die hp zat dus boven die prijs klasse maar is wel slechter?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:20 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Me zusje heeft een Sony Cybershot DSC-P32 3,2 MegaPix (¤ 118,- volgens tweakers pricewatch) Nadeel is dat deze camera geen zoom heeft en Memory sticks redelijk duur zijn. De kwaliteit foto's vind ik voor deze prijsklasse zeer goed en je hebt toch wel een degelijk merk camera.
Koop in in ieder geval geen camera van HP, ligt er hier ook eentje van thuis, 3 MegaPix ook, maar dat ding is echt niks.
Kijk in deze prijsklasse eens naar de Olympus C310. Zit qua prijs zo net iets onder de 200 euro dus met een extra XD kaartje kom je rond de 250 euro uit. Is een eenvoudige camera zonder veel toeters en bellen maar rond die prijsklasse toch zeker een hele goede koop. Veel kwaliteit voor een nette prijs!quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 01:21 schreef Light het volgende:
Ik heb besloten dat ik ook maar eens een digitale camera moet gaan kopen. Dan kan ik tenminste eens foto's maken als ik ergens naar toe gaHet moet geen heel simpel ding zijn, daar krijg ik toch spijt van. Ik heb al eens wat dingen op een rijtje gezet:
- ca. 3.2 megapixel.
- minimaal 3 keer optische zoom, meer mag ook
- makkelijk weg te stoppen, niet al te groot. Als ik ergens een dagje heenga reis ik graag licht, dus zonder 20 tassen.
- betaalbaar. Max zo rond ¤ 250. Tenminste, dat lijkt me een voldoende ruim budget.
Iemand tips / adviesen? (En dan niet alleen "laat je informeren in een winkel").
Dankje. Ultra-compact hoeft ook niet. Als hij maar makkelijk mee te nemen is en hij niet van koelkastformaat is.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 02:33 schreef mig29 het volgende:
@ CherrymoonTraxx: Olympus mju serie is bestand tegen stof en regen vanwege een waterdichte afdichting. De kwaliteit ervan is erg goed te noemen. Hij is wel klein, maar het is geen ultra compact.
Dat is zeker info waar ik wat mee kanquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 10:12 schreef rique het volgende:
[..]
Kijk in deze prijsklasse eens naar de Olympus C310. Zit qua prijs zo net iets onder de 200 euro dus met een extra XD kaartje kom je rond de 250 euro uit. Is een eenvoudige camera zonder veel toeters en bellen maar rond die prijsklasse toch zeker een hele goede koop. Veel kwaliteit voor een nette prijs!
Die Minolta klinkt ook leuk, maar schijnt me wat lastiger te vinden. Nou moet ik wel toegeven dat ik alleen nog maar bij de grote ketens (Media Markt, Dixons, BCC, It's, Scheer en Foppen, MegapoolDe Harense Smit) heb gekeken. De volgende stap wordt me eens door het winkelpersoneel laten voorlichten.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 11:29 schreef Renesite het volgende:
Jup, de Olympus,
deze is net wat luxer, + Sandisk kaartje kom je op 270 ongeveer, maar dan heb je een 4.1 + 4 opt. zoom, een kek cameraatje.
Maar als je rond kijkt kan hij ook rond de 250 komen, ik ga qua internet advies uit van Dixons, maar zelf is Dixons niet een hele goedkope zaak.
250 zal hij ongeveer kosten als je goed onderhandeld
De G5quote:Op maandag 30 augustus 2004 23:37 schreef Qarinx het volgende:
Ik twijfel tussen de Canon Digital IXUS i en de Canon Powershot S50.... welke zouden jullie nemen?
Wat is er mis met de G6?quote:Op maandag 30 augustus 2004 23:47 schreef Ouwesok het volgende:
De G5
Maar ff sereneus, wat vind je het belangrijkste aan de camera. Moet ie veelzijdig zijn of telt alleen de compactheid
Er zal weinig mis zijn met de G6, persoonlijk vind ik hem wat aan de kleine kant en het prijskaartje is ook voor de nodige verbetering vatbaar, al zal de tand des tijds daar binnen afzienbare tijd zijn werk wel verrichtenquote:Op maandag 30 augustus 2004 23:54 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Wat is er mis met de G6?
Nou, om eerlijk te zijn weet ik eigenlijk niet echt waar ik op moet letten. Compactheid vind ik wel belangrijk, omdat ik dat ding overal mee naar toe wil nemen en altijd foto's wil maken. Ik ben geen groot fotograaf, maar ik vind het maken van foto's wel heel erg leuk. Met uitgaan neem ik ook heel vaak een gewoon fototoestel mee...quote:Op maandag 30 augustus 2004 23:47 schreef Ouwesok het volgende:
Maar ff sereneus, wat vind je het belangrijkste aan de camera. Moet ie veelzijdig zijn of telt alleen de compactheid
Ow, de prijs van de G5 valt niet echt binnen mijn budget!quote:Kleurenfilter Type :
Grondkleurfilter
Type :
1/1.8" CCD
Brandpuntafstanden :
7,1 – 21,3 mm (35mm film equivalent: 35 – 105 mm)
ja! die komt.quote:Op zondag 5 september 2004 11:54 schreef Sanity11 het volgende:
Ik heb een AF spiegelreflexcamera van Minolta, nu vroeg ik me af of iemand weet of er binnenkort ook een digitale spiegelreflexcamera van Minolta komt zodat ik alleen maar een body hoef te kopen en de lenzen van mijn AF daar op kan zetten?
Ik kon er op internet niet zo veel over vinden maar misschien weet iemand of er 1 komt (of al is?).
TKS, ik ga het meteen even lezen!quote:Op zondag 5 september 2004 11:58 schreef Xilantof het volgende:
http://www.dpreview.com/news/0408/04080402dynax7interview.asp
hier is wat te vinden, en een linkje door naar:
http://www.minoltausa.com(...)Preview/SneakPreview
quote:Op zondag 5 september 2004 12:41 schreef Sanity11 het volgende:
Gaaf, ik vraag me alleen af wat dat scherm aan de achterkant doet, kan je daar wel zoals bij een digitale camera je foto's bekijken of is dat meer om je camera in te stellen?
Op een DSLR kun je daar alleen je foto's op bekijken en natuurlijk de nodige instellingen doen. Als zoeker is het LCD van een digicam vooralsnog onbruikbaar, daarvoor zit er net een spiegel en sluiter teveel in, gelukkig krijg je daar een matglasinstelling voor terug (al is het lastig wennen aan zo'n matte postzegel)quote:Op zondag 5 september 2004 12:41 schreef Sanity11 het volgende:
Gaaf, ik vraag me alleen af wat dat scherm aan de achterkant doet, kan je daar wel zoals bij een digitale camera je foto's bekijken of is dat meer om je camera in te stellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |