ja, maar tegen de tijd dat hij 13 is luistert hij niet meer vanwege de puberteit, dus ik hoop voor je dat het wat eerder lukt, dat je nog een paar jaartjes rust heb voordat hij in de puberteit komtquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:50 schreef Karin het volgende:
Tom en Sven ookal van die boeven.
Ik zit hier ook met hetzelfde probleem. Meneer klimt overal op en zit overal aan en als ik daar wat van zeg maakt het absoluut geen indruk, sterkter nog hij vindt het reuzegrappig een kwade moeder. Was net bij opa en oma en daarnaar luistert hij wel![]()
*plukt weer een berg geduld en hoopt dat het voor zijn 13e verjaardag over is *
Sjips niet eens aan gedachtquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:03 schreef Sylvana het volgende:
ja, maar tegen de tijd dat hij 13 is luistert hij niet meer vanwege de puberteit, dus ik hoop voor je dat het wat eerder lukt, dat je nog een paar jaartjes rust heb voordat hij in de puberteit komt
okee, ze staat er bijquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:22 schreef MarMar het volgende:
8 augustus, sannelotte, mijn dochterze wordt 5
echt welquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:26 schreef Sylvana het volgende:
[..]
okee, ze staat er bijIs ze al zenuwachtig voor haar verjaardag?
zo, dan zal ze wel heel zenuwachtig zijn ja als ze het 2 keer mag vierenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:36 schreef MarMar het volgende:
[..]
echt welze viert het dan zelfs nog 2 keer
zondag bij der paps, dan kom ik natuurlijk ook en dan volgende week zaterdag nog eens bij mij thuis
die Koele Kids verhalen van Christan zijn echt heel erg leukquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:36 schreef Rewimo het volgende:
Hoop werk hè, die lijstjesIk heb naar aanleiding van een vraag in Trivia een stukje terug zitten lezen in een oudere versie van dit topic, wel erg leuk hoor! Ik denk dat ik ze maar eens door ga werken en de mijlpaaltjes van Christan eruit halen en verzamelen. Dat geeft wel een leuk overzicht samen met zijn Kinderpraatjes en Koele Kidsverhalen
ga ik regelenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:30 schreef Karin het volgende:
Ik heb Julian en Sannelotte ook in Ouders & kindjes verjaardagstopic deel 6 gezet (poehee wat een lijstjes allemaal hier).
MarMar heb je foto's van Sannelotte? Zijn we altijd helemaal gek op in Kids foto topic #25 ~Zomerkiekjes!!~
haha, heerlijk als kinderen zulke dingen doenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 22:10 schreef MarMar het volgende:
mijn dochtertje heeft mijn gekke genen
samen door fonteinen rennen bij het winkelcentrum vinden we beide prachtig
en vorige week maandag heeft ze het terrasje op zijn kop gezet, iedereen die er zat heeft ze zo gek gekregen dat we op een gegeven moment in rijen van twee zaten, madammeke wilde treintje spelen
quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 22:10 schreef MarMar het volgende:
vorige week maandag heeft ze het terrasje op zijn kop gezet, iedereen die er zat heeft ze zo gek gekregen dat we op een gegeven moment in rijen van twee zaten, madammeke wilde treintje spelen
Het heeft geholpenquote:Op zondag 8 augustus 2004 19:57 schreef Rewimo het volgende:
Lois, fijn dat het al wat beter gaat.
Misschien kun je het beste bij de drogist naar vlekkentovenaar kijken voor die betadinevlekken.
Bezig... hij slaapt met een luierbroekje. Ik denk dat ie gemiddeld 5 van de 7 nachten droog is, maar nog niet droog genoeg om het zonder te proberen vind ik. Wel heeft hij inmiddels geleerd om 's morgens als hij wakker wordt meteen naar de wc te gaan. Nu nog wakker worden als hij 's nachts moet... daar slaapt hij te vast voor vrees ik.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 23:17 schreef Jessicaa het volgende:
O wat leuk Lois dat Eva zo lekker zat te klessebesse
Rewimo ben jij al bezig met de zindelijkheid snachts voor Christan?
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 21:28 schreef Lois het volgende:
Eva is zo op ontdekkingsreis de laatste tijd wat heerlijk is om te zien.
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 10:49 schreef MarMar het volgende:
sannelotte:
"mamma ik ben ook verliefd op W." (mijn nieuwe vriend)
"nou meid, maar ik ga met hem trouwen hoor"
"nou dan ga ik gewoon met hem trouwen als jij al dood bent"
hehehe
ze heeft het gekte-gen van mij, ongetwijfeld
*grin*quote:Op woensdag 11 augustus 2004 19:25 schreef Lois het volgende:
[..]
O O O wat klinkt dit bekend zeg!!!!!quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 23:51 schreef coolbabe het volgende:
Eva toch ;')
Jasper begint steeds gemener en geniepiger te worden. Hij pakt speelgoed af waar Tom mee aan het spelen is omdat ik zogenaamd heb gezegd dat het opgeruimd moest worden, legt speelgoed net buiten Toms` bereik neer en als Tom te dicht bij Jaspers speelgoed komt, schreeuwt hij tegen hem dat hij weg moet gaan en maakt daar dan driftig "klap gevende" gebaren bij. Als ik hem er op aanspreek lijkt het alsof hij niet weet dat het niet mag maar ik weet wel beter, ik vertel het hem ongeveer 1x per half uur
Tom laat zich gelukkig niet op de kop zitten en heeft nu een uitserst machtig wapen ontdekt: zijn stem. Die jongen kan gillen dat horen en zien je vergaat en hij maakt daar ook dankbaar gebruik van. De hele dag klinkt er een luid geschreeuw door het huis en als `s avonds het hele spul op bed ligt tuiten mijn oren er van na.
Ik hoop zo dat deze fase niet al te lang duurt
Ik zit hier helemaal met traantjes in mijn ogenquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 21:28 schreef Lois het volgende:
[..]
Het heeft geholpen
Eva is zo op ontdekkingsreis de laatste tijd wat heerlijk is om te zien. Elke dag is er wel iets waar ze zich over kan verbazen. Vandaag was dat de regen. De achterdeur stond gewoon nog open en ze zat op haar knietjes in de deuropening samen met papa te kijken naar de regen. Vol verbazing constateerde ze dat alles nat werd wat een geweldig leuke conversatie tot gevolg had.
"emmeh nah" (emmer nat)
"tafuh nah" (tafel nat)
"huisjuh nah"
"dak nah"
"bal nah"
"gietuh nah" (gieter nat)
en de knaller "boizz en nammie nah!" (Boris en Sammy, 2 van onze katten) en toen "Boizz en Nammy naah minnuh!" (Boris en Sammy naar binnen, op zeer gebiedende toon)
We hebben enorm gelachen, er komen zo elke dag wel weer woordjes bij lijkt wel, we wisten helemaal niet dat ze de katten bij hun naam kon noemen.![]()
Uhm, ja ik heb er twee gemaakt.....quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:43 schreef Rewimo het volgende:
Ter illustratie zou ik zeggen hierEn dan gewoon ook nog een paar in het fototopic
Ohh dat is echt een leuk idee !quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 07:43 schreef Sylvana het volgende:
Haha, dat herken ik idd, van die woordjes in elk boekje opzoeken
Gister hadden ze het woordje roos geleerd, kregen ze allemaal een roos mee naar huis, echt een leuk idee
Tja, hij krijgt hem donderdags, op zaterdag vliegen we naar Turkije. Hij is nooit erg ziek geweest van prikken, maar toch...quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:16 schreef coolbabe het volgende:
Rewimo, Jasper is alleen de dag erna ziek geweest van die prik. Op zich zou het dus wel kunnen maar ik weet niet of je het risico wil nemen met een ziek jongetje op vakantie te gaan.
Ach, dan mag ik weer eerder weg van mijn werkquote:Op maandag 23 augustus 2004 13:35 schreef Jessicaa het volgende:
Lol das een leuk einde van de vakantie
Ik had haar ook mee naar huis genomen hoorquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 10:49 schreef Jessicaa het volgende:
Ja maar ze zit er vanaf februari op en tot de vakantie ging het dus goed. En had ze het erg naar haar zin en zat vol verhalen. Dat is nou juist het gekke.
Groot gelijk, hoor. Ze hebben de rest van hun leven nog om dingen tegen hun zin te moeten doen. En ze heeft toch best een poos op karate gezeten?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 11:32 schreef moussy het volgende:
Dwingen staat op deze leeftijd nog niet in mijn kinder-woordenboek
Vanaf maart.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 11:34 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Groot gelijk, hoor. Ze hebben de rest van hun leven nog om dingen tegen hun zin te moeten doen. En ze heeft toch best een poos op karate gezeten?
Lijkt me lastig als het zo gaat Jessicaa... Jammer dat Bo nu zo op ziet tegen de peuterspeelzaal...quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 10:38 schreef Jessicaa het volgende:
T begon dus na de vakantie. Er was een speeltje afgepakt. Iets wat wel vaker zal gebeuren op een peuterspeelzaal![]()
Maar daar was ze dus helemaal van overstuur. Of dat was voor haar de aanleiding om haar verdriet te uiten. Dat leek mij meer waarschijnlijk. En ze is van 2 naar 3 dagdelen gegaan na de vakantie. En wat de juf ook nog zei. Bo heeft van t begin af aan geen probleem gahd met afscheid nemen. Echt opvallig weinig. Waarschijnlijk dringt het nu pas echt tot haar door. Eerst was ze misschien afgeleid door al t leuke speelgoed en alle kindjes. Bo is heel spontaan en gooit zich vol overgave ergens in. En misschien komt nu t besef van Janneke gaat weer met mama mee naar huis en ik blijf hier. Nou ja t blijft gissen.
Goed dat je eerlijk bent!!! Misschien is dat samen een uurtje spelen ook wel een goed idee inderdaad. Ik denk dat het soms echt een gepuzzel is hoe je dingen het beste kan aanpakken. Mijn moeder vertelde laatst dat ik op de peuterspeelzaal vroeger het ook zo erg vond als ze wegging. Maar dan zetten ze me aan het verfen en dan was het goed...quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 13:48 schreef Jessicaa het volgende:
Nijna. Ik ben wel eerlijk inderdaad. Dat er tussenuit glippen zou ik echt nooit doen. Donderdag gaan we samen een uurtje spelen op school en dan gaat ze daarna weer mee naar huis. Ik zie wel hoe t verder gaat. In dec word ze 3 er helemaal mee stoppen vind ik ook weer zo wat omdat dan met 4 de kleuterschool me ineens een hele grote stap lijkt.
Nou ja we hebben weer wat om over na te denken
quote:Bo gaat zo naar de speelzaal. Geer gaat ipv mij mee. Ik denk dat dat ook wel even goed is. Dan gaat hij dus een uurtje met dr spelen en dan komen ze weer terug. Ik ben benieuwd hoe het gaat.
Merijn past zowat niet in de grafiek : hij is bijna 5 en 124 cm lang..........quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 13:36 schreef Rewimo het volgende:
Lady-wrb, ik ga hier maar even verder over lengtes en zo. Als je naar onderstaande grafiek kijkt (van kinderinfo.nl) zie je dat Christan ongeveer evenveel boven de curve zit als Luca eronder. Volgens Kinderinfo is een afwijking tot 8 cm nog heel aanvaardbaar.
[afbeelding]
Christan zit nu precies op de gemiddelde lengte van een 5-jarige
Apart dat je dat zegt, dat wordt in de alternatieve hoek toch ook wel gezegd maar door de reguliere geneeskunde ontkent? Het zou dan iets te maken hebben met de afvoer van afvalstoffen maar ik weet er niet het fijne van. Maar misschien kan een homeopaat oid Eva dan wel helpen?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:28 schreef Lois het volgende:
Wij denken dat het samenhangt met relatief weinig astmaklachten. Elke keer als dat het geval is speelt haar huidje op.
Het ziet eruit als ringworm. Ringworm is erg besmettelijk! Op mijn werk werd aangeraden handdoeken en washandjes 1x te gebruiken (wat wij altijd al doen). Gelijk alles wassen na gebruik en erop letten dat het in aanraking met je huid komt. (bijv. handschoenen dragen als je het in de was doet) en goed insmeren met een zalf (voorgeschreven door de huisarts).quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:28 schreef Lois het volgende:
Nah ringworm is niet zo ernstig, wel vervelend maar niet ernstig. Bedankt voor de plaatjes, het lijkt er inderdaad op dat ze het heeft. Nou is haar huid toch heel onrustig de laatste tijd, krentebaard, eczeem, uitslag, onstekingen en nu dit weer.Wij denken dat het samenhangt met relatief weinig astmaklachten. Elke keer als dat het geval is speelt haar huidje op.
We gaan maandag maar even naar de huisarts.
Eva heeft inderdaad al de nodige bezoekjes aan de homeopaat achter de rug.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:21 schreef poemojn het volgende:
Apart dat je dat zegt, dat wordt in de alternatieve hoek toch ook wel gezegd maar door de reguliere geneeskunde ontkent? Het zou dan iets te maken hebben met de afvoer van afvalstoffen maar ik weet er niet het fijne van. Maar misschien kan een homeopaat oid Eva dan wel helpen?
quote:Op maandag 30 augustus 2004 10:07 schreef moussy het volgende:
Als ik niet kijk en met mn rug naar Cas toe ga zitten, tijgert hij door de kamer heen
Das wel lief dan van hemquote:Op maandag 30 augustus 2004 10:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]Hij wil gewoon nog even klein blijven voor mama
Wilyan... 16 maanden.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 21:16 schreef Stout het volgende:
leven al die kids tegenwoordig op grote voeten ?
Timo heeft al maat 29 en Merijn 31........
Nu heb ik zelf 41 en pappa 46 dus groot zullen ze wel worden.
Een jochie uit merijns klas, van maart '00 heeft al maat 33en die is zowat een kop groter dan Merijn
Ik ben de stad niet in geweest, ik ben baby-papegaaien gaan voerenquote:Op maandag 30 augustus 2004 12:00 schreef Jonnetje het volgende:
Oooooh Cas!
Ga je stiekum tijgeren? Welvan je!
Moussy, heb je nog zo'n regen-poncho-hoes-ding-geval kunnen scoren in de stad?
Wat dan?quote:Op maandag 30 augustus 2004 09:44 schreef moussy het volgende:
. soms zie je zo de meest rare dingen gebeuren![]()
zo stond ik een keer verdekt opgesteld in een psz om mijn kind in te schrijven.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:00 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Wat dan?
nou ik bedoelde eigenlijk wylian...quote:Op maandag 30 augustus 2004 15:44 schreef Jonnetje het volgende:
Lady-wrb.. bedoel je Wilyan of mijn broertje?
Ik heb me namelijk laten vertellen (door zo'n dure schoenenzaak-dame) dat kinderen van Wilyan zijn leeftijd rond maatje 21/22 zitten, en dan vind ik 23,5/24 al redelijk groot.
En Kasper dat was die tijd gewoon een klein kereltje met inmens grote voeten... [afbeelding]
Toen hij een jaar of elf was hadden we ruzie om een paar bowlingschoenen bij de bowlingbaan..
Ik heb trouwens maat 42/43 en mijn man maat 44/45.
Ik redelijk grote maat voor vrouwen, hij redelijk klein-tot-normaal voor mannen.
Kinderen die redelijk hardhandig op een stoel gezet worden, kinderen die elkaar de hersens in slaan wat niet gezien wordt, kinderen die in een hoekje zitten te huilen, niemand die het ziet... Cas staat dus ergens anders ingeschrevenquote:Op maandag 30 augustus 2004 13:00 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Wat dan?
Dit was de eerste keer dat hij het echt vreselijk vond, de vorige keren was Jasper eerst en zat Tom toe te kijken en dan vond hij het prima. Alleen dit keer was hij eerst, dat doen we volgende keer wel andersquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:02 schreef easy-going het volgende:
Tom, je haar
Ik vroeg me altijd al af hoe je dat knipte coolbabe. Bij Sven is het nu 2x geknipt en dat is 2x drama geweest
Nee hoor! Wij hebben namelijk geen olifant gezien...quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:09 schreef bixister het volgende:
sven ook al!ik denk dat de olifanten de boosdoeners waren!
beterschap jochie.
moet ze ook heel veel plassen? Plassen en moeheid zijn ook symptomen ervan... en anders als je het niet vetrouwd kun je het beste langs de huisarts gaan, als het goed is kunnen ze daar wel de bloedsuiker meten. Die hoort normaal tussen de 4 en 10 mmol te zitten ongeveer.quote:Op donderdag 2 september 2004 12:18 schreef phileine het volgende:
zou best kunnen Jes. Dat ze nu even extra aandacht vraagt omdat het weer kan.
Hoeveel moet een kind van 14 maanden eigenlijk drinken op een dag? Ik heb het gevoel dat Isa krankzinnig veel drinkt, volgens mij rond de 2 liter water (ze lust geen melk). Op het cb vonden ze het niet zo interessant, maar ik weet niet precies wat normaal is. En ik weet wel dat heel veel dorst een symptoom is van suikerziekte. Dat in combinatie met dat ze de afgelopen twee maanden niet is aangekomen, maakt me toch een beetje ongerust. Hoeveel drinken die van jullie? Wat is normaal?
quote:Op vrijdag 3 september 2004 13:56 schreef Dylan Dog het volgende:
Met onze dreumes gaat het goed, ze is nu bijna 15 maanden en doet het lekker. Ze loop wel iets achter om de bekende reden maar het is een ontzettend schat.
toppiequote:Op vrijdag 3 september 2004 13:56 schreef Dylan Dog het volgende:
Met onze dreumes gaat het goed, ze is nu bijna 15 maanden en doet het lekker. Ze loop wel iets achter om de bekende reden maar het is een ontzettend schat.
Geen ideequote:Op vrijdag 3 september 2004 14:39 schreef lady-wrb het volgende:
moussy, ik ben met luca naar de tandarts geweest en die ontdekte dat luca al twee volwassen kiezen heeft. heeft rené dat ook?
quote:Op vrijdag 3 september 2004 19:53 schreef melonovy het volgende:
Kun je zelf ook verstandig gaan snoepen, misschien helpt het verzachtend voor Cas!
Fijn om te horenquote:Op vrijdag 3 september 2004 13:56 schreef Dylan Dog het volgende:
Hi hi, grappig daar zat ik dus ook net aan te denken. De kindjes die ik ken die billenschuiven zijn ook allemaal jongens.quote:Op woensdag 8 september 2004 22:17 schreef melonovy het volgende:
Goed hoor, billenschuivend door de keet! Toch zie ik dat vaker bij jongens dan bij meisjes... Is dat toeval??
ik neem aan dat cas nu wel in bed ligtquote:Op maandag 13 september 2004 12:02 schreef moussy het volgende:
Cas zn bed staat op de laagste stand, nu kan ik er niet meer bij om hem een truste-zoen te geven
Ik zwiep mn bovenlijf over de rand heen, dan bungelen mn benen en zo kan ik hem nét ff zoenen. Moet wel snel, anders liggen mn darmen aan de ene kant van het bed en mn maag ín het bedquote:Op maandag 13 september 2004 19:32 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik neem aan dat cas nu wel in bed ligt
en hoe heb je t opgelost? met een cursus acrobatiek?
Ik heb een klein idee wat je kan verwachten maar ik weet niet alles. Eva is nl. hysterisch en panisch en gillend en niet te testen. Een kindje wat haar hoofd in jouw trui verstopt test zo moeilijkquote:Op maandag 13 september 2004 13:42 schreef babyfeet het volgende:
Lois ik heb eigenlijk even een vraag aan jou.
heeft eva ook eerst een test gehad voor haar oogjes
en zo ja wat kan ik dan volgende week donderdag ongeveer verwachten?
Ik maak me er zo druk om en misschien is dat wel helemaal niet nodig
quote:Op maandag 13 september 2004 19:38 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik zwiep mn bovenlijf over de rand heen, dan bungelen mn benen en zo kan ik hem nét ff zoenen. Moet wel snel, anders liggen mn darmen aan de ene kant van het bed en mn maag ín het bed![]()
Ik heb op mijn stages altijd meegemaakt dat ouders er gewoon bij konden blijven. En ook dat kinderen heel verschillend reageren. Het is nieuw en dat vinden sommige kinderen eng, anderen zijn ook wel nieuwsgierig.quote:Op maandag 13 september 2004 21:32 schreef babyfeet het volgende:
He nijna bedankt.
Ja die druppels zijn vervelend heb het zelf ook al een aantal keren gehad maar dan voor een andere oorzaak.
maar wel fijn dat je een hoop kunt vertellen erover
dus ze doen het echt op een kinderlijke manier
mag ik er zelf bij blijven of moet kyllian helemaal alleen?
en ik vind je helemaal niet brutaal hoor ben er alleen maar blij mee
Gelukkig maar ik maak me al een heel stuk minder drukquote:Op dinsdag 14 september 2004 08:50 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb op mijn stages altijd meegemaakt dat ouders er gewoon bij konden blijven. En ook dat kinderen heel verschillend reageren. Het is nieuw en dat vinden sommige kinderen eng, anderen zijn ook wel nieuwsgierig.
De meeste onderzoeken zijn vooral gericht op kinderen, met kinderlijke plaatjes enzo.
En van wat ik heb gezien gaat het ook eigenlijk vaak wel op een leuke manier.
graag gedaan hoorquote:Op dinsdag 14 september 2004 23:19 schreef babyfeet het volgende:
[..]
Gelukkig maar ik maak me al een heel stuk minder druk
bedankt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |