abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 augustus 2001 @ 23:57:34 #1
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_1477434
Wat ik nu weer van deze maniak hoor:
Hij wil het ABM verdrag achter zich laten ten gunste van het wapenschild.
De uitleg:
Het ABM is in 1972 getekend door Nixon en Brezjnev om anti-ballistische raket aanvallen te voorkomen. Een van de onderdelen dat het verdrag verbiedt is een raket schild.
Nu is Bush een voorstander van zon raket schild, dus, als het in zijn ogen logisch gevolg zijnde opheffing van het verdrag.
De toon waarop ie het zegt, boezemt mij angst in: "Ik bepaal wanneer het genoeg is, en dat punt is bereikt daar het ABM het raket schild in de weg staat."

In November komen Bush en Poetin bij een. Ik hoop dat ze de lieve vrede bewaren.

<edit modes onder dwang van treinhomo>

[Dit bericht is gewijzigd door 456 op 24-08-2001 00:14]

Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_1477473
Kan men niet op dezelfde manier met Bush afrekenen als met Kennedy?

Hoe kunnen die DOMME amerikanen zo'n BOER als president kiezen

pi_1477490
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:01 schreef Juup© het volgende:

Papa...
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_1477499
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:02 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Papa...

Idd ja.
pi_1477529
Hij doet alles voor zijn eigen volk eerst, als jij Amerikaan was dan was jij hypocriet genoeg om achter zijn beleid te staan. Hij heeft zelf niet zoveel te vertellen (en ja dat zal zijn vader hem ook vertellen ) dat wordt voor hem gedaan. De mensen die zijn campange vol met geld hebben gepompt.... daar komt hij ook eerst voor op.

In het begin wou hij China een vijand maken om steun te krijgen voor zijn schild.... gelukkig/helaas is dit maar gedeeltelijk gelukt.

Vampier

Free people own guns! Slaves do not!
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 00:12:34 #6
7859 456
pi_1477584
Nou ik zou als amerikaan met samen geknepen billen aanhoren wat hij nu weer uitzwalkt.
Dit is toch een schande, hij maakt 8 jaar politiek in een half jaar kapot! Van milieu (Co2 uitstoot) tot aan vrede! (China/Rusland).

Ik hoop werkelijk waar dat Poetin en consorte (zou hij niet nog een wapen arsenaaltje achter zich hebben staan?) zo slim is Bush tot andere gedachte te brengen, maar de simpelheid van Bush kennende zal er wel weinig van terecht komen!

pi_1477604
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:12 schreef 456 het volgende:
maar de simpelheid van Bush kennende zal er wel weinig van terecht komen!
Joh Bush heeft de alleenheerserij niet over Amerika. Kalm aan, niet in paniek raken
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1477631
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 23:57 schreef 456 het volgende:
(...)
<edit modes onder dwang van treinhomo>
[off-topic]
En 456, heb je de touch nog ?
Hopi bon ?! 456, Hopi bon ?!
[/off topic]
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 00:18:45 #9
7859 456
pi_1477642
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:17 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

[off-topic]
En 456, heb je de touch nog ?
Hopi bon ?! 456, Hopi bon ?!
[/off topic]

[off topic]
houden we dat gezuig nu de hele tijd
[/off topic]
pi_1477650
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 23:57 schreef 456 het volgende:
Het ABM is in 1972 getekend door Nixon en Lenin (meen ik)
Ehhh....Lenin was toen al 48 jaar dood, ik weet niet wie er toen in Rusland aan de touwtjes trok (zijn ook van die moeilijke namen )
Overigens moet het nu toch wel bekend zijn dat Bush gewoon een marjonet van de Amerikaanse groot industrielen is. Met het openbreken van dit verdrag wil hij gewoon weer een wapenwedloop beginnen wat de economie en technologische ontwikkeling 'ten goede' komt.
pi_1477651
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:14 schreef R@b het volgende:

Joh Bush heeft de alleenheerserij niet over Amerika. Kalm aan, niet in paniek raken

Nee, gelukkig is er ook nog de, immer politiek correcte, "silent majority" (term van Richard Nixon)...

[Dit bericht is gewijzigd door Treinhomo op 24-08-2001 00:22]

vrijdag 24 augustus 2001 @ 00:21:59 #12
7859 456
pi_1477660
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:20 schreef BSEBEEST het volgende:

[..]

Ehhh....Lenin was toen al 48 jaar dood, ik weet niet wie er toen in Rusland aan de touwtjes trok (zijn ook van die moeilijke namen )
Overigens moet het nu toch wel bekend zijn dat Bush gewoon een marjonet van de Amerikaanse groot industrielen is. Met het openbreken van dit verdrag wil hij gewoon weer een wapenwedloop beginnen wat de economie en technologische ontwikkeling 'ten goede' komt.

BSE Beest heeft gelijk: Ik had al ge-edit zoals in oorspronkelijke post stond, erg slordig nl; op dwang van iemand die ik ken, en me eens bij les geschiedenis gaat geven.
tnx.
pi_1477683
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:21 schreef 456 het volgende:

BSE Beest heeft gelijk: Ik had al ge-edit zoals in oorspronkelijke post stond, erg slordig nl; op dwang van iemand die ik ken, en me eens bij les geschiedenis gaat geven.
tnx.

Geschiedenis laat zich niet dwingen...
pi_1477699
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:12 schreef 456 het volgende:
Dit is toch een schande, hij maakt 8 jaar politiek in een half jaar kapot! Van milieu (Co2 uitstoot) tot aan vrede! (China/Rusland).
Ik hoop werkelijk waar dat Poetin en consorte (zou hij niet nog een wapen arsenaaltje achter zich hebben staan?) zo slim is Bush tot andere gedachte te brengen, maar de simpelheid van Bush kennende zal er wel weinig van terecht komen!
Wat die Co2 uitstoot betreft geef ik hem groot gelijk. Deze milieu onzin is alleen in het leven geroepen en in stand gehouden om de burger geld uit de zakken te kunnen kloppen (milieu is tegenwoordig bigbusiness ).
Wat Poetin en consorten betreft... Volgens mij zijn dat ook niet echt frisse jongens.
pi_1478108
Ik hoop dat die Bush een keertje keihard op zijn bek gaat. Misschien een of ander schandaal, het valt me een beetje tegen van de amerikaanse media dat ze nog niets verzonnen/uitgepluisd hebben. Maar ja, dat is allemaal wishful thinking, we zitten nog wel een tijdje opgescheept met hem en zijn rare ideeën.
This is this. This ain't something else, this is this!
pi_1478186
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:20 schreef BSEBEEST het volgende:

[..]

Brezjnev. Uit te spreken als Brezjnev.
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 02:41:41 #17
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_1478499
Bush is een drammer die koste wat kost z'n zin moet doordrijven. 'k heb de 3e wereldoorlog nog nooit zo dichtbij zien komen. Brr... Volgens mij hebben de grote bewapende landen zoals Rusland, China en Irak allang de raketten op Amerika gericht.

Brr...

'k hoop echt dat 1 deze dagen een slimme sniper een einde maakt aan het schrikbewind van deze man.

Clinton was misschien een vunzig mannetje met z'n sigaren en stagaires, maar hij had wel hart voor z'n werk, en hij zag teminste in dat de wereld NIET alleen om Amerika draait..

"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 03:06:20 #18
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_1478616
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 02:41 schreef TumTum het volgende:
Clinton was misschien een vunzig mannetje met z'n sigaren en stagaires, maar hij had wel hart voor z'n werk, en hij zag teminste in dat de wereld NIET alleen om Amerika draait..
Kijk eens naar het nieuws en lees een krant en kijk eens naar dit topic:

De wereld draait wel degelijk om America

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_1478692
IK OP BUSH.

Bush zuigt behoorlijk. Ten eerste staat zijn arrogante texaanse kop me niet aan. Ten tweede kan hij uberhaupt niet regeren. Ik ben het volkomen eens met 456
(of was het 465 ach ik weet 't niet meer, 't begon met een 4....). Maar goed wat wil je als zijn kiezers voor het grootste gedeelte uit Hillbillies, White Trash, en KKK-leden bestaan.

I'm not paranoid! Which of my enemies told you this?
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 03:42:57 #20
272 R@b
No-nonsens
pi_1478695
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:21 schreef 456 het volgende:

[..]

op dwang van iemand die ik ken, en me eens bij les geschiedenis gaat geven.

En bijles in taal??
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1478821
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 03:42 schreef R@b het volgende:

En bijles in taal??

"Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen". Zorg jij eerst maar 's dat je je "dees", "tees" en "deetees" op orde hebt voordat je een ander aanvalt op taalfouten.

Telegraaf wil site betaalt gaan maken
Homofilie bij dolfijnen geconstateert
Puttense moordzaak wordt heropent

Typische gevallen van de pot verwijt de ketel:
OM verliest lasergun proces
Uithuwelijks ontvoering met eis van 18 maanden
Rabbijn: Gemengd dansen oorzaak instortings ramp

Diversen:
Homo's bevreesd voor allochtonen jongeren
Friese Nationale Partij wil meedoen aan 2e kamer

Misschien moet je maar 's achter een groepje asielzoekers aanlopen (i.p.v. er doodsbenauwd voor weg te rennen). Grote kans dat ze op weg zijn naar een inburgeringscursus Nederlands. Wellicht mag je zo aanschuiven...

vrijdag 24 augustus 2001 @ 07:50:13 #22
10814 dalai-incognito
tijd voor een nieuwe crew
pi_1478842
quote:
Och jee....wat een goed idee...

en last but not least...een publieke executie

zou ik al gescreend zijn als staatsvijand?

mensen deugen niet, jij misschien wel ook niet
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 09:27:52 #23
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_1479092
Ha Ha Ha Ha

Wat denken jullie nou eigenlijk wel... Amerika is toch alleenheerser in deze wereld. Iedereen schijt in zijn broek voor dat raketsschild. Denk nu niet dat de Russen ook maar enig moment aan de wereldvrede denken als de Amerikanen het weer over het reketschild hebben. Ze weten dat ze de technologie en de financiele middelen niet hebben om een zelfde soort verdediging op te bouwen. Dit is ook voor China het geval. En europa stelt al helemaal niks voor op het wereldtoneel.

De Amerikanen doen precies waar ze zelf zin in hebben... en gelijk hebben ze.

pi_1479187
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 03:06 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Kijk eens naar het nieuws en lees een krant en kijk eens naar dit topic:

De wereld draait wel degelijk om America

ROTLMAOPIMP

*Bazza heel hard uitlacht en voor straf de geschiedenis en wereldpolitiek+economie laat lezen van de laatste 200 jaar*

Haha, de wereld draait om Amerika, haha, ja mooi verhaal.

[Dit bericht is gewijzigd door Ron_Jeremy op 24-08-2001 09:44]

pi_1479210
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 09:27 schreef marky het volgende:
Ha Ha Ha Ha

Wat denken jullie nou eigenlijk wel... Amerika is toch alleenheerser in deze wereld. Iedereen schijt in zijn broek voor dat raketsschild. Denk nu niet dat de Russen ook maar enig moment aan de wereldvrede denken als de Amerikanen het weer over het reketschild hebben. Ze weten dat ze de technologie en de financiele middelen niet hebben om een zelfde soort verdediging op te bouwen. Dit is ook voor China het geval. En europa stelt al helemaal niks voor op het wereldtoneel.

De Amerikanen doen precies waar ze zelf zin in hebben... en gelijk hebben ze.

Ach, het zal niet de 1e keer zijn dat het machtigste land van Europa met een zeer sterk leger, Frankrijk, SCHEIT heeft aan Amerika. Zoals ze al decennia hebben. Of moet ik je nog uitleggen over de Force du Frappe, het uit de Navo stappen etc.?

Tsk, de VS gaat straks weer lopen janken als Rusland zijn raketjes weer mikt op Washington, en als Frankrijk ze ook opeens richting de VS draait, en de EU de gehele VS een importverbod geeft. Daaaaaaaaag Bushje

vrijdag 24 augustus 2001 @ 09:46:51 #26
8502 BAZZA
pi_1479240
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 09:39 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

ROTLMAOPIMP

*Bazza heel hard uitlacht en voor straf de geschiedenis en wereldpolitiek+economie laat lezen van de laatste 200 jaar*

Haha, de wereld draait om Amerika, haha, ja mooi verhaal.

Het gaat niet om het verleden maar om NU de wereld draait nu eenmaal om de US

Vele wereld leiders houden hun adem in bij een toespraak van Alan Greenspan en het NOS journaal is te klein als de US besluit niet mee te doen aan een conferentie in Africa

Yep de US is het belangrijkste land ter wereld en de wereld draait om de de US

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 09:50:55 #27
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_1479265
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 09:42 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Ach, het zal niet de 1e keer zijn dat het machtigste land van Europa met een zeer sterk leger, Frankrijk, SCHEIT heeft aan Amerika. Zoals ze al decennia hebben. Of moet ik je nog uitleggen over de Force du Frappe, het uit de Navo stappen etc.?

Tsk, de VS gaat straks weer lopen janken als Rusland zijn raketjes weer mikt op Washington, en als Frankrijk ze ook opeens richting de VS draait, en de EU de gehele VS een importverbod geeft. Daaaaaaaaag Bushje

Hier stel je de zaken allemaal iets te rooskleurig voor. Europa zal nooit een import verbod opwerpen en de Fransen zullen nooit hun raketjes naar Amerika draaien. Europa verdient namelijk veel te veel aan Amerika. Ook zal de tendens straks wel weer veranderen in Europa als een paar grote Europese bedrijven opdrachten krijgen die te maken hebben met het raketschild.

We zullen er aan moeten wennen misschien maar Amerika is nog nooit zo machtig geweest als ze nu is.

vrijdag 24 augustus 2001 @ 09:51:32 #28
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_1479273
Ik vind die Bush zelf een ongeleid projectiel
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_1479296
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 09:46 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Vele wereld leiders houden hun adem in bij een toespraak van Alan Greenspan en het NOS journaal is te klein als de US besluit niet mee te doen aan een conferentie in Africa

Ignorance is bliss

Een landje met slechts 240 miljoen inwoners dat toevallig een oorlog heeft gewonnen 50 jaar terug en daar dankbaar gebruik van heeft gemaakt om de rest v/d wereld te ontwapenen is niet echt supermachtig te noemen. Buiten dat, India en China zouden korte metten met de VS maken, mocht het ooit tot een daadwerkelijk treffen komen (wat het toch niet komt want dat durven ze niet)

En wat Alan Greenspan betreft: De Amerikanen en Aziaten houden net zo hard hun adem in als Duisenberg gaat praten. Dat heet nou WERELDECONOMIE. De VS, Japan en Europa zijn afhankelijk van ELKAAR. Als de EU-zone instort, trekt dat de VS geheel mee, net als andersom.

Duh...... beetje doordenken mag ook wel.

vrijdag 24 augustus 2001 @ 10:00:07 #30
8502 BAZZA
pi_1479311
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 09:55 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Ignorance is bliss

Een landje met slechts 240 miljoen inwoners dat toevallig een oorlog heeft gewonnen 50 jaar terug en daar dankbaar gebruik van heeft gemaakt om de rest v/d wereld te ontwapenen is niet echt supermachtig te noemen. Buiten dat, India en China zouden korte metten met de VS maken, mocht het ooit tot een daadwerkelijk treffen komen (wat het toch niet komt want dat durven ze niet)

En wat Alan Greenspan betreft: De Amerikanen en Aziaten houden net zo hard hun adem in als Duisenberg gaat praten. Dat heet nou WERELDECONOMIE. De VS, Japan en Europa zijn afhankelijk van ELKAAR. Als de EU-zone instort, trekt dat de VS geheel mee, net als andersom.

LOL

En toch neemt de US altijd het voortouw, omdat ze een leidinggevende functie in de wereld hebben en de ze 2/3 van de militaire macht van de machtigste organisatie van de wereld bezitten (NATO) ,
en het centrum zijn van de economische wereldhandel

Het kan je niet lekker zitten maar je moet niet de feiten gaan ontkennen

vrijdag 24 augustus 2001 @ 10:02:23 #31
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_1479318
quote:

[..]

Ignorance is bliss

Zowel China als India hebben op dit moment niet de technische middelen als de financien om een oorlog met Amerika aan te gaan. Voorbeeld... China durft op dit moment nog niet eens om werkelijk akties te ondernemen tegen Taiwan. Dit toont aan dat China daadwerkelijk bang is voor reaktie van Amerika. India heeft op dit moment zoveel problemen intern dat ze extern niets kunnen ondernemen.

Dat dit alles in de toekomst zal veranderen is natuurlijk altijd mogelijk.

vrijdag 24 augustus 2001 @ 10:27:35 #32
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1479439
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:02 schreef marky het volgende:

[..]

Zowel China als India hebben op dit moment niet de technische middelen als de financien om een oorlog met Amerika aan te gaan. Voorbeeld... China durft op dit moment nog niet eens om werkelijk akties te ondernemen tegen Taiwan. Dit toont aan dat China daadwerkelijk bang is voor reaktie van Amerika.

Voorasl omdat je bij een landing 3:1 killratio hebt. Voor elke verdediger 3 aanvallers dus.

Probeer die maar eens te transporteren over tientallen kilometers open zee. Ze worden eerst finaal uit het water geschoten. En wat overblijft moet taiwan veroveren?

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1479481
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:00 schreef BAZZA het volgende:

[..]

LOL

En toch neemt de US altijd het voortouw, omdat ze een leidinggevende functie in de wereld hebben en de ze 2/3 van de militaire macht van de machtigste organisatie van de wereld bezitten (NATO) ,
en het centrum zijn van de economische wereldhandel

Het kan je niet lekker zitten maar je moet niet de feiten gaan ontkennen

lol

Centrum v/d economische wereldhandel

Ik adviseer je een boek over Macro-economie te gaan lezen vrind.

pi_1479490
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:27 schreef links234 het volgende:

[..]

Voorasl omdat je bij een landing 3:1 killratio hebt. Voor elke verdediger 3 aanvallers dus.

Probeer die maar eens te transporteren over tientallen kilometers open zee. Ze worden eerst finaal uit het water geschoten. En wat overblijft moet taiwan veroveren?

Dat zeiden ze over Operation Overlord ook......
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 10:47:42 #35
9926 Jenga
maar dan anders
pi_1479571
quote:
Ignorance is bliss
Zeg dat wel
quote:
Een landje met slechts 240 miljoen inwoners dat toevallig een oorlog heeft gewonnen 50 jaar terug en daar dankbaar gebruik van heeft gemaakt om de rest v/d wereld te ontwapenen is niet echt supermachtig te noemen.
Toevallig een oorlog gewonnen? Zo toevallig was dat niet, dat weet je zelf best.

Denk je dat Hussein er wakker van ligt als Kok zegt "wij sturen 250 blauwhelmen op je af"? Natuurlijk niet. Geen serieuze internationale militaire operatie kan zonder de VS. Dat heet overwicht. Ik ben er net als jij niet blij mee, maar je moet de realiteit wel onder ogen zien, anders kun je er niks aan doen.

Alles draait om Amerika. Kyoto zonder Japan of Duitsland? Boeie. Kyoto zonder de VS? Een leeuw zonder tanden.
Stapt Frankrijk uit de NAVO? Tsk, na und. Stapt de VS uit de NAVO? Hef het dan maar op. Kun je wel stug gaan volhouden dat het niet zo is, maar dan hou je jezelf voor de gek. Moet je zelf weten, maar ga anderen dan niet belachelijk maken.

quote:
Buiten dat, India en China zouden korte metten met de VS maken, mocht het ooit tot een daadwerkelijk treffen komen (wat het toch niet komt want dat durven ze niet)
Schei toch uit. India/China vs. USA is als de Palestijnen vs. Israël. Ze kunnen flinke onrust zaaien en veel bloedvergieten veroorzaken, maar als dat op volle kracht beantwoordt is het snel afgelopen. Een guerilla in de bush-bush zal Amerika niet winnen, maar dat is tegenwoordig ook niet meer nodig. Over het politieke belang gesproken, hoeveel soldaten hebben India/China ingezet in de Golfoorlog? Op de Balkan? Op Oost-Timor? Precies.
quote:
Waarom denk je dat je overal ter wereld met dollars kan betalen? Omdat de VS-economie de wereldeconomie bepaalt. Probeer jij in Malawi of Bolivia maar met yens of ponden te betalen.
Natuurlijk zijn de economieën afhankelijk van elkaar. Maar dat neemt niet weg dat de VS-economie de bepalende economie is. Niet in de laatste plaats omdat de vereniging van Europa nog maar in de kinderschoenen staat.

Nogmaals, ik ben er niet blij mee. Ik zie de steeds sterker wordende macht van Amerika als iets negatiefs. Wat dat betreft zie ik wel liever Bush aan het roer dan Gore. Onder Bush zal Europa eerder geneigd zijn voor zichzelf op te komen. De daadkrachtigheid zal toenemen, en dat kan alleen maar goed zijn. De afgelopen driekwart eeuw is er al genoeg aan het handje van Uncle Sam meegelopen.

Deze sjors is niet de enige eikel
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 12:44:02 #36
10188 links234
pi_1480524
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:34 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Dat zeiden ze over Operation Overlord ook......

Duitsland had in de zomer van 44 amper meer een luftwaffe in het westen.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1480574
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:44 schreef links234 het volgende:

[..]

Helaas wel een mannetje of 3 miljoen aan de kust....
pi_1480598
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:47 schreef Jenga het volgende:onzin.
Even voor de duidelijkheid:

-De VS is de grootste militaire macht
-De VS is NIET het grootste economische blok, dat is de EU
-De dollar is nu nog de internationale munt, echter, vanaf volgend jaar is dat de euro. Waarom? Simpel. Olielanden willen in euro's gaan betalen (en laat dat nou 1 v/d grootste internationale handels zijn) en omdat de EU-zone vele malen groter is dan die van de VS. En dat je in peru met dollars kan betalen? Dus? In Polen niet, maar daar kan je wel met Marken betalen. See the point? Dat heeft te maken met geografische ligging en economische afhankelijkheid.

Leer aub iets meer over Macro-economie voordat je er wat over probeert te zeggen

[Dit bericht is gewijzigd door Ron_Jeremy op 24-08-2001 12:54]

vrijdag 24 augustus 2001 @ 12:50:50 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1480599
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 09:46 schreef BAZZA het volgende:
Ik weet niet wat jou geleerd is maar wij draaien om de ZON heen.
quote:
Op een bepaald niveau misschien wel, dat van de wereldeconomie en -politiek. Wat mijn persoonlijke leven betreft: de VS kunnen mij gestolen worden. Als jij je bestaan laat leiden door wat er op politiek en economisch niveau gezegd en gedaan wordt, geef je blijk van weinig zelfdenkendheid. Maar goed.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_1480861
quote:

ehm.. volgens mij had niet Bush maar Gore de meeste stemmen. democracy overruled..

Die domme armerikanen zijn zelf zo stom om te denken dat ze nog enige inspraak hebben bij de verkiezingen

"In het land der blinden is éénoog koning.."

vrijdag 24 augustus 2001 @ 13:33:55 #41
10188 links234
pi_1480903
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:30 schreef oZy het volgende:
"In het land der blinden is éénoog koning.."
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 13:39:00 #42
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_1480954
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:50 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

-De dollar is nu nog de internationale munt, echter, vanaf volgend jaar is dat de euro. Waarom? Simpel. Olielanden willen in euro's gaan betalen (en laat dat nou 1 v/d grootste internationale handels zijn) en omdat de EU-zone vele malen groter is dan die van de VS. En dat je in peru met dollars kan betalen? Dus? In Polen niet, maar daar kan je wel met Marken betalen. See the point? Dat heeft te maken met geografische ligging en economische afhankelijkheid.

Leer aub iets meer over Macro-economie voordat je er wat over probeert te zeggen

Dus als de Amerikaanse economie in elkaar stort heeft Europa daar volgens jouw niet erg veel last van. Dus dan maakt het volgens jouw niet uit? Bedrijven als ING (een van de grootste financiele instellingen ter wereld), Daimler Benz (een indusriele grootmacht), Aegon (de grootste verzekeraar van VS), ABP (miljarden investeringen in de VS), Deutche bank (grootste bank ter wereld) zouden daar dus maar op kleine schaal last van. Als de VS ondruitgaat dan gaat de wereldeconomie ook onderuit.

Dan heb je niks aan macro-economische plaatjes. Natuurlijk zal het zich op de lange termijn wel weer herstellen en dat de Euro als munt een belangrijke rol gaat spelen binnen de wereldeconomie is vanzelfsprekend.

pi_1481030
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:39 schreef marky het volgende:

[..]

Dus als de Amerikaanse economie in elkaar stort heeft Europa daar volgens jouw niet erg veel last van. Dus dan maakt het volgens jouw niet uit? Bedrijven als ING (een van de grootste financiele instellingen ter wereld), Daimler Benz (een indusriele grootmacht), Aegon (de grootste verzekeraar van VS), ABP (miljarden investeringen in de VS), Deutche bank (grootste bank ter wereld) zouden daar dus maar op kleine schaal last van. Als de VS ondruitgaat dan gaat de wereldeconomie ook onderuit.

Dan heb je niks aan macro-economische plaatjes. Natuurlijk zal het zich op de lange termijn wel weer herstellen en dat de Euro als munt een belangrijke rol gaat spelen binnen de wereldeconomie is vanzelfsprekend.

*Zucht*
Lees mijn eerdere posts dan eens ook!
Daar heb ik duidelijk in gesteld dat de economieen van ELKAAR afhankelijk zijn.
Waar jij er nu vandaan haalt dat ik denk dat een VS-crash de EU niet zal treffen is mij een raadsel.
Het enige wat ik gesteld heb is dat de EU-economie (+- 11 biljard Euro) groter is dan de VS-economie (+- 9 biljard Euro)

PS. Van elkaar afhankelijke economieen ZIJN macro-economische plaatjes

vrijdag 24 augustus 2001 @ 13:48:11 #44
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1481040
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:39 schreef marky het volgende:
Ja, en als er een paar Derde Wereld landen in opstand komen en gezamenlijk een alliantie vormen tegen de macht van het Westen, zijn wij uiteindelijk ook nergens.
De enige manier om machtspelletjes te bestrijden, is er niet in te geloven.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_1481046
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:33 schreef links234 het volgende:

[..]

[afbeelding]

Ja dat plaatje kennen we ja
pi_1481109
Ach, buiten dat, de VS is nu pas 50 jaar de militaire wereldleider. Europa is het 1000 jaar geweest. Niet meer dan een stipje op de tijdslijn dus.....

Afvallige kolonie.....

vrijdag 24 augustus 2001 @ 13:58:27 #47
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_1481138
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:47 schreef Ron_Jeremy het volgende:

Waar jij er nu vandaan haalt dat ik denk dat een VS-crash de EU niet zal treffen is mij een raadsel.
Het enige wat ik gesteld heb is dat de EU-economie (+- 11 biljard Euro) groter is dan de VS-economie (+- 9 biljard Euro)

PS. Van elkaar afhankelijke economieen ZIJN macro-economische plaatjes

Waarschijnlijk omdat jij nogal licht schrijft over de gevolgen van een crash van de economie van de VS.
pi_1481165
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:58 schreef marky het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat jij nogal licht schrijft over de gevolgen van een crash van de economie van de VS.

Waar dan?
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 14:32:21 #49
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_1481434
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 14:03 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Waar dan?

Ik zou zeggen lees je eigen posts eens terug.
pi_1481498
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 14:32 schreef marky het volgende:

[..]

Ik zou zeggen lees je eigen posts eens terug.

Net gedaan, niet kunnen vinden
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 14:47:27 #51
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_1481602
Dan ben je waarschijnlijk niet meer te redden dan heb je het zelf al niet meer door
pi_1481665
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:44 schreef links234 het volgende:

[..]

What we need is another war, goddamnit!!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 17:37:54 #53
9926 Jenga
maar dan anders
pi_1483025
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:50 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Kluns. Polen ligt *naast* Duitsland. Logisch dat je er met marken kunt betalen. Peru ligt niet naast Amerika. Zimbabwe, Malawi, Kenia, China, Afghanistan ook niet. Rusland nauwelijks. Toch kun je er vrijwel overal met dollars betalen. Niet met marken. Geografische ligging me hoela. Ik weet niet uit welk boek jij je wijsheid hebt gehaald, maar misschien moet je tussen de plaatjes door ook af en toe eens wat lezen.
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 18:19:59 #54
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_1483299
Ik zou wel eens willen weten als Rusland ipv de Verenigde Staten die verdragen had opgezegd, de wereld zou te klein zijn geweest, Bush draait eigenahndig twintig jaar Koude Oorlog onderhandelinegn en tien jaar klimaatoverleg terug, als marionet. Wat erg zwak is van Amerika is dat ze nog altijd de vijandbeelden in stand houden van de schurkenstaten die met hun raketten en despoten de VS en de hele wereld als in een goede James Bond film kunnen laten ontploffen.
Dus worden zo'n Hussein en Syrie en Khadaffi tot legendarische proporties opgeblazen, om honderden miljarden defensie dollars te billijken met van die walgelijke voorlichtingsspots waar zij het patent op hebben.
Lees Piet Grijs in Vrij Nederland deze week, de VS scoort 10 punten op de lijst van onbetrouwbare schurkenstaten en zou weggevaagd moeten zijn (bij negen al).
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 18:49:05 #55
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1483506
Amerika is op dit moment zeker wel de militaire grootmacht op deze bol. Misschien niet qua quantiteit van manschappen maar uiteraard wel qua materieel.

Land van de toekomst is ongetwijfeld China. Economisch zeer sterk in ontwikkeling, militair 'goed' bezig (hebben ze niet pas een nieuwe intercontinentale raket getest?). Zijn ze eenmaal economisch 'los' dan volgt vanzelf een sterke militaire ontwikkeling. Ja, en dan wordt het tijd voor een cursus Chinees.

pi_1483578
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 17:37 schreef Jenga het volgende:

[..]

Kluns. Polen ligt *naast* Duitsland. Logisch dat je er met marken kunt betalen. Peru ligt niet naast Amerika. Zimbabwe, Malawi, Kenia, China, Afghanistan ook niet. Rusland nauwelijks. Toch kun je er vrijwel overal met dollars betalen. Niet met marken. Geografische ligging me hoela. Ik weet niet uit welk boek jij je wijsheid hebt gehaald, maar misschien moet je tussen de plaatjes door ook af en toe eens wat lezen.

*uitlacht*

In Rusland niet met marken betalen? ROTFLMAO!
Laat die rus maar kiezen tussen Marken of Dollars.

Afghanistan kan je met alles betalen vrind
Maar het liefst met goud.
Vertel me eens, welk land heeft de grootste BNP?
Wat is de grootste bank?
Waarom is de goudstandaard losgelaten? Waarom is de goudstandaard uberhaupt ingevoerd?
Hausse-Baisse?
Macro/micro?
Technische middelpunt v/d wereld (als je nu Silicon Valley zegt ga ik echt lachen)
Etc etc etc

Ben benieuwd naar je antwoorden!

[Dit bericht is gewijzigd door Ron_Jeremy op 24-08-2001 19:01]

vrijdag 24 augustus 2001 @ 19:00:35 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_1483589
De eerste fout van Bush
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1483642
Amerika (en dus een groot deel van de wereld wordt indirect geregeerd door bedrijven) Zeker nu Bush verhaaltjes mag voorlezen aan het publiek. Die jongen is te dom om te weten dat het niet slim is om dom over te komen. Hij kan best een slimme jongen inhuren die verzint hoe hij zich moet gedragen.
pi_1483730
Het lijkt me wel lachen als die Bush door een of andere intilligente politicus totaal uitgebokt wordt. Die gozer heeft nergens verstand van dus zo moeilijk moet het niet zijn. Die amerikanen schamen zich natuurlijk helemaal kapot dan (of worden heel erg boos).
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 19:41:23 #60
9926 Jenga
maar dan anders
pi_1483893
Nee hoor, jongen, hou jij maar naief vast aan je waanbeeld dat Europa de wereld leidt. Truste.
pi_1483928
Peru ligt wel in Amerika, maar niet in de Verenigde Staten van.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 19:47:37 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_1483939
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 19:19 schreef Mza het volgende:
Het lijkt me wel lachen als die Bush door een of andere intilligente politicus totaal uitgebokt wordt. Die gozer heeft nergens verstand van dus zo moeilijk moet het niet zijn. Die amerikanen schamen zich natuurlijk helemaal kapot dan (of worden heel erg boos).
Offer je op zou ik zeggen. Of bang dat het niet lukt?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1483999
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 19:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Offer je op zou ik zeggen. Of bang dat het niet lukt?

Tja, wat moet Bush met een arme student. Die krijg ik nooit van mijn leven te spreken.

Maar het is gewoon wachten tot ie weer een blunder maakt zoals die microfoon die aan stond, maar dan liever wat erger

vrijdag 24 augustus 2001 @ 20:25:54 #64
8502 BAZZA
pi_1484163
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 19:19 schreef Mza het volgende:
Gore heeft het geprobeert en bracht het er niet zo goed van af in dat debat

Bush is slimmer als hij overkomt

vrijdag 24 augustus 2001 @ 20:27:08 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_1484172
dan hij overkomt
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 20:36:25 #66
8502 BAZZA
pi_1484233
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 20:27 schreef speknek het volgende:
dan hij overkomt
Of als hij overkomt naar Nederland met de boot
  zondag 26 augustus 2001 @ 14:32:07 #67
6018 GrandmasteR
/ enniezonbeetjeook
pi_1493703
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 18:49 schreef Sniper het volgende:
Amerika is op dit moment zeker wel de militaire grootmacht op deze bol. Misschien niet qua quantiteit van manschappen maar uiteraard wel qua materieel.
uhm...nee, dat is nog altijd Israël
niet mokken, lekker wokken
  zondag 26 augustus 2001 @ 14:36:44 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_1493739
Hoeveel B2s heeft Israel? F22s? Infrarood kijkers voor alle grondtroepen?
pi_1494014
De Russen zelf lijken zich trouwens niet veel aan te trekken van het ABM-verdrag..

http://www.wonderland.org.nz/rusabgm.htm

pi_1494574
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 19:41 schreef Jenga het volgende:
Nee hoor, jongen, hou jij maar naief vast aan je waanbeeld dat Europa de wereld leidt. Truste.
En hou jij je maar naief vast aan het waanbeeld dat de VS de wereld leidt omdat daar de meeste speelfilms vandaan komen... (oh nee, de meeste komen uit India )
pi_1494581
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 18:59 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

*uitlacht*

In Rusland niet met marken betalen? ROTFLMAO!
Laat die rus maar kiezen tussen Marken of Dollars.

Afghanistan kan je met alles betalen vrind
Maar het liefst met goud.
Vertel me eens, welk land heeft de grootste BNP?
Wat is de grootste bank?
Waarom is de goudstandaard losgelaten? Waarom is de goudstandaard uberhaupt ingevoerd?
Hausse-Baisse?
Macro/micro?
Technische middelpunt v/d wereld (als je nu Silicon Valley zegt ga ik echt lachen)
Etc etc etc

Ben benieuwd naar je antwoorden!

Ik ga es een poging wage

Grootste BNP: Japan meen ik (of was dat BNP per hoofd)
Grootste Bank: Ik las net dat dat de Deutche is
Loslate goudstandaard: erhm, omdat goud een veroudert betaalmiddel is?
Invoere goudstandaard: Ik denk omdat je er overal mee kan betalen en de prijs door schaarste hoog blijft.
Hausse-Baisse: wasda?
Macro-economie: Gedeelte van de economie gericht op de samenwerking van de int. economieen
Micro economie: Gedeelte van de economie gericht op een nat. econmie
Technisch middelpunt: Misschien Duitsland of misschien Taiwan ofzo...

Wat scoor ik?

[Dit bericht is gewijzigd door RiXiR op 26-08-2001 17:03]

pi_1494830
GDP van de VS: 8,9 biljoen dollar (1999)
GDP van Japan: 4,3 biljoen dollar (1999)
GDP van de EU: 6,5 biljoen dollar (1999)

Nog een paar biljoen, en we zijn nummer 1 !!!

http://www.worldbank.org/data/

[Dit bericht is gewijzigd door CeeJee op 26-08-2001 17:39]

† In Memoriam † zondag 26 augustus 2001 @ 18:12:40 #73
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1495015
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 07:33 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Misschien moet je maar 's achter een groepje asielzoekers aanlopen (i.p.v. er doodsbenauwd voor weg te rennen). Grote kans dat ze op weg zijn naar een inburgeringscursus Nederlands. Wellicht mag je zo aanschuiven...

*proest*
pi_1506292
Ik heb het altijd al gezegd: Hekken om Amerika heen en alleen goederen d'r in en d'r uit laten. Verder geen aandacht aan besteden.
  dinsdag 28 augustus 2001 @ 13:06:20 #75
11800 Tazzie
Geschokt...:(
pi_1506910
Toch wel een humor discussie. Amerika wel/niet de grote leider op het wereldtoneel.

Op militair gebied zijn ze mijns inziens wel superieur in technologie en materieel. Israel beschikt over de best getrainde manschappen ter wereld, plus een goede inlichtingendienst. China over de meeste manschappen en Rusland wandelt daar ergens tussenin. Feit blijft dat als deze jongens met elkaar gaan knokken, dat dan de pleuris flink uitbreekt. Wellicht dat europa in de toekomst 1 land wordt, dan kunnen we nog leuk meedoen. Helemaal humor.

Economisch blijft de EU denk ik sterk, maar de kracht van zowel de VS als Japan als, laten de Arabische staten niet vergeten!, blijven groot en houden elkaar in evenwicht. Een crash van de 1 heeft grote gevolgen op de ander. Hierbij maakt het echt niet uit welke.

Mijn inziens heeft de VS meer macht dan ze toekomt. Helaas liggen de verhoudingen nu eenmaal zo.

De dollar is samen met de pond, mark en euro de meest geaccepteerde munt ter wereld. In alle zuid-amerikaanse landen wordt de dollar geaccepteerd, maar volgens mij ook gewoon door geografische ligging. In afghanistan en nog meer van die duistere landjes worden naast de dollar ook makkelijk de pond en mark geaccepteerd. Who cares? (betaal alles met plastic, waarom is dat niet veel waard??? )

Bush is een eikel. De tijd van raketten richten e.d. is voorbij. Rusland is al lang zo communistisch niet meer als het was en beseft ook dat ze economisch sterker moeten worden. En China...dat is een volk apart. Maar ze hebben wel een derde van de wereldbevolking als ik het goed heb....

Wat wou ik zeggen....ehm....het is allemaal bullshit. Amerika heeft niet alles voor het zeggen, maar heeft wel een grote stem.

When that small wonder looks into your eyes, it's all worth it...
pi_1508416
quote:

[..]

Ignorance is bliss

Uhhh....doordenken ?? Je haalt me de woorden uit de mond. Ik denk dat het tijd is dat jij je economie-boekjes nog maar eens moet gaan doornemen. Wat betreft de rest :
Jij zou dankbaar moeten zijn dat de USA 'toevallig' een oorlog heeft gewonnen 50 jaar terug, want daar heb jij je vrijheid aan te danken. Amerika hoefde niet zo nodig hoor, maar kwam ons wel te hulp, en later ook nog geholpen met de wederopbouw van Europa, Marshall-plan ......... weet je het nog ?!
Yamaha R1 - get it to the limit !!
pi_1508529
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2001 16:29 schreef JACKPOT het volgende:

[..]

Jij zou dankbaar moeten zijn dat de USA 'toevallig' een oorlog heeft gewonnen 50 jaar terug, want daar heb jij je vrijheid aan te danken. Amerika hoefde niet zo nodig hoor, maar kwam ons wel te hulp, en later ook nog geholpen met de wederopbouw van Europa, Marshall-plan ......... weet je het nog ?!

De USA begon pas met vechten in europa toen de duitsers al goeddeels door de russen in de pan gehakt waren. En pas na harhaaldelijk aandringen van de russen.

Zonder de enorme verliezen aan het oostfront hadden de duitsers nog jaren stand kunnen houden. Tenzij de usa natuurlijk de atoombommen op europa had gebruikt.

Hadden de usa niet ingegrepen in west europa dan hadden de russen mogelijk heel europa in hun macht gebracht.
De usa had niet veel keus. Ze moesten wel degelijk.

pi_1513237
Ach ja, elk gevaar is relatief...

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
pi_1513569
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2001 16:45 schreef Topic het volgende:

[..]

De USA begon pas met vechten in europa toen de duitsers al goeddeels door de russen in de pan gehakt waren. En pas na harhaaldelijk aandringen van de russen.

Zonder de enorme verliezen aan het oostfront hadden de duitsers nog jaren stand kunnen houden. Tenzij de usa natuurlijk de atoombommen op europa had gebruikt.

Hadden de usa niet ingegrepen in west europa dan hadden de russen mogelijk heel europa in hun macht gebracht.

Dat klopt, de duitsers hebben tentijde van de 'invasie' in Rusland grove fouten gemaakt. Verschroeide aarde tactiek van de russen, erbarmelijke omstandigheden aangezien ze niet goed waren voorbereid op het koude weer in rusland etc.
Hou wel in de gaten dat we het hebben over een halve eeuw terug. De infrastructuur was toendertijd niet zoals nu. Een gemiddelde reis van Amerika naar Europa duurde toen wel minimaal 6 weken, laat staan voor manschappen, bevoorrading, munitie etc. Dat kan je niet van de ene op de andere dag mee aanvangen.
quote:
Niet waar, de russen verdedigden zichzelf enkel. Zij hebben nooit de intentie gehad om (west)europa aan te vallen. Deze mogelijke bedreiging kwam veel later, tentijde van de koude oorlog e.d. En zelf toen was het onwaarschijnlijk dat ze dat ooit zouden doen.
Yamaha R1 - get it to the limit !!
pi_1513598
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2001 16:45 schreef Topic het volgende:

[..]

Kunt wel merken dat jij niets van de Tweede Wereldoorlog af weet. DE amerikanen waren in zwaar gevecht met de japanners terwijl de Duitsers in die periode (begin 42) nog altijd een goede stelling t.o.v. de russen hadden.
quote:
Was het niet Rusland dat de steun van de Geallieerden nodig had aan tanks, vliegtuigen en voorraden om de Duitsers te verslaan? Zonder die steun hadden ze het wellicht nooit gered. Rusland wilde een 2e front in Europa uit eigen bestwil...

Maar goed, we dwalen nu af..

pi_1513776
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 09:34 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Kunt wel merken dat jij niets van de Tweede Wereldoorlog af weet. DE amerikanen waren in zwaar gevecht met de japanners terwijl de Duitsers in die periode (begin 42) nog altijd een goede stelling t.o.v. de russen hadden.

Pot verwijt de ketel. Beter geschiedenis leren.
Op 7 december 1941 verklaarde de VS Duitsland de oorlog, en deed...NIKS! Jarenlang niet! Pas toen de Russen de Duisters bijna geheel verslagen hadden kwam de VS op gang.
Ga eens na, 20 miljoen doden aan Russische zijde, 250.000 aan Amerikaanse zijde. Pas toen duidelijk was dat de Russen gingen winnen, bemoeide men zich ermee.

quote:
Was het niet Rusland dat de steun van de Geallieerden nodig had aan tanks, vliegtuigen en voorraden om de Duitsers te verslaan? Zonder die steun hadden ze het wellicht nooit gered. Rusland wilde een 2e front in Europa uit eigen bestwil...

Maar goed, we dwalen nu af..

Nee, Rusland had GEEN hulp van het westen NODIG, ze hadden de Duisters namelijk al verslagen, was slechts een kwestie van tijd. En ze hadden zeker geen tanks, voorraden en vliegtuigen nodig, want die hadden ze genoeg. Wat niet wegneemt dat ze wat hulp wel zouden waarderen ja. En dat 2e front zou wat druk wegnemen.
  woensdag 29 augustus 2001 @ 10:18:19 #82
8502 BAZZA
pi_1513822
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 10:09 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Nee, Rusland had GEEN hulp van het westen NODIG, ze hadden de Duisters namelijk al verslagen, was slechts een kwestie van tijd. En ze hadden zeker geen tanks, voorraden en vliegtuigen nodig, want die hadden ze genoeg. Wat niet wegneemt dat ze wat hulp wel zouden waarderen ja. En dat 2e front zou wat druk wegnemen.
Niet nodig

Zonder de grondstodffen en wapens die door de US geleverd werden had Rusland of nooit kunnen winnen of had het ze veel langer gekost.

pi_1513849
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 10:18 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Niet nodig

Zonder de grondstodffen en wapens die door de US geleverd werden had Rusland of nooit kunnen winnen of had het ze veel langer gekost.

hahah, ja mooi verhaal

Droom verder......

Rusland HAD Duitsland al verslagen.

woensdag 29 augustus 2001 @ 10:25:46 #84
8502 BAZZA
pi_1513875
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 10:22 schreef Ron_Jeremy het volgende:

hahah, ja mooi verhaal

Droom verder......

pi_1513891
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 10:25 schreef BAZZA het volgende:

[..]

hahah, ja mooi verhaal

Droom verder......

De enige reden dat de VS uiteindelijk zelf manschappen ging sturen, was omdat ze inzagen dat Rusland anders heel Europa van de Nazi's zou ontdoen, het 3e rijk stond aan alle kanten op instorten. Na de financieele en materieele hulp, besloot de VS dat het een allesbehalve wenselijke situatie was als het communistische USSR Europa ging overheersen. Vandaar dat D-Day werd ingesteld (met hoofdzakelijk Britse soldaten).

Echt niet uit medelievendheid hoor. (Al ben ik wel blij dat ze het gedaan hebben)

De Sovjet-Unie was meer dan zelf in staat de Nazi's te decimeren.

woensdag 29 augustus 2001 @ 10:33:26 #86
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_1513925
Nog een kleine correctie

De Russische winter had Duitsland verslagen. De Duitsers rukte steeds verder op maar verloren in de winter weer terrein aan de Russen. Als de winter er niet was geweest hadden ze in Rusland nu duits gesproken.

pi_1513926
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 10:09 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Pot verwijt de ketel. Beter geschiedenis leren.
Op 7 december 1941 verklaarde de VS Duitsland de oorlog, en deed...NIKS! Jarenlang niet! Pas toen de Russen de Duisters bijna geheel verslagen hadden kwam de VS op gang.
Ga eens na, 20 miljoen doden aan Russische zijde, 250.000 aan Amerikaanse zijde. Pas toen duidelijk was dat de Russen gingen winnen, bemoeide men zich ermee.
[..]

Ahum? PARDON??? Het was duitsland die de VS de oorlog verklaarde en niet andersom. Duitsland was immers een bondgenoot met Japan en duitsland verklaarde de oorlog aan de VS. Daarnaast deden de Amerikanen wel degelijk wat. Sturen van Torpedojagers bij de konvooien. Die konvooien met hulpgoederen etc etc die de britten zo hard nodig hadden. Dat de Amerikanen niets doen qua manschappen en tanks, so what?

Een 2e front had direct geopend moeten worden op 1 september 1939. Dan was het anders gelopen.

pi_1513928
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 10:22 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

hahah, ja mooi verhaal

Droom verder......

jij bent echt niet goed...
ga de geschiedenis nog maar eens lezen vriend...
pi_1513948
Zullen we een WO II discussie forum openen??

Van een geschiedenissite van WO II

10 December 1941,
Japanese aircraft sink the British Royal Navy ships Prince of Wales and Repulse off the coast of Malaya. Japanese troops landed at Luzon (The Philippines).

Sinking of the Prince of Wales and Repulse
Nihon Kaigun; Imperial Japanese Navy Page

11 December 1941,
Germany and Italy declare war on the United States and sign new military alliance with Japan.

13 December 1941,
Bulgaria, Hungary and Romania declare war on the United States.

pi_1513970
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 10:28 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

De Sovjet-Unie was meer dan zelf in staat de Nazi's te decimeren.

Ik denk ook dat zonder het Amerikaanse ingrijpen de kans aanzienlijk was geweest dat ik je momenteel met kameraad aangesproken had.
pi_1513981
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 10:33 schreef marky het volgende:
Nog een kleine correctie

De Russische winter had Duitsland verslagen. De Duitsers rukte steeds verder op maar verloren in de winter weer terrein aan de Russen. Als de winter er niet was geweest hadden ze in Rusland nu duits gesproken.

Idd, dat klopt. Had Hitler geluisterd naar z'n Gereraals en Moskou gelijk ingenomen en wintermaterieel produceren, dan was de Sobjet-Unie verslagen.
pi_1513989
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 10:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ahum? PARDON??? Het was duitsland die de VS de oorlog verklaarde en niet andersom. Duitsland was immers een bondgenoot met Japan en duitsland verklaarde de oorlog aan de VS. Daarnaast deden de Amerikanen wel degelijk wat. Sturen van Torpedojagers bij de konvooien. Die konvooien met hulpgoederen etc etc die de britten zo hard nodig hadden. Dat de Amerikanen niets doen qua manschappen en tanks, so what?

Klopt, ze deden wel wat. Maar niet echt bijster veel.
quote:
Een 2e front had direct geopend moeten worden op 1 september 1939. Dan was het anders gelopen.
Ja idd ja, dan waren de Geallieerden geheel de pan in gehakt. De VS+Groot-Brittanie waren toen absoluut niet in staat om de Duitse troepen te verslaan.
pi_1514000
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 10:42 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Idd, dat klopt. Had Hitler geluisterd naar z'n Gereraals en Moskou gelijk ingenomen en wintermaterieel produceren, dan was de Sobjet-Unie verslagen.

Bovendien lieten de bondgenoten van Duitsland het afweten. Zij hadden hun doelen bereikt.
pi_1514033
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 10:44 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Klopt, ze deden wel wat. Maar niet echt bijster veel.
[..]

Ja idd ja, dan waren de Geallieerden geheel de pan in gehakt. De VS+Groot-Brittanie waren toen absoluut niet in staat om de Duitse troepen te verslaan.

Daarentegen deed de VS in 1939 nog niet mee aan de oorlog maar de Fransen en Engelsen hadden toen iets meer slagkracht dan de Duitsers. Die hadden hun troepen pas eind 1939 van Polen overgebracht naar het Westfront.
pi_1514075
Laten we er even van uitgaan dat de Amerikanen inderdaad niets hadden gedaan tot juni 1944:

-Geen bombardementen op Duitse fabrieken, dus kon alle zware luchtafweer (20.000 stuks) zo naar het Oostfront. Om nog maar te zwijgen over de verloren wapenproduktie.

-Geen steun aan de Russen. Er zijn o.a. 420.000 vrachtwagens geleverd door de Amerikanen aan de Russen. Probeer maar eens oorlog te voeren met paard en wagen van Moskou naar Berlijn. De Duitsers hebben het omgekeerde geprobeerd, en het wilde niet echt lukken.

-Geen oorlog met Japan, die hebben dan alle tijd om de Britten uit India te jagen en de zuidgrens van de Sovjet-Unie te bedreigen.

Dat de Amerikanen geen 20 miljoen mensen hebben verloren is natuurlijk logisch. Op de een of andere manier heeft de enorme stupiditeit van Stalin en zijn onvoorstelbare verspilling van mensenlevens een nobel tintje gekregen. Ook de alliantie die Hitler en Stalin tot 5 minuten voor de inval in Rusland hadden wordt vaak vergeten.

pi_1514096
Wordt beetje off-topic allemaal. Voordat die smurfen langskomen, beter ander topic openen of weer on-topic? hahaha... We komen d'r toch niet uit. Al heeft CeeJee wel gelijk
pi_1514100
Zullen over dit zeer interessante stuk geschiedenis hier WOII. De rol v/d VS erin doorgaan? Anders wordt deze straks gesloten wegens off-topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')