Op het eerste gezicht lijkt het logisch dat een stalen constructie pas instort bij temperaturen omstreeks het smeltpunt van staal. In werkelijkheid zit er echter een flinke adder onder het gras, het smeltpunt is namelijk geen relevant gegeven in deze zaak.quote:Jet fuel can't melt steel
No fire in history has lead to the collapse of a steel office building, even after hours of raging fires; when the Twin Towers exploded, the fires had almost gone out.
The temperatures measured of the core of the rubble, five days later, exceed the maximum temperature for a kerosene fire.
The maximum temperature for a kerosene fire is insufficient to melt steel; to use jet fuel to melt steel would be an amazing discovery: MuslimsSuspendPhysics
Fucker, je hebt het niet eens gelezen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 03:33 schreef thaleia het volgende:
Ik volg hem ook even niet. Waar is dat stukje over het wel of niet kunnen smelten van staal door kerosine nu precies een ontkrachting van?
Ik snap wel dat de Amerikaanse overheid hierachter zou zitten maar er staat niet vermeld wat zij dan precies gedaan zou hebben...quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 03:31 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wie zit er nu standaard achter de gangbare complotten?
Maar nu even serieus, ik heb dit topic niet voor mijn lol geopend dus wegwezen nu.
Ik quote slechts een kleine sectie uit die link.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 03:35 schreef teknomist het volgende:
Ik snap wel dat de Amerikaanse overheid hierachter zou zitten maar er staat niet vermeld wat zij dan precies gedaan zou hebben...
aan het randje jaquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 03:36 schreef BaajGuardian het volgende:
steijn , doe jezelf dit nu niet aan
wat nou , een brand die in een gebouw opgesloten zit...
heb je dat gat wel eens bekeken?
en MENSEN HIELDEN DE STALEN BALKEN ZELFS VAST.
erg heet hoor steijn , erg heet ! !
Nok eens met deze vorm van posten. Denk zelf na en zie wat je tiept ! Kom met een heldere onderbouwing zonder te verwijzen naar lappen engelse tekst waarvan je van te voren weet dat niemand het leest.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 05:39 schreef BaajGuardian het volgende:
ja boomstam , dat gat was er opeens verschenen , de inslag van het vliegtuig was heel ergens anders
zie je zelf niet wat je tiept >???
denken jullie dan echt niet na?
Ach dat geldt eigenlijk voor ons allemaal wel, hoeveel ideeen/theorieen heb je zelf bedacht? Ons meeste kennis komt van theorieen die anderen hebben ontwikkeld.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 10:44 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
Ook wel grappig natuurlijk om te weten waar mensen die komplot-theorieen vandaan halen.
Zelden worden ze door iemand zelf bedacht , en dus van een van de vele conspiracy sites overgenomen.
Heeft iemand hier ook zelf een theorie bedacht zonder als bron zo'n site te 'raadplegen'?
Hier ben ik wel erg nieuwschierig naar.
Volgens jouw uitspraak is een aanval met artilleriemunitie met chemische of biologische kop ook niet mogelijk. Brown heeft het ook over gassen, en niet over kleine druppels. Als je bijvoorbeeld bevroren antrax sporen uit een vliegtuig keilt, dan is het zwaar genoeg om niet et erg te verwaaien, en tegen de tijd dat het beneden aankomt zijn de sporen actief.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 03:48 schreef Karboenkeltje het volgende:
Contrails:
Met de gebruikelijke Brownse dissipatie van luchtdeeltjes is er geen enkele stof die invloed zou kunnen hebben op zoogdieren op het aardoppervlak omdat de concentratie te laag is.
Bron: Chemie Overal, 4 tot en met 6 V.
...maar met "chemtrails" is het juist zo dat er sporen achter het vliegtuig blijven hangen - uren of zelfs dagenlang. En nu roep je opeens dat het om zware brokken anthrax of iets dergelijks gaat...quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 13:04 schreef freud het volgende:
[..]
Volgens jouw uitspraak is een aanval met artilleriemunitie met chemische of biologische kop ook niet mogelijk. Brown heeft het ook over gassen, en niet over kleine druppels. Als je bijvoorbeeld bevroren antrax sporen uit een vliegtuig keilt, dan is het zwaar genoeg om niet et erg te verwaaien, en tegen de tijd dat het beneden aankomt zijn de sporen actief.
Kortom: een beetje kort door de bocht uitspraak.
Hierover was een documentaire over op Discovery. Als ik het me goed herinner bestonden de torens uit een stijve kern met kantoortuin en liftschachten, en een redelijk stijve buitenhuid van normaal staal. Structurele integriteit werd verkregen door de vloeren die deze twee verticale objecten met elkaar verbond.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 13:10 schreef freud het volgende:
Steijn, lijkt het ook niet onwaarschijnlijk dat het staal op alle plekken tegelijk is gaan vloeien? Zo hoog staat er een aardige wind. Dat zou betekeken dat de vlammen = hitte, naar 1 kant geblazen wordt en zo dus niet overal evenwijdig alles verhit. Je zou dan krijgen dat aan een kant het staal sneller gaat vloeien. Aangezien 1 kant nog wel enige stijfheid heeft, zal het stuk erboven gaan hellen naar de kant waar het staal vloeit. De massa van het stuk erboven kan dan de impuls geven voor het kantelen. De toren stortte echter recht in, wat volgens mij aangeeft dat de structurele integriteit gelijkmatig over de oppervlakte verloren ging.
Enig licht hierop? Het is namelijk het puntje waar ik mee worstel. Je gaf in een eerder topic namelijk aan dat er een enorme impuls nodig is om iets te doen kantelen. De zwaartekracht die onevenredig het vlak van de bovenliggende verdiepingen naar beneden trekt kan imo die kracht leveren voor het kantelen. Daarom blazen ze ook simultaan alle steunen op bij het neerhalen van een gebouw.
OOOhhhh jij had het dus meer geloofd, als ze door allerlei wilde plaatsing van de bommen, nog meer wereldburgers hadden getroffen <<< denk aan de enorme rondvliegende stukken die door de straten zouden zijn heen gevlogen >>> NU was het stof >> en dat reikte zeeeer ver...quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 10:30 schreef cyber_rebel het volgende:
Wat ik overigens ook wel bizar vind van de theorie dat de amerikanen zelf de WTC hebben opgeblazen is dat de twee torens recht omlaag gingen als in een gecontroleerde ontploffing. Als je je eigen gebouwen in het geniep opblaast om Al quaida de schuld te geven waarom wek je dan de suggestie dat ze opgeblazen zijn door zon nette ontploffing?
En waarom die moeite doen? Een ontploffing maken waarbij een gebouw zo instort is veel lastiger dan gewoon wat explosieven plaatsen. En ik kan me niet voorstellen dat men zich zorgen zou maken om andere gebouwen. Dus waarom plaatste men niet gewoon wat explosieven om het geval op te blazen met waarschijnlijk gevolg dat de toren opzij viel ipv moeilijk gaan doen en op te vallen?
Bovendien vergt een dergelijke explosie veel voorbereiding waarbij meestal ook van te voren een proefexplosie wordt uitgevoerd. Bovendien haalt men dacht ik al wat delen van het gebouw weg om de explosie makkelijker te maken. Normaal gesproken is bij dergelijke gevallen sprake van een kaal gebouw, een geraamte.
Nu werkten er vollop mensen. Is niemand wat opgevallen? Het staat nogal vreemd als iemand in een steunbalk in een kantoor aan het boren is en een explosief erin doet. Ook al die draden zullen opgevallen zijn.... Wat zeg je dan als complottist? Ik ben hier om ongediert te verdelgen met explosieven?
Kortom aardig idee van een ontploffing in het gebouw zelf en lijkt ook onwaarschijnlijk als je er oppervlakkig naar kijkt, maar het is pure onzin...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |