Helaas, het wieltje werkt alleen bij 50mm. De Contax/Kiev heeft twee baljonetten, een voor de 50mm, een voor de overige afstanden. De 85mm is uiteraard een j9quote:Op zondag 5 december 2004 00:48 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Met de 50mm is het scherpstelwieltje niet bepaald ideaal, omdat er steeds een vinger voor het rechteroog van de afstandmeter zit.
Wellicht moet ik me de Contaxhouding maar eens gaan aanleren, waarbij het bovenop de camera een dringen van vingers is om zowel de ontspanner én het scherpstelwieltje te kunnen beroeren
Het wieltje lijkt me overigens ideaal bij de 85mmom maar eens een deel van de planning te onthullen
Het wieltje zal dan ook op de Jupiter12 werken die ook op de binnenbajonet zit.quote:Op zondag 5 december 2004 12:34 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Helaas, het wieltje werkt alleen bij 50mm. De Contax/Kiev heeft twee baljonetten, een voor de 50mm, een voor de overige afstanden. De 85mm is uiteraard een j9
Een M-5 is ook niet verkeerd,is wat groffer als de andere m-type's,maar als je van een beetje gewicht houd,geen slechte keuze!quote:Op maandag 6 december 2004 20:22 schreef Dacide het volgende:
http://www.leica-camera.com/produkte/msystem/m7/index.html
Dit is toch wel mijn droom meet zoeker cameraatje. Helaas is de prijs veel te hoog.
Moet wel zeggen dat áls er al een camera bestaat met een bepaalde charme, dan is het deze wel. (althans, leica in het algemeen)
man man man, wat zou ik graag zo'n ding willen hebben.
Hoewel ie uiterst fraai is, is de digilux2 geen meetzoeker. Hij mist namelijk de afstandmeter. Wel heeft ie het uiterliljk van een 'echte Leica' Panasonic bouwt hem , en heeft ie ook dezelfde prijsstelling.quote:Op maandag 6 december 2004 20:23 schreef Dacide het volgende:
btw: leica heeft ook digitale meetzoekers in het assortiment,
http://www.leica-camera.com/digitalekameras/digilux2/index.html
Op de duitse ebay zijn Oekrainers die Kiev's en andere Russische smulspullen verkopen. De prijzen weet ik niet uit het hoofd, maar durf ze als zeer vriendelijk te bestempelen.quote:Op dinsdag 28 december 2004 20:58 schreef Thorical het volgende:
Heeft iemand een iedee wat zo'n Kiev nu zou mogen kosten in Rus of de Ukr of de baltische staten?
Misschien kan ie als ie dan toch in Rusland is eens kijken of ie een Russar 5,6/20mm kan vinden en dan eens goed op het prijskaartje kijkenquote:Op dinsdag 28 december 2004 22:09 schreef ultra_ivo het volgende:
Maar aangezien Thorical toch uitgebreid naar Rusland gaat komende zomer kan ie daar alles goed vasthouden en bekijken
Eén vanquote:Op dinsdag 28 december 2004 22:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Is je droomobjectief he?
Ach, je kan natuurlijk van elke stad de schoonheid gaan fotograferen, maar ook van een mooie gezellige stad kan je een lelijke ongezellige buurt maken. Het is nogal objectief en je ziet alleen wat de fotograaf laat zien. Hier krijg je idd wel het idee dat Luik een lelijke stad is, grijs, grauw ....quote:Op woensdag 29 december 2004 23:40 schreef petre86 het volgende:eerste wat in me opkwam: wat is luik toch een lelijke stad
Er zijn wel mooie hoekjes in Luik. Maar die moet je opzoeken. En zondag was ik nou net niet op zoek naar mooie architectuur. De markt was mijn doel. En die licht inderdaad aan een grijze en grauwe la Battequote:Op woensdag 29 december 2004 23:40 schreef petre86 het volgende:eerste wat in me opkwam: wat is luik toch een lelijke stad
ik kom elk jaar 2x door luik.. das toch de armste en meest vervuilde stad van België?quote:Op donderdag 30 december 2004 04:48 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Er zijn wel mooie hoekjes in Luik. Maar die moet je opzoeken. En zondag was ik nou net niet op zoek naar mooie architectuur. De markt was mijn doel. En die licht inderdaad aan een grijze en grauwe la Batte
Het ligt ook aan de scanner denk'k.quote:Op donderdag 30 december 2004 05:10 schreef petre86 het volgende:
[..]
ik kom elk jaar 2x door luik.. das toch de armste en meest vervuilde stad van België?
naja het ging om de kwaliteit van de foto's..
ik vind ze wel scherp, alleen mis ik kleur.. maar dat kan dus ook aal luik liggen
aangezien ik erbij was en de omstandigheden ken rest mij slechts de volgende reactie:quote:Op donderdag 30 december 2004 22:14 schreef Ouwesok het volgende:
verhaal-met-foto
Dat lichtlek heeft er waarschijnlijk iets mee te maken dat er een stuk of tien belichtingen op één en hetzelfde stuk film heeft plaatsgevonden.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:18 schreef fotoloog het volgende:
Keurige plaatjes
Jammer van dat lichtlek.....
Leuk cameraatje,staat in de McKeowns voor zo'n $30 gemaakt in de periode 1961`1965quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:03 schreef Subhuman het volgende:
Iemand bekend met de Minolta AL? Ik heb zelf niet echt interesse maar kwam hem toevallig tegen toen ik Marktplaats aan het afstruinen was. En aangezien hier wat meetzoeker-fanaten rondlopen dacht ik, ik post het even! Ik ben zelf wel redelijk Minolta-fan, maar ik heb het idee dat ik de enige ben op dit forum.
[afbeelding]
Linkje
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |