abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 augustus 2004 @ 23:27:16 #1
78500 Strijkplank
Houd je vuurwerk in de hand!
pi_21088882
Mijn vorige post werd weggehaald dus zal ik me wat inhouden en meer beargumenteren..

Had het er dus over mijn ergenis over de Gay Pride. Ik ben zelf homo en dat is ook de reden dat ik me er aan erger. Dit omdat er een vertekend beeld wordt geschetst van homo's. We zijn niet allemaal "zo".. waarom dan wel zoveel aandacht naar z'on feest? Ik vind het gewoon niet representatief. Er wrodt simpelweg geen rekening gehouden met de meerderheid.. Voor hetero's is het misschien makkelijk om te zeggen: "laat ze toch hun feestje vieren". Maar kun je je ook indenken dat juist veel homo's zich er aan ergeren, zich niet serieus voelen genomen (kom maar op met die grappen) en zelfs gekwetst voelen. Ok dat laatste gaat wel errug ver, maar toch..

Het is verder ok dat iedereen die dag "vrij" kan zijn, maar waarom gaat het gepaard met al die boten?? Waarom heet dat Gay Pride en niet Pride??

Ik ben in ieder geval niet de enige die zich er aan ergert. Het is al jaren een discussie en ik ken ook genoeg " normale" homo's die zich er dood aan ergeren.

Reacties?
Sommige dingen zijn moeilijk te voorspellen, met name de toekomst..
http://youtube.com/watch?v=DUf32hm8FRM
http://icecast.freeteam.nl:8000/repo
  donderdag 5 augustus 2004 @ 23:44:18 #2
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_21089424
Ik ben zowiezo tegen die samenscholing van allerlei SOA's bij elkaar. Dan zie je nog elke homo zo goed als naakt of in roze kleding, kom op zeg. Dat je homo bent en je er niet aan overgeeft dus geen sex hebt met dezelfde sexe is ok, een homo die af en toe kijkt naar hetzelfde geslacht is tot daaraantoe. Maar dit slaat echt alles. Ik heb volgens mij ook het gevoel dat echte homo's hier niet blij mij zijn.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_21089438
Je hebt toch al een topic in KLB?
pi_21089476
Het is trouwens vooral een hetero-feest, die komen er op af.
Ik vind het allemaal best trouwens en snap je punt niet zo. Ga lekker doen waar je goed in bent en laat deze mensen hun ding doen.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 23:47:59 #5
13462 BansheeBoy
pi_21089524
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:46 schreef SCH het volgende:
Ik vind het allemaal best trouwens en snap je punt niet zo. Ga lekker doen waar je goed in bent en laat deze mensen hun ding doen.
Mee eens

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 23:49:21 #6
78500 Strijkplank
pi_21089566
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:45 schreef SCH het volgende:
Je hebt toch al een topic in KLB?
oh, dan hebben ze hem verplaatst.. moet ik op 2 plaatsen gaan reageren verwijs ze daar wel ff door
  donderdag 5 augustus 2004 @ 23:50:17 #7
13462 BansheeBoy
pi_21089611
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:49 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

oh, dan hebben ze hem verplaatst.. moet ik op 2 plaatsen gaan reageren verwijs ze daar wel ff door
Crossposten, bijna even erg als Gay(parades)

donderdag 5 augustus 2004 @ 23:54:49 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21089743
ben ik net verhuist naar de prinsengracht krijg ik dit weer op mijn dak . Er zijn genoeg gasten die het blijkebaar wel lekker vinden om uit hun dak te gaan op een bootje, laat ze lekker zou ik zeggen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 5 augustus 2004 @ 23:56:07 #9
78500 Strijkplank
pi_21089786
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:46 schreef SCH het volgende:
Het is trouwens vooral een hetero-feest, die komen er op af.
Hetero feest.. ze komen voor de GAY pride. Wil deze mensen wel hun ding laten doen, maar noem het dan geen GAY pride, maar laat gay weg!!! Zei ik ook al in mn post trouwens, LEZEN!
  Overall beste user 2022 donderdag 5 augustus 2004 @ 23:56:16 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_21089793
da's overal een bekend gegeven.
quote:
Gay-Pride Parade Sets Mainstream Acceptance Of Gays Back 50 Years

Posted on 05/04/2002 4:48:50 PM PDT by Tomalak

WEST HOLLYWOOD, CA—The mainstream acceptance of gays and lesbians, a hard-won civil-rights victory gained through decades of struggle against prejudice and discrimination, was set back at least 50 years Saturday in the wake of the annual Los Angeles Gay Pride Parade.

"I'd always thought gays were regular people, just like you and me, and that the stereotype of homosexuals as hedonistic, sex-crazed deviants was just a destructive myth," said mother of four Hannah Jarrett, 41, mortified at the sight of 17 tanned and oiled boys cavorting in jock straps to a throbbing techno beat on a float shaped like an enormous phallus. "Boy, oh, boy, was I wrong."

The parade, organized by the Los Angeles Gay And Lesbian And Bisexual And Transvestite And Transgender Alliance (LAGALABATATA), was intended to "promote acceptance, tolerance, and equality for the city's gay community." Just the opposite, however, was accomplished, as the event confirmed the worst fears of thousands of non-gay spectators, cementing in their minds a debauched and distorted image of gay life straight out of the most virulent right-wing hate literature.

Among the parade sights and sounds that did inestimable harm to the gay-rights cause: a group of obese women in leather biker outfits passing out clitoris-shaped lollipops to horrified onlookers; a man in military uniform leading a submissive masochist, clad in diapers and a baby bonnet, around on a dog leash; several Hispanic dancers in rainbow wigs and miniskirts performing "humping" motions on a mannequin dressed as the Pope; and a dozen gyrating drag queens in see-through dresses holding penis-shaped beer bottles that appeared to spurt ejaculation-like foam when shaken and poured onto passersby.

Timothy Orosco, 51, a local Walgreens manager whose store is on the parade route, changed his attitude toward gays as a result of the event.

"They kept chanting things like, 'We're here, we're queer, get used to it!' and 'Hey, hey, we're gay, we're not going to go away!'" Orosco said. "All I can say is, I was used to it, but now, although I'd never felt this way before, I wish they would go away."

Allison Weber, 43, an El Segundo marketing consultant, also had her perceptions and assumptions about gays challenged by the parade.

"My understanding was that gay people are just like everybody else—decent, hard-working people who care about their communities and have loving, committed relationships," Weber said. "But, after this terrifying spectacle, I don't want them teaching my kids or living in my neighborhood."

The parade's influence extended beyond L.A.'s borders, altering the attitudes of straight people across America. Footage of the event was featured on telecasts of The 700 Club as "proof of the sin-steeped world of homosexuality." A photo spread in Monday's USA Today chronicled many of the event's vulgar displays—understood by gays to be tongue-in-cheek "high camp"—which horrified previously tolerant people from coast to coast.

Dr. Henry Thorne, a New York University history professor who has written several books about the gay-rights movement, explained the misunderstanding.

"After centuries of oppression as an 'invisible' segment of society, gays, emboldened by the 1969 Stonewall uprising, took to the streets in the early '70s with an 'in-your-face' attitude. Confronting the worst prejudices of a world that didn't accept them, they fought back against these prejudices with exaggeration and parody, reclaiming their enemies' worst stereotypes about them and turning them into symbols of gay pride," Thorne said. "Thirty years later, gays have won far greater acceptance in the world at large, but they keep doing this stuff anyway."

"Mostly, I think, because it's really fun," Thorne added.

The Los Angeles Gay Pride Parade, Thorne noted, is part of a decades-old gay-rights tradition. But, for mainstream heterosexuals unfamiliar with irony and the reclamation of stereotypes for the purpose of exploding them, the parade resembled an invasion of grotesque outer-space mutants, bent on the destruction of the human race.

"I have a cousin who's a gay, and he seemed like a decent enough guy to me," said Iowa City, IA, resident Russ Linder, in Los Angeles for a weekend sales seminar. "Now, thanks to this parade, I realize what a freak he's been all along. Gays are all sick, immoral perverts."

Parade organizers vowed to make changes in the wake of the negative reaction among heterosexuals.

"I knew it. I said we needed 100 dancers on the 'Show Us Your Ass' float, but everybody insisted that 50 would be enough," said Lady Labia, spokesperson for LAGALABATATA. "Next year, we're really going to give those breeders something to look at."
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 23:57:26 #11
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_21089831
Hier nog maar een keer een bloemlezing van m'n mening dan...

Serieus, ik heb een paar vrienden en kennissen die homo zijn en allemaal ergeren ze zich kapot aan die provinciaaltjes die 1 dag in het jaar in een leren string in Amsterdam staan te dansen om het imago van de homo's voor de rest van het jaar te verpesten. Dit geeft alleen maar een verkeerd beeld van homoseksualiteit. Als je geaccepteerd wil worden (waar dit toch op gericht is) probeer je dan eens op een volwassen manier te manifesteren als homo's. Het uitdagende en uitlokkende effect van dit soort manifestaties is allang voorbij, tijd voor de volgende stap in de homo-scene.

Mensen die toch al wantrouwend tegenover homoseksualiteit staan op deze manier nog verder in dit wantrouwen gedrukt worden. Door dit soort dingen wordt een volkomen onjuist beeld geschetst van homo's en lesbiennes. En natuurlijk zijn er veel mensen die dit beeld kunnen relativeren, maar er zijn ook veel mensen die dit niet kunnen.
Daardoor wordt het moeilijker voor jonge mensen, die hier toch al tegenaan hikken, uit de kast te komen of openlijk uit te komen voor hun seksualiteit.

De mensen die meedoen staan wel sterk genoeg in hun schoenen om om te gaan met problemen en vooroordelen die homo's tegenkomen. Het probleem is alleen dat ze voor een groep spreken, terwijl een groot deel van die groep zich helemaal niet herkend in het beeld dat zij schetsen.

Ik persoonlijk ken geen enkele homo die blij is met de Gay Parade
pi_21089832
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:56 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

Hetero feest.. ze komen voor de GAY pride. Wil deze mensen wel hun ding laten doen, maar noem het dan geen GAY pride, maar laat gay weg!!! Zei ik ook al in mn post trouwens, LEZEN!
blijkbaar vinden homo's het leuk

weet je wat strijkie: we gaan volgend jaar meedoen met een huiskamerbootje....deal?
laten we ze zien hoe we echt zijn
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 00:09:35 #13
78500 Strijkplank
pi_21090191
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:57 schreef SCH het volgende:

[..]

blijkbaar vinden homo's het leuk

weet je wat strijkie: we gaan volgend jaar meedoen met een huiskamerbootje....deal?
laten we ze zien hoe we echt zijn
Op zich wel goed idee, alleen moet je toch opvallende boot hebben, want zullen wel meer doorsnee mensen in bootjes zitten die dag...
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 10:13:44 #14
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_21093111
Ik snap dat hele gezeur echt niet hoor. Heb ik ook al in het andere topic gezegd.

Als mensen zo uitbundig homo willen zijn met tierlanteintjes laat ze dan lekker.

Homo' s die niet zo zijn doen het niet, homo' s die het wel willen doen het wel.
Laat iedereen toch eens in zn waarde.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 10:43:56 #15
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_21093609
Hoezo geen werkelijkheid? Zijn die dansende heren dan hologrammen ofzo?

Laat ze lekker. Zij beleven hun homo-zijn op die manier (misschien zelfs wel het hele jaar door, misschien ook niet, boeien) en anderen doen het weer anders.
  † In Memoriam † vrijdag 6 augustus 2004 @ 10:54:53 #16
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_21093800
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:27 schreef Strijkplank het volgende:

Had het er dus over mijn ergenis over de Gay Pride. Ik ben zelf homo en dat is ook de reden dat ik me er aan erger.
Ik ben in ieder geval niet de enige die zich er aan ergert. Het is al jaren een discussie en ik ken ook genoeg " normale" homo's die zich er dood aan ergeren.

Reacties?
Klaagbaak is een prima plaats om je ergernissen te uiten en te delen met je oververhitte medemens.

nws-kb
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 11:38:40 #17
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_21094625
ja, nu staan er dus 2
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 12:46:01 #18
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_21117443
Dit heeft ook niks met homoseksualiteit te maken.

Dit zijn gewoon freaks die aandacht tekort komen, zowel hetero's als homo's.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_21117521
Ik ga lekker even kijken zo, ben dol op freaks
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 12:53:28 #20
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_21117584
Ik sla het over, puberende volwassenen in hun blote piemeloris kijken boeit me niet echt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_21117631
ben het helemaal eens met TS maar dat had ik ook al in andere topic over de gay pride gezegd, mensen die zich zo profileren roepen vooroordelen op en helaas zijn de mensen (het grootste gedeelte) wat gewoon lekker hun eigen leven wil leiden en niemand in de weg staat, daar ook de dupe van...

ik ben zelf bi en ik moet niets hebben van dat overdreven gedoe...

hoezo stempel op jezelf plakken... daar zijn ze wel mee bezig op die manier..

jammer
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 12:57:52 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21117666
Soit, het is geen representatief beeld van de homosexuele nederlander. Maar ken er zat die er heen gaan, ik zelf zou er nog niet dood over het hek willen hangen, maar dat geld voor amsterdam sowieso.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21117681
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 10:13 schreef Silmarwen het volgende:
Ik snap dat hele gezeur echt niet hoor. Heb ik ook al in het andere topic gezegd.

Als mensen zo uitbundig homo willen zijn met tierlanteintjes laat ze dan lekker.

Homo' s die niet zo zijn doen het niet, homo' s die het wel willen doen het wel.
Laat iedereen toch eens in zn waarde.
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 13:03:58 #24
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_21117788
Hadden ze hat niet samen kunnen doen met Dance Valley?

Zelfde soort volk.
pi_21127954
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 12:53 schreef popolon het volgende:
Ik sla het over, puberende volwassenen in hun blote piemeloris kijken boeit me niet echt.
waren er maar blote piemeloris het is eigenlijk van een enorme truttigheid en voorspelbaarheid, ik had het na een uurtje wel weer gezien en ben in het park gaan liggen.

leer, matrozen en travestieten - ieder jaar weer
pi_21128024
Het feit dat ik hetero ben hoeft er nog niet toe te leiden dat ik ook over straat ga elk jaar met alle andere heteros...
Wees eens stil...
pi_21128047
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 10:55 schreef Mosselman het volgende:
Het feit dat ik hetero ben hoeft er nog niet toe te leiden dat ik ook over straat ga elk jaar met alle andere heteros...
jij gaat sowieso niet naar buiten?
pi_21128685
Ik heb gisteren op een boot staan dansen. Echt prachtig te zien hoe 350 duizend mensen met je meefeesten en meedansen. Prachtig.
quote:
Ik ben zelf homo en dat is ook de reden dat ik me er aan erger. Dit omdat er een vertekend beeld wordt geschetst van homo's
Het is maar 3,5 uur hoor. Je hebt nog de andere 364 dagen en zoveel uren om 'representatief' te doen.Ach ja en wat is representatief? Ik zie het gedrag van Nederlanders op Koninginnendag met al dat oranje ook niet echt representatief! Maar dat betekend niet dat Nederlanders altijd met oranje geverfd haar en vlaggetjes op hun wangen rondlopen. Of doe jij dat wel?
pi_21128947
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 11:57 schreef xman het volgende:
Ik heb gisteren op een boot staan dansen.
Ah...was jij dat
pi_21129575
Gisteren was het weer op het NOS-journaal. Volgensmij kunnen ze het beter de Randdebielen-pride noemen
  zondag 8 augustus 2004 @ 13:12:01 #31
78500 Strijkplank
pi_21130194
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 11:57 schreef xman het volgende:
Ik heb gisteren op een boot staan dansen. Echt prachtig te zien hoe 350 duizend mensen met je meefeesten en meedansen. Prachtig.
[..]

Het is maar 3,5 uur hoor. Je hebt nog de andere 364 dagen en zoveel uren om 'representatief' te doen.Ach ja en wat is representatief? Ik zie het gedrag van Nederlanders op Koninginnendag met al dat oranje ook niet echt representatief! Maar dat betekend niet dat Nederlanders altijd met oranje geverfd haar en vlaggetjes op hun wangen rondlopen. Of doe jij dat wel?
Ik loop die andere dagen zoals ik altijd loop, maar heb dan geen tig camara's op me gericht en ik noem mezelf geen Gay Pride, omdat ook ik niet het beeld wil bepalen.

en bij koninginnendag wordt er geen bepaalde groep uitgelicht.
pi_21130501
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:12 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

Ik loop die andere dagen zoals ik altijd loop, maar heb dan geen tig camara's op me gericht en ik noem mezelf geen Gay Pride, omdat ook ik niet het beeld wil bepalen.

en bij koninginnendag wordt er geen bepaalde groep uitgelicht.
Ach ja het is jouw probleem. 350 duizend mensen hebben er WEL van genoten.
pi_21130577
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:28 schreef xman het volgende:

[..]

En miljoenen mensen hebben op tv gezien wat een randdebielen het allemaal zijn!

(met randdebielen bedoel ik dus niet homo's, maar de mensen op die boten(volgens veel mensen dus 'de homo's'))
pi_21130756
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En miljoenen mensen hebben op tv gezien wat een randdebielen het allemaal zijn!

(met randdebielen bedoel ik dus niet homo's, maar de mensen op die boten(volgens veel mensen dus 'de homo's'))
Da's dan het probleem van de mensen die denken dat dit de homo's zijn. Waar maakt u zich eigenlijk zo druk om???

Welke boot zat je xman?
  zondag 8 augustus 2004 @ 14:07:55 #35
78500 Strijkplank
pi_21131218
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Da's dan het probleem van de mensen die denken dat dit de homo's zijn. Waar maakt u zich eigenlijk zo druk om???

Welke boot zat je xman?
Het gaat niet alleen om ons, ook om de nieuwe generatie. Wordt voor hen niet makkelijker om er voor hun vriendjes en vriendinnetjes voor uit te komen. Je moet je verplaatsen in een 12/13 jarige die die beelden ziet. Die bedenkt zich wel 100 keer voordat hij of zij het zal durven zeggen.
pi_21131241
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:07 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om ons, ook om de nieuwe generatie. Wordt voor hen niet makkelijker om er voor hun vriendjes en vriendinnetjes voor uit te komen. Je moet je verplaatsen in een 12/13 jarige die die beelden ziet. Die bedenkt zich wel 100 keer voordat hij of zij het zal durven zeggen.
Dat moet je ook weer niet overdrijven. Toen ik voor het eerst op zo'n grote bijeenkomst kwam, vond ik dat geweldig - zoveel homo's. En dat er dan een deel in jurken en leren pakjes rondloopt, so what
  zondag 8 augustus 2004 @ 14:16:00 #37
78500 Strijkplank
pi_21131352
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat moet je ook weer niet overdrijven. Toen ik voor het eerst op zo'n grote bijeenkomst kwam, vond ik dat geweldig - zoveel homo's. En dat er dan een deel in jurken en leren pakjes rondloopt, so what
Niet iedereen gaat of wil naar die bijeenkomsten en op je 12e hou je je daar toch meestal niet mee bezig?
pi_21131379
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:16 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

Niet iedereen gaat of wil naar die bijeenkomsten en op je 12e hou je je daar toch meestal niet mee bezig?
Nee, maar alles draait ook niet om homo's van 12. Het is ook weer niet zo dat zij in de hel leven door dit soort feesten.
pi_21131402
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:07 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

Ik ben meer bang voor de kortzichtigheid van homos zoals jij. Een echte homo is niet bang om te laten zien wie hij is. Als je normaal wil zijn dan moet dat kunnen, maar als je extravaganter bent moet dat ook kunnen. Ik ga me niet anders gedragen voor anderen, omdat ze dan 'een verkeerde beeld' zouden krijgen.
Dan krijgen ze dat toch! Dan rotten ze maar lekker in hun beperkte levensvisie!
  zondag 8 augustus 2004 @ 14:18:59 #40
78500 Strijkplank
pi_21131404
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, maar alles draait ook niet om homo's van 12. Het is ook weer niet zo dat zij in de hel leven door dit soort feesten.
nee heb je mij ook niet horen zeggen. maar het begint wel bij de jeugd!
pi_21131449
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:18 schreef xman het volgende:

[..]

Ik ben meer bang voor de kortzichtigheid van homos zoals jij. Een echte homo is niet bang om te laten zien wie hij is. Als je normaal wil zijn dan moet dat kunnen, maar als je extravaganter bent moet dat ook kunnen. Ik ga me niet anders gedragen voor anderen, omdat ze dan 'een verkeerde beeld' zouden krijgen.
Nou ga je wel weer heel kort door de bocht. Ik kan me wel wat voorstellen bij die kritiek van strijkplank maar ben met jou eens dat ieder zijn ding moet doen.

Ik vind het alleen jammer dat die gaypride zo ontzettend weinig creatief is, de boten zijn altijd het zelfde, nauwelijks leuk aangekleed, er wordt weinig werk van gemaakt en dat voor zoveel publiek. Of ben je dat niet met me eens?
  zondag 8 augustus 2004 @ 14:22:29 #42
78500 Strijkplank
pi_21131472
quote:

[..]

Stja, maar zo werkt het niet bij iedereen. Vooral niet als je jong bent. En ik 'wil' niet normaal zijn, ik bén het. Als jij je niet anders gedraagt geef je een goed beeld af van jezelf ja. Maar waarom moet er dan een groot festival komen dat Gay Pride heet? Noem het dan gewoon Pride!! Homo is geen levensstijl maar een geaardheid..
pi_21131539
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou ga je wel weer heel kort door de bocht. Ik kan me wel wat voorstellen bij die kritiek van strijkplank maar ben met jou eens dat ieder zijn ding moet doen.

Ik vind het alleen jammer dat die gaypride zo ontzettend weinig creatief is, de boten zijn altijd het zelfde, nauwelijks leuk aangekleed, er wordt weinig werk van gemaakt en dat voor zoveel publiek. Of ben je dat niet met me eens?
Er worden prijzen uitgerijkt voor de meest creatieve boten en het staat voor jou altijd vrij om zelf een boot huren en ook iets aparts te verzinnen. Een SCH of FOK! boot misschien?
Of een Strijkplank boot om te laten zien dat.."homo's ook normale mensen zijn".

Misschien kwam ik een beetje kort door de bocht, maar mensen die alleen maar kritiek leveren en zelf niets organiseren, daar heb ik zo'n hekel aan.
Verzin zelf dan wat leuks. Wedden dat hij helemaal niks heeft gedaan voor homointegratie in de samenleving?
pi_21131544
Als carnaval-hatende homo uit Brabant, heb ik er een hekel aan dat niet-brabanders denken dat alle brabanders carnaval vieren, en dat hetero's denken dat de extravagant Gay Pride representatief is voor de homo's.

Waar ik me echter nog meer aan stoor, is dat men hier in Brabant er ķķk vanuit gaat dat je carnaval viert en wordt je meewarig aan gekeken als je laat merken dat je er een hekel aan hebt. En ik stoor me daarom ook aan homo's die het min of meer een vanzelfsprekendheid vinden dat je als homo het homowereldje van de de regulierdwarsstraat, 't Bölke en de Wolkenkrabbar geweldig moet vinden, met de Gay Pride en Roze Maandag als hoogtepunten. Homo's zijn mensen die op het zelfde geslacht vallen, en die hele opgeblazen roze zuurstok lifestyle, dat heeft er niets mee te maken. En als je die lifestyle niet bevalt, dan ben je "kennelijk nog niet 'out' genoeg" en moet je daar overheen geholpen worden, door toch een keer mee te doen. En dat opdringerige, wat je in ultieme vorm terug ziet bij de Gay Pride, daar stoor ik me aan.
  zondag 8 augustus 2004 @ 14:27:55 #45
78500 Strijkplank
pi_21131573
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:25 schreef xman het volgende:

[..]

Er worden prijzen uitgerijkt voor de meest creatieve boten en het staat voor jou altijd vrij om zelf een boot huren en ook iets aparts te verzinnen. Een SCH of FOK! boot misschien?

Misschien kwam ik een beetje kort door de bocht, maar mensen die alleen maar kritiek leveren en zelf niets organiseren, daar heb ik zo'n hekel aan.
Verzin zelf dan wat leuks. Wedden dat hij helemaal niks heeft gedaan voor homointegratie in de samenleving?
In mijn vorige topic hierover heb ik al het idee gelanceerd voor een eigen boot.. dus maak je geen zorgen. Én, ben jij de organisator van Gay Pride dan ofzo??
pi_21131579
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:28 schreef xman het volgende:

[..]

je negeert het feit dat hij zei dat er geen groep wordt uitgelicht bij koninginnendag, waar hij een heel goed punt mee maakte
Wees eens stil...
pi_21131594
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:26 schreef G_E het volgende:
Als carnaval-hatende homo uit Brabant, heb ik er een hekel aan dat niet-brabanders denken dat alle brabanders carnaval vieren, en dat hetero's denken dat de extravagant Gay Pride representatief is voor de homo's.

Waar ik me echter nog meer aan stoor, is dat men hier in Brabant er ķķk vanuit gaat dat je carnaval viert en wordt je meewarig aan gekeken als je dat laat merken. En ik stoor me daarom ook aan homo's die het min of meer een vanzelfsprekendheid vinden dat je als homo het homowereldje van de de regulierdwarsstraat, 't Bölke en de Wolkenkrabbar geweldig moet vinden, met de Gay Pride en Roze Maandag als hoogtepunten. Homo's zijn mensen die op het zelfde geslacht vallen, en die hele opgeblazen roze zuurstok lifestyle, dat heeft er niets mee te maken. En als je die lifestyle niet bevalt, dan ben je "kennelijk nog niet 'out' genoeg" en moet je daar overheen geholpen worden, door toch een keer mee te doen. En dat opdringerige, wat je in ultieme vorm terug ziet bij de Gay Pride, daar stoor ik me aan.
Ja maar G_E..ehm.. jij stoort je overal aan..zelfs naar hoe ik naar je kijk!
  zondag 8 augustus 2004 @ 14:29:57 #48
45206 Pietverdriet
pi_21131613
quote:

Waar ik me echter nog meer aan stoor, is dat men hier in Brabant er ķķk vanuit gaat dat je carnaval viert en wordt je meewarig aan gekeken als je laat merken dat je er een hekel aan hebt. En ik stoor me daarom ook aan homo's die het min of meer een vanzelfsprekendheid vinden dat je als homo het homowereldje van de de regulierdwarsstraat, 't Bölke en de Wolkenkrabbar geweldig moet vinden, met de Gay Pride en Roze Maandag als hoogtepunten. Homo's zijn mensen die op het zelfde geslacht vallen, en die hele opgeblazen roze zuurstok lifestyle, dat heeft er niets mee te maken. En als je die lifestyle niet bevalt, dan ben je "kennelijk nog niet 'out' genoeg" en moet je daar overheen geholpen worden, door toch een keer mee te doen. En dat opdringerige, wat je in ultieme vorm terug ziet bij de Gay Pride, daar stoor ik me aan.
Hear Hear
pi_21131623
niets tegen homo's, maar die gasten die door amsterdam varen mogen ze van mij de gracht in schoppen...
pi_21131624
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:27 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

In mijn vorige topic hierover heb ik al het idee gelanceerd voor een eigen boot.. dus maak je geen zorgen. Én, ben jij de organisator van Gay Pride dan ofzo??
Nee maar ik heb de boot wel mee helpen organiseren en we hebben een 9 gehad van de organisatie
  zondag 8 augustus 2004 @ 14:31:13 #51
78500 Strijkplank
pi_21131631
quote:

Precies, twijfel bij sommige homoseksuelen of ze wel echt hun zelf zijn in die kleding e.d. Maar aan die vraag waag ik me maar niet.. want dat zal dan toch wel??
pi_21131632
quote:

Een echte homo is niet bang om te laten zien wie hij is. Als je normaal wil zijn dan moet dat kunnen, maar als je extravaganter bent moet dat ook kunnen.
Een echte homo? Dus als je het niet van de daken wil gillen dat je op mannen valt, dan ben je geen echte homo? Wat is dat nou weer voor onzin.
  zondag 8 augustus 2004 @ 14:32:56 #53
78500 Strijkplank
pi_21131665
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:30 schreef xman het volgende:

[..]

Nee maar ik heb de boot wel mee helpen organiseren en we hebben een 9 gehad van de organisatie
Gefeliciteerd, ben benieuwd wat mijn boot zou krijgen...
  zondag 8 augustus 2004 @ 14:33:39 #54
13462 BansheeBoy
pi_21131676
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:31 schreef G_E het volgende:

[..]

Een echte homo? Dus als je het niet van de daken wil gillen dat je op mannen valt, dan ben je geen echte homo? Wat is dat nou weer voor onzin.
Wat is nou weer een echte homo ? Bestaan er ook neppe dan ? Kan iemand mij übehaupt uitleggen waarom er homo's zijn die ervoor gekozen hebben homo te zijn

pi_21131690
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:29 schreef xman het volgende:

[..]

Ja maar G_E..ehm.. jij stoort je overal aan..zelfs naar hoe ik naar je kijk!
. Ik stoorde me daar niet aan, maar ik vind dat je wel Heel Indringend kijkt.

Overigens denk ik wel dat mensen die werkelijk hun beeld van homo's laten bepalen door de Gay Parade (of hun beeld van de brabo's door carnaval) erg bekrompen zijn. En natuurlijk is dat dan hun probleem, maar het is vervolgens wel heel irritant als je daar als onschuldige saaie homo of Brabander mee wordt gefronteerd.
pi_21131724
Waarom moeten mensen zich toch altijd weer verdedigen tegen dit soort dingen?

Er komen ontzettend veel mensen kijken, blijkbaar vinden die het leuk en anders staan ze er om zich te ergeren.

Leven en laten leven. Geen homo wordt verplicht om er naar toe te gaan of er aan mee te doen.

En het wordt steeds omgedraaid: mensen die hier hun beeld van homo's aan ophangen, maken een fout - dat kun je de deelnemers van de gaypride niet verwijten.
  zondag 8 augustus 2004 @ 14:37:03 #57
78500 Strijkplank
pi_21131747
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:34 schreef G_E het volgende:

[..]

. Ik stoorde me daar niet aan, maar ik vind dat je wel Heel Indringend kijkt.

Overigens denk ik wel dat mensen die werkelijk hun beeld van homo's laten bepalen door de Gay Parade (of hun beeld van de brabo's door carnaval) erg bekrompen zijn. En natuurlijk is dat dan hun probleem, maar het is vervolgens wel heel irritant als je daar als onschuldige saaie homo of Brabander mee wordt gefronteerd.
Tis niet alleen de parade natuurlijk, maar zeker een onderdeel van de beeldvorming
pi_21131754
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:28 schreef Mosselman het volgende:

[..]

je negeert het feit dat hij zei dat er geen groep wordt uitgelicht bij koninginnendag, waar hij een heel goed punt mee maakte
Ja sorry hoor ik vind dit maar een onzindiscussie. Ik ga zo Amsterdam in, want daar is de eindfeest van de Pride. Gaan jullie je maar lekker allemaal lopen ergeren, dan ga ik lekker met een flesje bier in mijn hand een feestje bouwen met al die andere openminded en gezellige mensen.
Ik heb al lang genoeg in de kast geleefd en ben al heel lang bang geweest van wat mensen allemaal niet van me denken.
Denk maar een flink stuk heen. Ik heb wel wat beters te doen dan 3,5 uur optoch uit te kauwen tot op het bot.
Ga ook straks mijn vader bezoeken in het ziekenhuis, word je meteen op het feit gedrukt dat het leven maar kort is en niet gegarandeerd.

Veel plezier nog met bang zijn!
pi_21131776
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:36 schreef SCH het volgende:
En het wordt steeds omgedraaid: mensen die hier hun beeld van homo's aan ophangen, maken een fout - dat kun je de deelnemers van de gaypride niet verwijten.
De organisatie doet er maar wat graag aan mee om de buitenwereld die indruk te geven, dus je kunt net zo goed stellen dat je het mensen niet kunt verwijten dat ze hun beeld van homo's laten beinvloeden door de Gay Pride, als ze in hun omgeving geen homo's kennen (of daar van niet bewust zijn).
  zondag 8 augustus 2004 @ 14:39:52 #60
78500 Strijkplank
pi_21131802
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:36 schreef SCH het volgende:
Waarom moeten mensen zich toch altijd weer verdedigen tegen dit soort dingen?

Er komen ontzettend veel mensen kijken, blijkbaar vinden die het leuk en anders staan ze er om zich te ergeren.

Leven en laten leven. Geen homo wordt verplicht om er naar toe te gaan of er aan mee te doen.

Misschien wel, door het een andere naam te geven...? Waarom gebeurt dat dan niet? En natuurlijk is het ook de fout van mensen die hier hun beeld vandaan halen, maar mensen zijn vaak ook oppervlakkig en simpel. We kunnen in ieder geval beginnen met het een andere naam te geven...
pi_21131811
Als homo zijnde heb ik niks met de gayparade, ik woon 6 jaar in amsterdam, maar ben nog nooit wezen kijken, wat de meeste mensen hier niet goed begrijpen is dat het niet zozeer om het homo zijn op zich heeft te maken, maar meer met de homoscene, en al haar verschijnselen. Kortom net zoals je feesten hebt voor Rockers (pinkpop, wechter,etc) en voor Nerds (campzone) heb je ook dit soort feesten voor de gayscene. Ik snap dus de kritiek van sommige mensen niet, elke scene heeft in nederland zijn aanhangers, en bovendien zijn het voornamelijk heteros die er op af komen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_21131814
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:38 schreef G_E het volgende:

[..]

De organisatie doet er maar wat graag aan mee om de buitenwereld die indruk te geven, dus je kunt net zo goed stellen dat je het mensen niet kunt verwijten dat ze hun beeld van homo's laten beinvloeden door de Gay Pride, als ze in hun omgeving geen homo's kennen (of daar van niet bewust zijn).
Dat kun je mensen wel verwijten. Dan kijken ze maar verder dan hun neus lang is.

Waar zeggen de organisatoren dat dit een doorsnee is van de Nederlandse homo, en dat iedereen er altijd zo bijloopt?

Ik vind het ook niet vervelend er op aangesproken te worden trouwens.
pi_21131832
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:39 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

Misschien wel, door het een andere naam te geven...? Waarom gebeurt dat dan niet? En natuurlijk is het ook de fout van mensen die hier hun beeld vandaan halen, maar mensen zijn vaak ook oppervlakkig en simpel. We kunnen in ieder geval beginnen met het een andere naam te geven...
Het feestje van de Amsterdamse homo-horeca mag die naam niet meer dragen? Beetje vreemd.
  zondag 8 augustus 2004 @ 14:46:15 #64
78500 Strijkplank
pi_21131933
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Het feestje van de Amsterdamse homo-horeca mag die naam niet meer dragen? Beetje vreemd.
Ja die krijg je toch niet zo ver jammer genoeg.. toch de verkeerde mensen aan de macht dan. Kunnen wij als gewone burger weinig tegen doen
pi_21132163
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:46 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

Ja die krijg je toch niet zo ver jammer genoeg.. toch de verkeerde mensen aan de macht dan. Kunnen wij als gewone burger weinig tegen doen
Ze zijn niet aan de macht, ze organiseren hun feestje. Mag jij ook doen hoor.
  zondag 8 augustus 2004 @ 15:03:00 #66
45206 Pietverdriet
pi_21132219
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:46 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

Ah homos zijn geen gewoone burgers?
  zondag 8 augustus 2004 @ 15:03:27 #67
78500 Strijkplank
pi_21132230
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze zijn niet aan de macht, ze organiseren hun feestje. Mag jij ook doen hoor.
De homo-horeca kan toch wel ff wat meer voor elkaar krijgen denk ik zo maar.. als ik een feestje zou organiseren met de naam 'homo-horeca van amsterdam' erin zouden ze ook niet blij zijn.
pi_21132728
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:37 schreef xman het volgende:

[..]

Ja sorry hoor ik vind dit maar een onzindiscussie. Ik ga zo Amsterdam in, want daar is de eindfeest van de Pride. Gaan jullie je maar lekker allemaal lopen ergeren, dan ga ik lekker met een flesje bier in mijn hand een feestje bouwen met al die andere openminded en gezellige mensen.
Ik heb al lang genoeg in de kast geleefd en ben al heel lang bang geweest van wat mensen allemaal niet van me denken.
Ja, nou doe je dus precies wat ik eerder beschreef. Wij zijn narrow-minded en beperkt, omdat we niet net als jij meefeesten met de gay-pride. En dus zijn we bang voor wat anderen van ons denken, zijn we geen "echte homo's" en zitten we eigenlijk nog in de kast. 'tuurlijk joh.
pi_21132917
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 15:33 schreef G_E het volgende:

[..]

Ja, nou doe je dus precies wat ik eerder beschreef. Wij zijn narrow-minded en beperkt, omdat we niet net als jij meefeesten met de gay-pride. En dus zijn we bang voor wat anderen van ons denken, zijn we geen "echte homo's" en zitten we eigenlijk nog in de kast. 'tuurlijk joh.
G_E nou lees je weer wat je wilt lezen! Met openminded mensen bedoel ik hetero's die wel weten dat er meer kleuren zijn in een regenboog dan zwart en wit! En daar bedoelde ik jou niet mee.
En bedankt dat je me al in de hoek van "die" homo's hebt geplaats.

Mij kan het echt geen hol schelen of je naar de gay-pride gaat of niet. Dat is een keuze die helemaal aan jou ligt. Het is immers jouw leven en niet mijn leven en jij hebt daarom de beschikking over wat jij allemaal wel of niet doet.
Wat ik dan wel grappig vind is dat je niet wil dat bepaalde homo's jouw verplichten om mee te doen met al die activiteiten, terwijl jij wel wel kritiek hebt op wat zij doen.
Leven en laten leven zou ik zeggen.
pi_21133167
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 15:45 schreef xman het volgende:

[..]

G_E nou lees je weer wat je wilt lezen! Met openminded mensen bedoel ik hetero's die wel weten dat er meer kleuren zijn in een regenboog dan zwart en wit! En daar bedoelde ik jou niet mee.
En bedankt dat je me al in de hoek van "die" homo's hebt geplaats.
Okeej, okeej... Sorry, ik was kort door de bocht.
quote:
Mij kan het echt geen hol schelen of je naar de gay-pride gaat of niet. Dat is een keuze die helemaal aan jou ligt.
Ben blij dat te horen!
quote:
Het is immers jouw leven en niet mijn leven en jij hebt daarom de beschikking over wat jij allemaal wel of niet doet. Wat ik dan wel grappig vind is dat je niet wil dat bepaalde homo's jouw verplichten om mee te doen met al die activiteiten, terwijl jij wel wel kritiek hebt op wat zij doen.
Leven en laten leven zou ik zeggen.
Nee, ik heb geen kritiek op de gay pride, regulierdwarsstraat of 't bölke op zich, net zo min als ik iets heb tegen carnaval in Brabant of de voetbalgekte rondom het EK.

Waar ik kritiek op heb, en ik geloof dat dit ook de insteek is van de topicstarter, is dat de deelnemers aan gay pride/carnaval of EK raar kijken naar de mensen die hier niet aan mee doen, en dat omgekeerd de buitenstaanders alle homo's, brabo's/limbo's en voetbal-fans over één kamscheren met de schaars gekleden heren de hossende brabo en de vernielzuchtige hooligan.
  zondag 8 augustus 2004 @ 17:05:09 #71
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_21134342
Ik snap eigenlijk dat hele pride idee ook niet. Waar zijn die mensen trots op? Dat ze homo zijn?
Ik ben toch ook niet trots op mijn hetero geaardheid?
Of omdat ze dan eindelijk vrij en blij kunnen doen op zon parade?
Ze kunnen toch normaal gesproken ook vrij en blij zijn, zonder al die schreeuwen om aandacht.
pi_21135122
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 17:05 schreef Untouchables het volgende:
Ik snap eigenlijk dat hele pride idee ook niet. Waar zijn die mensen trots op? Dat ze homo zijn?
Ik ben toch ook niet trots op mijn hetero geaardheid?
Of omdat ze dan eindelijk vrij en blij kunnen doen op zon parade?
Ze kunnen toch normaal gesproken ook vrij en blij zijn, zonder al die schreeuwen om aandacht.
, en als oranje voetbalt? Mag dan wel half nederland er als een dwaas bijlopen, in oranje overals, en luid hysterisch over straat rennen als ze winnen? Antwoord hierop graag.
pi_21135169
doe je avatar mutsje eens af rappie
  zondag 8 augustus 2004 @ 18:47:56 #74
78500 Strijkplank
pi_21136175
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 17:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

, en als oranje voetbalt? Mag dan wel half nederland er als een dwaas bijlopen, in oranje overals, en luid hysterisch over straat rennen als ze winnen? Antwoord hierop graag.
Dat staat niet in het teken van een bepaalde groep mensen. Vind dat trouwens nog minder erg ook omdat al die supporters van alle landen daar zo doen. Die boten op de gay pride hoort alleen bij het feest gay pride. Noem het dan ook niet GAY pride... hoe kan het toch dat mensen van homoseksuelen wel het beeld hebben dat ze vrouwelijk zijn en van Nederlanders in het algemeen niet denken dat ze alle dagen "zo" doen zoals op dat betreffende toernooi!?
pi_21136588
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 18:47 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

Dat staat niet in het teken van een bepaalde groep mensen. Vind dat trouwens nog minder erg ook omdat al die supporters van alle landen daar zo doen. Die boten op de gay pride hoort alleen bij het feest gay pride. Noem het dan ook niet GAY pride... hoe kan het toch dat mensen van homoseksuelen wel het beeld hebben dat ze vrouwelijk zijn en van Nederlanders in het algemeen niet denken dat ze alle dagen "zo" doen zoals op dat betreffende toernooi!?
De gay pride staat OOK niet in het teken van een bepaald soort mensen, IEDEREEN hetero of gay is welkom, en mag net zoveel feest vieren, de Gay pride probeert juist duidelijk te maken dat we TROTS moeten zijn dat dit in ons land kan, en het is NIET zo dat er getracht wordt uit te leggen wat gay zijn is, daarnaast, je HOEFT er niet naar te kijken, ik ben zelf homo, en woon in amsterdam, maar heb nog nooit zo een boot gezien, puur omdat het me niet boeit.
  zondag 8 augustus 2004 @ 19:30:57 #76
13462 BansheeBoy
pi_21137111
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 19:08 schreef raptorix het volgende:

Ik ben zelf homo, en woon in amsterdam, maar heb nog nooit zo een boot gezien, puur omdat het me niet boeit.
Mag ik je wat vragen. Hoe lang ben je al homo, en wat heeft definieve doorslag gegeven om daarmee door te gaan

zondag 8 augustus 2004 @ 19:53:20 #77
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_21137825
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 17:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja hoor, lekker hetzelfde weer...
Idd, half nederland, homo of niet, mag dan lekker in oranje kleren rondlopen.
Gay pride is gewoon bedoeld voor homo's, hoe je het ook wend of keert.
Dat hetero mensen ook mee mogen feesten veranderd daar niets aan.
  zondag 8 augustus 2004 @ 20:13:21 #78
45206 Pietverdriet
pi_21138404
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 19:53 schreef Untouchables het volgende:

Wow, jij verdient een Nobelprijs, een zo diep inzicht in de realiteid, ongelofelijk.
pi_21138579
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 19:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Mag ik je wat vragen. Hoe lang ben je al homo, en wat heeft definieve doorslag gegeven om daarmee door te gaan

Me hele leven al, hoewel ik wel veel vrouwen heb gehad, maar rond me 22e was ik er wel over uit dat ik meer om mannen geef als vrouwen.
pi_21138704
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 19:53 schreef Untouchables het volgende:

[..]

Ja hoor, lekker hetzelfde weer...
Idd, half nederland, homo of niet, mag dan lekker in oranje kleren rondlopen.
Dat hetero mensen ook mee mogen feesten veranderd daar niets aan.
Dat zeg ik ook, het is een gay event waar iedereen bij welkom is, ik snap de problemen van de mensen hier niet, dit evenement is na koninginnedag en de uitmarkt het grootste evenement van amsterdam, niet beleven erg veel mensen er plezier aan, maar het is ook nog een extra financieele impuls van rond de 15 miljoen euro voor amsterdam. Daarnaast is Amsterdam de ongekroonde gay capital of the world, iets wat een enorme stimulans is voor de economie, maar goed typisch nederlands om wel te zeiken over zoiets, maar wel de lusten er van te willen hebben.
pi_21138908
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 20:23 schreef raptorix het volgende:
Amsterdam de ongekroonde gay capital of the world
In Keulen, Antwerpen, Londen en San Fransisco roept men precies hetzelfde
  zondag 8 augustus 2004 @ 20:44:27 #82
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_21139259
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zowiezo tegen die samenscholing van allerlei SOA's bij elkaar. Dan zie je nog elke homo zo goed als naakt of in roze kleding, kom op zeg. Dat je homo bent en je er niet aan overgeeft dus geen sex hebt met dezelfde sexe is ok, een homo die af en toe kijkt naar hetzelfde geslacht is tot daaraantoe. Maar dit slaat echt alles. Ik heb volgens mij ook het gevoel dat echte homo's hier niet blij mij zijn.

quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat is nou weer een echte homo ? Bestaan er ook neppe dan ? Kan iemand mij übehaupt uitleggen waarom er homo's zijn die ervoor gekozen hebben homo te zijn

Eerste begin jezelf over het bestaan van echte homo's (blijkbaar versus nephomo's) en dan beweer je dat je niet weet wat een echte homo is............ Mij ben je kwijt.

Wil je voelen -BSB- wat een echte homo is

[ Bericht 4% gewijzigd door Tarak op 08-08-2004 20:54:35 ]
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zondag 8 augustus 2004 @ 20:46:39 #83
13462 BansheeBoy
pi_21139319
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 20:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Me hele leven al, hoewel ik wel veel vrouwen heb gehad, maar rond me 22e was ik er wel over uit dat ik meer om mannen geef als vrouwen.
Maar vind je het zelf niet vreemd dat je tijdens je werk in staat bent om te proberen mensen van eigen sexe te versieren ? Voelt dat niet vreemd aan voor jezelf en de tegenpartij ?

pi_21139473
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 20:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Maar vind je het zelf niet vreemd dat je tijdens je werk in staat bent om te proberen mensen van eigen sexe te versieren ? Voelt dat niet vreemd aan voor jezelf en de tegenpartij ?

Als jij een vrouwelijke collega heb ga je die toch ook niet versieren
Daarnaast hoef je als homo helemaal geen moeite te doen, als ik seks wil loop ik naar de sauna en heb binnen 3 minuten zoveel seks als ik wil, niet dat ik dat doe want ik heb gewoon een monogame relatie.
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:14:39 #85
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_21141369
raptorix, ga je even verantwoorden zeg.

Moet ik ook omdat ik hetero ben?

pi_21142836
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 20:52 schreef raptorix het volgende:

Daarnaast hoef je als homo helemaal geen moeite te doen
Of je belt mij even

heb je weer een man?
  zondag 8 augustus 2004 @ 23:21:16 #87
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_21142986
  maandag 9 augustus 2004 @ 00:09:31 #88
78500 Strijkplank
pi_21144082
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 20:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook, het is een gay event waar iedereen bij welkom is, ik snap de problemen van de mensen hier niet, dit evenement is na koninginnedag en de uitmarkt het grootste evenement van amsterdam, niet beleven erg veel mensen er plezier aan, maar het is ook nog een extra financieele impuls van rond de 15 miljoen euro voor amsterdam. Daarnaast is Amsterdam de ongekroonde gay capital of the world, iets wat een enorme stimulans is voor de economie, maar goed typisch nederlands om wel te zeiken over zoiets, maar wel de lusten er van te willen hebben.
Impulse voor de economie ja, so what als het ten koste van gaat!!?! Mag er toch wel vraagtekens bij plaatsen? En die impulse geldt voor Amsterdam. Het zal heus geen gat in de Nederlandse begroting veroorzaken als het een andere naam zou krijgen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Strijkplank op 09-08-2004 00:15:05 ]
pi_21144430
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:09 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

Impulse voor de economie ja, so what als het ten koste van gaat!!?! Mag er toch wel vraagtekens bij plaatsen? En die impulse geldt voor Amsterdam. Het zal heus geen gat in de Nederlandse begroting veroorzaken als het een andere naam zou krijgen..
Nou leg eens uit wat het probleem nu eigenlijk is?
Heb je er last van?
pi_21144451
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 23:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Of je belt mij even

heb je weer een man?
Ja
Woon al sinds mei samen
pi_21148167
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja
Woon al sinds mei samen
Jeemig - jij laat er geen gras over groeien
Waarom weet ik dat niet
pi_21148947
Na jarenlang alleen maar gelezen te hebben op dit forum, voelde ik mij, na zelf voor het eerst de gay-pride bezocht te hebben zaterdag, geroepen om een bijdrage aan deze discussie te leveren.

Ook ik (ja, homo) voelde nooit een sterke behoefte om de gay-pride te bezoeken en vond dat er een niet representatief beeld van uit ging. Ook ik associeer me niet met overdreven verwijfde types, relnichten of travestieten. (Wat niet wil zeggen dat ik het niet leuk vind om me tussen hen in te bevinden). Dus ik ging altijd een heel eind mee in de kritiek op de gay-pride, maar heb mijn mening radicaal moeten bijstellen, want:
- bloot of aanstootgevend? Sinds wanneer is hier en daar een ontbloot bovenlichaam aanstootgevend? Waarom leest ik dit dan nooit over het zomercarnaval in Rotterdam of over de love parade?
- als je je ogen opent zie je echt wel homo's en lesbo's in alle soorten en maten: jong en oud, strak en uitgezakt, travestiet en "hetero-look". Maar bovenal: iedereen kan op een fantastische manier zichzelf zijn, zonder enige vormen van afkeuring
- het is een groot feest in een ongedwongen en gemoedelijke sfeer. Geen wanklanken, opstootjes of vechtpartijen. Dat is best bijzonder voor een evenement met een dergelijke omvang, maar op een of andere manier kunnen homo's zich op een feestje op dat vlak beter beheersen dan de gemiddelde hetero.

Als een feest met dergelijke kenmerken nog zoveel kritiek kan oproepen, dan is mijn enige conclusie dat het nog droevig gesteld is met de homo-emancipatie in Nederland. Blijkbaar is het inmiddels volkomen geaccepteerd in Nederland, maar als we er helemaal niets van merken dat het bestaat, dan zou dat toch wel het prettigst zijn.
Nee, ik voelde mij daar aan de Prinsengracht naast mijn vriendje oprecht trots dat ik homo ben. En volgend jaar ga ik er zeker weer heen!
  maandag 9 augustus 2004 @ 10:30:37 #93
45206 Pietverdriet
pi_21148980
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 10:28 schreef Lurky_Luke het volgende:

Nee, ik voelde mij daar aan de Prinsengracht naast mijn vriendje oprecht trots dat ik homo ben. En volgend jaar ga ik er zeker weer heen!
Gek, dat heb ik het hele jaar, en niet alleen op de Prinsegracht.
  maandag 9 augustus 2004 @ 17:18:33 #94
78500 Strijkplank
pi_21158279
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 10:28 schreef Lurky_Luke het volgende:
Na jarenlang alleen maar gelezen te hebben op dit forum, voelde ik mij, na zelf voor het eerst de gay-pride bezocht te hebben zaterdag, geroepen om een bijdrage aan deze discussie te leveren.

Ook ik (ja, homo) voelde nooit een sterke behoefte om de gay-pride te bezoeken en vond dat er een niet representatief beeld van uit ging. Ook ik associeer me niet met overdreven verwijfde types, relnichten of travestieten. (Wat niet wil zeggen dat ik het niet leuk vind om me tussen hen in te bevinden). Dus ik ging altijd een heel eind mee in de kritiek op de gay-pride, maar heb mijn mening radicaal moeten bijstellen, want:
- bloot of aanstootgevend? Sinds wanneer is hier en daar een ontbloot bovenlichaam aanstootgevend? Waarom leest ik dit dan nooit over het zomercarnaval in Rotterdam of over de love parade?
- als je je ogen opent zie je echt wel homo's en lesbo's in alle soorten en maten: jong en oud, strak en uitgezakt, travestiet en "hetero-look". Maar bovenal: iedereen kan op een fantastische manier zichzelf zijn, zonder enige vormen van afkeuring
- het is een groot feest in een ongedwongen en gemoedelijke sfeer. Geen wanklanken, opstootjes of vechtpartijen. Dat is best bijzonder voor een evenement met een dergelijke omvang, maar op een of andere manier kunnen homo's zich op een feestje op dat vlak beter beheersen dan de gemiddelde hetero.

Als een feest met dergelijke kenmerken nog zoveel kritiek kan oproepen, dan is mijn enige conclusie dat het nog droevig gesteld is met de homo-emancipatie in Nederland. Blijkbaar is het inmiddels volkomen geaccepteerd in Nederland, maar als we er helemaal niets van merken dat het bestaat, dan zou dat toch wel het prettigst zijn.
En dit heb je pas ondervonden toen je er heen ging. De media zend nog altijd andere beelden uit waardoor veel mensen toch een ander beeld krijgen (zoals ook jij toen je er nog niet geweest was).
Kan me verder geen voorstelling maken dat ik trots zou zijn op het feit dat ik homo ben, maar goed.. Zijn hetero's ook trots omdat ze hetero zijn? Wat is er zo anders aan hun?
  woensdag 11 augustus 2004 @ 13:04:45 #95
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_21204930
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:25 schreef xman het volgende:

[..]

Wedden dat hij en vele homos met hem meer aan de homointegratie gedaan dan jij ooit in je leven zal doen. Als er geen homos waren als Strijkplank, SCH en Pietverdriet dan dacht de hele wereld dat homos idiote relnichten zijn die ziek in hun hoofd zijn. Strijkplank, SCH en Pietverdriet zijn in iedergeval echte mannen/homos. Jij en al die relnichten bij elkaar komen nooit verder dan een beetje provoceren en noemen dat dan 'uit de kast komen' en 'vrijheid'.
pi_21204996
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 13:04 schreef Monus het volgende:

[..]

Wedden dat hij en vele homos met hem meer aan de homointegratie gedaan dan jij ooit in je leven zal doen. Als er geen homos waren als Strijkplank, SCH en Pietverdriet dan dacht de hele wereld dat homos idiote relnichten zijn die ziek in hun hoofd zijn. Strijkplank, SCH en Pietverdriet zijn in iedergeval echte mannen/homos. Jij en al die relnichten bij elkaar komen nooit verder dan een beetje provoceren en noemen dat dan 'uit de kast komen' en 'vrijheid'.
Stel mij nou niet tegenover xman - want ik ervaar dat helemaal niet zo.
  woensdag 11 augustus 2004 @ 13:24:39 #97
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_21205459
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 13:07 schreef SCH het volgende:
[..]

Ik kan de naam weghalen als je wil? Maar ik ervaar het wel zo!
pi_21205603
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 13:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee ik ervaar het ook niet zo hoor

Vindt het maar raar dat hij al een mening over mij heeft, terwijl hij mij nieteens kent.
Hoe weet hij dat ik een relnicht ben? Veel mensen om me heen weten nieteens dat ik homo ben. Het is niet alsof ik het elke dag sta te verkondigen hoe 'vrij en blij' ik ben. Blijkbaar is die ene dag mij nieteens gegund.
  woensdag 11 augustus 2004 @ 14:01:54 #99
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_21206489
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 13:30 schreef xman het volgende:

[..]

Nee ik ervaar het ook niet zo hoor

Vindt het maar raar dat hij al een mening over mij heeft, terwijl hij mij nieteens kent.
Hoe weet hij dat ik een relnicht ben? Veel mensen om me heen weten nieteens dat ik homo ben. Het is niet alsof ik het elke dag sta te verkondigen hoe 'vrij en blij' ik ben.
Jouw posts zeggen genoeg... En tja mijn vader zal pas een homo herkennen wanneer hij er niet meer omheen kan. Mijn moeder herkent ze nog wanneer ze het zelf nog niet eens weten.

[relnicht mode]
Blijkbaar is die ene dag mij nieteens gegund.
[/relnicht mode]
Cry cry cry baby cry... die gemene stomme homo haters...
pi_21206652
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 14:01 schreef Monus het volgende:

[..]

Jouw posts zeggen genoeg... En tja mijn vader zal pas een homo herkennen wanneer hij er niet meer omheen kan. Mijn moeder herkent ze nog wanneer ze het zelf nog niet eens weten.

[relnicht mode]
[/relnicht mode]
"Nou mijn pappie en mijn mammie bladieblah" !
Hoe oud ben je? 12! :')

Ik denk dat je eerst wat ouder en wijzer moet worden voordat je echt een mening hierover kan geven. Je weet wel, zoals een volwassen persoon dat doet. "M'n mammie en pappie"
  woensdag 11 augustus 2004 @ 14:08:49 #101
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_21206667
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:56 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

Ik vind het wel handig om gewaarschuwd te worden dat het een homo-feestje is. Blijf ik namelijk uit de buurt.
Krekker is de bom!
  woensdag 11 augustus 2004 @ 14:24:48 #102
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_21207000
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 14:08 schreef xman het volgende:

[..]

"Nou mijn pappie en mijn mammie bladieblah" !
Hoe oud ben je? 12!

Ik denk dat je eerst wat ouder en wijzer moet worden voordat je echt een mening hierover kan geven. Je weet wel, zoals een volwassen persoon dat doet. "M'n mammie en pappie"
34 en op een leeftijd (net 16) dat de meenste kinderen nog lopen te scheeuwen 'mammie... ik heb honger' leefde ik al zelfstandig en onafhankelijk, en ik denk dat ik meer van het leven heb gezien en weet dan de meenste mensen nederland.

Schaam jij je voor je pappie en mammie of zo?
  woensdag 11 augustus 2004 @ 14:33:41 #103
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_21207217
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat dacht je van: omdat ze meer voelen voor het eigen geslacht dan voor het andere, waardoor ze bij het aangaan van een heteroseksuele relatie niet alleen zelf ongelukkig zouden zijn, maar ook hun partner en eventuele kinderen hiervan de dupe kunnen laten worden. Volgens mij niet zo moeilijk om zelf te bedenken toch?
Krekker is de bom!
pi_21207531
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 14:24 schreef Monus het volgende:

[..]

34 en op een leeftijd (net 16) dat de meenste kinderen nog lopen te scheeuwen 'mammie... ik heb honger' leefde ik al zelfstandig en onafhankelijk, en ik denk dat ik meer van het leven heb gezien en weet dan de meenste mensen nederland.

Schaam jij je voor je pappie en mammie of zo?
Nee ik schaam me nu voor "de volwassenen" opmerking. Blijkbaar is een 34 jarige ook in staat zulke kortzichtige en onvolwassen reakties te schrijven.
quote:
[relnicht mode]
[/relnicht mode]
Je toont je echt een volwasen man met zulke geniale opmerkingen!
  woensdag 11 augustus 2004 @ 14:54:33 #105
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_21207719
Je toont je echt een volwasen man door er omheen te lullen!
pi_21209558
quote:

[..]

mag ik jou wat vragen? hoelang ben je al hetero? en wat heeft de definitieve doorslag gegeven daarmee door te gaan?
ben je uberhaupt wel hetero?

soms stellen mensen zulke stomme vragen, unfuckingbelievable...

wat denk je nou

dat je op een dag wakker wordt en denkt, "goh, weet je wat, ik word homo"

mafkees
pi_21210200
Ik vind dat xman alle recht heeft om op zijn manier homo te zijn en ik op de mijne. Dat is geen vastomlijnde manier, heeft soms ook met je leeftijd te maken of de fase waar in je zit (toen ik jong was en geen relatie had, ging ik veel uit - nu ben ik een huismus). Als iemand een relnicht is, mij best - ik ben het soms ook - maar niet de hele dag. Laten we elkaar toch vooral het licht in de ogen gunnen. Sommigen willen zo graag een sjabloon plakken.
  woensdag 11 augustus 2004 @ 17:24:24 #108
78500 Strijkplank
pi_21211968
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 16:21 schreef SCH het volgende:
Ik vind dat xman alle recht heeft om op zijn manier homo te zijn en ik op de mijne. Dat is geen vastomlijnde manier, heeft soms ook met je leeftijd te maken of de fase waar in je zit (toen ik jong was en geen relatie had, ging ik veel uit - nu ben ik een huismus). Als iemand een relnicht is, mij best - ik ben het soms ook - maar niet de hele dag. Laten we elkaar toch vooral het licht in de ogen gunnen. Sommigen willen zo graag een sjabloon plakken.
offtopic: waar staat SCH eigenlijk voor?
pi_21212482
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:24 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

offtopic: waar staat SCH eigenlijk voor?
De voetbalclup waar ik helemaal leip van ben : sc Heerenveen - heel erg onhomo natuurlijk
  woensdag 11 augustus 2004 @ 18:30:48 #110
78500 Strijkplank
pi_21213425
Er is volgens mij maar 1 ding "onhomo": niet op hetzelfde geslacht vallen
pi_21230256
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 16:21 schreef SCH het volgende:
Spijker op z'n kop SCH!
Ik krijg namelijk zo langzamerhand het gevoel dat homo's onderling elkaar al niet tolereren. (Alhoewel ik de eerste "relnicht" of "gay-pride-boot-homo" nog moet tegenkomen die mij verwijt zich te weinig herkenbaar als homo op te stellen).
Feit blijft dat er bijna 400.000 man getuige geweest zijn van een geweldig feest waarin iedereen even welkom is en waarin iedereen zichzelf kan zijn. (En ja, relnichten zijn ook zichzelf!)
En je afkeurend uitspreken over de relnichten op die boten, omdat ze een verkeerd beeld geven van homo's is al net zo verkeerd als hetero's die homo-gedrag afkeuren omdat ze een verkeerd beeld geven van de "man".
  donderdag 12 augustus 2004 @ 12:51:51 #112
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_21231675
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 12:01 schreef Lurky_Luke het volgende:

[..]

Spijker op z'n kop SCH!
Ik krijg namelijk zo langzamerhand het gevoel dat homo's onderling elkaar al niet tolereren. (Alhoewel ik de eerste "relnicht" of "gay-pride-boot-homo" nog moet tegenkomen die mij verwijt zich te weinig herkenbaar als homo op te stellen).
Feit blijft dat er bijna 400.000 man getuige geweest zijn van een geweldig feest waarin iedereen even welkom is en waarin iedereen zichzelf kan zijn. (En ja, relnichten zijn ook zichzelf!)
En je afkeurend uitspreken over de relnichten op die boten, omdat ze een verkeerd beeld geven van homo's is al net zo verkeerd als hetero's die homo-gedrag afkeuren omdat ze een verkeerd beeld geven van de "man".
Een hele leuke gedachte, heel openminded, maar deze wereld is geen droom wereld. Bijna elke homo zal door deze groep personen in een bepaalt hoekje gestopt worden, en niet alleen in nederland maar over de hele wereld. Zeggen dat het niet zo is of niet zou mogen zijn is een naieve gedachte.
pi_21232083
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 12:51 schreef Monus het volgende:

[..]

Een hele leuke gedachte, heel openminded, maar deze wereld is geen droom wereld. Bijna elke homo zal door deze groep personen in een bepaalt hoekje gestopt worden, en niet alleen in nederland maar over de hele wereld. Zeggen dat het niet zo is of niet zou mogen zijn is een naieve gedachte.
Ben je nou eigenlijk ook homo? En zo ja, ben je al out?
pi_21232577
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 12:51 schreef Monus het volgende:

[..]

En waarom voelt werkelijk niemand die zelf aan of in de grachten in Amsterdam is geweest afgelopen zaterdag zich in een hoekje gestopt?
Volgens mij gaat de kritiek gewoon richting de verkeerde mensen. Als er al ergens een verkeerd beeld wordt gegeven, dan is het door de media. En zelfs al wordt het objectief in beeld gebracht, dan nog zien mensen wat ze willen zien. Hoeveel homo's in hetero-look ook ooit ergens in beeld gebracht worden.
Vooralsnog is het wel zo dat op al dit soort evenementen (gay-pride, roze maandag, roze zaterdag) je eindelijk eens een keer gewoon ongegeneerd met je vriendje hand in hand kunt lopen over straat zonder opmerkingen of omkijkende mensen. En dat is af en toe best wel eens fijn!
  donderdag 12 augustus 2004 @ 13:29:42 #115
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_21232707
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 13:06 schreef xman het volgende:

[..]

ben je al out?
Ik ben helemaal uit de kast, koste wel een beetje moeite, maar nu ben ik er erg blij mee.
quote:
Ben je nou eigenlijk ook homo?
Na een lange tijd, durf ik er nu voor uit te komen.., en het maakt mij niet uit wat andere mensen daar van denken, of ze het vies vinden of niet, ik ben wie ik ben en ik ben er trots op.
Ik ben hetero

Heb je niks anders... iets origineels... dit is zo oud.
pi_21232884
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 13:29 schreef Monus het volgende:
Heb je niks anders... iets origineels... dit is zo oud.
Neuckuh?
pi_21232916
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 13:06 schreef xman het volgende:

[..]

Ben je nou eigenlijk ook homo? En zo ja, ben je al out?
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 14:24 schreef Monus het volgende:
Ik vind het huwelijk een heilig iets om een verbond tesluiten tussen een man en een vrouw die in veel gevallen een gezin wil opbouwen. Persoonlijk zal ik pas gaan trouwen als ik een vrouw tegenkom waar ik mogelijke wijs kinderen mee wil hebben. Dat homos mogen trouwen in nederland verlaagt voor mij de waarde voor het huwelijk en als ik ga trouwen zal ik dat waarschijnlijk hier in spanje doen. Ik vraag mij dan ook af waarom een huwelijk voor een homo zo belangrijk is om hun liefde te kunnen tonen aan zijn partner, een samenlevings contract voldoet voor de meenste wettelijke zaken rond een huwelijk.

Elke keer krijg ik te horen dat ik homos moet accpeteren hoe ze zijn en respect voor hun te tonen. Terwijl ik die zelfde respect en accpetatie niet van de kant van de homos krijg. Voor mij is het huwelijk (die voor mij heilig is) de grens van mijn accpetatie en respect voor homos. Verwacht niet van mij dat ik homos moet gaan accpeteren en respecteren als die respect niet van 2 kanten komt.

Ik geloof in geen enkel geloof dus een huwelijk in een kerk is voor mij uitgesloten.
Ah de antwoord is al gegeven; je hebt gewoon een hekel aan homoactiviteiten in het algemeen.
Maakt niet uit wat ik doe, ik blijf in jouw ogen een relnicht.

Ach ja
pi_21232938
het is gewoon wel zo dat de gay pride bepaalde mensen een beeld geeft van homo's... en dat hand in hand kunnen lopen, mensen die daar over vallen zijn eikels, persoonlijk vind ik het ALTIJD mooi om verliefde mensen te zien.

dat het niet zou moeten dat mensen een bepaald beeld krijgen van... wil nog niet zeggen dat dat niet gebeurt

ik heb in eerdere posts al gezegd dat het van mij niet zo hoefdt, zo'n gay pride, ook omdat ik denk en merk aan reacties om me heen dat het OOK veel negatieve dingen oproept...

aan de andere kant besef ik ook wel goed, dat evenementen als de gay pride er waarschijnlijk helemaal niet zouden zijn als mensen gewoon een stuk meer acceptatie in hun donder hadden voor wat niet "in hun straatje" past...

en sjah, als vrouw heb je het makkelijker denk ik... twee vrouwen die hand in hand lopen en eens een zoen geven, krijgen lang zoveel gezeur niet als twee mannen die datzelfde doen..

en dat er nog mensen zijn die vragen "wanneer ben je homo geworden" is TE triest voor woorden...
pi_21233072
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 13:38 schreef MarMar het volgende:
ik heb in eerdere posts al gezegd dat het van mij niet zo hoefdt, zo'n gay pride, ook omdat ik denk en merk aan reacties om me heen dat het OOK veel negatieve dingen oproept...
Daar heb je een punt, van mij hoeft het ook niet zo nodig. Maar het is er nu eenmaal - en er zijn wel meer dingen waar ik niet zo'n behoefte aan heb - trekkertrekraces of boksgala's. Maar blijkbaar is ook daar publiek voor.

Dat het negatieve dingen oproept is misschien een reden om als homo's toch af en toe van ons te laten horen. Ik vind dat we ook niet hoeven te verpieteren in een sfeer van "als je gewoon doet dan doe je gek genoeg" en in ons rijtjeshuis de perfecte monogame burger hoeven uit te hangen. Het leven is al saai genoeg
  donderdag 12 augustus 2004 @ 13:45:01 #120
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_21233076
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 13:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Neuckuh?

Neuck je een beetje goed dan... een trioootje samen met je vriendje lijkt me wel okey
pi_21233101
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 13:45 schreef Monus het volgende:

Neuck je een beetje goed dan... een trioootje samen met je vriendje lijkt me wel okey
Zo hetero ben je dus ook weer niet

ik raak altijd een beetje verward van trio's: letterlijk en figuurlijk
pi_21233140
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 13:44 schreef SCH het volgende:

[..]
Dat het negatieve dingen oproept is misschien een reden om als homo's toch af en toe van ons te laten horen. Ik vind dat we ook niet hoeven te verpieteren in een sfeer van "als je gewoon doet dan doe je gek genoeg" en in ons rijtjeshuis de perfecte monogame burger hoeven uit te hangen. Het leven is al saai genoeg
zie mijn signature
pi_21233179
pi_21233357
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 13:38 schreef MarMar het volgende:
het is gewoon wel zo dat de gay pride bepaalde mensen een beeld geeft van homo's... en dat hand in hand kunnen lopen, mensen die daar over vallen zijn eikels, persoonlijk vind ik het ALTIJD mooi om verliefde mensen te zien.

dat het niet zou moeten dat mensen een bepaald beeld krijgen van... wil nog niet zeggen dat dat niet gebeurt

aan de andere kant besef ik ook wel goed, dat evenementen als de gay pride er waarschijnlijk helemaal niet zouden zijn als mensen gewoon een stuk meer acceptatie in hun donder hadden voor wat niet "in hun straatje" past...

en sjah, als vrouw heb je het makkelijker denk ik... twee vrouwen die hand in hand lopen en eens een zoen geven, krijgen lang zoveel gezeur niet als twee mannen die datzelfde doen..

en dat er nog mensen zijn die vragen "wanneer ben je homo geworden" is TE triest voor woorden...
Ik zie ook wel dat een gay-pride veel negatieve reacties oproept. Helaas constateer ik ook dat vrijwel ieder evenement waar ergens het predikaat "homo" op prijkt negatieve reacties oproept. Vooral bij die mensen die er zelf niet bij waren.
Dan zijn er twee oplossingen:
- die evenementen maar niet houden en je als homo zo onzichtbaar mogelijk gedragen
- schijt hebben aan die onontkoombare negatievelingen en in ieder geval een leuke dag hebben

Want waar ik me over blijf verbazen is het feit dat de gay-pride zoveel negatieve reacties oproept, terwijl er nul komma nul op die manier gesproken wordt over de love-parades of zoiets als zomercarnaval. Qua uiterlijke verschijningsvorm: schaars geklede (maar nergens vulgaire!) mensen die uit hun dak gaan op vrolijke muziek!
Dat vervolgens mensen bij de gay-pride een negatief beeld hieraan koppelen heeft niets met de hele visuele vertoning te maken. Noemde men het evenement gewoon "de grachtenparade" en stonden er wat meer vrouwen (in bikini) tussen, dan zou niemand er verder veel woorden over vuil maken, en vond men het een mooi feestje
Eigenlijk is die constatering ook te triest voor woorden...
pi_21233513
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 13:56 schreef Lurky_Luke het volgende:

[..]

Ik zie ook wel dat een gay-pride veel negatieve reacties oproept. Helaas constateer ik ook dat vrijwel ieder evenement waar ergens het predikaat "homo" op prijkt negatieve reacties oproept. Vooral bij die mensen die er zelf niet bij waren.
Dan zijn er twee oplossingen:
- die evenementen maar niet houden en je als homo zo onzichtbaar mogelijk gedragen
- schijt hebben aan die onontkoombare negatievelingen en in ieder geval een leuke dag hebben

Want waar ik me over blijf verbazen is het feit dat de gay-pride zoveel negatieve reacties oproept, terwijl er nul komma nul op die manier gesproken wordt over de love-parades of zoiets als zomercarnaval. Qua uiterlijke verschijningsvorm: schaars geklede (maar nergens vulgaire!) mensen die uit hun dak gaan op vrolijke muziek!
Dat vervolgens mensen bij de gay-pride een negatief beeld hieraan koppelen heeft niets met de hele visuele vertoning te maken. Noemde men het evenement gewoon "de grachtenparade" en stonden er wat meer vrouwen (in bikini) tussen, dan zou niemand er verder veel woorden over vuil maken, en vond men het een mooi feestje
Eigenlijk is die constatering ook te triest voor woorden...
Sad but true...
pi_21233580
Mensen die er niet even zijn wezen kijken, en alleen de beelden van ons geweldige journaal kennen, hebben weinig recht van spreken.
pi_21233649
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 14:05 schreef DennisMoore het volgende:
Mensen die er niet even zijn wezen kijken, en alleen de beelden van ons geweldige journaal kennen, hebben weinig recht van spreken.
Misschien wordt het wel een keer tijd voor een "uit de stoel"-sessie voor hetero's (in analogie met "uit de kast" komen.)
Dat ze een keer met hun luie hetero-reet achter hun TV vandaan komen en onbevooroordeeld zelf gaan kijken hoe leuk het is. ("400.000 enthousiastelingen gingen U reeds voor!")
  donderdag 12 augustus 2004 @ 14:12:42 #128
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_21233740
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 13:38 schreef xman het volgende:

Ah de antwoord is al gegeven; je hebt gewoon een hekel aan homoactiviteiten in het algemeen.
Maakt niet uit wat ik doe, ik blijf in jouw ogen een relnicht.

Ach ja
Nee, ik heb andere ideeen over bepaalde zaken, maar dat verschil kan jij niet zien.
Over close minded en in hokjes stoppen gesproken.
pi_21233759
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 14:05 schreef DennisMoore het volgende:
Precies, dat stomme journaal laat verdorie gewoon die boten zien. Linkse media
pi_21233974
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 14:08 schreef Lurky_Luke het volgende:

Misschien wordt het wel een keer tijd voor een "uit de stoel"-sessie voor hetero's (in analogie met "uit de kast" komen.)
Dat ze een keer met hun luie hetero-reet achter hun TV vandaan komen en onbevooroordeeld zelf gaan kijken hoe leuk het is. ("400.000 enthousiastelingen gingen U reeds voor!")
Ochja, het blijft (m.i.) aapjes kijken, maar da's best leuk en gezellig.
Voelde me er meer toeschouwer dan deelnemer .
  donderdag 12 augustus 2004 @ 14:55:24 #131
13462 BansheeBoy
pi_21234715
Homo-isten huilen iets te snel. Altijd als je kritiek op ze hebt vanwege hun zedenloze entertainmentpraktijken beginnen ze cynische edoch belachelijke niet serieus bedoelde vragen te stellen als:

1. Ben je al "out" ?
2. Heb je het je omgeving al verteld ?
3. Ben je latent homo ?

Het lijkt voor homo's wel alsof ze niets anders zien in mensen dan hun geaardheid. Ik snap dan niet waarom ze zo graag onderscheid maken op basis hiervan getuige de gay-café's, homo-sauna's etc.

Apartheid werkt discriminatie in de hand

pi_21234837
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Homo-isten huilen iets te snel. Altijd als je kritiek op ze hebt vanwege hun zedenloze entertainmentpraktijken ...<knip>
Vertel me nu eens wat er precies zedenloos is aan de gay-pride?
pi_21234840
quote:
Homo-isten huilen iets te snel. Altijd als je kritiek op ze hebt vanwege hun zedenloze entertainmentpraktijken beginnen ze cynische edoch belachelijke niet serieus bedoelde vragen te stellen als:

1. Ben je al "out" ?
2. Heb je het je omgeving al verteld ?
3. Ben je latent homo ?

Het lijkt voor homo's wel alsof ze niets anders zien in mensen dan hun geaardheid. Ik snap dan niet waarom ze zo graag onderscheid maken op basis hiervan getuige de gay-café's, homo-sauna's etc.

Apartheid werkt discriminatie in de hand

ik heb zelden iemand zo hypokriet en ondoordacht zien lullen als jij...

je reageert nogsteeds NERGENS op, maar hebt wel genoeg gelezen om te reageren???

JIJ bent degene die vroeg "hoelang ben je al homo"

DAT is pas een stomme vraag

of je al out bent en het je omgeving al verteld hebt is geen domme vraag maar heel realistisch, omdat er nogsteeds van die stomme mensen zijn die denken dat homoseksualiteit iets is waar je voor kiest, terwijl het infeite net zo normaal is als hetero zijn...

of je blauwe ogen of bruine ogen hebt kies je niet, of je homoseksueel of heteroseksueel bent ook niet...
pi_21234937
quote:

Okay, dan gaan we wel proberen jongens te versieren in gewone cafés.
Moet je ook niet janken natuurlijk, wanneer je daar in je kont geknepen wordt.

.
pi_21234976
Oh please - zullen we even niet op Bansheeboy reageren? Vrijwel iedere homodiscussie mondt uit in een BSB-topic nl.
pi_21234992
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 15:05 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.
daar moeten heteromannen imho sowieso niet zo over zeiken

het gebeurt bijna nooit PLUS dat vrouwen veeeeeeeeeeel meer last hebben van heteromannen dan heteromannen van homoseksuele mannen

ik zat ooit met iemand op een terrasje
de ober daar is homo, das algemeen bekend... en die gozer helemaal van, gatver, straks gaatie achter mij aan

mijn antwoord: goh, dus je bent EN bekrompen EN arrogant... doei he!
pi_21235098
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 15:07 schreef SCH het volgende:
Oh please - zullen we even niet op Bansheeboy reageren? Vrijwel iedere homodiscussie mondt uit in een BSB-topic nl.
O ja? Zou ie soms latent homo zijn dan?
pi_21235137
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 15:15 schreef Lurky_Luke het volgende:

[..]

zou me niet heel erg verbazen eigenlijk
  donderdag 12 augustus 2004 @ 15:20:53 #139
13462 BansheeBoy
pi_21235150
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 15:05 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.
Ik ben zowiezo geen voorstander van versieren. Ik zie liever mensen direct huwen, zoals het bij ons Islamitische traditie gaat b.v. Maar dat is een andere discours. Ten 2de accepteren dames van zedenrechten het ook niet als ze in hun achterwerk worden geknepen door hetero's. Dus ongeacht het café, zulke dingen doe je niet uit respect voor de lokale zeden, niet bij homo-isten niet bij hetero's

donderdag 12 augustus 2004 @ 17:02:27 #140
78500 Strijkplank
pi_21236382
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 15:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
niet bij homo-isten niet bij hetero's

homo-isten???
pi_21236597

blije flikkers
  donderdag 12 augustus 2004 @ 17:51:15 #142
45206 Pietverdriet
pi_21237557
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 15:15 schreef Lurky_Luke het volgende:

[..]

Nee, Naffers neuken elkaar wel vaker in elkaars hol, dat is omdat ze anders geen sex krijgen. Is geen homosexualiteit, maar gewoon elkaar ff helpen.
pi_21237558
zeg bsb, wat nou bij ons??

wat doe je hier dan?

on topic: dat de gay pride geen goed beeld van de werkelijkheid geeft lijkt me nogal logisch...
lowlands geeft ook niet een goed beeld van de levens van de gemiddelde bezoekers, die zitten echt niet het hele jaar door alleen maar te zuipen en te blowen..

ik niet althans
  donderdag 12 augustus 2004 @ 19:05:53 #144
78500 Strijkplank
pi_21239366
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 17:51 schreef MarMar het volgende:
zeg bsb, wat nou bij ons??

wat doe je hier dan?

on topic: dat de gay pride geen goed beeld van de werkelijkheid geeft lijkt me nogal logisch...
lowlands geeft ook niet een goed beeld van de levens van de gemiddelde bezoekers, die zitten echt niet het hele jaar door alleen maar te zuipen en te blowen..

ik niet althans
Vrij kortzichtig!!! Op een feest wordt altijd gedronken en eventueel geblowd. Ik denk dat men hier in Nederland nog wel het verstandelijk vermogen heeft om in te kunnen zien dat men dat niet dagelijks doet nee! Het gaat om het feit dat het Gay Pride heet, homoseksualiteit wordt dus belicht (Lowlands is niet gericht op 1 specifieke groep) en wat de media hiervan laat zien. Dat wat dus geen goed beeld geeft.

Eerst ff nadenken voor je wat zegt, deze reactie is nu al tig keer geweest en ik geloof dat we er al uit waren dat een feest zoals Lowlands toch wel even wat anders is..
pi_21240334
Ik zie het verschil niet zo Strijkplank en vindt het wel een vrij goed voorbeeld. Lowlands is een manifestatie voor jongeren - en je moet de tv-kijkers de kost geven die denken dat alle jongeren zo zijn als de jongeren op Lowlands (was het maar waar denk ik dan).
pi_21240393
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:27 schreef Strijkplank het volgende:
Mijn vorige post werd weggehaald dus zal ik me wat inhouden en meer beargumenteren..

Had het er dus over mijn ergenis over de Gay Pride. Ik ben zelf homo en dat is ook de reden dat ik me er aan erger. Dit omdat er een vertekend beeld wordt geschetst van homo's. We zijn niet allemaal "zo".. waarom dan wel zoveel aandacht naar z'on feest? Ik vind het gewoon niet representatief. Er wrodt simpelweg geen rekening gehouden met de meerderheid.. Voor hetero's is het misschien makkelijk om te zeggen: "laat ze toch hun feestje vieren". Maar kun je je ook indenken dat juist veel homo's zich er aan ergeren, zich niet serieus voelen genomen (kom maar op met die grappen) en zelfs gekwetst voelen. Ok dat laatste gaat wel errug ver, maar toch..

Het is verder ok dat iedereen die dag "vrij" kan zijn, maar waarom gaat het gepaard met al die boten?? Waarom heet dat Gay Pride en niet Pride??

Reacties?
Goh, dus jij hoort noch bij de huppelkutjes die zwaar onderkleed, noch bij de dufkutten die op een gehuurde trekschuit in plastic tuinstoelen meededen?
pi_21241873
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 19:41 schreef SCH het volgende:
Ik zie het verschil niet zo Strijkplank en vindt het wel een vrij goed voorbeeld. Lowlands is een manifestatie voor jongeren - en je moet de tv-kijkers de kost geven die denken dat alle jongeren zo zijn als de jongeren op Lowlands (was het maar waar denk ik dan).
jep jep.. heb ook wel de blikken gehad hoor

"ga jij als moeder naar lowlands?"
en dan bijna in 1 adem
"blow jij veel?"

de vergelijking van hoe mensen oordelen vormen over groeperingen (in het geval van lowlands jongeren, danwel oudere jongeren en festivalgangers in het algemeen) kan je toch echt wel maken strijkplank
  donderdag 12 augustus 2004 @ 23:52:38 #148
78500 Strijkplank
pi_21247218
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:41 schreef MarMar het volgende:

[..]

jep jep.. heb ook wel de blikken gehad hoor

"ga jij als moeder naar lowlands?"
en dan bijna in 1 adem
"blow jij veel?"

de vergelijking van hoe mensen oordelen vormen over groeperingen (in het geval van lowlands jongeren, danwel oudere jongeren en festivalgangers in het algemeen) kan je toch echt wel maken strijkplank
Je zegt zelf al, als je er heen gaat krijg je de blikken... De Gay Pride zet sowieso door de naam een stempel op homoseksuelen. En er zijn verder veel meer van dit soort festivals waar veel jongeren komen. Bij Lowlands staat ook nergens 'Jongeren Lowlands' of 'Hetero Lowlands'. Ik snap ook wel dat het beeld van Gay Pride niet het beeld is van de doorsnee homoseksueel, maar veel denken er echt nog wel zo over, ik hoor het nog vaak genoeg..

Nogmaals: er zijn veel meerdere festivals die in het nieuws komen. Zo'n feest als de Gay Pride echter veel minder en ze laten altijd dezelfde beelden zien.

De vergelijking met Lowlands gaat een heeeeeel klein beetje op, maar is niet bijster sterk vind ik. Als jij vind dat Lowlands voor een dusdanig slecht beeld zorgt moet je er ook wat van zeggen.. net als ik doe. En we hebben het nu dus over de Gay Pride en niet over Lowlands.
pi_21250150
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 15:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben zowiezo geen voorstander van versieren. Ik zie liever mensen direct huwen, zoals het bij ons Islamitische traditie gaat b.v. Maar dat is een andere discours. Ten 2de accepteren dames van zedenrechten het ook niet als ze in hun achterwerk worden geknepen door hetero's. Dus ongeacht het café, zulke dingen doe je niet uit respect voor de lokale zeden, niet bij homo-isten niet bij hetero's

En als de vrouw het niet ziet zitten en naar een blijf van me huis gaat schieten jullie haar dood, om maar eens een botte redenering te gebruiken. Uithuwerlijken, is een middeleeuwse traditie die ook door veel imams verworpen wordt. Ongeacht iemand ze geloof, overtuiging, of seksuele voorkeur dient iemand zelf keuzes te mogen maken. Maar iemand zou er nooit toe gedwongen mogen worden.
pi_21251016
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 23:52 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

Je zegt zelf al, als je er heen gaat krijg je de blikken... De Gay Pride zet sowieso door de naam een stempel op homoseksuelen. En er zijn verder veel meer van dit soort festivals waar veel jongeren komen. Bij Lowlands staat ook nergens 'Jongeren Lowlands' of 'Hetero Lowlands'. Ik snap ook wel dat het beeld van Gay Pride niet het beeld is van de doorsnee homoseksueel, maar veel denken er echt nog wel zo over, ik hoor het nog vaak genoeg..

Nogmaals: er zijn veel meerdere festivals die in het nieuws komen. Zo'n feest als de Gay Pride echter veel minder en ze laten altijd dezelfde beelden zien.

De vergelijking met Lowlands gaat een heeeeeel klein beetje op, maar is niet bijster sterk vind ik. Als jij vind dat Lowlands voor een dusdanig slecht beeld zorgt moet je er ook wat van zeggen.. net als ik doe. En we hebben het nu dus over de Gay Pride en niet over Lowlands.
Meer dan de helft van die boten is niet meer dan een gehuurde dekschuit met wat mensen erop in hun dagelijkse kloffie in plastic tuinstoelen met een pilsje in hun hand. Dus wat zit je nou eigenlijk te zeuren over dat die gayparade geen afspiegeling van de realiteit is?
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 07:42:47 #151
13462 BansheeBoy
pi_21251374
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 01:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

En als de vrouw het niet ziet zitten en naar een blijf van me huis gaat schieten jullie haar dood, om maar eens een botte redenering te gebruiken.
Dan schieten wij haar dood Hier nog wat belachelijkheid in jouw stijl:

- Homo's houden allemaal van roze
- Marokkanen zijn fietsendieven
- Kastanjes ruiken naar kaas
- Turken stinken naar knoflook

Denk na voordat je iemand in een hokje stopt, vooral als diegene niet in dat hokje hoort
quote:
Uithuwerlijken, is een middeleeuwse traditie die ook door veel imams verworpen wordt.
Wie heeft het over uithuwelijken ? Daar ben ik zelf ook tegen. Ik ben een voorstander van gearrangeerde huwelijken met instemming/toestemming van beide partners (man en vrouw wel te verstaan).
quote:
Ongeacht iemand ze geloof, overtuiging, of seksuele voorkeur dient iemand zelf keuzes te mogen maken. Maar iemand zou er nooit toe gedwongen mogen worden.
Tnx, een samenvatting van mijn visie

pi_21251915
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 23:52 schreef Strijkplank het volgende:
Ik snap ook wel dat het beeld van Gay Pride niet het beeld is van de doorsnee homoseksueel, maar veel denken er echt nog wel zo over, ik hoor het nog vaak genoeg..
Dat geloof ik ook wel maar de vraag is of je vanwege de kortzichtigheid en domheid van mensen dit soort dingen moet veranderen. Ik ben er voor dat die mensen veranderen; of niet, moeten ze zelf weten.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 09:09:35 #153
13462 BansheeBoy
pi_21251990
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 09:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel maar de vraag is of je vanwege de kortzichtigheid en domheid van mensen dit soort dingen moet veranderen. Ik ben er voor dat die mensen veranderen; of niet, moeten ze zelf weten.
Begrijp me niet verkeerd. Ik beoordeel mensen niet op hun geaardheid. Homo-isten kunnen gerust goede mensen zijn, al is het best moeilijk. Maar het gaat m.i. compleet tegen de natuur in. De natuur is zo ingesteld dat men zich voortplant, homo-isten kunnen dit niet, al hebben ze 5 jaar non-stop gemeenschap.

Mijn vraag is dus: Kunnen homo-isten met zichzelf leven zonder schuldgevoel terwijl ze weten dat ze verantwoordelijk [/i]kunnen[i] zijn voor vernietiging van de mensheid op lange termijn omdat zij zich niet voortplanten ?

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 13-08-2004 09:18:03 (Ik moest basterdsuiker halen!) ]
pi_21252007
Wie hier op reageert maak ik af!
pi_21252012
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 09:11 schreef xman het volgende:
pi_21252227
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 09:09 schreef BansheeBoy het volgende:

Mijn vraag is dus: Kunnen homo-isten met zichzelf leven zonder schuldgevoel terwijl ze weten dat ze verantwoordelijk [/i]kunnen[i] zijn voor vernietiging van de mensheid op lange termijn omdat zij zich niet voortplanten ?
[debiel] Beter dan de inteelt die bij alle islam-isten het gevolg is. [/debiel]

Xman, bring it on! .
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 09:44:47 #157
13462 BansheeBoy
pi_21252431
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 09:29 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Xman, bring it on! .
Ik vind het beiden fout. Ik ben geen voorstander van inteelt, incest en homo-isme, maar dat kan iedereen hier op Fok! beamen ten opzichte van mij.

Ik vind een normaal huwelijk, tussen man en vrouw normaal, zo hoort het vind ik. Maar ja, wie ben ik

Maar goed

pi_21252508
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 09:44 schreef BansheeBoy het volgende:

Ik vind een normaal huwelijk, tussen man en vrouw normaal, zo hoort het vind ik. Maar ja, wie ben ik
Een trollend usertje dat niet zoveel kaas gegeten heeft van biologie. .

Maareh... wat ik mij dan afvraag, voel jij je als hetero niet enorm schuldig over de enorme overbevoking hier op aarde? Jullie neuken maar als konijnen, waarbij vooral de islam-isten verantwoordelijk zijn voor de grote gezinnen. Als dat nog even zo doorgaat, is de aarde te klein geworden voor alle mensen, breken er nog meer oorlogen, milieurampen en hongersnood uit. Daar moet jij je als hetero toch wel enorm schuldig door voelen.

.
pi_21252550
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 09:29 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Xman, bring it on! .
Je weet nu toch wel dat ik je moet vermoorden jan-pieter!
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 09:59:15 #160
101187 Lurky_Luke
lurker oldbie
pi_21252651
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 09:53 schreef xman het volgende:

[..]

Ach, je kan die arme jongen toch niet kwalijk nemen dat hij geen weerstand biedt aan een zuigende user....
pi_21252674
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 09:53 schreef xman het volgende:

[..]

Mag ik helpen?
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 10:03:23 #162
13462 BansheeBoy
pi_21252712
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 09:50 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Een trollend usertje dat niet zoveel kaas gegeten heeft van biologie. .
Inmiddels kom ik al zo lang op Fok! dat iedereen hier kan beamen dat ik geen troll ben. Van biologie heb ik inderdaad niet veel kaas gegeten, maar dat heeft weinig tot niks met dit onderwerp te maken me dunkt
quote:
Maareh... wat ik mij dan afvraag, voel jij je als hetero niet enorm schuldig over de enorme overbevoking hier op aarde? Jullie neuken maar als konijnen, waarbij vooral de islam-isten verantwoordelijk zijn voor de grote gezinnen. Als dat nog even zo doorgaat, is de aarde te klein geworden voor alle mensen, breken er nog meer oorlogen, milieurampen en hongersnood uit. Daar moet jij je als hetero toch wel enorm schuldig door voelen.

.
Je kan je onmogelijk schuldig voelen voor iets wat natuurlijk is. Het is natuurlijk dat je wilt voortplanten. Daar is dus niks mis mee. Maar ik merk in je vraagstelling een lichte haat voor hetero's ? Waarom is dat zo ? Of heb ik het mis ?

Alvast bedankt voor je wederzijdse moeite

vrijdag 13 augustus 2004 @ 10:07:01 #163
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_21252769
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 10:03 schreef BansheeBoy het volgende:

Je kan je onmogelijk schuldig voelen voor iets wat natuurlijk is.
En homoseksualiteit is niet natuurlijk? Waar komt het dan vandaan? Is het iets synthetisch?
pi_21252854
Jeetje, het hele homo-slowchat topic wordt straks uitgemoord.

Beheers je xman
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 10:14:21 #165
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_21252875
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 10:13 schreef SCH het volgende:
Jeetje, het hele homo-slowchat topic wordt straks uitgemoord.

Beheers je xman
Ach, hij weet toch niet waar mijn huis woont. (Geloof ik...) En daarnaast kom ik al vrijwel niet meer in dat topic...
pi_21252911
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 10:14 schreef Twoflower het volgende:
En daarnaast kom ik al vrijwel niet meer in dat topic...
Ben je volwassen geworden?
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 10:20:21 #167
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_21252965
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 10:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Ben je volwassen geworden?
Als je dat zo wil noemen... In ieder geval wat (eigen)wijzer...
pi_21252987
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 10:14 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ach, hij weet toch niet waar mijn huis woont. (Geloof ik...) En daarnaast kom ik al vrijwel niet meer in dat topic...
Ik ben ooit bij je thuis geweest jongetje...
pi_21252997
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 10:20 schreef Twoflower het volgende:

Als je dat zo wil noemen... In ieder geval wat (eigen)wijzer...
Goed zo.
Leuk dat je ook eens in zo'n soort topic als dit post.

En jongens, ik kan er prima mee leven als mensen moeite hebben met hmoseksualiteit maar zullen we ons toch een beetje matigen in de reacties pop BSB. Ieder topic hierover verzandt in hetzelfde praatje terwijl er hier al genoeg leuke verschillen van mening van homo's en hetero's onderling zijn.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 10:23:35 #170
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_21253017
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 10:21 schreef xman het volgende:

[..]

Ik ben ooit bij je thuis geweest jongetje...
O ja shit. Maar zou je dat nog terug kunnen vinden dan?
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 10:25:37 #171
13462 BansheeBoy
pi_21253046
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 10:07 schreef Twoflower het volgende:

[..]

En homoseksualiteit is niet natuurlijk? Waar komt het dan vandaan? Is het iets synthetisch?
Neen, is niet natuurlijk. Alleen lichamelijk en taalkundig gezien zijn er al problemen, de natuur is onmogelijk gemaakt om gemeenschap te hebben middels het achterwerk. Ik denk ook dat iedereen als hetero wordt geboren en dat de omgeving of de persoon zelf zich laat aanzetten om zich te verberen tot het homo-isme...

Een stekker doe je toch ook niet in een stekker. Stekker is voor het stopcontact gemaakt, om het maar droog te zeggen

vrijdag 13 augustus 2004 @ 10:27:06 #172
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_21253070
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 10:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Neen, is niet natuurlijk. Alleen lichamelijk en taalkundig gezien zijn er al problemen, de natuur is onmogelijk gemaakt om gemeenschap te hebben middels het achterwerk. Ik denk ook dat iedereen als hetero wordt geboren en dat de omgeving of de persoon zelf zich laat aanzetten om zich te verberen tot het homo-isme...

Een stekker doe je toch ook niet in een stekker. Stekker is voor het stopcontact gemaakt, om het maar droog te zeggen

Laatste reactie van mij, want ik snap al dat er niet veel bij jou doordringt:

Stekkers kennen geen evolutie, de mens wel.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 10:32:07 #173
13462 BansheeBoy
pi_21253130
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 10:27 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Laatste reactie van mij, want ik snap al dat er niet veel bij jou doordringt:
Dat ben ik niet met je eens, maar toch bedankt voor je reactie
quote:
Stekkers kennen geen evolutie, de mens wel.
Dan kan ik helaas niet als argument zien

pi_21253367
Mensen met een beetje verstand snappen echt wel dat in de Gay Pride niet your local homosexual meedoet. Alle mensen zijn verschillend, ongeacht sexuele voorkeur. Dat de naam Gay Pride dan misschien wat ongelukkig gekozen is: á lá. Maar verder zeg ik: leven en laten leven.

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die hier echt last van hebben. Als je het niet wilt zien, ga je gewoon fijn niet kijken.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 10:54:23 #175
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_21253428
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 10:50 schreef Persephony het volgende:
Mensen met een beetje verstand snappen echt wel dat in de Gay Pride niet your local homosexual meedoet. Alle mensen zijn verschillend, ongeacht sexuele voorkeur. Dat de naam Gay Pride dan misschien wat ongelukkig gekozen is: á lá. Maar verder zeg ik: leven en laten leven.

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die hier echt last van hebben. Als je het niet wilt zien, ga je gewoon fijn niet kijken.
Nee, geen directe last. Maar omdat er mensen zijn die dat soort beelden op tv zien (en niet altijd evenveel verstand hebben) krijgen zo wel een eenzijdig beeld, wat op andere momenten wel voor last [b]KAN[/.b] zorgen. Zelf heb ik er geloof ik nog geen last van gehad, maar ik kan het me wel voorstellen.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 13:44:44 #176
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_21257460
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 13:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Zo hetero ben je dus ook weer niet

ik raak altijd een beetje verward van trio's: letterlijk en figuurlijk
Als je denkt dat ik een macho ben, op een bepaalde manier mischien wel maar zeker niet het typische macho die zo trots is over zijn hetero zijn. In zuid spanje val ik als man behoorlijk uit de boot.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monus op 13-08-2004 14:29:12 ]
pi_21258005
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 10:50 schreef Persephony het volgende:

Als je nou niet uit je nek zou zitten kletsen en vorige week even had gekeken, dan had je kunnen weten dat in die Gayparade juist wel your average local homosexual meedeed. Wat het overigens maar een saaie bedoening maakte. Waar je een Spetterend Carnaval verwachtte kreeg je nichten die zonder enige fantasie op een boot met plastic stoelen en een paar kratten bier waren gaan zitten om in een optocht te gaan rondvaren. Het leek de plezierbootjesparade die je elke zomer door de Oude Gracht in Utrecht langs ziet komen wel.

Met uitzondering van de paar boten die wel extravagant waren. Die kregen dan ook meestal een warme ontvangst van het publiek dat voor de rest vooral verveeld was.
pi_21258215
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 14:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als je nou niet uit je nek zou zitten kletsen en vorige week even had gekeken, dan had je kunnen weten dat in die Gayparade juist wel your average local homosexual meedeed. Wat het overigens maar een saaie bedoening maakte. Waar je een Spetterend Carnaval verwachtte kreeg je nichten die zonder enige fantasie op een boot met plastic stoelen en een paar kratten bier waren gaan zitten om in een optocht te gaan rondvaren. Het leek de plezierbootjesparade die je elke zomer door de Oude Gracht in Utrecht langs ziet komen wel.

Met uitzondering van de paar boten die wel extravagant waren. Die kregen dan ook meestal een warme ontvangst van het publiek dat voor de rest vooral verveeld was.
pi_21259120
ik heb een beetje het idee dat mensen die een verkeerd beeld van homo's hebben dat ook alleen maar op die manier willen zien, ze voelen zich "bedreigt" en gaan lekker door met afkraken en/of afkeuren van homo's

lekker veilig

ik snap zelf ook wel dat niet alle homo's in een string op een bootje meedoen aan de gay pride. en sommige het ook sterk afkeuren. maar waarom maak je je zo druk om wat die andere vinden, die mensen die zo over homo's denken willen het toch alleen maar op die manier zien..
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 15:02:26 #180
78500 Strijkplank
pi_21259452
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 14:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Mooi dat die boot een warm onthaal krijgt. Nu alleen de naam van het festival veranderen en ze mogen wat mij betreft zo gek doen als ze willen..
pi_21259500
quote:

[..]

Neen, is niet natuurlijk. Alleen lichamelijk en taalkundig gezien zijn er al problemen, de natuur is onmogelijk gemaakt om gemeenschap te hebben middels het achterwerk.
LOL

Uit onderzoek bleek dat homoseksualiteit ook in het dierenrijk veelvuldig voorkomt, zowel in het wild als in gevangenschap.
Wanneer we praten over de seksuele oriëntatie van de mens, dan praten we over een gevoel: tot wie voelt men zich aangetrokken, op wie wordt men verliefd. De werkelijke seksuele activiteit die iemand vertoont, kan in principe tegen zijn werkelijke seksuele oriëntatie indruisen. Zover bekend, maken dieren niet dezelfde gevoelens van verliefdheid en passie door als mensen. De seksuele activiteit van dieren wordt hormoniaal geregeld en komt meestal alleen voor in vruchtbare periodes.

Twee veelgehoorde uitspraken over homoseksualiteit.
"Homoseksualiteit is onnatuurlijk. Dieren vertonen toch ook geen homoseksueel gedrag." "Seks is bedoeld om je voort te planten en daarvoor zijn nu eenmaal een man en een vrouw nodig. In de natuur komt het niet voor; homo's zijn dus zegmaar foutjes van de natuur."

De vraag of homoseksualiteit onnatuurlijk genoemd kan worden, geeft in feite al aan dat homoseksualiteit in de natuur voorkomt en dus per definitie niet onnatuurlijk genoemd mag worden. Een twistpunt zou de vraag kunnen zijn of de mens tot
de(zelfde) natuur behoort, waartoe ook dieren behoren en of je het gedrag van de mens kunt beoordelen op grond van dierlijk gedrag.
Toch komt homoseksueel gedrag ook bij dieren voor. Wanneer echter de aantrekkingskracht zoals deze bij mensen bestaat bij dieren blijkt te ontbreken, blijft de vraag bestaan waarom dieren dan toch homoseksueel gedrag vertonen. Schijnbaar is het het natuurlijke gedrag van deze dieren.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 15:10:14 #182
78500 Strijkplank
pi_21259633
quote:

[..]

maar stel dat we allemaal biseksueel zouden zijn. Dus dat we én seks met hetzelfde geslacht en met het andere geslacht (wat volop gebeurd overigens) zouden hebben, wat is dan het probleem?? Het is juist heel onnatuurlijk om te denken dat het onnatuurlijk is. De mens is werkelijk de 1e soort die het als onnatuurlijk ziet. Onderzoek heeft uitgewezen dat er nauwelijks een diersoort te vinden is die geen seks met hetzelfde geslacht heeft.. waarom mogen wij het dan niet??? Of wou je soms beweren dat de hele wereld, inclusief dieren, fout bezig is???
pi_21259853
quote:

[..]

De domste vraag die ik ooit gehoord heb, hoe oud ben jij eigenlijk?
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_21259977
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 15:02 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

Mooi dat die boot een warm onthaal krijgt. Nu alleen de naam van het festival veranderen en ze mogen wat mij betreft zo gek doen als ze willen..
Zit die strijkplank voor je kop of zo? De enige relevante naam die ze die Gayparade anders zouden kunnen geven was 'Overwegend-saaie-bierdrinkers-op-roestige-dekschuitenparade'. Dan bekt Gayparade nog net iets lekkerder.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 15:27:47 #185
13462 BansheeBoy
pi_21260030
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 15:19 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

De domste vraag die ik ooit gehoord heb, hoe oud ben jij eigenlijk?
Ik ben 24 jaar. Maar zo dom is die vraag niet. Ik heb nl. aangegeven dat ik dat wilde weten

vrijdag 13 augustus 2004 @ 15:29:19 #186
45206 Pietverdriet
pi_21260066
Geef toe BSB, je bent vreselijk nieuwsgierig naar homosexualiteit omdat je met je eigen homosexualiteit in de knoop zit.
pi_21260086
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 15:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben 24 jaar. Maar zo dom is die vraag niet. Ik heb nl. aangegeven dat ik dat wilde weten

Nu er kennelijk geen domme vragen bestaan; hoe lang ben jij al debiel en waarom heb je besloten dat te blijven?
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 15:31:31 #188
78500 Strijkplank
pi_21260119
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 15:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Durf je niet meer te reageren op wat HiZ en ik net zeiden over homoseksualiteit in de natuur???
pi_21260226
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 15:31 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

Durf je niet meer te reageren op wat HiZ en ik net zeiden over homoseksualiteit in de natuur???
Ik kan met nie herinneren iets te hebben gezegd over homoseksualiteit in de natuur. Ik heb uitsluitend commentaar gehad op het pisnichterige afzeiken van mensen die een feestje organiseren.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 15:41:50 #190
13462 BansheeBoy
pi_21260393
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 15:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Geef toe BSB, je bent vreselijk nieuwsgierig naar homosexualiteit omdat je met je eigen homosexualiteit in de knoop zit.
Deze is wel leuk

pi_21261669
quote:
je hebt nogal wat te doen he? hulp nodig?
pi_21261745
quote:
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 16:49:13 #193
78500 Strijkplank
pi_21262039
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 15:35 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik kan met nie herinneren iets te hebben gezegd over homoseksualiteit in de natuur. Ik heb uitsluitend commentaar gehad op het pisnichterige afzeiken van mensen die een feestje organiseren.
Het moest zijn andromeda1968, blijkbaar heeft bsb er geen commentaar meer op..
pi_21262431
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 16:49 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

Het moest zijn andromeda1968, blijkbaar heeft bsb er geen commentaar meer op..
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 17:56:21 #195
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_21263581
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 15:10 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

maar stel dat we allemaal biseksueel zouden zijn. Dus dat we én seks met hetzelfde geslacht en met het andere geslacht (wat volop gebeurd overigens) zouden hebben, wat is dan het probleem?? Het is juist heel onnatuurlijk om te denken dat het onnatuurlijk is. De mens is werkelijk de 1e soort die het als onnatuurlijk ziet. Onderzoek heeft uitgewezen dat er nauwelijks een diersoort te vinden is die geen seks met hetzelfde geslacht heeft.. waarom mogen wij het dan niet??? Of wou je soms beweren dat de hele wereld, inclusief dieren, fout bezig is???
Welk onderzoekje...
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 21:30:59 #196
78500 Strijkplank
pi_21269250
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 17:56 schreef Monus het volgende:

[..]

Welk onderzoekje...
Kan de namen niet meer herinneren, maar heb er over gelezen in Volkskrant Magazine en de Groene Amsterdammer. Laatste blad is trouwens aan te raden..
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 12:59:59 #197
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_21281179
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 21:30 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

Kan de namen niet meer herinneren, maar heb er over gelezen in Volkskrant Magazine en de Groene Amsterdammer. Laatste blad is trouwens aan te raden..
hmmm geen bronnetje...
men heeft het hier op deze forum er vaak over gehad maar heb nog nooit een bron kunnen zien van dit onderzoek.
Heeft iemand een bron???
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 13:07:44 #198
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21281277
Zolang ze me niet lastig vallen is alles goed.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_21282321
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 13:07 schreef Dromenvanger het volgende:
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 14:09:36 #200
78500 Strijkplank
pi_21282372
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 12:59 schreef Monus het volgende:

[..]

hmmm geen bronnetje...
men heeft het hier op deze forum er vaak over gehad maar heb nog nooit een bron kunnen zien van dit onderzoek.
Heeft iemand een bron???
Kan wel voor je zoeken hoor, maar het is toch ook wel een beetje algemene kennis. Las het laatst ook in het blad "Psychologie" trouwens..
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:20:47 #201
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_21283777
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 14:09 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

Kan wel voor je zoeken hoor, maar het is toch ook wel een beetje algemene kennis. Las het laatst ook in het blad "Psychologie" trouwens..
Ja, graag want ik kan het niet vinden op het net, en aangezien ik niet in nederland woon krijg ik die bladen die je opnoemt niet onder ogen. Zou ook wel graag de namen van de onderzoekers willen weten.

Een statement als...
quote:
Onderzoek heeft uitgewezen dat er nauwelijks een diersoort te vinden is die geen seks met hetzelfde geslacht heeft...
...is nogal een statement als je nagaat hoeveel diersoorten op deze aarde rondlopen.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:41:05 #202
78500 Strijkplank
pi_21284193
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 15:20 schreef Monus het volgende:

[..]

Ja, graag want ik kan het niet vinden op het net, en aangezien ik niet in nederland woon krijg ik die bladen die je opnoemt niet onder ogen. Zou ook wel graag de namen van de onderzoekers willen weten.

Een statement als...
[..]

...is nogal een statement als je nagaat hoeveel diersoorten op deze aarde rondlopen.
Er zijn zoveeel bronnen joh! Alle diersoorten is misschien overdreven (lees net ergens dat het over 450 diersoorten gaat), maar tik maar eens "homoseksualiteit onder dieren" in bij google. Genoeg leesvoer, ook namen van onderzoekers. Ook tegenstrijdige onderzoeken natuurlijk, maar ze zijn er volgens mij wel over eens dat homoseksualiteit volop voorkomt in het dierenrijk.. dus niet lui zijn en gaan lezen.

De eerste link die ik op google kreeg kwam trouwens van Fok : http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=38253
pi_21285438
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 13:07 schreef Dromenvanger het volgende:
wedden dat ik vaker lastig gevallen ben door een heteroman dan jij door een homoseksuele man?
pi_21285590
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 16:56 schreef MarMar het volgende:

[..]

wedden dat ik vaker lastig gevallen ben door een heteroman dan jij door een homoseksuele man?
En hoevaak ben je al lastig gevallen door homoseksuele mannen ?

Had ik trouwens al gezegd dat ik de gayparade een tamelijk nauwgezette afspiegeling van de Nederlandse (homo)samenleving vond? Voornamelijk saaie mensen op saaie dekschuiten met een paar creatievelingen ertussen.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 17:06:02 #205
45206 Pietverdriet
pi_21285603
quote:

[..]

Wedden dat hij vaker is lastig gevallen door een hetero man dan door een homo..
pi_21285634
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 17:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

En hoevaak ben je al lastig gevallen door homoseksuele mannen ?
als ik lekker rustig op stap wil zonder irritante handtastelijke gozers, ga ik naar een homobar
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 20:12:10 #207
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_21289119
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 17:07 schreef MarMar het volgende:

[..]

als ik lekker rustig op stap wil zonder irritante handtastelijke gozers, ga ik naar een homobar
en dan al die meiden achter je aan...
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 20:58:58 #208
13462 BansheeBoy
pi_21290362
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 20:12 schreef Monus het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk mag zijn en niet wil trollen vind ik dat homobars-sauna's-kastelen het beeld van homo-isten juist aantast. Niet alle homo-isten geven zich over aan hun ietwat afwijkende lusten. Je hebt er homo-isten bij die keurig een gezinnetje hebben. Nu wil ik niet zeggen dat homo-isten die zich wel aan hun lusten overgeven fout zijn, maar het is dus wel zo.

pi_21290569
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 20:12 schreef Monus het volgende:

[..]

die zijn een stuk minder irritant dan heteromannen meestal en ik vind af en toe een vrouw helemaal niet erg
pi_21290601
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 20:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk mag zijn en niet wil trollen vind ik dat homobars-sauna's-kastelen het beeld van homo-isten juist aantast. Niet alle homo-isten geven zich over aan hun ietwat afwijkende lusten. Je hebt er homo-isten bij die keurig een gezinnetje hebben. Nu wil ik niet zeggen dat homo-isten die zich wel aan hun lusten overgeven fout zijn, maar het is dus wel zo.

als je neukt met een meisje die aan je uitgehuwlijkt is geef je je niet over aan lusten zeker?

mensen die het met elkaar doen omdat ze dat BEIDE echt willen... dat zie ik toch veel en veel liever...

wat heb je aan een leven als je er niet eens van mag genieten
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 21:31:19 #211
13462 BansheeBoy
pi_21291245
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 21:07 schreef MarMar het volgende:

[..]

als je neukt met een meisje die aan je uitgehuwlijkt is geef je je niet over aan lusten zeker?

mensen die het met elkaar doen omdat ze dat BEIDE echt willen... dat zie ik toch veel en veel liever...

wat heb je aan een leven als je er niet eens van mag genieten
Er is op zich niks mis met genieten, maar er zijn er bij die genieten van kinderen of van dieren, genot is geen vrijbrief voor "zieke" huishoudacties

zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:01:16 #212
45206 Pietverdriet
pi_21291978
Persoonlijk zie ik uithuwelijken als ziek
pi_21292103
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Persoonlijk zie ik uithuwelijken als ziek
idd, als vrouw.. het lijk me vreselijk om aan iemand "gegeven" te worden.. geen keuze te hebben met wie ik het bed ik wil duiken maar gewoon MOETEN met iemand die je niet eens zelf mag uitzoeken..

dan maar promiscue in de ogen van een bekrompen betwetertje, ik geniet wel van mijn leven
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:31:34 #214
78500 Strijkplank
pi_21292613
quote:

[..]

Mag je zeggen, die zijn vaak 100 keer handtastelijker dan homoseksuele mannen.. voor de grap dan natuurlijk...
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:34:05 #215
78500 Strijkplank
pi_21292678
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 21:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Er is op zich niks mis met genieten, maar er zijn er bij die genieten van kinderen of van dieren, genot is geen vrijbrief voor "zieke" huishoudacties

Ondertussen heeft BansheeBoy nog steeds niet gereageerd op het feit dat homoseksualiteit al bij 450 andere diersoorten is geconstateerd.. (dat we het even niet vergeten)
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:42:13 #216
78500 Strijkplank
pi_21292891
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 20:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Niet alle homo-isten geven zich over aan hun ietwat afwijkende lusten. Je hebt er homo-isten bij die keurig een gezinnetje hebben.

offtopic:
Wist jij trouwens, met je 'keurig een gezinnetje', dat de mens eigenlijk helemaal niet monogaam is ingesteld? Voor we om bronnen gaan vragen: Darwin kwam er al mee. En wist jij ook dat 1 op de 5 kinderen onecht is?? Ook dit is onderzocht, op verschillende plaatsen om willekeur te voorkomen. (Bron: "de Bril van Darwin", Mark Nelissen, geweldig boek trouwens).

Niet dat ik zeg dat je dan maar massaal vreemd moet gaan btw!
pi_21295693
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:31 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

Mag je zeggen, die zijn vaak 100 keer handtastelijker dan homoseksuele mannen.. voor de grap dan natuurlijk...
psies!! als een heteroman een hand op je kont legt en je word kwaad als vrouw, moet je je niet aanstellen, zou je diezelfde gozer eens moeten horen als een gozer een hand op zijn kont legt...

en dat mensen niet monogaam ingesteld zijn over het algemeen, nja, ik geloof ook niet in 1 levenslange partner.. iig niet de eerste die je tegenkomt..

nieuwe term die ik geleerd heb en waar ik me wel goed in kan vinden: serieel monogaam
pi_21295955
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:34 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

Ondertussen heeft BansheeBoy nog steeds niet gereageerd op het feit dat homoseksualiteit al bij 450 andere diersoorten is geconstateerd.. (dat we het even niet vergeten)
Precies, maar de homofoben zullen wel altijd iets vinden om het als abnormaal te beschouwen.
  zondag 15 augustus 2004 @ 12:31:26 #219
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_21299932
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:34 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

450... het waren 450 onderzochte dierensoorten (meenste waren zoogdieren) waarvan 190 homoseksualiteit is geconstateerd. Moet je wel eerst je eigen propaganda goed lezen.

Nou denk dat van de 190 diersoorten waarschijnlijk een heleboel dieren homoseksuale uitspattingen hebben omdat ze nooit met een vrouwtje sex kunnen hebben vanwege de rang orde. De vraag is dan ook op de dieren homos zijn of gewoon erg geil en dat ze elkaar behelpen omdat ze anders nooit tot sex komen. Bij sommige diersoorten vond ik het erg vergezocht.

Bij een aantal andere diersoorten lijkt er inderdaad echte homoseksualiteit tebestaan.

maar tja... ik heb homoseksualiteit nog nooit onnatuurlijk gevonden.
  zondag 15 augustus 2004 @ 12:33:37 #220
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_21299973
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 01:28 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

Precies, maar de homofoben zullen wel altijd iets vinden om het als abnormaal te beschouwen.
Er zijn genoeg homos die je als abnormaal kan beschouwen.
  zondag 15 augustus 2004 @ 14:56:16 #221
78500 Strijkplank
pi_21302534
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 12:31 schreef Monus het volgende:

[..]

450... het waren 450 onderzochte dierensoorten (meenste waren zoogdieren) waarvan 190 homoseksualiteit is geconstateerd. Moet je wel eerst je eigen propaganda goed lezen.

Nou denk dat van de 190 diersoorten waarschijnlijk een heleboel dieren homoseksuale uitspattingen hebben omdat ze nooit met een vrouwtje sex kunnen hebben vanwege de rang orde. De vraag is dan ook op de dieren homos zijn of gewoon erg geil en dat ze elkaar behelpen omdat ze anders nooit tot sex komen. Bij sommige diersoorten vond ik het erg vergezocht.

Bij een aantal andere diersoorten lijkt er inderdaad echte homoseksualiteit tebestaan.

maar tja... ik heb homoseksualiteit nog nooit onnatuurlijk gevonden.
Dan zou ik wel heel scheef zijn. Volgens mij staat er dat er 190 soorten in zijn boek staan beschreven en dat het bij "450 soorten zoogdieren en vogels aangetroffen en geregistreerd." Ik neem aan dat je doelt op de link http://peter.vermij.com/stuk/homodier.htm ?

Letterlijk staat er:
"alles wat God en de Zimbabwaanse president aan gelijkgeslachtelijke genegenheid hebben verboden, is inmiddels bij meer dan 450 soorten zoogdieren en vogels aangetroffen en geregistreerd."

en verder:
"n zijn boek verzamelde Bagemihl vele honderden voorbeelden van ‘homoseksueel gedrag’ uit allerlei wetenschappelijke bronnen. Het encyclopedische deel van Biological exuberance omvat beschrijvingen van 190 van de in totaal 450 zoogdier- en vogelsoorten waarover hij informatie kon vinden."
  zondag 15 augustus 2004 @ 15:39:56 #222
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_21303219
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 14:56 schreef Strijkplank het volgende:

[..]

Dan zou ik wel heel scheef zijn. Volgens mij staat er dat er 190 soorten in zijn boek staan beschreven en dat het bij "450 soorten zoogdieren en vogels aangetroffen en geregistreerd." Ik neem aan dat je doelt op de link http://peter.vermij.com/stuk/homodier.htm ?

Letterlijk staat er:
"alles wat God en de Zimbabwaanse president aan gelijkgeslachtelijke genegenheid hebben verboden, is inmiddels bij meer dan 450 soorten zoogdieren en vogels aangetroffen en geregistreerd."

en verder:
"n zijn boek verzamelde Bagemihl vele honderden voorbeelden van ‘homoseksueel gedrag’ uit allerlei wetenschappelijke bronnen. Het encyclopedische deel van Biological exuberance omvat beschrijvingen van 190 van de in totaal 450 zoogdier- en vogelsoorten waarover hij informatie kon vinden."
Met de cijfer kan je wel gelijk hebben, maar die link bedoel ik niet.

"I'm not just a mirror of myself," says bagemihl, 36, a gay biologist who lives in Seattle. "I'm finding a mirror of the larger diversity that exists among animals and people."

Vanwege dit vraag ik me af hoever het objectief of wisfull thinking is.

En bij sommige diersoorten (zoals hij die beschijft) kan je inderdaad over homosexuality spreken, maar bij een heleboel dieren is het wisfull thinking van hem.
  zondag 15 augustus 2004 @ 16:21:25 #223
94405 Tarak
pi_21304020
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 15:39 schreef Monus het volgende:

[..]

Met de cijfer kan je wel gelijk hebben, maar die link bedoel ik niet.

"I'm not just a mirror of myself," says bagemihl, 36, a gay biologist who lives in Seattle. "I'm finding a mirror of the larger diversity that exists among animals and people."

Vanwege dit vraag ik me af hoever het objectief of wisfull thinking is.

En bij sommige diersoorten (zoals hij die beschijft) kan je inderdaad over homosexuality spreken, maar bij een heleboel dieren is het wisfull thinking van hem.
De nuance wordt door de auteur blijkbaar zelf al aangebracht: Van:http://peter.vermij.com/stuk/homodier.htm
quote:
De term ‘homoseksueel gedrag’ blijkt bij Bagemihl overigens een ruime vergaarbak van gedragingen, variërend van begroetingsrituelen, liefkozingen, duurzame paarbanden, wederzijdse masturbatie en bestijgingen tot ouderparen van het zelfde geslacht. Net als bij mensen valt het bij dieren niet mee een scherpe definitie van het begrip ‘homoseksueel’ te bedenken.
Dat een homoseksuele bioloog meer "begeistert" raakt van dit onderwerp dan een heteroseksuele bioloog lijkt me evident. Maar om daarom nu z'n onderzoek in twijfel te trekken, vind ik wel erg ver gaan. Zou een heteroseksuele wetenschapper minder objectief zijn geweest dan?

If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_21304771
Wat boeit het nou of homoseksualiteit biologisch 'natuurlijk' is of niet?
Voor veel mensen voelt het gewoon natuurlijk.
En daar gaat het om. De mens is hier de maat.
  zondag 15 augustus 2004 @ 17:06:18 #225
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_21304977
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 16:21 schreef Tarak het volgende:

[..]

De nuance wordt door de auteur blijkbaar zelf al aangebracht: Van:http://peter.vermij.com/stuk/homodier.htm
[..]
Intermediair,16 juni 1999 Š Peter J. Vermij
Dit stuk is niet van de auteur als je dat bedoelt, in iedergaval heb ik dat stuk niet gelezen.
quote:
Zou een heteroseksuele wetenschapper minder objectief zijn geweest dan?
Als een heteroseksuele wetenschapper zoekt naar bewijzen voor homosexuality, dan is hij waarschijnlijk meer objectief
quote:
De term ‘homoseksueel gedrag’ blijkt bij Bagemihl overigens een ruime vergaarbak van gedragingen, variërend van begroetingsrituelen, liefkozingen, duurzame paarbanden, wederzijdse masturbatie en bestijgingen tot ouderparen van het zelfde geslacht.
Inderdaad een ruime vergaar bak... met andere woorden 'wisfull thinking'.
  zondag 15 augustus 2004 @ 17:08:44 #226
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_21305024
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 16:57 schreef DennisMoore het volgende:
Voor veel mensen voelt het gewoon natuurlijk.
Voor veel mensen voelt het gewoon onnatuurlijk.

Tja... het is maar hoe je het wil bekijken... he
pi_21305285
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 17:08 schreef Monus het volgende:

En die mensen voor wie het onnatuurlijk voelt, hoeven er dan ook niet aan mee te doen. Simpel.
quote:
Tja... het is maar hoe je het wil bekijken... he
Nee, de hele discussie lijkt zo zinloos. Wat is het doel ervan? Moet er een soort rechtvaardiging gevonden worden? Of is het gewoon de 'zucht naar kennis'?
  zondag 15 augustus 2004 @ 17:39:50 #228
94405 Tarak
pi_21305715
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 17:06 schreef Monus het volgende:

[..]

Intermediair,16 juni 1999 Š Peter J. Vermij
Dit stuk is niet van de auteur als je dat bedoelt, in iedergaval heb ik dat stuk niet gelezen.
Ik neem aan dat de heer Vermij citeert uit het boek.
quote:
Als een heteroseksuele wetenschapper zoekt naar bewijzen voor homosexuality, dan is hij waarschijnlijk meer objectief
Of juist niet objectief, want zo'n wetenschapper is immers heteroseksueel en brengt dus z'n eigen opinie over homoseksualiteit mee in z'n onderzoek. Mijn punt was dus ook eigenlijk, als je zo gaat redeneren, blijf je bezig.

Voor wat wetenschap is en wat niet bestaan ook objectieve normen. In dit geval heeft hij homoseksuele uitingsvormen onder hogere diersoorten onderzocht.
Ik betwijfel of een boek als dit nu het keiharde wetenschap is, maar het is wel een boek vol voorbeelden die leuk op een rijtje zijn gezet iig.
quote:
Gezien deze post vind je het wetenschappelijk gehalte van het boek blijkbaar weer helemaal niet interessant en ga je de culturele hoek weer in.
quote:
Inderdaad een ruime vergaar bak... met andere woorden 'wisfull thinking'.
*zucht* pas maar op als je naar het dolfinarium gaat, dolfijnen zijn berucht om hun homoseksuele gedrag. En dat is echt geen wishful thinking.
  zondag 15 augustus 2004 @ 17:47:34 #229
45206 Pietverdriet
pi_21305895
Bonobo´s zijn trouwens notoire 2 walletjes eters
  zondag 15 augustus 2004 @ 18:43:04 #230
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_21307167
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 17:39 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de heer Vermij citeert uit het boek.
[..]
Volgens mij is het zijn mening.
quote:
Of juist niet objectief, want zo'n wetenschapper is immers heteroseksueel en brengt dus z'n eigen opinie over homoseksualiteit mee in z'n onderzoek. Mijn punt was dus ook eigenlijk, als je zo gaat redeneren, blijf je bezig.
Als iets belangrijk voor een wetenschappelijk onderzoek dan is het objectief.
quote:
Voor wat wetenschap is en wat niet bestaan ook objectieve normen. In dit geval heeft hij homoseksuele uitingsvormen onder hogere diersoorten onderzocht.
Ik betwijfel of een boek als dit nu het keiharde wetenschap is, maar het is wel een boek vol voorbeelden die leuk op een rijtje zijn gezet iig.
[..]
Ik heb al vertelt dat het bij een aantal diersoorten inderdaad om homosexuality gaat. Lees het nog een keer, maar bij een heleboel zaken wil hij het zien.
quote:
Gezien deze post vind je het wetenschappelijk gehalte van het boek blijkbaar weer helemaal niet interessant en ga je de culturele hoek weer in.
[..]
Zijn post was in een culturel hoek, ik heb alleen een woordje veranderd om te laten zien dat het niet zo gemakkelijk is.
quote:
*zucht* pas maar op als je naar het dolfinarium gaat, dolfijnen zijn berucht om hun homoseksuele gedrag. En dat is echt geen wishful thinking.
* zucht * leest men in nederland nog???
  zondag 15 augustus 2004 @ 18:44:11 #231
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_21307199
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Bonobo´s zijn trouwens notoire 2 walletjes eters
1 van de diersoorten waar hij waarschijnlijk gelijk heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')