Of je het gelooft of niet, ik zag vanuit dronten zelfs weerlicht die kant op, geen heldere weerlicht maar ik zag het wel.quote:Op zondag 8 augustus 2004 12:13 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Klopt dat buitje had heel fel weerlicht, is van Keulen via Venlo naar Cuijk getrokken, om vannacht net ten zuiden van Nijmegen een stille dood te sterven. Maar liefst 6 diepe inslagen gehoord vanuit richting Cuijk.
Bovendien ging er vannacht een zeer heftig onweer ten zuiden van Eindhoven langs. In Kleine Brogel en Turnhout (Belgie) was het wat dat betreft noodweer. Bij Roosendaal was ook die bui uitgestorven.
Moet zichtbaar en mogelijk ook hoorbaar zijn geweest vanuit omgeving Eindhoven, bliksembeeld 01:00 uur:
[afbeelding]
yep, was vanuit Rotterdam, Zwolle en zelfs Enkhuizen zichtbaar......quote:Op zondag 8 augustus 2004 12:21 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Of je het gelooft of niet, ik zag vanuit dronten zelfs weerlicht die kant op, geen heldere weerlicht maar ik zag het wel.
quote:Op zondag 8 augustus 2004 12:13 schreef Oom_Agent het volgende:
Bovendien ging er vannacht een zeer heftig onweer ten zuiden van Eindhoven langs. In Kleine Brogel en Turnhout (Belgie) was het wat dat betreft noodweer. Bij Roosendaal was ook die bui uitgestorven.
Moet zichtbaar en mogelijk ook hoorbaar zijn geweest vanuit omgeving Eindhoven.
Yepz, was zichtbaar en hoorbaarquote:Op zondag 8 augustus 2004 12:13 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Klopt dat buitje had heel fel weerlicht, is van Keulen via Venlo naar Cuijk getrokken, om vannacht net ten zuiden van Nijmegen een stille dood te sterven. Maar liefst 6 diepe inslagen gehoord vanuit richting Cuijk.
Moet zichtbaar en mogelijk ook hoorbaar zijn geweest vanuit omgeving Eindhoven, bliksembeeld 01:00 uur:
[afbeelding]
Alex draait een beetje vroeg af naar het noorden... een beetje meer vaart naar het oosten mag ook wel. Dan krijgt het koufront ook wat meer vaart en stuwt het de warme lucht met nog meer geweld omhoog.quote:Op zondag 8 augustus 2004 09:37 schreef Oom_Agent het volgende:
Hee Fok doet het weer
Alex is ten westen van Ierland al flink rondjes aan het draaien.........
http://wind.met.fu-berlin(...)h=10&playmode=Endlos
Vannacht trouwens 1 klein onweersbuitje gehad vanuit Duitsland dat net na Nijmegen plots verdwenen was. Zou het speciaal voor mij zijn geweestIn de Kempen Belgie activeerde het Duitse onweersgebied vannacht. Daar zijn veel ontladingen geweest........
Ja das wel warmquote:Op zondag 8 augustus 2004 12:15 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Koelt daar eindelijk af ja, was daar eergisteren maar liefst 32 graden in Lapland. Uitzonderlijk dus... vandaag nog zo'n 27 graden met zwaar onweer in Finland.
ik zie dat dat alex gebeure afbuigt naar het N-O-N lijkt het wel... Was dat al voorspelt en heeft dat nog invloed op voorspellingen??quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:56 schreef Oom_Agent het volgende:
Heel veel zware buien in Finland en NW Rusland.
http://wind.met.fu-berlin(...)h=10&playmode=Endlos
Er ontstaan bij dit soort depressies steeds opnieuw bewolking en regen. Zoals je ziet, ontstaat er aan de ZW zijde van het systeem steeds weer nieuwe bewolking.quote:Op zondag 8 augustus 2004 15:11 schreef drelletje het volgende:
[..]
ik zie dat dat alex gebeure afbuigt naar het N-O-N lijkt het wel... Was dat al voorspelt en heeft dat nog invloed op voorspellingen??
*check*...quote:Op zondag 8 augustus 2004 15:41 schreef Oom_Agent het volgende:
Heeft er al iemand zicht op wat opbollende wolken....... zoals dit hieronder. Vanuit het zuidoosten kan het de komende uren gaan onweren. Hier is de lucht wel wat melkachtig, maar nog geen serieuze wolken.
we moeten Cumulus Congestus gaan zien:
[afbeelding]
Ja kan snel gaan ! Daarom steeds maar een beetje de satelliet en radarbeelden in de gaten houden....quote:Op zondag 8 augustus 2004 15:51 schreef DemonRage het volgende:
Halfuurtje geleden keek ik omhoog tegen een strak blauwe lucht... pakte ik ff m'n glas drinken achter me erbij... kijk ik weer naar dezelfde plek... stapelwolk
Dat zeg ik !quote:Op zondag 8 augustus 2004 15:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Onder eindhoven en naast maastricht komen 2 buitjes opzetten.
quote:Op zondag 8 augustus 2004 15:58 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Dat zeg ik !![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |