quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 17:26 schreef Leffe48 het volgende:
Een Honda MT5, uit 1989
Ik zou een deeltje lekker weghalen. Als iemand de straat en het nummer wil weten, dan kun je altijd ff mailenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 17:42 schreef Leffe48 het volgende:
En me gegevens zal ik er ff bij zetten
Vandaar! Net 1:65 hierquote:En een MT is vrij klein ja
Maar ik ben ook 1 meter 90
Helleu TS?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 17:49 schreef ElisaB het volgende:
En dan nu weer ontopic... ik open op ¤ 400
Wat precies?quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:50 schreef Geqxon het volgende:
Is dit legaal onder een brommerkenteken?
Nee een 70CC is niet legaal onder een brommer kenteken, dan moet je hem standaard maken.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:50 schreef Geqxon het volgende:
Is dit legaal onder een brommerkenteken?
quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:15 schreef Koen0s het volgende:
[..]
Nee een 70CC is niet legaal onder een brommer kenteken, dan moet je hem standaard maken.
Of je moet hem als motor laten keuren maar dan ben je nog veel langer bezig..
jij ben gek!!! weetje wat voor superlekkere setup eronder ligt.....de setup is meer waard als de brommer zelf laten we maar zeggenquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]geloof het of niet, maar hij zou linea recta naar de brommerboer gaan om weer 50cc te worden
(nee, ik wil op mn 35ste niet van de weg geplukt worden en een bekeuring krijgen voor het rijden op een opgevoerde brommer; no way dat ik dat wil!)
Waarom wil je m dan rijden als ik vragen mag? (dame van 35 op een origineel rijdende brommerquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]geloof het of niet, maar hij zou linea recta naar de brommerboer gaan om weer 50cc te worden
(nee, ik wil op mn 35ste niet van de weg geplukt worden en een bekeuring krijgen voor het rijden op een opgevoerde brommer; no way dat ik dat wil!)
Wil je het echt weten? Oma vertelt: toen ik 16 werd kreeg ik van mijn ouders een brommer. Ik wilde eigenlijk een MT, maar dat vond paps een beetje te gortig (ja, we hebben het over 1985). Dus ik kreeg een Puch. Funkenagelneu, maar geen MT. Mijn broer - een jaartje of wat ouder - had ook een Puch gekregen, maar twee vrienden van 'm hadden wél een MT. Als 14-jarige mocht ik daar wel eens op rijden. En toen heb ik mezelf beloofd dat ik er ooit nog wel eens eentje zou kopenquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:30 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Waarom wil je m dan rijden als ik vragen mag? (dame van 35 op een origineel rijdende brommer![]()
).
En nu het echte verhaal. Je houdt gewoon van van snelle brommersquote:Op maandag 9 augustus 2004 00:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wil je het echt weten? Oma vertelt: toen ik 16 werd kreeg ik van mijn ouders een brommer. Ik wilde eigenlijk een MT, maar dat vond paps een beetje te gortig (ja, we hebben het over 1985). Dus ik kreeg een Puch. Funkenagelneu, maar geen MT. Mijn broer - een jaartje of wat ouder - had ook een Puch gekregen, maar twee vrienden van 'm hadden wél een MT. Als 14-jarige mocht ik daar wel eens op rijden. En toen heb ik mezelf beloofd dat ik er ooit nog wel eens eentje zou kopen
Goed, ontopic maar weer!
Nee sorry, echt nietquote:Op maandag 9 augustus 2004 00:22 schreef GenesiZ het volgende:
En nu het echte verhaal. Je houdt gewoon van van snelle brommers
Sorry voor offtopic, maar kijk voor de gein eens op marktplaats ozfo, kom je genoeg tegen, maar dan wel origineelquote:Op maandag 9 augustus 2004 12:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee sorry, echt niet![]()
Jeugdsentiment it isss... Oma zou 'm écht weer netjes 50cc willen hebben. Als oma wil scheuren, dan pakt ze de CRX wel of de Ténéré
Ontopic weer: oma gaat even haar licht opsteken bij de fietsenmaker over de kosten van het brommerkenteken en de 50cc-wensen en dan zal oma kijken of ze hoger gaat bieden.
Beetje idioot om en 70cc te kopen en die weer om te bouwen? Ja, inderdaad vast wel. Ik vind het aantrekkelijk dat deze MT er zo goed uitziet. Een hobby-projectje mag best wat kosten. Als ik een barrel moet laten opknappen ben ik verder van huis. Zo, iedereen weer op de hoogte van mijn motieven
Voor zover mijn onderzoek correct is: ja, als gevolg van Europese wetgeving is dat tegenwoordig toegestaan. De maximum snelheid blijft wel van kracht.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:50 schreef Geqxon het volgende:
Is dit legaal onder een brommerkenteken?
Ja, maar 9 van de 10 Mt's die je op marktplaats ziet staan zijn afgeragd. Probeer er maar eens eentje te vinden waarvan álles het goed doet én die er goed uit zietquote:Op maandag 9 augustus 2004 14:13 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Sorry voor offtopic, maar kijk voor de gein eens op marktplaats ozfo, kom je genoeg tegen, maar dan wel origineel.
Elisa.. dit is dus echt niet legaal onder een brommer kentekenquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Voor zover mijn onderzoek correct is: ja, als gevolg van Europese wetgeving is dat tegenwoordig toegestaan. De maximum snelheid blijft wel van kracht.
Topic blijft dus gewoon open![]()
Zat hoorquote:Op maandag 9 augustus 2004 19:13 schreef Leffe48 het volgende:
[..]
Ja, maar 9 van de 10 Mt's die je op marktplaats ziet staan zijn afgeragd. Probeer er maar eens eentje te vinden waarvan álles het goed doet én die er goed uit ziet![]()
Dan is er 1 uitzondering: Er zijn brommers die origineel al 80 rijden (Kreidler van mij bijv.). Die kan ik verzekeren en bij een controle kan de politie me niets maken zolang ik maar geen 80 ga rijdenquote:Op maandag 9 augustus 2004 20:11 schreef Koen0s het volgende:
[..]
Elisa.. dit is dus echt niet legaal onder een brommer kentekenSpijt me maar dat artikel wat destijds in de telegraaf stond geldt dus niet. En dat je 4,5Kw aan vermogen mag hebben klopt al helemaal niet. Waarom hebben ze hier anders nog rollerbanken waarbij de scooters niet boven de 0,6 of zelfs 0,5 kw uit mogen komen? Het is hier niet legaal.. in andere landen als spanje e.d. wel maar de nederlandse overheid wil hier niet aan mee werken. Als jij wordt aangehouden met dit brommertje scoor je boven de 2 Kw als die netjes is afgesteld en alles. Dan mag je voorkomen bij de OvJ en krijg je een boete, legaal is het dus niet..
Blijf je echter op je eigen terrein tsja dan mag het. Maar dan nog.. de kans dat je wordt aangehouden is niet zo heel groot. Maar legaal.. nee jammer
Kijk voor de lol anders een op scooter-freaks fora e.d. daar zul je zien dat het niet klopt.
En het mag wel verkocht worden dat klopt..
-edit- Hij is trouwens het geld wel waard, en als je origineel wil gaan rijden, 49,6cc in dit geval, kun je die 70cc vast wel verkopen.. succes met de verkoop
Alles vanaf 50cc valt onder een motor..
Dat lijkt me sterk. Ik heb genoeg schakelbrommers op rollenbanken zien staan.quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:36 schreef GeneralWong het volgende:
Hehe, ben benieuwd naar de uitkomst. MT5 is toch schakelbrommer? Dan zul je ook als 35 jarige geen boete krijgen hoor, schakel brommers konden volgens mij niet op de roller bank. (vriend van me met een dik opgevoerde Zundapp mag elke keer gewoon doorrijden)
Want? Het is niet illegaal om een opgevoerde brommer te (ver)kopen hoorquote:Op maandag 9 augustus 2004 21:45 schreef ElisaB het volgende:
Morgen hoop ik in elk geval uit de eerste hand (van de sterke arm) te horen of 70cc inmiddels is toegstaan. If so, dan ga ik nog een stukkie omhoog met mijn bod. If not so.... tsja, dan zal ik enkelen gelijk moeten geven dat dit topic in V&A niet kan.
Nope, het is allemaal zo onduidelijk als de pest. Maar ik begin te neigen naar het gelijk aan jouw zijde. Maar als de wijkagent op apel is geweest, dan meld ik me nog even.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 20:39 schreef Koen0s het volgende:
En ElisaB al uitslag gekregen?
Beetje domme wijkagentquote:Op woensdag 18 augustus 2004 01:55 schreef ElisaB het volgende:
Wijkagent gesproken: rijden op een brommer met meer dan X vermogen is niet toegestaan. Dat X vermogen (geen idee meer hoe dat heette) komt neer op ongeveer 50cc. En daarmee is rijden op de openbare weg met 70cc dus in elk geval niet toegstaan.
Verkopen van de brommer is niet verboden, dus game on!
ehmmm, wel is op de rollerbank gestaan? denk het niet, ik wel helaasquote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:31 schreef Leffe48 het volgende:
[..]
Beetje domme wijkagent
Het vermogen op de krukas van een bromfiets is vrij
De enige eisen waaraan ze moeten voldoen is dat de cilinderinhoud maximaal 50cc is, en de brommer een maximale snelheid kan bereiken van 45 kilometer per uur.
Zo worden ze namelijk ook op de rollerbank getest, op snelheid, en niet!! op vermogen.
Dus als jij een brommer met 20 pk heeft, die evengoed maximaal 45 kilometer per uur gaat is er niets aan de hand:)
Daar is helemaal niks van waar.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:31 schreef Leffe48 het volgende:
[..]
Beetje domme wijkagent
Het vermogen op de krukas van een bromfiets is vrij
De enige eisen waaraan ze moeten voldoen is dat de cilinderinhoud maximaal 50cc is, en de brommer een maximale snelheid kan bereiken van 45 kilometer per uur.
Zo worden ze namelijk ook op de rollerbank getest, op snelheid, en niet!! op vermogen.
Dus als jij een brommer met 20 pk heeft, die evengoed maximaal 45 kilometer per uur gaat is er niets aan de hand:)
Bas van het brommerforum kan nog meer vertellen, maar de domme wijkagent heeft keurig bevestigd wat ik elders op de officiele overheidssites heb gevonden. Geeft helemaal niets; je mag de brommer (die eigenlijk motor moet heten) best verkopen, maar koosjer is het niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:52 schreef Leffe48 het volgende:
*Groetjes, Bas Postma, 6 jaar ervaring met brommers en 2 takt motoren en moderator op brommerforum.nl
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:57 schreef Leffe48 het volgende:
Weer van die reinste onzin..
Het is dus heel simpel, je kan een opgevoerde brommer gewoon verzekeren, alleen er is een (kleine) kans dat de verzekering niet uitbetaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |