Nee, natuurlijk is dat niet leuk. Ik heb ook vaak zat 'mijn mooiste foto ooit!' gemaakt, terwijl anderen zoiets hebben van 'is dit het nou?' Het komt niet vaak voor dat 100% van je commentaar positief is, en daar moet je als (hobby)fotograaf mee leren leven, schijnt hetquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
ok...mijn excuses dan. Die heb ik even gemist.
[..]
Op het moment dat je ergens mee bezig bent geweest en het wordt vervolgens een soort van "afgekraakt" is dat nooit leuk om te horen. Mijn fout.
Laten we het houden op een meningsverschilquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:02 schreef Offy het volgende:
[..]
Dit snap ik trouwens niet zo goedOf je ergens op zoek naar bent geweest ipv dat je het per ongeluk tegen bent gekomen, maakt het toch niet meer of minder orgineel? Voor mij is iets orgineel als het idee, of de foto nog niet veel vaker is voorgekomen, en helaas is dit idee de afgelopen paar weken iets te vaak voorbijgekomen om nog orgineel te zijn (vind ik)
dat kan natuurlijk ookquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Laten we het houden op een meningsverschil
Ik ga hier waarschijnlijk weer een hele nieuwe discussie mee beginnen, maar ik gok het eropquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:05 schreef PdeHoog het volgende:
Waar het mij om ging was dat dit een toevalligheid was waar je tegen aan bent gelopen en niet iets wat is uitgedacht zeg maar.
klopt, dat staat misschien onduidelijk in mijn stukje, maar daar heb je zeker gelijk in.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:09 schreef Ymke het volgende:
Trouwens , zijn foto wordt niet afgekraakt, maak het nu niet erger dan het was, we gaven commentaar , afkraken is totaal iets anders
Welk punt bedoel je eigenlijk? (misschien dat ik het een beetje uit kan leggenquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:07 schreef Xilantof het volgende:
ik vind bijv. het punt van Offy niet echt logisch, maarja dat ben ik.
lijkt me dat je dan je beoordeling te veel laat afhangen van iets wat aan een foto misschien niet te zien isquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:10 schreef Offy het volgende:
[..]
Ik ga hier waarschijnlijk weer een hele nieuwe discussie mee beginnen, maar ik gok het erop
De meeste van de foto's die ik het mooist vind zijn 'toevallig' gemaakt. Nét op het goede moment, op de goede plaats. Dat maakt het soms spannender dan een foto die 'opgezet' is. Maar of je dat in deze situatie met elkaar kan vergelijken weet ik niet
Discussies zijn leukquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:10 schreef Offy het volgende:
[..]
Ik ga hier waarschijnlijk weer een hele nieuwe discussie mee beginnen, maar ik gok het erop
De meeste van de foto's die ik het mooist vind zijn 'toevallig' gemaakt. Nét op het goede moment, op de goede plaats. Dat maakt het soms spannender dan een foto die 'opgezet' is. Maar of je dat in deze situatie met elkaar kan vergelijken weet ik niet
van de moeite enzo, okee ik kan het waarderen als iemand steeds terug gaan naar iets om de foto perfect te krijgen (denk aan Speedy bij "klassiek zwartwit) maar het gaat ergens toch ook nog om het eindresultaat: het plaatje.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:11 schreef Offy het volgende:
[..]
Welk punt bedoel je eigenlijk? (misschien dat ik het een beetje uit kan leggen)
Jazeker heb ik dat gezien. Maar toch... (helaas voor jou) vind ik het geen vergane glorie. Maar dat is een kwestie van meningquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dit bewijst voor mij dat mijn idee dus inderdaad niet is overgekomen.....
Het concept was dat de tekst van het liedje op een "oud" stuk papier zou staan. De foto's waarop het papier gekreukeld is waren daartoe de aanzet. Het papier heeft dus in een plas thee gelegen om het een perkament-achtige indruk tegen. Op die manier zou je dubbel "vergane glorie" krijgen.
[..]
Dat klopt, maar dat is ook geen vereiste voor de wedstrijdquote:Waar het mij om ging was dat dit een toevalligheid was waar je tegen aan bent gelopen en niet iets wat is uitgedacht zeg maar.
Dat snap ik. Maar het idee op zich vind ik wel goed. Ik weet ook niet of ik dat zelf zou durven uitvoeren. Al is het in principe niet gek om een graf van een familielid te fotograferen. Maar ja, voor een wedstrijd is het toch weer iets anders hè?quote:Ik heb hier zwaar mijn twijfels over. Te meer omdat ik het een soort van "grafschennis" vind en het een beetje genant vind om op een kerkhof dit soort dingen te gaan doen.
Dat begreep ik al jaquote:Ik ben me ten volste van bewust van de "risico's" van het inzenden. Het viel alleen ff verkeerd nu.
Eh...Rewimo. Dit is niet bedoeld zoals het nu misschien overkomt. Ik zit het nog eens na te lezen, maar het is een ongelukkige woordkeuze. Het is iig niet kwaad of lullig bedoeld want het was wel een grappige fotoquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Waar het mij om ging was dat dit een toevalligheid was waar je tegen aan bent gelopen en niet iets wat is uitgedacht zeg maar.
Zie commentaar hierboven ergensquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:15 schreef Rewimo het volgende:
Dat klopt, maar dat is ook geen vereiste voor de wedstrijdIk had ook toevallig een gebouw tegen kunnen komen. Had je dan ook gezegd dat ik het niet uitgedacht had? Of ik had bij mijn foto kunnen vertellen dat ik die pauw vorige week al gezien had en nu terug ben gegaan om hem op de foto te zetten
Ik begin te twijfelenquote:Dat snap ik. Maar het idee op zich vind ik wel goed. Ik weet ook niet of ik dat zelf zou durven uitvoeren. Al is het in principe niet gek om een graf van een familielid te fotograferen. Maar ja, voor een wedstrijd is het toch weer iets anders hè?
Ik heb het zeker niet zo opgevat. Kijk maar naar mijn reacties hierbovenquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Eh...Rewimo. Dit is niet bedoeld zoals het nu misschien overkomt. Ik zit het nog eens na te lezen, maar het is een ongelukkige woordkeuze. Het is iig niet kwaad of lullig bedoeld want het was wel een grappige foto
Raap moed bij elkaar en probeer het. Volgens mij kun je er iets moois van makenquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:19 schreef PdeHoog het volgende:
Ik begin te twijfelen. Binnenkort eens buurten bij mijn ouders of ze een geschikte foto hebben
![]()
Absoluut, en de moeite die voor een foto gedaan is telt niet als zwaarste mee in mijn overweging, hoor. Het ging mij ook eigenlijk meer om het 'idee' + de uitvoering, wat ik voor het 'gemak' moeite noem (snap je het nog?quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:12 schreef Xilantof het volgende:
[..]
van de moeite enzo, okee ik kan het waarderen als iemand steeds terug gaan naar iets om de foto perfect te krijgen (denk aan Speedy bij "klassiek zwartwit) maar het gaat ergens toch ook nog om het eindresultaat: het plaatje.
ik snap je volledigquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:21 schreef Offy het volgende:
[..]
Absoluut, en de moeite die voor een foto gedaan is telt niet als zwaarste mee in mijn overweging, hoor. Het ging mij ook eigenlijk meer om het 'idee' + de uitvoering, wat ik voor het 'gemak' moeite noem (snap je het nog?)
Ik heb het 1 keer gedaan toen het de hele nacht gesneeuwd had. Het kerkhof lag er echt prachtig bij, we hebben een hele grote, oude eik in het midden staan, en overal zag je kleine vogelpootjes in de sneeuw. Het zag er heel rustgevend uitquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:20 schreef Ymke het volgende:
Gewoon doen PdeHoog , ik ken die twijfels wel maar als je daar overheen stapt maak je echt mooie fotos, en ik vind het echt niet raar om op een begraafplaats te fotograferen hoor , denk dat je echt niet opvalt
quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:23 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik snap je volledig
1 Pagina terugquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:28 schreef Ymke het volgende:
Heb jij al wat geschoten voor dit onderwerp Offy?
flauw hoorquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:30 schreef Offy het volgende:
[..]
1 Pagina terug
Heb wel al wat ideetjes, maar vriendje wil zijn creditcard niet uitlenen om door te knippen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |