Mee eensquote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:46 schreef SCH het volgende:
Ik vind het allemaal best trouwens en snap je punt niet zo. Ga lekker doen waar je goed in bent en laat deze mensen hun ding doen.
oh, dan hebben ze hem verplaatst.. moet ik op 2 plaatsen gaan reagerenquote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:45 schreef SCH het volgende:
Je hebt toch al een topic in KLB?
Crossposten, bijna even erg als Gay(parades)quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:49 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
oh, dan hebben ze hem verplaatst.. moet ik op 2 plaatsen gaan reagerenverwijs ze daar wel ff door
Hetero feest.. ze komen voor de GAY pride. Wil deze mensen wel hun ding laten doen, maar noem het dan geen GAY pride, maar laat gay weg!!! Zei ik ook al in mn post trouwens, LEZEN!quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:46 schreef SCH het volgende:
Het is trouwens vooral een hetero-feest, die komen er op af.
Ik vind het allemaal best trouwens en snap je punt niet zo. Ga lekker doen waar je goed in bent en laat deze mensen hun ding doen.
quote:Gay-Pride Parade Sets Mainstream Acceptance Of Gays Back 50 Years
Posted on 05/04/2002 4:48:50 PM PDT by Tomalak
WEST HOLLYWOOD, CA—The mainstream acceptance of gays and lesbians, a hard-won civil-rights victory gained through decades of struggle against prejudice and discrimination, was set back at least 50 years Saturday in the wake of the annual Los Angeles Gay Pride Parade.
"I'd always thought gays were regular people, just like you and me, and that the stereotype of homosexuals as hedonistic, sex-crazed deviants was just a destructive myth," said mother of four Hannah Jarrett, 41, mortified at the sight of 17 tanned and oiled boys cavorting in jock straps to a throbbing techno beat on a float shaped like an enormous phallus. "Boy, oh, boy, was I wrong."
The parade, organized by the Los Angeles Gay And Lesbian And Bisexual And Transvestite And Transgender Alliance (LAGALABATATA), was intended to "promote acceptance, tolerance, and equality for the city's gay community." Just the opposite, however, was accomplished, as the event confirmed the worst fears of thousands of non-gay spectators, cementing in their minds a debauched and distorted image of gay life straight out of the most virulent right-wing hate literature.
Among the parade sights and sounds that did inestimable harm to the gay-rights cause: a group of obese women in leather biker outfits passing out clitoris-shaped lollipops to horrified onlookers; a man in military uniform leading a submissive masochist, clad in diapers and a baby bonnet, around on a dog leash; several Hispanic dancers in rainbow wigs and miniskirts performing "humping" motions on a mannequin dressed as the Pope; and a dozen gyrating drag queens in see-through dresses holding penis-shaped beer bottles that appeared to spurt ejaculation-like foam when shaken and poured onto passersby.
Timothy Orosco, 51, a local Walgreens manager whose store is on the parade route, changed his attitude toward gays as a result of the event.
"They kept chanting things like, 'We're here, we're queer, get used to it!' and 'Hey, hey, we're gay, we're not going to go away!'" Orosco said. "All I can say is, I was used to it, but now, although I'd never felt this way before, I wish they would go away."
Allison Weber, 43, an El Segundo marketing consultant, also had her perceptions and assumptions about gays challenged by the parade.
"My understanding was that gay people are just like everybody else—decent, hard-working people who care about their communities and have loving, committed relationships," Weber said. "But, after this terrifying spectacle, I don't want them teaching my kids or living in my neighborhood."
The parade's influence extended beyond L.A.'s borders, altering the attitudes of straight people across America. Footage of the event was featured on telecasts of The 700 Club as "proof of the sin-steeped world of homosexuality." A photo spread in Monday's USA Today chronicled many of the event's vulgar displays—understood by gays to be tongue-in-cheek "high camp"—which horrified previously tolerant people from coast to coast.
Dr. Henry Thorne, a New York University history professor who has written several books about the gay-rights movement, explained the misunderstanding.
"After centuries of oppression as an 'invisible' segment of society, gays, emboldened by the 1969 Stonewall uprising, took to the streets in the early '70s with an 'in-your-face' attitude. Confronting the worst prejudices of a world that didn't accept them, they fought back against these prejudices with exaggeration and parody, reclaiming their enemies' worst stereotypes about them and turning them into symbols of gay pride," Thorne said. "Thirty years later, gays have won far greater acceptance in the world at large, but they keep doing this stuff anyway."
"Mostly, I think, because it's really fun," Thorne added.
The Los Angeles Gay Pride Parade, Thorne noted, is part of a decades-old gay-rights tradition. But, for mainstream heterosexuals unfamiliar with irony and the reclamation of stereotypes for the purpose of exploding them, the parade resembled an invasion of grotesque outer-space mutants, bent on the destruction of the human race.
"I have a cousin who's a gay, and he seemed like a decent enough guy to me," said Iowa City, IA, resident Russ Linder, in Los Angeles for a weekend sales seminar. "Now, thanks to this parade, I realize what a freak he's been all along. Gays are all sick, immoral perverts."
Parade organizers vowed to make changes in the wake of the negative reaction among heterosexuals.
"I knew it. I said we needed 100 dancers on the 'Show Us Your Ass' float, but everybody insisted that 50 would be enough," said Lady Labia, spokesperson for LAGALABATATA. "Next year, we're really going to give those breeders something to look at."
blijkbaar vinden homo's het leukquote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:56 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Hetero feest.. ze komen voor de GAY pride. Wil deze mensen wel hun ding laten doen, maar noem het dan geen GAY pride, maar laat gay weg!!! Zei ik ook al in mn post trouwens, LEZEN!
Op zich wel goed idee, alleen moet je toch opvallende boot hebben, want zullen wel meer doorsnee mensen in bootjes zitten die dag...quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:57 schreef SCH het volgende:
[..]
blijkbaar vinden homo's het leuk
weet je wat strijkie: we gaan volgend jaar meedoen met een huiskamerbootje....deal?
laten we ze zien hoe we echt zijn![]()
Klaagbaak is een prima plaats om je ergernissen te uiten en te delen met je oververhitte medemens.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:27 schreef Strijkplank het volgende:
Had het er dus over mijn ergenis over de Gay Pride. Ik ben zelf homo en dat is ook de reden dat ik me er aan erger.
Ik ben in ieder geval niet de enige die zich er aan ergert. Het is al jaren een discussie en ik ken ook genoeg " normale" homo's die zich er dood aan ergeren.
Reacties?
quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 10:13 schreef Silmarwen het volgende:
Ik snap dat hele gezeur echt niet hoor. Heb ik ook al in het andere topic gezegd.
Als mensen zo uitbundig homo willen zijn met tierlanteintjes laat ze dan lekker.
Homo' s die niet zo zijn doen het niet, homo' s die het wel willen doen het wel.
Laat iedereen toch eens in zn waarde.
waren er maar blote piemelorisquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 12:53 schreef popolon het volgende:
Ik sla het over, puberende volwassenen in hun blote piemeloris kijken boeit me niet echt.
jij gaat sowieso niet naar buiten?quote:Op zondag 8 augustus 2004 10:55 schreef Mosselman het volgende:
Het feit dat ik hetero ben hoeft er nog niet toe te leiden dat ik ook over straat ga elk jaar met alle andere heteros...
Het is maar 3,5 uur hoor. Je hebt nog de andere 364 dagen en zoveel uren om 'representatief' te doen.Ach ja en wat is representatief? Ik zie het gedrag van Nederlanders op Koninginnendag met al dat oranje ook niet echt representatief! Maar dat betekend niet dat Nederlanders altijd met oranje geverfd haar en vlaggetjes op hun wangen rondlopen. Of doe jij dat wel?quote:Ik ben zelf homo en dat is ook de reden dat ik me er aan erger. Dit omdat er een vertekend beeld wordt geschetst van homo's
Ah...was jij datquote:Op zondag 8 augustus 2004 11:57 schreef xman het volgende:
Ik heb gisteren op een boot staan dansen.
Ik loop die andere dagen zoals ik altijd loop, maar heb dan geen tig camara's op me gericht en ik noem mezelf geen Gay Pride, omdat ook ik niet het beeld wil bepalen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 11:57 schreef xman het volgende:
Ik heb gisteren op een boot staan dansen. Echt prachtig te zien hoe 350 duizend mensen met je meefeesten en meedansen. Prachtig.
[..]
Het is maar 3,5 uur hoor. Je hebt nog de andere 364 dagen en zoveel uren om 'representatief' te doen.Ach ja en wat is representatief? Ik zie het gedrag van Nederlanders op Koninginnendag met al dat oranje ook niet echt representatief! Maar dat betekend niet dat Nederlanders altijd met oranje geverfd haar en vlaggetjes op hun wangen rondlopen. Of doe jij dat wel?
Ach ja het is jouw probleem. 350 duizend mensen hebben er WEL van genoten.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:12 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Ik loop die andere dagen zoals ik altijd loop, maar heb dan geen tig camara's op me gericht en ik noem mezelf geen Gay Pride, omdat ook ik niet het beeld wil bepalen.
en bij koninginnendag wordt er geen bepaalde groep uitgelicht.
En miljoenen mensen hebben op tv gezien wat een randdebielen het allemaal zijn!quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:28 schreef xman het volgende:
[..]
Ach ja het is jouw probleem. 350 duizend mensen hebben er WEL van genoten.
Da's dan het probleem van de mensen die denken dat dit de homo's zijn. Waar maakt u zich eigenlijk zo druk om???quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En miljoenen mensen hebben op tv gezien wat een randdebielen het allemaal zijn!
(met randdebielen bedoel ik dus niet homo's, maar de mensen op die boten(volgens veel mensen dus 'de homo's'))
Het gaat niet alleen om ons, ook om de nieuwe generatie. Wordt voor hen niet makkelijker om er voor hun vriendjes en vriendinnetjes voor uit te komen. Je moet je verplaatsen in een 12/13 jarige die die beelden ziet. Die bedenkt zich wel 100 keer voordat hij of zij het zal durven zeggen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Da's dan het probleem van de mensen die denken dat dit de homo's zijn. Waar maakt u zich eigenlijk zo druk om???
Welke boot zat je xman?
Dat moet je ook weer niet overdrijven. Toen ik voor het eerst op zo'n grote bijeenkomst kwam, vond ik dat geweldig - zoveel homo's. En dat er dan een deel in jurken en leren pakjes rondloopt, so whatquote:Op zondag 8 augustus 2004 14:07 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om ons, ook om de nieuwe generatie. Wordt voor hen niet makkelijker om er voor hun vriendjes en vriendinnetjes voor uit te komen. Je moet je verplaatsen in een 12/13 jarige die die beelden ziet. Die bedenkt zich wel 100 keer voordat hij of zij het zal durven zeggen.
Niet iedereen gaat of wil naar die bijeenkomsten en op je 12e hou je je daar toch meestal niet mee bezig?quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat moet je ook weer niet overdrijven. Toen ik voor het eerst op zo'n grote bijeenkomst kwam, vond ik dat geweldig - zoveel homo's. En dat er dan een deel in jurken en leren pakjes rondloopt, so what![]()
Nee, maar alles draait ook niet om homo's van 12. Het is ook weer niet zo dat zij in de hel leven door dit soort feesten.quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:16 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Niet iedereen gaat of wil naar die bijeenkomsten en op je 12e hou je je daar toch meestal niet mee bezig?
Ik ben meer bang voor de kortzichtigheid van homos zoals jij. Een echte homo is niet bang om te laten zien wie hij is. Als je normaal wil zijn dan moet dat kunnen, maar als je extravaganter bent moet dat ook kunnen. Ik ga me niet anders gedragen voor anderen, omdat ze dan 'een verkeerde beeld' zouden krijgen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:07 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om ons, ook om de nieuwe generatie. Wordt voor hen niet makkelijker om er voor hun vriendjes en vriendinnetjes voor uit te komen. Je moet je verplaatsen in een 12/13 jarige die die beelden ziet. Die bedenkt zich wel 100 keer voordat hij of zij het zal durven zeggen.
nee heb je mij ook niet horen zeggen. maar het begint wel bij de jeugd!quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, maar alles draait ook niet om homo's van 12. Het is ook weer niet zo dat zij in de hel leven door dit soort feesten.
Nou ga je wel weer heel kort door de bocht. Ik kan me wel wat voorstellen bij die kritiek van strijkplank maar ben met jou eens dat ieder zijn ding moet doen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:18 schreef xman het volgende:
[..]
Ik ben meer bang voor de kortzichtigheid van homos zoals jij. Een echte homo is niet bang om te laten zien wie hij is. Als je normaal wil zijn dan moet dat kunnen, maar als je extravaganter bent moet dat ook kunnen. Ik ga me niet anders gedragen voor anderen, omdat ze dan 'een verkeerde beeld' zouden krijgen.
Dan krijgen ze dat toch! Dan rotten ze maar lekker in hun beperkte levensvisie!
Stja, maar zo werkt het niet bij iedereen. Vooral niet als je jong bent. En ik 'wil' niet normaal zijn, ik bén het. Als jij je niet anders gedraagt geef je een goed beeld af van jezelf ja. Maar waarom moet er dan een groot festival komen dat Gay Pride heet? Noem het dan gewoon Pride!! Homo is geen levensstijl maar een geaardheid..quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:18 schreef xman het volgende:
[..]
Ik ben meer bang voor de kortzichtigheid van homos zoals jij. Een echte homo is niet bang om te laten zien wie hij is. Als je normaal wil zijn dan moet dat kunnen, maar als je extravaganter bent moet dat ook kunnen. Ik ga me niet anders gedragen voor anderen, omdat ze dan 'een verkeerde beeld' zouden krijgen.
Dan krijgen ze dat toch! Dan rotten ze maar lekker in hun beperkte levensvisie!
Er worden prijzen uitgerijkt voor de meest creatieve boten en het staat voor jou altijd vrij om zelf een boot huren en ook iets aparts te verzinnen. Een SCH of FOK! boot misschien?quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou ga je wel weer heel kort door de bocht. Ik kan me wel wat voorstellen bij die kritiek van strijkplank maar ben met jou eens dat ieder zijn ding moet doen.
Ik vind het alleen jammer dat die gaypride zo ontzettend weinig creatief is, de boten zijn altijd het zelfde, nauwelijks leuk aangekleed, er wordt weinig werk van gemaakt en dat voor zoveel publiek. Of ben je dat niet met me eens?
In mijn vorige topic hierover heb ik al het idee gelanceerd voor een eigen boot.. dus maak je geen zorgen. Én, ben jij de organisator van Gay Pride dan ofzo??quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:25 schreef xman het volgende:
[..]
Er worden prijzen uitgerijkt voor de meest creatieve boten en het staat voor jou altijd vrij om zelf een boot huren en ook iets aparts te verzinnen. Een SCH of FOK! boot misschien?
Of een Strijkplank boot om te laten zien dat.."homo's ook normale mensen zijn".
Misschien kwam ik een beetje kort door de bocht, maar mensen die alleen maar kritiek leveren en zelf niets organiseren, daar heb ik zo'n hekel aan.
Verzin zelf dan wat leuks. Wedden dat hij helemaal niks heeft gedaan voor homointegratie in de samenleving?
je negeert het feit dat hij zei dat er geen groep wordt uitgelicht bij koninginnendag, waar hij een heel goed punt mee maaktequote:Op zondag 8 augustus 2004 13:28 schreef xman het volgende:
[..]
Ach ja het is jouw probleem. 350 duizend mensen hebben er WEL van genoten.
Ja maar G_E..ehm.. jij stoort je overal aan..zelfs naar hoe ik naar je kijk!quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:26 schreef G_E het volgende:
Als carnaval-hatende homo uit Brabant, heb ik er een hekel aan dat niet-brabanders denken dat alle brabanders carnaval vieren, en dat hetero's denken dat de extravagant Gay Pride representatief is voor de homo's.
Waar ik me echter nog meer aan stoor, is dat men hier in Brabant er ķķk vanuit gaat dat je carnaval viert en wordt je meewarig aan gekeken als je dat laat merken. En ik stoor me daarom ook aan homo's die het min of meer een vanzelfsprekendheid vinden dat je als homo het homowereldje van de de regulierdwarsstraat, 't Bölke en de Wolkenkrabbar geweldig moet vinden, met de Gay Pride en Roze Maandag als hoogtepunten. Homo's zijn mensen die op het zelfde geslacht vallen, en die hele opgeblazen roze zuurstok lifestyle, dat heeft er niets mee te maken. En als je die lifestyle niet bevalt, dan ben je "kennelijk nog niet 'out' genoeg" en moet je daar overheen geholpen worden, door toch een keer mee te doen. En dat opdringerige, wat je in ultieme vorm terug ziet bij de Gay Pride, daar stoor ik me aan.
Hear Hearquote:Op zondag 8 augustus 2004 14:26 schreef G_E het volgende:
Als carnaval-hatende homo uit Brabant, heb ik er een hekel aan dat niet-brabanders denken dat alle brabanders carnaval vieren, en dat hetero's denken dat de extravagant Gay Pride representatief is voor de homo's.
Waar ik me echter nog meer aan stoor, is dat men hier in Brabant er ķķk vanuit gaat dat je carnaval viert en wordt je meewarig aan gekeken als je laat merken dat je er een hekel aan hebt. En ik stoor me daarom ook aan homo's die het min of meer een vanzelfsprekendheid vinden dat je als homo het homowereldje van de de regulierdwarsstraat, 't Bölke en de Wolkenkrabbar geweldig moet vinden, met de Gay Pride en Roze Maandag als hoogtepunten. Homo's zijn mensen die op het zelfde geslacht vallen, en die hele opgeblazen roze zuurstok lifestyle, dat heeft er niets mee te maken. En als je die lifestyle niet bevalt, dan ben je "kennelijk nog niet 'out' genoeg" en moet je daar overheen geholpen worden, door toch een keer mee te doen. En dat opdringerige, wat je in ultieme vorm terug ziet bij de Gay Pride, daar stoor ik me aan.
Nee maar ik heb de boot wel mee helpen organiseren en we hebben een 9 gehad van de organisatiequote:Op zondag 8 augustus 2004 14:27 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
In mijn vorige topic hierover heb ik al het idee gelanceerd voor een eigen boot.. dus maak je geen zorgen. Én, ben jij de organisator van Gay Pride dan ofzo??
Precies, twijfel bij sommige homoseksuelen of ze wel echt hun zelf zijn in die kleding e.d. Maar aan die vraag waag ik me maar niet.. want dat zal dan toch wel??quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:26 schreef G_E het volgende:
Waar ik me echter nog meer aan stoor, is dat men hier in Brabant er ķķk vanuit gaat dat je carnaval viert en wordt je meewarig aan gekeken als je laat merken dat je er een hekel aan hebt. En ik stoor me daarom ook aan homo's die het min of meer een vanzelfsprekendheid vinden dat je als homo het homowereldje van de de regulierdwarsstraat, 't Bölke en de Wolkenkrabbar geweldig moet vinden, met de Gay Pride en Roze Maandag als hoogtepunten. Homo's zijn mensen die op het zelfde geslacht vallen, en die hele opgeblazen roze zuurstok lifestyle, dat heeft er niets mee te maken. En als je die lifestyle niet bevalt, dan ben je "kennelijk nog niet 'out' genoeg" en moet je daar overheen geholpen worden, door toch een keer mee te doen. En dat opdringerige, wat je in ultieme vorm terug ziet bij de Gay Pride, daar stoor ik me aan.
Een echte homo?quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:18 schreef xman het volgende:
Een echte homo is niet bang om te laten zien wie hij is. Als je normaal wil zijn dan moet dat kunnen, maar als je extravaganter bent moet dat ook kunnen.
Gefeliciteerd, ben benieuwd wat mijn boot zou krijgen...quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:30 schreef xman het volgende:
[..]
Nee maar ik heb de boot wel mee helpen organiseren en we hebben een 9 gehad van de organisatie
Wat is nou weer een echte homo ? Bestaan er ook neppe dan ? Kan iemand mij übehaupt uitleggen waarom er homo's zijn die ervoor gekozen hebben homo te zijnquote:Op zondag 8 augustus 2004 14:31 schreef G_E het volgende:
[..]
Een echte homo?Dus als je het niet van de daken wil gillen dat je op mannen valt, dan ben je geen echte homo? Wat is dat nou weer voor onzin.
quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:29 schreef xman het volgende:
[..]
Ja maar G_E..ehm.. jij stoort je overal aan..zelfs naar hoe ik naar je kijk!
Tis niet alleen de parade natuurlijk, maar zeker een onderdeel van de beeldvormingquote:Op zondag 8 augustus 2004 14:34 schreef G_E het volgende:
[..]. Ik stoorde me daar niet aan, maar ik vind dat je wel Heel Indringend kijkt.
Overigens denk ik wel dat mensen die werkelijk hun beeld van homo's laten bepalen door de Gay Parade (of hun beeld van de brabo's door carnaval) erg bekrompen zijn. En natuurlijk is dat dan hun probleem, maar het is vervolgens wel heel irritant als je daar als onschuldige saaie homo of Brabander mee wordt gefronteerd.
Ja sorry hoor ik vind dit maar een onzindiscussie. Ik ga zo Amsterdam in, want daar is de eindfeest van de Pride. Gaan jullie je maar lekker allemaal lopen ergeren, dan ga ik lekker met een flesje bier in mijn hand een feestje bouwen met al die andere openminded en gezellige mensen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:28 schreef Mosselman het volgende:
[..]
je negeert het feit dat hij zei dat er geen groep wordt uitgelicht bij koninginnendag, waar hij een heel goed punt mee maakte
De organisatie doet er maar wat graag aan mee om de buitenwereld die indruk te geven, dus je kunt net zo goed stellen dat je het mensen niet kunt verwijten dat ze hun beeld van homo's laten beinvloeden door de Gay Pride, als ze in hun omgeving geen homo's kennen (of daar van niet bewust zijn).quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:36 schreef SCH het volgende:
En het wordt steeds omgedraaid: mensen die hier hun beeld van homo's aan ophangen, maken een fout - dat kun je de deelnemers van de gaypride niet verwijten.
Misschien wel, door het een andere naam te geven...? Waarom gebeurt dat dan niet? En natuurlijk is het ook de fout van mensen die hier hun beeld vandaan halen, maar mensen zijn vaak ook oppervlakkig en simpel. We kunnen in ieder geval beginnen met het een andere naam te geven...quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:36 schreef SCH het volgende:
Waarom moeten mensen zich toch altijd weer verdedigen tegen dit soort dingen?
Er komen ontzettend veel mensen kijken, blijkbaar vinden die het leuk en anders staan ze er om zich te ergeren.
Leven en laten leven. Geen homo wordt verplicht om er naar toe te gaan of er aan mee te doen.
En het wordt steeds omgedraaid: mensen die hier hun beeld van homo's aan ophangen, maken een fout - dat kun je de deelnemers van de gaypride niet verwijten.
Dat kun je mensen wel verwijten. Dan kijken ze maar verder dan hun neus lang is.quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:38 schreef G_E het volgende:
[..]
De organisatie doet er maar wat graag aan mee om de buitenwereld die indruk te geven, dus je kunt net zo goed stellen dat je het mensen niet kunt verwijten dat ze hun beeld van homo's laten beinvloeden door de Gay Pride, als ze in hun omgeving geen homo's kennen (of daar van niet bewust zijn).
Het feestje van de Amsterdamse homo-horeca mag die naam niet meer dragen? Beetje vreemd.quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:39 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Misschien wel, door het een andere naam te geven...? Waarom gebeurt dat dan niet? En natuurlijk is het ook de fout van mensen die hier hun beeld vandaan halen, maar mensen zijn vaak ook oppervlakkig en simpel. We kunnen in ieder geval beginnen met het een andere naam te geven...
Ja die krijg je toch niet zo ver jammer genoeg.. toch de verkeerde mensen aan de macht dan. Kunnen wij als gewone burger weinig tegen doenquote:Op zondag 8 augustus 2004 14:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Het feestje van de Amsterdamse homo-horeca mag die naam niet meer dragen? Beetje vreemd.
quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:46 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Ja die krijg je toch niet zo ver jammer genoeg.. toch de verkeerde mensen aan de macht dan. Kunnen wij als gewone burger weinig tegen doen![]()
Ah homos zijn geen gewoone burgers?quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:46 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Ja die krijg je toch niet zo ver jammer genoeg.. toch de verkeerde mensen aan de macht dan. Kunnen wij als gewone burger weinig tegen doen![]()
De homo-horeca kan toch wel ff wat meer voor elkaar krijgen denk ik zo maar.. als ik een feestje zou organiseren met de naam 'homo-horeca van amsterdam' erin zouden ze ook niet blij zijn.quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:59 schreef SCH het volgende:
[..]Ze zijn niet aan de macht, ze organiseren hun feestje. Mag jij ook doen hoor.
Ja, nou doe je dus precies wat ik eerder beschreef. Wij zijn narrow-minded en beperkt, omdat we niet net als jij meefeesten met de gay-pride. En dus zijn we bang voor wat anderen van ons denken, zijn we geen "echte homo's" en zitten we eigenlijk nog in de kast. 'tuurlijk joh.quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:37 schreef xman het volgende:
[..]
Ja sorry hoor ik vind dit maar een onzindiscussie. Ik ga zo Amsterdam in, want daar is de eindfeest van de Pride. Gaan jullie je maar lekker allemaal lopen ergeren, dan ga ik lekker met een flesje bier in mijn hand een feestje bouwen met al die andere openminded en gezellige mensen.
Ik heb al lang genoeg in de kast geleefd en ben al heel lang bang geweest van wat mensen allemaal niet van me denken.
G_E nou lees je weer wat je wilt lezen! Met openminded mensen bedoel ik hetero's die wel weten dat er meer kleuren zijn in een regenboog dan zwart en wit! En daar bedoelde ik jou niet mee.quote:Op zondag 8 augustus 2004 15:33 schreef G_E het volgende:
[..]
Ja, nou doe je dus precies wat ik eerder beschreef. Wij zijn narrow-minded en beperkt, omdat we niet net als jij meefeesten met de gay-pride. En dus zijn we bang voor wat anderen van ons denken, zijn we geen "echte homo's" en zitten we eigenlijk nog in de kast. 'tuurlijk joh.
Okeej, okeej... Sorry, ik was kort door de bocht.quote:Op zondag 8 augustus 2004 15:45 schreef xman het volgende:
[..]
G_E nou lees je weer wat je wilt lezen! Met openminded mensen bedoel ik hetero's die wel weten dat er meer kleuren zijn in een regenboog dan zwart en wit! En daar bedoelde ik jou niet mee.
En bedankt dat je me al in de hoek van "die" homo's hebt geplaats.
Ben blij dat te horen!quote:Mij kan het echt geen hol schelen of je naar de gay-pride gaat of niet. Dat is een keuze die helemaal aan jou ligt.
Nee, ik heb geen kritiek op de gay pride, regulierdwarsstraat of 't bölke op zich, net zo min als ik iets heb tegen carnaval in Brabant of de voetbalgekte rondom het EK.quote:Het is immers jouw leven en niet mijn leven en jij hebt daarom de beschikking over wat jij allemaal wel of niet doet. Wat ik dan wel grappig vind is dat je niet wil dat bepaalde homo's jouw verplichten om mee te doen met al die activiteiten, terwijl jij wel wel kritiek hebt op wat zij doen.
Leven en laten leven zou ik zeggen.
quote:Op zondag 8 augustus 2004 17:05 schreef Untouchables het volgende:
Ik snap eigenlijk dat hele pride idee ook niet. Waar zijn die mensen trots op? Dat ze homo zijn?
Ik ben toch ook niet trots op mijn hetero geaardheid?
Of omdat ze dan eindelijk vrij en blij kunnen doen op zon parade?
Ze kunnen toch normaal gesproken ook vrij en blij zijn, zonder al die schreeuwen om aandacht.
Dat staat niet in het teken van een bepaalde groep mensen. Vind dat trouwens nog minder erg ook omdat al die supporters van alle landen daar zo doen. Die boten op de gay pride hoort alleen bij het feest gay pride. Noem het dan ook niet GAY pride... hoe kan het toch dat mensen van homoseksuelen wel het beeld hebben dat ze vrouwelijk zijn en van Nederlanders in het algemeen niet denken dat ze alle dagen "zo" doen zoals op dat betreffende toernooi!?quote:Op zondag 8 augustus 2004 17:43 schreef raptorix het volgende:
[..], en als oranje voetbalt? Mag dan wel half nederland er als een dwaas bijlopen, in oranje overals, en luid hysterisch over straat rennen als ze winnen? Antwoord hierop graag.
De gay pride staat OOK niet in het teken van een bepaald soort mensen, IEDEREEN hetero of gay is welkom, en mag net zoveel feest vieren, de Gay pride probeert juist duidelijk te maken dat we TROTS moeten zijn dat dit in ons land kan, en het is NIET zo dat er getracht wordt uit te leggen wat gay zijn is, daarnaast, je HOEFT er niet naar te kijken, ik ben zelf homo, en woon in amsterdam, maar heb nog nooit zo een boot gezien, puur omdat het me niet boeit.quote:Op zondag 8 augustus 2004 18:47 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Dat staat niet in het teken van een bepaalde groep mensen. Vind dat trouwens nog minder erg ook omdat al die supporters van alle landen daar zo doen. Die boten op de gay pride hoort alleen bij het feest gay pride. Noem het dan ook niet GAY pride... hoe kan het toch dat mensen van homoseksuelen wel het beeld hebben dat ze vrouwelijk zijn en van Nederlanders in het algemeen niet denken dat ze alle dagen "zo" doen zoals op dat betreffende toernooi!?
Mag ik je wat vragen. Hoe lang ben je al homo, en wat heeft definieve doorslag gegeven om daarmee door te gaanquote:Op zondag 8 augustus 2004 19:08 schreef raptorix het volgende:
Ik ben zelf homo, en woon in amsterdam, maar heb nog nooit zo een boot gezien, puur omdat het me niet boeit.
Ja hoor, lekker hetzelfde weer...quote:Op zondag 8 augustus 2004 17:43 schreef raptorix het volgende:
[..], en als oranje voetbalt? Mag dan wel half nederland er als een dwaas bijlopen, in oranje overals, en luid hysterisch over straat rennen als ze winnen? Antwoord hierop graag.
Wow, jij verdient een Nobelprijs, een zo diep inzicht in de realiteid, ongelofelijk.quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:53 schreef Untouchables het volgende:
Gay pride is gewoon bedoeld voor homo's, hoe je het ook wend of keert.
Me hele leven al, hoewel ik wel veel vrouwen heb gehad, maar rond me 22e was ik er wel over uit dat ik meer om mannen geef als vrouwen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mag ik je wat vragen. Hoe lang ben je al homo, en wat heeft definieve doorslag gegeven om daarmee door te gaan
Dat zeg ik ook, het is een gay event waar iedereen bij welkom is, ik snap de problemen van de mensen hier niet, dit evenement is na koninginnedag en de uitmarkt het grootste evenement van amsterdam, niet beleven erg veel mensen er plezier aan, maar het is ook nog een extra financieele impuls van rond de 15 miljoen euro voor amsterdam. Daarnaast is Amsterdam de ongekroonde gay capital of the world, iets wat een enorme stimulans is voor de economie, maar goed typisch nederlands om wel te zeiken over zoiets, maar wel de lusten er van te willen hebben.quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:53 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Ja hoor, lekker hetzelfde weer...
Idd, half nederland, homo of niet, mag dan lekker in oranje kleren rondlopen.
Gay pride is gewoon bedoeld voor homo's, hoe je het ook wend of keert.
Dat hetero mensen ook mee mogen feesten veranderd daar niets aan.
In Keulen, Antwerpen, Londen en San Fransisco roept men precies hetzelfdequote:Op zondag 8 augustus 2004 20:23 schreef raptorix het volgende:
Amsterdam de ongekroonde gay capital of the world
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zowiezo tegen die samenscholing van allerlei SOA's bij elkaar. Dan zie je nog elke homo zo goed als naakt of in roze kleding, kom op zeg. Dat je homo bent en je er niet aan overgeeft dus geen sex hebt met dezelfde sexe is ok, een homo die af en toe kijkt naar hetzelfde geslacht is tot daaraantoe. Maar dit slaat echt alles. Ik heb volgens mij ook het gevoel dat echte homo's hier niet blij mij zijn.
quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat is nou weer een echte homo ? Bestaan er ook neppe dan ? Kan iemand mij übehaupt uitleggen waarom er homo's zijn die ervoor gekozen hebben homo te zijn
Maar vind je het zelf niet vreemd dat je tijdens je werk in staat bent om te proberen mensen van eigen sexe te versieren ? Voelt dat niet vreemd aan voor jezelf en de tegenpartij ?quote:Op zondag 8 augustus 2004 20:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Me hele leven al, hoewel ik wel veel vrouwen heb gehad, maar rond me 22e was ik er wel over uit dat ik meer om mannen geef als vrouwen.
quote:Op zondag 8 augustus 2004 20:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar vind je het zelf niet vreemd dat je tijdens je werk in staat bent om te proberen mensen van eigen sexe te versieren ? Voelt dat niet vreemd aan voor jezelf en de tegenpartij ?
Of je belt mij evenquote:Op zondag 8 augustus 2004 20:52 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast hoef je als homo helemaal geen moeite te doen
Impulse voor de economie ja, so what als het ten koste van gaat!!?! Mag er toch wel vraagtekens bij plaatsen? En die impulse geldt voor Amsterdam. Het zal heus geen gat in de Nederlandse begroting veroorzaken als het een andere naam zou krijgen..quote:Op zondag 8 augustus 2004 20:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook, het is een gay event waar iedereen bij welkom is, ik snap de problemen van de mensen hier niet, dit evenement is na koninginnedag en de uitmarkt het grootste evenement van amsterdam, niet beleven erg veel mensen er plezier aan, maar het is ook nog een extra financieele impuls van rond de 15 miljoen euro voor amsterdam. Daarnaast is Amsterdam de ongekroonde gay capital of the world, iets wat een enorme stimulans is voor de economie, maar goed typisch nederlands om wel te zeiken over zoiets, maar wel de lusten er van te willen hebben.
Nou leg eens uit wat het probleem nu eigenlijk is?quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:09 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Impulse voor de economie ja, so what als het ten koste van gaat!!?! Mag er toch wel vraagtekens bij plaatsen? En die impulse geldt voor Amsterdam. Het zal heus geen gat in de Nederlandse begroting veroorzaken als het een andere naam zou krijgen..
Jaquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Of je belt mij even
heb je weer een man?
Jeemig - jij laat er geen gras over groeienquote:Op maandag 9 augustus 2004 00:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja
Woon al sinds mei samen
Gek, dat heb ik het hele jaar, en niet alleen op de Prinsegracht.quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:28 schreef Lurky_Luke het volgende:
Nee, ik voelde mij daar aan de Prinsengracht naast mijn vriendje oprecht trots dat ik homo ben. En volgend jaar ga ik er zeker weer heen!
En dit heb je pas ondervonden toen je er heen ging. De media zend nog altijd andere beelden uit waardoor veel mensen toch een ander beeld krijgen (zoals ook jij toen je er nog niet geweest was).quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:28 schreef Lurky_Luke het volgende:
Na jarenlang alleen maar gelezen te hebben op dit forum, voelde ik mij, na zelf voor het eerst de gay-pride bezocht te hebben zaterdag, geroepen om een bijdrage aan deze discussie te leveren.
Ook ik (ja, homo) voelde nooit een sterke behoefte om de gay-pride te bezoeken en vond dat er een niet representatief beeld van uit ging. Ook ik associeer me niet met overdreven verwijfde types, relnichten of travestieten. (Wat niet wil zeggen dat ik het niet leuk vind om me tussen hen in te bevinden). Dus ik ging altijd een heel eind mee in de kritiek op de gay-pride, maar heb mijn mening radicaal moeten bijstellen, want:
- bloot of aanstootgevend? Sinds wanneer is hier en daar een ontbloot bovenlichaam aanstootgevend? Waarom leest ik dit dan nooit over het zomercarnaval in Rotterdam of over de love parade?
- als je je ogen opent zie je echt wel homo's en lesbo's in alle soorten en maten: jong en oud, strak en uitgezakt, travestiet en "hetero-look". Maar bovenal: iedereen kan op een fantastische manier zichzelf zijn, zonder enige vormen van afkeuring
- het is een groot feest in een ongedwongen en gemoedelijke sfeer. Geen wanklanken, opstootjes of vechtpartijen. Dat is best bijzonder voor een evenement met een dergelijke omvang, maar op een of andere manier kunnen homo's zich op een feestje op dat vlak beter beheersen dan de gemiddelde hetero.
Als een feest met dergelijke kenmerken nog zoveel kritiek kan oproepen, dan is mijn enige conclusie dat het nog droevig gesteld is met de homo-emancipatie in Nederland. Blijkbaar is het inmiddels volkomen geaccepteerd in Nederland, maar als we er helemaal niets van merken dat het bestaat, dan zou dat toch wel het prettigst zijn.
Nee, ik voelde mij daar aan de Prinsengracht naast mijn vriendje oprecht trots dat ik homo ben. En volgend jaar ga ik er zeker weer heen!
Wedden dat hij en vele homos met hem meer aan de homointegratie gedaan dan jij ooit in je leven zal doen. Als er geen homos waren als Strijkplank, SCH en Pietverdriet dan dacht de hele wereld dat homos idiote relnichten zijn die ziek in hun hoofd zijn. Strijkplank, SCH en Pietverdriet zijn in iedergeval echte mannen/homos. Jij en al die relnichten bij elkaar komen nooit verder dan een beetje provoceren en noemen dat dan 'uit de kast komen' en 'vrijheid'.quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:25 schreef xman het volgende:
[..]
Er worden prijzen uitgerijkt voor de meest creatieve boten en het staat voor jou altijd vrij om zelf een boot huren en ook iets aparts te verzinnen. Een SCH of FOK! boot misschien?
Of een Strijkplank boot om te laten zien dat.."homo's ook normale mensen zijn".
Misschien kwam ik een beetje kort door de bocht, maar mensen die alleen maar kritiek leveren en zelf niets organiseren, daar heb ik zo'n hekel aan.
Verzin zelf dan wat leuks. Wedden dat hij helemaal niks heeft gedaan voor homointegratie in de samenleving?
Stel mij nou niet tegenover xman - want ik ervaar dat helemaal niet zo.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 13:04 schreef Monus het volgende:
[..]
Wedden dat hij en vele homos met hem meer aan de homointegratie gedaan dan jij ooit in je leven zal doen. Als er geen homos waren als Strijkplank, SCH en Pietverdriet dan dacht de hele wereld dat homos idiote relnichten zijn die ziek in hun hoofd zijn. Strijkplank, SCH en Pietverdriet zijn in iedergeval echte mannen/homos. Jij en al die relnichten bij elkaar komen nooit verder dan een beetje provoceren en noemen dat dan 'uit de kast komen' en 'vrijheid'.![]()
Ik kan de naam weghalen als je wil? Maar ik ervaar het wel zo!quote:Op woensdag 11 augustus 2004 13:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Stel mij nou niet tegenover xman - want ik ervaar dat helemaal niet zo.
Nee ik ervaar het ook niet zo hoorquote:Op woensdag 11 augustus 2004 13:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Stel mij nou niet tegenover xman - want ik ervaar dat helemaal niet zo.
Jouw posts zeggen genoeg... En tja mijn vader zal pas een homo herkennen wanneer hij er niet meer omheen kan. Mijn moeder herkent ze nog wanneer ze het zelf nog niet eens weten.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 13:30 schreef xman het volgende:
[..]
Nee ik ervaar het ook niet zo hoor
Vindt het maar raar dat hij al een mening over mij heeft, terwijl hij mij nieteens kent.
Hoe weet hij dat ik een relnicht ben? Veel mensen om me heen weten nieteens dat ik homo ben. Het is niet alsof ik het elke dag sta te verkondigen hoe 'vrij en blij' ik ben.
"Nou mijn pappie en mijn mammie bladieblah"quote:Op woensdag 11 augustus 2004 14:01 schreef Monus het volgende:
[..]
Jouw posts zeggen genoeg... En tja mijn vader zal pas een homo herkennen wanneer hij er niet meer omheen kan. Mijn moeder herkent ze nog wanneer ze het zelf nog niet eens weten.
[relnicht mode]
Blijkbaar is die ene dag mij nieteens gegund.![]()
[/relnicht mode]
Cry cry cry baby cry... die gemene stomme homo haters...
Ik vind het wel handig om gewaarschuwd te worden dat het een homo-feestje is. Blijf ik namelijk uit de buurt.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:56 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Hetero feest.. ze komen voor de GAY pride. Wil deze mensen wel hun ding laten doen, maar noem het dan geen GAY pride, maar laat gay weg!!! Zei ik ook al in mn post trouwens, LEZEN!
34 en op een leeftijd (net 16) dat de meenste kinderen nog lopen te scheeuwen 'mammie... ik heb honger' leefde ik al zelfstandig en onafhankelijk, en ik denk dat ik meer van het leven heb gezien en weet dan de meenste mensen nederland.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 14:08 schreef xman het volgende:
[..]
"Nou mijn pappie en mijn mammie bladieblah"!
Hoe oud ben je? 12!![]()
Ik denk dat je eerst wat ouder en wijzer moet worden voordat je echt een mening hierover kan geven. Je weet wel, zoals een volwassen persoon dat doet. "M'n mammie en pappie"
Wat dacht je van: omdat ze meer voelen voor het eigen geslacht dan voor het andere, waardoor ze bij het aangaan van een heteroseksuele relatie niet alleen zelf ongelukkig zouden zijn, maar ook hun partner en eventuele kinderen hiervan de dupe kunnen laten worden. Volgens mij niet zo moeilijk om zelf te bedenken toch?quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat is nou weer een echte homo ? Bestaan er ook neppe dan ? Kan iemand mij übehaupt uitleggen waarom er homo's zijn die ervoor gekozen hebben homo te zijn
Nee ik schaam me nu voor "de volwassenen" opmerking. Blijkbaar is een 34 jarige ook in staat zulke kortzichtige en onvolwassen reakties te schrijven.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 14:24 schreef Monus het volgende:
[..]
34 en op een leeftijd (net 16) dat de meenste kinderen nog lopen te scheeuwen 'mammie... ik heb honger' leefde ik al zelfstandig en onafhankelijk, en ik denk dat ik meer van het leven heb gezien en weet dan de meenste mensen nederland.
Schaam jij je voor je pappie en mammie of zo?
Je toont je echt een volwasen man met zulke geniale opmerkingen!quote:[relnicht mode]
Blijkbaar is die ene dag mij nieteens gegund.
[/relnicht mode]
Cry cry cry baby cry... die gemene stomme homo haters...
mag ik jou wat vragen? hoelang ben je al hetero? en wat heeft de definitieve doorslag gegeven daarmee door te gaan?quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mag ik je wat vragen. Hoe lang ben je al homo, en wat heeft definieve doorslag gegeven om daarmee door te gaan
offtopic: waar staat SCH eigenlijk voor?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 16:21 schreef SCH het volgende:
Ik vind dat xman alle recht heeft om op zijn manier homo te zijn en ik op de mijne. Dat is geen vastomlijnde manier, heeft soms ook met je leeftijd te maken of de fase waar in je zit (toen ik jong was en geen relatie had, ging ik veel uit - nu ben ik een huismus). Als iemand een relnicht is, mij best - ik ben het soms ook - maar niet de hele dag. Laten we elkaar toch vooral het licht in de ogen gunnen. Sommigen willen zo graag een sjabloon plakken.
De voetbalclup waar ik helemaal leip van ben : sc Heerenveen - heel erg onhomo natuurlijkquote:Op woensdag 11 augustus 2004 17:24 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
offtopic: waar staat SCH eigenlijk voor?
Spijker op z'n kop SCH!quote:Op woensdag 11 augustus 2004 16:21 schreef SCH het volgende:
Ik vind dat xman alle recht heeft om op zijn manier homo te zijn en ik op de mijne. Dat is geen vastomlijnde manier, heeft soms ook met je leeftijd te maken of de fase waar in je zit (toen ik jong was en geen relatie had, ging ik veel uit - nu ben ik een huismus). Als iemand een relnicht is, mij best - ik ben het soms ook - maar niet de hele dag. Laten we elkaar toch vooral het licht in de ogen gunnen. Sommigen willen zo graag een sjabloon plakken.
Een hele leuke gedachte, heel openminded, maar deze wereld is geen droom wereld. Bijna elke homo zal door deze groep personen in een bepaalt hoekje gestopt worden, en niet alleen in nederland maar over de hele wereld. Zeggen dat het niet zo is of niet zou mogen zijn is een naieve gedachte.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:01 schreef Lurky_Luke het volgende:
[..]
Spijker op z'n kop SCH!
Ik krijg namelijk zo langzamerhand het gevoel dat homo's onderling elkaar al niet tolereren. (Alhoewel ik de eerste "relnicht" of "gay-pride-boot-homo" nog moet tegenkomen die mij verwijt zich te weinig herkenbaar als homo op te stellen).
Feit blijft dat er bijna 400.000 man getuige geweest zijn van een geweldig feest waarin iedereen even welkom is en waarin iedereen zichzelf kan zijn. (En ja, relnichten zijn ook zichzelf!)
En je afkeurend uitspreken over de relnichten op die boten, omdat ze een verkeerd beeld geven van homo's is al net zo verkeerd als hetero's die homo-gedrag afkeuren omdat ze een verkeerd beeld geven van de "man".
Ben je nou eigenlijk ook homo? En zo ja, ben je al out?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:51 schreef Monus het volgende:
[..]
Een hele leuke gedachte, heel openminded, maar deze wereld is geen droom wereld. Bijna elke homo zal door deze groep personen in een bepaalt hoekje gestopt worden, en niet alleen in nederland maar over de hele wereld. Zeggen dat het niet zo is of niet zou mogen zijn is een naieve gedachte.
En waarom voelt werkelijk niemand die zelf aan of in de grachten in Amsterdam is geweest afgelopen zaterdag zich in een hoekje gestopt?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:51 schreef Monus het volgende:
[..]
Een hele leuke gedachte, heel openminded, maar deze wereld is geen droom wereld. Bijna elke homo zal door deze groep personen in een bepaalt hoekje gestopt worden, en niet alleen in nederland maar over de hele wereld. Zeggen dat het niet zo is of niet zou mogen zijn is een naieve gedachte.
Ik ben helemaal uit de kast, koste wel een beetje moeite, maar nu ben ik er erg blij mee.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 13:06 schreef xman het volgende:
[..]
ben je al out?
Na een lange tijd, durf ik er nu voor uit te komen.., en het maakt mij niet uit wat andere mensen daar van denken, of ze het vies vinden of niet, ik ben wie ik ben en ik ben er trots op.quote:Ben je nou eigenlijk ook homo?
Neuckuh?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 13:29 schreef Monus het volgende:
Heb je niks anders... iets origineels... dit is zo oud.![]()
quote:Op donderdag 12 augustus 2004 13:06 schreef xman het volgende:
[..]
Ben je nou eigenlijk ook homo? En zo ja, ben je al out?
Ah de antwoord is al gegeven; je hebt gewoon een hekel aan homoactiviteiten in het algemeen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 14:24 schreef Monus het volgende:
Ik vind het huwelijk een heilig iets om een verbond tesluiten tussen een man en een vrouw die in veel gevallen een gezin wil opbouwen. Persoonlijk zal ik pas gaan trouwen als ik een vrouw tegenkom waar ik mogelijke wijs kinderen mee wil hebben. Dat homos mogen trouwen in nederland verlaagt voor mij de waarde voor het huwelijk en als ik ga trouwen zal ik dat waarschijnlijk hier in spanje doen. Ik vraag mij dan ook af waarom een huwelijk voor een homo zo belangrijk is om hun liefde te kunnen tonen aan zijn partner, een samenlevings contract voldoet voor de meenste wettelijke zaken rond een huwelijk.
Elke keer krijg ik te horen dat ik homos moet accpeteren hoe ze zijn en respect voor hun te tonen. Terwijl ik die zelfde respect en accpetatie niet van de kant van de homos krijg. Voor mij is het huwelijk (die voor mij heilig is) de grens van mijn accpetatie en respect voor homos. Verwacht niet van mij dat ik homos moet gaan accpeteren en respecteren als die respect niet van 2 kanten komt.
Ik geloof in geen enkel geloof dus een huwelijk in een kerk is voor mij uitgesloten.
Daar heb je een punt, van mij hoeft het ook niet zo nodig. Maar het is er nu eenmaal - en er zijn wel meer dingen waar ik niet zo'n behoefte aan heb - trekkertrekraces of boksgala's. Maar blijkbaar is ook daar publiek voor.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 13:38 schreef MarMar het volgende:
ik heb in eerdere posts al gezegd dat het van mij niet zo hoefdt, zo'n gay pride, ook omdat ik denk en merk aan reacties om me heen dat het OOK veel negatieve dingen oproept...
quote:Op donderdag 12 augustus 2004 13:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Neuckuh?![]()
Zo hetero ben je dus ook weer nietquote:Op donderdag 12 augustus 2004 13:45 schreef Monus het volgende:
![]()
Neuck je een beetje goed dan... een trioootje samen met je vriendje lijkt me wel okey![]()
zie mijn signaturequote:Op donderdag 12 augustus 2004 13:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat het negatieve dingen oproept is misschien een reden om als homo's toch af en toe van ons te laten horen. Ik vind dat we ook niet hoeven te verpieteren in een sfeer van "als je gewoon doet dan doe je gek genoeg" en in ons rijtjeshuis de perfecte monogame burger hoeven uit te hangen. Het leven is al saai genoeg
Ik zie ook wel dat een gay-pride veel negatieve reacties oproept. Helaas constateer ik ook dat vrijwel ieder evenement waar ergens het predikaat "homo" op prijkt negatieve reacties oproept. Vooral bij die mensen die er zelf niet bij waren.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 13:38 schreef MarMar het volgende:
het is gewoon wel zo dat de gay pride bepaalde mensen een beeld geeft van homo's... en dat hand in hand kunnen lopen, mensen die daar over vallen zijn eikels, persoonlijk vind ik het ALTIJD mooi om verliefde mensen te zien.
dat het niet zou moeten dat mensen een bepaald beeld krijgen van... wil nog niet zeggen dat dat niet gebeurt
ik heb in eerdere posts al gezegd dat het van mij niet zo hoefdt, zo'n gay pride, ook omdat ik denk en merk aan reacties om me heen dat het OOK veel negatieve dingen oproept...
aan de andere kant besef ik ook wel goed, dat evenementen als de gay pride er waarschijnlijk helemaal niet zouden zijn als mensen gewoon een stuk meer acceptatie in hun donder hadden voor wat niet "in hun straatje" past...
en sjah, als vrouw heb je het makkelijker denk ik... twee vrouwen die hand in hand lopen en eens een zoen geven, krijgen lang zoveel gezeur niet als twee mannen die datzelfde doen..
en dat er nog mensen zijn die vragen "wanneer ben je homo geworden" is TE triest voor woorden...
Sad but true...quote:Op donderdag 12 augustus 2004 13:56 schreef Lurky_Luke het volgende:
[..]
Ik zie ook wel dat een gay-pride veel negatieve reacties oproept. Helaas constateer ik ook dat vrijwel ieder evenement waar ergens het predikaat "homo" op prijkt negatieve reacties oproept. Vooral bij die mensen die er zelf niet bij waren.
Dan zijn er twee oplossingen:
- die evenementen maar niet houden en je als homo zo onzichtbaar mogelijk gedragen
- schijt hebben aan die onontkoombare negatievelingen en in ieder geval een leuke dag hebben
Want waar ik me over blijf verbazen is het feit dat de gay-pride zoveel negatieve reacties oproept, terwijl er nul komma nul op die manier gesproken wordt over de love-parades of zoiets als zomercarnaval. Qua uiterlijke verschijningsvorm: schaars geklede (maar nergens vulgaire!) mensen die uit hun dak gaan op vrolijke muziek!
Dat vervolgens mensen bij de gay-pride een negatief beeld hieraan koppelen heeft niets met de hele visuele vertoning te maken. Noemde men het evenement gewoon "de grachtenparade" en stonden er wat meer vrouwen (in bikini) tussen, dan zou niemand er verder veel woorden over vuil maken, en vond men het een mooi feestje
Eigenlijk is die constatering ook te triest voor woorden...
Misschien wordt het wel een keer tijd voor een "uit de stoel"-sessie voor hetero's (in analogie met "uit de kast" komen.)quote:Op donderdag 12 augustus 2004 14:05 schreef DennisMoore het volgende:
Mensen die er niet even zijn wezen kijken, en alleen de beelden van ons geweldige journaal kennen, hebben weinig recht van spreken.
Nee, ik heb andere ideeen over bepaalde zaken, maar dat verschil kan jij niet zien.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 13:38 schreef xman het volgende:
Ah de antwoord is al gegeven; je hebt gewoon een hekel aan homoactiviteiten in het algemeen.
Maakt niet uit wat ik doe, ik blijf in jouw ogen een relnicht.
Ach ja![]()
Precies, dat stomme journaal laat verdorie gewoon die boten zien. Linkse mediaquote:Op donderdag 12 augustus 2004 14:05 schreef DennisMoore het volgende:
Mensen die er niet even zijn wezen kijken, en alleen de beelden van ons geweldige journaal kennen, hebben weinig recht van spreken.
Ochja, het blijft (m.i.) aapjes kijken, maar da's best leuk en gezellig.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 14:08 schreef Lurky_Luke het volgende:
Misschien wordt het wel een keer tijd voor een "uit de stoel"-sessie voor hetero's (in analogie met "uit de kast" komen.)
Dat ze een keer met hun luie hetero-reet achter hun TV vandaan komen en onbevooroordeeld zelf gaan kijken hoe leuk het is. ("400.000 enthousiastelingen gingen U reeds voor!")
Vertel me nu eens wat er precies zedenloos is aan de gay-pride?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Homo-isten huilen iets te snel. Altijd als je kritiek op ze hebt vanwege hun zedenloze entertainmentpraktijken ...<knip>
ik heb zelden iemand zo hypokriet en ondoordacht zien lullen als jij...quote:Op donderdag 12 augustus 2004 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Homo-isten huilen iets te snel. Altijd als je kritiek op ze hebt vanwege hun zedenloze entertainmentpraktijken beginnen ze cynische edoch belachelijke niet serieus bedoelde vragen te stellen als:
1. Ben je al "out" ?
2. Heb je het je omgeving al verteld ?
3. Ben je latent homo ?
Het lijkt voor homo's wel alsof ze niets anders zien in mensen dan hun geaardheid. Ik snap dan niet waarom ze zo graag onderscheid maken op basis hiervan getuige de gay-café's, homo-sauna's etc.
Apartheid werkt discriminatie in de hand
Okay, dan gaan we wel proberen jongens te versieren in gewone cafés.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Het lijkt voor homo's wel alsof ze niets anders zien in mensen dan hun geaardheid. Ik snap dan niet waarom ze zo graag onderscheid maken op basis hiervan getuige de gay-café's, homo-sauna's etc.
daar moeten heteromannen imho sowieso niet zo over zeikenquote:Op donderdag 12 augustus 2004 15:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Okay, dan gaan we wel proberen jongens te versieren in gewone cafés.
Moet je ook niet janken natuurlijk, wanneer je daar in je kont geknepen wordt..
O ja? Zou ie soms latent homo zijn dan?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 15:07 schreef SCH het volgende:
Oh please - zullen we even niet op Bansheeboy reageren? Vrijwel iedere homodiscussie mondt uit in een BSB-topic nl.
zou me niet heel erg verbazen eigenlijkquote:Op donderdag 12 augustus 2004 15:15 schreef Lurky_Luke het volgende:
[..]
O ja? Zou ie soms latent homo zijn dan?![]()
![]()
![]()
Ik ben zowiezo geen voorstander van versieren. Ik zie liever mensen direct huwen, zoals het bij ons Islamitische traditie gaat b.v. Maar dat is een andere discours. Ten 2de accepteren dames van zedenrechten het ook niet als ze in hun achterwerk worden geknepen door hetero's. Dus ongeacht het café, zulke dingen doe je niet uit respect voor de lokale zeden, niet bij homo-isten niet bij hetero'squote:Op donderdag 12 augustus 2004 15:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Okay, dan gaan we wel proberen jongens te versieren in gewone cafés.
Moet je ook niet janken natuurlijk, wanneer je daar in je kont geknepen wordt..
homo-isten???quote:Op donderdag 12 augustus 2004 15:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
niet bij homo-isten niet bij hetero's
Nee, Naffers neuken elkaar wel vaker in elkaars hol, dat is omdat ze anders geen sex krijgen. Is geen homosexualiteit, maar gewoon elkaar ff helpen.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 15:15 schreef Lurky_Luke het volgende:
[..]
O ja? Zou ie soms latent homo zijn dan?![]()
![]()
![]()
Vrij kortzichtig!!! Op een feest wordt altijd gedronken en eventueel geblowd. Ik denk dat men hier in Nederland nog wel het verstandelijk vermogen heeft om in te kunnen zien dat men dat niet dagelijks doet nee! Het gaat om het feit dat het Gay Pride heet, homoseksualiteit wordt dus belicht (Lowlands is niet gericht op 1 specifieke groep) en wat de media hiervan laat zien. Dat wat dus geen goed beeld geeft.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 17:51 schreef MarMar het volgende:
zeg bsb, wat nou bij ons??
wat doe je hier dan?
on topic: dat de gay pride geen goed beeld van de werkelijkheid geeft lijkt me nogal logisch...
lowlands geeft ook niet een goed beeld van de levens van de gemiddelde bezoekers, die zitten echt niet het hele jaar door alleen maar te zuipen en te blowen..
ik niet althans
Goh, dus jij hoort noch bij de huppelkutjes die zwaar onderkleed, noch bij de dufkutten die op een gehuurde trekschuit in plastic tuinstoelen meededen?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:27 schreef Strijkplank het volgende:
Mijn vorige post werd weggehaald dus zal ik me wat inhouden en meer beargumenteren..
Had het er dus over mijn ergenis over de Gay Pride. Ik ben zelf homo en dat is ook de reden dat ik me er aan erger. Dit omdat er een vertekend beeld wordt geschetst van homo's. We zijn niet allemaal "zo".. waarom dan wel zoveel aandacht naar z'on feest? Ik vind het gewoon niet representatief. Er wrodt simpelweg geen rekening gehouden met de meerderheid.. Voor hetero's is het misschien makkelijk om te zeggen: "laat ze toch hun feestje vieren". Maar kun je je ook indenken dat juist veel homo's zich er aan ergeren, zich niet serieus voelen genomen (kom maar op met die grappen) en zelfs gekwetst voelen. Ok dat laatste gaat wel errug ver, maar toch..
Het is verder ok dat iedereen die dag "vrij" kan zijn, maar waarom gaat het gepaard met al die boten?? Waarom heet dat Gay Pride en niet Pride??
Ik ben in ieder geval niet de enige die zich er aan ergert. Het is al jaren een discussie en ik ken ook genoeg " normale" homo's die zich er dood aan ergeren.
Reacties?
jep jep.. heb ook wel de blikken gehad hoorquote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:41 schreef SCH het volgende:
Ik zie het verschil niet zo Strijkplank en vindt het wel een vrij goed voorbeeld. Lowlands is een manifestatie voor jongeren - en je moet de tv-kijkers de kost geven die denken dat alle jongeren zo zijn als de jongeren op Lowlands (was het maar waar denk ik dan).
Je zegt zelf al, als je er heen gaat krijg je de blikken... De Gay Pride zet sowieso door de naam een stempel op homoseksuelen. En er zijn verder veel meer van dit soort festivals waar veel jongeren komen. Bij Lowlands staat ook nergens 'Jongeren Lowlands' of 'Hetero Lowlands'. Ik snap ook wel dat het beeld van Gay Pride niet het beeld is van de doorsnee homoseksueel, maar veel denken er echt nog wel zo over, ik hoor het nog vaak genoeg..quote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:41 schreef MarMar het volgende:
[..]
jep jep.. heb ook wel de blikken gehad hoor
"ga jij als moeder naar lowlands?"
en dan bijna in 1 adem
"blow jij veel?"
de vergelijking van hoe mensen oordelen vormen over groeperingen (in het geval van lowlands jongeren, danwel oudere jongeren en festivalgangers in het algemeen) kan je toch echt wel maken strijkplank
En als de vrouw het niet ziet zitten en naar een blijf van me huis gaat schieten jullie haar dood, om maar eens een botte redenering te gebruiken. Uithuwerlijken, is een middeleeuwse traditie die ook door veel imams verworpen wordt. Ongeacht iemand ze geloof, overtuiging, of seksuele voorkeur dient iemand zelf keuzes te mogen maken. Maar iemand zou er nooit toe gedwongen mogen worden.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 15:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben zowiezo geen voorstander van versieren. Ik zie liever mensen direct huwen, zoals het bij ons Islamitische traditie gaat b.v. Maar dat is een andere discours. Ten 2de accepteren dames van zedenrechten het ook niet als ze in hun achterwerk worden geknepen door hetero's. Dus ongeacht het café, zulke dingen doe je niet uit respect voor de lokale zeden, niet bij homo-isten niet bij hetero's
Meer dan de helft van die boten is niet meer dan een gehuurde dekschuit met wat mensen erop in hun dagelijkse kloffie in plastic tuinstoelen met een pilsje in hun hand. Dus wat zit je nou eigenlijk te zeuren over dat die gayparade geen afspiegeling van de realiteit is?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 23:52 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Je zegt zelf al, als je er heen gaat krijg je de blikken... De Gay Pride zet sowieso door de naam een stempel op homoseksuelen. En er zijn verder veel meer van dit soort festivals waar veel jongeren komen. Bij Lowlands staat ook nergens 'Jongeren Lowlands' of 'Hetero Lowlands'. Ik snap ook wel dat het beeld van Gay Pride niet het beeld is van de doorsnee homoseksueel, maar veel denken er echt nog wel zo over, ik hoor het nog vaak genoeg..
Nogmaals: er zijn veel meerdere festivals die in het nieuws komen. Zo'n feest als de Gay Pride echter veel minder en ze laten altijd dezelfde beelden zien.
De vergelijking met Lowlands gaat een heeeeeel klein beetje op, maar is niet bijster sterk vind ik. Als jij vind dat Lowlands voor een dusdanig slecht beeld zorgt moet je er ook wat van zeggen.. net als ik doe. En we hebben het nu dus over de Gay Pride en niet over Lowlands.
Dan schieten wij haar doodquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 01:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
En als de vrouw het niet ziet zitten en naar een blijf van me huis gaat schieten jullie haar dood, om maar eens een botte redenering te gebruiken.
Wie heeft het over uithuwelijken ? Daar ben ik zelf ook tegen. Ik ben een voorstander van gearrangeerde huwelijken met instemming/toestemming van beide partners (man en vrouw wel te verstaan).quote:Uithuwerlijken, is een middeleeuwse traditie die ook door veel imams verworpen wordt.
Tnx, een samenvatting van mijn visiequote:Ongeacht iemand ze geloof, overtuiging, of seksuele voorkeur dient iemand zelf keuzes te mogen maken. Maar iemand zou er nooit toe gedwongen mogen worden.
Dat geloof ik ook wel maar de vraag is of je vanwege de kortzichtigheid en domheid van mensen dit soort dingen moet veranderen. Ik ben er voor dat die mensen veranderen; of niet, moeten ze zelf weten.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 23:52 schreef Strijkplank het volgende:
Ik snap ook wel dat het beeld van Gay Pride niet het beeld is van de doorsnee homoseksueel, maar veel denken er echt nog wel zo over, ik hoor het nog vaak genoeg..
Begrijp me niet verkeerd. Ik beoordeel mensen niet op hun geaardheid. Homo-isten kunnen gerust goede mensen zijn, al is het best moeilijk. Maar het gaat m.i. compleet tegen de natuur in. De natuur is zo ingesteld dat men zich voortplant, homo-isten kunnen dit niet, al hebben ze 5 jaar non-stop gemeenschap.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 09:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel maar de vraag is of je vanwege de kortzichtigheid en domheid van mensen dit soort dingen moet veranderen. Ik ben er voor dat die mensen veranderen; of niet, moeten ze zelf weten.
[debiel] Beter dan de inteelt die bij alle islam-isten het gevolg is. [/debiel]quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 09:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Mijn vraag is dus: Kunnen homo-isten met zichzelf leven zonder schuldgevoel terwijl ze weten dat ze verantwoordelijk [/i]kunnen[i] zijn voor vernietiging van de mensheid op lange termijn omdat zij zich niet voortplanten ?
Ik vind het beiden fout. Ik ben geen voorstander van inteelt, incest en homo-isme, maar dat kan iedereen hier op Fok! beamen ten opzichte van mij.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 09:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
[debiel] Beter dan de inteelt die bij alle islam-isten het gevolg is. [/debiel]
Xman, bring it on!.
Een trollend usertje dat niet zoveel kaas gegeten heeft van biologie.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 09:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind een normaal huwelijk, tussen man en vrouw normaal, zo hoort het vind ik. Maar ja, wie ben ik
Je weet nu toch wel dat ik je moet vermoorden jan-pieter!quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 09:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
[debiel] Beter dan de inteelt die bij alle islam-isten het gevolg is. [/debiel]
Xman, bring it on!.
Ach, je kan die arme jongen toch niet kwalijk nemen dat hij geen weerstand biedt aan een zuigende user....quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 09:53 schreef xman het volgende:
[..]
Je weet nu toch wel dat ik je moet vermoorden jan-pieter!![]()
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 09:53 schreef xman het volgende:
[..]
Je weet nu toch wel dat ik je moet vermoorden jan-pieter!![]()
Inmiddels kom ik al zo lang op Fok! dat iedereen hier kan beamen dat ik geen troll ben. Van biologie heb ik inderdaad niet veel kaas gegeten, maar dat heeft weinig tot niks met dit onderwerp te maken me dunktquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 09:50 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Een trollend usertje dat niet zoveel kaas gegeten heeft van biologie..
Je kan je onmogelijk schuldig voelen voor iets wat natuurlijk is. Het is natuurlijk dat je wilt voortplanten. Daar is dus niks mis mee. Maar ik merk in je vraagstelling een lichte haat voor hetero's ? Waarom is dat zo ? Of heb ik het mis ?quote:Maareh... wat ik mij dan afvraag, voel jij je als hetero niet enorm schuldig over de enorme overbevoking hier op aarde? Jullie neuken maar als konijnen, waarbij vooral de islam-isten verantwoordelijk zijn voor de grote gezinnen. Als dat nog even zo doorgaat, is de aarde te klein geworden voor alle mensen, breken er nog meer oorlogen, milieurampen en hongersnood uit. Daar moet jij je als hetero toch wel enorm schuldig door voelen..
En homoseksualiteit is niet natuurlijk? Waar komt het dan vandaan? Is het iets synthetisch?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Je kan je onmogelijk schuldig voelen voor iets wat natuurlijk is.
Ach, hij weet toch niet waar mijn huis woont. (Geloof ik...)quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:13 schreef SCH het volgende:
Jeetje, het hele homo-slowchat topic wordt straks uitgemoord.
Beheers je xman
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:14 schreef Twoflower het volgende:
En daarnaast kom ik al vrijwel niet meer in dat topic...
Als je dat zo wil noemen... In ieder geval wat (eigen)wijzer...quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben je volwassen geworden?
Ik ben ooit bij je thuis geweest jongetje...quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:14 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Ach, hij weet toch niet waar mijn huis woont. (Geloof ik...)En daarnaast kom ik al vrijwel niet meer in dat topic...
Goed zo.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:20 schreef Twoflower het volgende:
Als je dat zo wil noemen... In ieder geval wat (eigen)wijzer...
O ja shit. Maar zou je dat nog terug kunnen vinden dan?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:21 schreef xman het volgende:
[..]
Ik ben ooit bij je thuis geweest jongetje...![]()
Neen, is niet natuurlijk. Alleen lichamelijk en taalkundig gezien zijn er al problemen, de natuur is onmogelijk gemaakt om gemeenschap te hebben middels het achterwerk. Ik denk ook dat iedereen als hetero wordt geboren en dat de omgeving of de persoon zelf zich laat aanzetten om zich te verberen tot het homo-isme...quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:07 schreef Twoflower het volgende:
[..]
En homoseksualiteit is niet natuurlijk? Waar komt het dan vandaan? Is het iets synthetisch?![]()
Laatste reactie van mij, want ik snap al dat er niet veel bij jou doordringt:quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, is niet natuurlijk. Alleen lichamelijk en taalkundig gezien zijn er al problemen, de natuur is onmogelijk gemaakt om gemeenschap te hebben middels het achterwerk. Ik denk ook dat iedereen als hetero wordt geboren en dat de omgeving of de persoon zelf zich laat aanzetten om zich te verberen tot het homo-isme...
Een stekker doe je toch ook niet in een stekker. Stekker is voor het stopcontact gemaakt, om het maar droog te zeggen
Dat ben ik niet met je eens, maar toch bedankt voor je reactiequote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:27 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Laatste reactie van mij, want ik snap al dat er niet veel bij jou doordringt:
Dan kan ik helaas niet als argument zienquote:Stekkers kennen geen evolutie, de mens wel.
Nee, geen directe last. Maar omdat er mensen zijn die dat soort beelden op tv zien (en niet altijd evenveel verstand hebben) krijgen zo wel een eenzijdig beeld, wat op andere momenten wel voor last [b]KAN[/.b] zorgen. Zelf heb ik er geloof ik nog geen last van gehad, maar ik kan het me wel voorstellen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:50 schreef Persephony het volgende:
Mensen met een beetje verstand snappen echt wel dat in de Gay Pride niet your local homosexual meedoet. Alle mensen zijn verschillend, ongeacht sexuele voorkeur. Dat de naam Gay Pride dan misschien wat ongelukkig gekozen is: á lá. Maar verder zeg ik: leven en laten leven.
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die hier echt last van hebben. Als je het niet wilt zien, ga je gewoon fijn niet kijken.
Als je denkt dat ik een macho ben, op een bepaalde manier mischien wel maar zeker niet het typische macho die zo trots is over zijn hetero zijn. In zuid spanje val ik als man behoorlijk uit de boot.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 13:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo hetero ben je dus ook weer niet
ik raak altijd een beetje verward van trio's: letterlijk en figuurlijk
Als je nou niet uit je nek zou zitten kletsen en vorige week even had gekeken, dan had je kunnen weten dat in die Gayparade juist wel your average local homosexual meedeed. Wat het overigens maar een saaie bedoening maakte. Waar je een Spetterend Carnaval verwachtte kreeg je nichten die zonder enige fantasie op een boot met plastic stoelen en een paar kratten bier waren gaan zitten om in een optocht te gaan rondvaren. Het leek de plezierbootjesparade die je elke zomer door de Oude Gracht in Utrecht langs ziet komen wel.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:50 schreef Persephony het volgende:
Mensen met een beetje verstand snappen echt wel dat in de Gay Pride niet your local homosexual meedoet. Alle mensen zijn verschillend, ongeacht sexuele voorkeur. Dat de naam Gay Pride dan misschien wat ongelukkig gekozen is: á lá. Maar verder zeg ik: leven en laten leven.
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die hier echt last van hebben. Als je het niet wilt zien, ga je gewoon fijn niet kijken.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 14:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als je nou niet uit je nek zou zitten kletsen en vorige week even had gekeken, dan had je kunnen weten dat in die Gayparade juist wel your average local homosexual meedeed. Wat het overigens maar een saaie bedoening maakte. Waar je een Spetterend Carnaval verwachtte kreeg je nichten die zonder enige fantasie op een boot met plastic stoelen en een paar kratten bier waren gaan zitten om in een optocht te gaan rondvaren. Het leek de plezierbootjesparade die je elke zomer door de Oude Gracht in Utrecht langs ziet komen wel.
Met uitzondering van de paar boten die wel extravagant waren. Die kregen dan ook meestal een warme ontvangst van het publiek dat voor de rest vooral verveeld was.
Mooi dat die boot een warm onthaal krijgt. Nu alleen de naam van het festival veranderen en ze mogen wat mij betreft zo gek doen als ze willen..quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 14:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als je nou niet uit je nek zou zitten kletsen en vorige week even had gekeken, dan had je kunnen weten dat in die Gayparade juist wel your average local homosexual meedeed. Wat het overigens maar een saaie bedoening maakte. Waar je een Spetterend Carnaval verwachtte kreeg je nichten die zonder enige fantasie op een boot met plastic stoelen en een paar kratten bier waren gaan zitten om in een optocht te gaan rondvaren. Het leek de plezierbootjesparade die je elke zomer door de Oude Gracht in Utrecht langs ziet komen wel.
Met uitzondering van de paar boten die wel extravagant waren. Die kregen dan ook meestal een warme ontvangst van het publiek dat voor de rest vooral verveeld was.
LOLquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, is niet natuurlijk. Alleen lichamelijk en taalkundig gezien zijn er al problemen, de natuur is onmogelijk gemaakt om gemeenschap te hebben middels het achterwerk.
maar stel dat we allemaal biseksueel zouden zijn. Dus dat we én seks met hetzelfde geslacht en met het andere geslacht (wat volop gebeurd overigens) zouden hebben, wat is dan het probleem?? Het is juist heel onnatuurlijk om te denken dat het onnatuurlijk is. De mens is werkelijk de 1e soort die het als onnatuurlijk ziet. Onderzoek heeft uitgewezen dat er nauwelijks een diersoort te vinden is die geen seks met hetzelfde geslacht heeft.. waarom mogen wij het dan niet??? Of wou je soms beweren dat de hele wereld, inclusief dieren, fout bezig is???quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, is niet natuurlijk. Alleen lichamelijk en taalkundig gezien zijn er al problemen, de natuur is onmogelijk gemaakt om gemeenschap te hebben middels het achterwerk. Ik denk ook dat iedereen als hetero wordt geboren en dat de omgeving of de persoon zelf zich laat aanzetten om zich te verberen tot het homo-isme...
Een stekker doe je toch ook niet in een stekker. Stekker is voor het stopcontact gemaakt, om het maar droog te zeggen
De domste vraag die ik ooit gehoord heb, hoe oud ben jij eigenlijk?quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zit die strijkplank voor je kop of zo? De enige relevante naam die ze die Gayparade anders zouden kunnen geven was 'Overwegend-saaie-bierdrinkers-op-roestige-dekschuitenparade'. Dan bekt Gayparade nog net iets lekkerder.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:02 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Mooi dat die boot een warm onthaal krijgt. Nu alleen de naam van het festival veranderen en ze mogen wat mij betreft zo gek doen als ze willen..
Ik ben 24 jaar. Maar zo dom is die vraag niet. Ik heb nl. aangegeven dat ik dat wilde wetenquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:19 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
De domste vraag die ik ooit gehoord heb, hoe oud ben jij eigenlijk?![]()
Nu er kennelijk geen domme vragen bestaan; hoe lang ben jij al debiel en waarom heb je besloten dat te blijven?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben 24 jaar. Maar zo dom is die vraag niet. Ik heb nl. aangegeven dat ik dat wilde weten
Durf je niet meer te reageren op wat HiZ en ik net zeiden over homoseksualiteit in de natuur???quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben 24 jaar. Maar zo dom is die vraag niet. Ik heb nl. aangegeven dat ik dat wilde weten
Ik kan met nie herinneren iets te hebben gezegd over homoseksualiteit in de natuur. Ik heb uitsluitend commentaar gehad op het pisnichterige afzeiken van mensen die een feestje organiseren.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:31 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Durf je niet meer te reageren op wat HiZ en ik net zeiden over homoseksualiteit in de natuur???
Deze is wel leukquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Geef toe BSB, je bent vreselijk nieuwsgierig naar homosexualiteit omdat je met je eigen homosexualiteit in de knoop zit.
je hebt nogal wat te doen he? hulp nodig?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 09:11 schreef xman het volgende:
Wie hier op reageert maak ik af!![]()
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 09:11 schreef xman het volgende:
Wie hier op reageert maak ik af!![]()
Het moest zijn andromeda1968, blijkbaar heeft bsb er geen commentaar meer op..quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik kan met nie herinneren iets te hebben gezegd over homoseksualiteit in de natuur. Ik heb uitsluitend commentaar gehad op het pisnichterige afzeiken van mensen die een feestje organiseren.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:49 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Het moest zijn andromeda1968, blijkbaar heeft bsb er geen commentaar meer op..
Welk onderzoekje...quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:10 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
maar stel dat we allemaal biseksueel zouden zijn. Dus dat we én seks met hetzelfde geslacht en met het andere geslacht (wat volop gebeurd overigens) zouden hebben, wat is dan het probleem?? Het is juist heel onnatuurlijk om te denken dat het onnatuurlijk is. De mens is werkelijk de 1e soort die het als onnatuurlijk ziet. Onderzoek heeft uitgewezen dat er nauwelijks een diersoort te vinden is die geen seks met hetzelfde geslacht heeft.. waarom mogen wij het dan niet??? Of wou je soms beweren dat de hele wereld, inclusief dieren, fout bezig is???![]()
Kan de namen niet meer herinneren, maar heb er over gelezen in Volkskrant Magazine en de Groene Amsterdammer. Laatste blad is trouwens aan te raden..quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 17:56 schreef Monus het volgende:
[..]
Welk onderzoekje...
hmmm geen bronnetje...quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 21:30 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Kan de namen niet meer herinneren, maar heb er over gelezen in Volkskrant Magazine en de Groene Amsterdammer. Laatste blad is trouwens aan te raden..
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:07 schreef Dromenvanger het volgende:
Zolang ze me niet lastig vallen is alles goed.
Kan wel voor je zoeken hoor, maar het is toch ook wel een beetje algemene kennis. Las het laatst ook in het blad "Psychologie" trouwens..quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 12:59 schreef Monus het volgende:
[..]
hmmm geen bronnetje...
men heeft het hier op deze forum er vaak over gehad maar heb nog nooit een bron kunnen zien van dit onderzoek.
Heeft iemand een bron???
Ja, graag want ik kan het niet vinden op het net, en aangezien ik niet in nederland woon krijg ik die bladen die je opnoemt niet onder ogen. Zou ook wel graag de namen van de onderzoekers willen weten.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:09 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Kan wel voor je zoeken hoor, maar het is toch ook wel een beetje algemene kennis. Las het laatst ook in het blad "Psychologie" trouwens..
...is nogal een statement als je nagaat hoeveel diersoorten op deze aarde rondlopen.quote:Onderzoek heeft uitgewezen dat er nauwelijks een diersoort te vinden is die geen seks met hetzelfde geslacht heeft...
Er zijn zoveeel bronnen joh! Alle diersoorten is misschien overdreven (lees net ergens dat het over 450 diersoorten gaat), maar tik maar eens "homoseksualiteit onder dieren" in bij google. Genoeg leesvoer, ook namen van onderzoekers. Ook tegenstrijdige onderzoeken natuurlijk, maar ze zijn er volgens mij wel over eens dat homoseksualiteit volop voorkomt in het dierenrijk.. dus niet lui zijn en gaan lezen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:20 schreef Monus het volgende:
[..]
Ja, graag want ik kan het niet vinden op het net, en aangezien ik niet in nederland woon krijg ik die bladen die je opnoemt niet onder ogen. Zou ook wel graag de namen van de onderzoekers willen weten.
Een statement als...
[..]
...is nogal een statement als je nagaat hoeveel diersoorten op deze aarde rondlopen.
wedden dat ik vaker lastig gevallen ben door een heteroman dan jij door een homoseksuele man?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:07 schreef Dromenvanger het volgende:
Zolang ze me niet lastig vallen is alles goed.
En hoevaak ben je al lastig gevallen door homoseksuele mannen ?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:56 schreef MarMar het volgende:
[..]
wedden dat ik vaker lastig gevallen ben door een heteroman dan jij door een homoseksuele man?
Wedden dat hij vaker is lastig gevallen door een hetero man dan door een homo..quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:56 schreef MarMar het volgende:
[..]
wedden dat ik vaker lastig gevallen ben door een heteroman dan jij door een homoseksuele man?
als ik lekker rustig op stap wil zonder irritante handtastelijke gozers, ga ik naar een homobarquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
En hoevaak ben je al lastig gevallen door homoseksuele mannen ?![]()
en dan al die meiden achter je aan...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:07 schreef MarMar het volgende:
[..]
als ik lekker rustig op stap wil zonder irritante handtastelijke gozers, ga ik naar een homobar
Als ik heel eerlijk mag zijn en niet wil trollen vind ik dat homobars-sauna's-kastelen het beeld van homo-isten juist aantast. Niet alle homo-isten geven zich over aan hun ietwat afwijkende lusten. Je hebt er homo-isten bij die keurig een gezinnetje hebben. Nu wil ik niet zeggen dat homo-isten die zich wel aan hun lusten overgeven fout zijn, maar het is dus wel zo.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 20:12 schreef Monus het volgende:
[..]
en dan al die meiden achter je aan...![]()
die zijn een stuk minder irritant dan heteromannen meestal en ik vind af en toe een vrouw helemaal niet ergquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 20:12 schreef Monus het volgende:
[..]
en dan al die meiden achter je aan...![]()
als je neukt met een meisje die aan je uitgehuwlijkt is geef je je niet over aan lusten zeker?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 20:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk mag zijn en niet wil trollen vind ik dat homobars-sauna's-kastelen het beeld van homo-isten juist aantast. Niet alle homo-isten geven zich over aan hun ietwat afwijkende lusten. Je hebt er homo-isten bij die keurig een gezinnetje hebben. Nu wil ik niet zeggen dat homo-isten die zich wel aan hun lusten overgeven fout zijn, maar het is dus wel zo.
Er is op zich niks mis met genieten, maar er zijn er bij die genieten van kinderen of van dieren, genot is geen vrijbrief voor "zieke" huishoudactiesquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:07 schreef MarMar het volgende:
[..]
als je neukt met een meisje die aan je uitgehuwlijkt is geef je je niet over aan lusten zeker?
mensen die het met elkaar doen omdat ze dat BEIDE echt willen... dat zie ik toch veel en veel liever...
wat heb je aan een leven als je er niet eens van mag genieten
idd, als vrouw.. het lijk me vreselijk om aan iemand "gegeven" te worden.. geen keuze te hebben met wie ik het bed ik wil duiken maar gewoon MOETEN met iemand die je niet eens zelf mag uitzoeken..quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Persoonlijk zie ik uithuwelijken als ziek
Mag je zeggen, die zijn vaak 100 keer handtastelijker dan homoseksuele mannen.. voor de grap dan natuurlijk...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:56 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ondertussen heeft BansheeBoy nog steeds niet gereageerd op het feit dat homoseksualiteit al bij 450 andere diersoorten is geconstateerd.. (dat we het even niet vergeten)quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er is op zich niks mis met genieten, maar er zijn er bij die genieten van kinderen of van dieren, genot is geen vrijbrief voor "zieke" huishoudacties
offtopic:quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 20:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Niet alle homo-isten geven zich over aan hun ietwat afwijkende lusten. Je hebt er homo-isten bij die keurig een gezinnetje hebben.
psies!! als een heteroman een hand op je kont legt en je word kwaad als vrouw, moet je je niet aanstellen, zou je diezelfde gozer eens moeten horen als een gozer een hand op zijn kont legt...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:31 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Mag je zeggen, die zijn vaak 100 keer handtastelijker dan homoseksuele mannen.. voor de grap dan natuurlijk...![]()
Precies, maar de homofoben zullen wel altijd iets vinden om het als abnormaal te beschouwen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:34 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Ondertussen heeft BansheeBoy nog steeds niet gereageerd op het feit dat homoseksualiteit al bij 450 andere diersoorten is geconstateerd.. (dat we het even niet vergeten)
450... het waren 450 onderzochte dierensoorten (meenste waren zoogdieren) waarvan 190 homoseksualiteit is geconstateerd. Moet je wel eerst je eigen propaganda goed lezen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:34 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Ondertussen heeft BansheeBoy nog steeds niet gereageerd op het feit dat homoseksualiteit al bij 450 andere diersoorten is geconstateerd.. (dat we het even niet vergeten)
Er zijn genoeg homos die je als abnormaal kan beschouwen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 01:28 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
Precies, maar de homofoben zullen wel altijd iets vinden om het als abnormaal te beschouwen.![]()
Dan zou ik wel heel scheef zijn. Volgens mij staat er dat er 190 soorten in zijn boek staan beschreven en dat het bij "450 soorten zoogdieren en vogels aangetroffen en geregistreerd." Ik neem aan dat je doelt op de link http://peter.vermij.com/stuk/homodier.htm ?quote:Op zondag 15 augustus 2004 12:31 schreef Monus het volgende:
[..]
450... het waren 450 onderzochte dierensoorten (meenste waren zoogdieren) waarvan 190 homoseksualiteit is geconstateerd. Moet je wel eerst je eigen propaganda goed lezen.
Nou denk dat van de 190 diersoorten waarschijnlijk een heleboel dieren homoseksuale uitspattingen hebben omdat ze nooit met een vrouwtje sex kunnen hebben vanwege de rang orde. De vraag is dan ook op de dieren homos zijn of gewoon erg geil en dat ze elkaar behelpen omdat ze anders nooit tot sex komen. Bij sommige diersoorten vond ik het erg vergezocht.
Bij een aantal andere diersoorten lijkt er inderdaad echte homoseksualiteit tebestaan.
maar tja... ik heb homoseksualiteit nog nooit onnatuurlijk gevonden.
Met de cijfer kan je wel gelijk hebben, maar die link bedoel ik niet.quote:Op zondag 15 augustus 2004 14:56 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Dan zou ik wel heel scheef zijn. Volgens mij staat er dat er 190 soorten in zijn boek staan beschreven en dat het bij "450 soorten zoogdieren en vogels aangetroffen en geregistreerd." Ik neem aan dat je doelt op de link http://peter.vermij.com/stuk/homodier.htm ?
Letterlijk staat er:
"alles wat God en de Zimbabwaanse president aan gelijkgeslachtelijke genegenheid hebben verboden, is inmiddels bij meer dan 450 soorten zoogdieren en vogels aangetroffen en geregistreerd."
en verder:
"n zijn boek verzamelde Bagemihl vele honderden voorbeelden van ‘homoseksueel gedrag’ uit allerlei wetenschappelijke bronnen. Het encyclopedische deel van Biological exuberance omvat beschrijvingen van 190 van de in totaal 450 zoogdier- en vogelsoorten waarover hij informatie kon vinden."
De nuance wordt door de auteur blijkbaar zelf al aangebracht: Van:http://peter.vermij.com/stuk/homodier.htmquote:Op zondag 15 augustus 2004 15:39 schreef Monus het volgende:
[..]
Met de cijfer kan je wel gelijk hebben, maar die link bedoel ik niet.
"I'm not just a mirror of myself," says bagemihl, 36, a gay biologist who lives in Seattle. "I'm finding a mirror of the larger diversity that exists among animals and people."
Vanwege dit vraag ik me af hoever het objectief of wisfull thinking is.
En bij sommige diersoorten (zoals hij die beschijft) kan je inderdaad over homosexuality spreken, maar bij een heleboel dieren is het wisfull thinking van hem.
Dat een homoseksuele bioloog meer "begeistert" raakt van dit onderwerp dan een heteroseksuele bioloog lijkt me evident. Maar om daarom nu z'n onderzoek in twijfel te trekken, vind ik wel erg ver gaan. Zou een heteroseksuele wetenschapper minder objectief zijn geweest dan?quote:De term ‘homoseksueel gedrag’ blijkt bij Bagemihl overigens een ruime vergaarbak van gedragingen, variërend van begroetingsrituelen, liefkozingen, duurzame paarbanden, wederzijdse masturbatie en bestijgingen tot ouderparen van het zelfde geslacht. Net als bij mensen valt het bij dieren niet mee een scherpe definitie van het begrip ‘homoseksueel’ te bedenken.
Intermediair,16 juni 1999 Š Peter J. Vermijquote:Op zondag 15 augustus 2004 16:21 schreef Tarak het volgende:
[..]
De nuance wordt door de auteur blijkbaar zelf al aangebracht: Van:http://peter.vermij.com/stuk/homodier.htm
[..]
Als een heteroseksuele wetenschapper zoekt naar bewijzen voor homosexuality, dan is hij waarschijnlijk meer objectiefquote:Zou een heteroseksuele wetenschapper minder objectief zijn geweest dan?![]()
Inderdaad een ruime vergaar bak... met andere woorden 'wisfull thinking'.quote:De term ‘homoseksueel gedrag’ blijkt bij Bagemihl overigens een ruime vergaarbak van gedragingen, variërend van begroetingsrituelen, liefkozingen, duurzame paarbanden, wederzijdse masturbatie en bestijgingen tot ouderparen van het zelfde geslacht.
Voor veel mensen voelt het gewoon onnatuurlijk.quote:Op zondag 15 augustus 2004 16:57 schreef DennisMoore het volgende:
Voor veel mensen voelt het gewoon natuurlijk.
En daar gaat het om. De mens is hier de maat.
En die mensen voor wie het onnatuurlijk voelt, hoeven er dan ook niet aan mee te doen. Simpel.quote:Op zondag 15 augustus 2004 17:08 schreef Monus het volgende:
Voor veel mensen voelt het gewoon onnatuurlijk.
Nee, de hele discussie lijkt zo zinloos. Wat is het doel ervan? Moet er een soort rechtvaardiging gevonden worden? Of is het gewoon de 'zucht naar kennis'?quote:Tja... het is maar hoe je het wil bekijken... he
Ik neem aan dat de heer Vermij citeert uit het boek.quote:Op zondag 15 augustus 2004 17:06 schreef Monus het volgende:
[..]
Intermediair,16 juni 1999 Š Peter J. Vermij
Dit stuk is niet van de auteur als je dat bedoelt, in iedergaval heb ik dat stuk niet gelezen.
Of juist niet objectief, want zo'n wetenschapper is immers heteroseksueel en brengt dus z'n eigen opinie over homoseksualiteit mee in z'n onderzoek. Mijn punt was dus ook eigenlijk, als je zo gaat redeneren, blijf je bezig.quote:Als een heteroseksuele wetenschapper zoekt naar bewijzen voor homosexuality, dan is hij waarschijnlijk meer objectief
Gezien deze post vind je het wetenschappelijk gehalte van het boek blijkbaar weer helemaal niet interessant en ga je de culturele hoek weer in.quote:Voor veel mensen voelt het gewoon onnatuurlijk.
*zucht* pas maar op als je naar het dolfinarium gaat, dolfijnen zijn berucht om hun homoseksuele gedrag. En dat is echt geen wishful thinking.quote:Inderdaad een ruime vergaar bak... met andere woorden 'wisfull thinking'.
Volgens mij is het zijn mening.quote:Op zondag 15 augustus 2004 17:39 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de heer Vermij citeert uit het boek.
[..]
Als iets belangrijk voor een wetenschappelijk onderzoek dan is het objectief.quote:Of juist niet objectief, want zo'n wetenschapper is immers heteroseksueel en brengt dus z'n eigen opinie over homoseksualiteit mee in z'n onderzoek. Mijn punt was dus ook eigenlijk, als je zo gaat redeneren, blijf je bezig.
Ik heb al vertelt dat het bij een aantal diersoorten inderdaad om homosexuality gaat. Lees het nog een keer, maar bij een heleboel zaken wil hij het zien.quote:Voor wat wetenschap is en wat niet bestaan ook objectieve normen. In dit geval heeft hij homoseksuele uitingsvormen onder hogere diersoorten onderzocht.
Ik betwijfel of een boek als dit nu het keiharde wetenschap is, maar het is wel een boek vol voorbeelden die leuk op een rijtje zijn gezet iig.
[..]
Zijn post was in een culturel hoek, ik heb alleen een woordje veranderd om te laten zien dat het niet zo gemakkelijk is.quote:Gezien deze post vind je het wetenschappelijk gehalte van het boek blijkbaar weer helemaal niet interessant en ga je de culturele hoek weer in.
[..]
* zucht * leest men in nederland nog???quote:*zucht* pas maar op als je naar het dolfinarium gaat, dolfijnen zijn berucht om hun homoseksuele gedrag. En dat is echt geen wishful thinking.
1 van de diersoorten waar hij waarschijnlijk gelijk heeft...quote:Op zondag 15 augustus 2004 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Bonobo´s zijn trouwens notoire 2 walletjes eters
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |