abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 19:31:52 #76
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_21584346
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:20 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Me zusje heeft een Sony Cybershot DSC-P32 3,2 MegaPix (¤ 118,- volgens tweakers pricewatch) Nadeel is dat deze camera geen zoom heeft en Memory sticks redelijk duur zijn. De kwaliteit foto's vind ik voor deze prijsklasse zeer goed en je hebt toch wel een degelijk merk camera.

Koop in in ieder geval geen camera van HP, ligt er hier ook eentje van thuis, 3 MegaPix ook, maar dat ding is echt niks.
die hp zat dus boven die prijs klasse maar is wel slechter?
is dit zoiezo hp of alleen dit type ??
dus...
  Moderator vrijdag 27 augustus 2004 @ 20:11:42 #77
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_21585181
Heb ik denk ik al gezegt, dit ding is goedkoop voor zijn klasse
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_21592401
Ik heb besloten dat ik ook maar eens een digitale camera moet gaan kopen. Dan kan ik tenminste eens foto's maken als ik ergens naar toe ga Het moet geen heel simpel ding zijn, daar krijg ik toch spijt van. Ik heb al eens wat dingen op een rijtje gezet:
- ca. 3.2 megapixel.
- minimaal 3 keer optische zoom, meer mag ook
- makkelijk weg te stoppen, niet al te groot. Als ik ergens een dagje heenga reis ik graag licht, dus zonder 20 tassen.
- betaalbaar. Max zo rond € 250. Tenminste, dat lijkt me een voldoende ruim budget.

Iemand tips / adviesen? (En dan niet alleen "laat je informeren in een winkel").
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 10:12:36 #79
35485 rique
with Canon, I can
pi_21594634
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 01:21 schreef Light het volgende:
Ik heb besloten dat ik ook maar eens een digitale camera moet gaan kopen. Dan kan ik tenminste eens foto's maken als ik ergens naar toe ga Het moet geen heel simpel ding zijn, daar krijg ik toch spijt van. Ik heb al eens wat dingen op een rijtje gezet:
- ca. 3.2 megapixel.
- minimaal 3 keer optische zoom, meer mag ook
- makkelijk weg te stoppen, niet al te groot. Als ik ergens een dagje heenga reis ik graag licht, dus zonder 20 tassen.
- betaalbaar. Max zo rond ¤ 250. Tenminste, dat lijkt me een voldoende ruim budget.

Iemand tips / adviesen? (En dan niet alleen "laat je informeren in een winkel").
Kijk in deze prijsklasse eens naar de Olympus C310. Zit qua prijs zo net iets onder de 200 euro dus met een extra XD kaartje kom je rond de 250 euro uit. Is een eenvoudige camera zonder veel toeters en bellen maar rond die prijsklasse toch zeker een hele goede koop. Veel kwaliteit voor een nette prijs!
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  Moderator zaterdag 28 augustus 2004 @ 11:29:40 #80
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_21595410
Jup, de Olympus,
deze is net wat luxer, + Sandisk kaartje kom je op 270 ongeveer, maar dan heb je een 4.1 + 4 opt. zoom, een kek cameraatje.
Maar als je rond kijkt kan hij ook rond de 250 komen, ik ga qua internet advies uit van Dixons, maar zelf is Dixons niet een hele goedkope zaak.
250 zal hij ongeveer kosten als je goed onderhandeld
pi_21596670
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 02:33 schreef mig29 het volgende:
@ CherrymoonTraxx: Olympus mju serie is bestand tegen stof en regen vanwege een waterdichte afdichting. De kwaliteit ervan is erg goed te noemen. Hij is wel klein, maar het is geen ultra compact.
Dankje. Ultra-compact hoeft ook niet. Als hij maar makkelijk mee te nemen is en hij niet van koelkastformaat is.

Wat betaal je voor die Olympus MJU?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 12:52:34 #82
70795 GiSH
waiting for sun
pi_21596686
is er nu helemaal niemand die ervaring heeft met de sony F828??
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_21602132
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 10:12 schreef rique het volgende:

[..]

Kijk in deze prijsklasse eens naar de Olympus C310. Zit qua prijs zo net iets onder de 200 euro dus met een extra XD kaartje kom je rond de 250 euro uit. Is een eenvoudige camera zonder veel toeters en bellen maar rond die prijsklasse toch zeker een hele goede koop. Veel kwaliteit voor een nette prijs!
Dat is zeker info waar ik wat mee kan
pi_21602283
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 11:29 schreef Renesite het volgende:
Jup, de Olympus,
deze is net wat luxer, + Sandisk kaartje kom je op 270 ongeveer, maar dan heb je een 4.1 + 4 opt. zoom, een kek cameraatje.
Maar als je rond kijkt kan hij ook rond de 250 komen, ik ga qua internet advies uit van Dixons, maar zelf is Dixons niet een hele goedkope zaak.
250 zal hij ongeveer kosten als je goed onderhandeld
Die Minolta klinkt ook leuk, maar schijnt me wat lastiger te vinden. Nou moet ik wel toegeven dat ik alleen nog maar bij de grote ketens (Media Markt, Dixons, BCC, It's, Scheer en Foppen, MegapoolDe Harense Smit) heb gekeken. De volgende stap wordt me eens door het winkelpersoneel laten voorlichten.
  Moderator zondag 29 augustus 2004 @ 13:41:28 #85
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_21616839
270 euro gisteren.
Kodak met 3 keer opt. 3.1 mp bij Dixons 180 euro, + een tasje á 19.99 bij Mediamarkt en een Hama oplader setje á 30 euro ongeveer + een San Disk 128 mb kaartje á 35.99 (geloof ik) bij Super Photo = 270 euro, dat heb ik gisteren samen met een vriend opgehaald (hij betaald, en houd m ook ) maar een leuk setje, helemaal compleet, en een super leuk cameraatje ook
pi_21640093
Hoi,

Ik zoek een digitale camera die maximaal 250¤ mag kosten.Ik ga hem niet voor professionele doeleinden gebruiken.Koop hem niet echt voor een specifiek doel.De belangrijkste reden waarom ik hem ga aankopen is omdat ik het heel handig vind dat je eigelijk een oneindig aantal foto's er mee kan trekken.

-Moet minimaal 3 megapixels hebben.
-moet het SD-geheugenkaart formaat ondersteunen.
-Het formaat van de camera vind ik niet erg belangrijk.Als het maar niet supergroot is,vind ik het ok.
-optische zoom van minimaal 3x
-Ermee filmpjes kunnen maken vind ik wel leuk,maar is geen prioriteit.Is wel een pluspunt.
-Autonomie van de batterij ook niet erg belangrijk.Ik heb herlaadbare batterijen.
-Zou graag een bekend merk(bvb Canon) hebben omdat de kwaliteit van de lens zeer belangrijk is,en megapixels niet alles zeggen.

Iemand voorstellen?

Groeten
  Moderator maandag 30 augustus 2004 @ 19:16:51 #87
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_21644241
Die ik boven jou zei?
Excl. tasje oid. komt hij onder jouw budget
  maandag 30 augustus 2004 @ 23:37:14 #88
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_21650760
Ik twijfel tussen de Canon Digital IXUS i en de Canon Powershot S50.... welke zouden jullie nemen?
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 30 augustus 2004 @ 23:47:10 #89
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21651070
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 23:37 schreef Qarinx het volgende:
Ik twijfel tussen de Canon Digital IXUS i en de Canon Powershot S50.... welke zouden jullie nemen?
De G5

Maar ff sereneus, wat vind je het belangrijkste aan de camera. Moet ie veelzijdig zijn of telt alleen de compactheid
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_21651279
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 23:47 schreef Ouwesok het volgende:

De G5

Maar ff sereneus, wat vind je het belangrijkste aan de camera. Moet ie veelzijdig zijn of telt alleen de compactheid
Wat is er mis met de G6?
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 31 augustus 2004 @ 00:00:54 #91
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21651455
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 23:54 schreef Bowiefan het volgende:

[..]

Wat is er mis met de G6?
Er zal weinig mis zijn met de G6, persoonlijk vind ik hem wat aan de kleine kant en het prijskaartje is ook voor de nodige verbetering vatbaar, al zal de tand des tijds daar binnen afzienbare tijd zijn werk wel verrichten
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 09:23:30 #92
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_21655072
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 23:47 schreef Ouwesok het volgende:
Nou, om eerlijk te zijn weet ik eigenlijk niet echt waar ik op moet letten. Compactheid vind ik wel belangrijk, omdat ik dat ding overal mee naar toe wil nemen en altijd foto's wil maken. Ik ben geen groot fotograaf, maar ik vind het maken van foto's wel heel erg leuk. Met uitgaan neem ik ook heel vaak een gewoon fototoestel mee...

Ik heb dus niet echt heel veel verstand van digi cams.. dit soort dingen zeggen mij niets..
quote:
Kleurenfilter Type :
Grondkleurfilter

Type :
1/1.8" CCD

Brandpuntafstanden :
7,1 – 21,3 mm (35mm film equivalent: 35 – 105 mm)
Ow, de prijs van de G5 valt niet echt binnen mijn budget!
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_21660794
heeft er iemand ervaring met de olympus c725 of c740? ik had de c725 op t oog maar hoorde dat k dan beter de 740 kon nemen...
Hee buurman, ik hier?
pi_21762494
Ik heb een AF spiegelreflexcamera van Minolta, nu vroeg ik me af of iemand weet of er binnenkort ook een digitale spiegelreflexcamera van Minolta komt zodat ik alleen maar een body hoef te kopen en de lenzen van mijn AF daar op kan zetten?

Ik kon er op internet niet zo veel over vinden maar misschien weet iemand of er 1 komt (of al is?).
Heel verhaal en alles.
  FOK!fotograaf zondag 5 september 2004 @ 11:55:20 #95
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21762507
quote:
Op zondag 5 september 2004 11:54 schreef Sanity11 het volgende:
Ik heb een AF spiegelreflexcamera van Minolta, nu vroeg ik me af of iemand weet of er binnenkort ook een digitale spiegelreflexcamera van Minolta komt zodat ik alleen maar een body hoef te kopen en de lenzen van mijn AF daar op kan zetten?

Ik kon er op internet niet zo veel over vinden maar misschien weet iemand of er 1 komt (of al is?).
ja! die komt.

de Dynax Digital 7
er moet wel iets over te vinden zijn.
ik ga ook ff kijken voor je, 1 moment.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf zondag 5 september 2004 @ 11:58:42 #96
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21763225
quote:
Op zondag 5 september 2004 11:58 schreef Xilantof het volgende:
http://www.dpreview.com/news/0408/04080402dynax7interview.asp

hier is wat te vinden, en een linkje door naar:
http://www.minoltausa.com(...)Preview/SneakPreview
TKS, ik ga het meteen even lezen!
Heel verhaal en alles.
pi_21763368
Gaaf, ik vraag me alleen af wat dat scherm aan de achterkant doet, kan je daar wel zoals bij een digitale camera je foto's bekijken of is dat meer om je camera in te stellen?
Heel verhaal en alles.
  FOK!fotograaf zondag 5 september 2004 @ 12:50:49 #99
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21763527
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:41 schreef Sanity11 het volgende:
Gaaf, ik vraag me alleen af wat dat scherm aan de achterkant doet, kan je daar wel zoals bij een digitale camera je foto's bekijken of is dat meer om je camera in te stellen?

daar mee kan je je foto's bekijken ja

tevens opent daarin het menu zodat je dingen kan aanpassen.

het is nog niet zo dat je naar het scherpje kan kijken en zo de foto maakt.
(zoals bij compact digicams)
de techniek is er wel (half doorlatende spiegels) maar het wordt nog niet toegepast.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 5 september 2004 @ 12:51:11 #100
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21763536
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:41 schreef Sanity11 het volgende:
Op een DSLR kun je daar alleen je foto's op bekijken en natuurlijk de nodige instellingen doen. Als zoeker is het LCD van een digicam vooralsnog onbruikbaar, daarvoor zit er net een spiegel en sluiter teveel in, gelukkig krijg je daar een matglasinstelling voor terug (al is het lastig wennen aan zo'n matte postzegel)

Vanuit de industrie wordt echter wel gezocht naar een mogelijkheid van een live-preview over je LCD omdat het in een aantal omstandigheden toch echt wel makkelijk is, en omdat je voor je opname al heel veel inzicht krijgt in belichting en verlichting. Het punt is dat alle technologie er al is om een livepreview op een DSLR mogelijk te maken, maar dat nog niemand het succesvol aan elkaar heeft willen of kunnen knopen tot iets werkends.daar willen ook nog wel eens patenten en van dat soort dingen in de weg zitten, en dan kan het wel maar wil het niet
Een eerder stukje technologie dat er nogal lang over deed om succesvol te worden ingezet was het meten van flitslicht door de lens van een camera. In totaal vergde het een jaar of acht alvorens Olympus de wereld verbaasde met TTL-flitsautomatiek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')