Hehe, ja het klonk een beetje als een stomme vraag.quote:Op zondag 5 september 2004 12:50 schreef Xilantof het volgende:
[..]![]()
daar mee kan je je foto's bekijken ja
tevens opent daarin het menu zodat je dingen kan aanpassen.
het is nog niet zo dat je naar het scherpje kan kijken en zo de foto maakt.
(zoals bij compact digicams)
de techniek is er wel (half doorlatende spiegels) maar het wordt nog niet toegepast.
er zijn geen domme vragen, alleen domme...quote:Op zondag 5 september 2004 23:28 schreef Sanity11 het volgende:
[..]
Hehe, ja het klonk een beetje als een stomme vraag.
veel hebben ook wel zo'n schermpje, maar die zit dan vaak bovenop, en is een stukje kleiner (en geen kleuren)quote:Maar dat komt omdat ik bij de link naar de officiele minolta site alleen maar een scherm met instellingen zag.
quote:Op maandag 6 september 2004 07:23 schreef Xilantof het volgende:
[..]
er zijn geen domme vragen, alleen domme...juist.
[..]
veel hebben ook wel zo'n schermpje, maar die zit dan vaak bovenop, en is een stukje kleiner (en geen kleuren)
zo'n schermpje heeft jou analoog vast ook.
Als we elkaar nu toch gaan verbeterenquote:er zijn geen domme vragen, alleen domme... juist.
die zit op de Dynax Digital 7?quote:Op maandag 6 september 2004 18:40 schreef Sanity11 het volgende:
[..]
[..]
Als we elkaar nu toch gaan verbeteren![]()
Ik ben benieuwd naar dat anti shock systeem.
Zou wel perfect zijn als dat goed werkte, dan zijn er uit de hand veel langere sluitertijden mogelijk.
En bij de Dynax is het de sensor die min of meer los in de camera hangt en op die manier in staat is om camerabewegingen te ondervangen.quote:Op maandag 6 september 2004 20:02 schreef Xilantof het volgende:
[..]
die zit op de Dynax Digital 7?
vaak zit zo'n systeem in de lens..
ik ben benieuwdquote:Op maandag 6 september 2004 20:12 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
En bij de Dynax is het de sensor die min of meer los in de camera hangt en op die manier in staat is om camerabewegingen te ondervangen.
ik hoef hem ook nietquote:Niet om het feestje te bederven, maar Minolta heeft zelf al aangegeven dat de Dynax7 niet in het segment terechtkomt waar de EOS300D en de Nikon D70 momenteel de dienst uitmaken, maar op zijn minst een prijsklasse hoger(richting D100 of EOS10D/20D). Men heeft echter al wel laten doorschemeren dat de Dynax7 nog slechts het begin is. Kijken we even terug naar hoe men destijds de eerste AF-serie neerzette dan stemt dat hoopvol, Minolta vulde toen ook alle segmenten binnen een jaar op. Ook bij de latere generaties AF-SLR's zijn de diverse prijssegmenten steeds heel snel achter elkaar geintroduceerd.
Heb je alle alternatieven al in handen gehadquote:Op woensdag 8 september 2004 20:25 schreef J.A.N.A. het volgende:
Beschaafd schopje
Ik mis de Ixus-serie. Ik verkoop zelf momenteel de Ixus 400. Maar je zou ook kunnen gaan voor de Ixus 500.quote:Op dinsdag 7 september 2004 23:22 schreef J.A.N.A. het volgende:
Tja blijft moeilijk een digicam uitzoeken.
Ik wil en nieuwe kopen, heb nu een Sony P32 maar die heeft geen optische zoom.
Ik heb m'n keus kunnen beperken tot 2 camera's
En wel deze:
[..]
trefwoorden
4 á 5 MegaPixel
Compact
Snel
Minimaal 3x Opt. zoom.
Hoewel het redelijk gelijkwaardige spelers zijn zou mijn voorkeur in dit geval naar de Olympus gaan wegens stof- en spatwaterdicht, én broekzakformaat.quote:Op zaterdag 18 september 2004 20:09 schreef Liejannuh het volgende:
Ok, ik ga er ook aan geloven. Ik wil een digitale camera naast mn spiegelreflex.
Belangrijkste kenmerken:
- broekzakformaat
- snel (zowel opstarten als opnames maken)
- eenvoudig te bedienen (mn ouders moeten m ook kunnen begrijpen en gebruiken)
Ik heb mijn keuze al geelimineerd naar 3 camera's, maar welke moet ik nemen??
...knip...
Het erge is: ik had vorig jaar een mju bij me!quote:Op zaterdag 18 september 2004 20:56 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Hoewel het redelijk gelijkwaardige spelers zijn zou mijn voorkeur in dit geval naar de Olympus gaan wegens stof- en spatwaterdicht, én broekzakformaat.
De bediening van de Mju kan nooit erg ingewikkeld zijn.
Omdat je nooit per definitie de keuze van Ouwesok moet nemen nog even een paar overwegingen die je in je keuze kunt meenemen.
Met broekzakgebruik bedoel ik voornamelijk dat ie klein moet zijn en in mn broekzak moet passen als ik ergens in een stadje loop en allemaal bijzondere dingen wil fotograferen. Mn spiegelreflex vind ik dan vaak weer te groot en opvallend.quote:Let voor broekzakgebruik ook eens op de afdichtingen van de camera's. De Olympus en de Minolta gaan met een schuif helemaal dicht. Van de Sony blijven de elektrische deurtjes altijd toegankelijk voor weer en stof.
Ik koop er dan ook zeker een extra accu bij. Alhoewel die dingen altijd leeg zijn op een onhandig moment en je het ook niet echt aan ziet komen!quote:Voor gebruik op reizen is het verder zaak te letten op de accu's. Een camera die op penlightaccu's loopt kun je eventueel nog op batterijen laten lopen als het een dag extra duurt voor je weer eens bij een beschaafd stopcontact bent. Bij een Li-Ion-accu is het dan 'game-over' tot aan het volgende stopcontact.
Ja, en dan denk ik dat ik weet wat ik wil, dan komen ze weer met een andere hele goede optie!quote:Belangrijkste bij een camera is echter het gevoel. Ga naar de winkel en probeer elk van de drie camera's grondig uit, er begint zich dan vanzelf een favoriet of een afvaller te ontwikkelen.
Dank je!quote:Succes d'rmee
Bij compactcamera's doet de snelheid van de kaart er weinig toe. Bij een DSLR kan de snelheid van de kaart wel meespelen vooral wanneer je snelle opnameseries maakt.quote:Op zondag 19 september 2004 09:22 schreef Liejannuh het volgende:
Maakt het soort kaart trouwens nog uit qua snelheid? Of is dat voornamelijk de camera?
Ik was vorige week in Wenen met een Sony dsc 72 (jaartje oud dus) en werd soms helemaal simpel van de tijd die het duurde om een foto te maken in het operagebouw!![]()
ga je echt alleen op de service af? of ook nog op ergonomie etc?quote:Op zondag 19 september 2004 20:42 schreef jeredboxman het volgende:
Ik doe fotovakschool en ben op zoek naar een goede digitale reflexcamera. Heeft iemand enig idee een goede camera zou zijn. Graag een canon, want Nikon heeft een zuigservice. Ik ga de kant op de van reportage- en persfotografie, maar zou het wel relaxt vinden als hij ook voor portretten geschikt is, etc. Euhm kom niet aansjouwen met die van ¤ 8000 van Canon want zoveel geld heb ik niethij moet ook als ik aan het werk ga zeg maar nog prima kunnen functioneren. WIe o wie kan mij helpen
Ik snap wat je zeggen wil, maar ik wen wel aan ergonomie. Eum 300D wordt het niet. Dat kan ik wel zeggen. Als ik ¤ 3000 euro heb en wil daar dus een body voor en een groothoek + zoom (om mee te beginnen) hebben. Kan iemand mij dan mss beter helpen? Ik heb gekeken naar de Canon EOS 1D Mark II en die is rond de ¤ 4000 en dan heb ik nog geen lenzen... Dat wordt dus langer sparen. Nou zit er geen haast bij, maar zou iemand mij mss wat meer kunnen helpen? Alvast bedankt. Toppertjequote:Op zondag 19 september 2004 20:50 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ga je echt alleen op de service af? of ook nog op ergonomie etc?
en een richtgetal voor je budget is wel handig.
als ik zo lees zou ik zeggen 300D of 10D of 20D
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |