abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21775739
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:50 schreef Xilantof het volgende:

[..]

daar mee kan je je foto's bekijken ja

tevens opent daarin het menu zodat je dingen kan aanpassen.

het is nog niet zo dat je naar het scherpje kan kijken en zo de foto maakt.
(zoals bij compact digicams)
de techniek is er wel (half doorlatende spiegels) maar het wordt nog niet toegepast.
Hehe, ja het klonk een beetje als een stomme vraag.
Maar dat komt omdat ik bij de link naar de officiele minolta site alleen maar een scherm met instellingen zag.
Heel verhaal en alles.
  FOK!fotograaf maandag 6 september 2004 @ 07:23:25 #102
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21779590
quote:
Op zondag 5 september 2004 23:28 schreef Sanity11 het volgende:

[..]

Hehe, ja het klonk een beetje als een stomme vraag.
er zijn geen domme vragen, alleen domme... juist.
quote:
Maar dat komt omdat ik bij de link naar de officiele minolta site alleen maar een scherm met instellingen zag.
veel hebben ook wel zo'n schermpje, maar die zit dan vaak bovenop, en is een stukje kleiner (en geen kleuren)
zo'n schermpje heeft jou analoog vast ook.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21787425
quote:
Op maandag 6 september 2004 07:23 schreef Xilantof het volgende:

[..]

[..]

veel hebben ook wel zo'n schermpje, maar die zit dan vaak bovenop, en is een stukje kleiner (en geen kleuren)
zo'n schermpje heeft jou analoog vast ook.
quote:
Als we elkaar nu toch gaan verbeteren

Ik ben benieuwd naar dat anti shock systeem.
Zou wel perfect zijn als dat goed werkte, dan zijn er uit de hand veel langere sluitertijden mogelijk.
Heel verhaal en alles.
  FOK!fotograaf maandag 6 september 2004 @ 20:02:52 #104
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21789147
quote:
Op maandag 6 september 2004 18:40 schreef Sanity11 het volgende:

[..]

[..]

Als we elkaar nu toch gaan verbeteren

Ik ben benieuwd naar dat anti shock systeem.
Zou wel perfect zijn als dat goed werkte, dan zijn er uit de hand veel langere sluitertijden mogelijk.
die zit op de Dynax Digital 7?

vaak zit zo'n systeem in de lens..
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 6 september 2004 @ 20:12:05 #105
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21789375
quote:
Op maandag 6 september 2004 20:02 schreef Xilantof het volgende:

[..]

die zit op de Dynax Digital 7?

vaak zit zo'n systeem in de lens..
En bij de Dynax is het de sensor die min of meer los in de camera hangt en op die manier in staat is om camerabewegingen te ondervangen.

Niet om het feestje te bederven, maar Minolta heeft zelf al aangegeven dat de Dynax7 niet in het segment terechtkomt waar de EOS300D en de Nikon D70 momenteel de dienst uitmaken, maar op zijn minst een prijsklasse hoger(richting D100 of EOS10D/20D). Men heeft echter al wel laten doorschemeren dat de Dynax7 nog slechts het begin is. Kijken we even terug naar hoe men destijds de eerste AF-serie neerzette dan stemt dat hoopvol, Minolta vulde toen ook alle segmenten binnen een jaar op. Ook bij de latere generaties AF-SLR's zijn de diverse prijssegmenten steeds heel snel achter elkaar geintroduceerd.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf maandag 6 september 2004 @ 20:16:01 #106
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21789483
quote:
Op maandag 6 september 2004 20:12 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

En bij de Dynax is het de sensor die min of meer los in de camera hangt en op die manier in staat is om camerabewegingen te ondervangen.
ik ben benieuwd
quote:
Niet om het feestje te bederven, maar Minolta heeft zelf al aangegeven dat de Dynax7 niet in het segment terechtkomt waar de EOS300D en de Nikon D70 momenteel de dienst uitmaken, maar op zijn minst een prijsklasse hoger(richting D100 of EOS10D/20D). Men heeft echter al wel laten doorschemeren dat de Dynax7 nog slechts het begin is. Kijken we even terug naar hoe men destijds de eerste AF-serie neerzette dan stemt dat hoopvol, Minolta vulde toen ook alle segmenten binnen een jaar op. Ook bij de latere generaties AF-SLR's zijn de diverse prijssegmenten steeds heel snel achter elkaar geintroduceerd.
ik hoef hem ook niet
ik ben blij met m'n D70
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21810154
bij de Kruidvat kun je nu de Olympus C-460 voor 199 euro krijgen...
4.0 megapixels.
en filmpjes maken met geluid.
is dit een goede camera?
het lijkt altijd wat vreemd...bij de kruidvat..dan denk je al snel..zal wel niks zijn.

ik heb nu de Sony DSC-P51 op zich prima camera, alleen heeft maar 2,0 megapixels....
ik zit er dus nu over na te denken om de sony te gaan verkopen, en de olympus te gaan kopen..of is dit een slechte keuze....
Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen.
pi_21811083
Ik heb hem ook gezien, en was tamelijk verbaasd. Olympus is een goed merk, dus 'slechte' camera's zullen ze niet leveren. De Beeldsensor zal iets minder zijn, maar al met al lijkt het me een mooie aanbieding...
pi_21811333
zo dan, op tweakers is die bij de goedkoopste aanbieder de Olympus Camedia C-460 Zoom voor ¤229 en dan moet je naar belgie Lijkt me een behoorlijke aanbieding van het kruidvat, mag je wel opschieten als je die nog wil hebben, want dan zijn ze snel uitverkocht.
Of het een goede camera is? weet ik niet, is maar net wat je er mee wil en wat die kan, maar wanneer je budget ¤200 is denk ik dat het lang zoeken is naar iets soortgelijks.
je moet alleen nog wel ff rekenen dat er nog een investeringkje bij komt, hij wordt slechts vergezeld door een XD van 16 mb
  dinsdag 7 september 2004 @ 23:22:39 #110
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_21815330
Tja blijft moeilijk een digicam uitzoeken.
Ik wil en nieuwe kopen, heb nu een Sony P32 maar die heeft geen optische zoom.
Ik heb m'n keus kunnen beperken tot 2 camera's
En wel deze:

De Sony Cyber-Shot DSC-W1

De Minolta DiMAGE G500

En de Canon PowerShot A95

Ik heb een voorkeur voor de Sony, die heb ik nu ook het menu bevalt me goed en de lensen zijn prima.
De Minolta is erg snel en dat zoek ik eigenlijk, helaas heeft deze cam een accupack...
En dan de Canon, ik heb de A60 een poosje kunnen gebruiken en was erg onder de indruk van de beeldkwaliteit. Batterijen gaan lang mee en hij is redelijk snel.

Een luxe probleem van heb ik jou daar maar wie helpt me m'n keus te maken... Wie weet vergeet ik wel de beste 5MP cam

trefwoorden
4 á 5 MegaPixel
Compact
Snel
Minimaal 3x Opt. zoom.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  woensdag 8 september 2004 @ 20:25:43 #111
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_21824612
Beschaafd schopje
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 8 september 2004 @ 20:40:33 #112
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21824915
quote:
Op woensdag 8 september 2004 20:25 schreef J.A.N.A. het volgende:
Beschaafd schopje
Heb je alle alternatieven al in handen gehad Vaak wil dat een hele goeie doorslag geven.

Qua kwaliteit zou je de G5 nog mee kunnen overwegen, die is na introduktie van de G6 ineens heel erg betaalbaar geworden (alleen is die weer niet echt compact)
pi_21830312
Ik heb afgelopen week een Minolta Dimage Z1 gekocht.

Voor zijn prijsklasse een puik toestel vind ik tot nu toe...

De grootte zit ik zelf niet zo over in, ik heb nu meer het idee dat ik echt een camera in mijn hand heb ipv een hebbedingetje
pi_21831427
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 23:22 schreef J.A.N.A. het volgende:
Tja blijft moeilijk een digicam uitzoeken.
Ik wil en nieuwe kopen, heb nu een Sony P32 maar die heeft geen optische zoom.
Ik heb m'n keus kunnen beperken tot 2 camera's
En wel deze:
[..]
trefwoorden
4 á 5 MegaPixel
Compact
Snel
Minimaal 3x Opt. zoom.
Ik mis de Ixus-serie. Ik verkoop zelf momenteel de Ixus 400. Maar je zou ook kunnen gaan voor de Ixus 500.
Als ik jou was zou ik wel effe uitzoeken of er ook een 5MP sensor in de camera's zit want anders kun je net zo goed een 4MP cam nemen (die waarschijnljik goedkoper is). Dus bijv Ixus 400 of 430 ipv Ixus 500.
Laat je niet verleiden door die megapixel-marketingkreten. Ik heb het vermoeden dat je dat nu wel doet, omdat je specifiek op zoek bent naar een "5 megapixel cam".
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_22043602
Ok, ik ga er ook aan geloven. Ik wil een digitale camera naast mn spiegelreflex.
Belangrijkste kenmerken:
- broekzakformaat
- snel (zowel opstarten als opnames maken)
- eenvoudig te bedienen (mn ouders moeten m ook kunnen begrijpen en gebruiken)

Ik heb mijn keuze al geelimineerd naar 3 camera's, maar welke moet ik nemen??

- Olympus Mju 410

Voordeel:
spatwaterdicht (en dus ook stofdicht)
ligt lekker in de hand
4 megapixel
afmetingen: 56 x 99 x 33,5 mm
Prijs: rond de 300 euro

- Sony DSC-P120

Voordeel:
hele goede lens (Zeiss)
5 Megapixel
compleet pakket (inclusief tas en extra accu)
afmetingen: 52 x 108 x 26 mm
Prijs: rond 380 euro

- Minolta Dimage G530

Voordeel:
5 megapixel
supersnel
afmetingen: 55,5 x 93,5 x 26 mm
Prijs: rond de 300 euro

Maar afijn, wat is nu het handigste?
Ik heb nog 4 weken, dan zit ik in Mexico en dan wil ik er graag eentje bij me hebben!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 18 september 2004 @ 20:56:22 #116
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22044822
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 20:09 schreef Liejannuh het volgende:
Ok, ik ga er ook aan geloven. Ik wil een digitale camera naast mn spiegelreflex.
Belangrijkste kenmerken:
- broekzakformaat
- snel (zowel opstarten als opnames maken)
- eenvoudig te bedienen (mn ouders moeten m ook kunnen begrijpen en gebruiken)

Ik heb mijn keuze al geelimineerd naar 3 camera's, maar welke moet ik nemen??

...knip...
Hoewel het redelijk gelijkwaardige spelers zijn zou mijn voorkeur in dit geval naar de Olympus gaan wegens stof- en spatwaterdicht, én broekzakformaat.
De bediening van de Mju kan nooit erg ingewikkeld zijn.
Omdat je nooit per definitie de keuze van Ouwesok moet nemen nog even een paar overwegingen die je in je keuze kunt meenemen.

Let voor broekzakgebruik ook eens op de afdichtingen van de camera's. De Olympus en de Minolta gaan met een schuif helemaal dicht. Van de Sony blijven de elektrische deurtjes altijd toegankelijk voor weer en stof.

Voor gebruik op reizen is het verder zaak te letten op de accu's. Een camera die op penlightaccu's loopt kun je eventueel nog op batterijen laten lopen als het een dag extra duurt voor je weer eens bij een beschaafd stopcontact bent. Bij een Li-Ion-accu is het dan 'game-over' tot aan het volgende stopcontact.

Belangrijkste bij een camera is echter het gevoel. Ga naar de winkel en probeer elk van de drie camera's grondig uit, er begint zich dan vanzelf een favoriet of een afvaller te ontwikkelen.

Succes d'rmee
  FOK!fotograaf zaterdag 18 september 2004 @ 20:59:59 #117
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22044911
mijn vader heeft ook een mju, maar dan een eerdere versie.
de 300.

leuk camera'tje, weet niet of ie (in verhouding met andere compact camera's) snel is enzo. maar ik vind hem niet bijster snel. (in vergelijking met een compact die mijn zus heeft)

de bediening is iig erg goed te doen!
niet moeilijk, weinig knopjes enzo
en verder mooie foto's
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 18 september 2004 @ 21:10:18 #118
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_22045137
Ik heb mijn keus gemaakt het is de Sony geworden en wel de DSC W12 (de zwarte uitvoring van de W1) Tot nu toe ben ik erg blij met m'n keuze, hij is snel, de foto's zijn haarscherp en zelfs m'n vriendin weet hoe die werkt! Nu nog m'n 128 MB stickie upgraden want 50 foto's is toch wel weinig merk ik nu.
pi_22047531
[quote]gelukkig krijg je daar een matglasinstelling voor terug (al is het lastig wennen aan zo'n matte postzegel)[quote]

Hmmm, ik begrijp niet precies wat die matglasinstelling is?, kan iemand me dat uitleggen?
Heel verhaal en alles.
pi_22052691
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 20:56 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Hoewel het redelijk gelijkwaardige spelers zijn zou mijn voorkeur in dit geval naar de Olympus gaan wegens stof- en spatwaterdicht, én broekzakformaat.
De bediening van de Mju kan nooit erg ingewikkeld zijn.
Omdat je nooit per definitie de keuze van Ouwesok moet nemen nog even een paar overwegingen die je in je keuze kunt meenemen.
Het erge is: ik had vorig jaar een mju bij me! Van mn exvriendje, dus die kan ik niet meer lenen!
quote:
Let voor broekzakgebruik ook eens op de afdichtingen van de camera's. De Olympus en de Minolta gaan met een schuif helemaal dicht. Van de Sony blijven de elektrische deurtjes altijd toegankelijk voor weer en stof.
Met broekzakgebruik bedoel ik voornamelijk dat ie klein moet zijn en in mn broekzak moet passen als ik ergens in een stadje loop en allemaal bijzondere dingen wil fotograferen. Mn spiegelreflex vind ik dan vaak weer te groot en opvallend.
De camera gaat natuurlijk later wel weer in een tasje enzo. Tegen Sahara zand kan nl ook een Olympus niet. Heb ik zelf uitgetest vorig jaar!
quote:
Voor gebruik op reizen is het verder zaak te letten op de accu's. Een camera die op penlightaccu's loopt kun je eventueel nog op batterijen laten lopen als het een dag extra duurt voor je weer eens bij een beschaafd stopcontact bent. Bij een Li-Ion-accu is het dan 'game-over' tot aan het volgende stopcontact.
Ik koop er dan ook zeker een extra accu bij. Alhoewel die dingen altijd leeg zijn op een onhandig moment en je het ook niet echt aan ziet komen!
quote:
Belangrijkste bij een camera is echter het gevoel. Ga naar de winkel en probeer elk van de drie camera's grondig uit, er begint zich dan vanzelf een favoriet of een afvaller te ontwikkelen.
Ja, en dan denk ik dat ik weet wat ik wil, dan komen ze weer met een andere hele goede optie!
Punt waarop ik twijfel bij de olympus is de snelheid. Volgens mij is ie echt een stuk langzamer dan de minolta of sony.
quote:
Succes d'rmee
Dank je!

Maakt het soort kaart trouwens nog uit qua snelheid? Of is dat voornamelijk de camera?
Ik was vorige week in Wenen met een Sony dsc 72 (jaartje oud dus) en werd soms helemaal simpel van de tijd die het duurde om een foto te maken in het operagebouw!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 19 september 2004 @ 10:13:50 #121
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22053015
quote:
Op zondag 19 september 2004 09:22 schreef Liejannuh het volgende:

Maakt het soort kaart trouwens nog uit qua snelheid? Of is dat voornamelijk de camera?
Ik was vorige week in Wenen met een Sony dsc 72 (jaartje oud dus) en werd soms helemaal simpel van de tijd die het duurde om een foto te maken in het operagebouw!
Bij compactcamera's doet de snelheid van de kaart er weinig toe. Bij een DSLR kan de snelheid van de kaart wel meespelen vooral wanneer je snelle opnameseries maakt.

Onder matig licht wordt vooral de AF steeds trager, ook de belichting neemt dan nogal tijd in beslag. Ik had afgelopen vrijdag exact dezelfde ervaring toen ik met de Canon S1IS in een matig verlichte ruimte fotografeerde. De S1 is in normale omstandigheden een snelle camera, onder matig licht was er van de snelheid weinig meer te bespeuren .
Het lijkt dus meer iets dat des camera's dan des geheugenkaarts is, zeker omdat de G5 (met AF-hulplicht) aanmerkelijk minder tijd nodig had voor scherpstellen.
pi_22065737
Ik doe fotovakschool en ben op zoek naar een goede digitale reflexcamera. Heeft iemand enig idee een goede camera zou zijn. Graag een canon, want Nikon heeft een zuigservice. Ik ga de kant op de van reportage- en persfotografie, maar zou het wel relaxt vinden als hij ook voor portretten geschikt is, etc. Euhm kom niet aansjouwen met die van ¤ 8000 van Canon want zoveel geld heb ik niet hij moet ook als ik aan het werk ga zeg maar nog prima kunnen functioneren. WIe o wie kan mij helpen
jeredboxman photography is under construction
  FOK!fotograaf zondag 19 september 2004 @ 20:50:17 #123
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22065926
quote:
Op zondag 19 september 2004 20:42 schreef jeredboxman het volgende:
Ik doe fotovakschool en ben op zoek naar een goede digitale reflexcamera. Heeft iemand enig idee een goede camera zou zijn. Graag een canon, want Nikon heeft een zuigservice. Ik ga de kant op de van reportage- en persfotografie, maar zou het wel relaxt vinden als hij ook voor portretten geschikt is, etc. Euhm kom niet aansjouwen met die van ¤ 8000 van Canon want zoveel geld heb ik niet hij moet ook als ik aan het werk ga zeg maar nog prima kunnen functioneren. WIe o wie kan mij helpen
ga je echt alleen op de service af? of ook nog op ergonomie etc?

en een richtgetal voor je budget is wel handig.
als ik zo lees zou ik zeggen 300D of 10D of 20D
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22066070
quote:
Op zondag 19 september 2004 20:50 schreef Xilantof het volgende:

[..]

ga je echt alleen op de service af? of ook nog op ergonomie etc?

en een richtgetal voor je budget is wel handig.
als ik zo lees zou ik zeggen 300D of 10D of 20D
Ik snap wat je zeggen wil, maar ik wen wel aan ergonomie. Eum 300D wordt het niet. Dat kan ik wel zeggen. Als ik ¤ 3000 euro heb en wil daar dus een body voor en een groothoek + zoom (om mee te beginnen) hebben. Kan iemand mij dan mss beter helpen? Ik heb gekeken naar de Canon EOS 1D Mark II en die is rond de ¤ 4000 en dan heb ik nog geen lenzen... Dat wordt dus langer sparen. Nou zit er geen haast bij, maar zou iemand mij mss wat meer kunnen helpen? Alvast bedankt. Toppertje

offtopic: nice foto's

[ Bericht 3% gewijzigd door jeredboxman op 19-09-2004 21:01:48 ]
jeredboxman photography is under construction
pi_22066357
Ik moet voor mijn studie verschillende musea bezoeken en van deze excursies een digitaal plakboek maken. Op het moment heb ik echter nog geen digitale camera, maar het zou een en ander wel een heel stuk eenvoudiger maken.

Helaas heb ik weinig verstand van die dingen en ik weet dan ook niet precies hoeveel een no-nonsense cameraatje ongeveer kost. Ik heb de laatste drie delen nog doorgelezen, maar er worden zo veel camera's genoemd dat ik eerlijk gezegd niet weet welke voor mij geschikt zou zijn.

Wat ik zoek is een no-nonsense camera om te gebruiken in diverse musea, of gewoon op vakantie, uitjes, etc. Zoom is wat mij betreft geen must, maar zou leuk meegenomen zijn. Prijs: hoe minder, hoe beter, aangezien ik op een studiefinanciering teer.

Suggesties?
Bananenyoghurt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')