Dat is een leuk ideequote:Op zondag 8 augustus 2004 21:21 schreef PdeHoog het volgende:
en voor de liefhebbers, om over het onderwerp na te denken, hierbij de volledige tekst:
Liedtekst: Vergane Glorie
(...)
Verbleekte foto's van oude diva's
Met een spottende lach rond hun mond
Ze kijken nog steeds uit de hoogte
Ook al liggen ze onder de grond
(...)
Lees die tekst nou eens goed, ga dan naar buiten en vang die woorden in een foto.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:21 schreef PdeHoog het volgende:
en voor de liefhebbers, om over het onderwerp na te denken, hierbij de volledige tekst:
Liedtekst: Vergane Glorie
Ja precies, er loopt bij ons op het winkelcentrum zo'n dametje rond met de uitstraling van een oude diva. Zou ik het durven vragen?....quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:23 schreef Offy het volgende:
[..]
Dat is een leuk idee
Moet je wel gelijk zeggen dat je ze publiceert , ik heb ook prachtige fotos van clienten van me , mag ze helaas niet laten zien.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:25 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ja precies, er loopt bij ons op het winkelcentrum zo'n dametje rond met de uitstraling van een oude diva. Zou ik het durven vragen?....
Bedankt voor de uitleg! (en wat mij betreft gaat het niet puur alleen om de foto, maar ook om de uitleg hoor)quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:22 schreef Astridj0h het volgende:
Excuses, maar moest werken vandaag en kan dus niet continu het topic niet volgen.
Wat betreft het thema in relatie tot mijn foto.
Ik denk dat de zonnewijzer een object is wat van veel waarde is geweest in zijn "glorie tijd" Nu voorbij gestreefd door horloges en (atoom)klokken die veel nauwkeuriger zijn.
Ik vond het wel toepasselijk dat deze wijzer in onze tuin staat te roesten op een plekje waar je hem nauwelijks ziet. misschien dus eerder "vergeten glorie" Maar ik vond hem er wel bij passen
Hoor graag wat je van de uitleg vind, alhoewel ik denk dat het in eerste instantie om de foto gaat en niet om de uitleg. Als je stemt moet je op iets stemmen wat je direct aanspreekt en volgens jou meteen met vergane glorie te maken heeft.
(maar dat betekent natuurlijk niet dat je niet op me mag stemmen)
[..]
Doen! Anders krijg je er spijt vanquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:25 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ja precies, er loopt bij ons op het winkelcentrum zo'n dametje rond met de uitstraling van een oude diva. Zou ik het durven vragen?....
Leuke uitleg...Ik heb nog even naar je foto gekeken, maar misschien moet je proberen om hem wat beter in beeld te krijgen. Andere hoek of zo.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:22 schreef Astridj0h het volgende:
Excuses, maar moest werken vandaag en kan dus niet continu het topic niet volgen.
Wat betreft het thema in relatie tot mijn foto.
Ik denk dat de zonnewijzer een object is wat van veel waarde is geweest in zijn "glorie tijd" Nu voorbij gestreefd door horloges en (atoom)klokken die veel nauwkeuriger zijn.
Ik vond het wel toepasselijk dat deze wijzer in onze tuin staat te roesten op een plekje waar je hem nauwelijks ziet. misschien dus eerder "vergeten glorie" Maar ik vond hem er wel bij passen
Hoor graag wat je van de uitleg vind, alhoewel ik denk dat het in eerste instantie om de foto gaat en niet om de uitleg. Als je stemt moet je op iets stemmen wat je direct aanspreekt en volgens jou meteen met vergane glorie te maken heeft.
(maar dat betekent natuurlijk niet dat je niet op me mag stemmen)
[..]
Ik ben wel een schijtluis wat dat betreft hoor...maar als ik haar deze of volgende week weer tegenkom moet dat wel het lot zijn...dan vraag ik het gewoon....denk ik...quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:26 schreef Ymke het volgende:
[..]
Moet je wel gelijk zeggen dat je ze publiceert , ik heb ook prachtige fotos van clienten van me , mag ze helaas niet laten zien.
Dus doen Pea!
Ik vind het een topidee!!!quote:Op zondag 8 augustus 2004 17:15 schreef pea4fun het volgende:
Het idee wat ik had voor vergane glorie zal wel niet uitvoerbaar zijn. Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn mailtje. Die zit nu te denken hoe die dat mens voorzichtig kan zeggen: "your idea sucks!"
Ik ga maar vast op zoek naar andere ideeën van vergane glorie
Ben ik met je eens. Ik kon ook niet zien wat het nou eigenlijk was achter die struik. Nu ik weet dat het een zonnewijzer is, is het idee achter de foto me in elk geval duidelijk. En ik vind het een heel goed idee.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:26 schreef Offy het volgende:
Ik vind je idee hartstikke leuk, maar misschien is het beter als je de zonnewijzer wat meer 'naar voren' laat komen. Ik denk dat veel mensen niet dat wat het is namelijk (of ben ik de enige?)
Morgenavond ben ik wel op msn, kunnen we gelijk ff tijden voor de meet doorspreken, zodat ik de anderen ook op de hoogte kan brengen...quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:30 schreef dawg het volgende:
[..]
Ik vind het een topidee!!!
Ik wil dat weleens proberen
Moet zo weer weg, dus morgen ff msn om wat door te spreken?
Kijk trouwens ook even in meetingtopic
En het beoordelen van orginaliteit behoort ook tot commentaar volgens jou? Ik zie graag opmerkingen over uitvoering e.d. Geen geneuzel over orginaliteit of moeite die in het maken ervan is gestopt.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:41 schreef Ymke het volgende:
Volgens mij vroeg je zelf om commentaar hoor
Ik vind dat orginaliteit en 'moeite' die voor een foto gedaan is weldegelijk meetelt in het commentaar (en uiteindelijk de puntentelling) die ik een foto meegeef hoorquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En het beoordelen van orginaliteit behoort ook tot commentaar volgens jou? Ik zie graag opmerkingen over uitvoering e.d. Geen geneuzel over orginaliteit of moeite die in het maken ervan is gestopt.
Die foto heeft ze zelf weer ingetrokken. En je hebt nu gewoon de pech dat Offy je voor was net voor je met je idee kwam.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:39 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zal me nu wel weer te druk lopen te maken voor dit weer hoor, maar toen m-niki vorige keer met dat woordenboek aan kwam zetten had niemand commentaar dat het te makkelijk was.
Ik vind je idee best leuk, en ik begrijp ook dat je er veel moeite voor hebt gedaan, maar een foto van de woorden vergane glorie symboliseren voor mij geen vergane glorie. En hoeveel moeite dan ook, en hoe mooi de uitvoering (niks op aan te merken op zich), ik zou er nooit op stemmen.quote:Nu kom ik met iets wat naar mijn idee origineel is (en JA, ik vind het origineel omdat ik er naar op zoek ben geweest en niet gewoon een boek open heb geslagen) en waar ik best tijd en moeite in heb gestopt en ik krijg vervolgens van tien kanten commentaar om mijn oren dat het niet origineel is en VEEEEEEEEEEEL te makkelijk en vanachter mijn bureau gemaakt en bla en bla en bla....
Wat maakt het uit of ik daar met mijn zoontje was? Ik loop al sinds het begin van de wedstrijd rond te kijken naar vergane glorie, nu kwam ik er een voorbeeld van tegen. Toevallig in de kinderboerderij. Ik had ook met hem in de stad kunnen lopen of in het park of weet ik waar.quote:Sorry hoor......ik kom tenminste met iets. Ik heb jullie nog niets zien posten (behalve dan Rewimo en dat was een pauw in een kinderboerderij waar ze waarschijnlijk met Christian was).
En dat vind ik nou helemaal geen slecht idee! En dat meen ik serieus.quote:Bij de volgende keer zal ik een foto van mijn opa meenemen naar zijn graf, die erop zetten en dan een foto maken.....da's pas echt vergane glorie
Ik durfde het zelf niet te zeggenquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:55 schreef Rewimo het volgende:
En dat vind ik nou helemaal geen slecht idee! En dat meen ik serieus.
ok...mijn excuses dan. Die heb ik even gemist.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:47 schreef Offy het volgende:
Je telt mijn foto niet mee, fair genoeg, want die kwam ik 'per ongeluk' tegen, maar ik heb weldegelijk wat andere ideeën genoemd.
Op het moment dat je ergens mee bezig bent geweest en het wordt vervolgens een soort van "afgekraakt" is dat nooit leuk om te horenquote:Je vroeg om mijn mening, die heb ik zo eerlijk als kon gegeven. Maar omdat ik iets denk, hoeft het nog niet zo te zijn. Als jij hem prachtig vind, stuur je hem toch gewoon in? Ik zeg gewoon vantevoren dat ik er niet even snel op stem als op een foto waar 'duidelijker' meer moeite voor gedaan is.
Dit snap ik trouwens niet zo goedquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:39 schreef PdeHoog het volgende:
(en JA, ik vind het origineel omdat ik er naar op zoek ben geweest en niet gewoon een boek open heb geslagen)
Dit bewijst voor mij dat mijn idee dus inderdaad niet is overgekomen.....quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:55 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind je idee best leuk, en ik begrijp ook dat je er veel moeite voor hebt gedaan, maar een foto van de woorden vergane glorie symboliseren voor mij geen vergane glorie. En hoeveel moeite dan ook, en hoe mooi de uitvoering (niks op aan te merken op zich), ik zou er nooit op stemmen.
Waar het mij om ging was dat dit een toevalligheid was waar je tegen aan bent gelopen en niet iets wat is uitgedacht zeg maar.quote:Wat maakt het uit of ik daar met mijn zoontje was? Ik loop al sinds het begin van de wedstrijd rond te kijken naar vergane glorie, nu kwam ik er een voorbeeld van tegen. Toevallig in de kinderboerderij. Ik had ook met hem in de stad kunnen lopen of in het park of weet ik waar.
Ik heb hier zwaar mijn twijfels over. Te meer omdat ik het een soort van "grafschennis" vind en het een beetje genant vind om op een kerkhof dit soort dingen te gaan doen.quote:En dat vind ik nou helemaal geen slecht idee! En dat meen ik serieus.
Ik ben me ten volste van bewust van de "risico's" van het inzenden. Het viel alleen ff verkeerd nu.quote:Maak je nou niet zo boos. In dit topic zijn we allemaal eerlijk. Er zijn meer foto's waarvan gezegd wordt dat ze niet inzendingswaardig zijn. En dan kan de maker er best van overtuigd zijn dat het zijn beste foto ooit is. Of er net als jij heel veel moeite voor hebben gedaan. Dat betekent nog niet dat iedereen hem mooi vindt of hem bij het onderwerp vindt passen.
Dat is ook het risico van het plaatsen van een foto hier. Wil je er geen meningen over horen, dan kun je hem beter insturen zonder hem eerst te laten zien hier...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |