft maakte veel goed. In de 51ste minuut bracht Pienaar Ajax aan de leiding, al zal doelman Terol van Utrecht daar anders over denken. De Utrecht-goalie was van mening dat de bal de doellijn niet gepasseerd was. Maar scheidsrechter Van Egmond vond dat dit wel het geval was: 1-0.
Twee minuten later werd Soetaers volkomen terecht wegens natrappen uit het veld gestuurd. Koeman reageerde onmiddellijk door Sneijder in het veld te brengen en hij wisselde Sonck. Maar het was Utrecht dat het initiatief nam. Bij een corner van Tanghe kwam Stekelenburg onvoldoende uit zijn goal waardoor hij niet bij de bal kon komen en Schut in de 72ste minuut de gelijkmaker kon inkoppen.
Hierna was het echter opnieuw Ajax dat de klok sloeg. Wesley Sneijder haalde zijn revanche op Koeman en scoorde in de 81ste minuut 2-1. Als blikken konden doden, had Koeman niet meer geleefd. Met woedend gelaat en luid 'fuck you' schreeuwend keek de kleine Utrechter richting de bank na zijn doelpunt, gerfustreerd als hij was dat hij niet in de basis mocht starten.
Sneyder dacht dat hij zijn revanche had gehaald door de winnende treffer te maken, maar het climax van de wedstrijd moest nog komen. Inmiddels waren de ploegen getalsmatig weer in evenwicht omdat Broerse zijn tweede geel had geïncasseerd en het dus 10 tegen 10 was. Utrecht ging het effectiefst om met deze situatie. In de 87ste minuut kon Stekelenburg een bal niet anders verwerken dan hem weg te slaan. Maar hij plaatste het speeltuig precies voor de voeten van Utrecht-invaller Somers die dit cadeautje in ontvangst nam en de gelijkmaker binnenschoot: 2-2.
Toen iedereen zich al ging opmaken voor de verlenging was het wederom Somers die scoorde. In een rechtstreeks duel met Stekelenburg liet de Ajax-goalie de bal uit zijn handen vallen voor de voeten van de Belg, waarna deze eenvoudig afrondde: 2-3. De gifbeker was nog niet leeg voor Ajax. In de 91ste minuut scoorde Maxwell in eigen doel, 2-4, zodat FC Utrecht onder leiding vamn Foeke Booy een historische overwinning op het palmares kon laten bijschrijven.
  maandag 9 augustus 2004 @ 10:09:19 #78
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_21148562
Leuk stuk van Voetbalonline. "Sneijder" en "Sneyder", "gefustreerd" en de indruk wekken dat de bal niet over de lijn was. Het lijkt VI Online wel.

Nouja, laten we het maar zo zeggen: Utrecht is er in ieder geval nog blij mee, hoe ik die spelers gisteren heb zien feesten om die schaal, dat zouden Ajacieden denk ik niet doen. Dus wat dat betreft is het ding in de juiste handen gevallen. Dat dat Utrecht was, dat is mooi klote, en dat dat betekende dat Ajax heeft verloren, dat is nog kutter. Maargoed, in Engeland zeggen ze altijd dat degene die de Supercup wint, geen kampioen wordt. Dus misschien is het maar beter
pi_21148606
Wat een bullshit verhaal zeg... hij wordt helemaal zwart gemaakt... Bij de 1-1 werd hij voor devoeten gelopen door Obodai en een blauwe en bij de 2-2 kon hij die bal nooit klemvast pakken........

En de 1-0 wekken ze de indruk dat die niet over de lijn was....... Wat een idioot verslag .
  maandag 9 augustus 2004 @ 10:12:32 #80
26251 Eilanden
pi_21148614
Ik vond Stekelenburg nl niet zo slecht keepen als in dat stukje naar voren komt. Ik vind het wel een gehypede keeper die het daadwerkelijk nog moet laten zien, maar dat stukje was m.i. opvallend negatief. Maar op diverse Ajax fora riep men gisteren ook al moord en brand om Lobont...
  maandag 9 augustus 2004 @ 10:17:22 #81
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_21148709
Ach, Stekelenburg is niet veel beter of slechter dan Lobont, die zijn aan elkaar gewaagd. Sinds ik zaakwaarnemer van Lobont ben (eigenlijk nadat bekend werd dat 'ie 2e keus was), wil ik hem weer in 't doel

Heb 'm gisteren gesproken, en hij heeft goede hoop, kan ik je vertellen.

Overigens, dan kan die Obodai nog wel zo leuk in de weg lopen, maar het is de keeper z'n taak om spelers te coachen. Er mag helemaal niemand in de weg lopen, en die 1-1 is dan ook puur aan hem te wijten. Die tweede goal ben ik alweer vergeten geloof ik, maar die andere bal had 'ie klemvast moeten hebben of hard weg moeten stompen. Simpel. Je kunt 'm dus minstens 2 fouten aanrekenen, op de wedstrijd van gisteren. 1 met het niveau van een "blunder", 1 met het niveau van een fout in de organisatie.
  maandag 9 augustus 2004 @ 10:18:51 #82
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_21148736
Ja, laten we om Lobont gaan roepen, die laat nooit een bal vallen

Stekelenburg keepte best aardig, die nederlaag ligt echt niet aan hem.

Volgens mij zit iedereen al de hele zomerstop te wachten om weer te kunnen beginnen met azijnzeiken.
Dat gaat nog plezierig worden komend weekeinde met de eerste competitieronde
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_21148762
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 10:18 schreef Againzender het volgende:
Ow wat ga ik die cultheld het leven zuur maken .
  maandag 9 augustus 2004 @ 10:20:59 #84
26251 Eilanden
pi_21148783
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 10:19 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ow wat ga ik die cultheld het leven zuur maken .
Twente heb je ook maar niet zomaar gewonnen....
  maandag 9 augustus 2004 @ 10:21:08 #85
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_21148785
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 10:18 schreef Againzender het volgende:
Ja, laten we om Lobont gaan roepen, die laat nooit een bal vallen

Stekelenburg keepte best aardig, die nederlaag ligt echt niet aan hem.

Volgens mij zit iedereen al de hele zomerstop te wachten om weer te kunnen beginnen met azijnzeiken.
Nee, niet alleen aan Maarten nee, maar hij had er wel best een groot aandeel in. En over dat azijnpissen, dat is zo'n leuk cliche, maar vertel mij dan maar de positieve dingen die je gisteren zijn opgevallen? Aanvallend konden we geen vuist maken tegen een voor de pot hangend Utrecht (in de eerste helft) en verdedigend zijn we met 4 (!!!!!) goals tegen gewoon stevig door de mand gevallen.
  maandag 9 augustus 2004 @ 10:23:39 #86
26251 Eilanden
pi_21148834
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 10:21 schreef twi het volgende:

[..]

Nee, niet alleen aan Maarten nee, maar hij had er wel best een groot aandeel in. En over dat azijnpissen, dat is zo'n leuk cliche, maar vertel mij dan maar de positieve dingen die je gisteren zijn opgevallen? Aanvallend konden we geen vuist maken tegen een voor de pot hangend Utrecht (in de eerste helft) en verdedigend zijn we met 4 (!!!!!) goals tegen gewoon stevig door de mand gevallen.
Koeman zei gisteren ook dat hij vond dat de gehele achterste linie gefaald had. Maxwell dekte trouwens wel ruim .. hij gaf Douglas alle vrijheid van de wereld
  maandag 9 augustus 2004 @ 10:23:39 #87
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21148835
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 10:00 schreef Eilanden het volgende:
de 51ste minuut bracht Pienaar Ajax aan de leiding, al zal doelman Terol van Utrecht daar anders over denken. De Utrecht-goalie was van mening dat de bal de doellijn niet gepasseerd was. Maar scheidsrechter Van Egmond vond dat dit wel het geval was: 1-0.

Hij probeert opzichtig 3 keer met z'n ellebogen die bal verder vooruit te rollen, maar weet niet dat de bal al ver over de lijn was.
  maandag 9 augustus 2004 @ 10:24:00 #88
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_21148841
Al met al vond ik het niet sterk. Het kwam weer plichtmatig over. Nou weet ik allemaal wel dat het 'slechts' de JCS was, maar dat mag toch niet op deze manier gaan?

Er zit op papier echt kwaliteit in de ploeg, maar ik denk dat het intakt blijven van de selectie eerder een verlammend effect heeft dan een hecht colletief te scheppen. Het lijkt wel alsof ze denken 'ik heb toch wel een basisplaats'.

We zullen zien bij de eerste echte wedstrijd .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 9 augustus 2004 @ 10:25:31 #89
26251 Eilanden
pi_21148867
Ik vraag me ook af of Koeman iedereen rustig kan houden in het elftal. Er zitten natuurlijk wel namen op de bank die nu of na een tijdje ontevreden zullen worden
pi_21148948
De Johan Cruijff Schaal is pas een prijs als je 'em wint, toch?

Zag er prima uit wat Ajax liet zien: overtuigend, verdedigend zo solide als een huis, dwingend aan de bal en vooral het vleugelspel zag er piekfijn verzorgd uit. En die Zlatan he: wat een geweldenaar!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_21148963
Heerlijk topic dit
  maandag 9 augustus 2004 @ 10:32:10 #92
26251 Eilanden
pi_21149004
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 10:28 schreef Dylan Dog het volgende:
De Johan Cruijff Schaal is pas een prijs als je 'em wint, toch?

Zag er prima uit wat Ajax liet zien: overtuigend, verdedigend zo solide als een huis, dwingend aan de bal en vooral het vleugelspel zag er piekfijn verzorgd uit. En die Zlatan he: wat een geweldenaar!
Een kenner!
pi_21149048
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 10:32 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Een kenner!
Jaja, ik heb er oog voor!
Wat een vrouw!
spits!
  maandag 9 augustus 2004 @ 10:35:21 #94
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_21149070
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 10:23 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Koeman zei gisteren ook dat hij vond dat de gehele achterste linie gefaald had. Maxwell dekte trouwens wel ruim .. hij gaf Douglas alle vrijheid van de wereld
Maxwell was inderdaad soms echt heel laks aan het voetballen. Als je daar Escude naast hebt staan die zich braaf aan zijn taken houdt, dan heb je er niet zo'n groot probleem mee. Maar met De Jong ernaast zie je dan gewoon dat er iets niet klopt. Als zelfs Heitinga een keer dwars over moet steken om Douglas te stoppen, terwijl daar normaal gesproken een linker centrale verdediger en een linksback staan, dan weet je dat de helft van de verdediging gewoon niet staat te verdedigen. En dan heb je best een probleem.
  maandag 9 augustus 2004 @ 10:36:31 #95
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_21149090
Soms mag ik je wel, DD, maar soms kan ik je ook afschieten

pi_21149232
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 10:36 schreef twi het volgende:
Soms mag ik je wel, DD, maar soms kan ik je ook afschieten

Woensdag is het Rode Ster Belgrado-PSV, ik ben blij dat ik donderdag vrij ben...
Wat een vrouw!
spits!
pi_21149303
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 08:21 schreef twi het volgende:

[..]

De Jong is voor de centrale positie gewoon te licht. Punt. Daar is zelfs Escude beter. Soms zag ik de Jong gewoon zwerven rond het strafschopgebied van Utrecht. Inschuiven, OK, maar dat is dan weer een ander uiterste. Ik ben geen fan van de Jong in de verdediging, ik ben fan van 'm in 't middenveld (eventueel als rechtsback, maar ook dan doet 'ie het niet zo fantastisch en is 't slechts een alternatief). Obodai moet mijns inziens sowieso spelen, die jongen doet het gewoon uitstekend.
Geen fan van de Jong als verdediger? De Jong op rechtsback heeft Trabelsi doen vergeten, die heeft een topjaar achter de rug. SQD is geen inschuivende verdediger. Ajax speelde afgelopen jaar juist on-Ajax omdat Heitinga niet kon doorschuiven als extra man op het middenveld. SQD kon niet alleen gelaten worden omdat die te traag en zenuwachtig was voor de 1 tegen 1. Laat staan dat ie zelf doorschuift. Hij maakt niet voldoende progressie op dat terrein, je kan zien dat ie met zijn 25 jaar eigenlijk te laat bij Ajax gaat voetballen om nog de automatismen die achterin ndoig zijn erin te slijpen. De Jong heeft hem gewoon voorbij gestreefd in die rol, die is enorm vooruit gegaan en daar zit nog flink rek in, gaat uitgroeien tot de nieuwe Rijkaard. Punt.
quote:
------------------ Lobont ------------------
de Jong ------ Heitinga ------ Escude
---------Galasek ------- Maxwell--------
Obodai ----- Pienaar ----- Sneijder---
-------- Sonck ------ Ibrahimovic -------
Escude op linksback is natuurlijk vragen om problemen. Veel te traag daarvoor, dat zag je al op het AT. En dat 4-4-2 doen ze maar fijn in Eindhoven, in de Arena wordt met echte vleugels gespeeld. Punt.
pi_21149518
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 10:47 schreef Haspel33 het volgende:

Geen fan van de Jong als verdediger? De Jong op rechtsback heeft Trabelsi doen vergeten, die heeft een topjaar achter de rug.

Escude op linksback is natuurlijk vragen om problemen. Veel te traag daarvoor, dat zag je al op het AT. En dat 4-4-2 doen ze maar fijn in Eindhoven, in de Arena wordt met echte vleugels gespeeld. Punt.
Trabelsi is een veel betere verdediger dan de Jong. Je bent hem vergeten door al dat gezeur rond Trabelsi.

We moeten gewoon een keer afstappen van dat eeuwige gedoe "Wij zijn Ajax en wij spelen zo en niet anders". 4-4-2 is een beter systeem voor het Ajax dat er nu is. Ben je ook gelijk af van Sikora en Soetaers.
  maandag 9 augustus 2004 @ 11:01:44 #99
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_21149603
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 10:21 schreef twi het volgende:

[..]

Het was in zijn geheel slecht. Daarom vind ik het wat vreemd dat sommige mensen zo de nadruk leggen op Stekelenburg en die actie van Sneijder.
Het hele elftal speelde uitermate zwak, en Utrecht heeft daar prima gebruik van gemaakt en terecht gewonnen.
Met zo'n instelling wordt Twente zeer lastig, die zullen in eigen huis wel flink de beuk erin gooien.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  maandag 9 augustus 2004 @ 11:04:07 #100
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_21149655
Koeman noemt de actie van Sneyder in de telegraaf begrijpelijk maar zeer onprofessioneel. Vandaag zal hij er met de kleine wesley over gaan praten.

En Koeman kennende zal hij dat niet zomaar door de vingers zien. Zoals vaker gezegd hier, Koeman lijkt af en toe de verkeerde keuzes te maken. De wissel van de mul voor zlatan was een beetje vreemd omdat de mul geen echte centrumspits is. Zet dan yannis er in, want op deze manier zakt het zelfvertrouwen van die griek natuurlijk ook naar een dieptepunt.

Een vreemde keuze dus, net als het niet beginnen met sneijder terwijl rafael deze voorbereiding nog maar één wedstrijd een beetje fatsoenlijk speelde. En sonck op 10? Laten we daar maar geen woorden aan vuil maken.

Al met al is het wel goed voor ajax dat ze even van die roze/grijze wolk worden afgehaald en met de neus op de feiten worden gedrukt. Nu weten ze dat ze toch wel iets meer moeten brengen om kampioen te worden of leuk mee te doen in de CL.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')