abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:06:02 #76
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21141188
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 21:59 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

ok...mijn excuses dan. Die heb ik even gemist.
[..]

Op het moment dat je ergens mee bezig bent geweest en het wordt vervolgens een soort van "afgekraakt" is dat nooit leuk om te horen . Mijn fout.
Nee, natuurlijk is dat niet leuk. Ik heb ook vaak zat 'mijn mooiste foto ooit!' gemaakt, terwijl anderen zoiets hebben van 'is dit het nou?' Het komt niet vaak voor dat 100% van je commentaar positief is, en daar moet je als (hobby)fotograaf mee leren leven, schijnt het

Dit is toch dé perfecte motivatie om een nog betere foto te maken?
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_21141204
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:02 schreef Offy het volgende:

[..]

Dit snap ik trouwens niet zo goed Of je ergens op zoek naar bent geweest ipv dat je het per ongeluk tegen bent gekomen, maakt het toch niet meer of minder orgineel? Voor mij is iets orgineel als het idee, of de foto nog niet veel vaker is voorgekomen, en helaas is dit idee de afgelopen paar weken iets te vaak voorbijgekomen om nog orgineel te zijn (vind ik)
Laten we het houden op een meningsverschil
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf zondag 8 augustus 2004 @ 22:07:55 #78
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21141235
wat klampt men veel vast aan wat men van andere mensen vinden...
okee wat ik nu ga zeggen is niet echt goed doordacht en ik ben moe enzo maar goed...:
iedereen heeft andere punten waarop hij beoordeeld.
ik vind bijv. het punt van Offy niet echt logisch, maarja dat ben ik.
okee natuurlijk is het niet leuk als een foto waar jij je best op hebt gedaan wordt afgekraakt, een beetje erkenning voor je werk is leuk. dat vind iedereen, maar ik vind het ook een kracht als je bij je eigen punt kan blijven.
ik vind bijv. de kunst van Tinkebell niet echt mooi, maar ze stoort zich niet aan me
waarschijnlijk loos voorbeeld maar goed

prima als je hier probeersels neer gooit, je krijgt dan commentaar, en ik begrijp beide partijen...
proberen jullie dat ook eens
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:09:26 #79
79550 Ymke
your ghost
pi_21141261
Trouwens , zijn foto wordt niet afgekraakt, maak het nu niet erger dan het was, we gaven commentaar , afkraken is totaal iets anders
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  FOK!fotograaf zondag 8 augustus 2004 @ 22:09:42 #80
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21141271
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:06 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Laten we het houden op een meningsverschil
dat kan natuurlijk ook
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:10:11 #81
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21141280
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:05 schreef PdeHoog het volgende:
Waar het mij om ging was dat dit een toevalligheid was waar je tegen aan bent gelopen en niet iets wat is uitgedacht zeg maar.
Ik ga hier waarschijnlijk weer een hele nieuwe discussie mee beginnen, maar ik gok het erop

De meeste van de foto's die ik het mooist vind zijn 'toevallig' gemaakt. Nét op het goede moment, op de goede plaats. Dat maakt het soms spannender dan een foto die 'opgezet' is. Maar of je dat in deze situatie met elkaar kan vergelijken weet ik niet
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  FOK!fotograaf zondag 8 augustus 2004 @ 22:10:12 #82
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21141282
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:09 schreef Ymke het volgende:
Trouwens , zijn foto wordt niet afgekraakt, maak het nu niet erger dan het was, we gaven commentaar , afkraken is totaal iets anders
klopt, dat staat misschien onduidelijk in mijn stukje, maar daar heb je zeker gelijk in.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:11:26 #83
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21141299
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:07 schreef Xilantof het volgende:

ik vind bijv. het punt van Offy niet echt logisch, maarja dat ben ik.
Welk punt bedoel je eigenlijk? (misschien dat ik het een beetje uit kan leggen )
  FOK!fotograaf zondag 8 augustus 2004 @ 22:11:42 #84
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21141305
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:10 schreef Offy het volgende:

[..]

Ik ga hier waarschijnlijk weer een hele nieuwe discussie mee beginnen, maar ik gok het erop

De meeste van de foto's die ik het mooist vind zijn 'toevallig' gemaakt. Nét op het goede moment, op de goede plaats. Dat maakt het soms spannender dan een foto die 'opgezet' is. Maar of je dat in deze situatie met elkaar kan vergelijken weet ik niet
lijkt me dat je dan je beoordeling te veel laat afhangen van iets wat aan een foto misschien niet te zien is
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:12:38 #85
79550 Ymke
your ghost
pi_21141323
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:10 schreef Offy het volgende:

[..]

Discussies zijn leuk

Mij maakt het niet zoveel uit , ik kan genieten van een prachtig stilleven , maar ook van een toevallige foto, die een bijzonder gevoel oproept
  FOK!fotograaf zondag 8 augustus 2004 @ 22:12:46 #86
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21141330
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:11 schreef Offy het volgende:

[..]

Welk punt bedoel je eigenlijk? (misschien dat ik het een beetje uit kan leggen )
van de moeite enzo, okee ik kan het waarderen als iemand steeds terug gaan naar iets om de foto perfect te krijgen (denk aan Speedy bij "klassiek zwartwit) maar het gaat ergens toch ook nog om het eindresultaat: het plaatje.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 augustus 2004 @ 22:15:14 #87
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_21141378
quote:

[..]

Dit bewijst voor mij dat mijn idee dus inderdaad niet is overgekomen.....

Het concept was dat de tekst van het liedje op een "oud" stuk papier zou staan. De foto's waarop het papier gekreukeld is waren daartoe de aanzet. Het papier heeft dus in een plas thee gelegen om het een perkament-achtige indruk tegen. Op die manier zou je dubbel "vergane glorie" krijgen.
[..]
Jazeker heb ik dat gezien. Maar toch... (helaas voor jou) vind ik het geen vergane glorie. Maar dat is een kwestie van mening
quote:
Waar het mij om ging was dat dit een toevalligheid was waar je tegen aan bent gelopen en niet iets wat is uitgedacht zeg maar.
Dat klopt, maar dat is ook geen vereiste voor de wedstrijd Ik had ook toevallig een gebouw tegen kunnen komen. Had je dan ook gezegd dat ik het niet uitgedacht had? Of ik had bij mijn foto kunnen vertellen dat ik die pauw vorige week al gezien had en nu terug ben gegaan om hem op de foto te zetten
quote:
Ik heb hier zwaar mijn twijfels over. Te meer omdat ik het een soort van "grafschennis" vind en het een beetje genant vind om op een kerkhof dit soort dingen te gaan doen.
Dat snap ik. Maar het idee op zich vind ik wel goed. Ik weet ook niet of ik dat zelf zou durven uitvoeren. Al is het in principe niet gek om een graf van een familielid te fotograferen. Maar ja, voor een wedstrijd is het toch weer iets anders hè?
quote:
Ik ben me ten volste van bewust van de "risico's" van het inzenden. Het viel alleen ff verkeerd nu.
Dat begreep ik al ja Hopelijk is dat nare gevoel nu weer een beetje weggetrokken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_21141421
quote:

[..]

Eh...Rewimo. Dit is niet bedoeld zoals het nu misschien overkomt. Ik zit het nog eens na te lezen, maar het is een ongelukkige woordkeuze. Het is iig niet kwaad of lullig bedoeld want het was wel een grappige foto
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21141474
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:15 schreef Rewimo het volgende:

Dat klopt, maar dat is ook geen vereiste voor de wedstrijd Ik had ook toevallig een gebouw tegen kunnen komen. Had je dan ook gezegd dat ik het niet uitgedacht had? Of ik had bij mijn foto kunnen vertellen dat ik die pauw vorige week al gezien had en nu terug ben gegaan om hem op de foto te zetten
Zie commentaar hierboven ergens
quote:
Dat snap ik. Maar het idee op zich vind ik wel goed. Ik weet ook niet of ik dat zelf zou durven uitvoeren. Al is het in principe niet gek om een graf van een familielid te fotograferen. Maar ja, voor een wedstrijd is het toch weer iets anders hè?
Ik begin te twijfelen . Binnenkort eens buurten bij mijn ouders of ze een geschikte foto hebben
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 augustus 2004 @ 22:19:43 #90
13151 crew  Rewimo
pi_21141484
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:17 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Eh...Rewimo. Dit is niet bedoeld zoals het nu misschien overkomt. Ik zit het nog eens na te lezen, maar het is een ongelukkige woordkeuze. Het is iig niet kwaad of lullig bedoeld want het was wel een grappige foto
Ik heb het zeker niet zo opgevat. Kijk maar naar mijn reacties hierboven
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_21141509
Oh...en om de boel nog even on-topic te houden:

Die keuken van Caar2 viel nog wel mee
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 augustus 2004 @ 22:20:39 #92
13151 crew  Rewimo
pi_21141512
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:19 schreef PdeHoog het volgende:

Ik begin te twijfelen . Binnenkort eens buurten bij mijn ouders of ze een geschikte foto hebben
Raap moed bij elkaar en probeer het. Volgens mij kun je er iets moois van maken
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:20:56 #93
79550 Ymke
your ghost
pi_21141520
Gewoon doen PdeHoog , ik ken die twijfels wel maar als je daar overheen stapt maak je echt mooie fotos, en ik vind het echt niet raar om op een begraafplaats te fotograferen hoor , denk dat je echt niet opvalt
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:21:13 #94
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21141523
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:12 schreef Xilantof het volgende:

[..]

van de moeite enzo, okee ik kan het waarderen als iemand steeds terug gaan naar iets om de foto perfect te krijgen (denk aan Speedy bij "klassiek zwartwit) maar het gaat ergens toch ook nog om het eindresultaat: het plaatje.
Absoluut, en de moeite die voor een foto gedaan is telt niet als zwaarste mee in mijn overweging, hoor. Het ging mij ook eigenlijk meer om het 'idee' + de uitvoering, wat ik voor het 'gemak' moeite noem (snap je het nog? )

Als PdeHoog had gezegt dat hij úren moeite voor deze foto had moeten doen, dan had ik hem niet mooier of lelijker gevonden. Het gaat mij er een beetje om dat de 'vergane glorie' niet helemaal overkomt, maar dat dat nog wel kan gebeuren. (ik geloof niet dat dat echt te maken heeft met perfectioneren)

Als ik naar de foto kijk, straalt (bij mij) de vergane glorie er niet vanaf, en dat is jammer, maar bij anderen is dat misschien wél zo.
  FOK!fotograaf zondag 8 augustus 2004 @ 22:23:00 #95
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21141574
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:21 schreef Offy het volgende:

[..]

Absoluut, en de moeite die voor een foto gedaan is telt niet als zwaarste mee in mijn overweging, hoor. Het ging mij ook eigenlijk meer om het 'idee' + de uitvoering, wat ik voor het 'gemak' moeite noem (snap je het nog? )
ik snap je volledig
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:25:41 #96
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21141637
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:20 schreef Ymke het volgende:
Gewoon doen PdeHoog , ik ken die twijfels wel maar als je daar overheen stapt maak je echt mooie fotos, en ik vind het echt niet raar om op een begraafplaats te fotograferen hoor , denk dat je echt niet opvalt
Ik heb het 1 keer gedaan toen het de hele nacht gesneeuwd had. Het kerkhof lag er echt prachtig bij, we hebben een hele grote, oude eik in het midden staan, en overal zag je kleine vogelpootjes in de sneeuw. Het zag er heel rustgevend uit Maar toen ik daar rondliep voelde ik me toch wel een beetje 'ongepast', en steeds als er iemand voorbij liep deed ik de camera snel in mijn tas (nu ik er zo op terugkijk ). Ik heb eigenlijk nooit wat met die foto's gedaan, maar ik ben uiteindelijk wel blij dat ik het gedaan heb (ah, krijgt het toch nog een goed einde!), en ik weet zeker dat er vooral met dit onderwerp heel wat mooie foto's uit kunnen komen.

Dus gewoon proberen dus!
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:23 schreef Xilantof het volgende:

[..]

ik snap je volledig
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:26:14 #97
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21141656
- ik haal ze weer door elkaar -
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:28:35 #98
79550 Ymke
your ghost
pi_21141717
Heb jij al wat geschoten voor dit onderwerp Offy?
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:30:11 #99
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21141760
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:28 schreef Ymke het volgende:
Heb jij al wat geschoten voor dit onderwerp Offy?
1 Pagina terug

Heb wel al wat ideetjes, maar vriendje wil zijn creditcard niet uitlenen om door te knippen

(vergane dingen genoeg, maar glorieus? niet echt.....nooit geweest ook )
  FOK!fotograaf zondag 8 augustus 2004 @ 22:31:26 #100
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21141787
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:30 schreef Offy het volgende:

[..]

1 Pagina terug

Heb wel al wat ideetjes, maar vriendje wil zijn creditcard niet uitlenen om door te knippen
flauw hoor
Xilantof Flickrt
foto-nerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')