abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21110505
Zou een olympische spelen in Nederland gehouden kunnen worden? Of is Nederland te klein?
Hoeveel stadions of sportcomplexen moeten er zijn voor een olympische spelen?
pi_21110555
Het wordt wel weer eens tijd ja... maar ik geloof niet dat het snel zal gaan gebeuren.
pi_21110581
Dat gaat niet te lukken, Nederland is een dichtbevolkte land en het is heel moeilijk realiseerbaar
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_21110583
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 00:16 schreef haaahaha het volgende:
Zou een olympische spelen in Nederland gehouden kunnen worden? Of is Nederland te klein?
Nee. Er is geen een stad in Nederland met toereikende infrastructuur.
quote:
Hoeveel stadions of sportcomplexen moeten er zijn voor een olympische spelen?
Een hele boel. Tel daarbij op voldoende hotels, uitbreiding van metronetwerk, buslijnen, wegennet etc.
  Donald Duck held zaterdag 7 augustus 2004 @ 00:25:59 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_21110737
dat gaat ze veel te veel geld kosten
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_21110787
Overigens geeft het IOC bijna altijd de voorkeur aan grote landen (Griekenland is vanwege de historische waarde hierop een uitzondering) die internationale appeal hebben.

Amsterdam en / of Rotterdam tegen wereldsteden als Parijs, Londen, New York, Berlijn, Rome, Tokio etc. is een bij voorbaat ongelijke strijd.
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 00:30:34 #7
30919 mitt
Michael Corleone
pi_21110869
de Belgen willen het iig wel, even het jaar vergeten wanneer ze het willen..

Nederland wou het volgens mij ook, maar dan niet in een stad maar in half Nederland ofzo..
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_21110897
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 00:30 schreef mitt het volgende:

Nederland wou het volgens mij ook, maar dan niet in een stad maar in half Nederland ofzo..
Belgie met Nederland samen, of de Benelux, zou dat een optie zijn?
pi_21110913
Amsterdam was ooit in de race voor de OS van 1992, maar door een slechte organisatie plus een klein maar zeer fanatiek groepje tegenstanders haalde Amsterdam destijds erg weinig stemmen.
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 00:53:26 #10
100442 Deelat
World Wide Wetness
pi_21111468
ik zie 't niet gebeuren, een EK voetbal kan nog in combinatie met Belgie gehouden worden, zoals in 2000 gebeurde, maar een OS moet in een enkele stad en dat zie ik in Nederland niet zo voor me....
Scream it out and say: 'I am! somebody!'
now you know you're hot!
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 augustus 2004 @ 00:54:02 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_21111476
Natuurlijk kan dat. Dan wordt er niet specifiek naar een stad gekeken maar nar het land Nederland. Kwa omvan even groot als de aclomidatie New York of Sao Paulo. Geen land in de wereld heeft een infrastructuur zoals Nederland. Binnen 2 uur ben je vanuit hoog Limburg met de trein in A'dam. De stadions zijn er ook al, want geen europees land heeft de voetbalstadions die met een kleine aanpassing gebruikt kunnen worden voor andere sporten. We hebben water in overvloed voor de watersporten en Erica Terpstra die gebruikt kan worden als horde bij de paardensporten.

Het stikt van de vakantiehuisjes om atleten in onder te brengen. En De op twee na grootste vlieghaven van de wereld.

Alleen moeten we dan iets met Anton Geesink doen. Want die is het nooit met iemand eens en ziet de organisatie als de vijand van zichzelf omdat ie alleen bij de wegwedstrijd bij het wielrennen als vlaggenist bij een gevaarlijke hoek word gebruikt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21111548
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 00:54 schreef tong80 het volgende:
Natuurlijk kan dat. Dan wordt er niet specifiek naar een stad gekeken maar nar het land Nederland. Kwa omvan even groot als de aclomidatie New York of Sao Paulo. Geen land in de wereld heeft een infrastructuur zoals Nederland. Binnen 2 uur ben je vanuit hoog Limburg met de trein in A'dam. De stadions zijn er ook al, want geen europees land heeft de voetbalstadions die met een kleine aanpassing gebruikt kunnen worden voor andere sporten. We hebben water in overvloed voor de watersporten en Erica Terpstra die gebruikt kan worden als horde bij de paardensporten.

Het stikt van de vakantiehuisjes om atleten in onder te brengen. En De op twee na grootste vlieghaven van de wereld.

Alleen moeten we dan iets met Anton Geesink doen. Want die is het nooit met iemand eens en ziet de organisatie als de vijand van zichzelf omdat ie alleen bij de wegwedstrijd bij het wielrennen als vlaggenist bij een gevaarlijke hoek word gebruikt.

Het probleem voor Nederland is dat de olympische spelen aan een stad worden toegewezen en niet aan een land of regio.

Anders zou Nederland technisch gesproken zeker in staat zijn. Als Rotterdam of Amsterdam het in hun uppie moeten bolwerken zou het niet gaan lukken.
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 augustus 2004 @ 01:00:52 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_21111632
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 00:57 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het probleem voor Nederland is dat de olympische spelen aan een stad worden toegewezen en niet aan een land of regio.

Anders zou Nederland technisch gesproken zeker in staat zijn. Als Rotterdam of Amsterdam het in hun uppie moeten bolwerken zou het niet gaan lukken.
Denk je nu echt dat in het verleden de spelen in één stad werden gehouden ?

In naam wel. Maar in Barcelona hebben ze niet gezeild hoor en in Sidney waren de ruiters 400 kilometer van die stad verwijderd. Het is omdat Nederland een klein land is dat men gelijk denkt dat het niet kan. Maar juist de kleinheid van het land is een voordeel.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 01:01:32 #14
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_21111654
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 00:30 schreef mitt het volgende:

Een van de ideeën van Vlaams minister-president was inderdaad de Zomerspelen van 2016 binnen te halen. Maar nu zitten we met een nieuwe regering en is het nog maar de vraag of het ooit nog zover komt. Maar onderzoek wees toen wel uit dat het in principe in Brussel mogelijk moet zijn.
Belgie heeft dan natuurlijk wel het ongelofelijke voordeel dat met Jacques Rogge de IOC voorzitter een landgenoot is, want zonder Samaranch had Barcelona ook nooit de spelen gehaald. Maar zoals ik dus zei, tis serieus te betwijfelen of het ooit zelfs tot een kandidatuur komt, want dit werd ook bij de publieke opinie als lachwekkend onthaald.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_21111769
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 01:00 schreef tong80 het volgende:

[..]

Denk je nu echt dat in het verleden de spelen in één stad werden gehouden ?

In naam wel. Maar in Barcelona hebben ze niet gezeild hoor en in Sidney waren de ruiters 400 kilometer van die stad verwijderd. Het is omdat Nederland een klein land is dat men gelijk denkt dat het niet kan. Maar juist de kleinheid van het land is een voordeel.

Tuurlijk worden er onderdelen buiten de stad gehouden, zoals nu ook in Athene voetbalwedstrijden op Kreta en Thessaloniki. En op de Winterspelen is dat natuurlijk al helemaal zo met als goed voorbeeld Albertville waar alleen het schaatsen in Albertville zelf was en de rest verspreid over de hele Franse Alpen.

Maar de meerderheid van de accommodaties dienen in een stad geconcentreerd te zijn. Barcelona en Sydney konden dat, de vraag is of Amsterdam of Rotterdam dat ook kan.

Hoe compacter hoe beter vind Rogge immers.
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 01:10:28 #16
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_21111854
1928 was het nog in Amsterdam....
Ja dus.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 augustus 2004 @ 01:11:03 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_21111873
Nederland kan niet compacter. Compacter vind je het niet. Als er iets compact is is het Nederland wel. Een nieuw Atletiek stadion op dde plek van het oude Olypmisch stadion met behoud van de voorgevel als eerbied aan het verleden. En je hebt de halve Olympische spelen al binnen.

Zeilen doen we op een half uur fietsen van A'dam op het Ijsselmeer. Fietsen doen we op een uurtje zeilen van A'dam in Haarlem.

pi_21111877
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 01:10 schreef beelz het volgende:
1928 was het nog in Amsterdam....
Ja dus.
Is een olympische spelen van nu goed vergelijkbaar met een olympische spelen van toen?
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 01:26:04 #19
44649 beelz
pi_21112226
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 01:11 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Is een olympische spelen van nu goed vergelijkbaar met een olympische spelen van toen?
Het heet toch hetzelfde? Moet kunnen dus imho. Of net als een tijdje terug toen we gingen voetballen, gewoon gezellig met onze Zuiderburen dit festijn samen organiseren.
Besef Regulier!
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 augustus 2004 @ 01:27:04 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_21112252
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 01:11 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Waarom niet ? Je had toen minder inwoners minder sporten zelfs vrouwen mochten lang niet mee doen.

In verhouding lijkt het mij hetzelfde. Dus waarom niet Antwerpen en A'dam.

We denken te klein in de lage landen. En dan vooral in België waaar het publiek al tegen is tegen het voorstel.

Als ze Nederland niet hadden gehad hadden ze nooit een EK kunnen organiseren.

Ze blijven zich maar klein maken in dat kleine kutlandje.

Als Nederlander zeg ik kom maar op met die spelen en we maken er een feest van.

pi_21112277
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 01:26 schreef beelz het volgende:

[..]

Het heet toch hetzelfde? Moet kunnen dus imho. Of net als een tijdje terug toen we gingen voetballen, gewoon gezellig met onze Zuiderburen dit festijn samen organiseren.
Nou, het is nu zo'n circus geworden, dat het me lijkt dat de ruimte die de OS nu in beslag neemt een stuk groter lijkt dan 80 jaar geleden.
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 augustus 2004 @ 01:30:46 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_21112340
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 01:27 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Nou, het is nu zo'n circus geworden, dat het me lijkt dat de ruimte die de OS nu in beslag neemt een stuk groter lijkt dan 80 jaar geleden.
80 jaar geleden waren er minder mensen minder gebouwen en minder TV-stations die je moest bedienen.

zaterdag 7 augustus 2004 @ 01:31:34 #23
44649 beelz
pi_21112360
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 01:27 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Misschien een mooi idee dan om de OS juist in Nederland te houden zodat we het hier weer kleiner kunnen maken
Besef Regulier!
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 01:32:47 #24
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_21112385
De vraag blijft natuurlijk of je je belastingsgeld niet beter in andere dingen kunt investeren ... Nu al denkt men dat Griekenland tot 2020 zware extra belastingen zal mogen heffen om de huidige spelen te gaan betalen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 augustus 2004 @ 01:32:47 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_21112386
Hallo ik post niet voor de kat z'n kut reagereer ook eens op mijn briljante posts.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')