Lijkt me wel een goed plan ja.quote:Op zondag 8 augustus 2004 03:14 schreef Steijn het volgende:
flauwe grapjes zal ik maar achterwegen laten.
Daar waar een fik is geweest.quote:Op zondag 8 augustus 2004 03:16 schreef DuchessX het volgende:
Waar woon je? Ik bedoel waar in Eindhoven?
Eindhoven is groot. Welk stadsdeel?quote:Op zondag 8 augustus 2004 03:17 schreef St0rmrider het volgende:
eindhoven
Okequote:Op zondag 8 augustus 2004 03:17 schreef Juup© het volgende:
[..]
Eindhoven is groot. Welk stadsdeel?
Niet zo'n nette buurt bedoel ik.quote:Op zondag 8 augustus 2004 03:19 schreef St0rmrider het volgende:
voor de kenners jan hollander
Probeer het eens te hebben over anderen en niet steeds over jezelf.quote:Op zondag 8 augustus 2004 03:05 schreef c00l het volgende:
te lelijk.
idd maar t valt mee tegenwoordigquote:Op zondag 8 augustus 2004 03:19 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Niet zo'n nette buurt bedoel ik.
Daar was vorig jaar ook al een grote brand.quote:Op zondag 8 augustus 2004 03:19 schreef St0rmrider het volgende:
voor de kenners jan hollander
Ik wel, 2x me school. Maar dat was positiefquote:Op zondag 8 augustus 2004 03:26 schreef Steijn het volgende:
Hebben jullie eigenlijk wel eens een brand gezien? Ik nog nooit.
Of in ieder geval degeen die de lijken weghaalt en naar de begrafenisondernemer brengt.quote:Op zondag 8 augustus 2004 03:23 schreef DuchessX het volgende:
Verstappen is begrafenisondernemer
Ja toen mijn peuterschool affikte. Dat kwam op een 'gunstig moment' voor de eigenaar geloof ik....quote:Op zondag 8 augustus 2004 03:26 schreef Steijn het volgende:
Die vader schijnt erg verbrand te zijn.quote:Op zondag 8 augustus 2004 04:21 schreef speedfreakssj het volgende:
erg klote om mee te maken zeg. erg veel sterkte toegewenst en hopen dat die vader er nog een beetje normaal vanaf komt ondanks al zijn reddingspogingen.
Nos teletekstquote:EINDHOVEN Bij een brand in een woning
in de Jan Hollanderstraat in Eindhoven
zijn twee kinderen omgekomen.De ouders
zijn met verwondingen overgebracht naar
een ziekenhuis.Over de oorzaak van de
brand zijn geen mededelingen gedaan.
quote:Twee kinderen komen om door brand Eindhoven
08 augustus 2004, 11:04:26
EINDHOVEN (ANP) - In Eindhoven zijn in de nacht van zaterdag op zondag twee kinderen van acht en veertien jaar oud om het leven gekomen door een brand in een woonhuis aan de Jan Hollanderstraat.
De ouders zijn met verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis, zo meldde een woordvoerder van de politie. De brand brak rond kwart voor twee uit. ,,Vermoedelijk lagen de kinderen toen al te slapen'', aldus de politiewoordvoerder.
De twee jongens waren al dood toen de brandweer hen aantrof in de woning. De ouders konden het pand wel ontvluchten maar raakten daarbij gewond. De 36-jarige vader liep tweedegraads brandwonden op aan zijn rug en handen. De 34-jarige moeder liep naast brandwonden ook een gebroken bekken op. Twee brandweermannen raakten lichtgewond.
Ambulancepersoneel verzorgde de twee ter plekke. Hulpdiensten haalden de buren meteen uit hun huizen. Nadat de brand was geblust, begon de technische recherche met het onderzoek naar de oorzaak van de brand. Daarvan zijn de resultaten nog niet bekend.
De gedeeltelijk uitgebrande woning ligt in een kleine volkswijk van Eindhoven. De wijkbewoners zijn op het eerste gezicht erg aangeslagen door de gebeurtenis die de dood van de kinderen tot gevolg heeft, kon de politiewoordvoerder melden.
quote:Hulpdiensten in actie bij een brand in Eindhoven. In een woning aan de Jan Hollanderstraat zijn in de nacht van zaterdag op zondag twee kinderen om het leven gekomen, de ouders zijn met verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis.Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend. ANP-foto
quote:Op zondag 8 augustus 2004 03:22 schreef nein het volgende:jesus wat erg
Ik wens die man HEEEL veel sterkte..ik hoop dat ie er ooit nog bovenop kan komen
Ja, op 13mei2000, in Enschedequote:Op zondag 8 augustus 2004 03:26 schreef Steijn het volgende:
Ja.. in mn eigen huisquote:Op zondag 8 augustus 2004 03:26 schreef Steijn het volgende:
Wat maken dei spel fouten nou uitquote:Op zondag 8 augustus 2004 03:06 schreef DjDev het volgende:
Off-Topic:
er zitten veel spelfouten
On-Topic:
Dat is kut voor die kinderen..ik zou het nooit willen zien
Heb jij bij mij op school gezeten?quote:Op zondag 8 augustus 2004 03:27 schreef Markster het volgende:
[..]
Ik wel, 2x me school. Maar dat was positief
Ik hoop dat hij erbovenop komt, maar ik denk dat hij daar zo'n trauma aan over houdquote:Op zondag 8 augustus 2004 03:22 schreef nein het volgende:jesus wat erg
Ik wens die man HEEEL veel sterkte..ik hoop dat ie er ooit nog bovenop kan komen
als dat zo is is het helemaal ergquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:17 schreef DuchessX het volgende:
Ik ben benieuwd, volgens de politie zijn er aanwijzingen dat het om een misdrijf gaat.
Restaurant van mijn ouders vloog een keer in brand. Ik was op school toen het gebeurde, niemand gewond geraakt (al was mijn vader bijna mijn zus vergeten).quote:Op zondag 8 augustus 2004 03:26 schreef Steijn het volgende:
http://www.112brabant.nl/(...)_janhollanderstraat/quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:23 schreef p-etr-a het volgende:
Ik weet niet of dit al ter sprake is gekomen... maar het schijnt dus een misdrijf te zijn geweest.
of nietquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:23 schreef p-etr-a het volgende:
Ik weet niet of dit al ter sprake is gekomen... maar het schijnt dus een misdrijf te zijn geweest.
quote:De oorzaak van de brand is nog onbekend. De afdeling Forensisch Technische Ondersteuning (technische recherche) van de politie doet daar onderzoek naar.
Achterhaald!quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:14 schreef Mosselman het volgende:
[..]
of niet
[..]
boeit me nietquote:Op maandag 9 augustus 2004 00:16 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Achterhaald!
Das niet waar, altijd lachen als er weer eens een fabriek in de fik gaat. maar twee van die koters dood is dan wel weer jammer.quote:Op zondag 8 augustus 2004 03:28 schreef St0rmrider het volgende:
brand is nie cool.... jah in de openhaard wel, maar voor de rest
Wat een ongelooflijke klootzakken! Hoe haal je het toch in je hoofd om zoiets te doen?! Een zieke geest hebben zulke figuren! ZIEK IS HET!quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:35 schreef DuchessX het volgende:
[update] Brand Eindhoven was aanslag
quote:bron: nieuws.nl] - De politie van Eindhoven zegt aanwijzingen te hebben dat de brand, waarbij zondagochtend twee jongens in hun woonhuis zijn omgekomen, is aangstoken. Dit blijkt volgens justitie uit haar eerste onderzoek. Inmiddels is er een onderzoeksteam van vijftien mensen samengesteld.
Er zijn aanwijzingen gevonden die de politie doet vermoeden dat een misdrijf is gepleegd. De politie wil echter niet bekend maken welke of wat voor aanwijzingen dat zijn. De brand brak zondagochtend om ongeveer 1.45 uur uit in de Jan Hollanderstraat.
Pogingen van agenten en de vader om de kinderen te redden mislukten door de enorme rookontwikkeling. De ouders van het tweetal moesten met brandwonden naar het ziekenhuis worden vervoerd.
Update 14:55 uur
Zondagavond, zo blijkt nu, heeft de politie twee mannen aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de Eindhovense woningbrand. De mannen zijn 23 en 31 jaar oud en allebei afkomstig uit Eindhoven. De politie heeft het rechercheteam dat de zaak onderzoekt, uitgebreid van 15 naar 25 personen. De politie geeft nog geen nadere toelichting over de aanhoudingen of de toedracht van de brand.
quote:Ali wilde zoontjes redden uit vlammenzee
Door Peter Groenendijk
Een brand in een woning in Eindhoven heeft zaterdagnacht het leven gekost aan twee broertjes van 8 en 14 jaar. De politie gaat uit van een misdrijf en heeft 15 rechercheurs op de zaak gezet.
Vader Ali (36) stortte zich nog in de vlammenzee om zijn zoontjes te redden, maar moest zwaargewond zijn huis ontvluchten. Toen hij voor een tweede keer naar binnen wilde gaan, hielden buren hem tegen.
Zijn 34-jarige vrouw sprong uit het slaapkamerraam en brak haar bekken. Ambulancepersoneel ontfermde zich over hen. De brand brak gisternacht rond 1.00 uur uit in de woning van de familie Kaya, in de Jan Hollanderstraat.
De vier gezinsleden werden in hun slaap verrast door de brand. Toen de brandweer arriveerde - binnen vijf minuten, vertellen de buurtbewoners - was het huis al uitgebrand.
De familie staat bekend als 'een nette familie'. Buren zijn verbijsterd dat het om een misdrijf zou gaan. Niemand wil het geloven. ,,Ik kan hier niets mee'', aldus buurman Niels van de Laar.
Ruim vier uur nadat de vlammen het huis van de familie Kaya hadden verwoest, reed een lijkwagen de Jan Hollanderstraat in Eindhoven binnen. De felle koplampen verlichtten de straat. Terwijl buren en familieleden van de jongens huilend toekeken, werden de stoffelijke resten van Barish (8) en Birjan (14) in de lijkwagen gelegd.
,,Dat was misschien wel het ergste moment van de nacht'', zegt Marcel van de Eijnde, die de ramp van begin tot eind heeft meegemaakt. ,,Toen pas begon ik te beseffen wat er allemaal was gebeurd.''
Op zondagochtend is de straat, gelegen in de Eindhovense volksbuurt Gestel, in rouw gedompeld. Bewoners zitten op stoeltjes voor hun deuren.
Tussen de rijtjeshuizen smeult de zwartgeblakerde woning van het gezin Kaya nog na.
Thea Craans moet haar zoontje Denny (9) nog vertellen wat er gebeurd is. ,,Hij kon het altijd goed vinden met die twee van Kaya. Ze hebben samen heel wat afgevoetbald. Nu moet ik hem vertellen dat ze er niet meer zijn. Maar hoe doe ik dat?'' Barish en Birjan waren toffe jongens, zegt hun 9-jarige vriendje Jefrey van Alphen. ,,Ik begrijp er niks van. Straks gaan we spelen en dan zijn ze er niet meer. Waarom moesten ze nou dood?''
Iedereen leeft mee met de ouders, afkomstig uit Turkije en al jaren woonachtig in de wijk. De grootouders van de jongens staan roerloos in de deuropening van hun huis, even verderop in de straat. Ze staren naar de uitgebrande woning van hun kinderen en kleinkinderen. Ze zijn verdwaasd en niet in staat ook maar één woord uit te brengen.
De buurtbewoners maken plannen om langs te gaan bij Ali en zijn vrouw, die beiden zwaargewond in het ziekenhuis liggen. Bianca van de Eijnde, die vader Ali tegenhield toen hij voor de tweede keer zijn brandende huis wilde binnengaan, weet nog niet of ze het ziet zitten. ,,Ik heb nog niet eens langs hun huis kunnen lopen. Ik kan het niet aan. Ik denk steeds aan Ali, toen hij vannacht stond te schreeuwen. Ik hield hem beet, zijn armen waren volledig verbrand - maar hij had het niet eens in de gaten. Zo verdrietig was hij. Het komt nooit meer goed met die twee. Dit kan geen mens aan.''
Mwa, valt best mee hoor, heb er zelf vlak in de buurt stage gelopen en qua slechte buurt valt het best mee. Er zijn wel ergere buurten in Eindhoven hoor.quote:Op maandag 9 augustus 2004 15:20 schreef Hanneke1983 het volgende:
De brand was aangestoken, en het blijkt dat het niet zo'n "nette" buurt was. Toch erg triest dit verhaal...heel erg.
Geen idee meer (1 van de landelijke dagbladen van gisteren, zou het AD kunnen zijn)quote:Op maandag 9 augustus 2004 20:27 schreef DuchessX het volgende:
Bron, Loedertje?
quote:Nog twee mensen na fatale woningbrand opgepakt
10 augustus 2004, 11:03:23
EINDHOVEN (ANP) - De politie heeft dinsdagochtend opnieuw twee mensen opgepakt naar aanleiding van de brand in de woning aan de Jan Hollanderstraat in Eindhoven. Het gaat om een vrouw van 22 jaar en een man van 36 jaar, beiden uit Eindhoven. Dat heeft de politie dinsdag gemeld.
Zondagavond hield de politie al twee Eindhovenaren van 23 en 31 jaar aan. De politie verdenkt de vier van betrokkenheid bij de brand van zondagochtend, waardoor twee kinderen om het leven kwamen.
De politie gaat uit van brandstichting. De ouders van de omgekomen kinderen raakten door de brand zwaargewond. De politie onderzoekt de zaak met 25 rechercheurs. Zij wil verder niets zeggen over het motief van de verdachten
Dat stond idd gisteren ook in het AD.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 05:26 schreef DuchessX het volgende:
Op het radiojournaal van 4.00 vannacht werd vermeld dat er een vergissing zou zijn gemaakt door de daders; ze hadden bij de Pakistaanse buurman moeten zijn die in het criminele milieu vertoeft en nogal wat overlast schijnt te veroorzaken.
quote:Dodelijke brandstichting mogelijk fout
Door Peter Groenendijk
De brandstichting die afgelopen weekeinde in de Eindhovense Jan Hollanderstraat het leven kostte aan twee broertjes van 8 en 14 jaar, was mogelijk een fout van de daders.
Een vrouw rouwt voor de woning waarin twee kinderen tijdens een brand de dood vonden. Foto Cor de Kock
Zij zouden het hebben gemunt op de buurman van de slachtoffers, maar zich in het huis hebben vergist.
Dat stellige vermoeden hebben familie en buurtbewoners van het getroffen gezin. De politie houdt alle mogelijkheden open. Zondagavond werden twee Eindhovenaren van 23 en 31 jaar opgepakt. Ze worden verdacht van betrokkenheid bij de brandstichting.
De buurman van de getroffen familie Kaya, een man van Pakistaanse afkomst, is gistermiddag een uur lang door rechercheurs ondervraagd. Een neef van de omgekomen Barish en Birjan belaagde hem gisteren en riep: 'Dit is jouw schuld'.
De man woont al jaren naast de familie Kaya. Buren zeggen dat hij regelmatig overlast veroorzaakt en dat hij zich bezighoudt met criminele activiteiten. Gisterochtend, nog voordat hij werd verhoord, viel hij op straat omstanders lastig en stootte hij onverstaanbare kreten uit
Bron: NOS TT104.quote:Verdachten bekennen brand Eindhoven
EINDHOVEN Drie verdachten hebben bekend dat ze zaterdag brand hebben gesticht in een Eindhovense woning. Twee slapende kinderen van 8 en 14 jaar kwamen toen om het leven. Een 36-jarige vierde man, die door de politie beschouwd wordt als de opdrachtgever,ontkent.
De daders hadden speciaal deze woning op het oog. De justitie zegt dat ze geen racistisch oogmerk hadden,maar wil over het motief verder niets kwijt. De Turkse ouders van de twee jongens zijn bij de brand zwaargewond geraakt. De verdachten goten benzine naar binnen en staken die aan.De opdrachtgever zou de vloeistof geleverd hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |